Zdravím vespolek,
pročetl jsem zdejší zajímavá vlákna v naději, že mi pomůžou s výběrem nového kola a mám z toho hlavu jak květák :-), ale tak něco jsem se poučně dověděl. Poprosil bych o radu a doporučení.
V současnosti mám „zkušební“ devět let starý cross od Maxbike se „silničními“ plášti a rád bych ho nahradil něčím rychlejším.
- Jezdím tak 70–80% asfalt – 10–20% horší asfalt (hrubší, rozbité
krajnice) – 5–10% zpevněné povrchy jako polňačky apod.
Nevyhledávám hrubé lesní terény. Najezdím tak do 2 tisíc/sezóna, trasy tak mezi 55–85 km, občas i delší trasy (rodina na prvním místě).
- Vzhledem k daným povrchům bych rád přešel k pevnému řešení vidlice a plášťům, co ty povrchy zvládnou. Také bych chtěl výměnou kola o něco zrychlit. Životnost kola tak 10–15 let.
- Měřím 188/ a vážím běžně cca 92–95 kg
- Chtěl bych se vejít do 20 tisíc +/-
Ze zdejších vláken a dalšího průzkumu jsem byl předběžně rozhodnutý pro typ gravel bike, ale v téhle cenové relaci jsem i pro úzkou specializaci těchto kol nic rozumného nenašel (kamarád mě varoval před SORA sadou v umělé hmotě)
Tak jsem začal uvažovat o fitness kole, pokud bych našel nějaké s možností osazení širším pláštěm, ale nevyznám se v tom tak, abych dokázal říci, že takový vhodný plášť je ten a ten. 28? 30? 32?
Uvažoval jsem o cyklokrosovém kole a našel třeba http://www.merida-bike.cz/…-cross-300-0, zatím mimo finance.
Pro případnou stavbu (líbí se mi např Scalarův http://www.bike-forum.cz/…84-mrx-cross) nemám taky dořešeno jestli rovná řidítka nebo berany. Poslední roky jezdím na rovných a s beranama nemám zkušenosti. Berany mají víc úchopů a sportovnější jízda, ale zase nejsem „nejmladší“ a záda na delších trasách cítím. Je obecně řešení s beranama je dražší?
Lepší nechat postavit než běžné modely? Doporučíte případné stavitele?
Díky za rady.