Silnička nebo gravel? Pro ženu do 35k

157 nepřečtených
  • NicoleR

    Zdravím místní profíky, už delší dobu přemýšlím nad koupí silničky, ale čím víc se v tom vrtám, tím víc uvažuju spíš nad gravelem. V terénu jezdit nechci, ale v okolí nemám úplně kvalitní silnice, tak si říkám, že gravel by mohl být ideální volba. Mám nějaký typy, ale úplně se v tom nevyznám, ráda bych kvalitní kolo s kvalitním osazením, cenově do 30k, když bude topka, jsem ochotná lehce přidat. Zatím můj typ na horní hranici ceny je Kellys Soot 50. Jsem žena, 170cm, 70kg, nájezd nedokážu odhadnout, zatím jsem jezdila jen rekreačně na horáku, ale i když mě to bude bavit, počítám tak jednotky stovek měsíčně a byla by to spíš sportovní jízda, žádná doprava do práce nebo turistika s batohy. Díky za trpělivost.

    0 0
    •  
      Obsah tohoto příspěvku je blokován.
      0 0
    • JachymP  

      Za 30k kvalitní kolo neexistuje, jedině snad mrkni na Triban z decatlonu.

      0 0
    • adam1  

      Nechceš si žiletku a gravel nejdřív vyzkoušet ?V decači to lze ,ale nevím nyní v době covidové .

      Ať víš do čeho jdeš :) Já se spíš přikláním k silničce a širším plášťům než gravel :)

      0 0
    • Fazzy  

      Pokud chces jezdit sportovne a vis, ze ne v terenu, tak za me gravel skrtni. Pokud mas v planu jednotky stovek mesicne a mas tuseni, ze te kolo bude bavit, tak budes chtit jezdit dal a rychleji. To nejde s gravelem na asfaltu moc dohromady, takze prvni co udelas bude, ze ho prezujes na uzsi hladky gumy a zbytek kola tim ztrati smysl.

      Koukej po endurance/allround silnickach s moznosti obuti plastu 28–32 mm se sadou alespon Tiagra, idelne 105. Za jemnejsi odstupnovani budes na silnici jen rada.

      Napr.: http://www.giantbrno.cz/…nd-ar-2-2021

      https://www.canyon.com/….0/2385.html?…

      https://www.canyon.com/….0/2392.html?…

      Je dobry si taky priznat jak jsi ohebna a ujasnit si jestli chces spis sportovni geometrii nebo je pro tebe hlavni pohodli a vzprimenejsi posed. A taky rafkovy brzdy vs kotouce..

      0 0
    • jecnak  

      Prijde mi podle popisu, ze vlastne nevis, co chces. Doporucil bych zkusit jako testovacku trebas od Treka Emondu jako cistokrevnou silnici a Domane jako pohodlnou silnici se snadnou predelavkou na gravel. Davam za priklad Treka, protoze tyhle dva modely znam, ale samozrejme je mozne zvolit odpovidajici modely u jine znacky. Pak bych, kvuli cene, hledal na bazaru.

      0 0
    • jirkaRS  

      V názvu tématu máš 35K, pak píšeš do 30K. Pokud by platilo těch 35K, tak bych mrknul na Giant Contend AR1 2021. V Giant Store dávají 10% slevu. Já mám model 2020. Píšou o kole, že je to kolo na české silnice s turistickou geometrií, žádný ultimativní závoďák. Obut je na 32mm all round pneu, které zvládnou jak silnici, tak lehčí terén včetně štěrku, kořenů a bahna.

      0 0
    •  
      Obsah tohoto příspěvku je blokován.
      0 0
    • scalar  

      Za mne silnička s pohodlnější geometrií a možností pobrat pláště 28mm, asi spíš kotouče, stačí menší síla, ale záleží, jestli budeš jezdit v kopcích. Jsem o fous lehčí a v dlouhých sjezdech je ocením.

      Ale rozhodně předem vyzkoušet, znám dost zkušených bikerů, co podlehli módě endurance silniček a gravelů a teď jezdí s komínem podložek pod představcem otočeným nahoru a s řidítkama vytočenýma nahoru a jejich spodní část stejně nepoužívají.

      0 0
      • milan.v  

        Jo, dost takových potkávám poslední dobou, navíc často s nadváhou, někdy i výraznou…

        0 0
        • Tom-T45  

          Prostě nová doba a výrobci komponentů tomu jdou naproti :-) Dneska už se nenahlíží na nejlehčí převod 39/28 jako na změkčilost a naopak 34/32(34) na silničních sadách umožní právě fotříkům s pupíkem omotat se lycrou a hrát si na silničáře :-)

          Ale to co píšeš bude spíš něčím jiným, já si např. musel na endurance silnici dokoupit placaté víčko hlávka, abych představec dostal kam potřebuji.

          0 0
        • deekay  

          Tak co maji delat, kdyz se pres bruch neohnou :))

          Blbe je, ze se jim ty geometrie tak nejak pomalu prizpusobuji a sportovni geo aby clovek pohledal :(

          0 0
          • TK75  

            Omyl, se podívej tady, to není kvůli břichu.Se to přizpůsobuje stylu jízdy v terénu, proto ta dlouhá hlava

            Ty s břichem jezdí na ekole

            :-)

            0 0
            • deekay  

              tvl, cti! bavime se o silnickach, tu asi nebudes brat tam, co mas na obrazku :))) Prijde mi ze uz ses tim postienej :) Ono nekdy by si chtelo nastudovat, proc vypadaji berany tak jak vypadaji a stejne tak silnicni paky :) Kdyz si to dam takhle vysoko, budu mit nepouzitelny uchop za paky, protoze si vyvratim ramena. Navic sirka beranu a uchopu na pakach ma taky nejaky smysl vuci postave jezdce. Siroka gravel riditka jsou proste prasecina, kterou se snazi obejti to, ze sou to vubec berany se silnicnima pakama :))

              0 0
              • TK75  

                Nad tebou píše scalar že vidí spoustu bikeru co kvůli módě maj gravel a jezdí pak s predstavcem nahoru.

                A dále se píše že vlastně je to kvůli tomu že se ani neohnou.Na to reaguji, protože dovedu pochopit,proč to tak maj.

                Taky jsem ale psal, že ano, taky mi přijde že dost jich pak používá berany jak starý rohy na rovnejch

                Prostě bych ty lidi nepodceňoval a hlavně si nemyslim že je to o módě :-)

                0 0
                • deekay  

                  No tak pise tam uplne stejne o endurance silnickach ;) A spousta tech lidi prave gravel jako endurance silnici pouziva.

                  Tech co by to meli kvuli terenu je jak safranu.

                  0 0
      • TK75  

        To se nedá brát podle zvyku ze silnice.Na grevlu si spousta lidí dává řidítka, představec nahoru kvůli tomu aby pak v terénu se dalo dobře držet v nejširší části gravel řidítek a to je dole.

        Ale jinak je určitě i dost lidí co to používají jako rohy na starym mtb, to jo

        Já se teda spíš bavím, když potkávám lidi na silničkách kde za každou cenu musí mít berany co nejníže.Kolikrat to vypadá že jsou jak na mučidlech a to i u vrchního úchopu za páky, jak jsou chudáci ohnutý.

        0 0
    • Romancero  

      klasika..„neví co chce, ale nakonec to dostane“ :-)

      já vyzkoušel od žiletky galuskáče, přes MTB HT a skončil u gravelu. Závody už nejezdím a jezdím raději lesem než po asfaltu-silnicích..Takže pro mě je gravel ideál.

      Doporučuji gravel, ale rovná řidítka -budou asi pro vás lepší…vše je nejlépe vyzkoušet

      0 0
      •  
        Obsah tohoto příspěvku je blokován.
        0 0
    • Roman  
      Obsah tohoto příspěvku je blokován.
      0 0
    • Roman  
      Obsah tohoto příspěvku je blokován.
      0 0
    • Nydlak  

      Mel jsem podobnou představu. Po vyzkoušení jsem jaře pořídil toto.

      https://www.decathlon.cz/…8390785.html

      Slevili na 24k a za 2k jsem dokoupil 32mm pláště. Vešli by se i 35mm.

      Jeden z důvodů proč jsem nechtěl gravel byla dvouplacka.

      0 0
    • NicoleR  

      Díky všem za názory, s novým účtem nemůžu odepisovat každému. Každopádně jsem myslela, že silnička a gravel je co, se geometrie týká, to samé, ale asi teda není. Každopádně budu se teda ohlížet po silničce s osazením minimálně na úrovni Shimano 105 a 28–32mm plášti. Chtěla jsem se jen zeptat, zda je velký rozdíl mezi Tiagrou a 105? Cenové rozdíly tam jsou značné.

      0 0
      • adam1  

        Tiagra je 10 st. ,105 11st.

        Tiagra by ti mohla stačit .Najdi si nějaké kousky a hoď je tady .Silnice je super a taky fajna dřina ,chce to hodně jezdit:)Kdyby tě to nechytlo tak to zas prodáš-prodává se to dobře .

        0 0
      • adam1  

        Jinak jednu endurace silničku na tiagře máš na outletu v xs což budeš mít ok .

        https://www.canyon.com/…0014691.html

        0 0
      •  
        Obsah tohoto příspěvku je blokován.
        0 0
      • TK75  

        Tiagra je super

        0 0
        •  
          Obsah tohoto příspěvku je blokován.
          0 0
      • couffy  

        Se divím,že ti nikdo nenabídl cyklocrosku,:-) Mám ji a je super,rychlejší než gravel a na silnici se taky svezeš.To je můj názor,jinak osobně mám XC,CX a silničku stačá si jen vybrat.

        0 0
        • TK75  

          To je jasný, už jen ten název cyklokroska zní rychlejc než ggggrrravel :-D

          0 0
          • deekay  

            Casto maji ostrejsi geo, takze si na tom muzes sednout vice aerodynamicky, takze muzes byt pri stejnem vynalozenem usili rychlejsi :)

            0 0
            • TK75  

              To jo, ale vzhledem k tomu co všechno se skrývá pod název gravel se to nedá takhle říct.

              Já se tenkrát hrozně těšil když jsem kupoval rám Swiss Crosse a stačila mi jedna pořádná projížďka abych zjistil jak hodně to kolo chováním zaostává za modernim grevlem.

              0 0
              • deekay  

                Jasne, stejne tak neni cx, jako cx :) A Swiss cross je stylovka. Stejne jako Road logic, nebo P29. Neda se na to nahlizet ciste z pohledu vykonu.

                Ale vim, co ty ocekavas od gravelu, tak se nedivim ze ti swiss cross uplne neposlouzil.

                0 0
                • TK75  

                  Ale mrzí mě to dost, naštěstí sednul ženě tak že mi zakázala ho prodat.Třeba mi na důchod přijde k dobru:-)

                  0 0
                  • deekay  

                    ja bych ho bral hned, ale V2 uz neni dle me tak povedeny.

                    0 0
                      • deekay  

                        Hm, sakra pekny :) ZImaka potrebuju, nevim jestli by mi to nebylo lito do soli :D

                        0 0
                        • TK75  

                          To je právě to cx, narozdíl od Ronina to nemá nikde žádný dírky, závity atd.Dokonce i můstky to má bez děr na blatník.Jen na bidon.Navic to má nějakou vnitřní úpravu, Ronin byl vidět že je to prostě čistá ocel zevnitř, tady je takovej našedlej povlak či co:-)

                          Původně stál cca 30 táců, teď frčí V2 s pevnou osou a dlouhým zadkem no tak je sleva.Přitom u tohodle rámu ten rú prostě nejde poznat jak je to pevný

                          0 0
                          • deekay  

                            Docela me seres (v dobrem :D).

                            Kola mam doma jeste z caadx (taky nemel pevne osy a vubec mi to nevadilo, mam necelych 68kilo) s DT RWS, tak bych ani nemusel predelavat na pevne :D

                            0 0
      •  
        Obsah tohoto příspěvku je blokován.
        0 0
      • Tom-T45  

        Z těchto buď ten Canyon nebo červené Cube na 105. Ostatní mají sice kotoučovky, ale mechanické a to prostě není úplně ono.

        Nebo když už šetřit, tak se, bez předsudků, podívat sem:

        https://www.decathlon.cz/…-kola/T-2012

        0 0
        • bara2  

          Jo, si myslím, že i to je dobrá volba. Ušetřené si může dát do prasátka jako prvotní vklad na pořádné kolo, až bude vědět co chce.

          0 0
    • bara2  

      Já bych zbytečně nerozhazovala a koupila třeba toto:

      http://www.giantbrno.cz/…avail-1-2021

      Pro začátek (prvních desettisíc) a shození nadváhy (cca 10) to stačí.

      Zbytek bych si nechala jako zálohu na doplňky (světla), případnou výměnu nevyhovujících či doplnění chybějících částí (sedlo, sedlovka, pedály…) a další nutné věci, které se k tomu musí pořídit (pumpička, náhradní duše)

      Neber to jako investici do kola, ale jako výukový poplatek.

      Osobně bych škudlila ještě víc a vzala třeba toto:

      http://www.giantbrno.cz/…avail-2-2021

      Ale nejspíš bych šla na bazar:

      https://cyklobazar.cz/…nes-silnicni

      0 0
      • NicoleR  

        Báro, doufám, že to s tou nadváhou nebylo myšleno vážně na mě, takhle „upřímné“ snad dokážeme být jen my ženy. Rozhodně si nemyslím, že mám nadváhu, něco málo dolů by sice bodlo, ale běhám a mám hodně svalů

        0 0
        • bara2  

          :-))

          Přijde mi 70 kilo dost. Záleží i na věku, ale vyrostla jsem v pravidle cca výška minus 110.

          Na sportovních prohlídkách tak do pětadvaceti mi měřívali špeky a při této relaci to bylo tak 10 procent tuku z tělesné váhy.

          Tak ti nevím, dalších deseti kilo svalu navrch je mimo mou představu.

          Tu relaci si držím plus mínus furt (167/55–58 ), ale svaly už to nejsou, poměr špeku se určitě zvýšil :-)

          0 0
          • JachymP  

            Souhlas, na kolo to chce jít s vahou dolu, ale jestli budeš jezdit, tak to půjde samo. Na běhání to bude taky lepší, hlavně do kopce a dlouhý běhy. S nižší vahou tě to bude víc bavit.

            0 0
    • tom xtr  

      Z toho co píše je jasné, že na silnici neplánuješ závodit, asi ani ne pseudo-závodit (= nebudeš se nahánět ve skupince ambiciózních cyklistů). Já bych volil v tvém případě gravela jako daleko univerzálnější stroj. Ono můžeš snadno zjistit, že na silnici si nebudeš připadat úplně bezpečně a častěji než předpokládáš nakonec budeš směrovat trasy na nějaký lesní šotoliny nebo asfaltky s horším povrchem nebo i polňačky. Což s gravelem není problém, na silničce o ničem.

      Radím tohle, i když sám preferuju čistokrevnou silnici, ale já jsem holt ten případ (pseudo) závodníka :)

      Každopádně doporučuju si nějaký stroj předem půjčit a vyzkoušet o čem to je.

      0 0
    • NicoleR  

      Ještě jsem našla tohle shorturl.at/hiDP8 Merida Scultura disc 400 2018, starší model a na můj vkus úzký pláště, ale to bych prohodila když to půjde, z mého laického pohledu super výbava, akorát musím ověřit, zda je opravdu dostupné. Co myslíte?

      0 0
      •  
        Obsah tohoto příspěvku je blokován.
        0 0
      • Vilém  

        V popisu maji nesrovnalosti. Nechapu proc furt prahnes po nejake „super vybave“.

        0 0
        •  
          Obsah tohoto příspěvku je blokován.
          0 0
        • NicoleR  

          No, to je asi trochu egoismus nebo nevím co. Na svoje hodinky od Garminu jsem si taky radši šetřila déle, abych měla to nej, co si zrovna můžu dovolit. Chci kolo, který nebude úplný shit nebudu se za něj muset stydět, kdybych se tomu začala věnovat víc. No a samozřejmě se mi to kolo musí líbit.

          0 0
          • Vilém  

            Tak libit, to je jasny, to chapu, ale lpet na tom, ze to musi mit minimalne 105ku atd, kdyz jeste vubec netusis do ceho jdes a zda te to bude bavit…

            0 0
          • bara2  

            Tohle by se líbit mohlo, akorát bych teda vyměnila omotávky.

            https://cyklobazar.cz/…-sl01-carbon

            0 0
            •  
              Obsah tohoto příspěvku je blokován.
              0 0
            • NicoleR  

              Když já mám z použitých kol strach, to je jak s autem, nikdy nevíš, jestli to nebylo rozstřelený… Ale nad tou jednou Orbeou jsem si uslintla teda :D

              0 0
              • bara2  

                Tak ono je mezi autem a kolem dost velkej rozdíl. Kolo je jednoduchý stroj a každé kolo se může nějak polámat, jeho oprava je celkem jednoduchá a cenově dostupná. I tu bazarovku můžeš strčit do servisu, na novém kole se taky může něco polámat.

                S autem to má společné akorát to, že už použité, byť jen dovezené domů a opřené o zeď, nikdy neprodáš za tu cenu, co za to v obchodě chcou :-)

                0 0
          • bara2  

            Když frajeřina, tak S-works. Za čtyřicítku … v optimální velikosti

            https://cyklobazar.cz/…rmac-s-works

            0 0
            •  
              Obsah tohoto příspěvku je blokován.
              0 0
    • tompca  

      Do začátku dobré

      https://www.cyklobazar.cz/…-noveho-kola

      0 0
      • TK75  

        Jo, to by byla pro slečnu dobrá volba

        0 0
        • deekay  

          Musim rict, ze nemit to futureshock, tak uz jsem pro nej asi jel :) Pres zimu pojezdil a pak by se videlo. Ale vzhledem k zadani zde by to mohla byt good volba.

          0 0
      • Fazzy  

        Proc do zacatku, s timhle si vystaci na dlouho :)

        0 0
    •  
      Obsah tohoto příspěvku je blokován.
      0 0

Nová reakce na zakládající

Pro zobrazení diskuse se prosím přihlaste nebo zaregistrujte.