Jake mate zkusenosti s 12s retezem, uz jste menili? Ja 1800km a 132.2mm…zatim spokojenost.
Jake mate zkusenosti s 12s retezem, uz jste menili? Ja 1800km a 132.2mm…zatim spokojenost.
ty budeš jiná liga ne ;) … já mám po 800–1000 km na 1×11 řetěz KO ;) …
No hele nevim…pravda je.ze vse novy…prevodnik i kazeta. To bude hrat roli. Ale jinak ho nesetrim, pisek i zavod. Cistim ale casto, to jo.
Podle je proste kratsi od zacatku, ale hlavne lepe udelany – lepsi material cepu. Mozna zkusim Eagle retez na 11sp na CX kolo
Mam polovinu km a stejne protazeni. 99% km jsou ale zavody. Za me spokojenost.
Čím to měříte?
Suplerou
Mám menší poznatek, mám 1×11 systém Shimano, po 900 km řetěz (hg601) na výměnu. Kamoš stejný kolo, systém Sram Eagle 1×12, najeto asi 800 km, řetěz jako nový. Měřeno měrkou Unior profi (trny), výrobce doporučuje při 0,6mm výměnu řetězu. Budí to ve mě dojem ze Eagle asi vydrží podstatně dýl. Nevím jestli takový rozdíl může udělat případný výkon jezdce…
A měřil ho někdo na začátku?
Já naměřil 131,8
Jestli novej Eagle řetěz má při šuplerovym měření rozteč 131,8mm, tak asi nepůjde opotřebení měřit klasickou měrkou, která je dělaná na řetězy s původní roztečí 132,2 – 132,4mm (to by oproti starejm řetězům bylo skoro jednou tak velký prodloužení při výměně). Zkoušel jsem hledat doporučení Sramu nebo spešl měrku na Eagle řetěz, ale nic z toho jsem nenašel.
Používej šupleru a budeš bez starostí.
No napadlo mě, jestli tu někdo nemá zjištěný/ověřený prodloužení, kdy je dobrý řetěz vyměnit. Řetěz jsem novej neměřil, tak aby při 132,9mm co mam dlouhodobě ověřenejch ze Shimana nebylo pozdě. Ale snad na to do výměny řetězu přijdu.
A ještě jedno aby se nenudil
Tohle jsem původně hledal… :-)
Díky, tohle jsem už studoval se Shimanem a zkoušel měnit řetěz i dle prodloužení s „vymezením vůle“, při klasickym měření to bylo něco přes 133,1mm, pak mi to párkrát střelilo a radši jsem se vrátil k 132,9mm. Najel jsem přes 10 řetězů po 800 km na dvou Shimano kazetách zároveň a zatim pořád ok. Jenže Eagle kazeta stojí 10 tis. a ne 1200 Kč jako Shimano, takže spíš než teorie zde z fóra mě zajímaly nějaký oficiální data nebo praktický zkušenosti, ale asi bude záležet jakou má kdo zátěž.
GX Eagle stojí čtyrku, to už neni tak pekelný. Akorát teda neni ze zlata… :)
Ja ji mam z bike discountu za 2800 :)
Nový má stejně jako Campa, tu měním při 132.6 a nikdy nenastal problém.
Používej šupleru a budeš bez starostí.
Ne až tak úplně, ty jednostranný břity zalízaj mezi bok článku a rolničku. Pokud to chci změřit pořádně, je to trochu opruz.
Roztec je u vsech retezu stejna, co vim. Jen sirka je jina.
Zde Unior merka na novem x01 eagle retezu
Zde na novem 11s xx1
A zde na 10s Hg95
Pořídil jsem taky Unior měrku, mám na novém x01 řetězu trošku víc, zhruba jako ty na tom 11s xx1. Otázka zní, kdy měníte Eagle řetěz dle měrky Unior, aby to bylo bezpečné pro kazetu? 0,5% nebo 0,75%?
Mam ji taky. Podle nekolika zdroju co jsem videl, tak 11s a 12s by se uz mely menit pri 0.5.
Díky, taky to tak vidím, říkal jsem si, že 0,5 bude jistota. Ale v servise mi říkali, kdykoliv mezi 0,75 a 1 i u Eagla, ale to už se mi zdá moc…
Hodně záleží,jak moc využíváš všechny pastorky.
Siláci,co drtí 10z+12z po rovinkách a nic jinýho nezařadí,tak při nad 0.5 mají vymalováno s kazetou.
Mě teď říkali v Bikepart že mění při 0,8
0,8 je pozdě u všech řetězů. 0,5 pro 12sp a 0,75 pro ostatní
Po 0.5 se vyrazne zacinaji opotrebovavat vsechny ostatni komponenty, takze je idealni menit v tu chvili i u jinych systemu
Pokud výrobci řetězů doporučují měnit při 0,5% natažení řetězu, tak při celkové délce nového řetězu např. 1365mm se může natáhnout max na 1371,825 mm. Takto natáhlý řetěz změřený měrkou unior, rozhodně nebude na 0,5 %, protože žádný nový řetěz změřený měrkou nezačíná na 0 viz nový řetěz eagle xx1 12s. Takže otázka je stále stejná, měnit řetěz podle měrky na stupnici 0,5% nebo podle reálného natažení změřeného podle nového řetězu ???
Měření celého řetězu je samozřejmě přesnější.
Tak ja mam obecne pocit ze 11 sti rychlostni retezy a kazety shimano sou docela blato a nejlevnejsi sram retez vydrzi vic jak 2× drazsi shimano
Já mám 1500 na Eaglu a furt v pohodě, na předchozím kole jsem u Eaglu měnil řetěz po 1900 a to na kole jezdilo víc lidí, podstatně těžších než jsem já.
Mám stejný řetěz, jen 2*11 a po cca 1100km je jak nový. Použití taková všehochuť. Čištění a údržba ale velmi poctivá a pravidelná.
Taková čísla jsem ani nečekal, celkem jste mě potěšili …
XX1 za cca litr a skoro pokaždé dá 1500 km i více. Pravidelně čistím a mažu
Shimano mi taky slo do sracek na jedenactce strašně brzo. Kupoval jsem pak xx1 řetězy a 1500 i vic nebyl problem.
Eagle XX1 132.3 mm po 3000 km, taky to nikdo moc nechápe :D
Celkem nechápu. Shimano XT 1X11 mi vydrží 600 km v terénu. Jsem zvědavý jetli na tom bude GX s výdrží stejně jak XG.
Eagle XX1 černý cca 2000 km, z toho 400 závodních, a jako nový.
Aktuálně dva řetězy XX1 černé na dvou kolech mají za sebou celou sezonu včetně 12–15 závodů, z toho půlka v bahně a dešti. Pořád nejsou ani v půlce životnosti, ještě dojezdíme přes zimu a na jaro nové spíše preventivně…i člověku, který jezdí natěžko brutality typu Míle, napříč Španělskem apod., mám potvrzenou životnost minimálně 3–4 tkm.
S čímkoliv 11s jsem na stejných kolech ve stejném objemu nenajel více než 1500 km.
ještě je otázka jak ten tvrdej řetěz obrušuje kazetu. Já mám zatím na xx1 tak 7 tisíc, takže těžko říct. Na endurech vozím gx a tam najedu hovno, to není referenční.
Hlavně když se jezdí hodně v blátě a za mokra, je vždy lepší mít levnější rětěz a měnit častěji, než jezdit X01.
To si nemyslim. Ten levny muzes prave na delsi akci pretahnout a nalozis kazete vic jak tim tvrdym.
Jak to děláš
Vozím x01 eagle na 11spd. kazetě e13, která je obecně považovaná za bláto. Mám na ní 3. sezonu a druhý řetěz, ten první jsem po dvou letech v polovině životnosti vyměnil za nový, abych je pak mohl točit. Kazeta je zatím ok (enduro, žádné závody ani sračky).
Ale ty jsi extrem, mysleno v dobrem :-). Ja e-13 povazuji za nikoliv blato, ale papir :-). Mne moje xc jezdeni vubec nedavala…
Tak x01 menim cca po 7tis spis preventivne, nevyhazuji je, protože merenim pres 100 clanku nejsou jeste na hranici 5% vytazeni. Kazeta x01 da 3 retezy…u mne. Pisu o mtb.
0,5% vytažení. 5% bys obavám se nevytahal asi nikdy, to už by se to dříve rozpadlo.
Jasne 0.5
Jo černy XX1 EAGLE řetěz je držák
Mě teda vydrží tak 1500–1800 km do natažení na 132,5–6 (gx tak 500km) pak už ho měním dojíždět ho na 132,8 už je moc, až pak i blbě řadí. Jinak kazeta X01 na těchto řetězech ale i nějakém Shimano zatím v pohodě po 7 tis řetěz nepřeskakuje.
Hodne slibny cisla:)
Je videt ze kdyz se o kolo clovek stara a udrzuje tak vydrzi nesmysl.
.
Jen pro informaci, než na příští sezónu X01 taky pořídim. Kolik měří novej X01 řetěz a při jaký délce ho měníte?
Bylo by zajimave ktem km taky napsat jaky pouzivate olej a jak se o retez starate.
Ja pouzivam HG701, olej Dynamic a najedu 3000 km 3500 km.
Ty používáš na Eaglu řetěz HG701? :-)
Spíš to bude reklama na mazání :-D
vždyť má 2placku :-)
Tak proč se vyjadřuje v tématu o Eaglu? ;-)
Necelý 4tis,a naměřil jsem to stejný co ty. Novej jsem kupoval v únoru a pořád není důvod měnit. Čistím a mažu cca každých 100 km.U Shimana 2×10 a 1×11 při stejné péči max 1000.
Co přesně si mám představit pod slovem „čistím“?
Já řetěz čistím jenom hadrem, mažu lehce pouze vnitřní válečky tak, aby to steklo dovnitř a na řetěz se nechytal bordel. Po namazání vytřu hadrem do sucha. Řetěz mažu teprve když začne skřípat. U nového řetezu to vydrží celkem dlouho ale s opotřebením se tento interval zkracuje :-)
Dělám to stejně jako ty.
Delam to stejne.
Taky to tak dělám, ale na Eaglu mám najeto tak 500km a z toho polovinu dolekopcom, takže ještě ani nebyl důvod měřit.
Zatim bez negativnich zkusenosti…mam radost
Měl jsem chvilku cukání, že si ho koupím na 11s, ale na kupkole 1. 290,– plus kilo pošta, za to mám čtyři a kousek 11s řetězů, se*u na ígla :-D
Ani bych nerekl ze bys to nasadil na 11s a bez problemu ti to fungovalo?
Na 11s vem xx1 jedenáctku, neměnil jsem ho ani jednou, vzdycky jsem driv prodal kolo. ;)
Ja myslím, že by to fungovalo krásně :-) řetěz je pouze nepatrně užší, kvůli menšímu rozestupu pastorků na kazetě, 11s na 12s by nešlo pravděpodobně, obráceně v klidu. Na 11s řetězu používám 10s spojku a ani jsem to nevěděl a nic to nedělá :-)
3300km…132.4
a měřil jsi ho na začátku? Umíš vymezit při měření vůli v rolnách (válečkách) ,v čepech a eliminovat rozdíly v průměru válečku?
Pokud ne-pak tato hodnota je k ničemu! Z praktické ho hlediska by bylo lepší spíše koupit dva stejné řetězy a porovnávat jejich celkovou délku-a pakse tady můžete pasovat -komu řetěz dýly vydrží a proč!!!
Tohle se tady na B-F už probraly dost podrobně – tak hledejte!!! já už nemám sílu stále opakovat jak se SKUTEČNĚ správně posuvkou měří řetěz.. !!!
A jak chceš posuvkou vymezit neškodnej vliv opotřebení rolniček?
metodu jsem už popisoval –
http://www.bike-forum.cz/…-retez-132-6#…
chce to trochu studia, technické ho citu a přemýšlet a ne se tady pasovat, komu vydrží řetěz dýl!
terény, zátěž, řazení, typ kola (pružení)- a nejlépe přenesená celková mechanická energie- řetězem a pak tady porovnávejte výdrž řetězů…:-)
Dával jsem takový příklad..dva zcela váhově a výškově stejní jezdci, stejná kola, stejný závod (třeba extrémní marton-Epic)..stejný styl řazení (stejné využití převodů) a jeden dojede první a jeden poslední-rozdíl pár hodin…
Kdopak asi má větší výkonnost a kdopak opotřebí řetěz více? a přitom ujdeou stejnou vzdálenost v km!
Takže vidíte , že porovnávat výdrž řetězů jen dle km je prakticky chujivina!
Pokud chcete skutečně objektivně posoudit kvalitu-museli byste nastavit pro všechny řetězy stejné zkušební podmínky (norma?) a pak porovnávat…
Jo to neni špatný nápad, akorát je s tim hrozný práce. Musí to být změřený na milimetr přesně (Když má řetěz přibližně 10×11 článků a 11 článků se měří na desetiny.) a docílit tak malou chybu na metr a čtvrt dlouhym řetězu jde snadno – oba musí být dobře napnuté a v rovině, to aby si na to člověk postavil zkušební stolici. :)
Tak ono se to dá mezi sebou porovnat. Jedinec A ujede na řetězu 1 Xkm a potřebuje zjistit kolik asi ujede na řetězu 2. Jedinec A ujede na řetězu 1 Ykm a na řetězu 2 Zkm. Pak si to stačí porovnat a ± A bude znát, kolik by nejspíš najížděl na řetěz 2 a jestli mu to za to stojí.
no to beru…pokud jezdíš stejným stylem na podobném kole-můžeš si takto otestovat různé kvality řetězů…
a teď jde jen o to, zda vyměnit na kazetě 2 superřetězy , se kterýma najedeš x tisíc km a pak vyhodit kazetu
nebo na ní vyměnit 5 nejlevnějších („měkkých“) řetězů (pár stovek km) a pak ji vyhodit…Tohle si ale každý musí rozhodnout sám..
Jsou i šoumeni, kteří vše jezdí až „do smrti“ a pak vymění vše včetně převodníků..:-)
jinak samozřejmě jsou dobré 3 zubové měrky ..takovou „hroznou“ práci si s tím samozřejmě nikdo nedá-ale já jsem v tom odkaze reagoval na tu reklamaci – pak bych si s tím samozřejmě tu práci dal, když už bych ten řetěz chtěl reklamovat
Základy češtiny by ti prospěly zopakovat, než tady zase vybliješ hromadu svých nesmyslů a poučování.
Vlákno je o tom, jaká je výdrž řetězu. Nevšiml jsem si dotazu, jak se má správně měřit řetěz. Založ si vlákno „poradím, neb všechno vím“ a neplevel ostatním příspěvky.
4500km…132.4–5 suplerou(vymezeni vule nedelam), na merce nezapadne jeste ani za prvni zub
To neni mozny. Nevymenil ti ten retez nekdo aby ti udelal radost? :)
To ty klasicky 10/11 retezy musej byt absolutni maslo.
mně zase nikdo nevěří, že jsme ujel na LX středu, klikách a XT SPD pedálech, jednom výpletu, 80.000 km a na na nábě Campa Record 200. 000km.. :-)
nejseš ty tak trošku pábitel?
No tak to se nedivím, že ti to nikdo nevěří.
a můžeš zkusit porovnat délku s druhým (novým) řetězem stejného výrobce a typu? to by asi bylo „zajímavější“ a objektivnější, že?
To nevím jak to děláš, nebo to je na silnici ne? já sjedu 11s řetěz Sram (šuplera 132,7–8mm) za 400km KMC dá 800km..
Závody a Opravdu terén, beskydy atd…
Na Silnici dá KMC 8–10 tis. Ale tam žádné závody, teda krom těch středečních na společném tréninku :-)
Urcite MTB, 11s a 12s retez je ale rozdil, uz tady hodne lidi davalo zkusenosti s lepsi vydrzi u 12s retezu.
Jenže ty máš stehna jak já dvě, se nedivím, že tomu dáváš tak zabrat. :-)
s tim sram 11s retezem to mam ± podobne…
Taky tak. 12sp ale drzi uz davno pres 1500 a vypada to na tech 3000. Stejne kolo, stejny styl jizdy.
a jaky si mel verzi? ja pouzivam ten nejnizsi NX za 300,–
12sp X01, 11sp XTR se Sram kazetou.
20–30% silnice, zbytek teren cca 65000vm…nijak ho nesetrim
Tak pro zajímavost. Stribrny Eagle X01 retez jsem po 1500km na bajku hodil na CX na zimu na dojetí. S 11sp silničními pastorky a převodníky funguje krásně. Dokonce bych řekl, že o dost lépe než původní Ultegra.
Jeste jsem ho vcera pro zajimavost zmeril, protoze mi parkrat skocil v zaberu na uz dost jete kazete. 132,2mm
Dnes jsem dovezl novýho Treka s Eaglem GX a jediný co jsem moc nepochopil, že mě mechanik upozornil ať počítám s tím, že po 1000 km budu měnit řetěz a že pokud se na to vykašlu vyměním celou sadu po 1500 km. No dali mě k tomu měrku zdarma, ale docela jsem se lekl.
Jak to tady ale čtu není to až tak taková trága, co.
Te plasi. Servisaci maj v oblibe mektat picoviny a navic strasit. Nicmene kdyz jezdis v bordelu, je 1000 mozny u kazdy sady. Jinak to kazdemu vydrzi jinak…
Tak jsem po 5500km pri 132,5mm vymenil preventivne retez za nový (132,1mm). Ten prvni jsem bohuzel jako novy nemel zmereny…mozna jsem ho mohl ještě jezdit 1–2 desetinky. Novy sedi supr, nestrili. X01.
tvl 5500km, to jezdíš jenom v suchu po asfaltkách?
Mám najeto na X01 cca 1900km AM/EN a nedostal jsem se na první dílek měrky, takže jsem šupleru ještě nevytáhnul. Vypadá to dost dobře. :-)
Já po obligátních cca 600km vytáhl na gx eagle řetěz měrku a musel jsem vytáhnout i šupleru! Nevěřil jsem :-) 132.3
11× řetěz po 600km vyhazuju, poslední dobou už jsem bral jen nejlevnější sramy, zbytek se mi nevyplatil.
Dej sem pak ci vydrzel gx…merils ho novej?
nenapadlo mě, že to bude tak velká věc :-) nahodil jsem a jezdím
Nechápu, mám na novým biku Eagle GX, najezdil jsem tak 600 km a už je na 3–4 zubu dle Kovys měrky. Řetěz jsem nepral, jen utíral suchým hadrem a mazal pouze zeleným Muck offem (do sucha s nano-věcmi). Kolo jsem myl dohromady tak 4×. Nový řetěz jsem neměřil, ale prý jsou 1×12 Sram Eagle řetězy z výroby trochu kratší, takže je na to třeba jiná měrka (prý od Parktoolu je z jedné strany na 12sp řetězy). Na předchozím kole mi KMC X10.93 vydrželo tak těch 1000 odhadem… Jezdím lesy a kopce. Tak nevím, co dělám blbě :D
KMC X12 potvrzuji, řetěz na hovno, vydržel 1000 km. Proti Sramu úplná sračka, ovsem za tisíc korun. Řetěz GX vydržel cca 1500 km, za cenu skoro poloviční, a X01 ještě víc.
Mě KMC X10 EL dal 1000km na CX kole. Nulová údržba, nejhorší možné podmínky. Stál 600Kč. Přešel jsem na obyčejný SRAM 1110 za 279Kč. Jestli dá 1000km taky, tak asi taky prohlásím KMC za sračku!
No, tak to jsem zvědav. Ale zase porovnáváš dvě různé ceny, tak i kdyby Sram dal polovinu, tak furt dobrý, ne? :)
Ne :) protože to KMC bylo ve slevě. Normálně stojí skoro 1000Kč
Tak to pak jo. Já jsem kupoval zlatý za libových 1100 Kč.
Já jsem kupoval zlatý X12 za 800 a je to megasračka, už mi to nesmí na kolo. Přitom KMC dělávalo v dobách 10s celkem dobrý řetězy…
Strašná sračka, přesně tak…
U mě 700–750km 1110ka
Jen doplním, že jsem PC1110 kupoval dvě. Jednu na CX a jednu na silnici. Nový řetěz měl 132,2 a 132,25mm.
Na první řetěz PC1100 jsem najezdil 2800km, teď mám nasazený druhý a zatím 700. Kolo v profilu, kombinace asfalt – šotolina. Za mě spokojenost. Za ty prachy super.
No dobře to nevypadá. Tu velkou pilu jsem opticky pořád nezkousnul, ale vydrží to dost, to jo. :-)
Není to spíš tím převodníkem s nově tvarovanejma zubama?
Používám obyč NW, takže u mně ne.
Tak u mě novej Eagle X01 řetěz 132,06 mm a po necelejch 500 km asi o 0,2 mm delší. Takže celkovou výdrž bych odhadnul kolem 1500 km, při jaký délce budu měnit jsem se ještě uplně nerozhodnul.
A cim jsi zmeril tech ,06?
To samozřejmě ukázala šuplera, ale to že jsem uvedl necelejch 500 km a asi o 0,2 mm, by mělo přesnost měřidla s rezervou pokrejt. Měřeno bylo vícekrát, abych minimalizoval chybu při špatně vložený šupleře mezi články řetězu.
Tak 132,05 se da namerit suplerou…6 stovek asi ne
Tak ukazovat to digitální šupléra může, i když je jasné, že její přesnost na setiny nebude.
Digitální šuplera s přesností 0,02 mm a zobrazováním po 0,01 mm se dá koupit pod 1000 Kč. Dlouho jsem používal klasickou zobrazující po 0,05 mm, protože ve škole se digitální dávala holkám. Ale pak jsem začal mít problém s měřením kotoučů i řetězu, protože když se vloží mezi články nebo na kotouč nakřivo, tak se změří uplně jinej rozměr. S digitální to jde všechno mnohem pohodlnějc, rychlejc a změřenou hodnotu můžu přečíst z větší dálky.
To jo …digit. suplera, ta se byvalou somet neda srovnat, na setiny zapomen. A kotouc meris jak tou suplerou? Vetsinou ma hranu, kterou desky nesjedou
Kotouče bejvaj vykrojený, takže jdou měřit v místech, kde jdou destičky přes kotouč.
Rozumim, merim mikrometrem
Po čase jsem změřil řetěz:
XX1 1×12, 132,05mm (max. z více měření), najeto 2400km (délku nového bohužel změřenou nemám).
Jinak vloni s PC X01 1×11 jsem snad nikdy nepřesáhl 1000km, obvykle měněno při 132,7–132,8 a výměna cca po 600–900km.
Vypadá to, že eagle řetězy vydrží fakt o dost víc. Otázka je kdy řetěz měnit (132,6 bude asi moc)?
Bych to jel po 0,5% vytažení na 100 článcích. Koupit do zásoby novej (stejně jednou bude potřeba), změřit 100 článků (mělo by být 127cm – 100×0,5") a řetěz měnit při 127,6cm.
Novej už nějakou dobu mám (nečekal jsem takovou výdrž), ale škudlil jsem a koupil GX – tam ta délka by mohla být o fous jiná. Ale jo, i tak to změřím. Dík.
Já jsem GX Eagle řetěz měnil při 132,6 a ujeto 1500km. Za tu cenu ta výdrž není špatná.
Neměřil jsem ho šuplerou, ale podle měrky šel GX Eagle dolů po 1800 kilometrech a možná by tam ještě chvíli vydržel, ale Eagle není Deorková kazeta za pár stovek ;-) Pro mě příjemné překvapení, podobný nájezd jsem míval na 3×9 s „legendární“ C9.
Tocim 4ks gx. Nove mely podle merky 0 (nula) a po cca 500km kdy jsem se rozhodl je menit ma kazdy 0,25, po dalsich cca 500km maji cca 0,4–0,5
Já jsem C9 vozil taky a ta mi vydržela okolo 2500km. Ale zase jsem tehdy nezávodil. Teď občas něco zajedu a určitě to dostane víc zabrat.
Se mnou ani jeden řetěz v drtivé většině nezávodil, ale zase všechny řetězy v kombinaci kolo+jezdec spolehlivě tahaly přes metrák :-)
X01…4500km a 132.2…novy cca 132.1
4500 km a protažení o 1 desetinu? Prosímtě zkus to změřit ještě jednou ;-)
Asi nebudeš žádný závoďák, ale tahle výdrž je i na hobíka trochu moc…
4800km…132.25 zvejku
Tak podle toho co píší ostatní to asi možný je, ale já jsem asi jinde ;-) 132,5 po 1600km
Ale i tak je to o proti 400 km na 11sp X1 o dost víc…
132,2 jsem měl při cca 1500. Teď jsem někde kolem 6000 s 132,6. Prvních 1000 najezdil na MTB 1×12, teď slouží na CX 2×11. Ještě nějaký čas ho tam nechám.
.
mě ta dlouhá výdrž x01 řetězu děsí, na první jsem najezdil 3600 km a ta měrka s kolečkem ukazovala 0.5, ale strachy, že bych zrušil X01 kazetu jsem ho vyhodil. Dělám něco blbě ? nejsou na sram 1*12 řetězy nějaké jiné měrky ? Jsem ze Sh XT vycepovaný měnit po 1500 km a teď tohle :-( A to podotýkám, že jsem na ten řežez byl dvakrát v Alpách a jednou docela těžké šotky na Chorvatských ostrovech.
Ja menil asi taky zbytecne driv …132.5 bez zkusenosti a obavou, ze pujdu pro novou kazetu…ale dobry. Mel myslim 70000vyskovych metru, alpy, beskydy i neco malo zavodne…ted ho necham o desetinku vic a uvidim. Ten prvni mi tu lezi jeste, tak tisic da jeste kdyby bylo pak 132.6 moc.
Tak na druhym retezu x01 opet cca 7k, delka pres 100 clanku cca 132.5mm, ale nasazen novy retez a puvodni kazeta x01 je ok, nestrili. Takze za mne s x01 na vytecnou
1×11 sram 1110 750km KO
To mam hodne podobne, ale ja jsem ten typ co se o to vubec nestara. A vzhledem k tomu, ze mam ty retezy za 200,– tak me to nemrzi.
Zase na silnici je to o necem jinem, tam je ta vydrz mnohonasobne vyssi.
Chci se zeptat jestli muzu dát 12sp XO1 řetěz na komplet pohon shimano 2×11, jsem poměrně lehká a šlapu frekvenčně, řetěz mi vydrží dlouho, ted 11sp nejaky KMC Ti cca 4000km, ale zachvili bude třeba výměny, tak jestli tam bude sedět.
Díky
Pouzivam je uz par let na 2×11 Ultegre a 105ce. Zkousel jsem retezy X01, GX a Force. Vsechny fungovaly bez problemu.
to jsem ráda, díky za reakci.
Bude úplně v poho. Bude Ti to i lépe řadit. Vlastní zkušenost.
A co výdrž oproti 11sp v podobné cenové relaci? (1000CZK cca). Podle toho co čtu asi lepší
Na MTB 4,5 – 5 tis. Ale vážím 100 kg
Dotaz možná trošku mimo, ale třeba někdo už zkusil. Kdysi jsem na 2×10 používal řetěz Campagnolo C10 s maximální spokojeností a oproti konkurenci s větší životností. Proto se ptám, zkusil už někdo na Eagle použít řetěz Campagnolo C12, který je ale určený pro 2×12?
To by mě taky zajímalo
Vozí někdo dlouhodobě eagle x01/xx1 řetězy na 11s? Pokud ano, fungují to v pohodě (nepadá apod.) a vydrží stejně jako na 12sp?
Manželka to vozí a funguje to dobře na 1×11. Lépe to i řadí. Výdrž taky lepší, ale záleží jak šlapeš a kolik vážíš :)
Souhlas, taky jsem vozil 2 řetězy – Eagle XX1 a Eagle GX na Sram 11s a řadilo to lépe a přišlo mi to i tišší než jedenáctkový řetěz. Výdrž nedovedu zhodnotit, protože jsem přešel na 12s dříve, než řetězy dosloužily…
Moje XL rámy naznačují, že lehká váha nebudu :)) Šlapu spíš frekvenčně a cca 87kg. Díky oběma za zkušenosti.
Vozím na 11spd. e13 (9–46) kazetě. Funguje to dobře a výdrž je neskutečná (stejná, jako když jsem na tesťáku vozil komplet x01 Eagle). Po víc jak roce ježdění (enduro, tak 1500 km) jsem na 1. zoubku měrky. Takže řetěz ok, kazeta taky, převodník (taky e13) po roce ko, tak jsem teď koupil Garbaruk a vypadá to líp (tišší, líp zpracovaný). Takže tak.
Mně na X01 pohonu nejméně vydržel převodník od OneUp, fakt to dělají z bláta. Wolftooth se tváří, že by i mohl něco vydržet…
Me retez eagle 12s x01 vydrzel presne do te doby, nez se vytahal. Pak jsem ho vymenil. Pocitam, ze druhy dopadne stejne
Jaký je momentálně 12 sp řetěz s nejlepším poměrem cena/výdrž, X01? Máte případně někdo vyzkoušený Sram Force D1 Flattop ?
Delali jsme tyhle pokusy a CZK/km vychazi vsechny 12sp retezy od Sramu stejne krome XX1, ten je jen o designu. U flattopu je trochu vetsi hlucnost na kladkach hazky.
Treba x01 mi vychazi v pomeru lip nez gx.
Nezapomente na mensi environmentalni zatizeni drazsim retezem, ktery vydrzi dele. Je dost rozdil jestli najedes 3000 km na jeden, nebo dva retezy.
Já staré řetězy vozím do šrotu :)))
Fanoušci environmentalismu řetěz po ujetí 2000 km prodaj, viz vlákno inzeráty k smíchu :)
Takzvaně posunou ten problém dál…
Mě vydržel NX řetěz 1700km, délka 132,6 výměna.
GX řetěz vydržel 1500km, délka při výměně 132,8.
X01 řetěz testuju teď.
Řetězy skoro nemažu. Nechám tam původní konzervační vazelínu a pak až tak po 600km máznu, jak si vpomenu. Řetěz při této péči je samozřejmě slyšet. :)
zdar, tak jsem dnes změřil X01 řetěz, najeto 930 km nová kazeta, novej převodník.Řetěz má 132,5 – 132,55…
Celkem šok, moc nechápu při zde udávaných nájezdech. Vozím kazetu garbaruk 10–52 a převodník garbaruk 36z, oboje dáváno nové společně s řetězem, čistím, mažu… závodních cca 225km, zbytek trenink. někdo podbná zkušenost?
(pro představu GX řetěz na předchozí kazetě (GX) měl po 800km 133,1 – taky wtf) . měřeno šuplerou, pečlivě, opakovaně, na několika místech, přes válečky, kolmo.
poměr metry x kilometry cca 2500m/100km, hodně prudkých výjezdů, závody – může to mít tak markantní vliv?
Já najel na XX1 řetěz, X01 kazetu a Sram převodník 950km a 132.4 takže stejná výdrž jak na Shimano XTR M9100 (to jsem ještě měl kazetu SH).
Teď jedu druhý řetěz, tentokrát X01, nájezd by měl být stejný, uvidíme. Jinak mám 77kg a domů většinou jezdím s nějakými 300NP. Věřím tomu, že kdo má o 15kg míň a jezdí o 80W míň tak vydrží 2× tolik.. :-D
300 NP?!? To nejezdí z valné většiny ani Hynek/Stošek, možná často Cink, ale standardně?
protože oni tréniují anedělají kraviny na své jízdě.. na 1,5–2hod projíždku s jeho vahou, pokud v každým brdku nastoupí, tak jak to hobíci dělají, to opravdu při průměrné výkonnosti až takový není problém a přitom čistej AVG může mít třeba 180W…
Nečekal jsem, že bude rozdíl GX a X01 ve výdrži, ale s X01 jsem najel asi 3300 km a na GX mám 1700 a je zralej na výměnu (132,4–132,5), takže zkusím dát zase X01 jestli se ta větší životnost potvrdí, je pravda, že cena je taky 2× vyšší, ale je mi sympatičtější koupit dražší věc co víc vydrží.
Tak těch informací o rozdílné vydrži, potvrzených, je zde více než dost…
Motám na X01 cca 3600, a ještě neco dá. GX stojí půlku, co X01, cca, jestli nedá 1500 km, nemá vůbec cenu jej kupovat… občas se zadaří koupit X01 za super peníz…
A nestaci menit pri 132,8–132,9 ? Nemam 12× system , ale pri 10× to bolo v pohode, nikdy nova retaz neskakala.
Měl jsi na 10× hliníkovej převodník nebo pastorky na kazetě? :-)
Voe, dyť je to slovák tam převody vůbec neřeší…
pro 12× system je to 132,6
Markantni vliv muze mit udrzba/mazani. Cim mazes?
Myslim si ze jo. Zrovna ty to kolo nesteris a vyuzivas jeho potencial:))
Takze i spotrebak bude mit mensi zivotnost, nez u zelvy jako ja…:)
Hrozně to řešíš…
Kup pět řetězů, voskuj po každé delší výjiždce nebo závodu, průběžně je měň a protáčej. Za rok/dva/tři podle nájezdu to možná začne hůř řadit + sjedeš převodník, tak to prodej za zbytkovou cenu na bazaru,dej na zimáka…
Ušetříš si nervy s nějakým měřením.
Zimák :)
Jezdím bajka u silnici celoročně , byť v zimě je podíl silnice větší. Na ni dávám campa řetězy a menim po sjeti – vydrží cca 3000km což mi přijde cajk. Jasne ze to tak udělám. Jen mě proste překvapilo ze jsem řetěz odjel nejmíň 2,5× rychleji než ty desítky lidi co tu píšou… tak mi to přijde divny a zajímá mě zkušenost někoho kdo taky závodí, šlape silově a jezdí hodně dokopce…
Buď jezdíš hodně silově, případně dost v bordelu, nebo ten Garbaruk stojí za hovno…
Změřil jsem dnes šuplerou řetěz z biku CANNYON LUX asi 3× a vždy naměřil 132,6. Na řetězu je vyraženo SRAM EAGLE a číslo 299. Takže nevím přesně, co je to za řetěz. Mezi článek a váleček mi šuplera nesjela. Pak jsem ho sundal, na podlahu nalepil pásku a naměřil 127 cm (100 článků). Položil jsem řetěz na tu nalepenou pásku a natáhl. Na těch 100 článcích se mi prodloužil o 1 mm. Na kole je najeto cca 300 km. Myslím, že je asi přesnější měřit na těch 100 článcích. Jak na to koukáte vy?
Díky
Nejpřesnější je řetěz měřit vyčištěný, volně pověšený na hřebíku apod. na celé jeho délce (trojčlenkou přepočteš délku podle počtu článků).
Měření na 100 řetězu může mít problém v případě, že se řetěz vytahává nerovnoměrně, v některé části méně, někde více. Potom celkové protažení může být v normě, ale určité místo je přes. Je to teoretická úvaha, sám jsem se stím nesetkal, ale třeba tady v tom článku o tom píšou:
cist to nebudu – bo malo casu – ale vzdy merim retez na cca 5ti ruznych mistech, nikdy nejsou velke rozdily po retezu a pokud jsou spis ta to spis to pricitam napnuti retezu, pritazenim merky.. nejvetsi rozdil oproti ostatnim castem retezu je vzdy pres spojku.
To snad jedině že by se trefilo počet článků jako celý násobek počtu zubů převodníku. Většina 1×12 mtb má dnes 114–120.
Mam ted novou kazetu gx a retezy X01. Mam v planu co cca 500 km řetězy střídat a točit. Pouziti mtb, traily,ale i dojíždění do práce. Jsem k retezum spise setrny,vzdy jsem mel na nich spis větší najezd.
A ted k otázce. Kolik retezu mam idealne takhle točit? Aby se mi proste nestalo, ze mi umre kazeta a ja budu mit rozjetych treba pet retezu,ktery budou ještě dobrý, ale na novou kazetu uz zas nevhodny.
Diky za radu!
S točením řetězů se nemůže stát že v dalším kole řetěz na kazetu nesedne. Na GX řetěz i většina likvudatprů najede 800–1000km, takže když to po 500km budeš točit tak s tim budeš v suchu a bezpečí.
Řekl bych 3–5 optimum? Podle chuti.
To je jednoduché, vždycky po určité náloži km dáš nový a až ve chvíli, kdy nový začne přeskakovat, začneš točit. Osobně bych se řídíl měřením a měnil při určitém vytažení.
Moje dilema tkvi v tom, ze mam pet retezu do zálohy, tak jestli je tocit vsechny nebo treba jen tri. Abych je nezacal tocit vsechny a po druhym kole se kazeta nerozpadla a mne zbylo pet na pul ojetych retezu. Misto treba tech tri…
To by byl ovšem ale neřešitelný *******.
Ja netocim vubec a taky ziju:)
Ja uz taky ne, lenost velka no. Kdyz to odejde tak to odejde ;)
Točení řetězu mi přijde dobrý jen v teorii. Kdo není nemehlo, ve výsledku na tý kazetě najede stejně, i když netočí s daleko menším opruzem.
Jsem taky uz liny, ani ne to tocit, ale uz tolik nejezdim. Smysl mi to dava jen kdyz nekdo najizdi opravdu obrovske objemy na MTB a kazetu + 4 retezy ma na rok, tam uz to u 12 rychlosti muze jit do penez.
Me se to komplikuje tim, ze na zimu nasazuji horsi kola se starsi GX kazetou a taky ted vozim vetsinou 32z prevodniky, na sezonu ale nasadim 36z.
Proto cele toceni u me znamena, ze na retezu najdriv najedu na lepsi kazete nejakych 1500km a potom druhe kolo jeste 1000km na horsi. U X01 retezu o neco vic na horsi kazete.
Ono se v sezoně taky i stane, že s řetězem před výměnou jedu nějaký hodně prasácký závod a pak jsem rád, že ho můžu rovnou vyhodit.
Setkal se s tím někdo? Z ničeho nic mi začal skákat při silnějším šlapání řetěz, myslel jsem, že je rozladěný Eagle (2 roky jsem na to nešáhl), ale po hodině laborování tam nebyla žádná změna. Náhodou při čištění řetězu jsem zjistil, že jeden článek jde strašně z tuha a po rozebrání tam byla rýha a vybroušený materiál (viz foto).
Otázka zní, jestli je to nějaká výrobní vada, nebo jsem já něco zanedbal (řetěz má najeto asi 150km v suchém terénu a mažu před každým švihem).
Viděl bych to spíš na výrobní vadu.