Ahoj kolegové,
je velký rozdíl v chodu řazení X01 Eagle oproti GX Eagle? Měl jste někdo porovnání?
Děkuji
Ahoj kolegové,
je velký rozdíl v chodu řazení X01 Eagle oproti GX Eagle? Měl jste někdo porovnání?
Děkuji
Přešel jsem letos z GX páček na X01 a popravdě velký rozdíl to není. Vlastně asi žádný. Na X01 si můžeš nastavit pozici páčky pro řazení nahoru. Defaultní pozice na GX mi moc nevyhovovala.
Pro koho ta default pozice je? Pro velke ruce, male ruce nebo proste špatná ergonomie?
Zalezi na poloze razeni vuci brzdam napriklad.
A tady jsi opdpověď nenašel???
Mně teda rozdíl přišel znatelný. Nevím, jak dobře bylo seřízené to GX, ale oproti mému X01 bylo řazení takové gumovější, přišlo mi i nepřesnější. Testoval jsem to v při teplotě kolem nuly, tak třeba i ovlivněné tím.
Zdar cyklisti a mechanici,
vznesu dotaz na šaltr Eagle X01 a dám to sem.
Jelikož jsem tento dnanáctkový šaltr (Sram Eagle X01) neměl možnost osahat, tak jsem neměl možnost porovnat, a teď už ho mám doma, připtám se.
Je pružina napínání vodítka tak tuhá? Jde to o poznání s větším odporem, než třeba u šaltrů Sram X9 na desítku a Sh XT 10sp. To jsem doma vypruboval.
A k čemu slouží, prosím, ten čudlík se symbolem visacího zámku nahoře pod pantografem?
Děkuji za vysvětlení.
Ano, pružina je tužší aby řetěz nemlátil a nepadal z převodníku.
Zámeček je na zamykání ramínka pro snažší (de)montáž zadního kola a/nebo řetězu. Viz.: https://www.youtube.com/watch?…
Díky za vysvětlení.
Možná až bude šaltr namontovaný na rámu, tak ten rozdíl v tuhosti nebude až tak znatelný.
Aretace vodítka je také ok.
Jen jsem chtěl mít jistotu, že mám kus, který je v pořádku, případně jsem se domníval, že to mám v poloze zaaretováno, resp. s brzdou, jak je tomu u Sh XT 10sp.
Tak se tedy domnívám, že při těchto odporech ten šaltr dostane za uši. Rozhodně bzde značný tah na spodní kladku.
No, ale reakce uživatelů dvanactkových sad z okruhu mých spolujezdců jsou vesměs pozitivní, tak jsem asi dobře udělal, když na zcela nové kolo osadím šaltunk 1× 12. Na pevňáku ponechám 2× 10. Ten funguje bez potíží.
Ona v tom šlatru brzda je, ale je furt zapnutá, neni tak silná a nedá se regulovat síla + časem slábne. Tzv. „roller bearing clutch“. I proto tam je ten zámeček, na SHimanu místo toho brzdu vypneš a jde to snadněji.
Ok, diky.
Už jsem moudřejší.
Sh XT má manželka, já měl doposud desítky různých šaltrů, naposledy jsem před několika lety nasadil desítkový Sram X9, v Red provedení.
Takže jsem s 11 a 12 sp neměl zkušenost.
Teď stavím další bike a tak shromažďuji komponenty na hromádku, až přijdou výplety, začnu ho skladat.
A pochopitelně jsem na zpřevodování zvolil 12 rychlostní patent.
Jinak je mi vše ostatní jasné.
Díky