Zdravím, pořídil jsem si vidlici Recon Gold RL. Po nafoukání mi u levé nohy po cca hodině vystřelí gufero a vidle je prázdná. Co to může způsobovat?
Zdravím, pořídil jsem si vidlici Recon Gold RL. Po nafoukání mi u levé nohy po cca hodině vystřelí gufero a vidle je prázdná. Co to může způsobovat?
Suchý nebo vadný nebo poškozený těsnění mezi negativní vzduchovou komorou a spodníma nohama.
a namazat to jde jak? Vypustit vzduch, odšroubovat matici s ventilkem a kápnout olej?
Reklamovat.
No pro samotný namazání by stačilo vypustit vzduch a vyšroubovat vnitřek ventilku, ale můžeš i celou tu matici, je to 24mm, ale je dost nízká = ideálně povolovat plochym nebo stavitelnym klíčem nebo golou se zabroušenym sraženim.
Ale osobně bych novou vidlici reklamoval a když bych nechtěl teď až měsíc čekat, přesvědčil bych se, že je těsnění v pořádku = stáhnout spodní nohy a rozebrat celej vzduch. Při tý příležitosti můžeš cvrknout pár ml patřičnýho oleje i do spodních nohou, kde je obvykle z výroby docela sucho.
Neni to žádná raketová věda, instruktážních videí je na youtube spoustu, stačí na to imbusy, kladívko/palička, pumpa na vidlice, ten klíč na vršek nohy, kleště na segrovku co je zespoda vzduchový nohy, olej podle specifikace nebo nějakej motorovej a trocha lepší vazelíny, např. PM600.
Možná bych v první fázi zkusil nacpat trochu oleje do vzduchové komory. Olej asi může být i nějaký hustší a může ho být i víc, třeba 5 ccm. Každopádně netěsní píst ve vzduchové komoře, jak už bylo řečeno. Ale, že by gufero zevnitř tak těsnilo, že by ho to vyfouklo ???
U soucasnych RS vidlic asi olej na pistek ne.
Jak to mysliš? Pokud pístek těsní, tak asi jo, ale jestli těsní špatně? Nejlepší by bylo rozebrat a máznout vazelínou, ale jestli tam je nějaká vada na reklamaci, tak asi jen zkusit namazat??? Asi čím hustší, tím lepší.
Je to ten soloair nesmysl a olej by protekl do negativky.
Je to ten soloair nesmysl a olej by protekl do negativky.
No právě o to jde. :D Ten vzduch do spodních nohou přes negativku resp. její spodní těsnění utekl. Pokud je těsnění jen nedostatečně namazané, jeho „zatopenim“ by se měl problém vyřešit.
Akorát bych tam nedával 5ml, ale jen tak 3, to by mělo stačit.
Akorát tim riskuje, že je těsnění vadné, olej tomu nepomůže a selže to znovu.
vyzkouším to a uvidím, jinak nevíte jestli servisní kity na RS vidlice jsou stejné třeba Recon Gold a Silver, případně 30 Gold nebo Silver
Rači sežeň originál. Recony jsou 32 mm – průměr vnitřních noh. O-kroužky, Gufera a těsnění pod spodní šrouby budou stejný. Asi by to šlo použít i ze staršího Revelationa. RS 30 je průměr 30.
Tak vyměněná gufera, dolitý olej a zatím drží. Jinak uvnitř všechna těsnění OK. Díky za rady
výměnou gufer sis nepomohl (pokud už nepouštěl olej),raději jsi měl vyměnit ta těsnění,která byla „otlačená“ ,ale ať jezdí
Vhledem k tomu, že to gufero co vyskakovalo tam moc nedrželo oproti tomu novému, tak pomohl. Jinak poznám otlačené a dobré těsnění :D Měl jsem nové a původní vedle sebe. Naprosto stejné, nezničené, nezpuchřelé
Ale ono nevyskakovalo kvuli tomu, ze by tam hur drzelo.
To jo.
Zdravím, konečně jsem našel zdroj drnčení na kole.
Je to ovládání nastavení patrony (želva x zajíc) v noze vidlice. Jak jedu, tak to pořád drnčí..
Dá se to nějak dotáhnout, nebo se s tím mám smířit???
Dík za rady…
Můžeš si odskok nastavit a pak to štelovátko vytáhnout, silou za něj trhni směrem dolu, je to vlastně jen ozdobná násada na inbus.
Aha a nějaké méně invazivní řešení by nebylo?
A inbusem to pak půjde štelovat dál?
Odskok mám už nastavený…
To není invazivní, to tam normálně strčíš kdykoliv zpátky, drží to tam na okroužku a tim inbusem je zastrčený dovnitř… Když se dělá rozborka, taky se to musí „vytrhnout“ aby se dalo dostat ke šroubu co spojuje spodní nohy s vnitřkem.
Aha dík zase jsem chytřejší…
Hotovo, to ticho k nezaplacení…
A neslo by na nej natahnout smrstovaci buzirku v miste kde se dotyka a drnci? Nemam tu ted kolo abych se podival, zda to jde, ale zkusenejsi mozna poradi.
Určitě šlo.
U DA tomu verim. U SA s dlouhymi savlemi uz moc ne. Jak to uvnitr nahrejes?
Tak nemusela by to být zrovna smršťovačka, že, smršťovačka by se tam neměla moc čeho chytnout, točítko je na šroub navlečené i z vnějšku a pak tam je hnedka podložka a dno vnitřní nohy…
Nějaká možnost jak to tam upevnit se ale vždycky najde. Například uvnitř toho točítka je okroužek – výměna za nový a případně jiný s menšim vnitřnim průměrem, který by tam držel lépe.
No vidis. Reagoval na smrstovacku a pritom tam nejde.
Taky by tam slo striknout tmel anebo montazni penu :D.
A nebo to sundat a schovat pro pozdější použití…
Mam Rebu RL 120 A7 a abych ji rozchodil k me spokojenosti, tak jsem do ni musel strcit 3 Tokeny + Debonair a foukam na cca 80psi, do te doby jsem na ni jezdil jak na pevny..
Dobrý den všem. Na videu je vidět zanoření vidlice Recon Gold RL bez locku a pak s lockem. Vidle je nová a po reklamaci, protože rozdíl byl původně nula. Prý byl špatně nastavený lockout, po přečtení řady zdejších příspěvků bych to viděl na chybějící olej…Takže se mi to ani teď nezdá. Otázka zní. Jak tvrdá je vidlice,když je zavřená? Děkuji za reakce.
odkaz na video. vidlice
Jaký máš sag?
Takto je to spravne. Jen mas mozna malo nafoukano, ale to si musis nastavit dle sagu, jak pise Novas.
Díky. Sag – ke značcce 20 %. Nafoukáno je na hmotnost majtele tak, aby to bylo těch 20%. Jsem zvyklý, že co se zamkne, to je pevné. A překvapilo mě, že se to zanoří docela dost, než už to nejde. Ale když říkáte, že je to ok, tak to jistě víte.
Mám recona na dcerky kole. Loni vidle ztvrdla, protože vytekl olej z pravé horní nohy (od tlumiče) do spodní nohy. Vidlici jsem přetěsnil origo kitem a letos zase vidle tvrdá. Zhruba půlka oleje ve spodní noze. Čím to, sakra? Olej je Fork star 5W, doporučená viskozita. Kolo skoro nejezdí, ale to by neměl být důvod.