Zdravim, pořídila jsem vidli Revelation Race, zdvih 150 mm,vzduchová a nenašla jsem na ní žádné ohlasy, zajímalo by mně, zda s ní nejsou nějaké problémy, časté reklamace, no prostě, kdo jí má, nějakej ten pátek, mohl by mi napsat, jaká je? Díky
Zdravim, pořídila jsem vidli Revelation Race, zdvih 150 mm,vzduchová a nenašla jsem na ní žádné ohlasy, zajímalo by mně, zda s ní nejsou nějaké problémy, časté reklamace, no prostě, kdo jí má, nějakej ten pátek, mohl by mi napsat, jaká je? Díky
Tak na to by si sa mala opýtať prv než si kúpila,teraz už Ti to nebude moc naplat.
Mam ji v planu koupit, tak by me nejake skusenosti zajimaly, co byste doporucili, solo nebo dual air.
Všechny verze RVL jsou dual air, v solo airu neexistuje.
A doporučit se u RVL dá jednoznačně Team verze a vyšší kvůli high speed expanzi. U tohoto zdvihu je high speed expanze pro perfektní funčnost povinností.
Takže tady není vůbec co řešit, když už se u RS konečně uráčili tam tu high speed expanzi dodělat.
A kvůli průběhu bych vzal u-turn verzi. A nejlépe s maxle osou.
A tady je za velmi dobrou cenu, verze s i bez maxle:
http://www.sram.com/…shox/src/fam
Pochopil jsem to tak ze u tech kde neni napsane dual air se jedna o solo air
Air U-turn je takovej lepší Dual Air :-)
Tak to si pochopil špatně, u-turnové verze jsou samozřejmě také dual air, jen mají navíc i změnu zdvihu.
nemel bys tip na cz shop, kde verzi s maxlite sezenu? doba dodani je ted cca 2 mesice.
To netušim. V ČR stejně bude skoro určitě všude dražší. A v tom odkazu ji mají skladem, takže není co řešit.
Jaky je rozdil v prubehu mezi U-turnnovou a neu-turnovou verzi, nemel by prubeh jit nastavit dle pozadavku jezdce ruznym nafoukanim komor?
Verze bez u-turnu jsou progresivnější. A ne, nafoukáním komor nelze ovlivnit průběh (tedy nepatrně lze rozdílnými tlaky v pozitivice a negativce, ale to má další negativní důsledky jako snížení citlivosti, takže to není řešení).
Přifoukáním obou komor se celý průběh posouvá (tedy nastavuješ pro těžšího/lehčího jezdce), ale zůstává pořád stejný.
Mloku můžeš mi prosím vysvětlit, jak rozdílnej tlak v komorách snižuje citlivost? Vždyť když sedneš na kolo a vidle jde do sagu, tak už máš taky větší tlak v pozitivce oproti negativce. Jediná věc, kterou podle mě způsobí nafoukání rozdílných tlaků, je že při nulovým zdvihu je už vidle předepnutá a nejde tudíž měřit odtrh na váze. Za jízdy to snad má vliv jen na dopady, kdy je vidle uplně vysunutá.
čím nižší tlak v negativce, tím větší sílu potřebuješ pro počáteční pohyb vidle.
prakticky musíš překonat pasivní odpor vidle + rozdíl tlaků,
zjednodušeně řečeno
Jo, to vim, taky to píšu vejš. Ale jak to ovlivní citlivost v průběhu zdvihu?
ten rozdíl tlaků je tam pořáde ne? tak musíš pořád překonávat rozdíl tlaků i při chodu vidlice
Rozdíl tlaků ve zdvihu je tam pořád, to on vyrovnává sílu kterou na vidlici působíš a vrací ji ze zdvihu, to jest princip vidlice s pneumatickou pozitivní a negativní pružinou.
Špatně pochopené teorie tady vždycky jenom rozjedou flame, víš, co, vyzkoušej si všechna nastavení, která tě napadnou a to v praxi, odpověď najdeš.
Tak mi řekni, co jsem pochopil špatně. Nastavení jsem zkoušel od stejných tlaků až někam k polovičnímu tlaku – oproti + (dál jsem nešel protože ráz na počátku zdvihu byl už moc velký a průběh s malou směrnicí – vidle se snadno propadala do zdvihu) a jako optimum jsem si našel 95/75PSI.
A proč tady potřebuješ rozebírat teorie.
Stačí pochopit, že si tvoříš stejnou alternativu, jako předepnutá a nebo nepředepnutá ocelová pružina.
Kdo chce na čem jezdit je jeho věc ale když se hledá citlivost je to vždy alternativa nepředepnuté pružiny.
Vždyť jsem psal hned v prvnim příspěvku tady, že je vidle předepnutá při rozdílných tlacích… Já teda dávam radši přednost průběhu jaký mi vyhovuje na úkor rázu překonání předepnutí na počátku zdvihu, kterej stejně z většiny sežere pneu.
Mě jen šlo o to se dozvědět, o kolik a proč by měla bejt citlivost předepnutý pružiny horší o proti nepředepnutý když si odmyslím ten prvopočátek zdvihu a překonání síly předepnutí, kterej je mi jasnej.
Tímhle bych to asi ukončil, protože máš pravdu, že se to zvrhavá ve flame…
Jak jsem psal níže, problém je v tom, že si pořídil vidlic s nevhodným průběhem, který pak musíš řešit.
Flame je, když by ses točil nad teorií a ne, když se ti ostatní snaží něco vysvětlit.
Sám jsi poznal, že uvedeným postupem, když omezuješ takto sag, se dostáváš do stavu, kdy rozeznáváš i ty úbytek citlivosti a rozeznáš to jízdou. to nenastoupí ovšem skokem ale postupně a rozdíl dělá jenom hranice, kterou ty osobně vnímáš. kdo se snaží o max citlivost jí bude vnímat prostě dřív.
V praxi totiž není sag ztracený zdvih ale velmi výrazně se projevuje na celkovém dojmu z jízdy, především v počátku zdvihu,( tedy na malých překážkách) jak ti psal už Mlok.
Odpovědi odkud a pokud to jízdou cítíš ty a odkud pokud to cítí někdo druhý můžou být odlišné. Na tom se ale nedá dohodnout přes teorie. Co se ale ani teoreticky nezmění je to, že sag není ztracený zdvih a že snaha maximálně ho omezit je vždy cestou k menší citlivosti. Hranici si musí určit každý sám ale teorie o tom, že sag je na překážku není platná.
Využívání zdvihu, sag a celkový projev vidlice jsou dané záležitosti a jsou dokonce lehce čitelné z toho jednoduchého grafu charakteristiky. Tam bys poznal co a proč ti Mlok píše o souvislostech s využíváním zdvihu.Rozlišení jízdou a parametry kdo jak co vnímá jsou již čistě individuální.
fungování vidlice s vzduchovou negativkou je v principu stejné jak s klasickou pružinovou negativkou, rozdíl je v tom že se to dá nastavovat tlakem vzduchu – nemusíš měnit pružinu, a rozdílným tlakem se dá částěčně ovlivnit chování vidlice tak jak ti to popsal Mlok
Jednak negativka má vliv nejméně do 1/3 zdvihu a vůbec nejde jen o vliv samotného odtrhu (na ten to ale také vliv mít bude, to, že jsou vždy tlaky rozdílné na sagu je jasné, ale když na počátku nafoukáš negativku méně, tak jsou pak rozdílné mnohem více), ale také jde velmi o vliv na průběh počátku zdvihu.
Citlivost (nebo tedy spíše žehlivost) není jen o odtrhu, ale také právě velmi o průběhu počátku zdvihu.
A v praxi je to mnohokrát ověřené, že to negativní vliv má a dost výrazný. A vůbec ne jenom na dopady, zcela vysunutá vidlice také není samozřejmě jen u dopadů, ale každou chvíli, když jedeš v těžším terénu, kde je hodně rychle po sobě jdoucích překážek, tak je zcela vysunutá vlastně téměř pořád, tedy téměř na po každé překážce, vliv to ale hlavně má i když není zcela vysunutá.
No ale ovlivnění průběhu zdvihu je to, kvůli čemu to dělám…
„to, že jsou vždy tlaky rozdílné na sagu je jasné, ale když na počátku nafoukáš negativku méně, tak jsou pak rozdílné mnohem více“
Tohle přeci není pravda. Na sagu jde o rovnováhu mezi pozitivní, negativní pružinou a hmotnosti která ne vidli působí. Tedy pokud zanedbám o trošku menší plochu pístu v negativní komoře, tak ta zatěžující síla musí být uměrná rozdílu tlaků v komorách ⇒ rozdíl tlaku pozitivní/negativní je tedy na sagu pro stejnou hmotnost stejný.
Jenže ty to děláš proto, abys ovlivnil špatný průběh neuturnové Reby, kde je problém již v konstrukci. Kdybys zvolil vidlici s vhodným průběhem (třeba u-turnovou Rebu), tak bys to pak nemusel dohánět menším tlakem v negativce.
A dobře, vyjádřil jsem se nepřesně, tak jinak, absolutní tlak negativky bude na sagu menší a nedostatečný.
Nemá to ale cenu rozebírat, praxe jasně ověřila, že menší tlak v negativce je naškodu a negativně ovlivní chování vidlice.
Zeptám se blbě-k čemu je ta high speed expanze?Předpokládám,že na mém stereu z 2008 se 130cm to není a nepřjde mi že by té vidlici něco scházelo.
Vysvětlim to možná laicky a polopaticky, ale jednoduše. Prostě vidle se při stlačení na překážce rychlejí vrátí a rychleji připravena na další překážku (proto se to pozná na větších opakovaných překážkách – viz schody, kořeniště).
Kdybys toho chtěl docílit povoleným odskokem, tak by vidle kopala.
Přesně tak, takhle to musí jednoduše stačit, podrobně se to řešilo případně v historii, kde jsou i další důsledky výhod high speed expanze (nebo spíš pak výhod více přitažené low speed expanze, což ale lze pouze když tam ta high speed je).
Doplním ale jednu věc, že nejde jen o připravenost na další překážku, ale i o kontakt se zemí za překážkou. To je potřeba co nejdříve i na brždění a zatáčení.
A jak je vidět z obou testování, tak rozdíl kdy dojde ke kontaktu za překážkou může být obrovský (samozřejmě to neovlivňuje pouze high speed expanze, ale i další věci).
Jo,dík.Kdybych si to přečet všechno tak jsem s tím nemusel otravovat:)
Tak nějak všechno je opravitelné… Mě se třeba přetlačoval vzduch z pozitivky do negativky (nějaké špatné těsnění nebo co). No občas to teče u Motion Controlu.
Rozhodně bych zvážil možnost dodělání HS expanze u milana1, pokud to jde. Myslim že to je asi jediný mínus…
Chyba byla, že koupila Race verzi, když pro 2010 u Team verze high speed expanzi rovnou mohla mít.
Snažil jsem se hledat v historii, ale moc z toho nejsem moudrej, pořád mi není jasné v jaké situaci by mi mohla HS expanze chybět.
Stručně řečeno úplně v každé situaci, tedy pořád. Jediné, kde chybět nebude bude osamocená překážka na rovině.
Vůbec nejde jen o ty specifické situace, kde má h-s expanze specificiký význam (třeba proto, že l-s expanze může být více přitažená), ale jde i o to základní a tedy to, že jednu expanzi nikdy nemůžeš mít nastavenou správně. Vždy se bude vidlice buď vracet moc pomalu nebo kopat, prostě smůla. Dokud pořádně h-s expanzi nevyzkoušíš, tak ti to tak třeba ale ani nepřijde, ale je to tak.
A od těch 140–150mm zdvihu a výše je to už sakra znát. Na nízkém zdvihu se to bez ní ještě dá.
Koukám ale, že vidlici s h-s expanzí máš.
A u Foxu poznáš jak se zapojuje h-s expanze podle zvuku, takže hned zjistíš, že vlastně téměř pořád.
No právě že Foxe už nemám a mám právě 09 RVL Race, tedy bez HS expanze a necítím rozdíl. Teda krom toho, že mi RVL pocitově chodí daleko líp, je citlivější a celkově mi více vyhovuje. Zdvih je 120 u RVL, Fox 130. Tož asi jsem poleno a prd poznám :-)
Stačí sjet schody nebo přejet nějaký kořeniště. Myslim že to je základní věc, důležitější než kdovíjakej odtrh. Nechápu jak jsem bez toho doteď mohl žít :-)
tak tak, měl sem před Talasem Pike který mě před úpravou Foxe lepší citlivost, ale chování Foxe v terénu na serii překážek je sakra jinde, teď po upravě už je i citlivost super
Já tady jenom přidám, jako vysvětlení pro tazatele, že tohle už je vyšší škola.
Někdo, kdo má první vidlici nerozezná vůbec nic, neví, co dělá citlivost, neví co dělají expanze ani pokročilé expanze na jízdní projev.
Tímto chci hlavně ukázat, jak zdejší jezdci rozlišují a jak zkušenosti z více vidlic a hlavně znalost co má jaký vliv je důležitá pro nějaké přesnější hodnocení.
HS expanze je nejvíce rozlišitelná na větších překážkách a to samozřejmě nejlépe s přímým porovnáním stejné, nebo podobné vidlice těsně po sobě. Takovéhle porovnání vede ke zkušenostem, které tady lidi mají.
HS Expanze má samozřejmě vliv ve všech režimech ale kdo by chtěl poznat největší vliv měl by zkusit především ty větší překážky. Rozeznat před tím i vliv citlivosti a zhruba stejného nastavení vidlice je samozřejmostí.
Takže tolik asi se skrývá za znalostmi zde předávanými.
ahoj Milane, zeptam se te rovnou zde, pokud to nevadi, mel jsi v ruce uz novejsi Magury? Po sezone se chystam poslat na upravu Thora a nevim jestli tam HS exp. pujde dodelat…
Diky.
Měl jsem tady vzduchové verze a bylo to dle očekávání, tedy spíš ještě horší.
Přestavbu na HS ti nepotvrdím, výměnou pístku jako komplet by to šlo ale zaručeně.
Na tyhle úpravy mě ale zašli vidlici jedině přes zimu, teď radši ne.
diky za odpoved. Bohuzel toho jsem se bal… Osobne nejsem s chodem Thoru moc spokojeny:( Vidli samozrejme zaslu na zimu…
bud za to rad. nemusis resit ptakoviny ;-)
mě to chčije u poploku kolem toho plastu a prej to vyvrací tah lanka. Řešení je tam místo lanka dát páčku na korunku.
To je řešení jak noha. Místo mastné korunky budeš mít vymlácený zuby :-)
kecy, stejně to nepoužívám a než kupovat novej MC, tak to ovládání z řidítek raději oželím. Krom toho zrovna u tebe mne používání zámku z řidítek docela překvapuje :)
Já zamykám furt a šroubuju na levý noze taky. Zamykání: když už su tak vyžranej, tak musím tu váhu aspoň trochu využít jízdou v pedálech, ne? Vidlu mám citlifku a takto by se furt houpala.
Kromě toho nevěřím, že to prolínání je způsobeno jen tím tahem lanka. Já jsem minule vyměnil ty velký kroužky, 4 měsíce to neprolínalo a teď už to začíná zase. Zdá se mi, že ty kroužky se prostě v tom oleji smrsknou na průřezu a netěsní pak už ani ty nepohyblivé na obvodu.
ja ten dalkovy lock ani nenainstalil a taky mi to zaclo scat. vsecky odpruzeny vidle krom starych marzocch jsou poruchovy vergly akorat pro zlost :-)). vidle, ktera vydrzi 2 sezony bez problemu je dneska vzacnost.
já to řikal už dávno že RS ze mne udělal kutila:))
Mam Team U-turn verziu. Vidlica paradny chod, bez vycitiek, ale…momentalne je na reklamacii kvoli vadnemu U-turnu. Utrhne sa tiahlo. Je to znamy problem prvych serii do 51 tyzdna 2009. SRAM priznam problemy s kvalitou. Takze tak.
Tu je pekne vlakno k tomuto problemu: http://www.mtb-news.de/…owthread.php?…
k tlakom: vozim rovnaky v negat. aj pozit. komore = vysledna citlivost z kraja zdvihu je lepsia, pri nepatrnom poklese vyuzitelneho zdvihu
Jak se tato zavada projevuje, pravdepodobne me potkalo totez, po zhoupnuti ve vidlici strelilo a mezi 120 a 150mm chodi vidlice volne, uznavaji to jako zarucni opravu?
jj presny popis, utrhne sa zavit. Prejav je mrtvym chodom medzi 120 az 150 mm. Od 120 mm funguje spravne. Je to znama vada, ktora sa riesi vymenou U-turnu v ramci garancie.
Mám race 2010 nastavenou na 140mm, a zatím úplná spokojenost. Bez závad dobrý chod navíc za přiměřené prachy. Dnes jsem natočil tohle: http://www.youtube.com/watch…
Je to zkušební jízdy s vyššími tlaky než vozím. Chci ji trochu vyladit na škodabike maroton, proto vyšší tlak.
trochu ozivim tohle vlakno: ma nekdo prostudovano jaky je rozdil mezi modely 2011 RVL RL x RLT x RLT Ti?
Diky…
nazdar
neviete náhodou či už Revelation sl u-turn dual air 120–150 z roku 2010 mala dual flow rebound ?
Ne, pouze Team a XX
aha a oplatí sa do toho investovať? myslim tento diel http://www.mountainbikes.net/…/produkt.cfm?…
to by malo byt na tu rýchlu expanziu nie?
keby niekto potreboval mám navyše komplet u-turn air 120–150mm pre revelation. mi pisnite mail keby dačo
Nechci zakládat nový téma. Mám tu na jistým kole RS Revelation, ročník 2006, od včerejška kolo viselo za předek a dnes jsem pod ním našl mastnou louži. Uteklo to kolem štelování zdvihu U-Turn. Moje otázka zní: řešit/neřešit? Kolo v této pozici bývat nebude.
tak asi ten olej nekde bude chybet :-) takze resit.
jinak v leve noze olej je snad jen na mazani pistku neuteklo to z prave nohy? kde je tlumeni :-)
No uteklo to fakt z levé nohy, takže tlumení je beze změny. Asi to nechám jezdit a budem na to myslet a dopřejem jí komplet repas po sezóně, pokud si o něj neřekne dřív… Je mi líto jí rozebírat, vypadá jak nová, chodí jak nová…
Mírné prolínání kolem u-turn se stává poměrně často (decentně jsem to měl občas na každé vidlici s u-turnem, když se na déle otočila). A jak píšeš, chybět může (ale i nemusí, dle toho kolik ho tam zbylo).
ahojte, mam RS revelation dual air 426, cca rok 2010 (?), a pocas zimy mi trosku zmekla, takze som ju dnes siel nafukat – chyba. dofucal som obe komory na 100 psi, ale stuhlo to jak ocel. tak som potom radsej obe vratil na priblizne povodne hodnoty (plus 90 psi, minus cca 50 psi) ale ostalo to tuhe :(( co mam robit, plis help
Ahoj využiji toto téma. Mám vidlici Rock Shox Revelation dual air. Problém je ten, že po cca týdnu se ztratí část tlaku vzduchu. Máte někdo zkušenost s touto závadou. Popřípadně jak řešit. Díky za odpovědi.
Mám doma Revelation RL se zamykáním z řidítek. Chtěl bych zamykání dát pryč, ale když odpojím páčku, tak vidlice zůstane zamknutá. :/
Jde jen něco vymontovat, tak aby zůstala pořád odemknutá nebo potřebuji vyměnit vnitřnosti v pravé noze?
necháš lanko ve vidlici, nasadíš čokoládu, zatáhneš za lanko, aby se vidle odemkla, utáhneš čokoládu, zbytek odstřihneš a hotovo…
Druhá varianta je úprava vnitřností vidle, jde k tomu najít návod. Je potřeba fixovat nějakou pružinu která má na starost zamykání.
Ale volil bych raději možnost z předchozího příspěvku.
Další možnost je pořízení RLT patrony se zamykáním na korunce. Narozdíl od bastlení lockoutu s čokoládou ti zůstane možnost vidli zamknout a navíc můžeš nastavit LS kompresi. Cenově není RLT patrona žádná darda.
diky vsem