už nekdo vozite rocket rony? jeke jsou v rychlosti a stabilite v porovnani treba s racing ralphy?
planuji koupy novych plastu pouze na zavodni použití takže zivotnost neresim, a zajima me hlavne rychlost tohoto plaste.
diky
už nekdo vozite rocket rony? jeke jsou v rychlosti a stabilite v porovnani treba s racing ralphy?
planuji koupy novych plastu pouze na zavodni použití takže zivotnost neresim, a zajima me hlavne rychlost tohoto plaste.
diky
Valivý odpor mají dle měření stejný jako RR (tedy dušová verze, bezdušové zatím měřené nebyly nebo jsem aspoň výsledek nikde neviděl). Tady subjektivní dojmy při tak blízkém výsledku budou dost k ničemu, tohle nemůže nikdo pocitově správně poznat.
rozhodně sou ale Rony bohužel při stejném značení užší než Ralphy :-(
Těch nevýhod bude více. Bike magazin změřil to samé, tedy vychází jim šířka pro 2,25tku Rona o 3mm užší (Ralph 53mm bez vzorku, Ron 50mm bez vzorku). A jako 50mm pro 2,25 plášť, to už mi přijde, že si ze zákazníků dělají srandu. Já chci poctivých 57mm. V těch jejich dvou testech odolnosti (jeden simulující píchnutí, druhý cvaknutí) jsou na tom také hůře, uvidím co dlouhodobé postřehy z praxe a defekty. Ale zase při stejném valivém odporu bude držet o trošku lépe než Ralph.
Mně už přešla i chuť zkoušet tu UST verzi Ronu, leda že by u UST nebyly o tolik užší.
no ja planuju nasadit 2,25" NN + 2,25" RR (Rocket Ron) na santu bez duše s kitem NoTubes
tak se uvidí lavně sem zvědavý na odolnost
To ja taky.
prodávám rona,viz. bazar
a pak kupuj plášť, nejde mi dohlavy proč alespoň jeden výrobce nedodržuje zhruba stejné rozměry ve stejných šířkách nebo alespoň nějaký „logický“ systém, tady http://bike-forum.cz/…l-17123.html RacingRalph 2,1 - šířka bez vzorku: 51mm, ty uvádíš Ron 2,25 - šířka bez vzorku: 50mm …
No to že jsou rozdílné šířky u různých typů bych ještě přežil, ale nesrovnám se např. s posledním balíkem : RR UST 2,1 – šířka slabých 50mm a druhý z toho samého balíku RR UST 2,1 – 54mm. Asi je jeden model 08 a druhý 09.
rychle plaste s dobrym zaberom a velmi dobrym gripom dovolim si tvrdit ze rovnocennym ako maju NN, velmi dobre drzia aj na makom podklade (nie bahne), po 800km maju uz asi len polovicny vzorok. Jazdil som ich na XC biku na oboch kolesach a teraz na AM biku v zadu.
Na závody to bude určitě dobrá volba, ale mohou vlastně vůbec něco nabídnout pro nezávodní použití? Když si je jezdil, tak bys tohle mohl zhodnotit.
Na předním určitě nebudu Ronem nahrazovat NN, tam mi nepatrně menší valivý odpor Ronu je ukradený. Na zadním náhrada za RR by už mohla připadat v úvahu (lepší grip + stejný valivý odpor), když tam se mi nechce vozit NN. Ale když jsou tak nechutně úzké, odolnost bude určitě horší (už jen minimálně na základě testů odolnosti, subjektivně se po chvíli těžko hodnotí, když defekty jsou také dost o náhodě, tady z praxe poslouží až praxe více lidí za delší období). A výdrž mi přijde hrozná, kdyby to bylo pro mě 800km na polovinu vzorku. Tohle se ale špatně srovnává, když každému vydrží stejný plášť dle podmínek (tlak, co a jak se jezdí, váha jezdce) dost odlišně. Na RR UST 2,25 dám 2,5tis. km do poloviny vzorku (někdy i malinko více).
v testu z jineho vlakna jsem take videl test racing ralphu v dusove verzi ale bez dusi pouze s predelane s tmelem na bezdusaky a valivy odpor byl nižší nez u FF a to v siřce 2,25! je to opravdu možne ze dusovy plast predelany na bezdusak s tmelem je o tolik rychlejsi????
ze by se to tak dalo udelat u ronu a nevyhodou už by byla jen ta sirka a zivotnost
Ano, tohle platí pro každý plášť, jen ten rozdíl bez duše může být pro různé pláště různý. A je jedno jestli to je UST verze nebo dušový s bezdušovou sadou (ty dušové se sadou jsou na tom někdy ještě o píď lépe, ale rozdíl už minimální). Tohle je právě jedna ze zásadních výhod bezdušových variant.
NN bez duše jede jako RR s dušemi. RR bez duše jede jako FF s duší (drobné rozdíly v řádu desetin W z testu beru jako zanedbatelné). FF bez duší zatím změřen nebyl a ta hodnota by mohla být velmi zajímavá.
hej, podla takych testov pojde FF bez dusi ako ziletka na LW s galdami…
To rozhodně ne. Špičkové silniční pláště (nebo galusky) nabušené na maximální tlak jsou valivým odporem ještě pořád výrazně níže. Některé silniční pláště mají sice naměřené hodnoty větší, jenže jsou měřeny skoro vždy pro 40km/h a ty bikové pro 20km/h.
A konkrétně nějaké hodnoty. FF má naměřeno 20W (výkon potřebný k překonání valivého odporu pro 20km/h). Zlepšení bez duší bývá maximálně o 5W, tedy určitě nebude mít bez duší pod 15W. A silniční pláště se dostávají při přepočtu na 20km/h klidně i dost výrazně pod 10W.
je take možne že treba nektere plaste mohou jet s „mlikem“ hure nez s dusi.
mam takovou zkusenost s race kingem kteremu se jaksi žvejka vzorek a moc dobre nejede tak jako s dusi. Navic když ho vymenim prave za racing ralpha tak jede ralph lepe i když podle testu s dusi by nemel. mam to i odskoušene ze stejnych kopcu a do kopcu pri stejne namaze. tak by me zajimalo jestli je to mozne
Vyloučit se bez změření konkrétního pláště nedá nic. Ale myslím, že je to hrozně nepravděpodobné. Změřených plášťů bez duší nebo UST bylo už hodně a vždy bez duší byl rychlejší, jen se ten rozdíl pro některé pláště lišil a ne vždy to bylo celých 5W jako u Schwalbe.
no je mi jasne jak to je, ale jen tvrdim že racing ralph 2,1 bez duse jede lepe než race king 2,2 bez duse.
ten rece king ma kvuli vaze dost mekou kostru a ze tam neni opora duse je si myslim poznat, treba prave ralh ma kostru dost tvrdou a vzorek je na tom stejne jako s dusi jen se musi o neco vice nahustit
nebo spise race king bez duse je rychlejsi nez s dusi, ale ralp bez duse ho trumfne, tak to myslim
Ono se to může měnit dle nafoukání, takže ty výsledky neplatí pro každý případ v praxi. A pak ono to subjektivní srovnání u plášťů, které mají blízké valivé odpory je často dost zavádějící.
v tom mas pravdu ale pri s tejnem nafoukani proste jede race K huře než racing R.
po rovine a s kopce to neplati,
mam tohle vse odskoušeno s tepovkou, menil jsem pouze na zadnim kole takže i tachometr meril stejne.
Možné to samozřejmě je. Ono pro continentaly obecně téměř nejsou žádná měření bez duší. To jediné je pro Rubber Queen a tam rozdíl bez duší je velmi malý, jen o 2W (méně bez duší). A pokud by zlepšení u RK bylo také jen kolem 2W nebo ještě menší, tak by i dle měření na tom byl RR bez duše lépe.
A pro zajímavost, jaké jezdíš tlaky a jakou verzi RK? Měřená byla verze Supersonic.
A ono také třeba v kopci vše může být trošku jinak, protože tam působí větší zatížení zadního kola a tedy hned je tam rozdíl.
Každopádně je to zajímavá informace, aspoň vím, že pro mě nemá cenu RK a MK vůbec zkoušet, když jsem s NN/RR UST spokojený.
no tlaky kolem 2 bar u obou plastu a vozim super sonic 2,2
A ještě jakou máš verzi RR? Jsem zvědavý na měření 09 verzí NN i RR, jestli bude nějaká znatelná změna s tou novou nano směsí nebo ne. Sice jsem nasadil teď na jedno kolo 09 NN UST 2.25, takže jeden už vozím, ale na předním kole takové drobné rozdíly nemám šanci poznat (a nějaký velký rozdíl to už těžko být může). A RR mám ještě nějaké 08 nakoupené, takže tam test nebude ještě hodně dlouho.
vozim verzi evolution 2,1
racing ralph 09 je najak odlisny od 08 ?? v cem?
Jiná směs. Oboje je třísměsové, ale 09 má všechny ty tři směsi přepracované. Teď tomu říkají Triple Nano Compound a je to tak pro všechny 09 třísměsové pláště. Jestli to ale bude nějaký znatelný rozdíl se uvidí (na tom NN 09 nemám ještě nic najeto, takže zatím nemůžu hodnotit ani jak drží).
pak dej vedet, až ten 09 odzkoušíš :-)
tak co? už jsi testoval 09 NN? :-)
Jo, testoval (celých 14 dní v Orlických jsem na něm odjezdil). Rozdíl oproti 08 je zcela minimální. Rychlostně když ho vozím jen na předním kole jsem nepoznal rozdíl žádný, v držení na mokru bych řekl nepatrně lepší (a i tam je rozdíl opravdu minimální), na suchu nerozeznatelné od 08 verze.
A je i užší ( ve stejném rozměru ). Stejně jako „rakeťák“.
jeste se chci zeptat at nenacinam nove vlakno, nevis neco o mereni valiveho odporu u nanoraptora?
Bohužel, ten zatím nikdo neměřil nebo jsem na to měření nikde aspoň nenarazil.
no podle me by mohl mit i mensi než plaste o kterych se tu bavime, ale zase ta vaha ......
pry modely 09 by meli byt lehke… tak uvidime s cim prijdou…
tedy spise 2010
zase výborná odolnost proti defektům. Něco za něco. dnes už vozím radši Nraptor
u nana?
:-D
Z vlastní zkušenosti na obou gumách to tvrdím. Odhadem jsem na RR i Nraptorech odjel více jak 40 závodů na každých – testováno na mnoha párech.
Tak kvůli odolnosti lze vzít double defense verzi RR, která je pro 2,1 váhově ± to samé co 2,1 Nanoraptor.
Tím je nechci celkově srovnávat, protože jsem Nanor. nejezdil.
Duše nemůže přeci dělat žádnou oporu při tom jak je měkká.
v tomhle nemas pravdu. je dokazano že plast s dusi s tejne nafoukany jako plast bez duse bude tvrdsi.
Já to myslel tak, aby to mělo nějaký význam v praxi, tedy aby to mohlo způsobit nějaký výrazný rozdíl při zatížení jezdcem. Možná plášť s duší stejně nafoukaný bude malinko tvrdší, ale bude to mít nějaký význam na to, že kontakt s terénem bude znatelně menší?
jiste, ono je vzdy neco za neco. mensi kontakt s terenem možna ano, ale zase se tak nežvejka, což je race kingu prokazatelne jsem si tim naprossto jisty.
a je treba nejaky zasadni rozdil mezi rr 2,1 a 2,25? pry 2,25 jede jeste lepe nez 2,1
Tohle se tak jednoduše říct nedá. V terénu sice platí, že širší plášť méně nahuštěný má menší valivý odpor, jenže tu je řada komplikací. První je ta, že třeba na závodech je někdy i nemálo asfaltu nebo povrchu blízkému asfaltu, kde to neplatí. Další problém je jak se jezdí rychle. Když špička na některém závodě zajede průměr přes 30km/h, tak už odpor vzduchu hraje důležitou roli a to je plus pro ten užší rozměr. A pak ten užší je lehčí.
Tedy v některých situacích jede 2,25 lépe, v některých hůře. A hlavně rozdíl mezi 2,1 a 2,25 bude dost malý, jsou to v reálu 3mm šířky.
bylo by to hlavne na xc takže prumer tak 20km/hod a hlavne technika ve vsech smerech. takže by to hralo pro 2,25ku. na druhou stranu zase ta vaha, ale nemyslim ze rozdil 50g by byl až tak moc poznat, spise to poznat vubec neni
myslím, že rozdíl 50 gr je znát hodně – do kopce a při akceleraci.
dobre u stejnych plastu a stejne sirky, ale kdyz sirsi rr jede lepe v terenu tak pak zozdil 50gr vynuluje a alespon ve sjezdech se da vice nahnat
tak to by teď měla přítulka poznat rozdíl mezi zimní Kendou K837 (cca 890g :-) a Panaracerem XC Fire Pro v kevlaru (620g) = 270g .. tak to už jí asi nebudu stíhat :-/
a proč ji tam dáváš ještě pořád tak těžké pláště??
Pritulka musi byt vzdy pomalejsi. Jde zde preci o hrdost :)
ale ale jdi ty!
byl původně na zimu do sněhu, protože jsem s ním měl zkušenosti ještě ze starýho Authora, že perfektně vede přední kolo, byl věčnej a nebýt toho že se začala drolit guma dal by se jezdit i po 15tis km s pořád dobrým vzorkem. Tenkrát se hmotnosti moc neřešily a donedávna jsem je neřešil ani já, dokud jsem jezdil na starým Authorovi z profilu. S tou Kendou absolvovala v létě alpy po docela náročným terénu (Garda, okolí Zell am See), šotlinový sjezdy a pod a skoro jsem nechápal co všechno na tom kole ustojí. Taky si ten plášť po této stránce chválila. Kdyby se k nám za rozumnou cenu dovážel originální Panaracer Dart asi bych do něj šel.
Teď jsem za myslím rozumnou cenu 350 Kč sehnal toho Panaracera XC Fire Pro a protože se jeho červená barva „bohužel“ pěkně hodila k jejímu červenýmu kolu, zamáčkl jsem slzu a obětoval ho pro službu vlasti … :-)
ja myslim ze je to pouze tvoje psychika:-D veril bych tomu ze je to poznat pri akceleraci ale jen trochu
Nepoznal jsem celkový rozdíl 400 g na obou pláštích :-X
no tak to jsi zase opacny extrem:-))
Jestli to nebude tim, že jIrI se asi nepouští do takovejch akcelerací, co zvládne Blacky :).
V terénu sice platí, že širší plášť méně nahuštěný má menší valivý odpor…
tohle mi jeste jednou, prosim, vysvetli. z hlediska objektivnosti mam porovnani medus 1.8" a 2.1". tu uzsi jsem samo vic foukal a jela VSUDE lip. zavrhl jsem je ze dvou duvodu – nebyl problem je cvaknout a na sutrech jsem si nebyl uplne jisty (nic z toho ale nema s valivym odporem primou souvislost).
to teda má pravdu,zdyž vyjedu z lesa na asfalt,tak si dycky myslím,že sem píchl
Už jsem to sem dával dříve. Aby se konečně o tomhle nemuselo dohadovat dle subjektivních pocitů, tak to konečně někdo pořádným testem s watmetrem v reálu změřil.
Měřeno na asfaltu, šotolině a trávě.
Samozřejmě to platí pouze v případě, že širší verze je totožná s tou užší (tedy lišit se smí jen šířkou a ne třeba výškou vzorku, směsí, …), což u nemálo plášťů neplatí. U medus netuším, jestli jsou stejné nebo ne. A možná se může najít vyjímečně typ pláště pro který to z nějakých specifických konstrukčních důvod neplatí.
Šotolina je takový hraniční povrch, s menším tlakem klesá valivý odpor jen trošku, rozdíly jsou velmi malé. A S rostoucí šířkou je ten rozdíl ještě menší, tam klesá valivý odpor už téměř neznatelně, každopádně ale není nikdy horší. Směrem k rozbitějším terénům a měkčím terénům jako tráva je to pak vše výraznější a směrem k asfaltu je to pak zase skoro opačně (tam větší šířka se stejným tlakem dá ± stejný výsledky a větší tlak pomůže a nepatrně sníží valivý odpor), ale rozdíly jsou opět velmi malé.
Jen by mě zajímalo, jak vůbec srovnáváš, že nějaký plášt je rychlejší všude? Já už se takhle několikrát zcela mýlil dle okamžitého pocitu (bylo to např. pro více plášťů pro asfalt, měření můj pocit zcela vyvrátilo a abych si ověřil, že měření nekecá, tak jsem následně udělal pár testů s tepákem a stejným úsekem, které sice není moc přesné, ale výsledky z testů to zcela potvrdilo). A když navíc není to srovnání okamžité…
Subjetkivním pocitům jak které pláště jedou tu už nikomu nevěřím vůbec nic (ani sobě), už se tu mocrkát objevilo srovnání třeba pro asfalt pro které existuje měření, které se někomu zdálo zcela opačně (a přitom zase někdo další měl zcela opačný názor). Samozřejmě při extrémnějších rozdílech (třeba typu FF x Fat Alberty) to skoro každý pozná správně.
CZ překlad by nebyl?
To by fakt nebyl. Buď rád, že toje anglicky. Originál byl německy (i když pro někoho může být němčina lepší).
Zrovna ta němčina by mi sedla líp, ale i v té Aj se to dá přelouskat :)
samo, ze hodnotim dle subjektivnich pocitu. nemam vpodstate jak merit.
do toho schwalbe testu jsem ted jen zbezne nahledl a okamzite me uhodilo do oci:
Speed was a mere 9.5kph (5.9mph) to eliminate air resistance. a na dalsi strane nadpis Fat or thin? If you want to go fast, go for wide tyres in order to save energy.
z toho mi plyne, ze if i want to go fast, tak me vubec nezajima test pri rychlosti 9.5kph, nybrz pri rychlostech nekolikanasobne vyssich. a jestli mi nekdo chce rict, ze po trave pojede lip mekka 2.4" guma nez nabusena 1.9" tak mu to nebastim. ;-)
(snad jsem neco neprehledl, fakt jsem to jen zbezne prolitl)
Metodika byla podle mě naprosto v pořádku. Byl to test valivého odporu a ten bude platný pro každou rychlost (tedy i pro několikanásobně vyšší, tam se naprosto nic nemění). Ve větší neměřili jen kvůli tomu, aby to neovlivňoval odpor vzduchu.
A odpor vzduchu si tam každý musí už započítat sám, jestli je to faktor, který pro něj má smysl. A tady mám názor, že to má smysl uvažovat tak od průměných rychlostí 25km/h a výše (odpor vzduchu se lehce začíná projevovat už od 20km/h, ale aby v celkovém odporu vzduchu soustavy jezdec + kolo byl znát i znatelně jen rozdíl samotných plášťů, tak těch 20km/h stačit rozhodně nebude). A pokud se jezdí opravdu v terénu, tak asi moc přes 20km/h průměry jezdit nebudeš (o 25km/h ani nemluvě)
A baštit to nikomu nemusíš, ale je to tak. Na vyloženě měkkém povrchu to bylo prokázáno už dávno. Jen jsem do tohoto testu zatím neviděl srovnání pro povrch typu šotolina a mohl se jen dohadovat jak to je mezi tvrdým povrchem (asfalt) a vyloženě měkkým.
nezpochybnuju metodiku jako takovou. jen rikam, ze jak kolo jede, neni u plaste dany jen jeho valivym odporem pri konstantni rychlosti 9.5kph. pri vyssich rychlostech, zrychlovani atp. bych cekal jinaci vysledek.
Z jakého důvodu bys čekal jiné výsledky? Teď neřešme odpor vzduchu, ten je jasný, ten se započítat navíc ve větších rychlostech musí.
U zrychlování bude ještě poměrně dost roli hrát váha, ale tu každý vidí a v tom testu váhu řešili a vliv nárůstu váhy pro větší rozměr jim přišel malý v porovnání s těmi valivými odpory. Tohle tedy platí do určitého rozměru, řekněme 2,25, někdy maximálně 2,4. Nad těch 2,25 pak už bývá většinou nárůst váhy opravdu značný i pro nejlbižší větší šířku + k těm hodně širokým plášťům je třeba i širší ráfek, což je další váha navíc. Ale do těch 2,25 v tom nevidím problém.
Ve vyšších rychlostech bude valivý odpor poměrově stejný (tedy bude to platit stejně jako pro těch 9,5km/h, tohle už bylo také víckrát ověřeno, tedy neplatí to jen teoreticky ale i prakticky, že valivý odpor narůstá lineárně.
nekdy vozim 2.35" plaste fouknuty pod 2atm. kdyz to chcu rozjet – tzn. stoupnu do pedalu, tak ty plaste se fest pohupuji (valivy odpor silne kolisa). pro me pouziti tech plastu to nevadi, jde mi o to, aby dobre drzely. rozhodne bych ale nezvolil na zavod po louce plast 2.4" s 1.5atm, jak doporucuji.
jinak souhlas, ze do 2.25" se jedna jeste o „normalni“ gumy a taky nevidim problem.
Já ten pohled chápu, ono to je hlavně tím, že 2,35 pláště vozíš úplně jiné než ty užší. Tohle se pak vůbec srovnávat ale nedá. Je jasné, že třeba 2,35 Fat Albert (minulá verze, teď už 2,35 není) pojede vždy hůře než třeba 2,1 Ralph.
Kdybys ale třeba srovnal RR 2,1 na 4atm. x RR 2,4 na 1,5atm. na té louce, tak by to bylo zajímavé.
Jinak tu situaci dupání ze sedla, tady souhlasím, že tady to bude složitější a malý tlak může být nevýhodou. Dupání ze sedla si máš ale nechat na žiletku na asfalt :-)
zamerne jsem neuvadel, co je ten 2.35" za plast, pac to kolisani valiveho odporu se bude dit u kazdeho podobneho balonu s malym tlakem.
jizda ze sedla patri na kazdy kolo, ale to je zas na jinou debatu ;-).
Tady musím přidat poznatek: po včerejším dešti jsem dnes jezdlil na nových čerstvě obutých NN/RR 2,25 a musím říct, že pokud jde o hlubší bláto jsou širší pláště horší(minulé pláště byly 2,1) – hlavně samočištění – větší „kluzná plocha“ – užší se víc „zakousnou“ do měkého podkladu
Takže pokud člověk nechce přezouvat podle předpovědi počasí, mají 2,1 malé nepatrné plus.
Tohle je také mnoho let známá věc. Proto se také bahení speciály dělají většinou úzké kolem 1,8 a k tomu se vzorkem, který se dobře samočistí.
NN ani RR není plášť do hlubšího bahna.
Kolik toho ročně ale v hlubším bahně najedeš? Každý tohle má jinak, já třeba téměř nic, extrémním bahením lázním se cíleně vyhýbám. Přes teplejší část roku toho bahna je stejně minimálně, pouze vždy těsně po větších deštích.
ano, ale pokud jezdíš jako většina cyklistů především když neprší a nemáš touhu projet tou nejvíc bahnitou stopou, tak to je celkem zbytečnej argument – kvůli 2–5% (a to tomu hodně fandím) skutečně silně bahnitého povrchu za rok nebudu jezdit zbylých 98% času na kolech, která mi jinak mohou těžko nabídnout moc výhod. Drtivá většina terénu není bahnitá ani když je mokro a obvykle si během roku užiju tak maximálně 2–3 vyjížďky, u kterých se dá hovořit o tom, že během nich bylo hodně bahna (celoročně bahnitejch úseků je minimum a nemám potřebu je jezdit sem tam) :-)
myslel jsem toto: s plašti NN/RR 2,1 je takové střední bahno ještě snesitelné a s 2,25 už to kupodivu (3mm navíc) začíná být o ústa. Hlavně přední NN mě nemile překvapil.
Jinak hluboká údolí Krušných hor a Doupova skrývají bahnité úseky celoročně.
V porovnání s ralphy mi přijde boční vedení ve vyjeté stopě horší,má snahu ujíždět,rychlost nemůžu posoudit,nezávodím.
Osobně si je už znovu nepořídím. A proč ? Jsou užší, což je nejmenší problém, „plavou“ na šotolině víc než je zdrávo a v zatáčkách mi moc jistoty nedávají. Vyšší boční vzorek se v zatáčkách žmoulá. Po 500 km je hlavně zadní plášť rozřezanej na kaši a vzorek z jedné poloviny je fuč ( Ale na to upozorňuje výrobce v propagačních materiálech ). V měkkém terénu je docela fajn, ale ruku na srdce, po suchém jezdíme přece jenom víc. Vrátím se k osvědčenému RR.
k RR 2006 (starý) nebo 2008?
K modelu 2008, ty mi sedí líp než starší model.
S Ronem jsem spokojenej, jezdím 2,1" s NoTubes, zatím mě ani nepřipadá že by se nějak extrémně sjížděl a myslím že drží líp než Ralph a hlavně je lehčí a to je sakra poznat. Jinak na sucho je střídám s FF 2,25" a na těch se ten vzorek snad ani sjet nedá, jsou pořád jako nový :-)
Protože tam žádnej není :-)
po 4000km mám zadní hladkej jak dětskou prdýlku :O(
Kdyť jsi nedávno psal do jednoho vlákna, že mám chvíli počkat a budeš mít na FF 5000 km a budou v pohodě :-) (v reakci na předpokládanou výdrž Schwalbe marathon supreme)
Mno a to si odporuje jezdim je pořád ? :O)
To ne, ale odporuje to tomu „a budou v pohodě“ .. to pak podle tebe bude každej plášť „v pohodě“ , když nebude prodřenej skrz? :D
Jak to jezdíš? :-) – teď jsem dodrbal (rozthnul prořízlé plátno) na NN s nalítanejma cca 3800 km a i když měly už lepší časy za sebou tak úplně hladké ještě nebyly a to se sjíždí výrazně rychleji naž FF, a jezdím na nich dost neurvale.
P.S. Je pravda, že dříve jsem jezdil asi i neurvaleji, když jsem tentýž plášť dostal do skoro stejného stavu už po 1500 km :-)))
Je zajímavé, kolik lidí tu pozná 50g na plášti jako obrovsk rozdíl. Jak to děláte? Někdy bych chtěl v praxi vidět tohle při slepém testu (tedy např. dobře by to šlo s duší, kde není vidět, která tam je a dát o 50g rozdílné). 50g na plášti je pro situace kdy se zrychluje a tedy kdy je to poznat nejvíc stejné jako 100g na nerotační části (mimo zrychlování je to jedno, tedy tam je to 50g i na nerotačních částech). Tedy 200g na nerotačních částech (odpovídám rozdílu dvou plášťů) je také obrovský rozdíl? A to těch 200g jinde bude znát jako 200g pořád a nejen při zrychlování.
Tím samozřejmě netvrdím, že to rozdíl není, ale není mi jasné, jak může být tak obrovský, to pak prázdná x plná láhev, tak to musí jet úplně samo, protože to je i pro 0,5l láhev více než 2 násobný rozdíl než co udělají ty pláště.
A já jsem někde psal něco o 50g??
Ne, ale to je rozdíl Ron x Ralph. A o tom jsi snad psal ne?
Aha a na to jsi přišel jak? Pokud vím není problém koupit RR který bude mít téměř 500g a Ron je průměrně kolem 400g (mám dva kusy pod 400g – jeden má 354g) Takže nevím jakých 50g jsi myslel.
Ano jistě, extrémně těžké/lehké kusy se najdou (tedy není problém koupit RR, který má 500g, ale také jsou RR, které mají pod 450g). Těch v praxi zvážených jsem viděl dost kusů (tím nemyslím, že bych je sám všechny vážil, ale údaje většího množství majitelů, něco tady, něco na zahraničních webech, něco v některch obchodech, co to váží) a průměrně se to od těch 50g moc neliší, tedy uvádím katalogový rozdíl.
Takže pro srovnání nebudu brát dva extrémy, tedy pro Ron nejlehčí kusy a pro Ralph nejtěžší. Ale i kdyby průměrný rozdíl nebyl 50g, ale třeba 60g, tak to je to jedno.
Takže maximálně tvůj konkrétní případ mohl být větší rozdíl, ale když už píšeš tedy váhu svojich Ronů, kterou máš náhodou opravdu super, tak to srovnávej i s váhou svojich RR a ne s tím, že se dá koupit i těžší. Možná i na RR jsi měl zrovna smůlu a byly to horší kusy. Ale pak je to třeba i napsat, že jsi měl extrémně lehké kusy Ronů a extrémně těžšké kusy RR a proto byl rozdíl váhy už výrazně znát, jinak je ta informace velmi zavádějící.
Ralphy sem měl oba cca 365g = výsledný rozdíl oproti Ronům v mém případě cca 180g Ale je to prakticky jak píšeš, stejně nakonec musíš porovnávat to co jezdíš sám…
Tak ani to není až tolik, to je pořád jen 90g na plášť. A tedy 360g na nerotačních částech za oba pláště. Tohle věřím, že už někdo poznat může, já třeba tohle stále s jistotou nepoznám ani náhodou. S jistotou poznám až rozdíl 1kg, i půl kila je pořád takové na hranici rozpoznání.
Podle me prepocitavat rotacni cast na nerotacni pomoci nejakyho koeficientu je blbost, protoze s rychlosti se zvysuje gyroskopicky monent a odstrediva sila. To jestli bych poznal 50g na plasti si netroufnu rict, mozna v hodne zatackovity trati, ktera se pojede docela rychle.
Proč by to byla blbost, když se bavíme v souvislosti, jak plášť jede? Jde nám o to, jaký je potřeba výkon při rovnoměrné rychlosti k jejímu udržení a pro zrychlování. Tohle je přesně dané tím poměrem, tedy nejhorší případ je ten, že pro rotační část (na obvodu kola, blíže ke středu je to už pak méně) potřebuju na každý gram 2× tolik výkonu, abych podal dosáhnul stejného zrychlení než na každý gram nerotační části.
Ostatní projevy budou na tom závislé úplně stejně, tedy třeba při brždění to bude to samé.
Já jsem testoval více drobných změn váhy se zachováním podobných nebo stejných ostatních vlastností a nic jsem nikdy nepoznal. Těmi změnami myslím výměnu duší ze 180g na 120g (tedy 2× 60g dolu) a pak větší množství stejných plášťů s různou ujetou hmotností. Dále při kontrole tmelu, když na jednom kole jsem v jednom plášti neměl žádný, v druhém minimum a dolil jsem nových v součtu cca 100ml (tedy cca 100g), opět žádný znatelný rozdíl. Dále jsem měl některé Smart Samy nebo Alberty v alpencross verzi lišící se až téměř o 100g. Takže tyhle drobnější výkyvy si každý trvale zkouší i když jezdí pořád stejné pláště. A nikdy jsem tu ještě neviděl, že by někdo přišel s tím, že vyměnil plášť za ten stejný (jiný kus) a hned to významně poznal. V tomto případě ale není tu ten placebo efekt (zvlášť když si většina lidí jednotlivé kusy plášťů nevaží), že by předem věděli, že mají čekat nějakou změnu.
Na tyto srovnání by mi velmi zajímaly slepé testy, tady by se ukázalo jak opravdu kdo co pozná. Přijde mi to podobné jako třeba u bitrate u mp3. Taky kde kdo tvrdí, jak pozná rozdíl pomalu i mezi 320kbit x originál CD. A už jsem dělal s pár lidmi 2× slepý test na ne tak špatné aparatuře a většina z těch co tvrdila, jak všechno pozná, tak poznala úplný prd. Ani dokonce ne všichni poznali rozdíl 128kbit x originál CD. Od 192kbit už to nepoznal téměř nikdo téměř už žádné hudby.
Je pravda ze ja akceleraci a jak plast moc jede neresim, spis resim ten gyroskopickej moment pri zataceni. Kdyz se prida hmota na temer nerotacni casti (naboj) tak gyroskopickej efekt bude minimalni. Pokud ji pridam na obvod tak uz bude znatrelnej a se zvysujici rychlosti bude rust (ted nevim jak moc ale rust bude) na nerotacni casti zadnej gyroskopickej moment nevznikne. Jestli bych poznal 50g nevim, ale treba kdyz se nabali bahno na plast tak bych rek ze to chvilku poznat je (nez to v rychlosti zacne odlitavat)
A ted me jeste napadlo ze vaha na kolech jeste bude mit vliv na neodruzenou hmotu, ale to pochybuju ze by nekdo dokazal poznat.
Muj zaver je ten ze gramarit ma cenu na kolech a nejvic na obvodu tam je to asi nejvic poznatelny a nejvic to bude ovlivnovat jizdni vlastnosti, narozdil od 50g treba na prehazovacce
Pod to se podepisu. To jestli jedu s 300g naradim pod sedlem nebo ne nepoznam, ale 100 g na plastich / dusich se proste pri rychlejsi akceleraci, zejmena v terenu, pozna… Aspon ja to teda citim znatelne :)
Nejen na akceleraci ale i na ovladatelnosti.
Presne tak. Na prednim kole sem ted shodil neco malo pod 200 g a ten rozdil je neuveritelnej, zmena smeru na posledni chvili, rychly nadhozeni kola a jiny vylomeniny jdou o poznani rychleji a snadneji.
Jedina nevyhoda co jsem pocitil je snad v hodne prudkejch vyslapech kdy kolo ma tendence stavet se na zadni o trosku driv. Je to ale jen o zvyku a urcite to za to „gramareni“ na kolech stoji.
Já nepoznám ani jestli vezu prázdný nebo plný bidon, stejně tak nepoznám 100 g rozdíl na pláštích. Proto má u mě drátěná patka nezastupitelné místo :-))
Panebože, to nesmíš přiznávat ! Teď budeš na B-F uplně out .. tady každej pozná, když mu z kola odletí moucha, která se držela na rámu a ty tady budeš vyprávět, že nepoznáš jestli máš prázdnej nebo plnej bidon :D :D ;-)
hele ty běž radši zkoušet dresy:)
len tak mimochodom – ako podla teba vznika na klasickom jednosovom kolese gyroskopicky moment resp. akykolvek gyroskopicky efekt?
roztočením?
No nevím, ale já měl za to, že gyroskopický moment vzniká tím, že jedno těleso rotující kolem své osy začne s minimálním odporem současně rotovat kolem jiné osy. Na kole si to jde představit tak, že člověk položí kolo na záda tak, aby se dalo řidítkama volně otáčet, roztočí přední kolo a trošku drcne do řidítek. Tahle situace v terénu ale nenastane, takže podle mě u kola toho gyroskopického momentu asi moc nebude,
strojar, jo? :-)))
Sundej si predni kolo, chytni ho za nabu a at ti ho nejaky asistent/ka roztoci. Pak s nim zkus otocit. Sam uvidis, ze gyroskopicky moment tam je a rozhodne ne zanedbatelny.
Perfektni, koukam:)
No však tak jsem to myslel, ale přišlo mi, že když člověk jede terénem, tak gyroskopický moment je to poslední, co by může jízu nějak ovlivnit.
ale v teréne môže nastať situácia, že ideš na biku, predné koleso sa otáča a ty sa pokúsiš otočiť riaditkami. rotujúce koleso sa bude snažiť udržať priamy smer tým viac, čím ja ťažšie a čím rýchlejšie rotuje.
overené v praxi- motoraptor 2.4 + Maxxis freeride 8o)
pokial viem tak gyroskopicky moment vznika pri dvoj a viac osej rotacii telesa, ci si to nejak zle pamatam? (typicky pripad je napr. tak hracicka co sa tu raz spominala – power ball). aby tento jav mohol vzniknut tak rotor ci zotrvacnik – v nasom pripade rafik kolesa + plast- musi byt upevneny na oske (co je) a tato oska by musela byt upevnena v otocnych klboch na vonkajsom rame aby sa teleso zotrvacnika mohlo pohybovat vo vsetkych smeroch(co koleso nie je a nemoze sa takto hybat). teleso zotrvacnika sa potom moze volne pohybovat okolo svojej osi vo vsetkych smeroch. po roztoceni si zotrvacnik udrziava rovnaky smer aj ked teleso na ktrom je uchytene sa bude otacat lubovolnym smerom. prejavi sa to len pri dostatocne velkych rychlostiach.
cize ak by sme zobrali cely bike resp sustavu koleo + vidla tak by sa o tomto jave aj dalo hovorit. no vidis jak som ti to pekne vysvetlil a pritom mi doslo ako to bolo asi myslene :-) (aj ked pri danych hmotnostiach, rychlostiach rotacie a ramene to asi bude tak zanedbatelny efekt ze hmotnost plasta asi nebude hrat absolutne nijaku rolu)
tusimze v buducom cisle (07/09 ?? ) bike magazinu ma takyto test byt.
A asi mělo být 465g?
Já mám na Ralphu 450g .. takže to asi bude pravděpodobnější .. ale kdo ví, třeba mu dali nějakýho fakt zmetka :D
on ten koeficient je víc než 2×. Dokonce někde jsem četl i 10×. O tomhle se ale hádat nechci.
z praxe, když si vezmeš kolo které má 13kg a pláště po 500gr kus a kolo které má 12kg a pláště po 1000gr kus tak ti garantuji, že na tom druhém budeš za chvíli úplně zničenej a jízdní vlastnosti budou snad kromě rovnýho asfaltu diametrálně odlišný.
To jestli pak poznáš 50gr na kolech, už vyžaduje velké zkušenosti. při delším táhlém stoupání po pevném povrchu, kde se nemění rytmus to poznat lze a i změřit podle tepáku /více opakování, pokusy ve stejný čas po sobě, jiné pořadí/
nejaky mereni tepakem neni imho absolutne relevantni. clovek neni stroj…
S tou hypotetickou situací souhlas, přeci jen 1kg na rotačních částech navíc pozná opravu každý a bude znát hrozně moc.
Ten koeficient je právě přesně 2, to je fyzikálně dané (tedy koeficient, který určuje energii potřebnou při zrychlování pro rotační a nerotační části). A byl právě někde uveden špatný výpočet, kde vyšlo více.
Samozřejmě aby to bylo znát už výrazně, tak není potřeba 500g na plášti, takových 200g na každém plášti už udělá dost. Ale ty pidirozdíly typu 50g…
A také nic nemám ani proti ušetření 50g a to kdekoliv, pokud to není na úkor něčeho důležitého jiného. Sice samotných 50g znát nebude, ale když je tu tu 50, tam dalších 50, atd., tak se to posčítá a najednou to je znát hodně.
tak ten vzoreček bych rád viděl, podle mě je to pitomost. Jak jako přesně 2? je náboj rotrační hmotnost? kromě osy určitě ano. Proč se tedy uvádí, že lepší je šetřit váhu na obvodu, když je to prostě přesně stejný? To je blbost, jde o moment setrvačnosti a ten je závislej na délce ramena, tudíž nějaký hypotézi o jednoznačnym výsledku bez ohledu na délku ramena jsou podle me zcestne
2 je to pro hmotnost na obvodu, směrem ke středu to samozřejmě klesá. Pro celé kolo to vycházelo něco kolem 1,7 (ale tam to bude záviset vždy na konkrétním kole a použitých komponentech jak je to přesně rozložené).
jak na obvodu? takže nezáleží na velikosti kol? Napsat, že je to právě přesně 2 je prostě nesmysl…
Ne není. Tak si to spočítej (já to počítal a to nejen číselně ale i obecně a na tom odkazu výpočet porovnával).
A je to přesně tak, jak si myslíš, že to není. Tedy na velikosti kol nezáleží vůbec, protože ten poloměr se tam ve výpočtku vykrátí a tedy na něm nezáleží. Obvodová rychlost je totiž vždy stejná jako rychlost translačního pohybu nezávisle na velikosti kol.
Pro hmotnost, která není na obvodu kola, tak tam už poloměr je podstatný, ale ne jeho absolutní číslo, ale pouze v poměru k poloměru použitých kol.
A abys neřekl, tak to sem i napíšu a podám fyzikální důkaz. Jde tu pouze o ten koeficient 2 pro hmotnu na obvodu, tedy tím to bude zcela jednoduché. Uvažovat tedy budu pouze obruč poloměru r a která má hmotnost m.
Spočtu práci potřebnou k roztočení obruče pro rychlost r. A srovnám s prací potřebnou k uvedení této obruče do translačního pohybu pro rychlost r.
Práce pro translační část, tady je to rovnou jen daný vzorec,
takže:
W=1/2mv*v
Práce potřebná pro rotoční pohyb:
W=1/2Jω*ω
úhlovou rychlost dostaneme takto:
ω=v/r
moment setrvačnosti pro obruč je:
J=1/2mr*r
a už jen dosadíme do výpočtu práce pro rotační pohyb:
W=1/2mrr(v/r)(v/r)=1/2mvv
Tedy práce pro rotační i translační část pohybu pro uvedení obruče o hmotnosti m na rychlost r je totožná. A z toho je ten koeficient 2× platný nezávisle na poloměru (sám teď můžeš vidět, že tam žádný poloměr není).
Jen tam je překlep, ten moment setrvačnosti je jen J=mrr. Dosazené už to bylo dobře, jen chyba jak jsem vše pořád kopíroval.
A výpočet byl třeba na bajk.cz, ale je tam pořád s tou chybou, co tam od začátku. Správně je to jak píšou Hugos a PavelK v diskuzi, tam to správně opravuje PavlK na 0,7. A to je číslo za rotační část, proto za rotaci + translaci to bude 1,7.
relativně čerstvá zkušenost s Ronem 2,25 – dal jsem jej dozadu namísto hodně sjetého NN 2,25 – Ron jel rychleji a lépe držel. Lepší držení ale přičítám opravdu silnému ojetí těch NN (už to byly na středu skoro sliky). Takže jediné co mohu tvrdit s určitostí je, že jede rychleji než NN vzadu. S Ralphem nemám zatím přímé srovnání, ale co si Ralpha vybavuji,. když jsem na něm jel, tak držel hůř a zrychlení oproti NN jsem vnímal podobně, ale to je těžko nějak objektivnější údaj, protože ty jsem jel naposledy loni na podzim.
Jo jsou to šlupičky – zatím jsem sice nedefektil, ale mají nějakých 100–150 km takže těžko to považovat za normu.
Tak doplním ještě jedno aktuální a poměrně přesné pozorování. Na identické trase do práce (20,8 km), kterou jezdím již druhým rokem a od začátku roku na ní mám ± stabilní průměrnou rychlost okolo 20,5 km/h (je to prostě rutina, jedu si na podobnou tepovku) mám po nandání Rocket Rona na zadek o téměř 1 km/h rychlejší průměrnou rychlost při stejných tepech (tedy námaze) proti předchozím cestám na NN, které jinak jezdily hezky.
Pro šťouraly doplňuji, že trasa se klikatí postupně prakticky na všechny světové strany (objíždím město takým 3/4 kruhem) takže to samo o sobě hodně eliminuje vliv větru a dnes i poslední cestu před tím jsem měl spíše protivítr – hlavně v místech, kde normálně průměrku zachraňuji (rovný úsek po nábřeží). Takže vítr nepomáhal.
Nic jiného se na kole neměnilo (tedy s výjimkou upraveného Compresion Tune na tlumáku, což mě ale jen těžko zrychlilo a faktu, že mi při příležitosti změny komprese a výměny oka tlumiče přátelsky oznámili, že mám podélně štípnutej zadní ráfek, což mě také spíš znervoznilo než popohnalo :-/) a já jsem také jistě od minulého týdne zázračně nezískal lepší kondici.
Neříkám, že je to něco zázračného a všiml jsem si toho spíš náhodou v púráci při nulování tacháče, ale pro mě je to jedinej exaktnější údaj, co jsem schopen o srovnání Rocket Rona a NN říct. Bohužel nejsem už schopen srovnat s RR na stejné trase. Jo a trasa je z 80% hladká tvrdá (asfalt či uježděná šotolina), zbylých 20% jsou tvrdé ale hrbolaté povrchy (polní a lesní stezky a cesty s kameny i kořeny)
Takhle si představuju věrohodné posouzení valivého odporu z praxe. Také to i sedí s laboratorním měřením valivého odporu NN x Ron. Ron na zadním kole dle měření oproti NN ušetří 5W (pro 50kg zatížení a 20km/h rychlost, tedy oboje je ± právě Tvůj popsaný případ zadního kola), což by při pohodovější jízdy tomu rozdílu mohlo velmi dobře odpovídat (pohodová jízda by mohla být výkonem kolem 100W).
říkal jsem si, že se ti něco takového hodí do tvé encyklopedické sbírky údajů skoro o všem :-)
P.S. Přál bych ti jet Santu před a po změně Compression Tune u tohohle velkoobjemového RP23 – z max na min – vzpoměl jsem si přitom na naše diskuse. To se ale moc exaktně popsat nedá, to se musí zažít – za pedálem jde prakticky stejně, ale zmizla mu ta malá hranka co měl na začátku – když jsem jel po polňačce, tak i když jsem jí měl rád i na předchozí verzi, tak mi dnes málem upadnul vršek hlavy jak jsem se chechtal. Ale to je tady celkem off topic – o tom až jinde.
Na Stereu se to projevilo skoro stejně (i když skok na upravený v TF tuned je ještě o trošku větší). Akorát mě to prudilo od prvního šlápnutí, co jsem Stereo pořídil a tlumič nechal upravit hned po pár stech kilometrech.
no mě to odhodlávání se trvalo skoro 4000 – čekal jsem až bude příležitost dát tlumák k vyčištění – to jsem ale také odkládal a nakonec mě rozhoupala až vůle v oku uchycení co bylo potřeba vyměnit. Je pravda, že mě to ani tak nevadilo, jako spíš jsem váhal, zda to nebude výměna pohodlí za svižnost kola – nakonec byly obavy ze ztráty odezvy prakticky zbytečné.
Tahle obava je na místě u rámů, které jdou mizerně za pedálem (tam je to pak opravdu znát, že s CT na nižším nastavení jde za pedálem hůře), což ale Blur LT ani Stereo není.
Hlavní je, že jsi teď spokojený.
„Tahle obava je na místě u rámů, které jdou mizerně za pedálem“ – a co loňský model Canyon Nerve XC, jak ten je na tom? Hodně vážně o změně Compression Tune uvažuju, jinak jsem se na VeloCampu bavil s Danem Boubínem – mechanikem z pražského BikeLifu a ten říkal, že tu úpravu dělají také. A kamarád tvrdil, že tlumiče od FOXe ladí u v Cyklo Adam.
Hodně tady záleží na jezdci. Canyon ale také není nijak moc houpavý a když to je navíc XC s nižším zdvihem, tak bych se nebál vůbec.
Třeba AMS 125tka je už mírně houpavější a tady by obavy na místě byly, ale přesto třeba já s tím problém nemám naprosto žádný a tlumič mám chovající se podobně jako CT méně než min (mám upravený v TF tuned). Někomu by to ale třeba už vadit mohlo (a jak se ukazuje ve vlákně o Meridě, tak někomu to i vadilo u Meridy a někomu třeba u stejné Meridy vůbec).
A úpravy v Bikelive se tu řešili víckrát, první úprava 800 a další případné přenastavení kdyby to nesedělo 200Kč, takže bych neváhal a šel do toho, kdyžtak to vždy můžeš nechat přenastavit zpět nebo třeba něco mezi.
Aha, tak to mi s tím upravováním v bikelive uniklo, a to jsem tady docela často :-(
Každopádně by jsi se ničeho nebál a skočil rovnou do Compression Tune min?
Tak já osobně bych se nebál určitě, ale nastavit na CT min bych si nenechal, ale jedině na CT méně než min. I když já bych dnes tlumič i za tu vyšší cenu určitě poslal do TF tuned (to ale ani ne tak kvůli té kompresi, tam moc rozdíl mezi CT méně než min nebude, ale kvůli dalším věcem, jako Push platforma, upravená expanze).
Já mám právě na té mírně houpavější AMS 125tce (určitě je o trošičku houpavější než Canyon XC) původně tlumič s CT min upravený v TF tuned na ještě větší citlivost (ale tady už není rozdíl moc velký, při CT min to už komprese neomezuje téměř vůbec). Tedy i na takovém rámu jsem ještě CT min nechal upravovat na citlivější. A s pohupováním nemám problém.
Posílat tlumič do TF tuned se mi moc nechce, jednodužší pro mne bude hodit celé kolo do BL a nechat si udělat servis vidlice a tlumiče a ten zároveň nechat přenastavit. Každopádně díky za info, ted uz jen najít termín :-(
Mam Canyon nerve XC z minuleho roku, posielal som tlmic do BL na upravu na CT na min, a vobec nie je problem, jedine sa vyrazne zlepsilo pohodlie. Fukam o nieco malo vyssi tlak – z 135 psi asi 140 – 145 psi.
Ked mam potrebu sa nahanat dam propedal 2 a inak vozim 1 popripade otvoreny tlmic. Vacsina pohupovania ma povod aj tak presunoch vahy pri slapani :-)
tak tohle mě potěšilo :-) v pondělí nahazuju 2,25" NN + Rona do zadu jen doufám že to pude s kitem Notubes na ráfky Dt 4,1d ( prozatím) bez problémů a opruzů
Koupil jsi ten kit od DT? Přemýšlím nad podobnou kobinací 2,25" NN + SS nebo RR. Tak se pak pochlub jak to s normálníma pláštěma funguje.
kit mám od NoTubes, časem dám i jejich ráfky
Tak asi nektere zklamu, ale vcera se mi nepodarilo na Mavic SLR nasadit Rocket Rony s notubes tmelem. Patky plaste jsou tak volne, ze do zlabku na rafku zaskoci, ale netesni. Skoda, mel bych o 1/2 kg lehci kolo :-)
Njn, u Ronu je ten váhový rozdíl UST x klasika mnohem větší než u ostatních Schwalbe plášťů.
o půl kila??? když tam dáš lehkou duši místo tmelu, je rozdíl pár gramů
Nepředpokládám, že by srovnával s Ronem s duší, ale buď s jinými dušovými plášti s NoTubes nebo s UST Ronem.
Ron + tmel versus Python Tubeles ready + tmel.
:( plánuju je na Liberec na ZTR, snad se mi to podaří. S duší se mi do nich moc nechce
Vzhledem k tomu jak maj volny patky, tak se obavam, ze pokud jsou na tom vsechny Rony stejne, tak na jejich konverzi na UST muzem zapomenout.
Jezdím Rony na ZTR Olympic s NoTubes uplně bez problémů.
ty si ale exot a kouzelník – jak mě dotazí tmel jdu to zkoušet taky :-)
dnes budu zkouset taky tuhle kombinaci, tak sem zvedav…
takze kombinace rocket ron na rafek ztr olympic bez problemu, nahusteno kompresorem, pumpou bych to asi nedal…tmel jsem dal na zkousku caffe latex
taky si myslim, ze by to melo jit naprosto bez problemu…
To jsem si myslel taky. Nakonec jsem kvuli tomu jel na benzinku s kompresorem a tam se taky nepovedlo. Teda povedlo, ale tlak nedrzel, patka byla tak volna, ze krasne zaskocila do zlabku v rafku, ale netesnila.
Samozrejme muze jit o nejakou blbou serii plastu, protoze jinak s UST, UST ready anebo neUST plastema nemam problem.
dneska sem to nafoukl naprosto bez problemu. Slo o Rocket ron performance 2,25 na ráfek XC717 s gumovou vložkou. Sem si jistej že by se stejně dobře chytly na Ztr nebo jinej bezdušovej ráfek bez vložky.
Hm, tak to me stve. Asi mam nejak extra volny patky na tech Ronech co byly na kole.
jj, je to možný, v jednotlivejch pláštích sou celkem rozdíly, jeden ron jde druhej ne, to samý platí i o jinejch pláštích, prostě každej je trochu jinej… ale reseni skoro vzdy je :) tady je tedy tajna rada: Napln plast vodou- idealne ve vodni lazni mit kolo polozenes nazutym plastem a nechat do nej natect vodu. Jak je plast plny vody, staci k jeho usazeni v patkach minimum tlaku, takze jakejkoliv kompresor to zvladne, asi i velka pumpa… pak to vypustis, nechas vytect vodu tak aby ti nespadl plast z patkama z rafku, nalijes tmel ventilkem a nafouknes:)
Tady neni problem, ze bych ho nedostal do patek, dostanu, lehce, az tak moc, ze v tech patkach pak netesni.
to si nemyslim, ten plast proste nenaskoci, kdyby naskocil, v patkach uz dryet bude si myslim.
Dnes jsem udělal opačnou zkušenost, poprvé jsem zkoušel na Mavic SLR nasadit RocketRona (2,1) a RacingRalpha (2,1) s NoTubes mlíkem. Nasazení mi trvalo cca hodinu velkou pumpou včetně přípravy a úklidu, Ron šel trochu líp a hlavně po nafoukání se malé netěsnosti rychle zalepili tmelem a už nebyl žádný problém. S Ralphem to bylo trochu horší bylo v něm několik děr na boku, které chtěly trpělivost, než se natrvalo zatěsnili tmelem. Byl jsem je projet jen krátce kolem domu, ale tlak zatím drží perfektně. Pláště byly nové.
Jen by mě zajímalo, jaký máte, vy zkušení postup, jak lít do pláště tmel. Plášť jsem prvně nafoukl s duší, pak vypustil a oddělal plášť na jedné straně. Vyndal duši, nasadil UST ventilek, pořádně natřel jarovou pěnou a snažil se plášt jakoby hodit zpět do patky. Vždycky zůstala nějaká část, co nešla (asi 15 cm), ale i tak se mi podařilo plášt nafouknout. Samozřejmě, že ucházel přes patku, tak jsem ho vypustil a na jednom místě odtlačil z patky a snažil se nalít cca 80g tmelu, ale hodně to vytékalo po patce ven. Nechtěl jsem celou patku sundávat, to by mi zase špatně šla nahodit. Teď nemám představu, kolik tmelu tam vlastně mám a kolik mi vyteklo ven. Především u toho Ralpha, kde to muselo ještě zatěsnit několik děr na bocích pláště, které byly jednoznačně z výroby !!
Bud tak jaks to dělal nebo vysroubujes vlozku ventilku a das tmel pres ventilek
Takže pokud nechci sundat celou jednu stranu pláště z patek, tak monožtví tmelu nezjistím, že?
No aspoň jsem rád, že se mi to podařilo napumpovat pumpou a snad budu spokojenej :-)
Kdybych chtěl přes ventilek, tak musím vyšroubovat vnitřek a pustit to tam asi stříkačkou, ne?
jj
Diky :-)
na notubes ráfkách s tím vůbec nejsou problémy. vlastně jsem nafouk gumu michelin XC A/T normálně jako by to byl ust plášť – narovnat patky doprostředka do žlábku a pár rychlejch fuků a lup! patky naskočily a hotovo, dokonce to půl hoďky drželo tlak bez mlíka:)
dojezdim nn a rr co mám a zdrhám k michelinu…
tak zdrhej :)
spíš by mě zajímala ta životnost, když sem ho měl v ruce přišlo mi to jako papír…a šel sem radši do nobbyho a ralpha hodil do zadu a zadního ralpha hodil do koše…akorát mi teď nobby 2,1 přijde užší než ten ralph…
zivotnost ako pri zavodnych plastoch. ak ocakavas viac ako 1000km vzadu tak si ich fakt nekupuj…
mam doma 4 novy kusy kdyby nekdo chtel… :-)
v krabickach? vis ze bez krabicek bouchaj :-)
2,1 bez krabicek :-) a vypada to ze uz jsou asi pryc…kdyz tak piste na mail…
ja nechci sem bral ted 2.25" z Imexpa
2,1" nebo 2,25"?? asi bych měl zájem o 2ks
Dva bych si vzal. Viz. ICQ.
tak přidám další zážitky ať to máme na jednom místě po kupě. Včera za jednu cestu 2 defekty. Nejprve klasické cvaknutí o kořen. První myšklenka byla na tuhle diskusi a na to, že předpokládaná větší náchylnost na defekty se začíná projevovat. Vyměňuji duši (tedy nejprve tam omylem znovu nacpu tu rozflákanou a divím se, že nejde nefouknout, ale nakonec se uklidním když zjistím, že jsem nesáhl po té nové, co jsem si připravil :-)
Ale o 700 metrů dál mám kolo znovu prázdné. Po rozdejchání dvoudefektu v tak rychlém sledu si říkám si, že jsem měl nejspíš blbou duši (vozím jí už rok). Nicméně při zouvání kola zjistím, že v plášť je prošitej 6–7 cm hřebíkem o průměru 2–3 mm. (zítra hodím foto nechal jsem telefon doma). Za tohle druhé asi Ron nemohl. Jen já si vybral po nějaké době zase pořádný díl smůly v jedné jízdě.
Nicméně první cvaknutí moc práce nedalo. Asi bych měl na svou váhu holt pořídit tu širší verzi a nebo výrazně více nafoukat (vezl jsem v tom 35 psů, což jsem bez defektů vozil léta na NN).
Protože víc foukkat nechci kvůli piohodlí a záběru v terénu, tak asi tenhle poputuje na kolo manželce a já se poohlédnu po něčem normálně širokém, nebo (když už jsem u těch experimentů) zkusím cosi z úplně jiného soudku (třeba Continental Mountain King se mi zamlouvá).
MK 2,4 ma vysoký a řídký vzorek, na tvrdém podkladu se hodně žvýká, ale záleží kde jezdíš
Tak cca 3/4 les a pole, 1/4 (možná méně) asfalt – asfaltové vložky mám jen pro přesuny, kde se jim neumím vyhnout – cílené výlety po asfaltu nedělám a spíš je jen trpím. Pokud by MK jel slušně alesopň na ujeté suché nekamenitné polní cestě (tzv. mlat), tak budu spokojen. Na fotkách mi přišel vzorek hodně podobný Ronovi, ale fotka možná klame. Nebo zůstanu stále u Rona a jen pořídím 2,4 variantu.
Ron mě přijde v 2,25 ve předu proti MK 2,4" výrazně lepší a jezdivější v současných suchých podmínkách, něco jiného budou hory a vlhko :-)
jen by ten Ron mohl být širší je to škoda, možná taky časem zkusím 2,4 dopředu, vzadu vozí Ralpha 2,25" a zatím spokojenost
tak dnes mužu pridat zkusenosti s rocket ronama:
oba plaste jsem nasadil ve ctvrtek a odjel jsem na čp xc do teplic pri prvnim projeti trati jsem že jsem udelal dobre. plaste drzi velmi dobre jedou take suprove hlavne v terenu a na asfaltu je možna o neco lepsi racing ralp, ale tim jak rocket ron zabora tak ralpha daleko predci. jelikož včara vecer tam prselo tak jsem je odzkoušel i na troše blata a bylo jeste lepsi.
vaha je do kopce taky dost poznat, a stena plaste je sirší treba než u race kingu takže na nejakou vetsi nachylnost k proryznuti take neverim( to by byly RK už uplne na prd, což nejsou)
jedina slabina je na prednim kole na asfaltu kdy se vetsi vzorek trochu žvejka ale že by to nejak ustrevalo to ne.
doporučuji je zatim do vsech podminek.
jeste zitra jedu na slovensky pohar do Dohnan kde udajne prší už treti den, a trat je podobna letosni ceske kamenici, tak napisu jak si tyto vyborne plaste stoji v totalnich srajdach
tak prinasim dalsi info:
plaste jsou použitelne i v opravdu dost bahnitych podminkach, a to celkem bez problemu.
dobre se cisti a hlavne i když nahodou ne tak jsou do kopce porad diky sve vaze lehke i obalene:-) je lepsi v nich na blate vozit nižší tlakaby bral pekne cvely vzorek.
sumasumarum: asi nejlepsi univerzali na vsechno co zatim existuji, vřele doporučiji!!! :-)
Voziš ho s duší nebo bez?
vozim ho s no flats( čili bez duse, jen s tmelem)
nevite nekdo o testu valiveho odporu rocket rona UST?
nebo aspon nejaky test plastu z posledni doby? diky
Když s duší je na tom ± jako RR, tak bez duší to bude také ± podobné.
Pochopil jsem to dobře, že Rocket Ron se dělá v dušovém provedení ve dvou verzích s kevlarovou patkou? Performance – jednosměsová se zřejmě vyšším kilometrovým průběhem a o 70g těžší než třísměsová Evo?
ano, mas pravdu delaji se dve smesy
A kde vidiš toho performance?
Chybka se vloudila :-( Rocket Ron Performance
EVO = 127TPI, 410g
PERFORMANCE = 50TPI, 510g
(váženy obě…)
ted postupem casu koukam ze je na stale vice kolech PROFIKU videt kombinace rocket ron vepredu a racing ralph vzadu. nevite proc? vzdyt jsou rony lehci a to ze drive sjedou profici nemusi resit. a kolikrat je videt ze je na obou kolech take jen racing ralph. coz mozna na sypkach tratich muze byt lepsi ale jen z kopce nebo ne??
diky za vyjasneni (ja mam rony porad a jak jsem psal tak super)
vozím taky kombinaci Ron ve předu Ralph vzadu a přijde mě to lepší, ten hustější vzorek Ralphu mě vzadu víc vyhovuje, Ron ve předu zase líp drží, vadí mě teda ta rozdílná šířka Ron je o dost užší než Ralph
no ale z jakeho duvodu? rychlost je stejna vaha nizsi, grip vetsi tak v cem je hustejsi vzorek pri lepsi? snad jen v zatackach na asfaltu…
skoušel sem vzadu i Rona, ale Ralph mě přijde prostě lepší, rozdíl není až tak velký ale zvolil sem tuhle kombinaci, druhého Rona mám v krabici a na podzim do bláta je nachystaný Nobby Nick :-)
ale porad jsi nenapsal v cem:-)
prostě ve všem trochu, mám z Raphu vzadu lepší pocit :-)
Hustší a nepatrně nižší vzorek je v některých situacích lepší. Rona jsem sice nejezdil, ale RR je v některých situacích lepší než NN a Ron je typem vzorku něco mezi. Nemusí to být jen asfalt (kde je RR o třídu lepší), ale i tvrdý povrch na pěkné cestě. Tam je nižší hustší vzorek lepší. V některých situacích v lehkém terénu (na asfaltu vždy) mám raději RR i na předním.
Po krátké zkušenosti šel ron dolu,řekl bych že RR na předku slouží lépe.Teď chci zkusit RK 2.2 UST,uvidíme?
RaR je lepší než RoR hlavně v odolnosti, proto tato kombinace.
já osobně vozím raději NN a RaR, protože rozdíl v gripu na mokru/vlhku je mezi RoR a NN docela velký.
Mohl by někdo srovnat odolnost RaR vs. RoR? Odjel jsem Malevil na ronech a myslel jsem, že jsem kápnul na mě naprosto vyhovující pláště, ale o pár dnů později jsem bok zadního pláště prořízl v né moc kamenitém terénu. Měl najeto tak 200 km. Byla to náhoda nebo jsou rony kvůli váze opravdu velmi náchylné na proříznutí? Byla to verze 2,25 UST. Teď dozadu uvažuju o RaR.dík
uz to tu bolo 100 krat, zakladne verzie schwalbe evo su sprcky a nie pneumatiky, RoR su aj podla definicie to ultra race slupky kde poskodenie musis akceptovat. jednu RoR ust 2.1 mi omylom poslali namiesto RaR 2.1 a ked som ju vazil mala hmotnost 615g(pre porovnanie NN 705g, RaR 660g) a po nasadeni 50mm na 19mm rafiku co zodpoveda ostatnym ich gumam takze niekde ta hmotnost osulena byt musi…takze RoR je asi aj v ust verzii proste light raceova guma. jednako ze si seknul v nie extra narocnych podmienkach aj ust ma dost nemilo prekvapuje. v tom pripade je uprava DD asi o dost odolnejsia.
Jaký NN máš vepředu? Já vozil na GT I-Drive 5 kevlarový NN 2.25 Evo. Je velmi lehký, docela dobře jede, ale problém byl na suchých tvrdých cestách, eventuelně na asfaltu. Ten vzorek je vysoký, měkčí směs tak se žvýká a plave.
Teď se dívám na nový NN: http://www.kupkolo.cz/…i_89684.html
máte někde zkušenosti?
Spíš na SJ FSR uvažuju dopředu o RoR 2.25" : http://www.kupkolo.cz/…r_89871.html
to je na takový kolo moc papírový plášť. Není dobrý v kalupu na šutrech říznout a jít na ráfek což dost často znamená tvrdě na hubu.
Osobně jsem na Captainovi 2,2" co byl na SJ FSR ze serie udělal za sezonu dobře 5–6 říznutí, dvě z toho skrz. Být to schwalbe byly by skrz všechny
Já na SJ FSR mám teď vepředu Purgatory 2.2". Docela mě mile překvapil, že jede i po asfaltu celkem obstojně, při asfaltových přesunech, přitom vypadá, že by měl něco vydržet.
Toho RoR 2.25" už mám objednaného, takže jej pak dopředu dám. Uvidíme co vydrží. Zase v mém okolí nejsou tak kamenité cesty jak třeba v Beskydech nebo Jeseníkách, ale spíš hliněné cesty, občas nějaké skalky. Tak předpokládám, že to přežije. Na druhou stranu jsem rok a něco vozil papírového NN 2.25" a nikde jsem ho neprořízl. Tak vyzkouším, uvidím.
Mohl byste někdo porovnat RoR 2.1 a WTB Nanoraptor 2.1? Zejména pokud jde komfort jízdy, akceleraci atd.
NR je nejrychlejší plášť, který jsem zatím vozil. Pokud se nepřehustí, tak má navíc i překvapivě dobrý záběr v terénu. RoR jsem bohudík nevozil :). V rychlosti NR asi moc konkurovat nebude, ale zase bych se ho nebál, narozdíl od NR, dát i na předek. Komfort jízdy neposoudím, na to mám odpruženou vidlici a tlumič.
NR je větší balon a to o dost. Závodil jsem dřív na WTB, ted schwalbe. NR je srovnatelný s RR, kde je pořád rychlejší, proti RoR bude o dost rychlejší. V sypčím terénu, ale vytočíš a ubrzdíš na RoR mnohem víc než na NR. NR moc nemusí vyšší tlaky, pak to v terénu je dost bída.
Chci si na Sparka v profilu pořídi pláště do jarního bahna. Byl jsem už skoro rozhodnutý pro 2× RoR 2,1 (hlavně kvůli jejich váze), teď jsem ale začal váhat, jestli přece jen radši nevzít 2× RoR 2,25. Rád si nechám poradit:-) Teď vozím Nanoraptory 2,1 – nerad bych nějak zásadně přišel o jízdní komfort.
RoR 2,25 kevlar EVO ma na 19mm rafku 53–54mm na šířku bez vzorku.
Tak to je celkem dobrý. Už ho mám objednaný dopředu na SJ FSR.
Asi jeden z nej pláštů co jsem jezdil,rychlý,dobrý grip na suchu a vlhku,pohodlný.A i vydrží,teda mě zatím cca 1200km vzadu tak 1/3pryč,předek skoro jak nový a jenom dva defekty.Váha taky dobrá 476g a 482g.Cont.MK 2,2 supersonic je o trochu lepší na vlhkých kamenech a kořenech.
Můžeš porovnat jak drží na předku třeba ve srovnání s NN?
NN jsem bohužel nejel,jenom Continental MK 2,2 všechny verze,RK 2,2 Supersonic,kevlar,Karmy,atd.
Já jezdím NN i RoR,vpředu NN je stabilnější ,výborně vede stopu i v bahně ,RoR ale nezůstává o moc pozadu ,má naopak mnohem lepší odvalování na asfaltu ,asi nejlepší univerzál co sem měl ,velký minus jsou častý defekty ,je to papírák ,škoda že ho nedělají taky v provedení double defence
Uvidíme s těma defektama. Ale vzhledem k váze necelých 500 gr. v rozměru 2.25", to bude asi opravdu hodně papírový plášť. Na druhou stranu jej hodlám vozit jen vepředu, takže snad to nebude tak zlé. Vozil jsem rok a 1/4 NN 2.25" což byl taky docela papírák, měl nějakých 500 gr. a neměl jsem ani jeden defekt. Ale raději bych, kdyby měl o 50 gr. víc a měl silnější stěnu.