Ahoj, nevíte někdo, ve kterym Velu byla rozborka vidlice RS Duke (jestli teda vůbec byla)? Zatim jsem doma našel jenom Manitou a Suntour. Dík moc
Ahoj, nevíte někdo, ve kterym Velu byla rozborka vidlice RS Duke (jestli teda vůbec byla)? Zatim jsem doma našel jenom Manitou a Suntour. Dík moc
6/2006, strana 62
dík moc
Jestli nemáš Velo a zajímá tě duke u-turn, tak : www.bike-forum.cz/…ponenty.html?…
S tím okem bys měl něco dělat, nevypadá moc zdravě. Co máš za vidli a co by tě konkrétně zajímalo?
mam RS Duke XC a zdá se mi že ta pravá noha příliš pouští olej. moc vidlicím neorzumim, tak nevim:(
to se ti nezda to je pravda
:d
co se s tim dá, nebo má udělat? dík
Ještě bych dodal.Než budeš staré vyndávat tak si sežeň nejdřív nové stíráky.Při vyndávání se totiž často poničí ve stírácích ty pružinky.
je to jasný potřebuješ vyměnit stíráky.Levá nepouští proto, že to není otevřená olejová lázeň a je tam oleje jen trochu, zatímco v tý druhý je olej i mírně pod tlakem.Stíráky tě přijdou 160–185 Kč/ks.Sám jsem už jednou měnil.
je to obtížný? v tom velu jsem rozbor našel, ale už is nepamatuju, jestli tam je něco s těma stírákama
Hele to je jednoduchý.Ty stíráky-to je to gumový těsnění nahoře.Když si koupíš náhradní, tak stačí to staré vytáhnout za pomocí šroubováku a to nové tam narazit.Nejlepší je na to si sehnat kousek trubky správného rozměru, nasadit na okraje toho těsnění(ty jsou vyztuženy železem) a zabouchat je tam.Pokud budeš mít i nějaké špatné i ty molitany pod těsněním ,tak ještě než narazíš nové stíráky, tak ty molitany vytrhneš a dáš tam nové co se prodávají včetně stíráků.Já je pojistil ještě sekundovým lepidlem.
Opravdu je třeba dodat to olej. těsnění,jinak to po výměně stíráků bude do roka téct znova.stíráky maj ze vnitřku vydlice obrácenej břit a nejsou určený ke stírání oleje.
Některé typy vidlic mají 2 těsnění, olejové a prachové.Jde především o známé marzocchi a podobné co mají olejové otevřené lázně a píst vzduchového tlumiče tvoří hladina oleje, ale jsou to i jiné.
RS si jako první nechalo patentovat 3 brité stíráky, jenž mají velice dobré vlastnosti, co se týká držení oleje a malého tření.Podobné stíráky dnes používá i fox.U RS a Foxů není tedy třeba olejového těsnění a stačí jedno, které tam výrobce taktéž dává. Navíc u otevřené olejové lázně se vzduch nad olejem netlakuje a tedy není takový tlak na těsnění.
Opravdu stačí jen to jedno, ale doporučuji koupit originální, které je specielně navrženo na svou funkci a funguje bezproblému.Většinou to těsnění vydrží 2–3 roky.Jde o to jak se člověk o vidlu stará a kde s ní jezdí.Ono dříve či později se nějaské částice dostanou přes jakékoliv těsnění a když je pak staré, přity trochu steřiví a navíc se možná z částic co se pod ně dostali udělají na břitu malinkaté rýhy,tak někdy propouští.-to je normální u všech vidlic.čím více by tam navíc člověk dal těsnění, tím by zvýšil odpory vidle a byla by méně citlivá.
U otevřené olejové lázně se vzduch tlakuje, alespoň u Marzocchi (krom nohy kde je ETA).
no u marzocchi funguje vzduch nad hladinou jako pružina-tlakuje se pumpičkou.Zatímco u duku u-turn se netlakuje pumpičkou-pružina je v druhé noze a vzniká tam tak menší tlak jen díky vzduchu co tam je standartně.A to je v tlaku dost rozdíl.
Ale obojí je otevřená olejová lázeň :o)
to gufero tam opravdu má být.já se o tu vidli staram opravdu dobře.akorát mě nebavilo jednou ročně vypláznout 800kilo za nové stíráky,které už pouštěly olej.+olej,vyčištění.až jsem si v servisu rock sox dupnul a gufera byla na světě.jinak nové sety stír. těsnění jsou v praze v lounských(241408422)již komplet včetně těchto gufer a molitan kroužků na vidle 32 nohy.jesli maj ještě i na duke nevím.k foxovy-taky tečou.řekl bych,že právě proto,že maj jen jedno těsnění.s duke je to moje osobní zkušenost,proto to přesvědčení.teď ho mám na prodej 3500 a se dvěma ORIGOŠ těsněnima made in USA.ahoj všem
O těch jiných těsnění na 32 nohy vím.Ale popravdě na vidle s 30mm nohama jsem to ještě neviděl.by mě zajímalo, zda tam nedali těsnění z marzocchi a jak se to tam vlatně vše vlezlo.Mě to začalo trochu propouštět olej až po 2,5 roku.Takže to řešit nebudu.Nevím jak je to u jiných vidlic, ale přecijen mě připadá, že to je na gumové těsnění docela dost-životnost 2,5 roku.Já si vidlu servisuji sám.Olej mám levný denicol a stejně bych ho po těch 3 letech měnil.kdybych měl někdy s tím problémy, tak ho možná taky zkusím sehnat.Zatím mi to ale stačí jak to je.Ta cena vypadá dost dobře.Zkusím se zeptat bráchy či kamošů zda ji nechcou.
Vlezlo.akorát ten mol. kroužek se musel střihnout na půl.chod tý vidle mi přije stejný jak před tím,ale je fakt,že mám skoro 100.takže i v to dukovi je tvrdá pružina.Jinak doma neservisuji,nemám na to cajk,ale těm klukům z Cyklo Lounských věřím.ten kluk co tam ty vidle dělá tak jezdí servisovat na Cyklo Kempy.(zlaté hory)aj.hoj
PS: to jedno těsnění-stíráky co používá RS má 3 břity a ten dolní je otočen směrem dolů stejně jako olejové u jiných druhů vidlic.
ta samá vidle.chybí tam těsnění,které stírá olej.je ještě pod tím prachovým.amíci to tam nedávali,lepší chod,ale chčije.časem.těsnění možná seženeš v Praze.cyklo ul.Lounských.241408422-tel.já mám po problemu.bajku zdar
ta samá vidle.chybí tam těsnění,které stírá olej.je ještě pod tím prachovým.amíci to tam nedávali,lepší chod,ale chčije.časem.těsnění možná seženeš v Praze.cyklo ul.Lounských.241408422-tel.já mám po problemu.bajku zdar
Nevíte náhodou, jaký má ten stírák vnější průměr?
Teda pro vnitřní nohy 32 mm. (reba, pike,..)
Teda pro vnitřní nohy 32 mm. (reba, pike,..)
To si nepamatuju.Ale ten stírák opatrně vzloupneš třeba příborovim nožem(nic ostrého) A MŮŽEŠ TO ZMĚŘIT.POD TÍM BY MĚL BÝT VIDĚT TEN KROUŽEK Z MOLITANU.PAK TO PODOBNĚ NATLAČÍŠ NAZPĚT.TÍMTO ZPŮSOBEM SE TO DÁ I ČÁSTEČNĚ ČISTIT.
Nemám RS, jen by mě zajímal ten rozměr.:-)
Přední specialista na vidlice Milan1 zdá se někde zaspal.
Můžu Ti jedině poradit abys tuhle vidlici zahodil a pořídil něco pořádnýho, třeba vytuněnýho Suntoura od Milana.
Můžu jedině doporučit.
dalsi ubohej vtipalek. kdyz si tak chytrej tak mu kup novou kdyz ma tuhle zahodit. nevim co je na dukovi spatnyho. si si zase neco precet v historii a machrujes tady jak tomu rozumis. to samy jako kazdej radi aby skareba kazdej vyhodil ze se na nem nema jezdit a pritom ho v zivote ani nevidel. chjo bych rad nasel to vase hnizdo odkud takovy pripady jako ty posledni dobou valejzaj a zapalil to i s vama.
:D
se moc nesměj a radši běž řešit tohle: bike-forum.cz/forum/jaky-obleceni-na-bezky/0/forum.html#unread1 už brzy to budeš potřebovat;-P
spis neco takovyho
tamto je aktuálnější thread;)
dík, už jednu mam
Když někdo budete zahazovat duke u-turn vidlu, tak klidně mým směrem.Podle mě jedna z velice povedených vidlic od RS.Akorát není tak moc tuhá, jako ty dnešní.Ale chodem je úžasná.
tak jsem se ptal v servisu a řikali, že to bez origoš RS nářadí nevyměnim a že se to musí poslat do servisu v Praze:(