Stupidní dotaz, jak na XT 8000 šaltru poznám jestli mám SG nebo SGS ramínko? Někde to tam asi bude napsaný, ale já to nevidím:-( Případně jaká je délka jednoho z nich (rozteč šroubů mezi kladkama). Mám na Reignu rozteč cca 90 mm.
Stupidní dotaz, jak na XT 8000 šaltru poznám jestli mám SG nebo SGS ramínko? Někde to tam asi bude napsaný, ale já to nevidím:-( Případně jaká je délka jednoho z nich (rozteč šroubů mezi kladkama). Mám na Reignu rozteč cca 90 mm.
90mm je dlouhe, delky jsou 79mm vs 90mm
Super, díky moc. Ještě to přesněji proměřím ale doufám v to dlouhý, chci upgrade na 50z kazetu a mít možnost střídat převodníky.
Prevodniky v tom nehraji roli, pokud mas jen jeden, roli hraje pouze rozsah a nejvetsi pastorek kazety.
no jak se to vezme, pokud budu mít kazetu 11–50 tak tím „vypotřebuju“ maximální rozsah přehazky a ve chvílu kdy dám jinej převodník tak bych měl asi řešit délku řetězu? Chci mít možnost kombinovat dvě zadní kola s kazetama 11–50 a 11–46 a převodníky 32 a 34 zubů ideálně tak, abych nemusel nic dělat s řetězem. Ale možná jsem naivní a nepůjde to :-)
Jo takto. Ja to myslel tak, ze s prevodniku kazety bys musel dat i retez patricne delky. Konkretne jsem se na ty specifikace GS a GSS nedival, takze mozna by to GS ani nestacilo.
Když to budeš mít 11–50+32 a 11–46+34, tak bude rozdíl jen 2 články a to by kratší ramínko stále mělo pobrat.
to jo, ale to by nedávalo až tak moc smysl to takhle kombinovat ;-)
Idea je standard kazeta 11–50 a po Čechách převodník 34, do Alp nebo jinejch velkejch kopců nasadit 32. Do parku pak druhý zadní kolo kde bude 11–46 (bo už jí mám) a 34 převodník, kterej bude asi standardně nasazenej.
Slibuju si od toho že proti stávající kombinaci 11–46/32 získám díky 11–50/34 jak lehčí tak těžší převod a budu mít nasadit možnost superkašpárka alpského.
Doplňkovej dotaz – je nějakej zásadní rozdíl mezi XT8000 převodníkem a SLX7000, teda kromě ceny?
Vzal bych urcite nejaky nw prevodnik jine znacky nez shimano…
není důvod, mám tam vodítko a vyhovují mi ocelový zuby, ten převodník je díky tomu prakticky nezničitelnej.
Chci upgrade na 1×11 s kazetou 11–50. Pobere přehazka XT reálně těch 50 zubů? Oficiálně píšou SGS 47 z.
Pobere (viz. RB IQ v profilu).
Otázkou je, co to znamená pobere.
Tohle bude vždy hodně subjektivní záležitost. V reálu se běžně setkávám s tím, že co někomu přijde jako, že funguje dobře, tak mě u řazení přijde, že chodí už naprosto tragicky a nikdy bych to už nepoužil.
Teď nechci nijak více hodnit jak reálně chodí ta kombinace co jezdíš, protože tu jsem dlouhodobě nezkoušel.
Když to vezmu jen dle fotek, tak se mi to už moc nelíbí. Máš tam fotku na nejtěžším převodu ze které je hezky vidět, jak to přesně vyjde. Přehazka je posunutá příliš daleko od pastorku a ani předozadní pozice není zrovna nejlepší. Předozadně to nevychází nijak dobře ani na největším pastorku. To je ale oboje typické chování pro přehazky s excentrickou kladkou a příliš velký největší pastorek.
Ona taky Shimano přehazka nebyla původně konstruována ani na 46z největší pastorek na který ji pak oficiálně povolili dodatečně jak se později začala dělat i 11–46 kazeta.
V tomhle to má mnohem lépe pořešené Sram. Přehazka je vždy konstruovaná na jedinou konkrétní kazetu a s jedinou velikostí největší pastorku (tedy 11sp. přehazky na 42 pastorek a Eagle přehazky na 50) a to pak dává ideální výsledek kopírování celé kazety a při správné délce řetězu vyjde i co nejvíce posunutá dopředu.
SGS funguje se Sunrace 11–50 lépe než GS s original kladkou a Shimano 11–46 kazetou. To je prostě fakt. Rozhodne to není žádná tragédie a chodí to přesně. Pocitově naprosto stejně jako nová desítka Deore 6000 GS s originál Deore kazetou 11–42 a XT řazením. Aby GS s 11–46 fungovalo musel jsem offset zvětšit excentrickou kladkou. Ta předozadní pozice je vynucená naprosto nesmyslným vyboulením v horní části vnitřního raménka která se při velkém skoku mezi pastorky dostává do kolize se zuby. Bez té boule by nebyl problém o kus přiblížit přehazovačku. Už jsou na cestě kladky za pár kaček od Číňana s 13– ti zuby které diky většímu průměru tu bouli na raménku lehce oddálí od zubů. K tomu ještě o 3 mm tu bouli obrousím. Nahoře problém nebude, kladka je dost vysoko abych mohl jít níž. Navíc mám doma ještě jednu Leonardi excentrickou kladku pro další experimenty. Jediné co mi chybí je čas na ladění bo celé dny dřepím v práci.
Jinak ten přechod z 2×10 na 1×11 vyšel po prodeji původních komponentů na cca. 2400,– Kč. Za ty prachy je to luxus! Skoro všechno bylo z bazaru a Číny. Větší investice bude až dorazí 1×12 XT.
Tak ono je i otázka jak dobře funguje GS s 11–46 kazetou. Shimano začalo konstrukcí přehazky pro kazetu 11–40 se kterou to chodí perfetkně jak má. S větším pastorkem už to chodí pořád hůř a hůř ať už jsou specifikace jakékoliv.
Já tedy už samotnou Shimano kazetu 11–46 považuju za dobrý nesmysl. Ta má tak debilní konstrukci (těch 9z skoku na konci je opravdu „nápad“), že ani není nic divného, že to může u 11–50 Sunrace chodit dokonce o malinko lépe.
Velký skok na konci kazety mezi pastorky vše zhoršuje u všech řešení, kde je použitý a tím myslím včetně Eaglu.
Skok mezi 37 a 46 je 18mm, mezi 42 a 50 je 16mm. I ty blbé 2mm trochu pomohou zlepšit chod. Velké skoky jsou opravdu debilní.
Kdyby Shimano nemělo ten nádor na raménku, vadil by ten skok o poznání méně.
Díky za podrobný rozbor, hoši. Ještě je zde nejlevnější varianta – místo přesmykače s vaklem (konec jeho životnosti mě de facto přivedl na myšlenku se ho zbavit úplně) koupit za 600 nový a zůstat u 2×10 :-D
Tak to je ideální řešení :-D
Zdarec. Kdyz mam hazku XT shadow+ RD-M8000 SG, pobralo by to 34/ 11–50? A kdyz ne, tak jakou dat hazku aby to fachalo dobre.
Oficiálně nic o 47z největším pastorku nepíšou. 47z je total capacity a to nemá s největším pastorkem nic společného. Největší oficiálně povolený pastorek pro 1× variantu je 46z.