Zdravím. Prošel jsem si zdejší diskuze, ohledně plášťů je jich opravdu hodně, ale neodpovídají přesně na moji otázku.
Mám deset let staré krosové kolo, které jsem asi před třemi lety pořádně opravil a uzpůsobil především na terén, k nákupu horského kola nemaje prašule. Letos jsem se ale konečně k nákupu MTB dokopal, takže krose chci přizpůsobit hlavně k jízdě na silnici.
Nějakou dobu jsem zvažoval nákup ojeté silničky, ale další kolo se mi do panelákového sklepa nevejde a toho krose mám rád a nechci se ho nadobro zbavit.
Mimo jiné pro něj plánuji rychlejší kazetu a užší pláště, od kterých si slibuji, že pojedou lépe než dosud používané AT Rolling Stone 700×42c. Ty dotazy jsou vlastně dva:
- Bude výměna plášťů na pocitu z jízdy a rychlosti poznat?
- Jaké pláště rozměru 700×28c řekněme do 400,– byste mi doporučili?
Díval jsem se na Maxxis Detonator, ale v tomto rozměru je mají jen na některých slovenských e-shopech, u nás jen širší.
K tomu pocitu z jízdy: Jde mi o to, zda se reálně zvedne průměrná rychlost, případně o kolik. V současnosti mám na tomto krosu průměr kolem 20 km/h (fotím, kochám se), na 29" biku s rychlejšími převody okolo 24–25 km/h. Po výměně kazety by se rychlé převody měly s tímto bikem srovnat. Jak jsem se ve zdejších debatách dočetl, někde od 30 km/h začíná rozhodovat spíš aerodynamika a je mi jasné, že na krosu nikdy nebude taková, jako na silničce. Na druhou stranu si říkám, že snížení+prodloužení polohy řídítek a výrazné zúžení plášťů by logicky mělo mít za efekt buď zvýšení prům.rychlosti nebo jakési „úspoře sil“, tím pádem třeba i k většímu dojezdu (na stejné trase se méně nadřu). Jak moc jsem mimo?
Předesílám, že nejsem žádný cykloguru, ale obyčejný hobík, co má doma dva prcky a hypotéku, takže rady typu „vyprdni se na pláště a kup karbonovýho silničního speciála za 100 litrů“ prosím vynechat. Díky všem za reakce.