Rozdíl v šíři plášťů na krosu - pojedou užší na silnici lépe?

127 nepřečtených
  • T(h)omik

    Zdravím. Prošel jsem si zdejší diskuze, ohledně plášťů je jich opravdu hodně, ale neodpovídají přesně na moji otázku.

    Mám deset let staré krosové kolo, které jsem asi před třemi lety pořádně opravil a uzpůsobil především na terén, k nákupu horského kola nemaje prašule. Letos jsem se ale konečně k nákupu MTB dokopal, takže krose chci přizpůsobit hlavně k jízdě na silnici.

    Nějakou dobu jsem zvažoval nákup ojeté silničky, ale další kolo se mi do panelákového sklepa nevejde a toho krose mám rád a nechci se ho nadobro zbavit.

    Mimo jiné pro něj plánuji rychlejší kazetu a užší pláště, od kterých si slibuji, že pojedou lépe než dosud používané AT Rolling Stone 700×42c. Ty dotazy jsou vlastně dva:

    1. Bude výměna plášťů na pocitu z jízdy a rychlosti poznat?
    2. Jaké pláště rozměru 700×28c řekněme do 400,– byste mi doporučili?

    Díval jsem se na Maxxis Detonator, ale v tomto rozměru je mají jen na některých slovenských e-shopech, u nás jen širší.

    K tomu pocitu z jízdy: Jde mi o to, zda se reálně zvedne průměrná rychlost, případně o kolik. V současnosti mám na tomto krosu průměr kolem 20 km/h (fotím, kochám se), na 29" biku s rychlejšími převody okolo 24–25 km/h. Po výměně kazety by se rychlé převody měly s tímto bikem srovnat. Jak jsem se ve zdejších debatách dočetl, někde od 30 km/h začíná rozhodovat spíš aerodynamika a je mi jasné, že na krosu nikdy nebude taková, jako na silničce. Na druhou stranu si říkám, že snížení+prodloužení polohy řídítek a výrazné zúžení plášťů by logicky mělo mít za efekt buď zvýšení prům.rychlosti nebo jakési „úspoře sil“, tím pádem třeba i k většímu dojezdu (na stejné trase se méně nadřu). Jak moc jsem mimo?

    Předesílám, že nejsem žádný cykloguru, ale obyčejný hobík, co má doma dva prcky a hypotéku, takže rady typu „vyprdni se na pláště a kup karbonovýho silničního speciála za 100 litrů“ prosím vynechat. Díky všem za reakce.

    0 0
    • pelhrimov  

      Bude to znát, čím budeš jezdit rychleji tím více to bude znát, resp. silniční pláště (kola) Ti umožní relativně pohodlně jezdit přes 30 km/h. Vyšší tlak = jede, nežvýká se, úzký = aerodynamika, lehká kola = akcelerace a jízda ze sedla do kopce.

      0 0
    • JendaH  

      1. Přešel jsem z nějakých mírně hrbolatých asi 700×42 na hladké Kenda K-847 700×38c a subjektivně to jede rychleji po hladké silnici a je to horší po hrbolech a kočičích hlavách. Může to být placebo efekt. Čekal bych, že to bude čistě povrchem; aerodynamiku neumím posoudit (ale srovnej průřez pláště s celkovým průřezem jezdce) a na hmotnost nevěřím, protože v jakém je asi poměru ke zbytku kola s jezdcem.

      0 0
      • T(h)omik  

        S tou aerodynamikou tomu rozumím spíš tak, že vliv má právě odpor vzduchu způsobený posezem jezdce, nikoliv samotná šířka pláště. To by snad nemohl nikdo myslet vážně… i když kdo ví?

        Kočičích hlav tady moc není, spíš ty silnice mezi zapadlejšími dědinami by se jim mohly blížit. Jestli jsi poznal rozdíl mezi 700×42 a 700×38, můj „skok“ na 700×28 by už měl být hodně cítit. To jsi mi udělal při pondělku radost, díky :)

        0 0
        • mvd  

          Aerodynamika pláště je docela znát. Je potřeba si uvědomit, že povrch pláště v horní části má dvojnásobnou rychlost (a odpor vzduchu roste z druhou mocninou rychlosti …) a čelo pláště jde zase dolů, tedy napříč proudění, čímž vytváří značné turbulence. Když dáš do aerodynamického tunelu kolo staticky nebo s roztočenými koly, rozdíl bude značný.

          0 0
        • tromboonen  

          Ja jezdim na silnicce plaste, ktere jsou prodavany jako 25, na mych rafcich maj v realu 27 mm a nemuzu si je vynachvalit… okresky tady jsou jeste horsi nez kolem Jesu..

          Tech 28 plus minuns bych videl realne, uzsi uz nema cenu, to kolo je prece jen tezsi a nikdy to nebude strela..

          Kup si do toho latexove duse Michelin A1 – lip to pak jede, vyzkouseno osobne amatersky, i v laboratorich to zmerili..

          A ty plaste bych nebral levny – co nejvyssi TPI, nejlepsi kvalita, par stovek navic, ale vyplati se.. duse je za 250 (OK, dost, ale taky vydrzi), plast tak za 900–1000? je to trochu vic, ale kdyz to chces poznat, dava to smysl..

          0 0
          • GrumpySmurf  

            Nejsou latexy trochu zbytecny / cenove narocny na kole jako je tohle? On tu chlapec chce plaste do 400 a ty mu hodis duse za 300 ;-)

            jinak plaste udelaj hodne. Presto driv bych zauvazoval o naslapech..

            0 0
            • T(h)omik  

              O nášlapech chlapec uvažuje – a hodně. Uvidíme, jak se oježí Ježíšek ;)

              0 0
          • T(h)omik  

            Ta cena už je hodně mimo můj záměr. Takové pláště by asi měly smysl u čistokrevné silničky, ale na starého krose tolik investovat nechci. Plán je dát tak 400, maximálně 500 za kus. Stejně dík.

            0 0
            • tromboonen  

              Hele je to jedine, co je mezi tebou a asfaltem – i tim rozbitym, se kterym se dobre plaste vyrovnbaj o dost lip, proste na nem nebrzdi… levnejsi plaste jsou jak kdyz mas hozenou kotvu – teda poznas to az kdyz obujes ty lepsi.. jestli je ucel trenovat a makat, neni problem, jestli aby to jelo, tak prave ty lepsi plaste a latex duse pomuzou hodne.. ale je to samo Tvoje vec.. naslapy taky tak moc nestoji a pomuzou..

              A ve finale jestli Te to na asfaltu bude bavit, tak si casem pujc silnicku (ve spravne velikosti) a uvidis, ze ta fobie z beranu,m co ji trpis, je neopodstatnena a naopak, berany jsou diky variabilite uchopu mnohem pohodlnejsi nez rovna rodla..

              0 0
          • JendaH  

            Kup si do toho latexove duse Michelin A1 – lip to pak jede, vyzkouseno osobne amatersky, i v laboratorich to zmerili..

            A ví se, čím to je? Napadá mě jen tuhost, ale když srovnám, jak se deformuje duše a jak se deformuje plášť, zase je to neporovnatelné.

            0 0
          • Prazak0  

            Myslím, že na krosové ráfky se může vejít i úzký plášť, kdysi jsem měl i pláště 19 na obyčejném jednostěnném ráfku remerx 17, když ten dvoustěnný 13 mm mi odešel. Potíž je, že přes úzký plášť se častěji píchne. Myslím, že 25 mm pláště by mohl mít bez problémů, ať má jakýkoli ráfek. Ale asi bych tam dal 28 mm, případně vzadu 28 a přední 25. Pláště jsem ozkoušel různé, i velmi levné nemusí být špatné. Přijde mi, že na čem nejvíc záleží je toto: skutečná šířka pláště – to se může zvl. po nafouknutí od různých výrobců lišit, dřív ty české Rubena bývaly širší než stejně deklarované zahraniční značky, snad to už tak není, kamarád dal na svého starého Favorita ty české pláště 23 mm a vypadají úzké. Tlak, na který to jde nahustit, to souvisí pak i šířkou, po které jedu. Já mám rád hodně natvrdo, ale plášť to musí vydržet, přefouknul jsem dřív i dražší pláště. Na plášti bývá udáná hodnota TPI, vyšší hodnota by měa znamenat pevnější plášť. Ne vždy deklarovaný tlak na plášti musí odpovídat realitě. Pak jde o vzorek, jemnější, spíše hladké pláště mají na silnici menší odpor. Mám třeba plášť Kenda 28 mm, nafouknout jde na opravdu slušný tlak, přitom to moc nestálo, myslím nějakých 160Kč. Levný plášť nemusí být vůbec špatný, zajímá mě ta šířka, tlak, na který jde nafukovat, vzorek, taky i váha. Z hlediska odolnosti tu nevidím nějaký rodíl, úzké pláště jsem míval dřív dražší, přitom se to píchne snáz, i když jsem měl i pneu lepší kvality od fy Schwalbe. Prostě bych tam zkusil dát nějaké obyčejné užší pláště, uvídíš, jak se ti na nich bude jezdit, stejně tohle je spotřební materiál, tak bych to tolik neřešil. Na tom kole bych možná dal pevnou vidlici, třeba nechat si poslat od Bareše. To by ubralo i na váze kola.

            0 0
      • pelhrimov  

        Bavíme se o rychlosti třeba 40 km/h zkus si to na tlustých gumách na pár kilometrech, když pojedeš 20 km/h, tak je to buřt na čem jedeš.

        0 0
        • JendaH  

          Nemám pro to použitelnou metodiku a placebo efekt je svině. Ale zajímá mě to, navrhni.

          0 0
        • Prazak0  

          Valivý odpor se zvětšuje lineárně, kdežto aerodynamický odpor s rychlostí roste s druhu mocninou. Ale při 20 km/h po rovině normálně těžký cyklista nevydá ani 100 wattů. Už při třicítce jsou watty někde jinde. Pochopitelně víc zde vadí odpor vzduchu, pak hmotnost kola se taky projeví, ale zkrátka na užším pneumatikách to je rychlejší, pokud jsou ostatní věci stejné.

          0 0
      • pelhrimov  

        Tak té hmotnosti nevěř, ale nediv se pak, že Ti žiletka ujede do kopce nebo ve výjezdu ze zatáčky, tam hmotnost biků a jejich kol je při akceleraci smrtelná. Silničář se zvedne ze sedla a během několika šlápnutí Tě odpáře, pak při konstantní rychlosti už je to jedno. Úplně se mi dělá špatně, když jsi představím, že jsi třeba měl ve škole fyziku :) Kdybychom jezdili po rovině konstantní rychlostí, tak hmotnost řešit nemusíme, ale stačilo by řešit aerodynamiku a absolutní výkon a klidně by mohl být cyklista obalený tukem :)

        0 0
        • Prazak0  

          Vyšší hmotnost po rovině znamená větší setrvačnost, tj. pomalejší zrychlení, ale kolo má pak víc setrvačnosti. Jenže lepší akcelerace je mnohdy nutnost, malinko větší setrvačnost mi jako výhoda nepřijde. Do kopce to znamená i fyzikální práci navíc, prostě do té výšky se musí nazvedat víc kilogramů. Při sjezdu sice větší hmotnost líp působí proti vzduchu (jina volný pád ve vakuu je stejnou rychlostí), ale díky kvadratickému nárůstu odporu vzduchu se to projeví minimálně.

          Je známý fakt, že osvalení a postavou velcí časovkáři si v kopcích zpravidla tak dobře nevedou. Na rovině porazí vrchaře, protože mají větší sílu, do kopce je ale porazí nějaký střízlík, co je lehký. Indurain byl spíš výjimkou, byl poměrně velký a těžký a kopce jezdit uměl.

          0 0
        • JendaH  

          tam hmotnost biků a jejich kol je při akceleraci smrtelná

          O kolik dokážeš snížit hmotnost kola, když do toho nasypeš dost peněz? O 5 kg? Kolik procent je to z celkové hmotnosti kola + jezdce + nákladu? Např. 5 % je rozdíl mezi 20 a 21 km/h (uvažuji rychlost do mírného kopce). Stojí to za to?

          Úplně se mi dělá špatně, když jsi představím, že jsi třeba měl ve škole fyziku :)

          No vidíš, a http://fyzikalniolympiada.cz/…y-fo/listina?…

          0 0
          • JendaH  

            Např. 5 % je rozdíl mezi 20 a 21 km/h

            A než mě někdo nařkne, že to mu nerozumím (což je náhodou pravda); pokud jde čistě o akceleraci, je to dokonce o trošičku horší, protože tam energie závisí na rychlosti kvadraticky, ale na hmotnosti jenom lineárně. OTOH, s hmotností zase stoupá valivý/deformační odpor pneumatiky.

            A koukám, že FO 52 C dopadla ještě líp, to už je všechno tak strašně dávno… Teď po mně chtěl nějaký troll odhadnout, o kolik se zpomalí otáčení země vytěžením uhlí, a zápasil jsem s tím asi hodinu :(.

            0 0
    • Erknold  

      No jsem zvědav, jak moc ti to pomůže. Kolega takhle experimentoval na podobném treku. Také se dostal až na nějakých 28. Trošku to znát bylo, ale furt nebyl spokojen. Pak si koupil silničku a konečně byl spokojen. Z treku se mu silničky nikdy nepodařilo udělat. Je to prostě úplně jinak koncepčně řešené kolo s úplně jiným posedem.

      Nakonec jsme byly na asfaltu stejně rychlý, on na 28 a já na 42. Dáno asi tím, že mám asi trošku delší krosový rám.

      Rychlost vzrůstala neznatelně, pohodlí klesalo velice :) Ale tak za zkoušku nic nedáš.

      0 0
      • T(h)omik  

        Právě proto do toho nechci vrážet nějaké velké částky. Spíš takový pokus. Jak jsem psal výš, ten kros jsem dosud používal i v terénu, takže nebyl na silnici úplně nastavený. Teď mám do lesa a na hory konečně mtb, tak si to chci usnadnit na asfaltu a logika mi říká, že nějaké zlepšení by výměnou plášťů nastat mělo. Silničku nechci. Přes rok jsem si jich pár vyzkoušel a nějak jsem se do toho nedostal. Ono i na tom krosovi jsem svého času běžně a v klidu jezdil přes 80–100 km, ale to bylo před založením rodiny a skoro 10 let nazpátek. Snažím si tak trochu vsugerovat, že fakt, že teď mi to dá víc zabrat, je kolem a ne fotrovatěním :-)

        0 0
        • jirkous3  

          Pokud Ti nebudou vadit slicky, tak si kup Michelin Dynamic Sport 28 (jsou i jiné šířky). Dají se koupit za 300,– mám je vyzkoušené na fitnessu a jede se na nich parádně dokonce i za mokra. Do terénu to ale není.

          0 0
    • Jezevec70  

      Zkus lepší pláště. Uvidíš, že o něco zrychlíš. ale zázraky bych od toho nečekal. Silnička to nikdy nebude.

      Z vlastní zkušenosti doporučím Schwalbe Marathon Racer 30–622. Ale jsou trochu přes limit. Dají se sehnat do 500Kč.

      Příp. nějaký Continental 28mm (Ultra Sport drát), zhruba 350,–. Ale neber verzi Plus. Je těžká a vůbec nejede.

      0 0
      • T(h)omik  

        Na ty Continentaly jsem se díval a docela se mi líbí – díky. Nečekám, že z toho bude silnička, spíš že to na silnici pojede líp než dosud s 42 mm „traktorama“.

        0 0
    • Janes  

      Já bych po svých zkušenostech tak dolů s rozměrem plášťů nešel. Silničku z toho nikdy neuděláš a připravíš se o pohodlí a taky o možnost v klidu zahnout na nějakou polńačku a v pohodě dávat i lehčí terén. Ne nadarmo je největší výběr crossových plášťů v rozměru 35.

      0 0
      • T(h)omik  

        Když budu chtít zahnout někam do terénu, pojedu na bikovi. Ten se hodí i na přejezdy po silnici poměrně dobře, ale přece jen dá víc zabrat. Nečekám, že samotné pláště udělají z krose silničku, ovšem je-li kros kompromisem mezi silničkou a mtb, pak ten kompromis chci přiblížit spíš té silničce. 35 pláště jsem používal před těmi 42, ale v terénu dostávaly hodně na prdel. I když uznávám, že jsem je nijak nešetřil.

        0 0
        • Janes  

          Za rok dej vědět…

          0 0
        • les  

          Přez zimu mám na crossu tohle: http://www.koloshop.cz/…-28-622.html

          v létě silniční 25. Kola mám aksia a jsem spokojen. Jo a jezdím na tom teda jenom asfalt.

          0 0
          • T(h)omik  

            Koukám, že Continental bude moje značka. Tyhle jsou sice o něco těžší, ale jako tip je beru do zálohy. Děkuju.

            0 0
    • Pán z Dubu  

      Nejlevněji – bez nákupu materiálu – Tě vyjde nastavit posed efektivnější pro ježdění po silnicích http://www.competitivecyclist.com/…atorBike.jsp?…

      Jak moc důsledné dodržení toho Ti bude vyhovovat si můžeš odzkoušet.

      Aerodynamice pomůže jezdit v neplandavých hadrech.

      „Kulaté“ šlapání – když né nášlapné pedály, tak tomu napomůžou aspoň klipsny.

      Účinnější přenos síly zajistí i boty s tuhou podrážkou, optimálně vypnuté výplety.

      Na silnici chytřejší pneu a latexové duše pomůžou, ale to není investice za 400 Kč.

      Jestli nemáš zamykací vidli – taky něco energie požere.

      0 0
      • T(h)omik  

        Zajímavé stránky, bezva pomůcka.

        Na neplandavých hadrech něco bude. Většinou mám triko (ne cyklistické, ale plandá minimálně) a 3/4 kalhoty plandající mírně. Když si ovšem třeba na chladný sjezd obleču větrovku, jasně cítím ten rozdíl. Brzdí opravdu hodně.

        Vidlici mám zamykací a jsem tomu rád. Když náhodou pojedu po nějakém humusu, aspoň ji budu moct využít.

        Nechávám si zaplést nové zadní kolo + rychlejší kazetu, takže tady snad problém nebude.

        Nášlapy jsou v plánu – už jsem to psal někde výše. Myslím, že SPD Shimano 520 by mi stačily. Boty asi mtb, protože v případě úspěchu bych SPD dal i na bika. Jde mi o to zvednout dojezd a průměr a snížit námahu. Přece jen nemládnu a po třicítce prý tělo začíná chátrat…

        0 0
        • tromboonen  

          Akurat ten kalkulator neni tak uplne delany na cross kola s rovnejma… zkus si udelat i MTB a nejak aproximuj.. je to spis na vyber velikosti..

          Jinak tady mas takove selske babske nastaveni – me funguje… a sedlo dane spatne treba jen o 1 cm je hodne znat.. zkus nastavit podle videa, pak eventuelne delat male zmeny, 5mm max a vzdy jen jednu zmenu a vyzkouset..

          https://www.youtube.com/watch?…

          .. a trocha teorie (az budes mit tretry, procti to nastaveni kufru..) a Tretry ber s co nejtuzsi podrazkou, klidne bazar nebo vyprodej, hlavne ne turisticke chodici papuce..

          A bez nekam s tim chatranim po 30tce – to by nekteri z nas museli uz byt po smrti :)

          0 0
          • T(h)omik  

            Já mám občas pocit, že už se k tomu blížím, zvlášť po nějaké náročnější trase. Ale je to takové prima umírání s pocitem, že nebylo marné :-)

            0 0
        •  
          Obsah tohoto příspěvku je blokován.
          0 0
    • scota  

      Continental Town Ride Reflex 37×622. Na silnici záleží hlavně na hmotnosti a výšce vzorku.

      0 0
    • xshreck  

      Co dát na tréninkové CX s ráfkem Fastdisc o šířce ráfku 18mm za plášť? Hodně silnic, v tréninku přejezdy v terénu. Mám koupeného Smartsama, vepředu stabilně racingralph.

      Pokud bych jezdil jen silnic, co nazout? Mám od conti silniční pláště ve vel. 25 není na to moc široký ráfek? (kvůli defektům). co jsem vozil na 17mm ráfku pláště 23, tak jsem často defektil. Dík za radu .)

      0 0
      • Prazak0  

        Na 17 mm ráfku jsem měl i pláště 19 mm, defekty stejně často, jak na původním ráfku 13 mm. Defekt je věcí pneumatiky, lehké úzké se prostě píchnou častěji, s tím se musí počítat. Přitom to byla Vittoria, širší pneu se propichují méně často. Pokud úzká pneumatika na širším ráfku drží, jde natlakovat, tak je problém leda v tom, že širší ráfek je o něco těžší – ale zas pevnější. Asi by nebylo ono dávat pneu 19 mm na stejně široký ráfek. Ale silniční ráfky mívají šiřku i 15, takže 17mm je přijatelných, pouze je plášt trošku rozevřenější v místě, kde je v ráfku.

        0 0
        • xshreck  

          často jsem cvakal, po přechodu na čistě silniční ráfky už OK. Skoro nedefektím. Je pravda, že mám zase trošku jiné pláště.

          0 0
          • Prazak0  

            Taky asi záleží, kde člověk jezdí. Kvalitní plášť nemusí být nutně odolnější, zvl. pokud je stavěný na minimální váhu a rychlost a ne na odolnost. Asi i podle vzorku se bude odolnost vůči defektu lišit.

            K základnímu dotazu, tak užší pláště určitě znamenají vyšší rychlost, i kdyby to bylo jen o málo, např. z 32 na 28 při stejném vzorku. Užší bývají na vyšší tlak a plocha, takže se jede po menší ploše a je menší valivé tření.

            0 0
            • tromboonen  

              Ale houby, to uz davno neplati… v laboiratori teoreticky mozna…uz jsme tu meli dost odkazu na ty clanky kde to dokazovali.. profici uz taky jezdi vesmes na 25 … optimum mezi valivym odporem, tlakem-pohodlim-prilnavosti je neco jako 25 na tlaku co da tu optimalni deformaci pri zatizeni.. jede to lip, drzi to lip, drnca to min nez nabusena 23jka nebo dokonce uzsi.. ty se hodi tak akorat na TT po nalestenem hladkem asfaltu bez zatacek..

              0 0
              • Prazak0  

                Závody se jezdí hlavně na galuskách, které i dřív se hustily na nějakých 10–11 atmosfér. Já už se přesně nepamatuji, nakolik jsem ty pláště Vittoria 19 mm hustil, tlak to byl pořádný. O pohodlí mi tak nešlo, ale prostě tehdy byly defekty častější, širší pláště to zlepšily.

                Jinak mezitím se dosti zhoršily stavy silnic, od doby bolševika to nikdo ty okresky neopravuje, teď trošku začli. Za bolševika se trošku udržovaly, pak se zas začly stavět ty dálnice, nejdražší na světě a na okresky každý dlabal. Rath radši zaplatil dětem MHD v rámci kraje, do Prahy pochopitelně ne…

                Kamarád má 23, já bych si řídil jedině 25, užší už ne. Tehdy české pneu i 20 mm byly fakticky širší než zahraniční značky, s deklarovaným širším rozměrem, tlak měly menší. U kamaráda mi přišlo, že se český výrobce zlepšil.

                0 0
                • Zdyn  

                  No že by byla za bolševika lepší silnice (okresky) než teď si teda nemyslím. Si stále živě pamatuji, jak jsme čuměli, když jsme po revoluci prvně vyjili do Rakouska:) (autem i na kole)

                  0 0
                  • Prazak0  

                    Od pádu bolševika uplynulo už 26 let, nicméně my nejsme ani Německo a ani Rakousko, k těmto zemím máme dosti daleko. Jsme země s demokracií, ale v rámci té mají velmi významný vliv staré struktury. Prostě jsme postkomunistická země, dle toho vypadají i ty okresky. Mně ta doba dřív milá rozhodně nebyla, ale co je nyní, to v řadě věcí beru jako zklamání. Ve firmě, kde jsem v r. 1989 pracoval, tak tam krom vyhozeného ředitele a náměstka kádrováka zůstal původní šéf, který měl pod sebou asi 70 lidí, předsedou představenstva se stal jeden vzdálený bratranec, syn komunistického plukovníka, co někdy na jaře vstoupil do komunistické strany a je tam dodnes, krom toho byl ještě v představenstvech dalších dvou docela velkých chemických firem, takže v součtu dvakrát předseda, jednou člen představenstva. Pak je všechny vyhodili, když ODS prohrála volby a dostali se k moci socani, tak komunista musel jít. Jinak ten jeho otec je uváděn jako spolupracující osoba vojenské kontrarozvědky. Pak se dotyčný příbuzný uchytil na dobře placeném místě v jedné bance. Takže my nejsme fakt to Rakousko, vládnou tu mnohde ti samí lidé, jen jiná klika, obvykle pod jiným nátěrem, ale ti lidé mají stejnou mentalitu. Jeden z důsledků pak je, že se třeba neopravovaly ty okresní silnice. Ve středních Čechách na severovýchod od Prahy to je samý výmol, hrbol, díra, vyjeté koleje, když je na silnici sklo, tak ho nikdo nesmete, jen ho auta rozjezdí, takhle vypadá péče o silnice.

                    0 0
                    • AV  

                      Jel jsem ze Strakonic do Březnice.

                      Silnice slušná, ne sice jako v Německu či v Rakousku, ale bez děr, kolejí a vln. Hranici mezi JČ a StřČ krajem, ač nevyznačenou, poznáš na první pohled.

                      Změna i mentality řidičů – líní hnout volantem, aby tě objeli.

                      0 0
                      • Prazak0  

                        Stř.č. kraj měl smůlu, teď už pozoruju opravy, ale spíš jen částečné, ofrézují nejhorší část vzovky, na to nový povrch.

                        0 0
                • tromboonen  

                  Hele ja se rozhodne nechci hadat, ale co jsem tak vycet, tak pro hobika galusky nedavaj moc smysl…, jo kola lehci a levnejsi, ale kdyz zapocitas vahu nahradni galusky(ek), nemluve o prude s defekty nebo vymenou.. ale to neni to hlavni: top plaste i s dusemi maji dle testu nizsi valivy odpor nez srovnatelne i top galdy, jasne neni to jen o odporu, ale..

                  A konecne opravdu neplati, ze cim uzsi a tvrdsi, tim mensi odpor (co jsem cet tak ani u galusek ani u plastu)… specialne na horsim povrchu, kde tvrda uzka guma s malou stycnou polochou odskakuje a tim ztraci energii (kdyz pominu pohodli, ktereho bychom se jiste byli schopni vzdat pro extra watty, nebo bezpecnost)… ja jednoznacne zjistil ze sirsi guma/malinko nizsi tlak a mekci smes{vyssi TPI jede o hodne lip nez uzka guma nabusena na 10 baru … ale podotykam ze je to pro prumery kolem 30–32 km{h a relativne vybouchane okresky… i tak si nemyslim, ze by to melo byt jine (co se sirky tyce) pro jine podminky s vyjimkou mozna extremnich kopcu nebo casovek na super dobrem asfaltu, ale to uz mam jen nacteno..

                  Vetsina profi pelotonu pokud vim vozi 24–25 galdy a fouka je na 6–8 baru podle podminek… to je trochu neco jineho nez staromilske 20–23jky na 10–11 baru, bych rek..

                  0 0
                  • Prazak0  

                    Tak galusky si řídit nehodlám, ale snad i závodníci trénink jezdí na normálních pláštích a galusky mají spíš na závodění. Ty velmi úzké pláště už nejezdím, i když nějaké doma mám. Jinak na pláštích se snažím to nafukovat natvrdo, ale neměřím to. Jedním limitem je, aby to neroztrhlo plášť z boku, to přetlakování. Druhý limit zas je, že podhuštěné pneumatiky znamenají, že např. při přejíždění kolejí by to mohlo cvaknout o ráfek, jednak proražení duše a pak i rozcentrování či zničení ráfku. Ale chci mít i co nejmenší valivý odpor. Pláště (co jezdím) se pohybují od 25 do 35, třeba kombinace 25/28 přední/zadní. Na kole, co jezdím víc polní cesty a terén, tak 32/35 nebo obě 35 mm. Teď na zimu budu přezouvat zrovna jedno kolo na širší. Tyhle širší pláště na 10 atm rozhodně nejsou, ale snažím se je i tak dosti natvrdo. Z hlediska pohodlí je měkčí větší pneumatika asi lepší, ale já zas neřeším, když někde na polní cestě to trošku občas poskočí.

                    0 0
        • T(h)omik  

          Docela mě to tady viklá. Nerad bych píchal na každém výjezdu (pochopitelně je řeč o kole;) ), ale jak to tak pročítám, daní za odolnější plášť je vyšší hmotnost. Přitom jsem měl v merku asi tři modely s příjemnou hmotností mezi 200–300g. Je těch přibližně 200g navíc, které výztuha přidá, opravdu tak problematických? Nikdy jsem se na tohle nezaměřoval, takže nemám s čím porovnat.

          0 0
          • xshreck  

            Jezdil jsem dlouhodobě na ráfku mavic pro 26" kolo pláště Continental ultrasport vel 23, případně michelin (model nevím). Právěže jsem trpěl průrazama.

            Po přesedlání na silničku, kde jsem měl ultrasporty, ultrasport 2 a pak ještě ani už nevím co (starý sjetý plášť, asi taky michelin) – tak jsem maximálně píchl nebo se mi roztrhla stará duše. Průrazy žádné (obyč silniční ráfek mach)

            O rychlost mi ani tak nejde – spíš jako o defekty. Se silničnímy koly a mtb koly se siln. pláštěm jsem kolikrát jel obdobné „výlety“, se silničkou defekty nic. Na MTB se siln. pláštěm bylo riziko několikanásobné :-/

            0 0
      • T(h)omik  

        Ne ne, zítra budu mít zapletený 19 mm ráfek a rychlejší kazetu. Původní byla 13–34z, nová bude mít 11–32z. Pláště zatím vidím stále na těch 28, protože mi v daném účelu přijdou jako rozumná volba pro takové kolo v kombinaci se stavem zdejších silnic:)

        0 0
        • mvd  

          No, to si s tou kazetou moc nepomůžeš. Když chceš jezdit čistý asfalt, využij toho, že máš trojpřevodník a jdi do čistě silničářské rovinářské kazety, která Ti dá jemné odstupňování a zároveň to díky malému převodníku utáhneš i v kopcích. Sám jezdím kros Pells Crono XT 2012 se silničními WH-RS10, pláště 23–622, převody 3×10: 48/36/22 × 11–23, a nemůžu si to vynachválit.

          0 0
          • T(h)omik  

            Ale já nehodlám být 100% silničář a kazeta pomůže určitě. Dávno mi ten rychlejší převod chyběl – i na širokých pláštích. Nejsem si jistý, jestli by mi čistě silniční kazeta pomohla. Nabízeli mi 11–28z, s argumentem právě toho jemného stupňování, ale tady okolo je hodně kopců a mám dojem, že by to nestačilo. Říkám si, že lepší je mít a nepotřebovat, než potřebovat a nemít. Myslím ty lehčí převody. Občas se taky do kopce hodí nějaký kašpárek na odpočinek, aby člověk nemusel slézat, ale mohl jet jen tak aby se neřeklo.

            0 0
            • VladexAndroid  

              mě na silničce nestačí někdy ani 34/34 nejlehčí převod, taky rád jezdím na pohodu, a ne se dřít a zabírat do pedálů celou silou, ale v pohodě si vyjet i dlouhá horská stoupání.

              co se týče šíře plášťů tak mezi krosem 35mm šíří a 28mm silničním je rozdíl větší než mezi 28 a 23mm -tam snad není skoro žádný.

              0 0
              • T(h)omik  

                No právě, vidím to stejně. Např. na Dlouhé Stráně je to krpál jak sviňa a lehký převod se bude hodit.

                0 0
                • VladexAndroid  

                  než ostudně tlačit tak radši se tomu kopci vyhnout. ale zažil jsem že jsem jel-jeli a tlačili nějaký kopec – a nemusel být vždy prudký-dlouhý a někdo nás přitom viděl jak tlačíme-třeba o dost starší 50 letá ženská co to vyjela. to byla ostuda! a navíc nám to ještě řekla do vočí takoví mladí a tlačí takovej malej kopec!

                  0 0
                  • T(h)omik  

                    Než ostudně tlačit nebo se zbaběle vyhýbat, to raději za každou cenu vyjet! :) A ono vyhnout se tady v Jeseníkách kopci bývá docela problém.

                    S tou ženskou mi to něco připomíná. Na jaře jsem jel k jedné kapli, která stojí na kopci v lese. Byla tam zrovna pouť. Předjel jsem pár lidí a cítil se nepřemožitelný, když okolo mě pomaličku projel nějaký děda navlečený skoro v montérkách na kole z dob Marie Terezie. Dlouho jsem nezažil něco tak demotivujícího :-D

                    0 0
                  • -b-n-x-  

                    :D :D :D

                    0 0
                    • VladexAndroid  

                      holt realita a praxe je jiná než tabulky grafy výpočty teorie

                      0 0
              • Prazak0  

                Záleží, jestli má dvojpřevodník a nebo trojpřevodník. Převod 34/34 je totéž jak třeba 26/26 nebo 24/24 u trojpřevodníku. Ale chce to mít i rezervu. Tj lehčí převod, než s kterým nejprudší kopec vyjedu, když nejsem unavený. Pokud člověk toho dost ujel, tak pak nemusí být tolik sil a hodí se převod lehčí. Zas by neměl být tak pomalý, aby jízda nebyl aspoň o chlup rychlejší než chůze.

                0 0
            • mvd  

              Jaké máš vlastně převodníky? Je pravda, že nižší sady kros převodníků jsou 48/38/28. A nevím, jestli jsou individuálně měnitelné, případně na jaké rozteči a co se tam dá dát nejmenšího. Pokud je to Tvůj případ, a nejmenší převodník je bez možnosti výměny 28 zubů, tak do Jeseníků to není ideální volba. Pokud možnost výměny za 22 zubů existuje, tak je lepší mít širokorozsahový trojpřevodník a jemně stupňovanou kazetu (při zachování celkového rozsahu), než naopak. Na dosažení stejně lehkého nejpomalejšího převodu, na který potřebuješ s 28z převodníkem kazetu 11–32, Ti s 22z převodníkem stačí mnohem jemněji stupňovaná 11–25. Samozřejmě si musíš zvyknout při změně převodníku na korekci o několik pastorků, aby tam nebyl velký skok. Já při změně 48/36 koriguju o 3, při 36/22 o 4 pastorky. Nevím, kolika stupňovou máš kazetu, ale čím míň stupňů, tím větší skoky na dosažení stejného rozsahu, a tím spíš bych se snažil o tohle řešení. Argument, že s malým převodníkem trpí řetěz větším silovým namáháním je správný, ale o něco častější měnění řetězu za to stojí :o)

              0 0
              • T(h)omik  

                Pravda, mám tam ty 48/38/28 a nově bude osmirychlostní kazeta 11–32. Já myslím, že za daných okolností (a za tu cenu) ideální kombinace. Samozřejmě je vždycky co zlepšovat, ale pro moje účely to bude stačit. Na Vueltu se (zatím) nechystám :-)

                0 0
                • mvd  

                  Tak to jo :o) Ale tu kazetu Ti na silniční jezdění fakt nedoporučuju. Jdi aspoň do 11–30. To už není velký rozdíl a kazeta 11–32 má nepříjemný skok, tuším, z 15 na 18, kde 11–30 má ještě 15–17. Na starším „pracovním“ krosu mám horské převody 3×8: 42/32/22 × 11–32 a vím o čem mluvím. Začínal jsem na 11–28, pak jsem dal 11–30 a teď tam mám 11–32. Mám to tam, protože tahám na kole fakt těžký náklady a občas i pěkně naložený přívěs. Zvážený rekord byl, když jsem z Hornbachu vezl 320 kg dlažby. 40 kg na nosič, 120 kg na vozík, a nadvakrát to bylo doma :o) Ale když jedu bez nákladu, tak mě to tam vadí. Při navyklé kadenci je to ve frekventované oblasti kolem 25 km/h a v téhle rychlosti je změna o tři zuby nepříjemná.

                  0 0
                  • T(h)omik  

                    Pozdě, kazeta 11–32 už je tam. Nemyslím, že s tím stupňováním bude nějaký problém. Určitě bych byl nervóznější z chybějících převodů dolehka než ze skoku 15–18 zubů. S tím se srovnám. Náklady na tomhle kole vozit nebudu. Jenom sebe – i když po zimě to bude taky náklad špeků navíc :-) Už teď mám absťák po nějakém pěkném švihu, ale bohužel, právě začalo chumelit a jaro v nedohlednu. Jak se znám, zapříčiní to další špeky navíc.

                    0 0
                    • mvd  

                      Tak zpátky do krámu, dokoupit pláště s hřebíkama a můžeš lítat celou zimu :o) V zimě mám v komoře připravenou v pohotovosti druhou sadu kol obutou na hřebíkách. Ráno mrknu z okna a když je potřeba, tak jsou za minutu přehozený a můžu frčet :o) Schwalbe Marathon Winter. Dělají se v rozměru kros 35–622 a 42–622.

                      0 0
                      • krab007  

                        A jak jedou na asfaltu? Je pravda to co píše výrobce, že když zrovna nemrzne stačí víc nafoukat a jede se více méně jen po prostředku kde nejsou hroty?

                        0 0
                        • mvd  

                          No, to ne. Ty dvě prostřední řady hrotů jsou v kontaktu vždycky. Při vyšším tlaku se nedotýkají jen ty boční řady. Ale není to nic, s čím by se nedalo jet. Jednou jsem se vydal na výlet s předpovědí náledí a 180 km jsem jel v podstatě po suchém asfaltu. Jede to normálně, jen máš pocit, že na asfaltu je rozsypaný hrubý písek. Hrotům samozřejmě provoz na tvrdém podkladu nesvědčí, ale neubývá jich nějak dramaticky. Jsou ze slinutého karbidu, což je výrazně tvrdší materiál, než kalená ocel. V celkovém součtu mám najeto na tvrdém podkladu určitě přes 1000 km, a hroty jsou tak poloviční. Navíc se dají koupit náhradní, takže až doslouží, tak se dají vydloubat a dát nové. Po zkušenostech přemýšlím, že si udělám držák sady kol na nosič, abych na dlouhých cestách, kde vím, že hroty využiju na 10% trasy, mohl měnit podle potřeby. Protože když potom přijedeš na zledovatělou lesní cestu, která svítí jak zrcadlo, ufoukneš to na 1,5 baru, aby se zakously všechny hroty, tak je to prostě paráda :o)

                          0 0
                      • T(h)omik  

                        Na ježdění v chumelenici jsem zase moc línej. Je jednodušší si to přiznat, než se složitě vymlouvat :-D. Mimochodem představa, že těma zimníma okovanýma gumama někomu přejedu nohu je docela drsná (Kunta-Kinte by mohl povídat :-D )

                        0 0
                        • mvd  

                          Tak pokud nebude bosej, tak to ani nepozná. Ty hroty mají tak 2–3 mm, a určitě nepropíchnou botu. Nejsou to v pravým slova smyslu hroty, ale ostrohranný válečky.

                          0 0
                        • Prazak0  

                          V zimním období jezdit jde. Chumelenice není čas, kdy bych vyjížděl, ale párkrát jsem v ní jel zpět, není to tak zlé, jak to vypadá. Naopak, je to daleko příjemější než jet v dešti. Teplota slabě nad nulou a slabé sněžení, to se jede v pohodě. Sníh na člověku netaje, není zas nějaká zima, lepší než jet v slabém dešti.

                          0 0
                  • Prazak0  

                    Ale je i kazeta 12–32, tam to je 12.14, 16, 18, 21, 24, 28, 32. Nejmenší pastorek 12 zubů stačí, to je stejně převod, co člověk dá leda z velkého kopce.

                    0 0
                    • T(h)omik  

                      No neví, při sjezdu ze Skřítku na Šumperk jsem měl vždycky potřebu mít rychlejší převod. Tady okolo je všude hromada táhlých kopců, kde se 48/11 využije. Dokonce si myslím, že ho využiju i na rovinkách směrem na Hanou – zvlášť s rychlejšími úzkými plášti.

                      0 0
                      • mvd  

                        No, jestli utáhneš po rovině 48×11, tak to jsi silák. A nebo hrubě podtáčíš. Což se vlastně nevylučuje :o)

                        0 0
                        • T(h)omik  

                          Jak píšu někde níž (výš?): 48–13 je na tomto krosu někdy málo, na 29" biku jsem tu a tam použil 44–11. Za siláka se fakt nepovažuju, možná jen nemám představu, jaký rozdíl to s 48–11 bude. Ze sjezdů typu Skřítek-Petrov nad Desnou nebo Dlouhé Stráně-Kouty nad Desnou, případně Skřítek-Rýmařov ale soudím, že ani takový převod nebude úplně marný. Ostatně silničky mívají i 52×11 a nikdo netvrdí, že to nemá cenu.

                          0 0
                          • mvd  

                            Takže „B“ je správně? Podtáčíš? 48×11 řadím v 55 km/h, což teda po rovině dávám tak s větrem 10 m/s v zádech :o) A 53(52)x11 na silničce cenu má, ale v daleko aerodynamičtější konfiguraci a taky převážně z kopce.

                            0 0
                • Prazak0  

                  Shimano dělá přece převodníky 48/36/26. Ale i to odstupňování o 10 zubů není problém.

                  0 0
        • Prazak0  

          Plášť 28 mm můžou být na slušný tlak, tj. nejdeš po širší ploše jak u trekingových pláštů. Ještě by měly být trošku hladší, jemnější vzorek, ne nějaké do terénu, jestli má být na silnici. Kazeta 32z mi do kopců přijde v pořádku, pokud jezdíš velké kopce, tak silniční kazeta by nebyla ono, jemné odstupňování je dobré hlavně pro jízdu v rovinatější krajině.

          0 0
          • T(h)omik  

            No právě, o tyhle kopce mi jde. Tipuji, že třeba na Dlouhé Stráně bych s 12–28 nevystačil. Zase taková mašina nejsem :)

            0 0
    • petrun  

      Pojede to líp ale zadek a záda poznají středověk :D

      0 0
      • T(h)omik  

        Na normální silničce by nepoznaly?

        0 0
        • petrun  

          Poznaly, proto jsem jí po třiceti letech prodal.

          0 0
          • Vilém  

            Tak kdyz jim mels od 14ti, tak to uz stejne musela byt pekna plecka, bud rad, ze jsi prodal.

            0 0
            • petrun  

              Nemel nesmysly. Poslední moje silnice byla Šírer na Veloce (mám jí v profilu).

              0 0
          • tromboonen  

            A jeje, to jsou zas kecy… fobie ze silnicky a beranu zalozena na nejakem pravekem zazitku s velikostne spatnym a nefunkcnim Favem…:)

            0 0
            • petrun  

              Další hňup :-(

              0 0
            • T(h)omik  

              Chlapi, jděte s takovou debatou do p… – víte kam. Kdyby berany byly ideální, měl by je každý. Já jsem je taky vyzkoušel, a ne jedny, a prostě mi taky nesedly. Moje zkušenost-moje volba, jiný to může vidět opačně a já mu to neberu. Mám se kvůli tomu hádat? Žij a nechej žít. Buďme rádi, že řídítek je spousta druhů a každý si může pořídit co mu vyhovuje. Jednomu vyhovují berany, jiný má raději vlaštovky. To je jako ty debaty Android/Apple, Win/iOS, Nikon/Canon, nebo hádat se kvůli tomu, že někomu chutná řízek a druhému ovocné knedlíky.

              0 0
              • VladexAndroid  

                mě taky berany nevyhovovaly-hlavně kvůli řazení na rámu-nebezpečné.ale teď s těma STI v pohodě. už mám obě ruce pevně na nich :-D

                0 0
              • tromboonen  

                No hele, mas crosse a chces na nem za malo penez jezdit po silnici kratky trasy – tak to na rovnejch das a nema cenu kvuli tomu kupovat silnici (i kdyz nejaka za 10–15 by byla o dost rychlejsi a pohodlnejsi – na silnici)… ale ze by z toho vyplyvalo, ze berany jsou na hovno, to si prosim nech pro sebe.. to je hovadina..

                Ten strach z beran a silnicek fakt mezi laiky fakt existuje – souvisi to s tim, jak a kdy k nam prisla MTB kola a jake byly tenkrat silnicky (krome pro normalni lidi skoro nedostupnych)… projevuje se to deno dene nejen tady ale i ve zbytku populace… procento lidi, co jezdi na silnicce s beranama je tady ve srovnani s okolnimi staty smesne, pochybuju, ze mame tak rozdilnou fyziognomii, ze by se to dalo obhajit neergonomicnosti beran :)

                Prakticnost a prinosy silnicni geometrie a beran proste neokecas = vzdycky to na silnici pojede lip nez cokoli jineho… a ty berany jsou fakt prinos i na jinych kolech, proste ctyri a vic zpusobu uchopu oceni prave ta zada (i ta prdel).. ale musi to byt spravne nastaveno, to povidani o tom jak je to nepohodlne je zalozeno na spatne zvolene velikosti a nastaveni.. samozrejme se da na asfaltu jet i na DH kole, na crossu, na fitnessce, ale nejlip to jde na silnici s beranama, to ostatni jsou kompromisy, v tvem pripade pochopitelny kompromis, proč ne, ale fakt to není lepší, to nikomu nenamluvíš..

                0 0
                • T(h)omik  

                  Nikde jsem nanapsal, že berany jsou na hovno. Psal jsem, že z těch několika, co jsem vyzkoušel, mi žádné nesedly. Tím nijak nepopírám jejich smysl a účel na silničním kole. To není fobie, to je názor založený na osobní zkušenosti. Uznávám, že třeba dolní úchop pomůže zlepšit aerodynamiku atd. a chápu, že pokud někdo usiluje o maximální výsledky, berany využije. Protože jsem ale silničku míval, tak si pamatuju, že o pohodlí to (alespoň pro mě) zrovna moc nebylo.

                  Jak píšeš – nemám moc peněz na drastické úpravy a nákupy nového kola. Nejsem žádný profesionální závodník. Chci prostě nastavit deset let starého krose, aby lépe jel po silnici a udělat pro to co se dá v rámci možností a rozpočtu. Při zachování současného pohodlného posezu. Vyzkoušet si jezdění po asfaltu a zjistit, jestli pro mě má cenu do toho investovat víc. Mít bokem patnáct litrů, možná bych o koupení silničky uvažoval, ale ani tak si nejsem jistý, jestli bych do ní šel. Na tom krosu jezdím už dlouho, a protože mi sedne, a protože jsem na něj zvyklý, je mi milejší si ho nechat a „pouze“ trochu upravit.

                  Nehodlám ti nic namlouvat, už vůbec ne to, že na silničku berany nepatří, nebo že nemají smysl. Nemají smysl pro mě a můj styl jízdy, spousta jiných lidí má právo volit opačně. Dokonce nevylučuji, že časem svůj pohled zreviduji. V současnosti zkrátka měním jen pár detailů a pláště. Řídítka za berany možná někdy v budoucnu – kdo ví? Ale teď ne.

                  0 0
                  • tromboonen  

                    To ale neni o beranech, ale o nastaveni posedu, garantuju Ti, ze kdybys mel spravny posed na spravne velkem silnicnim ramu, berany by Ti sedly… jasne ze na kros asi ne, ten na to neni delany, jen jsem se ozval na tu fobii z beran, ta fakt existuje a je to opravdu jen o nespravnem posedu..

                    0 0
          • tromboonen  

            Vy mate zadky zenskeho rodu, kluci? A nezkousejte se z toho vykroutit poukazem na prdel :)

            0 0
            • T(h)omik  

              Ne, proč? Zadky – podle vzoru hrady – ve slovese tvrdé Y. U zad je to složitější, ta by to (gramaticky správně) nepoznalA, ovšem trochu jsme sklouzli do slangu, leč co se I/Y týká, dobře. Jsou rodu neživotného. Ten rod se hezky projeví na příkladu: berany nechci, protože mi nevyhovovaly / berany jsem zavřel, aby neutekli ;-)

              0 0
              • petrun  

                +1

                0 0
                • tromboonen  

                  Kua, sorry, jsem to nejak spatne vyhodnotil, tentokrat jsem se chytil do vlastnich gramatickych osidel, jsem cetl zada, pak ty (OK, ta zada jsou hyperkorektni) a pak uz jen dal dohromady muzsky rod zadek a chtel se svezt na lacine vlne holek, co se tady casto perou nebo vypinaj zapalovani… no bylo trochu martinskeho vina v kombinaci s praci pres noc, nepopiram, beru zpet a omlouvam se :)

                  0 0
                  • Marskatin  

                    Ty jsi ještě pod vilvem martinského vína? Tak toho bylo více než trochu … :D :D :D

                    0 0
                    • tromboonen  

                      No ja myslel to co jsem pil vcera, ne na Sv. Martina..

                      0 0
                  • T(h)omik  

                    Nu což, mýliti se je lidské 8-)

                    0 0
    •  
      Obsah tohoto příspěvku je blokován.
      0 0
    • Namtos  

      Ahoj popřemýšlej i o http://www.koloshop.cz/…700x40C.html

      Možná spíš než investování do starého kola bych já šel cestou náhradních kol na tu novou 29"

      0 0
      • T(h)omik  

        Díky za tip, ale ne. Nejenže na mtb mám hydrauliky a na krosu véčka (další investice), ale kros je i lehčí. Původně jsem tam měl 700×42, takže výměnou za 700×40 bych si moc nepomohl. Opravdu chci úzké, ideálně 700×28 pláště čistě na silniční trasy. Když pojedu do lesa, na hory nebo někam, kde budou polňačky, pojedu rovnou na bikovi.

        0 0
        • Namtos  

          Abych řekl pravdu, sám uvažuji do budoucna o horském kole, protože teď je nějaká móda vysypávat cyklostezky štěrkem a tam na těch tlacích to strašně odskakuje.

          Předpokládám, že až tam dáš užší pláště, tak se přestaneš kochat a hodláš využít potenciál a jet stabilně nad 30km :)

          0 0
          • T(h)omik  

            Jen částečně. Kochat se budu možná o něco míň, ale furt. Cíl je dojet dál za kratší dobu a tolik se u toho nenadřít :)

            K těm cyklostezkám: Někdy sám čumím, co všechno jsou zodpovědní činitelé jako cyklostezku vyznačit. Aspoň tady v okolí je to někdy opravdu masakr. Například úsek cyklostezky č.6223 Na Žampachu – Na Drahách mi dal pěkně pokouřit i na horákovi, o krosovi nemluvě. Navíc mám dojem, že je to rok od roku horší, a že tam někdo sype šutry a stavební suť. V kombinaci s tím sešupem opravdu výživné. Na mapě je to značeno jako nezpevněná cesta, takže OK, beru. Ale jsou i místa, kde mapa předpovídá pěknou cestu a realita je úplně jiná. Ale i taková překvápka asi patří k věci :)

            0 0
            • tromboonen  

              Kluci, kdo vam nakukal, ze se cyklostezky stavi kvuli cyklistum? Stavi se kvuli dotacim a malejm domu… a ten sterk – no asi lobby prodejcu kol neco prihodila, aby se prodavala ta nova gravel kola.. :)

              0 0
              • T(h)omik  

                Super! Jestli mě někdy napadne dát na krose berany, budu mít gravel kolo a ne prasopsa! :-D Díky, dnes budu klidněji spát :-)

                To mi připomíná…

                Jak se vyrábí prasopes:

                0 0
                • tromboonen  

                  TVL tenhle bilej hajzlik (nebo jeho jednovajecne dvojce) mi chodi dvakrat do roka pichat psa – pes/psice je trochu vetsi nez to prase, pokazdy, kdyz hara, tak nekudy podlezou plot, bilej a cernej, jen pridat gramofon a dat je na flasku… nastesti psice je nafoukana, tak si sedne na prdel, kazdej z tech prcku si zabere jednu predni nohu a jedou (teda jebou)..

                  O tech beranech uvazuj, stoji to za to :)

                  0 0
                  • T(h)omik  

                    :-D

                    Zatím můžu jen uvažovat. Rozpočet není nafukovcí, můj plat není šestimístný a hypotéka se sama nezaplatí. Uvidíme časem.

                    0 0
                    • tromboonen  

                      Jasny, hypoteky jsou svine, taky jich par zivim… kdyby Te to nekdy popadlo, staci starsi komponenty z bazaru…

                      0 0
    • odik  

      No já teda nevím s těma převodama, ale 48 –11 po rovině neutahnu – asi n+jakej dobrej oddíl :-) že by Svojkovice – Brod?? Jinak momentálně mám 48/38/28 11–30 a nejlehčí převod jsem tam snad ani nedal.Chystám se na 44/32/22 11–28

      0 0
      • T(h)omik  

        Porovnávám se svým 48–13, kdy je to někdy málo. Neumím si v praxi představit rozdíl při 48–11, ale na mtb mám 44–11 a už jsem ho mnohokrát využil. Ne na nějaké dlouhé úseky po rovině, ale z kopečků ano.

        0 0
      • Singlespeed  

        Tak, to je snad jasné, že nepojedeš 48/11 po rovině. Stejně, jako nepojedeš po rovině třeba 28/30. Některé převody jsou prostě vhodné pro jízdu po rovině, jiné pro jízdu do kopce a pár jich je vhodných překvapivě i pro jízdu z kopce ;-).

        0 0
    • T(h)omik  

      Jen jako uzavření tématu: Nakonec jsem nasadil Continental Contact 700×32c a poznat je to proti 42c fest. Kazeta 13–34 vyměněná za 11–32 a paráda. Po rovině převod 48/11 sice neušlapu, ale v prudších sjezdech jsem za něj vděčný. Zatím mám letos najeto jen něco přes 120 km, ale je v plánu to číslo zvednout. Zkrátka ještě dodatečně díky všem za rady a informace, úpravy dopadly dobře :-)

      0 0
Téma bylo zamknuto, nelze přidávat další reakce