Jaky je rozdil mezi UST a normalnim plastem??

35 nepřečtených
  • honza.biker

    Jaky je rozdil mezi UST a normalnim plastem? – kdyz se pouzije No Tubes u normalniho plaste tak je take bezdusovy… Je mozne pouzit UST plaste na normalni rafky – s No Tubes nebo s dusi? Mate nekdo zkusenosti s RR UST (je vice odolny proti defektum??)

    Anketa: co je lepsi??

    0x
    0%
    8x
    80%
    UST
    2x
    20%
    0 0
    • kubad  

      UST a NoTubes je v podstatě totéž. UST je bezdušový systém se spešl. ráfkem a spešl. pneu. NoTubes je systém jak UST vytvořit z normálního ráfku a normální pneu, za použití spešl. pásky do ráfku a těsnícího tmelu. Co je nelepší těžko říct protože se to dá různě kombinovat. a UST je složitější s montáží pneu, NoTubes je porod s montáží :-( No a pužití plášťů je taky složitější na UST ráfek jde dát klasický plášť, ale blbě zaskakuje do patky.¨ UST plášť s normálním ráfkem nedoporučuju vůbec, problém rovně nasadit a už sem jich pár v zatáčce sundal když sem to zkoušel na normálním ráfku. Jen doplnm vozil sem dlouhodobě všechny varianty, teď asi dvě sezony NoTubes

      0 0
    • jonti  

      UST je urceny ako bezdusak. Pouzit na normalny rafik sa da, ale je to zbytocne – prilis tazke. Ako pre koho, kazda moznost ma vyhody aj nevyhody. Asi takto:

      UST: potrebujes rafik aj plast na ust, je to drahsie, tazsie ako klasika, nepichne sa tak lahko. Montaz stredne zlozita, mne teda sla vzdy bez problemov s velkou pumpou, s malou tiez vacsinou v pohode.

      Notubes: Potrebujes normalny alebo UST rafik, ak mas normalny, tak potrebujes este specialnu pasku do neho. Pouzijes normalny plast, nie je mozne pouzit uplne vsetky plaste, pozri stranku notubes.com. Do plasta sa naleje tekutina, co ho zatesni. Vozim to takto na UST rafikov a mam pocit, ze to jazdi super. Velka nevyhoda je ale v zlozitosti instalacie a tym padom aj dost nemoznost casto menit plaste. Ma to aj vyhodu, ze mensie defekty tekutina v plasti zalepi.

      Trochu tej tekutiny je mozne naliat aj do UST/UST kombinacie, tiez to dost pomaha proti trnom a podobnym defektom.

      0 0
      • wraith  

        Jaký sou rozdíly v hmotnosi? Třeba konkrétně u RR, o kolik je provedení No Tubes lehči/težší jak klasika duše+plášť ?

        0 0
        • kubad  

          RR – UST 670gr RR klasika 470g + Duše 120g +páska do ráfku 20g = 610g RR klasika 470g + UST kit NoTubes 120g = 590g

          0 0
    • skier  

      Jestli oželíš pár peněz a gramů navíc,tak UST ráfek a UST plášt. Letos jsem RR jezdil v UST a boky jsou určitě odolnější než u klasiky. Trny,hřebíky…zalepí tmel a to dávám jen 50% doporučení. Průraz nebyl a to jezdím nižší tlaky.Roztržení boku je o štěstí a taky jak jezdíš…ale asi TUFA jsou TUFA.

      0 0
      • honza.biker  

        skoda ze nejdou UST plaste na normalni rafky..:( Mam skoro nove rafky a nechci kupovat jine..

        0 0
        • petebike  

          proc nejdou ? to nechapu, vozim obcas UST plast na klasickym rafku s dusi – 0 defektu…

          0 0
          • honza.biker  

            A bez duse si to nezkousel? – No Tubes , normalni rafek a UST plast?

            0 0
            • petebike  

              to sem nezkousel, nejak nejsem zastancem jakyhokoliv tmelu do plastu…

              pristi rok chci zkusit UST a UST – uvidime jak to dopadne :-)

              0 0
            • Vilém  

              Porad nechapu smysl takovychto kombinaci.Pros tedy,kdyz mas strach z proriznuti, nepouzijes klasicky,ale masivnejsi plast?Kupovat tezky a drahy USTcko a pak ho davat na klasickej rafek,jen kvuli snizeni pravdepodobnosti defektu, mi prijde jako blbost.

              0 0
              • honza.biker  

                No chtel jsem zkusit RR UST – stoji jenom asi 700 a vaha je 630g to neni zas tak moc. Nejde mi jenom o defekty, ale kdyz jsem zkousel pouzit normalni plast+tmel bez duse tak mel plast o dost lepsi adhezi, jenze vzdycky max do 2 dnu utekl vsechen vzduch..:(

                0 0
                • Bully  

                  S unikanim vzduchu u NoTubes jsem se setkal jednou taky. Asi 3× bez problemu (krome obcasnyho lehkyho dofouknuti), jenom naposled s NN mi vzduch taky od zacatku unikal. Neunikl teda nikdy komplet, ale po par dnech to taky vzdycky drzelo jen tak tak. Pak jsem zacal jezdit casteji v terenu a dneska to drzi bez problemu, jako plaste pred nim. Asi se tmel potrebuje dukladne vsude rozlit a utesnit vsechny mikro-netesnosti.

                  0 0
          • kubad  

            buď rád žes to ještě někde v zatáčce navyzul – máš možná štěstí na kombinaci plášť + ráfek.

            0 0
        • Hnoj  

          Ale jdou, takhle to vozím já, mám klasitský ráfek zalepený kancelářskou lepenkou,UST ventilky, UST plášťě a v nich schwalbe doctor blue. Bezproblémová kombinace…

          0 0
          • honza.biker  

            Daji se nekde na netu samostatne koupit UST ventilky?? nikde sem je nenasel..

            0 0
            • smallbrother  

              z MaxCursoru by ti je mohli poslat, jsou to ale ty pro NoTubes, stojí skoro stejně (jako UST v kamenným krámě), ale tu těsnící gumu uvnitř ráfku mají kulatou, tak hrozí že se ti bude ventilek protáčet. UST ventilky koupíš v každým servisu Mavic

              0 0
          • kubad  

            Netvrdím že to nejde a nefunguje, ale neni to pro sebe určeno UST patka je jiná než klasická. A podle výrobců by se to nemělo kombinovat. dojížděl sem UST RR na klasickém Mavicu a pohoda. Python se mě vyzul a byl problém ho rovně nasadit. Michelin v pohodě nasazení ale taky sem ho vyzul.

            0 0
            • Hnoj  

              Já vozím UST gumu právě kvůli vyzouvání, u původních pláštů (conti speed king) jsem měl velké potíže s udržením pláště v ráfku a jednou jsem se kvůli tomu dost nehezky rozštípal, od té doby co mám UST pláště to drží excelentně.

              0 0
    • Bully  

      Vozim jednu sezonu NoTubes a jsem spokojenej. Kombinace American Classic rafky, plaste Schwalbe RR, ev. kombinace s NN, ve 2,1". Nasazovani celkem bez problemu. Bilance: r. 2006 s klasickyma dusema: cca 9× defekt o trn, 1× procvaknuti (zmijak), 1× strep r. 2007 s NoTubes: 0 defektu o trn, 1× riznuti z boku (plast RR sel do kose, ale s dusi jsem nouzove dojel). 1× jsem pri prasackym seskakovani z chodniku nabok skoro vyzul plast, ufoukla tak polovina tlaku, ale drzelo to dal. Jenom jsem diky tomu hodil tlamu.

      0 0
    • BB  

      UST mají odolnější boky a je možno je vozit více podhuštěné, než normální pláště s no tubes. Dávám přednost UST

      0 0
    • Buf  

      Rozdíl mezi UST a normálním pláštěm je v tom , že UST má speciální patku do UST ráfku a má na vnitřní straně o jednu vrstvu „gumy“ více, aby přes plášť neunikal vzduch. Použitím tekutého latexu do normálního pláště se vytvoří ta vrstva navíc, která zabrání úniku vzduchu přes plášť. Tekutý latex působí i jako těsnící tmel v místě spojení patky pláště a ráfku, zároveň je to i prevence proti defektům ( trny, hřebíky,…) nikoliv rozříznutí pláště. Vedle klasického plášťe a UST plášťe, vyrábí několik firem odlehčené UST pláště (o 100 až 160 gramů lehčí), kde je jen UST patka a zbytek pláště je stejný jako klasický( bez zmíněné jedné vrstvy gumy)např.Geax TNT, Hutchinson Tubeless Ready a Tubeless Light.Hmotnost systému je srovnatelná s No Tube při zachování výhody lepšiho držení patky pláště na ráfku a snadnější manipulace při nasazování plášťů.

      Obecně výhody systému Tubeless s latexem jsou tyto :

      • nižší tlak a tím lepší adheze při jízdě, víc vyjedeš i sjedeš
      • větší pohodlí při jízdě,méně nafoukaný plášť bere to, co nebere odpružení na počátku zdvihu
      • neexistuje defekt utržení ventilku zapříčiněný posunem duše
      • 90 % prevence proti propíchnutí běhounu pláště ( trny, hřebíky,…) tmel utěsní tyto drobné defekty za jízdy
      • neexistuje defekt hadí uštknutí aneb procvaknutí duše o ráfek, protože duše tam není
      • v některých případech odlehčení systému oproti použití duše
      • oproti jiným systémům,vždy lze aplikovat na dojetí klasickou duši(při větším rozříznutí nebo proražení pláště)

      No tube – nejlevnější provizorní řešení pokud nemáš UST ráfky TNT – nejlepší systém pro závodníky UST(+ latex) – těžší nejspolehlivější systém Používáme všechny systémy (máma,táta,syn) k maximální spokojenosti, k duším se už nevrátíme… jediný problém byl najít ten univerzální plášť, aby se nemuselo často přezouvat

      0 0
      • Hnoj  

        Co je to ten TNT?

        0 0
        • navikin  

          To je označení který používá GEAX – plášť s UST patkou, bez té vzduchonepropustné vrstvy v plášti = vždyzky v něm musíš mít latex – jinak i bez defektu nedrží tlak. Já je nyní jezdím, ale asi přejdu na klasické UST když už je jiné značky dělají stejně těžké, nebo dokonce lehčí.

          0 0
        • kubad  

          TNT je normální plášť s UST patkou. jednoduše řečeno.

          0 0
      • Gorgov  

        s většinou souhlas, ale notubes neni jen nejlevnější, ale dle meho i nejlepsi zavodni kombinace. Jak velekj je vyber tnt plastu? tnt plaste nejsou ani moc lehky, neznam zadnej lehounkej. A výhoda proti klasickymu plasti muze byt pouze ve snazsi montazi

        0 0

Nová reakce na zakládající

Pro zobrazení diskuse se prosím přihlaste nebo zaregistrujte.