Nevite nahodou nekdo jestli jsou jeste nejaky rozdil mezi ramy Reign a ReignX? Krome tech dole vypsanych, ktere jsou mi znamy.
- geometrie/uhly
- zadni zdvih
- ISCG
- zadni osa
takze treba mozna jina vaha, sila trubek, vyztuhy? neco jineho?
Nevite nahodou nekdo jestli jsou jeste nejaky rozdil mezi ramy Reign a ReignX? Krome tech dole vypsanych, ktere jsou mi znamy.
takze treba mozna jina vaha, sila trubek, vyztuhy? neco jineho?
Rok modelu ??? 2010,2011 Praskaly – ji ve spodnim raminku u stredu :) i po vymene ´´inovovaneho´´ raminka, resil jsem nekolik reklamaci..
Xko je těžší a víc vydrží (teda až na zmiňované spodní vahadlo, kde klasických Reign nemá problém)
Vahadlo odlehcovali kvuli presmyku tak az je to do oci bijici, ze to bude slabe misto
no rekneme rok 2012. Nebo nejlepe Reign 2011 vs ReignX 2012.
…
o tom vahadlu vim, ale protoze me zajima Xko 2012 tak me to nemusi trapit.
ad hmotnost: neni to jen proto, ze je tam tezsi tlumic? Nebo je tam nekde vice materialu?
…
jde mi o to jak to bude jezdit do kopce ve srovnani s reignem. rozdil v hlavovem uhlu je u techto dvou ramu 2011×2012 jen pul stupne.
…
reign 2013 bude mit iscg a pevnou zadni osu coz je taky zajimava volba. Presto zjistuji jak moc bych si pohorsil do kopce pri prechodu na Xko.
Ono to do kopcu udela vic nez 0,5° , uz kvuli vetsimu sagu pri jizde do kopce. Nejsem si jist ,jestli to vahadlo u 2012 je poreseny uplne 100%. Ja do nej kvuli tomu vahadlu nesel a cekam co bude 2013.
Opravdu ten rám má o něco materiálu víc, ale nevím přesně o kolik.
Troufnu si říc, že Xko ve shodném setupu (komponenty, gumy, posed, nastavení tlumiče, stejná hmotnost) pojede úplně stejně jako klasika.
Dost bych se rozmýšlel i podle vidle. Na obyč Reigna už 160mm s 36nohama nedáš, kvůli hlavovýmu úhlu, jedině sníženou.
Antik: no abych rekl pravdu tak ted mam na reignu 2011 vpredu i vzadu 170mm. A jede to do kopce dost slusne, narozdil od Xka 2007 co jsem mel do predloni. Hlavovy uhel by se mel zmeni pri narust zdvihu vpredu o 20mm priblizne o 1st. Takze by to melo byt asi tak 66,5st.
Reign X 2012 ma 67st. takze pokud bych dal stejnou vidli (Lyrik Soloair) tak bych si vlastne skoro polepsil :)
sagy kolem 30% vozim uz ted a prijde mi to taky ok. Jede to nahoru porad hezky na takove kolo a pri hmotnosti 14,3kg.
Jako uvital bych vice odolnosti pokud tam tedy je nejaky zasadni rozdil na Xku a neni to jen o zdihu a uhlech. ale nechci ztratit moc co se tyce schopnosti stoupat.
Antik, koukal jsem na tvuj setup a 13,5kg je super. Mam cca podony osazeni a jsem na obyc. reignu na 14,3 :(
Kazdopadne kalkuluji jen s vymenou ramu a co pujde prehodim ze starsiho bajku.
jak pise Antik, zalezi co planujes za vidli, pokud do 150mm, pak Reigna, pokud 160mm a vys, vzal bych Xko…
Pocitam, ze vic materialu tam bude, ikdyz ne nijak moc, podivej se jakou ma celkovou hmotnost Antik…
Ale jsem toho nazoru, ze pojede rozhodne hur nez obyc. Reign, hlavne v kopcich! Zvetsi se sag na tlumaku, samotna geo taky neco udela a myslim, ze to vylezene slapavy AMko nebude…
Po rovince to pojede ± srovnatelne, tam spis zalezi na gumach atd.
Ale netvrdim, ze na tom kopec nevyjedes, to ne, ale je potreba pocitat, ze to takova zabava nebude:)
Ten sag je o tom nastavení tlumiče – na obou to lze mít jako línou žehličku nebo jako jezdivé XCéčko.
samozřejmě jen teoretizuju a neřeším pak smysluplnost takhle nastavených kol. Lehčí Xko než mám já už nemá smysl, oproti tomu s obyč reignem lze jít třeba o kilo níž (na hlavně na komponentech)
presne tak, da se, ale tak jako tak to nebude ono… a pokud si clovek odpovidajicim zpusobem nastavi Xko, tzn. ke stylu urceni toho kola, zadnyho rychlika z toho neudela… ale ja jsem ovlivneny, prtze tu nemame zrovna prijemne pozvolne kopecky na 15minut:)
Reign ma smysl do cca 12,5kg… niz je to uz blbost…
Mě to paradoxně vadí spíš do kratších kopců, které mám tendenci vyjet co nejrychleji. Do dlouhé si prostě dole podřadíš a v klidu vyjedeš…
…kdyz mas jeste kam radit:))
S tím už na Xku nemám problém, protože 22/34 je přesně ten převod, kdy už se to v terénu začne zvedat na zadek :-) Starej Reign snesl mnohem víc.
…klidne bych zvladnul i lehci prevod, nez bych prepadnul:)
Kazdopadne ted s LV je to zas trochu neco jinyho… ale ten motor ma porad malo koni:))
LV má hodně krátkou zadní stavbu ne? To musí padat na záda samo…
praveze ne, nevim jak to germani udelali, ale do kopce se jede dobre a z kopce to ma taky lepsi geo nez Reign, a to uz je co rict…
delší rám, kratší představec asi…
delsi neni, kratsi predstavec mozna…
To je ten psychosomatický faktor,nový kolo za ranec přece musí jet lépe než to staré,proč to jinak dělat :-)).
mel jsem na vyber, kdyz by se mi LV nezdalo, slo by z domu bez milosti…
zadni stavba 430 u M a L. 425 u S. Na zada to rozhodne samo nepada.
430 mi osobne prijde takovej ideal, moc mi nesedi treba kratky speslacky zadni stavby a zase trebas u SC nomada uz mi to prijde moc.
tak na 2012 to teda resit musis, protoze problem s raminkem je porad stejny !!!!! Zabrouzdej na zahranicni fora, a dozvis se vse…
prasklo ti spodni spodni vahadlo ? Me to letosni co jsme mel v ruce prislo o dost zesilene.
ja tedy zaregistroval na mtbr.com a pinkbiku problemy s 2010 a snad 2011: ale dost podrobne jsem to nesledoval, tak jsem mozna rok 2012 prehlidnul. coz by samozrejme menilo uplne situaci :(
hledam fotku, ale nedari se mi ji najit, jde o to, ze 2012 je vlastne 2011 (to nove zesilene pro modelovy rok 2010) jenze i to slo na reklamaci protoze prasklo, takze pro modelovou radu 2012 je to to same (raminko 2011)…slozite napsano, ale doufam, ze k pochopeni :D :D :D :D :D
No tak to praveze neni, 2010 a 2011 melo dve verze prvni ktera praskala uz pri skaredem pohledu na ni, druha ktera praska, ale zdaleka ne tak jak ta prvni. Zatimco pro rok 2012 je o dost vice masivni a na ramy 2010 a 2011 nejde nasadit, leda, ze by se ubrousil horni ISCG a zabrousil svar sedlove trubky v napojeni na spodni ramovku ( tak o 0.5mm ) a tohle vahadlo ma na te kritycke strane o 3mm vice materialu a je hranatejsi.
Pak je ještě Reignt Nox. Ten vychází z modelu Anthem a rám je dost vylehčený :D
jenze Nox ma uz opravdu Reigna…:) jen ho zrejme jeste nema v profilu…
tak tak…
:)
to je brko..
svatá panno..
tak kdyby to nekdo jeste resil a potreboval to vedet, tak vaha ramu reign je priblizne 2,8 s tlumicem a Reign X má 3,1 kg. Takze rozdil by mohl byt jen v rozdilne hmotnosti tlumice DHX Air na ramu Reign X.
Ramy by mohly byt tedy konstrukcne (pevnostne) stejne. mam tedy na mysli silu trubek, vyztuhy apod. kvuli pevnosti. Uhly jsou samozrejme jine.
to jsou teda docela lehky ramy…
jakej model.rocnik?
Reign by mel byt rok 2011 s tlumicem Float a ReignX by mel byt 11 nebo snad 12, nevim uz presne. nejspis tedy s DHX Air. Jsou to informace dohledane na zahranicnich diskuznich forech, tedy bez zaruky.
Reign X s DHX Air ma neco malo pres 3 kila ,rozdil mezi dhx air a floatem je cca 200g. Takze rozdil muze byt jen 100g na ramech.
Já navážil u Reignu X cca 3150g velikost „S“, včetně misek hlávka, bez osy, S DHX Air tlumičem. Tlumiče jsou na oba rámy stejné.
Tak to uz je vetsi rozdil, Mko bude mit lehce pres 3200g.
To snad lehci 170mm ram neexistuje? http://www.mountainbike-magazin.de/…nblatt.2.htm tady s pruzinou jen 3560g.
Možná lajtvíla? Je to opravdu jeden z nejlehčích 170 rámů.
Nomad ma v L-ku s pružinou dhx rc4 3,34kg.
karbon?
Jo karbon.
ale to je 160mm i kdyz urcenim to je stejny …
Tak těch 10mm to moc nevytrhne,navíc průběh stavby je jiný,nemluvě o celkové pevnosti rámu.
jak jiný? míň DH?
Stavba je víc progresivní,při stejném sagu cca 30 procent zdvihu,který vozím na nomadovi jsem s giantem byl pořád na dorazu,musel jsem zvětšit tlak a upravit i expanzku na dhx air.
jasně, to musí být pro větší váhy těžký s těmi dorazy. Já nemám ani 70kg a dával jsem malou komoru na DHX a už je to OK…
To nebylo moje,jen jsem ho zkoušel,komora byla velká,ale majiteli to asi nevadilo,možná,kdyby se tam dala pružina,tak by to bylo lepší pro ty těžší jezdce.
tak jeste jeden dohledany rozdil tu je. profil trubek je na obou ramech odlisny, coz je dalsi duvod proc je Xko mirne tezsi a snad i pevnejsi.
To vse ale nemeni nic na tom, ze Reign upraveny na zdvihy 170/170 (tlumic dhx air) a hl.uhlem 66.5 a ReignX se stejnymi zdvihy a osazenim (tedy jen s hmotnostni nevyhodou cca 100–200g na ramu) a hl. uhlem 67 by meli mit temer stejnou schopnost jet do kopce. Aspon pokud se nepletu a technicti zdatnejsi at me kdyztak opravi prosim.
Tož poprosím někoho kdo jezdil jak reign, tak reign x ať napíše jak moc rozdíl v jezdivosti je.
Mám 2900km na reignu 2012.Tenhle týden kamarád koupí Xko,tak porovnám :)
co se týká rámu, tak já teda rozdíl v jezdivosti nepoznám, obojí jde naladit do žehliva i jezdiva
Mam ReignaX 2008 (14,8kg) a mel jsem AnthemaX 2009 (11kg) a na podobnejch zavodech jsem mel na Anthemovy prumernou rychlost max. o 0,5km vyssi v te same sezone, s prumernejma tepama v rozdilu +/- 1tepu. Pneumatiky myslim ze byli stejny.
Zaver si z toho muze udelat kazdej sam. Jen ReignX 2007 ma kapku jiny Maestro nez vsechny novejsi modely vsetne toho Anthema.
starý reigny i xka šlapaly hrozně moc dobře, ty nový už tolik ne, ale zas netahaj tolik za pedály.
Jo to je mozny, ale kick-back mi nevadi vubec, proste ho necejtim. Takze pro me byl lepsi ten starsi system