RS Reba SL 2008 - možné zdvihy, počet spacerů, chybějící spacery při koupi vidlice přes e-shop

54 nepřečtených
  • d

    1. Nejsem si jistý, jaké varianty zdvihů je možno docílit u vidlice RS Reba SL 2008. Podle všeho, délka spaceru je 15mm a možné varianty tím pádem (0 – 115, 1 – 100, 2 – 85). Otázka zní: Je to tak? Pročetl jsem snad veškerou relevantní dokumentaci výrobce a v pdf dokumentu s názvem „95–410–762–000 2006 Pike Reba RVL Dual Air Service Guide.pdf“, v sekci ALL-TRAVEL CONFIGURATIONS je na obrázku, v případě Reby, jediný 15mm spacer a přestavění ze 115mm na 100mm. O 85mm zdvihu ani zmínka. Dokument je určen pro rok 2005 – 2006. V jiném pdf dokumentu s názvem „TM_MY09_E.pdf“ má spacer délku už 20mm a varianty zdvihu (0–120, 1 – 100, 2 – 80). Dokument je určen pro rok 2009.

    2. Jak přesně změřím aktuálně nastavený zdvih vidlice aniž bych vidlici rozebral a spočítal spacery (viz. bod 1 výše)? Šuplerou délku viditelné části vnitřních nohou? To je nesmysl.

    3. Jaké máte zkušenosti s (ne)dodáním zbývajících spacerů při koupi vidlice, např. přes e-shop. Pokud si v objednávce zvolíte zdvih takovým způsobem, že spacer(y) přebývá, dostanete jej přibalen? Já jsem objednával už dvě vidlice a nikdy mi „přebývající“ spacer nepřibalili. Vyplývá z toho snad, že jediným způsobem, jak si zajistit dodávku vidlice včetně plného počtu spacerů je uvedení nejnižšího možného zdvihu?

     
    0 0
    • Kubiczech  

      Ahoj,

       

      spacer u mé Reby Team 09 má 20 mm. Zdvih tedy 80–100–120 mm, u řady eshopů jsou údaje klasicky o 5 mm méně. Nakupoval jsem u bikesport.cz a zbylé spacery přišly s vidlicí, ale snad ani jinde nebude problém si je dožádat, ne?

      0 0
    • Hnoj  

      Nj, když kupujete OEM vidle, tak u toho většinou bývá jen poplock, pumpička a spacery v nedohlednu…

      0 0
      • jonti  

        I na tu pumpicku musis mit stesti :)

        0 0
        • Hnoj  

          Nj, blbě jsem to řekl, myslel jsem, že pumpička a spacery jsou v nedohlednu :)

          0 0
    • Bufan  

      Ahoj kucí a děvčata, nevazuji na starší příspěvek a rád bych se zeptal zkušených, zda na mojí vidli lze měnit zdvih. Je nějaká Reba SL, u které to měnit nejde? Když jsem kolo se 100 mm zdvihem v roce 2010, prodejce jsem se na to ptal a prý to u tohoto typu nejde. A jelikož mám možnost koupit celobrkový rám, potřebuju k němu větší zdvih vidle. Tak nevim, jestli musim koupit novou, nebo bych tuhle nechal vyservisovat po km a rovnou to nechal zvětšit. Pokusím se přidat foto. Za jakýkoli podnět děkuju.

      0 0
      • kubad  

        měla by jít buď na 115 nebo na 120 podle ročníku

        tahle je tuším už do 120, stačí vevnitř v levé noze vyndat plastový spacer, je to popsané v manuálu, najdeš na stránkách Sram/RS

        0 0
      • xshreck  

        Jít by měla, dělal jsem Rebu z 80mm na 100mm (29R SL 2010) → tj ze dvou spacerů jeden odendat. Na 120mm tam nedáš žádný. Stačí jí rozdělat, vyndat vzduchovou část a vytáhnout spacer (vypadá jako cívka). Přitom můžeš dát rovnou nové oleje jestli nebyla rozdělávaná.

        Snad nekecám a nemáš nějaký jiný typ :)

        0 0
        • Bufan  

          Díky moc, tak rychlý a věcný odpovědi jsem nečekal, bezva. Když bych si na to netroufl, kde v Praze nechat udělat servis a ten zdvih? Tam, kde mi řekli, že tento typ nejde, tam nechci :o) …ale to já si asi najde v minulých příspěvcích. Tak ještě jednou díky!

          0 0
        • biker jura  

          vidli ani nemusíš rozdělávat a sundávat z kola. Stačí vypustit vzduch, stlačit vidli, vyklepnout vzduchovou patronu a vytlačit to zespoda vrchem a mužeš si se zdvihem dělat co chceš.

          0 0
          • xshreck  

            A riskovat poškození okroužků když to budeš tahat přes závit?

            Teda sundat jí a rozdělat to spodem je možná jendodušší. Překontrolovat olej v tlumení by bylo taky vhodné, počítám že podle toho co píše to nebylo dělané.

            0 0
            • kubad  

              taky si myslím že to bude rozumné spojit se servisem

              0 0
            • biker jura  

              nic se přes závit netahá, musíš to vytáhnout celé. A i kdyby když už to vytahuje je lepší okroužky stejně vyměnit…

              0 0
              • xshreck  

                takže nahoře 24 šroubuju zbytečně? To drží na lepidle?

                Tím tvojím způsobem je o dost větší nebezpečí že poškodíš okroužky. Ať už při vyndavání, tak při nandavání. Stejně tak chci vidět, jak to budeš vracet.

                0 0
              • nox159  

                nemam to nejak v pameti jak to je, ale musi sunda jiste spodni nohy ne? nebo aspon pujde to jiste lepe a vymeni si i olej… do tlumeni lozit samozrejme nemusi… jinak tim pres zavit mysleli podle me zavit nahore jak je vicko s ventilkem… i kdyz ono je to vlastne vzdycky pres zavit je tam zavit nahore i dole v te noze ne?

                0 0
                • xshreck  

                  Jak se tak na to dívám, sundavat to tímhle způsobem je naprostá kravina. V noze může zůstat polovina dílů – od spodního víčka, které drží pojistný kroužek až po celou negativku.

                  A ta se podle mě určitě sekne o závit nahoře a zůstane uvnitř. (nehledě na to, že je mi pořád proti srsti protahovat kolem závitu okroužky.)

                  biker jura, dělal jsi to tak už někdy?

                  0 0
                  • nox159  

                    mel jsem za to ze je dole taky zavit, se mi to plete z manitou… :)

                    0 0
                  • kyl  

                    Ta černá plastová blbost s kroužkem a dirkou je v negativce a slouží spolu se spacery které se cpou pod ni na nastavení zdvihu?

                    0 0
                    • xshreck  

                      ta cerna plastova blbot je negativka. Pod ni se davaji spacery. Da se rict ze kdyby se oddelala, tak to muze byt zajimave :))

                      0 0
                      • kyl  

                        Ona ta plastová část vlastně svojí výškou určuje minimální velikost negativní komory.Ta špulka od nití pod ní je spacer?

                        0 0
                        •  
                          Obsah tohoto příspěvku je blokován.
                          0 0
                        • vysmátej bajker  

                          na mém sid je spacer toto obr.

                          0 0
                          • vysmátej bajker  

                            jeste ten obr.

                            0 0
                            •  
                              Obsah tohoto příspěvku je blokován.
                              0 0
                            • kyl  

                              Co je potom ta jakoby špulka?

                              0 0
                            • xshreck  

                              co jsem louskal manuály, tak sid má max zdvih 100mm – tzn bez spaceru. Není to tvůj případ? Nevyndal jsi náhodou něco, co yby tam mělo být? :D

                              To označené je jestli se nepletu z gumy, bude to nějaký doraz. Taky nevím přesnou funkci. Znalejší snad popíšou

                              0 0
                              • kubad  

                                2011 je na 120mm

                                0 0
                              • vysmátej bajker  

                                mám myslím 2009 origo byla na 80 a tohle jsem vyndával i u starší reby.Takový plastový kroužek pod pístkem,ale u těch novější je to koukám trochu jinak.stále se jeden učí.

                                0 0
                                • xshreck  

                                  No podle toho co na to koukám… by to tam mělo být

                                  tady je 2009

                                  je stejná jako 2010

                                  2008 to má taky.

                                  0 0
                            • xshreck  

                              jo, u sida se dávají nad ten kužel 10mm spacery ( 80–90–100mm)

                              je to tam jinak. Viz manuál nahoře co jsem posílal

                              0 0
                  • biker jura  

                    jo dělal a bez problému …

                    0 0
                    • xshreck  

                      :) chtěl bych to vidět

                      0 0
                      • biker jura  

                        ježiši o co ti jde??? zase někomu něco nevěříš tak si myslíš že to nejde. Duvod proč jsem se o tento zpusob pokusil byl ten, že jsem tam špatně vložil ten spacer (dal jsem ho nad tu gumu) a vodli následně celou složil a hodil na kolo. Hned jsem zjistil problém a přemýšlel jak to udělat bych to všechno nemusel rozdělávat, pak mě napadlo toto a ukázalo se to jako BEZPROBLÉMOVÉ. Dělejte si to jak chcete sami, já jsem jen uvedl možnost, tak bych byl rád kdybys na to už tak ironicky nereagoval.

                        0 0
      • MirosPikos  

        Výrobce je dobrý jelito, tvoje verze by měla jít na 120mm několika málo chvaty ráčnou a segrovkama :) Pokud máš cajk, není problém abys to neudělal sám ale jestli se necítíš, tak ti to každej rozumnej servisák udělá…nemaj do čeho píchnout, tak je zkus stáhnout na ceně :-D

        0 0
      • Mr.Dawe  

        Mám stejnou, zdvih lze pomocí spacerů měnit mezi 80 – 100 – 120 mm.

        0 0

Nová reakce na zakládající

Pro zobrazení diskuse se prosím přihlaste nebo zaregistrujte.