• Pekáček

    Podle doporučení budu kontrolovat olej ve vidli Recon hned po Dubnickém maratonu. Objednal jsem si spešl firemní olejíček RedRum na vzduchový píst, zbývá schrastit něco na spodní nohy a popř. tlumení. Výrobce doporučuje na kluzáky hustotu 15WT a do tlumení 5WT. Co používáte a čemu bych se měl raději vyhnout? Výrobce samozřejmě doporučuje své výrobky, ale mým favoritem je Denicol, dá se sehnat SAE 5 aj 15.

    Anketa: Co byste použili?

    3x
    16%
    3x
    16%
    0 0
    • Martyss  

      Osobně bych použil tlumičový olej s předepsanou viskozitou. Jedno od jakého výrobce. Stejně ten olej musí RS od někoho nakupovat.

      0 0
    • Paja  

      Pravdepodobne to bude porad stejne, pred lety jsem psal primo do Rock Shoku kvuli oleji do Judyny a odpovedeli mi, ze muzu pouzit jakykoliv kvalitni tlumicovy olej, doporucuji ten jejich z prosteho duvodu, ze nemuzou testovat vsechny oleje. Do Judyny pouzivam uz nekolik let Silcolene.

      0 0
    • arcco  

      proč tam cpát redrum, když na stránkách Sramu není v servisní příručce k Reconu o tomto oleji žádná zmínka. Ptám se proto, že mě čeká výměna oleje a sram se zmiňuje jen o 5wt a 15wt, ale redrum tam nějak není.

      0 0
      • Pekáček  

        Ptal jsem se na to samé Milana 1 a ten mi RedRum doporučil. Má mít lepší vlastnosti tam kde se smýká guma/kov. Dělej jak chceš, já ho vzal.

        0 0
        • arcco  

          myslel jsem, že na B-F je spousta odborníku přes vidlice a kde nic,tu nic. Takže jen pekáček a milan1?

          0 0
          • milan1  

            Tady totiž každý jenom předává slyšené zprávy. Taky se tu hodně pohádkaří o tom, jak je možné nahražovat kdeco kdečím. Je to samozřejmě pravda pro tlumičové oleje ale každý by měl odlišit něco, co má zásadní význam. Jedna z těch důležitých věcí je i tohle speciální mazání. Na něm je založena hladkost chodu vidlice a to na zásadním místě. mazání O kroužku vzduchového pístku. každý, kdo to rozebere, pozná podle barvy co tam je. Hledáním a čtením v manuálech se může někdo lehce překouknout a omyly se začnou vršit. Takže nad pístek red run čistý a v příslušné noze ještě do oleje, který maže tuhle nohu přidat Red run v poměru 1:3. Pekáček, který měl vše rozebráno může jenom potvrdit, že to, co je dole v noze vypadá jako red run. je to však tohle ředění olejem 15-kou.

            0 0
            • arcco  

              takhle nějak jsem to potřeboval polopaticky vysvětlit-díky!

              0 0
            • Jirikus  

              Milane, tohle mně zajímá, protoře mám zde hodně zmiňovanou Rebu Race. Bohužel jsem ji ještě nestihl projet. Takže podle tebe, potřebuji na výměnu oleje v téhle vidlici 3 druhy olejů?, ten červený od RS, a pak tlumičový 5WT a 15WT? A ten červený se lije teda nahoru do nohy, co se fouká a dolů do stejné nohy pak redrum/15WT v poměru 1/3?, do té druhé s tlumením pak nahoru 5WT a dolů 15WT? To, že je ten redrum tak dobrý jsi někde přečet nebo nějak změřil? Zaráží mně, že v manuálu o redrumu nic nepíšou a to je divné, protože tím ztratí dost peněz. U mé staré Judy SL se to totiž olejema RS v manuálu jen hemžilo.

              0 0
              • milan1  

                Všechno je to o zkušenostech. Vím, co dělají různé druhy oleje na O kroužcích použitých v RS. Používám obdobné sestavy s O kroužky a vyzkoušel jsem toho dost. Používám své přípravky a rozdíl je obrovský, proti běžným olejům. Přebírat zkušenosti z jiné značky nemá smysl. Za chvíli začne někdo argumentovat že Manitou doporučuje motorový olej. Jistě ale Manitou má jiný pístek. Jestli někdo po léta pužívá speciál olej a stále nemění konstrukci, stále to jsou stejné o kroužky na těsnění a když navíc rozeberu novou vidli a je tam Red run, co asi udělám? Použiju to samé a nediskutuju. Jaký vliv má mazání právě v tomhle případě vím, jak je to s tím olejem pocitově, kydž to namažeš, to vím taky ale měření, kdy bych do reby cpal jiné oleje jsem nedělal a ani bych to nikomu nedoporučil, jako tady spousta „odborníků“ Jestli tam chceš dát cokoliv jiného, je to tvoje věc, stejně jako dalších ale když někdo kdo ani tu vidli nezná dává soudy na základě zcela jiné vidlice, to je na pováženou. Doporučím ti ještě sledovat problémy s těsností, které u RS provázejí, možná, když si tam dosadíš takovéhle pokusys s jiným mazáním, tak ta firma nevyjde zas tak špatně.

                0 0
                • Jirikus  

                  Díky za odpověď Když budu měnit olej, tak ho koupím? Bude to stát pár korun navíc, ale co bych pro vidli neudělal, že? Ještě se chci zeptat na to míchání WT 15 s redrumem dole do nohy, to jsi nějak zjistil, že to je smíchané nebo někde našel.

                  0 0
                  • Jirikus  

                    Neměl by ještě někdo odkaz na ten redrum, kde se dá u nás koupit? Pan google ho u nás nějak nezná.

                    0 0
                  • milan1  

                    Máš na výběr věřit Goglu, nebo mě. Mě i Goglu je to jedno jak se rozhodneš :-)

                    0 0
                    • Jirikus  

                      Ten odkaz na pana googla byl na to, kde ho koupit. Jsem na fóru, tak se ptám a jestli někdo říká, že se to má do spodku nohy míchat v poměru 1/3 tak mi to prostě vrtá hlavou, jak to zjistil, samozřejmě, jestli se ti odpovídat nechce, tak prostě nechce, s tím nic neudělám. Stejně ho tam asi dám, tak je to vlastně jedno.

                      0 0
                      • milan1  

                        To smíchání, to se omlouvám to je moje chyba. A k radám, radím to, co bych udělal já a jak bych to udělal vysvětlovat jak jsem na to přišel a jestli to náhodou není jinak, to už mi připadne jako trochu moc navíc. Prostě tu máš informaci a je na tobě jak s tím naložíš.

                        0 0
                        • Alex  

                          Milan, a co davas do FOXa do vzduchovej komory na mazanie piestika?

                          0 0
            • vlk  

              Milane a když mám RS s olejovou lázeňí, tak do ní liješ také redrum v poměru 1:3 nebo tam dáváš čistě tlumičový.

              0 0
              • milan1  

                O tlumiči přeci nikde nebyla ani zmínka. I když Reba má stejný O kroužek i na těsnění pístnice tlumiče. Že by to bylo tím, že na něj není takový tlak a tedy ty třecí odpory nebudou tak velké?

                0 0
            • Bulda  

              ja tedy pouzivam motorex a to vsude (Rockshox SID – tlumeni/lock, nohy i pistek) zadny ruzny viskozity, na ty jsem se jaksi vy… a neni problem (kdyby byl, tak samo zkousim) jen nad pistkem to celkem rychle mizi pravdepodobne do negativni komory (hustim 140/120psi)a pak venilem pri odfukovani negativky ven (zajimavy, tlaky drzi dobre) je to znat, ze po naliti je vidle citlivejsi v pocatku chodu, ale to je me konkretne spis na obtiz (coz je videt uz z toho husteni, ze :)), tak to taky moc neresim, mam tu vidli uz 4 roky a tlak drzi, takze O-krouzek taky neubyva i kdyz neni namazanej, tak jen otazka na Milana: ten redrum by mizel taky, nebo ne (ja vim rozdil 20psi uz je dost)?

              0 0
              • vlk  

                Co se týká uniknutí oleje škvírami, tak tam nejvíc bude záležet na viskozitě.

                0 0
      • vlk  

        Redrum jsem nezkoušel, tak nevím.Já používám už 2 roky denicol, a běhá vše perfektně jak má.

        0 0
        • vlk  

          teda já ho používám pouze do tlumiče a na mazání.Na vzduchový pístek ne, mám pružinu.RS Duke

          0 0
          • Pavlos  

            mam pike 426 u-turn a v servisu mi do nej taky lili red rum

            0 0
    • Misiak  

      castrol na motobike-vidlice. mam to vo foxe a no problem. poondeny marketing-redrum, fox fluid,…

      0 0
      • misak  

        tak tak, do RS Revelation 426 U-turn Denicol 5, 15WT a taky absolutne bez problemu, chod absolutne stejny. Myslim, ze pokud by mel jiny olej nez redrum zasadni vliv na chod, nebo zivotnost vidlice, bylo by to jiste v manualu uvedeno…

        0 0
    •  

      Jen počkej, Zající!

      0 0

Nová reakce na zakládající

Pro zobrazení diskuse se prosím přihlaste nebo zaregistrujte.