zdravím všechny, chtěl jsem se zeptat, jestli někdo jezdí tuto vidli a jaké jsou zkušenosti, názory apod. podle mě je to konkurence Epiconu, který se tu řeší hodně často. otázka je, která z nich je lepší.
zdravím všechny, chtěl jsem se zeptat, jestli někdo jezdí tuto vidli a jaké jsou zkušenosti, názory apod. podle mě je to konkurence Epiconu, který se tu řeší hodně často. otázka je, která z nich je lepší.
kazdej ti tu napise epicon TT :D
já mám first air od jara a zatím funguje – 5tisic km/300 hodin… jezdím hodne technicky trasy takze dostava zabrat. a krom drobnyho vaklu je v poho. vazim ale jen cca 65 KG
nemel bych s ni jit uz na servis?
servis uděláš sám a zrovna ji předěláš na olej
ted zrovna koukam na navod na rst …
ten servis vidlice je tohle: http://www.youtube.com/watch…
nebo tohle? :
tipuju to druhy a to prvni se dela jenom kdyz to prestane zamykat jestli to dobre chapu …
nemas nekde navod jak to predelat na olej? … a co za olej nebo vazelinu tam dat? …, a taky kolik toho oleje? … nikdy jsem ji nemel rozebranou
pomuzu si tim nejak? … prijde mi ze docela funguje (az na drobnej vakl ale to chytne asi kazda vidle – pocituju ho jenom obcas kdyz brzdim na asfaltu z nizsi rychlosti a vidle se rozkejve dopredu a dozadu)
no to druhé, je to jednoduché, vyčistích od vazelíny, naliješ asi 10–15ml oleje do každé nohy a zašrubuješ:-)prostě to samé co bys dělal s vazelínou akorát to první „složíš“ ale nezašrubuješ šrouby, do každé díry chrstneš olej a zašrubuješ. u oleje je lepší citlivost a aplikace:-)
a hlavně lepší vakl :-)
tak pokud by mi to zvetsilo vakl tak na to asi kaslu … ale kdyz se mi bude zdat velkej tak to zase pujde prohodit za vazelinu ne? … akorat mi neni jasny proc by mel byt vetsi vakl … a jaky olej? …
tak pokud by mi to zvetsilo vakl tak na to asi kaslu … ale kdyz se mi bude zdat velkej tak to zase pujde prohodit za vazelinu ne? … akorat mi neni jasny proc by mel byt vetsi vakl … a jaky olej? …
olej nějaký motorový nebo tlumičový, motorový třeba 10w/40
vůli by to teoreticky zvětšit mohlo, ale to bych neřešil
no zase abych tu vidlu neoddelal za pul roku, chci aby mi vydrzela aspon dve sezony jeste (celkem tri)
no já bych to právě řešil, ten vakl může být ***** velký
a vymenou zpatky za zazelinu nezmizi na puvodni hodnotu? … nejak mi nejde do hlavy jakym zpusobem by se mel zvetsit kdyz olej jenom maze …
a netlumí? :)
jak netlumi? … ja si vidlu predstavuju tak, ze tam je nakej pistek ve kterym je vzduch a ten vzduch se stlacuje a tim padem pruzi … a kdyz vidle chytne vakl tak to je nekde mezi uchycenim toho pistku a vnitrni nohou ne?
Já to myslel, tak že olej není jen na mazání, ale i na tlumení, na pružení je tam ten vzduch nebo pružina.
Ale to bylo jen tak, nic v tom nehledej :)
ne, vakl se nevytvoří mezi pístkem, to by ti utíkal vzduch, vytvoří se mezi vnitřní a vnější nohou, pokud se vytvoří
a jaky na to ma vliv olej misto vazeliny? … dyt olej by mel mazat lip takze min opotrebovavat ne? …
vazelína potřebuje víc prostoru, aby vidle fungovala jak má, když tam dáš olej tak je pravděpodobné že se malý vaklík oběví
aha, kazdopadne kdyz tam pak dam zpatky vazelinu ktera potrebuje vic prostoru tak zase zmizi ne? …
jeste jedna vec … jak se to maze s vazelinou? … dyt se musi setrit na spodek vidlici a tam zustat … olej precijenom musi mazat lip v terenu kde to skace a hopsa … (takze ve vidli poskakuje a maze)
vše je tak jak říkáš
nebo u levnejsich suntouru mezi vnejšima nohama a pouzdrem :)
mám nyní Epicon TT a doporučuju.
Měl jsem RST First Air a zařadil bych ji do kategorie pevných vidlic…
já už bych epicona nebral z principu :) už se z toho stalo takový to klišé, domeček za městem, malá zahrádka, bazén a epicon :)
No a co doporučíš kolem 4 tis?
Klidně radši Toru, sice je těžší, ale není to takový klišé :)
no a nebo bazar, sehnat nějakýho recona třeba, rebu.
no a nebou novou tuhle rst.
Prostě cokoliv jinýho neuniformního :)
Z toho co píšeš za mne radši nového tuňákového Epicona. A jezdit. :)
ty tu kážeš o uniformnosti a přitom si na kolo nemůžeš dát blatník, protože by tě módní CD policie za trest poškrábala kolo.
To je právě naopak, většina lidí co jezdí na kole, ne jen na bf si tam ty blatníky právě dává!
většina lidí má přední a zadní kolo.
Navrhuju aby jsi je sundal.
A jestli na to nejsi dost chlap, tak sundej aspoň řetěz :-)
Jenže minimum lidí má jekylla a ještě menší minimum má jekylla s Blackem, to mi bohatě stačí ;)
tak to se mi ulevilo.
Nechceš tam dát RST Gilla?
To na Jekylovi taky nikdo mít nebude.
Jo a když ti to stačí, tak proč tam nedáš ty blatníky?
to už by se zase přiblížilo střednímu proudu :)
tak si ho nabarvi na růžovo
to je fuk, pořád by tam byly ty blatníky :)
a navíc růžová je IN.
Takto to budeš unikát.
nooo, to je pěkné :D
Jdeš do toho? Žádná tuctofka.
aha, teď jsem si teprve všimnul, že ty vlastně epicona máš taky, tak to je mi pak všechno jasný :D
jo, sežeň mi takový blatníky a jdu do toho :)
Ale já se k tomu hrdě hlásím. :)
A aby to bylo super cool měl by sis pořídit nové tretry a účes.
od člověka co neví ani co jezdí za zdvih na kole bych si radit fakt nenechal. Tora je ***** na entou, laděnej epicon se může chodem srovnávat s nejdražšíma vidlema.
Vím, 115mm a zjistil jsem to tak, že jsme se zeptal. A předtím, když jsem to nevěděl, tak jsem si myslel, že to je prostě kolem 100ky a vůbec mě to netankovalo, stačilo že se mi na tom prostě jezdí dobře.
Tak zavři klapačku a neser.
už mlčím experte
to máš štěstí :)
pevnou karbonku :)
No a ty už jí máš konečně? nebo o tom budeš jenom mluvit pořád? :)
no ja ji jezdim uz dost dlouho :)
No tak v tom případě si aktualizuj profil voe :D
jedina fotka co jsem nasel – priprava na dovolenou :)
dobrej turista :)
a jak se ti s ní jezdí?
jsem spokojeny, kolo ma paradni akceleraci a hlavne ve stoje to luxusně jede :)
proste bud celopevnak nebo full – vsechno mezi tim je kompromis :D
No ja chci tedka prave celopevnej cross silnicniho razeni :)
kdybych chtel neco jineho na asfalt nez silnicu tak jedine fixku, jinak ja jsem pro bika – i na asfalt :)
jato prave chci jako takovou silnicku, jenze klasika s beranama je proste moc dlouha varianta, bolej z toho zada, clovek na tom proste sedi neprirozene :) a navic na tuhle variantu crosse pak muzu uchytit i nosic a vyrazit s brasnama, na jekylla se nocis proste dava blbe :D
zase na něho můžeš dát blatník :-D
No, tak to je zas jako výhoda no :D
blbost, stačí sundat nálepky a je to v klidu
Tak jo, jdu do něj teda taky, když je to tak jak to říkáš :)
No prostě taková idylka. Že by nový americký sen? 8-)
jo jo :)
Myslím, že Milan taky RST ladí, ale nevím teďka z hlavy, zda se dostávají svými vlastnostmi na úroveň toho Epicona.
myslím, že RST a Suntour neladí, ale prodává už vytuňěné.
Jj, tak jsem to myslel. Jinou, cizí RST by neudělal.
Moje dojmy z vidle RST- TITAN air, koupená po 50% slevě za 2250,– výdrž cca. 300 Km :-( vady: z pravé nohy mi začal lézt nějaký šmír asi vazelína, při dofukováni pravé nohy, se mi potřebný tlak podaří nahustit až cca. 30× pumpnutí pumpičkou ze začátku jakoby ten vzduch nechtěl zůstat v noze jakmile se dostanu nad 50 bar. tak mi tlak klesne pod 30 barů a tak pumpuju furt dokola až se konečně dostanu na požadovaný bary, další asi vada, jakmile zapružim vidlí, tak v jedný noze něco bouchá zmizí to pokud ji více nahustim cca.80 bar a poslední při posledních projížďkach na biku naskutečně ztuhla, zavěr RST nebrat, raději si připlatě o pár tisíc za kvalitu, já prodělal 2250,– Kč během měsíce.
oprava PSI ne BAR :-)
Prodavajici asi vedel proc byla 50% sleva:) Kdes to kupoval, co takhle reklamace?
byla to likvidace obchodu, tak většina věcí byla za polovic, vidle byla funglofka, tak už jsem jí poslal do světa, nějáká bezdomka si jí určo veme :-) holt vidina levného nákupu je větší než rozum.