Ahoj, zajimalo by me co je lepsi zdali Rux nebo Duro FR20.Kmarad si kopil to Duro a je fakt super pevne a vsecko a zajimalo by me jestli ten rux je i kdyz enma pevnou osu pevny a dobre chodi.Piste vase zkusenosti i jine komentare predem diky :-)
Ahoj, zajimalo by me co je lepsi zdali Rux nebo Duro FR20.Kmarad si kopil to Duro a je fakt super pevne a vsecko a zajimalo by me jestli ten rux je i kdyz enma pevnou osu pevny a dobre chodi.Piste vase zkusenosti i jine komentare predem diky :-)
Opakuj si stokrát Suntour není na FR \ DH \ DJ
Diť zlámanejch je plnej Dolekop.com, tak 200mm osa je nezachrání
A kdyby ses na dolekop.com kouknul víc a pořádně, zistil bys že Rux je tam velmi vychvalovaná vidle, bezproblémová a kvalitní, od Milana ještě lepší;) Duro nemůžu soudit.
http://www.dolekop.com/…246-rux-krux
Rux se moc ještě nevozí , ale mateřká školka na DK je nepoučitelná takže , zalomenej brzo přibide.
http://www.dolekop.com/…e-prvni-duro
http://www.dolekop.com/…y/30305-duro
http://www.dolekop.com/…y/28861-duro-
http://www.dolekop.com/…duro-ma-duto
http://www.dolekop.com/…o-jo-no-duro
http://www.dolekop.com/…-duro-je-nej
http://www.dolekop.com/…17-zasa-duro
http://www.dolekop.com/…-proste-duro
hej dobřes s to našel… von ale říkal že rux nepraská a ten fakt nepraská, na dolekopu sem ho viděl prasklího jen jednou a to bylo z nějakýho 7metrovýho poletu když to nějak nedoletěl a narval do dopadu jinak to strarý duro je na 100% shit
Ty se nezdas, i pres kritiku zustava dolekop tvou nejoblibenejsi strankou… (:
Jen taky neco k tematu: Ja do Dura FR asi pujdu, nevidim duvod, proc to nezkusit a zvlast postelovanou verzi.
Áááno
http://www.dolekop.com/…ni-na-dopadu
Na chod nemám připomínek , jen to technické zpracování je prostě jiný segment
Moje Duro je rado, ze me ma.
Jak myslis, ze by dopadly vidlice podle tebe renomovanych vyrobcu v rukou tohohle pana?
jenze to ze vsechny praskaj na stejnych mistech neni zrovna v jejich prospech
no nevim to ze mlady kluci ktery se nebojej a jdou do nesmyslnejch skoku, navic prevazne jeste nemaji uplne zvladlou techniku a davaj vidlim poradne „nazrat“ a znici je, neni prilis duvod pro to rict ze ty vidle praskaj… a to ze maji tihle jezdci dura/ruxe je vec ceny, malokterej 15ti letej kluk ma na drahou vidlici… pochybuju ze kdybys dal pilotum co lamou ty ruxe na dolekoupu nakou „lepsi“ vidli s 32mm nohama – treba 32ku floata, naky XC maruny,toru atd ze ji nezlomi, myslim ze ty rany ktery oddelali ty ruxe na fotkach by znicili i podstatne pevnejsi vidle/ramy…
a zase se podivej na lidi ktery maj techniku a jezdej pro zabavu (jasne ze pri zavodech naka technika zarve) kolik lamou vidli atd … proste jdou do skoku co maj dopad a umi to a muzou to akakt na XC kole a nic nezlomi (viz treba kolo na kterym lita Jirka Filip vetsi veci nez vetsina z nas na FR/DH strojich)
A když jsme u těch senzací, tak velice vřele doporučím přečíst tenhle thread a opravdu celý, o čemsi to vypovídá.
Tak to už nemůžou myslet vážně…
200mm osa by zachránila už i traktor:DDDDDDDDDDDDDDDDDDDDDDDDD
ne suntoura nezachrání ani svěcená voda
ale 200mm osa jo;DDDD
Ani svěcená samotným Milanem I., řečeným „grafomanský“?
tak teď sem v křeči:DDDD Míla to je borec největší ten to poladí a můžeš s tim jít jezdit redbull rampage;DD
ty přivolal toho jehož jmého nesmí býti vysloveno:o)
Jj není Duro je na h****
mám ruxe s jezdim na něm fr , mám náboj s 10mm osou od novateku s nim
se to nijak tragickynekroutí ,ale pevná osa bude pevná, rux chodí celkem
v poho, akorát mě docela sklamalo
to že je docela dost mněkej na fr, na nějakej sjezd je to v poho, ale na
dirt a droping to nestačí ani kdž to fouknu na maximální doporučený tlak
od výrobcem 20psi tak to chodí upe na doraz, musim to foukat víc přes dvacet
a to nejsem žádná velká váha važim tak (65–70kg)tak sem zjedavej jesli
to rux přežije no…
Bratranek vozi Ruxe od Milana. Perfektni zehlicka, pomerne i celkem tuha. Ted uz bych ale sel (a nejspis pujdu) do Dura 20. Je to uplne jina vidle a nevidim duvod ji neverit.
toho ruxe mu předělával milan na olejovku a vzduchovku?8D
Jdi se vycpat.
ne tak vážně co tam ladil?
ale rux je olejová a vzduchová:-)
Zkusím ti něco napsat a je na tobě, co si vybereš, tady máš trochu informací zcela odlišných od HUSTÝCH BORCU, co sem zabloudili snad z dolekop.com A jenom k tak pro zajímavost k těm tolik aktivním lidem zde. Tomcat například se dolekop vysmívá ale patří tam svým projevem zcela jistě a mezi tamní kousky by krásně zapadl. Tak nevím, proč zrovna tady založil thread, kde se Dolekopu vysmívá. A teď Rux, to je prostě Marzocha s mnoha negativy ale i přednostmi. Doraz je řešen hladinou oleje, rozhoduje tedy natavení jezdcem. Má měkké pružiny, dofukuje se vzduchem. Při vyšším tlaku ztrácí citlivost. Přesto z toho nejde udělat dirtová vidlice. To zase jiní tady mají klapky na očích a představují si zcela mimo realitu, že existuje nějaká vidlice univerzál na tyto dvě disciplíny. RUX je jedna z nejpevnějších vidlic na 32 mm nohách. Pevná osa samozřejmě přináší ještě více a tak Duro na pevné je lepší varianta. Systémy uvnitř jsou ale odlišné. Uvnitř Ruxe se nachází cosi o čem si konkrétně Marzocchi mohou nechat jenom zdát. je to high speed komprese u vyššího modelu seřiditelná. Ale pochybuju, že tohle je někdo schopen rozeznávat. Alespoň se to nedá čekat od zde předvádějících se machrů. Rux v originále se mě nelíbí a může za to z velké části i přesnost sestavení. Na chod to má samozřejmě vliv. Ladit jde v celkem velkém rozsahu ale kdo požaduje jenom utlumit dopad, tak ten stejně nic nerozezná. Z Ruxe se dá vyladit vidlice především pro Freeride v pojetí směřujícím k DH a tam, kde stačí její zdvih to bude velmi zajímavá varianta. To, že by takovému vyladěnému Ruxu mohla konkurovat nějaká Marzocchi s podřadnějším systémem tlumení, to je jenom sen a neznalými borci tradovaný omyl ale kdo holt popzná kvalitu už podle jména značky, tak ten ví své. Jestli tě osloví víc ukřičenci bez znalostí, dej na ně, jsou opravdu hustí ale opravdové znalosti u nich najdeš velmi těžko. Oni si žijou ve vlastním světě.
Ve jménu Otce i Syna i Ducha svatého Amen
Pravil ten, kdo se vysmívá úrovni dolekop.com a přitom nedoashuje ani tam,ní úrovně. Informace, jak vidno čerpá právě tam a nedokáže ani rozlišit typy vidlic.
Mam ruxe 150… i bez naby… jezdim podle me lehky freecko – spis k sjezdu, enduru… proste koreny sutry a z kopca… polety ani moc ne.. kdyztak maximalne nejaky mensi dropik… a musim rict ze sem z vidlici maximalne spokojenej… mam tam snad jen 3psi takze na minimalnim tlaku… o vidlici se staram.. mazu ji olejickem a utiram pravidelne… a po temer roce jezdeni i v zime vidlice neztratila nic na citlivosti… nohy jsou jako novy… takze pokud chces za malo penez hodne muziky… kup ji… a jinak jak rikal milan… tak je to marzocchi… ta se podilela jak na jejim vyvoji… tak nektere soucastky maji udajne podle nekterejch zdroju i jeji razeni – napriklad stiraky… a o vnitrnostech se rika ze nejakej MZ Dj nebo DropOff si muzou jen nechat zdat…
počkej na 3psi to musí bejt upe mněký ne?.. jak když to vůbec nenafoukáš na sjez to může třeba stačit ,ale asi bych se při tom sjezu nepoštěl fakt dožádnýho jumpu to musíš mít fouklí určo na víc ,mně to příde dost mněký při 10psi, ale na sjezd to už to v pohostačí a mužeš i něco menšího na tom skočit
Vis, ono se to ridi vahou jezdce, a ne tlakem ve vidli.
Tak diky vsem kdo sem psali pomohlo mi to a hlavne cloveku s nickem milan1.Tak teda diky a cau
no to asi vim ale to musí vážit fakt 50kg
u pruzinove vidle – jakou rux je – zalezi hodne na vyberu pruziny, to ze mas pro svoji vahu nevhodnou pruzinu nedohonis foukanim vzduchu ani olejem … nejlepe to chodi kdyz mas spravnou pruzinu a nefoukas zadnej vzduch navic… a v tom prave bude spocivat zaklad upravy te vidlice u Milana…
no počkej pružinová dit je to vzduchovka…
Je tam pružina i vzduch, pružina je základ, vzduchem ji ladíš dál. Bohužel nafoukáním na určitý tlak tu vidli hodně znecitlivíš, narostou pasivní odpory. Já mám staršího RUXe se zdvihem 130mm, vážím 75kg a vozím ji skoro vyfouknutou… citlivost dobrá, vidle jde krásně do zdvihu a bere co může. Takže u mě ten vzduch slouží jen ke zvýšení progresivity a zabránění chození na doraz…
jasný no jako na nějakej sjezd ji taky nějak nefoukám, ale de mi o to že když s ní chci skákat nějaký dropy..tak mi příde že jí musim nafoukat o dost víc, asi i krapet přes tich 20psi což maximum
No možná by pomohlo nalít víc oleje na vzduchový pístek, tím zmenšíš objem vzduchové komory a zvedneš progresivitu, tudíž zůstane citlivý začátek a zároveň nebude chodit tak na doraz… jde jen o to kolik vážíš a kam skáčeš, nebo spíš odkud :)
možná by to stálo za to, a jinak si myslim že nejsem nějká velká váha vážim tak 68kg
Myslím že jo, ale chce to čas a zkoušet to… udělat si pár grafů a tak vůbec…
no je to podobnej system jako pouzivala marzocchi(asi jeste pouziva?) a nejlepsi je vybrat OK pruzinu a nefoukat zadnej vzduch… progresivita se da naladit hladinou oleje… ale jak rikam zaklad je vyber vhodne pruziny… pokud je pruzina OK na bezne sjezdy atd, a pak je nutnost ji dofoukat na dropy… tak do takovejch dropu bych nesel… bud ma drop dopad a muze bejt klidne 2m a das ho na XC kole… pokud je to na placku tak nafoukana vidlice neni zacharana… neco to odnese…
chtěl bych se zeptat, jestli už někdo rozdělával duro fr20? mám ho objednanýho na fulla a očekávám že na mě bude moc tvrdej, Milan1 doporučil vyndat jednu pružinu, tak bych ještě rád věděl, z jaké nohy nebo je to jedno? díky
btw. Jaky bude full?
no už dlouho lítám na rm ad 5000, sem s nim spokojenej po odstranění problému s povolujícím se čepem
ale raději bych kdyby někdo poradil ohledně té pružiny:)
Nevim jak je to konkretne v teto vidlici, ale pokud je to tak jak to delavali, tak bych vyndal pruzinu ze strany, kde je tlumic.
ok, a nevíš jaké to má opodstatnění? já jsem si zase myslel, že ze strany kde právě není, ale tuhle doměnku jsem měl čistě na základě mého myšlení:D
…tak bych vyndal pruzinu ze strany … a díru ve vidli by si pak zalepil jak ? :-P :o)
Sorry, já prostě musel 0:-)
on by jí natáh, protáhl by jí tou dírou se závitem:D
Tak srandicky? Koukl jsem na rez tim durem a vytahl bych ji z prave nohy, tam kde je tlumic. Kdyz jsem videl jak vypadal olej v tlumici s vlozenou pruzinou, tak bych rek, ze lepsi ji tam nemit, pokud jsi lehka vaha. Pruzina se tre o vnitrni stenu tlumice, kterou odira a olej mel pak barvu jako stribrenka, coz neprospivalo asi ani funkci, ani zivotnosti. Vidlici ted jezdi asi 55kg pritelkyne, pruzinu z tlumice jsem vyndal a razem je olej krasne cistoucky.
ok, udělám to tak..budu to ale mít na fr tak snad to nebude zase až moc měkký, vážim tak 55, možná k 60, nevim, to přesně
To uvidis az ji vyndas. Pokud bys chodil na doraz, tak bys to asi musel resit s Milanem, ten by asi byl schopen pomoci.
přemýšlím, jaký může být rozdíl v chodu při: dvou pružinách a to úplně povolených, nebo jedné pružině naplno utažené:)
Počátek, průběh, konec… pokud máš na mysli to, že ta jedna je jedna z těch dvou.....
nené:)¨buď budou ve vidlici obě pružiny (dají se regulovat obě zvlášť jako to je na obyč. duru ne?), nebo jednu vyndám:) zajímá mě to pro to, že kdyby to s jednou pružinou bylo zase až moc měkké:) tak jaký asi tak může být rozdíl pokud budou ve vidli obě, a to na max. povolené, nebo tam bude jen jedna, utažená:)
Tu pruzinu v pravo nepovolis. Nahore sice je „stelovatko“ ale nejde s nim hejbat :) Takze tu pruzinu rovnou vyndej a nepremyslej nad tim..
hele mě s nim točit jde, dnes mi ta vidle přišla
Heleho :) taky mam RM AD 4000 a Duro FR20 na tom uz mam. S obema pruzinama je to hrozne tvrda vidle a nic moc. V momente kdy sem vyndal pruzinu z pravy nohy tak se cely kolo sjednotilo a mam krasne vyladeny odpruzeni. Takze doporucuju :)
Jinak nevi nekdo esli to ma vazelinu nebo olejovy mazani ? Nejak sem to este neresil…
Kolik vazis, prosim te? Abych ziskal nejakou predstavu…
Kolo vypada paradne, i ta fotka je pekna - aktualizuj profil!
Vazim asi 78, ted mi to hodne kolisa ta vaha. Jinak po vyndani ty pruziny sem to levy stelovatko narval na nejvetsi tvrdost a je to tak akorat, mozna bych moch mit este mekci ale nemam rad kdyz odpruzeni posilam nadoraz.
Profil bude aktualni az to kolo dodelam, este resim esli koupit novy kotouce.
Co se tyce geometrie tak tezko soudit, nejel sem moc jinejch fullu. Treba na HT se do Duro chova trochu jinak ale na tom Adrenalinu sem fakt spokojenej. Porad sem schopnej s tim prasit i do kopce, nejaky stredne dlouhy vylety nejsou takovej problem.
a zkušenosti? jakou má ten rám geometrii s tou vidlí?:)
Mám Ruxe a jsem s nim spokojenej,super drží a chodí parádně a to jí dávám docela záhul a na doraz jsem jí dostal jen 2×:-) za ten rok co jí mám.......
měl bych jeden dotaz pro lidi co se ve vidlicích vrtaj. co by obnášelo předělání dura fr20 na olejovku v domácích podmínkách? kdysi jsem někde na netu viděl návod jak udělat olejovku z nějakýho „lepšího“ rstčka, vypadalo to jako hračka, kdyby to u dura fr bylo podobný, možná bych to i zkusil
Vim ze u Epicona to je bezproblemova zalezitost. U toho naseho Dura nevim jak se dostat do te prave nohy zespoda protoze tam je stelovadlo odskoku. Potom uz by to nemel byt takovy problem snad..
Mrkni na stranky suntouru, jsou tam videa a nekde jsem tam zahlidl i to, co potrebujes.
Pokud to maji stale stejne, tak staci za to „stelovatko“ zatahnout smerem dolu. Je to sestihran jistenej proti vypadnuti okrouzkem.
tak tak, stačí zatáhnout..ale taky jsem nejdřív nevěděl
Možná tomu nerozumim ale když vidim na obrázku vedle sebe duro FR20 a Rux
tak to duro mi připadá menší zdvih i když obě maj mít 150mm
Ber oboje, desne si pomuzes!!!