Různé řetězy na jedné kazetě

69 nepřečtených
  • sharp

    Ahoj, na začátku sezóny jsem měnil kazetu a řekl si, že zkusím jiný/lepší řetěz (místo SRAM PC1130 dát Shimano HG701), jestli vydrží víc.

    Na konci srpna už byl vytahanej, a jelikož jsem v garáži našel ještě 2 krabičky s PC1130, tak jsem tam šupnul jako novej ten SRAM.

    Jenže teď to mnohem hůř řadí a celkově víc chrastí.

    A teď se ptám zkušených na příčinu (viz anketa).

    Pozn.: Na Shimanu jsem najel by očko tak 1000km (se SRAMem najedu většinou tak 600–800).

    0 0
    • kejda  

      Na Sram XX1 najedu v klidesu i 4000 km.

      1×12.

      Těžko říct, co jezdíš ty, jestli 3×7, 3×8, 3×9, 2×10, 2×11 anebo 1×12????

      0 0
        MTBIKER doporučuje
        Shimano Ultegra CS-6700 kazeta, 10kolečko Skladem > 2 ks

        savings Shimano Ultegra CS-6700 kazeta, 10kolečko

        od 1 279 Kč savings MOC 2 249 Kč

        SRAM PG-1070 kazeta, 10kolečko Skladem 1 kus

        savings SRAM PG-1070 kazeta, 10kolečko

        od 1 809 Kč savings MOC 2 899 Kč

      • sharp  

        sorry, zapomněl jsem … 2×11 ultegra (kliky 50–34, kazeta 11–34)

        0 0
        • Vilém  

          A to, ze je ojetej, usuzujes z ceho?

          0 0
          • sharp  

            změřím … měrka propadne, kontrolně přeměřím šuplerou

            0 0
            • kejda  

              Musíš jezdit hrozný bomby, když měníš řetěz tak často

              0 0
              • sharp  

                netuším co je „jezdit bomby“, ale jestli to znamená jezdit rychle, tak to ne :)

                0 1
                • kejda  

                  Ani ne tak rychle, jako spíš silově :)

                  0 0
                  • sharp  

                    Definuj silově.

                    Pokud pojedu na konkrétní dráze konkrétní rychlostí s konkrétním převodem, tak ta síla bude pořád stejná u všech jezdců, nebo? (bude se lišit jenom jejich váhou)

                    Takže pokud jedu do kopce a mám nejlehčí převod (což je 34/34), tak jedu jak umím a max. pojedu rychle nebo pomalu nebo vůbec … ale na řetěz bude pořád působit stejná síla. Nebo mi něco uniká?

                    0 0
                    • tomvv  

                      1/Nebude, ještě do toho vstupuje aerodynamika

                      2/ je to jak s motorem, když chceš, aby dával výkon třeba 100kW tak toho můžeš dosáhnout dvěma způsoby.

                      Buď budeš točit vyšší otáčky a mít nižší krouták. Nebo vyšší krouták a nižší otáčky. Reálný příklad benzinový vs dieselový motor. Ten krouták je v případě kola síla, kterou do toho dupeš)

                      0 0
                    • kofejn  

                      Záleží na kroutícím momentu. A pro stejný výkon s klesajícími otáčkami potřebuješ větší kroutící moment. A čím je větší krouťák, tak tím víc namáháš řetěz.

                      K otázce: Při stejném stoupání na poslední převod ať jedeš ustáleně pomalu či rychle je stejný kroutící moment (odpor vzduchu neberu v úvahu), odevzdáváš větší či menší výkon, který je funkcí otáček.

                      0 0
                      • sharp  

                        Však jo, proto jsem psal s daným převodem (34/34 což je 1) Diesel jede na těžší převod s méně otáčkama, což ale není ten můj případ.

                        Takže se to dá zjednodušit, že jde prostě o watty, kterýma tlačím do pedálu.

                        Když se ale podívám na silničkáře třeba na stravě, tak drtivá většina má 2× takovy watty co já … což se dá i bez wattmetru odvodit z toho, že ten kopec vyjedou 2–3× rychlejc, přičemž převod mají spíš těžší (protože kondice/mládí/síla) … a hlavně na silničkách lehčí než jedna ku jedné není.

                        ¨

                        Takže:

                        1. shodneme se (už doufám), že tlačím (relativně vůči průměrně výkonným borcům) malou silou
                        2. proč se teda ten řetěz kurví rychlejc, než těm silničářům?

                        Ale fakt mi to vrtá hlavou ..... navíc v anketě je 4× odpověď, že sem to vyměnil dokonce pozdě. Takže vlastně těch mejch 1000 bylo už moc.

                        0 0
                        • kofejn  

                          Jseš na ten převod a kopce co jezdíš těžkej.

                          0 0
                          • sharp  

                            k tomu jsem chtěl právě dojít ..... akorát tady někdo v diskusi psal, že má 105 a řetěz mu vydrží dlouho

                            0 0
                            • kofejn  

                              Taky mám přes metrák, ale základ je nestoupat do šlapek.

                              0 0
                              • sharp  

                                Hele a jakej je vlastně rozdíl (zase uvažujme ten nejlehčí převod), když stejnou kadencí šlapu v sedě, nebo šlapu vestoje?

                                Z pohledu té síly vyvinuté na pedál by to mělo být jedno ne?

                                Jinak jezdím na Hané, tady je akorát Kosíř, jinak je to placka. To nevím co bych dělal v Beskydech nebo Jeseníkách.

                                0 0
                                • Esi  

                                  ano při stejné rychlosti a stejné kadenci a plynulosti šlapání bude ta síla na pedál stejná, ale vzhledem k tomu že nc takového nejsi schopen dodržet tak ta síla na pedál bude o dost vyšší

                                  0 0
                                  • sharp  

                                    ok, chápu ..... takže buďto šlapat jenom v sedě ....... anebo prostě častějc měnit ten řetěz

                                    0 0
                              • kejda  

                                Asi tak. Ve stoje jsem nejel, ani nepamatuji. Převody 32–52 na FS biku.

                                0 0
                                • ladys  

                                  Když to bude kopec, budete tlačit :D

                                  0 0
                                  • Esi  

                                    No 32/52 se dá jet v sede 20% docela dlouho, na 34/51 jsem vyjel v sede na Říp nejvyšší sklon 26% cele v sedle i kdyz tam tech 26% je jen pár metrů, běžný kopec cca 15% s tímhle převodem na pohodu

                                    0 0
                                    • kejda  

                                      Přesně…

                                      0 0
                                    • sharp  

                                      jenom technická pro jistotu: 32/52 (resp. 34/51) převodem myslíš přesně co?

                                      Já do kopce jedu 34 vepředu, 34 vzadu.

                                      PS: sklon 20% bych nevyšel snad ani pěšky :)

                                      0 0
                                      • Jáchym 1  

                                        Oni uvádí MTB převody.

                                        0 0
                                        • sharp  

                                          Jakože máš vepředu to menší číslo? Tak to je ale asi do jinýho vlákna, ne?

                                          0 0
                                          • bara2  

                                            :-) Na silnici mám nejlehčí převod 22:34 (to menší číslo je převodník). A řetěz mi vydrží 10 tisíc, střídám dva po pětitisících. ;-)

                                            0 0
                                            • sharp  

                                              22 převodník? Není to překlep? Tak to by mi ten řetěz možná taky vydržel dýl ;)

                                              Já přemýšlel o výměně klik, kde by ty převodníky byly menší (místo 34/50 třeba 30/48), ale nic kompatibilního s ultegrou jsem nenašel.

                                              0 0
                                              • Vilém  

                                                Cim mensi pocet zubu v zaberu, tim mensi zivotnost, takze tezko.

                                                1 0
                                                • sharp  

                                                  to jo, ale síla potřebná na protočení pedálu je menší

                                                  samozřejmě by byla lepší kazeta kde je těch zubů víc, ale holt se to nevyrábí, nebo o tom aspoň nevím

                                                  0 0
                        • tomvv  

                          Teoreticky můžou jet do kopce rychleji a na větší watty než ty,

                          ale stejně do pedálu šlapat nižší silou než ty, protože tu silu můžou nahradit vyššíma otáčkama. Z pohledu vytrvalosti je to i výhodnější, než do toho dupat silou.

                          0 0
                          • sharp  

                            nemůžou, protože lehčí převod tam už není

                            0 0
                            • kofejn  

                              Můžou. Když stojíš v pedálech a nepomáháš si ještě rukama, kroutící moment závisí na stoupání, hmotnosti a převodu.

                              0 0
                              • sharp  

                                tak příští rok to zkusím bez stání (pokud to vydržim) a uvidíme ;)

                                0 0
                              • sharp  

                                a jestli bude novy kolo, tak uvažuju o GRX sadě, tam jsou ty převody trošku víc dolehka

                                0 0
        • borda  

          Člověče neblázni, to máš něco špatně. Na silnici ti to musí vydržet násobky čísel, co udavas

          0 0
          • Florenc  

            Špatně bude nejspíš způsob měření řetězu

            0 0
          • kofejn  

            Já takhle odpravil několik řetězů i kazetu, když jsem se svým metrákem chodil v kopcích do šlapek a rval to silou. Ani řetěz pro elektrokola nevydržel víc. Teď už jezdím víc frekvenčně a řetězy drží.

            1 2
            • sharp  

              Já jezdím docela frekvenčně, do trochu víc kopca většinou hledám ještě lehčí převod, kterej už tam nemám :D

              0 0
              • kofejn  

                Tak to znám, nejlehčí převod 34–51 je někdy málo. Ale já se na silnici zdržuju co nejmíň.

                0 0
    • HonzaRez  

      Na silničce? najezdil jsem na jeden řetěz cca 15–20000km a ještě byl dobrej. Měnil jsem ho i s kazetou…

      0 0
      • sharp  

        No to právě nechápu, protože všude čtu, jak někdo najede strašně moc.

        Ale tipuju, že asi váha jezdce bude 60kilo (i s kolem) ;)

        0 0
        • borda  

          Vůbec. S kolem mám hodně přes 100. Hodně.

          I na devítku na biku jsem najizdel víc (jakožto tehdy lehčí pán :)

          Najezd na řetěz jsou na silnici tisíce.

          0 0
        • HonzaRez  

          Mám 105, ale nikdy nešlapu vestoje…

          0 0
          • sharp  

            Shimano nebo váhu? ;) Mám 95 a do kopca občas vestoje jedu, protože v sedě už to nevytlačím. A občas šlapu ve stoje … ale vedle kola ;)

            1 1
            • HonzaRez  

              Konečně se někdo chytil. Mám ultegru, 105 je váha. A taky často šlapu vedle kola, když jsem líný do kopce…

              0 0
    • sharp  

      Po té výměně mě napadlo, jestli nebude lepší koupit co nejlepší řetěz a jezdit ho „do mrtva“ (než to začne blbnout) a pak vyměnit i kazetu. Finančně to vyjde asi líp než ojet 3× SRAM a stejně pak ta kazeta už chce pryč.

      0 0
      • Vilém  

        Muzes jezdit do mrtva, ale pocitej, ze budes navic menit i prevodniky, coz u ultegry lervne nebude.

        Co te vede k tomu, cpat na Shimano pohon SRAM retez?

        0 0
        • Esi  

          Na 2×10 jsem na Shimano kazete jezdil sram řetězy tisice km bez problému, motivaci byla mimo jiné spojka v ceně retetu

          0 0
        • klobrch  

          Na biku s SH komponenty pohonu jezdím 10 -kový řetězy Sram a KMC a no problém, nájezd 1500 až 2000 km do výměny, na silničce jezdím pouze Campu Record, protože mám přehazku i kazetu Campu a s jiným řetězem mi to blbě řadilo, nájezd 6 až 7 tisíc km. Podle mě na výdrž řetězu nemá vliv výrobce, ale spíše jaký způsobem jezdím, v jakém prostředí (sucho nebo bláto a mokro) a jak se o řetěz starám.

          0 0
      • rejdy  

        Počkej, to najedeš na silnici na Sram řetězu 3× 600–800 km a už měníš kazetu? Mám ten samej pohon 50–34 11–34 ultegra (kazeta je 105), najeto nějakých 26 000 km, teď jsem po 6000 km na HG701 dával 12kovej XT a pořád ok, nic nestřílí, řadí to jak nový.

        0 0
        • sharp  

          Možná byly 4, už nevím.

          A asi na tom teda neumím jezdit, protože jinak si to neumím vysvětlit.

          Ale mou domněnku mi potvrdili v servise (že to chce vyměnit i kazetu).

          0 0
          • Florenc  

            To není vůbec směrodatné, to říkaj vždycky :)

            Patku jsi kontroloval, je v rovině, jak má být?

            0 0
      • jonti  

        Jezdit do mrtva znamená, že dve třetiny času jezdíš na zničených převodech, které jedou i pocitově hůř a taky to o něco hůř řadí. Zhoršuje se to postupně, proto to nevnímáš, ale když potom vyměníš komplet převodník, kazetu a řetěz, rozdíl je obrovský.

        0 0
    • PLATYPUS3  

      Na silnici jsem koupil desítkovej řetěz shimano jakože i do bahna hg x jen jednou, chvilu jsem s tím jezdil, pak jsem ho sundal, nebyl jsem s ním spokojenej. Jináč na jeden řetěz tak 3,5 tisíc, měnil jsem začátek zimy a začátek léta.

      0 0
    • MTesil  

      Já na kole točím 4 řetězy. Dva Sram 1130 a dva Shimano HG. I když je sada SRAM, tak kazetu mám Ultegru a prostě ty Shimano řetězy řadí líp a jsou tišší. Takže to nemusí být opotřebením, ale je to prostě vlastnost.

      0 0
    • černápole  

      U nového řetězu je záhodno dosešídit řazení, někdy stačí dotáhnout lanko.

      0 0
      • sharp  

        jo, to jsem udělal (protože u první vyj힡dky to na některejch převodech skákalo nahoru dolů), ale i tak to není ono. Ale je možno, že jsem si zvykl na ten Shimano a teď ten SRAM je prostě hlučnější

        0 0
      • kejda  

        Milášek :)

        2 0
    • TomasTTT  

      Jezdím na jedenáctkové Ultegře řetěz Sram XX1 (jedenáctkovej) a měnil jsem ho po 23000km spíš preventivně, ještě by pár tisíc dal. Na druhé silničce má už přes 10k a stále OK, kámošovi jsem ho dával taky a ten už přes 20k bude mít taky, tak to asi náhoda nebyla.

      0 0
    • Jáchym 1  

      A co takhle zbytek pohonu,převodníky a kladky.Kolik to má najeto?

      0 0
      • sharp  

        2019, najeto mezi 6 – 7 tisíc. Ty řetězy tak ale měním pořád, ne až teď. Kladky apod. jsou původní. Jsem bloody user, ne opravář kol, takže to nedovedu posoudit

        0 0

Nová reakce na zakládající

Pro zobrazení diskuse se prosím přihlaste nebo zaregistrujte.