• MartinVD

    Ahoj, začínám jezdit čím dál více v terénu a mé současné contíky speed king mi přestávají stačit, sice nejsou špatné ale rád bych přidal na jistotě jizdy a zároveň nechci moc zpomalit.

    Takže jsem udělal menší průzkum a došel k závěru že chci trošku balony se vzorkem který drží jistě na většině neblátivých povrchů (rychlebky, smrk, beskydy) a zároveň mi umožní maximálně svižnou jízdu když se dotanu na tvrdý a rovný povrch.

    Moc nemám zkušenosti s takovými plášti tak se ptám zdejších členů kteří ty možností které zvažuji jezdili a prosím je jestli by mohli zdělit své postřehy z praxe a popřípadě mi něco doporučili.

    ps. taky by mě zajímalo jak jsou na tom RoR vs X-Kingy co se týká defektů a průřezů…

    Díky.

    0 0
    • Lišák  

      Jeden můj postřeh: RoR jsem nejezdil, ale měl je kamoš. Na zadku šel vzorek hodně rychle pryč.

      0 0
    • logoman  

      Ja muzu doporucit ardenty. Stoji rozumne, jedou rychle, solidne drzi na suchu (minion ST to neni ;-)).

      0 0
    • jIrI___  

      Předek NN 2,25" jasná volba, celkem jede a vzhledem k tomu i slušně drží. Na zadek to, co využiješ. Já mám RaR (teď čerstvě 2,25", předtím 2,1") a stačí mi. Přemýšlel jsem i o NN, ale to už by byl asi zbytečně velký drapák. Nikdy jsem se nedostal do situace, že by mě nějak moc omezovala adheze zadního kola.

      0 0
      • nox159  

        to jsem si taky mylsel dokud jsem NN nezkusil i vzadu…

        0 0
      • Atilla  

        I s FA dost často hrabu v bahně

        0 0
        • jIrI___  

          Já v bahně nejezdím. Věřím, že v něm by se RaR těžce nechytal.

          0 0
      • MlokCZ  

        Pokud to je v náročném výjezdu, tak je to stejně dost sporné, tedy aspoň u lidí co nemají super fyzičku jako třeba já.

        Dle situace je to různé a někdy lepší rychlejší méně zabírající plášť, někdy pomalejší:

        • rychlejší plášť ušetří síly v pasážích, kde mu stačí gripi pro menší rychlost a ty síly pak mohou rozhodnout o tom co vyjedeš aco ne
        • pomalejší plášť zase ušetří síly na jiném typu povrchu a tov situaci, kde s tím rychlejším (menším drápekem) už musíš jetrychleji a při pomalejší rychlosti bys hrabal a končil

        Jel jsem už více výjezdů, které jsou pro mě na hraně a které jsem vyjel jen buď na tom rychlejším plášti a nebo naopak na tom pomalejším. Když jsem to nevyjel, tak jsem vždy končil na fyzičce.

        Tyhle rozdíly ale jsou stejně jen pro omezené množství náročných výjezdů. Dle toho bych se asi vůbec nerozhodoval.

        Vybíral bych dle toho, jestli chci i dozadu větší drápák do sjezdu. I ve sjezdech je i zadní plášť znát (i když přední je základ).

        A oproti tomu jak chci aby to dobře jelo.

        0 0
    • Mr.Dawe  

      RoRo mám teď vepředu a jsem s ním spokojen, ale pokud ti jde o 100% jistotu při jízdě tak bych možná rovnou skočil do Nobby Nica.

      0 0
    • marapara  

      Osobně mám asi nejlepší zkušenost s kombinací Continental X-King 2.4" RS vepředu a X-King 2.2" RS vzadu. Výborně jede, dobře tlumí, dobře drží.

      S NN 2.25" EVO nemám moc dobré zkušenosti, měl jsem ho vepředu rok. Sice celkem drží, ne ale o moc líp než X-K,ale v náklonu na tvrdém povrchu se žvýká a plave. Tohle mi dělal vepředu. Málem jsem kvůli tomu několikrát hodil tlamu.

      0 0
      • Atilla  

        S NN souhlasím. Já si jí, ale i rozbil.

        0 0
        • MartinVD  

          Jsem docela překvapen že skoro nikdo tady neřeší X-Kingy, doufal jsem že budou mít více příznivců. Ty NN jsem tady sice zmínil ale popravdě jsem nad nima už moc neuvažoval, příjdou mi už jako docela lemry…

          0 0
          • marapara  

            To taky nechápu, pro mě je to naprosto super plášť. Jede, drží, ani na vlhku se neztratí, pokud není už hodně sjetý, narozdíl od RR. RR jsem jezdil verzi 2.25" EVO vepředu a také žádný zázrak se nekonal. XK 2.2" RaceSport je snad ve všech ohledech lepší.

            0 0
          • mxv  

            jj, taky cumim, vyzkousel sem nn,ror,rar a X-king jasna volba..

            0 0
            • marapara  

              Taky tak, všechny jsem měl na biku.

              0 0
            • MartinVD  

              A jaké rozdíly jsou mezi 2.2 a 2.4? Mám trošku obavy že ta 2.4 bude už docela moc a na druhou stranu nevím jestli ta 2.2 vzhledem k podhodnoceným velikostem u conti obecně nebude málo , srovnávám ji třeba s kamarádovým RoR 2.1 a určitě bych chtěl přidat víc než 1mm na šířku a 2mm na výšku :-)

              0 0
              • marapara  

                X-King 2.4" je docela balon. Měřil jsem ho a má na šířku nějakých 59 mm, po nasazení měl 57.5 mm. Za to XK 2.2" měl po nasazení 52 mm a teď má 53 mm.

                0 0
                • MartinVD  

                  A na jakém ráfku je máš nasazené?

                  0 0
                  • marapara  

                    Ten 2.4 mám na 18mm ráfku DT Swiss XR 400, kupodivu se nežvýká, čekal jsem že bude. A ten 2.2" mám na Mavic XM719.

                    0 0
                    • nox159  

                      na kolik to mas nafoukane ze se to nežvyka a kolik vazis? dik

                      0 0
                      • marapara  

                        Oba foukám na 2,5 atm. Po měsíci ujdou na cca 2 a jak to má pod 2, někdy se dostanu i na 1.5, tak dofoukám. Vážím 74 kg

                        0 0
                      • maajkee  

                        Já ho chvíli jezdil i na 17ráfku a fakt se tolik nežvýkal, on v 2.4 není pořád ještě nějak extrémně širokej, normálně jsem ho jezdil na 18 rádku, stejným jako marapara a bez problému, tlak 2.8 při 100kg :) I když je pravda že po cca 2500 se mu začly párat boky.

                        0 0
                    • MartinVD  

                      marapara/majkee: a co do těch 2.4 dáváte, jestli duše tak jaké a nebo to máte udělané na bezdušáky? Chtěl jsem zkusit nové duše od fossu ale ty už oficiálně nepodporují tak velké pláště tak uvažuju že hecnu tubeless kit ale mám obavy abych to už nepřehnal, děsí mě přestava že něco udělám blbě a ve sjezdu mi sleze přední plášť někam do pryč :-D

                      0 0
                      • marapara  

                        mám tam normální ul duši na 2.35", která váží cca 160 gr.

                        0 0
              • esti  

                Někde mám foto a ta 2.2 xk je dobrá úžovka asi 50mm,ten 2.4 má asi 55.

                0 0
                • mxv  

                  to mas naky zmetek, moje 2.2 xk rs maji po zajeti na RM0 19mm rafku 53.5 a 54.5mm, tlak cca 2,5 baru coz je zhruba stejne, jako mely 2,25 schwalby

                  0 0
                • marapara  

                  Asi fakt zmetek, také jsem měl na 19 mm ráfku 52 mm, ale je fakt, že na 2.2" je to málo. Schwalbe na tom není o nic ale líp. Ono se to časem roztáhne na přijatelnějších 53–54 mm.

                  0 0
                  • esti  

                    Spíš než zmetek to bude v něčem jiném.

                    Jiná metoda měření,jestli byla správná těžko říct.

                    Je to na flow ráfcích ,tedy šířka 22.6mm.

                    Jedná se o verzi protection 2.2,nic jiného bych dozadu nedal.

                    Někde najdu fotky.

                    0 0
        • marapara  

          Já k tomu neměl daleko, když jsem na dovči řízl asfaltovou serpentýnu, nějak jsem se zapomněl, že mám vepředu NN. No plášť se začal žvýkat a plavat jako pichlý a měl jsem opravdu hodně blízko pádu. Ani nevím, jak jsem to ustál. No, měl jsem štěstí, jinak bych to položil tak v 35 km/h na asfaltě a to by nebylo moc dobrý.

          0 0
          • Atilla  

            Já měl to samé i s FA. Vlítnul jsem do zatáčky kde je skála a šmejk už jsem ležel. Myslel jsem si, že nějaká chyba a do 20min po jinde na tvrdém po druhé a vzápětí po třetí. A to všude v místech kde jsem jel 100× na několika různých pláštích.

            0 0
          • MlokCZ  

            Už jsem to tu psal. Korsiku s velkým množstvím dlouhých asfaltových sjezdů s jednou serpentínou za druhou v partě odjeli 2 lidi s NN vepředu a žádný problém a řezali to hlavně koncem akce už opravdu hodně. Já tam měl RaR/RaR a ke konci jsem za nimi v zatáčkách už nestíhal (to samozřejmě nebyl problém těch RaR, ale jezdce).

            NN má na tvrdý povrch nevýhodu hlavně v tom, že má hodně řídký vzorek a to zejména mezi krajním a středovým vzorkem. Jestli si teprve nebyl na téhle hranici, kdy pak stačí to naklopit ještě více a pohoda.

            V každém případě pláště typu NN nejsou pláště na asfalt, takže tam se nikdy nebudou chovat exceletně. Na asfaltu bude vždy nejlepší objemný slick s měkkou směsí na krajích.

            A taky se hodně liší jaký si měl ročník NN, byl mírně měněný vzorek a hlavně snad téměř každý ročník měl jinou směs a že tam rozdíl byl, třeba právě v tom žvýkání dost.

            Jezdil jsi už pacestar?

            0 0
            • marapara  

              Pacestar jsem NN nejel. V této verzi jsem jezdil jen RR 2.25"

              Je mi jasné, že NN nebudou na asfaltě ideální, ale že se málem vytlamím, když to trochu říznu, jsem také nečekal :)

              Naklopit to víc, tak jsem jasný.

              0 0
              • MlokCZ  

                RaR je teď ještě přepracovaný pro 2012, takže bych řekl, že teď je to velmi zajímavé mezi Conti x Schwalbe.

                Nejezdil jsem XK, takže sám nehodnotím. Chtěl jsem XK a RK chvíli vyzkoušet, ale když už jsem se zase vrátil k plnohodnotným UST, tak jsou Contíky zabité (XK v UST je už příliš těžký na danou reálnou šířku už i na můj vkus). A 2012 UST RaR se 127tpi mi zatím mile překvapil (jak jede), jsem zvědav na měření jak dopadne valivý odpor.

                XK je stejně třeba srovnávat s RoR a s RaR. V mnoha různých zahraničních testech dopadnul někde XK o chlup lépe (gripem) než RaR někde o chlup hůře. RoR dopadá téměř vždy lépe než XK.

                Pro tvrdý povrch a asfalt má XK dost hustou u druhou vnější řadu vzorku, to mu určitě pomůže. Tohle je ale přesně věc, která byla u 2012 RaR upravena a už je taky tahle řada hustší.

                Na jednom fullu, který mám laděný více do rychla a více na tvrdý povrch jsem teď NN taky vyhodil a jezdím RoR/RaR 2,25 UST a zatím velká spokojenost. NN s tím vzorkem jaký má už na asfaltu i pěkně vibruje (jako každý plášť s pořádným a ne příliš hustým vzorkem).

                Na druhém kole mám pořád NN/NN a pro trošku náročnější terén nedám na tuhle kombinaci dopustit. Jsou pláště, které drží o dost lépe než NN (tedy NN rozhodně není pro FR jezdce), jenže pak jde už hodně do háje valivý odpor.

                0 0
            • Atilla  

              No myslím, že klopit bych měl tak jak potřebuju já, né tak jak potřebuje plášť. Navíc si nemyslím, že v mém případě nešlo o to, že jsem málo klopil a za další se mi to ani jednou nestalo na asfaltu, ale na sypkém povrch s tvrdým podkladem a jiné pláště tam drží. I tioga, která má tak tvrdou směs, že skálu skoro řeže a výstupky má vyšší.

              0 0
              • MlokCZ  

                Vždyť jezdi co ti vyhovuje. S tím co jsi tu psal, že jsi jezdil, tak srovnáváš většinou s lepšími držáky než NN, které jsou ale současně o dost pomalejší.

                0 0

Nová reakce na zakládající

Pro zobrazení diskuse se prosím přihlaste nebo zaregistrujte.