rychlý, lehký plášt tubeless s dobrým záběrem na Fulla

83 nepřečtených
  • milba

    Omlouvám se, vím, že se to tady probíralo několikrát,ale i tak vás moc prosím o váš názor. Potřebuji nový zadní plášť na fulla, ale otázka je jaký? Ted jsem vozil Hutchinson python MRC tubeless, který mám i na předku a tak nějak mi přišel v pohodě. Za celou jeho životnost nebyl jediný problém s defektem. Pravda na mokru nedrží nejllépe. Na doporučení několika známých a po jejich vysvětlení, že python MRC je špatná volba jsem obul na zadek Schwalbe racing ralph evo, a to už dva za sebou. První plašť jsem zul při závodech (zřejmě před tím píchl) – najeto max 60km, druhý schwalbe jsem jezdil max 250 km a dnes jsem do nej udělal krásnou díru, že ani tmel nepomohl. Prosím o názor, jaký ne příliš těžký, zároveň rychlý, s dobrým záběrem na suchu i na mokru, s dobrým vedením v zatáčkách, vyšší TPI, dobrá životnost a jako bonus tubeless plášť?? Děkuji za vaše názory.

    0 0
    • Necris  

      Chceš toho moc. Kladeš požadavky, které se navzájem vylučují. Těch možností a kompromisů je milion, chce to zkoušet sám. Je to i o jízdním stylu.

      Rychlý plášť nebude dobře zabírat ve špatných podmínkách. Rychlé závodní pláště a dlouhá výdrž rozhodně taky nejde úplně ruku v ruce společně. Pokud chceš plášť odolnější a zároveň do horších podmínek, určitě bude těžší.

      Zkoušels nějaký kompromis ? Něco mezi tím ? Třeba ten samý Ralph, pouze SnakeSkin ? O Rocket Ronu bych ani neuvažoval, protože ten je sice lehounký a dobře drží, ale sjede se okamžitě a je to ještě větší šlupka než RaR. Mohl bys zkusit SnakeSkin RaR, to je slušný kompromis.

      Můžeš zkusit ještě Maxxis Ikon v nejnabušenější verzi. 120 TPI, má nějakou ochranu boku, rovněž tři směsi. V náklonu jsou mnohem lepší než RaR nebo RoR. Ale do bahna to určitě není.A váha ? Reálně naměřeno 552 g. Což je víc než fajn.

      0 0
      • jIrI___  

        Jen se ten RaR SnakeSkin c ČR špatně shání. Já o víkendu říznul zánovního RaR, tak jsem se už definitvně na takové drahé šlupkoidní pláště vysral, nasadil kevlarový Crossmark a je klid. Jen doufám, že ho jako bezdušák z UST ráfku někde nevyzuju.

        0 0
        • gargamel  

          Já relativně nedávno kupoval RaR 2,25 snake skina na čr eshopu, už přesně nevím, ale asi koloshop. Co jsem ho nasadil, tak už neznám defekt. Předchozí NN bez snake skin byl furt řízlej. Takže snake skin je dobrá volba, mimo ust.

          Jeden poddotaz. četl jsem tu o RoR. Tuším, že se psalo, že je lepší na předek?

          0 0
          • mastihuba  

            jsem v půlce května nazu RaR SS a jsem z něj smutnej, změnou TPI oproti starším verzím se dost snížila odolnost.

            0 0
            • MlokCZ  

              Snake skin verze je ale pořád stejná, tedy 67tpi. Změna na 127tpi je pouze u obyč a UST verze.

              U UST verze ta odolnost je mírně horší (než UST 2011 a starší), ale pořád se to dá když to je UST.

              U 29 verze snake skin 2011×2012 nepozoruju žádný rozdíl v odolnosti (na 2012 už najeto taky přes 2tis. km).

              0 0
              • mastihuba  

                tak jako tolik sekancu co na tym RaR SS se měl jen na tom Bontrageru. I RK supersonic 2,2 byl odolnější. CrosMark a Nanoraptor tataky v pohodě. Všecko obyč kevlar verze. :(

                0 0
    • orm  

      Ahoj,

      měl jsem vzadu také RaR evo a stejné problémy jako ty, samý defekt. Už mě to hodně stvalo. Po třech závodech jsem ho řízl a vyhodil. Jako náhradu jsem dozadu dal Continental x-king 2.2 protection. Jsem z něj nadšený, jak krásně jede. TPI by měl mít 240. Už od pohledu je bytelnější než RaR evo (i težší o ca 100g).

      0 0
      • jIrI___  

        Kde jsi toho X-Kinga kupoval? Onehda jsem ho taky sháněl a z bikesport.cz mi odpověděli, že Protection verze není k sehnání.

        0 0
        • orm  

          Ahoj, v čr jsem ho viděl na koloshop.cz a bikedream.cz, kupoval jsem ho na koloshop.cz. Bylo to balení v krabičce. Bohužel cena je dost vysoká, ca 900kč, ale pokud přestanu mít defekty na zadním kole na závodech, tak mi to za to stojí :-).

          0 0
      • milba  

        Dfěkuji všem za názory. Ten x-king zní poměrně dobře. Máte zkušenosti s jeho výdrží? Jde mi o to, aby nebyl po 1.000km smetenej. Ještě pořád zvažuji, zda nezůstanu nakonec u Pythonu i přes jeho některé nedostatky.

        0 0
        • orm  

          Já osobně na něm mám najeto zatím 500km na zadním kole, při váze 105kg. Vzorek ok. Celkovou výdrž si zatím netroufnu odhadnout.

          0 0
        • Chiron  

          Dost záleží i na stylu jízdy. Ale já mám na RS verzi najeto cca 3000km a vzorek je stéle docela ucházející. Horší je to s bokem pláště. U RS je tam té gumy tak málo, že hned od začátku prosvítala tkanina a teď nedávno sem v jednom místě říznul tu první vrstvu. Naštěstí to má dvě vrstvy a ta spodní to drží, ale na omak je tam cítit malé vyboulení. Tak začínám mít strach že to někde prorvu. Tak teď chci zkusit něco jiného, i když XK byl jinak super. Chtě sem RaR SS 2012 ve 2,25", ale sehnat ho u nás snad ani nejde a už vůbec ne za nějakou normální cenu.

          0 0
          • vsn  

            sehnat jde normálně u imexpa … ale cena je jiná než u OEM plášťů.

            0 0
            • Chiron  

              No právě… A přes 13stovek na hobby ježdění za plášť nedám ani omylem. Při mém štěstí bych stejně do něj na prvním šutru udělal díru jak vrata.

              0 0
        • mirav  

          vepředu teď mám Bontrager XR2 Team Issue 26×2.1 TLR

          a vzadu Hutchinson Python Air Light 26×2.0 TLR

          Oba jsou o dost lehčí (o 250 a 200 g) a i širší než Tubeless Python

          0 0
    • jonti  

      Všechny Schwalbe Evo pláště bez ochrany jsou velmi lehké, ale taky velmi náchylné na říznutí.

      Když s tím máš problém, tak minimálně na zadní kolo dej plnohodnotní UST a máš po problémech.

      0 0
      • MlokCZ  

        RaR a RoR 2012 UST jak jsou 127tpi taky už nejsou až takové extra odolné držáky.

        Oproti obyč verzi o hodně lepší, ale je to už horší oproti 2011 a starším UST RaR.

        Snake skin verze má teď boky už odolnější (zase ale jede mírně hůře při 67tpi).

        Jeden UST RaR 2012 už jsem říznul (skoro nový kousek a byl na vyhození). Zatím u těch UST zůstávám, ale počítám s tím, že ne vždy to musí přežít (nějaké terény s šutry ve větší rychlosti jsem od té doby zase jel a další kousek drží, takže ne že by se řezal jeden za druhým, ale odolnost je horší než starší ročníky).

        0 0
        • McBlacky  

          RoR se řezaly v UST i ty starší. Je to od začátku guma na závody a to ještě podle mě jenom na předek. To, že někdo neumí v katalogu číst není problém schwalbe :)

          Za tři roky závodního nasazení RoR (obyč verze 2,1) jsem měl na předku jeden defekt a to procvaknutí o ráfek. Zas tak to nepižlám, ale vím kde to má limit. Vzadu RaR tak to často píchnu (2× za sezonu průměr) a často to je na knot, jak tam je málo gumy.

          0 0
          • MlokCZ  

            Jasně, RoR starší jsou to samé co současné RoR a RaR. Já je dříve nejezdil. Na předním pro mě UST verze v pohodě, u zadního se uvidí časem, jestli nebudu ničit moc kusů a budu tam UST 127tpi verze dále vozit (doufám, že jo, líbí se mi jak jedou).

            0 0
        • Hrabex1  

          Ja uz taky riz bok na zadni. Ne naskrz, ale jen tu slabou vnejsi vrstvicku gumy + par vlaken. Placnul jsem na to z venku obycejnou zaplatu na duse.

          Je to trosicku vybouleny, ale jezdim na tom.

          Nechce se mi kupovat hned nova guma za litr. Kam bych prisel?

          0 0
          •  
            Obsah tohoto příspěvku je blokován.
            0 0
          • mrozu  

            Tak jsem před chvílí parádně rozříznul RaR EVO – betonovej podklad, na něm trocha štěrku a najednou to zasyčelo a za 5 sekund plášť prázdnej. Uprostřed mezi vzorkem díra přes 1 cm, plášť na vyhození. A to jsem jel tak max 20 km/h a vážím 80 kg i s kolem, nahuštěno kolem 2,5 bar. Doufám, že to byla jenom velká smůla, nikdy předtím jsem takhle plášť neprorazil. Zrovna včera jsem objednal nové pláště, prozíravě to byly RaR s DoubleDefense, tak snad to bude lepší :)

            0 0
            •  
              Obsah tohoto příspěvku je blokován.
              0 0
      • McBlacky  

        prostě to chce umět na nich jezdit :)

        0 0
        • jonti  

          Včera s Robertem na Mrázkovi, potom výjezd vedle co jsme minule sjížděli a předtím po modré do Jarova jsem o ty pláště měl trochu strach :))

          0 0
          • McBlacky  

            se taky neozvete, já to včera drtil 2,30 celkem tempíčko: Hvězda, Prokopák, Slivenec. Mohli jsme jet spolu

            0 0
        • Necris  

          Taky nevím … „proč furt všichni píchaj“. Rvu to po ostrých kamenech, že bych zkušeného sebevraha do kapsy strčil…a nic. Vpředu šlupka RoR, vzadu RaR Snake. Vyjedeme s kámošem, on má Bontrager 29–2 a PROŘÍZNE ho na polní cestě. Nepochopitelné. Dokonce má i naprosto stejné kolo ;)

          0 0
          • JakeF  

            To je celkem klasika… Na větších kamenech jedeš pomalejš a asi se ta síla díky tomu rozprostře i na větší plochu. Zato na šotolině po menších kamenech jedeš rychle a stačí jeden blbě položenej a máš plášť řízlej…

            Jinak, když tak sleduju tvoje sebevědomí… Tuším jsi tu psal něco o pražských obchodech, tak počítám jsi z Prahy… S těma ostrýma kamenama a sebevrahama myslíš třeba Zvolouše nebo Jarovskou skálu? Nebo snad něco drsnějšího? :)

            0 0
            • Necris  

              Nene, nejsem Pražák, i když jsem tam 3 měsíce pracoval. Jenom tam často jezdím pracovně a přes dva semestry jsem v HK, takže jsem tam trochu najezdil a zvykl si tam nakupovat. Nic víc. Na Jarově jsem jezdil, ale nic z toho cos jmenoval neznám a nějaké velké šutry jsem tam neobjevil. Jen tak mimochodem, od Prahy jsem si nic nesliboval, ale člověk by se divil co se tam dá najít za terény. Zato HK je neskutečná nuda :( Rovina, zase rovina a pro změnu zase rovina. A hlavně, člověk tam dojede do půlky lesa, kde v životě nebyl a najednou přes cestu plot…

              0 0
              • JakeF  

                No, tak v tom případě bych se s těma „zkušenejma sebevrahama“ krotil ;-). I v lehčích sjezdech na Točný se daj lehký pláště zrušit snadno, i když je fakt, že já tam měl defekt jen jeden a Schwalbe mě příjemně překvapily, ale jezdit v takovým terénu denně, tak UST jsou tak minimum…

                0 0
          • MlokCZ  

            To je jednoduché. Každý má pod pojmem po ostrých kamenech úplně jiný terén a rozdíly jak to kdo rychle jede jsou obrovské.

            Kupříkladu teď v úterý na dovče sjezd z Boubína po červené směrem rozcestí Na Křížkách (nejspíš se do těch horních pasáží na kole nesmí dle mapy, přímo zákaz tam nikde žádný nebyl a lidí v týdnu také ještě málo, takže jsem to neřešil).

            Na cca 1,5km úseku jsem na posledního čekal více než 3 minuty a to beru z těch, co to to sjeli bez šlápnutí. Někdo to ani celé nesjel, i když to nebylo nijak moc těžké (kromě těch asi prvních 20m na začátku těch opravdu velkých schodů, to už by jen tak někdo nedal, z nás to nedal tedy nikdo), ne každý co s námi jel je zvyklý jezdit trošku náročnější terén.

            To je pak sakra rozdíl v tom jak to kdo jel rychle a jak to bylo náročné pro pláště.

            A já nejsem žádný sjezdař. Je jasné, že lepší jezdci než já by to jeli ještě výrazně rychleji a pro ně jsou pláště které vozím šlupky, které by hned zničili.

            0 0
            • McBlacky  

              ne nutně, paradoxně zrovna v šutrech ta zátěž nezáleží až tak na rychlosti, jako spíš na tom kde a jak jezdec brzdí a taky na tlaku v plášti. Když někdo brzdí bez citu a má naboucháno pak to řízne hned.

              co se týče defektů na šotolině, tak to často jsou drcený dlaždice nebo rozbité sklo schované v podkladu

              0 0
            • Necris  

              Mám na mysli hlavně středně velké, ostré, neuježděné šutráky. Často taky přejedu cestu plnou rozbitých střešních tašek → místní sport, vyvézt to do lesa.

              0 0
        • milba  

          Já si nemyslím, že je to až tak o tom, zda umíš jezdit na pláštích schwalbe. Rád si dám nějakej rychlej sjezdík a nechci až tak koukat abych nepřejel nějakej větší kamínek – to snad ani nejde – ledaže bych vždy před kamenitým povrchem slezl a kolo vedl :). Jeden plášť mě vydržel na „Těžké pohodě“ pouze kolo a půl, to mi přijde sakra málo :) Dal jsem jesště jednu šanci schwalbe a vydržel mi tři dny. Takovouhle úmrtnost jsem nikdy neměl :)

          0 0
          • McBlacky  

            Je to o tam jak obecně umíš jezdit. Já na AMku vozím 2,25 + 2,1 NN TLR a říznul jsem ho jen jednou lehce v Alpách, po podlepení ok. Závodím už několik sezon na ralfech a ronech a sem tam ho propíchnu, ale říznutí zatím jen 2× vzadu za tak 5 let.

            a nemyslím, že bych to až tak šetřil

            0 0
    • dua  

      Jezdil jsem RR, tedka Specialized Fasttrack a max. spokojenost.

      0 0
      • McBlacky  

        zrovna fasttrak mi teda přišel jako větši šlupka než ralf a suvereně jsem na něm měl nejvíc defektů než šel pryč což bylo 1700km. Defektů 7 z toho dva co nevzal tmel

        0 0
    • biker jura  

      jak už tady někdo zmiňoval, mohl by pro tebe být dobrý maxxis ikon s exo ochranou. je to hodně slušný balón s dobrou odolností a přes tyto vlastnosti je hodně lehký. jede i drží dost dobře

      0 0
      • Chiron  

        Nemáš náhodou srovnání toho Ikonu s XK. Hledám náhradu za XK na zadní kolo. Původně sem chtěl RaR SS, ale jaksi není k sehnání a ten Ikon mě docela nalomil.

        0 0
        • mxv  

          Presne toto by me taky zajimalo. A nebyl by lepsi Aspen? Ja uvazuju ze bych po XK zkusil kombinaci Aspen dopredu, Ikon dozadu. Nebude to pak ale proti XK brzda?

          0 0
          • Necris  

            Ikon je měkčí směs. Sjede se dost podobně jako RaR, možná vydrží o něco malinko déle. Aspen je v tomhle o dost lepší.

            0 0
            • biker jura  

              ikon vydrží hodně mě třeba vydržel asi 5000km na zadku a to sjetý tak ze 2/3, ale já mám 64kg a nejezdím moc po asfaltu:) rozhodně je ale dost odolnej v EXO verzi

              0 0
          • biker jura  

            když už tak opačně, aspen dozadu a ikon dopředu

            0 0
        • Necris  

          Je k sehnání. www.bike-discount.de ;) Vyzkoušeno. A narozdíl od českých eshopů přijde v orig.balení.

          0 0
        • biker jura  

          vozím ikona i aspena a měl jsem i xkinga.

          1. XK vs. Ikon – ikon mi nepříjde v terénu pomalejší nežvýká se mu

          vzorek na kořenech a je větší balón a je o dost odolnější (exo verze) navíc já XK zahodil asi týden co po tom co jsem ho koupil, protože mi vubec neseděl, většině tu třeba sedí.

          1. Aspen vs. Ikon – Aspen je o trošičku rychlejší ne asfaltě a

          o něco lépe na něm drží ale v terénu jsou ty gumy prakticky dost podobné. jen ikon lepší na kořenech protože je větší balon a má lepší přilnavější směsi takže hlavně v mokru drží o dost líp. V terénu mi přijde rychlejší, protože ho můžu méně foukat a je širší, tak s ním celkově můžu jet rychleji.

          0 0
          • Chiron  

            Díky, nejspíš ho vyzkouším. Teď sem ho viděl za dobrou cenu, tak ho vezmu hned, chvilku bude ležet, než dojedu XK. Ikon je snad první Maxxis který mě nějak zaujal. Jen si nejsem moc jistý, jestli ten vzorek nebude na asfaltu nějak výrazně hlučnější než XK. Ale to už je vcelku jedno, MK sem taky vydržel poslouchat docela dlouho :) Navíc by ten vzorek mohl být lepší na kořenech.

            0 0
      • jIrI___  

        Nemáte někdo změřenou šířku toho Ikonu 26×2,2" EXO?

        0 0
    • scret  

      doporucil bych X-Kinga, hodne rychly plast, zaroven slusny grip a kdyz ho nevezmes ve verzi racesport, tak i neco vydrzi…

      0 0
      • jIrI___  

        Když ne RaceSport, tak s Black Chilli zbývá už jen Protection a UST?

        0 0
        • MlokCZ  

          Jen protection. Pro 2012 je navíc s BlackChili více 29 verzí (racesport a protection), ale pořád UST ne (ani ve 26).

          0 0
          • jIrI___  

            Tak zrovna u UST jsem s tou lepší směsí počítal. Zvláštní tah Continentalu…

            0 0
            • scret  

              divny to je, ale je to tak vlastne od zacatku…

              Takze Black chilli a verze Protection bude gut…

              Ale jezdil jsem MK I supersonic i UST a rozdil ve smesi jsem moc nepoznal…

              0 0
      • MlokCZ  

        Racesport je lehká šlupka.

        Protection verze, která jede dobře (beru teď konkrétně RK), tak zase vůbec nedrží (těžko říct jaký vliv měla protection verze, kde je běhoun hodně neohebný co vždy hodně zhoršuje grip a jaký, že to je RK).

        Tak snad XK protection je na tom lépe. Protection vrstva je ale pořád stejná a ta malá ohebnost (protection verze je ještě znatelně tužší než double defense) bude vždy špatně kvůli gripu.

        K tomu ani protection verze není bez duší nijak zázračná a některé kousky netěsní hned bez tmelu (pořád to ale celkem jde), snake skin verze je na tom daleko lépe. Patky mi u Contíků přijdou taky horší než u Schwalbe (teď beru 2012 protection verzi, která je oficiálně TLR).

        UST verze u Contíků ani pro 2012 nemají blackchili a k tomu jsou dost těžké.

        Double defense u Schwalbe nejedou.

        Obyč verze u Schwalbe jsou se 127tpi totál šlupky.

        Snake skin verze celkem ujdou, boky ok, běhoun mírně lepší díky 67tpi, zase jedou mírně hůře než obyč a UST verze.

        UST verze pak jedou super, odolnost už není tak špatná, ale pořád horší než 2011 a starší (teď beru RaR a RoR se 127tpi v UST; NN je pořád 67tpi a pořád v UST odolný více).

        Takže musím doufat, že mi bude odolnost 2012 UST RaR a RoR stačit (na předním bude určitě, otázka co zadní). Pokud ano, tak budu hodně spokojený a bude to ideální volba.

        Pokud během roku zničím více zadních RaR, tak nevím co budu vozit dále…

        Snad ten jeden téměr nový UST RaR co jsem zničil byla vyjímka.

        0 0
    • Necris  

      Dneska jsem přitáhnul Specialized Fast Trak 29×2.0. Šel jsem zase po Ralphu, ale když jsem ho viděl, tak jsem se na shánění Ralpha vykašlal a vzal si toto. Vykašlat se na vyzoušenou jistotu a zkusit něco nového, jen tak člověk přece objeví, kudy cesta nevede ;)

      Mám ho čerstvě nasazený. Možná by to mohlo být něco pro tebe, pokud chceš rychlý plášť.

      Nasazení: Nasadit šel OK, bez nutnosti velké síly. Obtáhnout patky mokrým hadrem, navlhčit vnitřek ráfku. Kompresorem chytnul okamžitě na první pokus (první pokus provádím vždy bez mlíka, abych viděl, jestli to půjde, nebo ne).

      Za půl hodiny jízdy (i po asfaltu) a celkem dvě hodiny nasazení neušel ani o píď. Je v něm 60 ml Caffé. Víc jsem zatím neměl ;)

      Jízda: Všude je sucho, takže naprosto super. Jede skvěle.

      Váha: Ustálila se mezi 529 a 530 g ;) Ve srovnání s obyčejným Ralphem nemá boky takové šlupky (ale taky žádná sláva). Tak uvidíme, jak se uchytí. Zatím je na soudy moc brzo.

      0 0
      • mastihuba  

        na fast traku jsem měl nejvíc defektů co pamatuju

        0 0
        • McBlacky  

          taky… teda na LK ale to je jen výška vzorku. konstrukce stejná

          0 0
          • Necris  

            Uvidíme, dostal jsem chuť zkusit objet dovolenou na těchto a když vydrží, tak i kolo pro život na Zadově. Pochybuji že to bude stejné jako Ralph..ale když já mám rád pláště na kterých je napsaná šířka 2.0 a minimální tlak 35 PSI ;)

            0 0
        • Necris  

          A nebyl to spíš ten starý ? Což je úplně jiná guma. Viz foto (stará verze). Nahoře foto nové.

          0 0
      • Necris  

        Chtěl jsem napsat v porovnání s Ronem *

        0 0

Nová reakce na zakládající

Pro zobrazení diskuse se prosím přihlaste nebo zaregistrujte.