• Lisak02

    Zdravím,

    chtěl bych Vás poprosit o radu – mám ráfky „DT X445 disc“ a pláště už asi třetí Rocket Rony. Pláště zase dozrávají k výměně a přemýšlím jestli neni pravý čas přejít na nějaký bezdušový systém.

    Co by jste mi doporučili? – Existuje nějaká lepší varianta než koupit zase obyč pláště?

    Kolo mám takovýdle: „http://www.merida-bike.cz/prodej/car­bon-flx-1000-d-09“ – použití spíš MTB maraton než skákání po lese nebo sjezdy…

    Dík za názory

    Lišák

    0 0
    • vsn  

      je to podobné jako „S gumou nebo bez“ ?

      bez duše to lépe přilne, lépe jede, je to pohodlnější a je to odolnější proti defektu (- to je jediný rozdíl)

      0 0
      • xshreck  

        a náročnější na údržbu finančně i technicky

        0 0
        • Atilla  

          A nesmíš vozit nízké tlaky

          0 0
          • Kynio  

            samozřejmě s duší nesmíš vozit nízké tlaky..

            0 0
            • Atilla  

              To myslím, že u bezduší, nemůžeš vozit nízké tlaky.

              0 0
              • pepek  

                Můžeš, ale každou chvílu řízlej bok. (Mlok bude jistě nesouhlasit)

                0 0
                • Atilla  

                  Spíš si foukne, nebo ho sundáš. Klučina vozí deemax s UST maxxis a na 60kg nejnižší tlak co jde použit je 2,2bar.

                  0 0
                  • JakeF  

                    Tak ale on řeší XC Meridu, počítám na tom nebude skákat nic velkýho :). U XC použití bývá spíš problém s vyššíma tlakama. Jinak ono jakou jsou XC pláště měkká konstrukce, tak už se při nízkým tlaku hodně žvejkaj a limit je spíš v tom. Já se svýma 70kg foukám 2,2bar tak akorát na celoasfaltový vyjížďky, jinak na mokro klidně kolem 1atm obě kola a se zouváním mívám problémy akorát když udělám chybu a spadnul bych tak jako tak.

                    0 0
                    • Atilla  

                      Tak týpek jezdí agresivně a lítá všechny skoky atd a když jedeš o bednu, tak tě nepotěší, že na hrance skoku to udělá pssssšššttt:)

                      0 0
                      • JakeF  

                        Jasný, já to bral spíš k tomu, co je relevantní pro zakladatele ;).

                        Jinak ono v tý pružnosti kostry to asi bude dost, XC plášť se ti prostě celej žvejkne a patky zůstanou na místě, zatimco tužší UST, zvlášť nějakej DHčkovej to možná vyrve snáz i při stejným použití. Navíc ještě druhá věc, XCčkovej plášť daleko dřív uklouzne, takže před většinou situací, kdy bys ho moh zout, tě ochrání tím, že už se dvakrát válíš na zemi :D.

                        0 0
                        • Atilla  

                          :) Tak zouváš hlavně při transférech a přeci jen se na tom DH jezdí větší kudla než na XC( no i když co předvádí spousta lidí v bikeparku je kolikrát spíš k pláči:)

                          0 0
                          • JakeF  

                            O tom se vůbec nehádám :). Ale pro tazatele se spíš bude vztahovat to, co píšu já, když má XC meridu a píše „použití spíš MTB maraton než skákání po lese nebo sjezdy“. Spíš to zní tak, že při rozumný TLR kombinaci s tím nebude mít nejmenší problém, pokud nefouká 3atm+.

                            0 0
                        • MlokCZ  

                          Pro současné UST XC Schwalbe (RaR a RoR) platí to samé. I když mají více materiálu (a vydrží o něco více a lépe u nich funguje tmel než u obyč šlupka verze), tak tuhé taky nejsou.

                          I snake skin verze RaR nebo RoR je o něco tužší než UST verze. A ani ta není nijak extra tuhá a opravdu výraznějši poznat (tuhost celé kostry a boků) je to až u výrazně těžších plášťů (trochu výraznější to začíná být někde od HD a FA a vyšší hmotnosti).

                          Ufukování se u XC podle mě objevuje opravdu vyjímečně (při použití spolehlivé kombinace ráfek + plášť, neřeším nevhodné bastly) pokud jezdí někdo v rámci XC opravdu super agresivně.

                          A pro hobíka (tedy neřeším teď závody na mokru, apod.) není zase tak důležité jít s tlakem až tak extrémně nízko.

                          Přeci jen hobík většinou jezdí i poměrně dost tvrdého povrchu, kde přehnaně podfoukané pláště nejedou už ani bez duší.

                          0 0
                          • Tina  

                            Súhlas. Navyše keď pred sezónou dolievam tmel tak je plášť tak prilepený k ráfku, že mám problém ho rukou odlepiť. takže nejakú ufúknutie hrozí iba pri fakt nízkom tlaku a veľkom náraze, ktorý už hraničí s rozbitím ráfku.

                            0 0
                            • MichaelSimek  

                              neni jednodussi dolejvat pres ventilek? nemusi se pak „odlepovat“ plast

                              0 0
                              • MlokCZ  

                                Jednodušší to je, ale nezkontroluješ při tom stav tmelu. Někomu se dělá více ježků (když se vyndají, tak se tím pomůže to omezit pro doplněný tmel) a po delší době se může tmel změnit ve zcela nefungující roztok.

                                Nejlepší je to kombinovat, tedy někdy doplnit přes ventilek, někdy sundat plášť.

                                0 0
                    • borda  

                      Prosimte, pri jednom baru uz jedes ciste po behounu priplaclym na rafku, ne? :-) To si vubec nedokazu predstavit, jezdit takhle nizkej tlak…

                      0 0
                      • Atilla  

                        Úplně bez problému když je hodně sraček,tak s duší na předku a MM 2.5 1,2bar když je hezky max 1,6bar :)

                        0 0
                        • MlokCZ  

                          Tady je to právě o tom, že pro FR/DH a používané pláště je to celé úplně jinak.

                          Hodně odolné pláště včetně boků, které výrazně zesílených boků + používaný větší objem plášťů dovolí jezdit s duší nízké tlaky.

                          Pro XC pláště tohle ale vůbec neplatí. Pro příklad XC pláště beru např. Schwalbe 2,25 a je jedno jestli obyč šlupka verze nebo snake skin (snake skin trošku pomůže, ale nijak extra velký rozdíl to neudělá).

                          Kdysi co jsem ještě vozil duše, tak pro takovéhle pláště jsem čas od času cvaknul duši při 30/35psi (přední/zadní).

                          Po přechodu na bezduše vozím převážně tlaky 25/30psi (pro ty 2,25; když občas vozím objemnější, tak foukám méně) a s tím jsem už 5 let bez jediného problému.

                          Na celopevňáku občas foukám i méně pro 2,25 (20/25psi).

                          Pro XC pláště mohu tedy vozit tlaky znatelně nižší bez duší bez jediného problému.

                          Beru, že pro pláště typu MM 2,5" při FR/DH je to přesně obráceně, tedy s duší je možné jít na nižší tlaky.

                          Celé to je ale také hodně o šířce ráfků. Ta byla hodně zanedbávána. A pro hodně agresivní ježdění je potřeba pro nízké tlaky bez duší používat opravdu extra široké pláště.

                          Tam jsou pak ty síly způsobující podfouknutí o řád nižší.

                          Širší ráfky znamená ale opravdu široké. UST pláště se opravdu široké vůbec nevyrábí. Pro 2,5" pláště konkrétně myslím šířky typu kolem 30mm+ (vnitřní šířka ráfku).

                          Takové ráfky teprve začínají a nejsou tak moc běžné.

                          0 0
                      • JakeF  

                        Tam jde hlavně o XCčka na bahně nebo hodně velkým mokru. Jak se jede akorát hodinu, tak si to pořád hlídáš a přes překážky tomu kolu pomůžeš. Když uděláš chybu, tak ráfek to schytá hned, to je jasný…

                        0 0
                        • borda  

                          Jo, me to jen prekvapilo. Povazoval jsem limitni hranici tak cca 1,8. No, zase jsem moudrejsi :-)

                          0 0
                          • MlokCZ  

                            Nejezdím až tak nízké tlaky jako JakeF (taky se nevyžívám na mokru a jezdím převážně za sucha).

                            Vážím ± stejně jako on. 5 let bez duší foukám nejčastěji 25/30psi.

                            A při tomhle tlaku jsem zatím neublížil žádnému svojemu ráfku i když jsem vyjímečně něco napral ve velké rychlosti co jsem přehlédnul nebo už kvůli nějaké předchozí chybě nedal.

                            Konkrétně si vybavuju např. jednu hranu opravu velké díry, kde jsem kolo málo zvednul (zaregistroval jsem to pozdě) a vzal v dost velké rychlosti zadním kolem. A poslal jsem v tu chvíli zadní stavbu 1mm od dorazu (což běžně ani nedokážu).

                            Možná to šlo až na ráfek, ale vozím spíše odolnější kola, takže bez problémů (při kontrole bez pláště jsem nikdy zatím nenašel ani náznak problému na ráfku).

                            Na celopevňáku pak vozím ne tak málo 20/25psi. Ale zase na celopevňáku nejezdím nikdy moc agresivně.

                            Oproti tomu na duších se mi podařilo jednou (nestávalo se mi to běžně, ale jednou se zadařilo) při 30/35psi zadní ráfek zcela zrušit. Je ale pravda, že to byl nejspíš až následek cvaknutí ve větší rychlosti než se mi podařilo zastavit na prázdném zadním kole (naštěstí zadní, tak jsem to ustál).

                            Naopak maximální přifukování na celopevňáku mám jen na 30/35psi vyjímečně. Ale tohle většinou stejně nedělám, protože nikdy předem není jasné, kudy se přesně pojede.

                            A ten rozdíl na asfaltu jak to jede je stejně hodně malý, takže to přifouknutí tomu moc nepomůže.

                            0 0
                • MlokCZ  

                  To hlavně záleží dle toho co vozíš za plášť.

                  0 0
            • kubad  

              bohuzel nizky tlak ma u bezdusi limity,

              0 0
              • xshreck  

                pak mi to lítá kolem patek při prudkém nárazu :( zadní mi začal po 3tis ucházet, co dva dny dofukuju :-D jooo ty slupkoidní kontíky

                0 0
                • MlokCZ  

                  U Contíků jsou patky výrazně horší. I na současné protection verzi jsou patky horší než u jakékoliv verze Schwalbe (včetně obyč TLR).

                  0 0
                  • xshreck  

                    jojom jsou docela volný :(

                    prosímtě když tu si, co bys mi doporučil místo racekinga dozadu? Nerad jezdím takové sušáky pláště po blátě. Aby byl podobně rychlý, TLR a samozřejmě lehký, taky do půl kila co vozím. Koukal jsem na pythony např.

                    0 0
                    • MlokCZ  

                      Já na ty šlupky nikdy moc nebyl, tak tam mám prd vyzkoušeno.

                      Teď uvidím jak na tom bude šlupka verze RaR TLR (pořád jsem pro srovnání neprojel jak mi zasekla ČP balík), ta by mohla RK už rychlostí překonat. Snake skin RaR je pomalejší než RK.

                      Měření 127tpi RaR pořád nide není nebo jsem aspoň zatím nenašel. Ale jsou k mání měření aktuální verze RoR (v obyč šlupka verzi) a vychází na 20,6W 26" verze a 20W 29" verze. A to jsou sakra dobrá čísla.

                      Pochybuju, že Pythony pojedou tak dobře jako RK. Na druhou stranu snad jakýkoliv plášť téhle kategorie drží lépe než RK.

                      0 0
                      • xshreck  

                        J8 mám s Rar špatnou zkušenost, mám na něm strašně divný pocit. co jsem vozil tlak 2,2 na kontíku, tak RaR jsem míval přehuštěný a stále mi připadalo, že se bortí jako při defektu.

                        Navíc držel a pak najednou ztratil kontakt, nevěřil jsem mu nic. Kamarád si ho koupil na canondale dopředu, má podobný pocity co říkal a stálo ho to taky jeden pád.

                        U mě se jedná jen o zadek, vepředu nechám XK. Mám teda možnost koupit XK i dozadu, nebo koupit jiný RK, nebo něco jinýho. Schwalbe ale asi ne.

                        0 0
                        • Tina  

                          Mám RoR u DHL. V Pon alebo Ut by om ich mala dostať. Chcem ich použiť na budúci víkend na Extreme bike maratóne v Moste. Potom môžem napísať ako sa správali. Predtým som jazdila ešte 26×2.1" verziu RoR. V mäkšom teréne som s nimi bola veľmi spokojná. Držali skvele a celkom išli aj na tvrdom podklade. Jazdím iba verzie EVO a už 3 sezónu iba s Notubes mliekom. Nikdy som nefúkala ani na 2 bary. Ale chápem, že ťažší jazdci potrebujú viac a môžu mať aj špatné skúsenosti alebo proste smolu.

                          Raz som predala zákazníkovi silničné plášte Hutchinson. Top model vo verzii pre USPS. Asi po 300m (metroch) jeden hneď na nejakom skle totálne rozrezal.

                          0 0
                        • scret  

                          ja vozim XK i vzadu, predtim jsem mel RK 2.0 a nemam pocit, ze by XK jely hur…

                          Jinak jak pise Mlok, TLR patky Contik moc vychytany nema… Kdyz uz, tak pouzit UST verzi, ktera je vyborna…

                          XK mam 2,2 RS s tlr patkama (tzn. ten starsi typ) a i na UST rafkach je videt, ze patky asi tak dobre netesnej, prtze se tam udela vzdycky srazenina od mlika…

                          0 0
                          • mastihuba  

                            ja mam x-kinga jako horkýho favorita, protože schwalbe už fakt ne. Tak mám vzit UST nebo stačí TLR? Mám Archy. Dikec za postřehy.

                            0 0
                            • MlokCZ  

                              A co si od Contíků slibuješ? Zaznamenal jsem, že jsi tu psal, že máš problém s odolností běhounu u snake skin RaR.

                              Běhoun na snake skin RaR nijak extra odolný není, takže to někomu stačit nemusí.

                              Jen abys u Contíků na tom nebyl ještě daleko hůře. Racesport verze jsou o dost větší šlupky než snake skin s menší odolností.

                              Protection verze jsem si ještě nedávno myslel, že jsou na tom výrazně lépež než snake skin, když mají zesílený i běhoun a jsou opravdu extra tuhé (díky tomu jsou nepohodlné a o dost hůře drží).

                              Teď už si ale nejsem ani jistý tou odolností u protection. Já s ním bez duší s odolností neměl problém (to jsem ale neměl do včera ani se snake skin Schwalbe na kterých mám dohromady najeto cca 10tis. km; na protedtion RK asi 2,5tis. km).

                              Kamarád, který míval defekty vždy více než já (je taky znatelně těžší) a ještě vozí duše (zatím se mu nechce předělávat na bezduše, nemá zrovna ideální ráfky na bezduše).

                              Tak vybírá pláště i s odolnějším běhounem. S protection verzí už má za 2tis. km už 3. defekt na běhounu a vždy poměrně slušný zásek. Vozí to tedy jen na zadním, vepředu vozí pořád snake skin NN. Na snake skin RaR předtím vzadu taky občas defekt měl, ale horší než s protection RK to nebylo (ale je to poměrně malá statistika).

                              Pak je tu UST verze Contíků. Ta odolná jistě bude při té hmotnosti. A i když ji scret chválí, tak jsem trošku skeptický k UST verzi kvůli tomu, že nemá black chili směs.

                              A v případě, že bys bral UST verzi kvůli odolnosti, tak to můžeš u Schwalbe zkusti taky. U NN UST je odolnost velmi dobrá. U RaR/RoR už to není tak perfektní díky 127tpi kostře, ale pořád na běhounu o trošku lepší než snake skin RaR + navíc v UST verzi funguje lépe tmel. U UST verze RaR/RoR je ale už zase možné říznout bok (není to sice šlupka, ale ani nejsou ty boky super odolné, asi o chlup méně odolné než u snake skin verze).

                              Co se týká odolnosti, tak tady podle mě jasně vede double defense verze Schwalbe. Tam běhoun vydrží opravdu hodně (tuhle vezi s dušemi jezdilo v partě více lidí delší dobu).

                              Jenže tady je problém, že tahle verze zase jede už mizerně.

                              0 0
                            • MlokCZ  

                              A co se týká fungování bez duší, tak oproti snake skin verzi Schwalbe si Contíkama opravdu hodně pohoršíš a to i v případě současně protection verze.

                              Tady bys musel sáhnout u Contíků jedině po UST verzi.

                              A ještě doplním tu odolnost snake skin RaR na běhounu. Už na mě také došlo a včera jsem zkončil sérii téměř celých 5 let bez defektu, který bych musel řešit na vyjížďce.

                              Prosekl jsem (ani nevím jak, někde na šotolině) běhoun, docela velká skoba.

                              A ta byla přesně na hranici toho co tmel dá.

                              Nejprve kolo skoro prázdné, ale už to nikde neucházelo. Tak jen dofouknu a vypadá to, že pohoda. To ale vydrželo asi 0,5km a zase výrazné pššššš. Zacelení nevydrželo a díra znovu. Podruhé se tmelu (ještě ho tam bylo dost) nechtělo vůbec. Chvíli cákal ven. Pak se to skoro prázdné bez tlaku zase nějak chytlo.

                              Dofoukal jsem o něco méně a zase to nevydrželo dlouho (asi 1km).

                              Potřetí se to nechtělo chvíli chytnout vůbec a ucházelo.

                              Duši se mi vkládat nechtělo, domů mi chybělo asi 6km a kolo slušně od bahna.

                              Tak jsem dofukoval ještě 3× na už dost malý tlak jen na nouzové dojetí. Při třetím už to zůstalo držet a na konci jsem dojel 4km v kuse. A doma naměřil, že to zůstalo držet na 15psi (nic moc na zadní i na mojich 72kg, ale dojet to šlo).

                              Ten plášť tedy už byl jetý a skoro na vyhození, tak už mohl mít i lehce oslabený běhoun.

                              Na celkových 10tis. km na snake skin verzích to ale není nijak hrozné. A kdybych nebyl línej a včera rovnou vložil duši, tak to bylo asi méně úsilí než to 5× dofukovat a dojíždět na malém tlaku.

                              Bezdefektí období už mi tedy zůstává dále jen na UST verzích.

                              Co se týká gripu, tak když vezmeš XK, tak to bude oproti RaR ok. Hlavně nebrat RK.

                              Na 26" bych to u sebe vůbec neřešil a vzal UST Schwalbe. U 29" je to ale těžký výběr. Tam není ideální nic.

                              0 0
                              •  
                                Obsah tohoto příspěvku je blokován.
                                0 0
                              • mastihuba  

                                Na zimáku jezdím RK supersonic a problém jsem s ním na běhounu nikdy neměl, tak jako s bontragerem a RaR. Že jsem zkurvil Ultremo ZX tomu se nedivim, ale od RaR SS za 1300 jsem prostě čekal víc. Jsem odhodlanej příště vzít Levnější UST gumu buď od maxisu nebo od Contiku. Ještě by se dalo uvažovat o Pythonech v UST nebo WTB NR v UST

                                0 0
                                • vasek80  

                                  Za 1300 jsem skoro měl v zimě dva RaR SS. Za ty prachy pro mě nemají konkurenci.

                                  0 0
                                •  
                                  Obsah tohoto příspěvku je blokován.
                                  0 0
                                • MlokCZ  

                                  Tak ale upřímně, vzít RaR snake skin za 1300Kč je poměrně úchylné :-)

                                  Takový rozumný limit je 900Kč, na ten by se mělo dostat vždy. A občas se podaří i výrazně levněji.

                                  A že jsi neměl problém s RK supersonic na běhounu, tak to musí být sakra štěstí, protože běhoun RaR snake skin je o třídu odolnější.

                                  S odolností UST Contíku bys spokojený být měl. Pak poreferuj s gripem a jak to jede.

                                  0 0
                                  • mastihuba  

                                    loni v zimě k sehnání nebyly, když nepočítám tvoji předzásobenou spižírnu. :)

                                    0 0
                                    • vasek80  

                                      Já po nich už pokukoval loni. Vím, že Radotín je měli za 1300,– ale už loni je měl koloshop také hodně pod litr. J

                                      en je mají napsané jako SS a on ti to seznam ani Heureka u nich nenajde (když zadáš snakeskin). Na 100% už za tyhle peníze byly i loňskou zimu.

                                      0 0
                    • JakeF  

                      Zkus Spešly Fast Trak, přijde mi to hodně podobná guma jako RK.

                      0 0
                      • micinka  

                        Nevim proc, ale porad mi nejdou utesnit Notubes tmelem, predni mi behem jizdy zmekne i o pul baru. Jedou pekne, ale v terenu hure drzi nez napr RoR s RaR.

                        0 0
                        • JakeF  

                          Tak to nevím, mně právě drží tlak hned od začátku a skoro neuchází, v tomhle jsem měl právě se Schwalbe problémů víc… S trakcí jasný, jsou to spíš konkurence pro Race King, než pro RaR nebo RoR.

                          0 0
                        • PatrikL  

                          S notubes tmelom som mal aj ja problémy, ale prisudzoval som to veku tmelu (mal som dosť dlho jedno veľké balenie).

                          Teraz som začal používať tento http://www.joes-no-flats.com/… , drží to tlak o dosť lepšie, až som prekvapený.

                          Inak celkové správanie je podľa mňa OK, jazdil som starší 26" fast trak LK control, „klasickú“ control verziu a teraz mám 29" novú control verziu. Zase až s nejakým Race Kingom by som to neporovnával ohľadom správania v teréne, lepšie to drží určite :)

                          0 0
                          • micinka  

                            No je pravda, ze mam taky velke baleni delsi dobu, ale treba zadni cast kolo drzi, asi zkusim jeste jednou vymenit tmel.

                            0 0
                      • xshreck  

                        tak jsem se koukal po shopech, nějaké zkušenost s tímto

                        ?

                        Fast rak nevypadá špatně, jaká verze je tak nejvhodnější. Zase tahat 600g se mi moc nechce, přijde mi to dost (mluvím o fast trak kontrol)

                        Nebo co třeba scyllu od rubeny?

                        0 0
                        • xshreck  

                          nebo koupit můj oblíbený XKing … mě už uchází raceking docela dost, 1,5 baru za den :-D

                          0 0
                        • PatrikL  

                          Specialized fast trak control 29×2,2 mal 610g ked som vážil, 26" verzia bude mať asi menej :) S-works 26×2,0 má cca. 480g, ale celkovo som radšej za control verzie. 2,0 29" verziu opisoval Necris tu http://www.bike-forum.cz/…st-trak.html#…

                          0 0
        • Tina  

          Odkedy vozím bezduše s Notubes mliekom, neviem čo je to defekt a v priebehu roku iba kontrolujem tlak v pneu. Takže nechápem prečo by to malo byť náročnejšie na údržbu a finančne. Predtým som aj niekoľkokrát do roka musela lepiť defekty, alebo preseknutia čo pri drahých ultralajt dušiach finančne (aj psychicky ;)) náročné. Navyše bezduše majú nepomerne lepšie jazdné vlastnosti. A bez problémov vozím nízke tlaky (cca 1,6 – 1,8).

          0 0
          • borda  

            Jenze ty na to mas kola, kdezto zakladatel vlakna ne.

            0 0
            • Tina  

              S Notubes systémom nemusíš mať Notubes ráfky. A výhody čo som popisovala nespočívajú v ráfkoch, ale bezdušovom systéme Notubes ako takom.

              0 0
              • borda  

                Ja vim. Ale ani notubes system neni samospasitelnej a nesedne na vsechno. Kdyz si to chce za 15 stovek risknout, proc ne.

                Ze vyhody nespovivaji v rafcich mi nemusis rikat, ale nejdriv ten system musis zprovoznit. Kdyz mas tu odvahu, tak mu napis, ze to s tena jeho rafkama bude 100% fungovat.

                0 0
                • Slavoš  

                  Proč 1500 Kč, jde to daleko levněji.

                  0 0
                • Kubiczech  

                  Při troše štěstí to nahodí pumpou se žlutou páskou NT. Nevidím v tom háček. Benzínka s pořádným kompresorem to jistí.

                  0 0
          • scret  

            zalezi kolik ma defektu… financne narocnejsi bezduse jsou, kdyz spocitas dolejvani mlika atd.

            Pokud mel ale nekdo defekty kazdou druhou vyjizdku, pak samozrejme bezduse jsou jedina volba…

            0 0
        • hovanec  

          Finanční investice na 2 sezóny byla a 2 páry kol byla pixla tmelu NOTUBES za 450,– a 4 ks bezdušových ventilků. Předělával jsem to oboustrannou páskou a vystřiženou duší.

          Ale s bezdušovým ráfkem ZTR se to rozhodně srovnávat nedá, ten je samozřejmě úplně jinde.

          Duše jsem kažnou cvíli měnil, lepil…no zpátky ni krok. Snad jenom, kdybych nejezdil tak často by se udržování bezdušového systému nevyplatilo finančně.

          Technicky na tom nic není (krom nahazování už jetých plášťů), jenom se za 2–6 měsíců doleje tmel přes ventilek.

          0 0
          • xshreck  

            tak to mas dobry. ja pouzivam NT pasku, praskal mi kazdou chvili nejmneovany rafek. takze nekolikrat pryc. praskne nipl, paska pryc.

            riznes plast, musis dolevat… a zalezi kolik najedes.me se to taky furt vyplati.

            0 0
            • hovanec  

              Proříznul jsem plášť díky bohu zatím jednou a to byla díra, že jsem tam prostrčil palec. ;) Jinak drobné defekty většinou nezaznamenám, akorát je po tréninku o něco více měkké kolo. To u duše nehrozí. Prostě to uteče a hotovo. V tom bych viděl hlavní přínos.

              Dolévám, když už to moc nežbluňká cca 50 ml, tak ta litrová pixle vydrží fakt dlouho.

              0 0
    • borda  

      Pokud rafky nejsou alespon TLR, navic DT swiss, tak bych se do konverze na bezduse vubec nepoustel. Usetris penize, nervy, spoustu casu a nebudes mit celej kvartyr od tmelu :-)

      0 0
      • PatrikL  

        No pokiaľ má ten ráfik podobný profil ako ostatné „klasické“ dt swiss ráfiky (napr. x430), tak použitie bez duše je tam s vhodným plášťom bez problémov.

        0 0
      • Slavoš  

        Urban legend ? :-)

        Co máš proti ráfkům DT Swiss ? Nahodit na bezduše jdou.

        0 0
        • borda  

          Ja pro nim nemam. Jen se mi to nepodarilo :-). Ale nemel jsem notubes sadu, ale rubena sadu. Ta se mi srala i s tlr rafkem.

          Ja si proste jen myslim, ze pokud to neni minimalne TLR/TLR, idealne UST/UST :-) kombinace, tak je to 1. casto hrozny srani s tim, za 2. s nejistym vysledkem.

          0 0
          • MlokCZ  

            Nejsem žádný velký příznivce problematických kombinací. Přeci jen riziko je u nich pak při ježdění větší.

            Co se týká nahození, tak tohle je ale hlavně o zkušenostech, pomocných metodách a kompresoru.

            Před cca 6 lety ještě než jsem měl svoje první UST ráfky, tak jsem zkoušel nahodit bez duší zrovna na DT ráfky. Neměl jsem ani zkušenosti, ani kompresor. A ani jsem si neškrtnul a po asi 2 hodinách jsem to vzdal.

            Dnes doma tu stejnou kombinaci nahodím naprosto bezproblémů (sám sice vozím UST ráfky, preferuju spolehlivé kombinace, ale nahazuju různé další kombinace i pro moje okolí).

            0 0
            • borda  

              No tak copak o to, ono je to predevsim o kompresoru, ale i kdyz to uspesne nahodis, tak to jeste neni zaruka dlouhodobe vyhry :-)

              Bezdusaky mavic jsem vozil leta, prvni jsem mel jeste crosslandy, ktery byly neco jako dnes notubes (reseno paskou) a drzelo proste vsechno. Pri nasazovani jsem mel problem jednou, s nejakyma michelinama, ty si nesedly ani s malym kompresorem, musel jsem je vzit do prace na klodnou masinu :-). Ale ty pak i hazely, cert vi co to bylo za srot. A bylo to tusim na crosstrailech.

              Pak jsem koketoval s tlr + rubena + „obyc.“ plast a to uz proste nebylo dobry.

              Ted jsem si zkousel cvicne „obyc.“ rafky, rubena, „obyc.“ plast a je to proste k nicemu.

              Az budu chtit zase jezdit bezduse, poridim si adekvatne. tomu kola a plaste. Tyhle bastly jsou akorat o nervy.

              0 0
          • Slavoš  

            Já začínal taky se sadou od Rubeny, nakonec používám jen ventilky.Páska se vytahovala až ven z ráfku, oboustranná je na jedno použití (teď mám nahozeno na jiných kolech).Minulý týden jsem dělal bezduše Dooomovi, páska z Ferocentra za 37 kč + ventilky + NoTubess mlíko + musel si vyrobit gumovou pásku z duše.Nestopoval jsem to, ale od sundání kol do nasazení uběhla cca hodina.

            0 0
    • Atilla  

      Když často měníš pláště, tak musíš pořídit druhé záplety.

      0 0
      • Tina  

        áno, to je podľa mňa jediná veľká nevýhoda. Avšak ako to tu tak čítam tak sú niektorí leniví si vymeniť aj plášte s dušou v prípade nepriaznivého počasia pred maratónom ;)

        0 0
      • MlokCZ  

        Druhé záplety jsou taková už trošku menší nouzovka (už se to dá).

        Na to je lepší mít celé druhé kulo :-)

        A nebo pak celé druhé kola + na třetí kolo ještě druhé záplety jak to mám já :-)

        0 0
        • borda  

          Tak z tohodle mi vychazi, ze mas tri kola a ctvery zaplety :-). Tak to aktualne vedes o jedno kolo a jedny kola :-)

          0 0
          • MlokCZ  

            Je to tak a teď to docela jde. K tomu ještě dvě kola manželky. A právě 5 kol je rozumný počet, který se nám v bytě vejde do komory.

            Když jsme tu měli nějaký čas i šesté kolo, tak to už byl trošku opruz.

            Tím je to dohromady 6 párů kol. A musím říct, že i přes používání spolehlivých kombinací (kopmlet vše UST ráfky a k tomu většina UST pláště a něco TLR, na 29" UST nejsou), tak při tom počtu už to je docela dost práce se o to starat i když mám kompresor. Tím myslím doplňování tmelu (a jednou za čas sundání plášťů a zbavení se zbytků starého). S defekty problémy nemá ani manželka (v srpnu to bude 5 let co jsem řešil poslední defekt na vyjížďce, bez duší akrotá jednou jsem musel dofukovat u sebe a jednou u manželky když došlo ke ztrátě tlaku než tmel zacelil defekt).

            Chvilku jsem měl jeden pár s dušemi (Schwalbe Super moto se mi nechtělo zkoušet bez duší, nejen, že nejsou TLR, ale jsou příliš objemné ve 2,35" na 19mm ráfek a už by s to více žvejkalo, tak jsem je tam měl s latexovou duší), ale to zase teď už padá. Budu srovnávat snake skin RaR x obyč šlupka TLR verze RaR, takže zase na čas i šestý pár kol zase bez duší…

            0 0
        • Atilla  

          Pořídit si ještě jednoho dragstera abych měl kolo na sucho a na mokro by byl trochu velký luxus a ještě ho sebou tahat:)

          Mám 2× zadní kolo a 3× přední a začínám být spokojený:)

          0 0
    • Lisak02  

      No to jste mi teda pomohli :-) – Tak se na to mam radci vy..srat a koupit si obyc plaste jako vzdycky? – Nebo koupit ty rocket rony tubelesredy, nalit tam pullitr mlika a zkusit to nasadit bez duse?

      Na kole me bavi jezdit, ne se v nem vrtat, tedy potrebuju nejake spolehlive reseni..

      Lisak

      0 0
      • Slavoš  

        Odpovědět si musíš sám , názory ti ostatní napsali.

        Páska na zatěsnění + ventilky + mlíko + gumové pásky z duše + TLR pláště a mělo by to jít nahodit, pokud chceš podrobný popis tak videa na netu.Každá kombinace plášťů a ráfků je jiná, MlokCZ a jiní zde na B-F celkem detailně popsali postupy a fígle které používají, nebuď líný a pročti si to.

        0 0
      • Atilla  

        Tak si kup TLR pláště a zkus gheto style za použití 24" duše a uvidíš. Max budeš mít trochu lepší pláště, když tam dáš duši.

        0 0
      • kubad  

        tak ty pláště můžeš použít s duší i bez duše :D

        to ostatní je jen o komfortu nasazení bez duše

        0 0
      • Lister  

        Poznámka k TLR Ronům – vydržel mi 20 km jako bezdušový a dalších 100km s duší, po 3 řezancích přes 1cm šel do koše.

        Tohle prostě není dobrý plášť na bezduše. Jedině SS verzi, tam už by to šlo.

        0 0
        • Kynio  

          120km a šel do kytek? AHA!

          0 0
          • Lister  

            Jo šel, prostě jsem zvolil blbý plášť pro moje podmínky.

            Zvláštní bylo, že předtím jsem žádný plášť nikdy neprořízl a tenhle jsem 2× prorazil na první vyjížďce a na třetí ho rozřízl v délce skoro 3cm a kvůli tomu málem nedojel domů.

            Je to prostě ultralehká šlupka a i proti ostatním vlaštovkám je to znát.

            V běžné verzi už si ho na kolo nedám, ale uvažoval jsme SS verzi 2,35 na takové pohodové XC ježdění.

            0 0
        • marios  

          Tak na předku už vozím 3roky RoR tlr bez problémů, vydržely i pár závodů (trilogie, 2×Saltz A, Sudety aj.)

          0 0
          • kubad  

            no ono bude trochu rozdíl zavodní nasazení v rámci XC , a denní ježdění na 150mm fullu v Rychlebkách :D

            0 0
            • MlokCZ  

              A ještě pokud vím, tak Lister ho měl navíc na zadním kole.

              Prostě 127tpi kostra, která nic moc nevydrží. Se 127tpi kostrou jsem rozřezal na fullu i jeden UST RaR.

              Tak jsem zvědav, jak dlouho mi vydrží na celopevňáku obyč RaR (tedy taky 127tpi kostra). Na celopevňáku by to nemuselo být tak hrozné.

              Zatím drží už skoro týden, ale na poště a poště je ne a ne pustit :-)

              0 0
              • Lister  

                Jo, jo, na zadním.

                Ale jak jsme psal, tak tam vozím běžně jiné Schwalbe se 127tpi – třeba Ralpha a ani toho jsem na tomto kole neřízl.

                Ron je už pohmatově ještě tenčí guma, dozadu v téhle verzi už nikdy, možná na hodně rychlé XC dopředu.

                V každém případě po zkušenostech mi na kolo můžou už jen SS verze – ten kord je mnohem odolnější, ač je vyztužení jen po bocích, tak je i běhoun díky 67tpi mnohem pevnější.

                0 0
                • MlokCZ  

                  Tak je pravda, že papírově je RoR ještě o něco lehčí než RaR (v reálu tu mám jen UST RoR, tak nevím jestli to u obyč verze platí).

                  A rozdíl kordu je znát u všech modelů. I u UST RaR je sakra znát odolnost starších (67tpi) a současných (127tpi).

                  Je to ale pořád pro mě těžké dilema. 127tpi verze prostě jedou…

                  U 26" pohoda, tam to řeší 127tpi UST verze, která jak jede, tak odolnost pořád jde (i když pohoršila oproti 67tpi starší verzi).

                  U 29" můžu ale volit jen snake skin a obyč verzi. Tak uvidím, nechám si nějaký čas nahozené obě dvě současně a kdyby byl problém s obyč verzí s odolností, tak bude snake skin hned po ruce na výměnu zpět.

                  Ještě je také varianta, obyč verze na přední a snake skin na zadní, ale z té moc nadšený nejsem, když zadní je to kde potřebuju hlavně rychlejší plášť.

                  A ono kromě toho jak to jede, tak jde ruku v ruce i pohodlí a grip. To je vše na šlupka verzích lepší…

                  0 0
    • Lisak02  

      A ještě jeden postřeh neznalce:

      Koukl jsem se na stránky Meridy a jestli se nepletu tak i na kole za 130tis. mají obyč pláště s dušema.

      Je to tedy tak že výrobci kol dávají na sériovky duše (proč?)a bezdušáky jsou jakási alternativa, něco jako auta na plyn?

      0 0
      •  
        Obsah tohoto příspěvku je blokován.
        0 0
      • JakeF  

        Protože údržba, buď by tam museli dát UST, který jsou těžký anebo by jim TLR pláště bez tmelu nedržely tlak nebo by tmel vysychal. Navíc dost lidí je pořád nechce kvůli náročnější údržbě.

        Jinak třeba Spešl mi rovnou ke kolu dal bezdušový ventilky, takže se s tím počítá.

        Když už něco nazývat alternativou, tak to jsou galdy, tam sice odpadá náročnost údržby, ale zase tam je riziko neopravitelnýho defektu.

        0 0
      • Tina  

        Pravdepodobne preto, že vo výrobe je jednoduchšie nahadzovať duše ako mať extra človeka, ktorý bude pracovať iba z bezdušovým systémom. V Azijských montážnych linkách je všetko otázkou sekúnd a rýchleho pracovného tempa. Time = money.

        Ale to je iba môj odhad.

        0 0
      • Jetson  

        Ono by bylo asi docela problematické řešit, aby to v obchodě dokázali spolehlivě nafoukat, až by to bylo po měsících logistiky prázdné…

        0 0
    • jIrI___  

      OT: v nějakém jiném bezdušovém vláknu se tu řešilo, jaký tlak vydrží PETka. Zkoušel jsem do ní doma nacpat 120 PSI a nebouchla, ale už bych měl strach na ni sahat :D. Natlakovat ji na takových 80 PSI bych se vůbec nebál a nasazování pláště to fest pomůže. Kdesi jsem se dočetl, že ty plastové flašky by dle norem měly vydržet minimálně 140–160 PSI.

      0 0
      • Mender  

        Můžeš pro nás nepoučené vysvětlit jak pro nasazování pláště pomůže natlakovaná PETka?

        0 0
        • Tomínos  

          On chtěl napsat Peťka…

          0 0
        • Lada,s  

          Jako vzdušník ze kterého přefoukneš tlak do pláště

          0 0
        • jIrI___  

          Do vršku vyvrtáš díru, vložíš do ní bezdušový ventilek s vyndanou vložkou a na něho nasuneš hadičku. Přes hadičku natlakuješ PETku, zaškrtíš hadičku, vyndáš ji z pumpy, nasadíš na ventilek kola, uvolníš hadičku a fííí, plášť zaskočí do patek :)

          0 0
          • Tina  

            skvelý nápad na domáci kompresor :)

            0 0
          • jIrI___  

            Trochu „lépe“ by to šlo udělat pomocí pneumatických prvků od Festa. Jen se mi v nabídce nepodařilo najít nějaký ventil za rozumnou cenu (= pár desetikorun), který by se zařadil na hadici mezi vršek a ventilek :(

            0 0
            • jIrI___  

              Tak kohout za rozumnou cenu nalezen :). Celkově by tahle sestava (1× kulový kohout, 2× přímá spojka, 1× T-spojka, 1× G matice, hadice 8/6 mm) bez zpětného ventilu vyšla zhruba na 300 Kč. Zpětný ventil samozřejmě není problém zařadit, ale samotný stojí 200 Kč a myslím, že tam není úplně tak potřebný.

              0 0
              • jIrI___  

                S kohoutem… Modelování ventilků bych mohl ohrát, to už si každý dokáže představit :D

                0 0
              • jIrI___  

                .

                0 0
              •  
                Obsah tohoto příspěvku je blokován.
                0 0
            • pepek  

              ty ventilky bys tam měl vymodelovat

              0 0
          • MichaelSimek  

            to sem si uz uz chtel postavit kdyz me nesel nahodit plast at sem delal co sem delal…ale pak jsem misto toho koupil to pumpu „spesl na bezduse“ a petka neni potreba, ale petka vyjde levnejs to jo

            0 0
      •  
        Obsah tohoto příspěvku je blokován.
        0 0
      • micinka  

        Ja si natlakuju rozprasovac na zahradu, akorat se tam vejde redukce na autoventilek, neni treba nic vymyslet, jenom stisknout a je to..

        0 0
    • Kynio  

      Po roce a půl pouze dolívání tmelu, bez sundání pláště a jeho čištění, vypadá plášť takto ;)

      Odstraněno, zváženo a celej bajk je o 380g lehčí ;)

      0 0
      • pepek  

        kterej plášť vydrží rok a půl?

        0 0
        • Kynio  

          třeba ten můj fat albert evo 2.4 na fullu. Najeto ale jen asi 1300km

          0 0
        • hovanec  

          Takový, který ne moc nedotýká povrchu a nedochází ke tření s podložkou. :D

          0 0
        • jIrI___  

          NN mám zhruba toho 1,5 roku a v podstatě na něm nejde vidět nějaké výrazné opotřebení.

          0 0
          •  
            Obsah tohoto příspěvku je blokován.
            0 0
      • Tina  

        a preto nedolievam cez ventil, ale vždy si dám tú prácu a pozriem čo nového vo vnútri ;)

        0 0
      • jIrI___  

        Ten tmel musel zalepit i kdybys najel na minu :D

        0 0
      •  
        Obsah tohoto příspěvku je blokován.
        0 0
      • l.smetana  

        Hezky :)

        0 0
    • vasek80  

      Po loňském laborování s X kingem a Racekingem se nyní s RaR snakeskin chechtám. Drží tlak a nepodfkuje kolem patek, dokonce i s s gripem jsem byl na dnešní XC trati spokojenej. Foukáno 1,8 a 2,0.

      Jo a jeden tip pokud nechce naskočit plášť ani pomocí kompresoru. Za boha jsme nemohly jedny pláště nahodit. Nakonec pomohla ofukovací pistole do které jsme narvali hadičku a bez ventilku nahodily, pak opatrně vrátily ventilek a zase tou samou pistolí nahodily. Normální dofukovací pistole na kolo mi foukají jen 6 bar, z té ofukovací tam jde rovnou 10. Dokonce jsme museli vzít i širokou hadici.

      0 0
    • kucka7  

      Zdravím ,

      půjdou mi udělat bezdušáky z plášťů RaR performance? Rok nevím.

      Ráfky mám sunringle (nebo jak se to píše)black flag

      0 0

Nová reakce na zakládající

Pro zobrazení diskuse se prosím přihlaste nebo zaregistrujte.