S nákupem jízdních kol neotálejte. Scházejí nové modely i komponenty
Si říkám jestli je to placené SEO nebo někdo myslí , že to fakt má na takovém serveru hodnotu.
S nákupem jízdních kol neotálejte. Scházejí nové modely i komponenty
Si říkám jestli je to placené SEO nebo někdo myslí , že to fakt má na takovém serveru hodnotu.
Popisovaná situace v článku je zcela v pořádku a pravdivá.
Server neznám, nehodnotím
komu záleží na výběru kola, tak to asi nenechává na začátek května…a komu ne, tak pro něj se vždycky něco najde
A některý letošní motorky se budou naskladňovat v říjnu… ideální timing :)
Za rok na to budes vzpominat, ze rijen byl super.
Zatim vede scott, pokud chces esilnici s mahle, tak kdyz to ted objednas, dostanes kolo 2024. Objednavky kol na 2024 uz jsou uzavreny u vetsiny vyrobcu. Aktualne beres co je a ne co chces, protoze to uz dva roky stejne -jako prodejce- nedostavas.
Já chci Top Fuel a pořád nikde není !!! … když nepočítám masakr 9.9 edice…
Zkus nějakou předobjednavku na rok 2029, za chvíli to bude jak s autem, když vyzvedavas objednané ze salonu, rovnou si objednas nové aby jsi měl za 4 roky čím jezdit :-)
Auto jedině půl roku-rok jetý…kolo chcu nový !
Jako by před xx lety nebylo divné na nové auto čekat i xx mesíců. Jiná výbava , jiná barva a už měsíce skákaly.
No a nemluve o tom ze kdo slozil zalohu treba na Yamahu tak si bude muset priplatit, protoze Yamaha zdrazila v prumeru pres 10% vsechno.
Edit: a ani nemluvim o tom ze z dodavky 100 motorek, jich prijde 70
Tak je to pořád stejná písnička, na druhou stranu se dodavatelské řetězce vrací do normálu, byť chápu, že ne ve všech oborech… Když ale mohu koupit například sadu Shimano/díly z ní já jako koncový zákazník, musí je bez problémů obdržet také velké koncerny na stavbu/výrobu kol… V některých případech to bude jen snaha o uměle vytvořenou situaci, kdy ženou ceny nahoru, aby měli větší zisky…
Nechci ale opakovat opakované, už je tu několik vláken k tomu…
Cokoli co je závislé na Číně se po letošních březnových lockdownech a dalších restrikcích rozhodně do normálu nevrací. Naopak, situace se zhoršila.
Jo mám stejnou obavu že letošní rok nebude minimálně v Asii návrat k lepšímu, v číně jsou úplně šílení a zavřou obrovské město kvůli pár případům a řekl bych že tohle se nezmění tak že to tam budou pořád dokola zavírat ještě nekolik let :-( přitom k tomu neexistuje v podstatě žádný důvod
Já mám zkušenosti z jiných oborů…
Já taky a nic se nelepší…
Aktuálně na věci co měli dodací dobu 3 týdny jsou termíny leden 2023. To moc normálně nevypadá.
Jo v práci jsme objednávali nějaké switche, normální bývala dodací lhůta tak týden max 2. Objednávali jsme na konci března a očekávaná doba dodání prosinec a to ještě s otazníkem, tak že asi tak. Wifi jsem objednával loni únoru a poslední část dodávky byla v řijnu, tak že taky hezkých 8 měsíců
A tisíc sad můžeš koupit?
Tisíc sad? Nevím, možná bych to dokázal… ;o)
jestli dokážet sehnat 1000 sad Sram Red nebo Force asx, tak máš dobrou šanci si solidně přivydělat :)
proc se omezovat na SRAM ? Ultegra/105/Dura mechanika i elektrika :-) ruce by ti utrhali
Problém je že by ti ruce utrhal, ten kdo to pravděpodobně nezaplati. Pokud někdo bude mít xxxx ks sady nebude se bavit s někým kdo bude chtít 15kusu kazet + slevu + ještě odloženou – rozloženou platbu :)
Kdyby dal na ebay tisic sad ultegry nebo 105ky tak je imho jednotlive proda do 14ti dnu. Redu asi min, kolem stovky s prehledem, kdyz se bazarovy prodavaj i draz nez byly novy
Kupoval jsem Ultegru Di2 8100 a až na kazetu nebyl problém, jen se člověk musí dívat v Německu…
„Když ale mohu koupit například sadu Shimano/díly z ní já jako koncový zákazník, musí je bez problémů obdržet také velké koncerny na stavbu/výrobu kol…“
Tohle bohužel není pravda. Nevím, jak je to konkrétně u Shimana, ale reálně dnes nastává tato situace:
Představ si, že jsi výrobce kol a některý subdodavatel komponentů ti prostě řekne, že ti nasmlouvané komponenty nedodá, protože je může na volném trhu prodat výrazně dráž, díky současné enormní poptávce. A tak ti prostě zaplatí nasmlouvanou pokutu a čau.
JJ tak to dnes funguje i jinde. Jo vy chcete množstevní slevu? No tak my Vám ji dáme, ale pak si počkáte. Tak bez slevy? No to asi dokážeme dodat dřív než se slevou.
slevy jsou pasé. Dřív jsi měl jako top odběratel klidně 50% off z ceníku a dneska 10% a mensší odběratel nic a je rád že dostane za VOC.
nárok na slevu?
Ano chtít přednostní dodání a ještě slevu je od mnoha firem docela arogantní , svéhlavé , zahleděné…
Ja doufam, ze si firmy ty soucasne vztahy, jak se kdo ke komu chova v dobe krize, budou pamatovat a az ta krize nebude, tak si na to vzpomenou.
Osobně bych spíše řekl, že většině výrobců je koncový segment asi to poslední. Právě díky vztahům B2B je lepší když dodají velkým firmám a na silnější trhy. A tam západní a střední Evropa nepatří.
Možná by bylo si dobrá uvědomit že Apache, RockMachine a jiné firmy ke kterým tu někdo vzhlíží jako k bohům jsou z pohledu výrobců směšně malé firmy. Proto primárně to dostane Pacific Cycle, Inc. trhy v Asii , Americe a pak malá Evropa.
Pockej, jako Ameriku chapu, ale EU jako mala Evropa. Chapu, ze ma jen 300M obyvatel, ale jeji kupni sila bude jinde nez Asie a Amerika (cela, jen jen USA a Canada) nebo mohl bys rozvest kde se to v te Asii a Americe bude prodavat?
A kolik je tu reálně velkých bikových firem, které tu kola opravdu skládají?
Myslel jsem, ze diskuse je miste prodeje a ne vyroby, proto nevim k cemu je tato otazka.
Aktuálně je to strašně jednoduché. Dodává se tam, kde je z toho víc peněz. Nic dalšího na to nemá vliv. Tak je to prosté. :(
Mno, ono to tak neni, ale proc bych to rozmlouval :-)
dalsi clanek https://www.e15.cz/…nche-1389515
„Dnes dokážeme uspokojit zákazníka u kol s cenami tak do 25 tisíc korun, ale od této částky výše už je to velký problém. Dražší kola nám teď chodí po kusech a je jich jako šafránu,“
Docela by mě zajímalo jak zareaguje trh a obchodníci pokud by se ta lavina nedodělaných kol u výrobců uvolnila.
Vzhledem k tomu, že lidé si tu většina na kola vzpomene od května do konce září . Mohl by z toho vzniknou ještě větší problém než z nedostatku. Velké množství „drahých“ starých modelů mimo sezónu no to je terno.....
Což se ale nestane, vzhledem k tomu že to visí na více místech je dost nepravděpodobné, že by se najednou vyřešily všechny tyto problémy.
Covidové lockdowny v Číně, ceny a dostupnosti materiálů, lodní doprava, vysoká poptávka převyšující možnosti výroby i za stavu před Covidem…
No máš alokace výroby a když ti nějaký velký hráč odřekne hromadu kol, tak najednou fabriky mají volné výrobní kapacity a může dojít k velkému urychlení výroby.
Ne tady jde spíš o to firmě najednou přijde v říjnu xxxx šaltrů a kazet nebo řídích jednotek model 2021/22. Zkompletuje xxxx kusu? Má to ještě cenu? A podaří se rok-dva roky staré modely prodat s minimální ztrátou? Nebo ještě na jaře 2023 bude z takové pozdní série víc než 50% starých neprodaných? Ten problém se od výrobce-velkoobchod muže jen posouvat ke koncovému prodeji. Tedy k nejslabšímu článku který má nejmenší peněžní rezervy a nejmenší skladové prostory a závislém na sezóně.
Mezi dílama naštěstí moc neplatí že za rok po tom neštěkne pes. Spoustu lidí shání starší dnes už nevyráběné komponenty. To neni jako třeba s telefonama, že po 3 roky starém modelu neštěkne pes.
Naopak často je po nich dost poptávka, například po starších brzdách a brzdových pákách Shimano se slehla zem velmi rychle i když byla jejich zásoba při vypuštění nových řad mX100 na trh poměrně velká.
to se proda. Staci udelat prirazku na nove ramy. Pripadne sundat drazsi komponenty ze starych a prodavat je s levnejsimi. Nove ramy ze zacatku pouzivat pouze pro vyssi sady.
Zní to sebevědomě, ale mohlo by se to vymstít a místo řešení problému to je jen oddalování . Prostě valit to před sebou… a není to rozložených výrobních / prodejních aktivit. Problém v tom , že to bude naakumulované a ještě třeba mimo sezonu.
To se uz deje nekolik let. V minulosti nebyl problem koupit od Canyonu levne kolo na SLX ramu s mechanickou ultegrou, ted kdyz chces lepsi SLX ram, musis jit minimalne do elektricke ultegry a znackovych karbonovych kol a CFR je dostupny asi jen z Durou.
Ona mechanická Ultegra jaksi už neni.
No prave, nejdriv skoncil mechanicky Red, nejspis skonci mechanicky XX1 Eagle a konci taky mechanicka Ultegra. Tim je velmi slozite mit levne ale funkcne velmi dobre kolo.
105 je skvělá sada a nová bude jak v Di2 tak mechanice ve 12rychlostním provedení. Aspoň je člověk ušetřen experimentům, jako jsou praskající unašeče kazet nebo rozlepující se kliky :-)
A na 12sp GRX se taky blýská?
No, o tom vim jeste mene, ale myslim, ze jo :-)
Tak ono to kdovijak zázračné nebude ani na rok 23 s dostupností kol a komponentů. Takže 23 se budou prodávat modely 22 a nikdo se nezblázni. Jen lituju obchodníky, kteří kvůli toho, že nedostanou včas objednaná kola budou muset vracet zálohy atd. A nakonec jim nedorazí ani ta kola, která by mohli prodat jinému zákazníkovi. Krásně se k tomu postavil třeba Trek. Malým prvně zdržel kola, pak vypověděl smlouvy a čus.
PS: Moje objednané kolo má posunutý termín původně z prosince na únor, březen, duben, teď červen. A to jich ještě dojde polovina co měla přijít. A to je výroba. Ještě se musí dostat lodí z Asie tady. ;)
Tak ze nakonec v tom prosinci bude :-)
A mezitim ti to treba parkrat zdrazi.
No když jsem bral gravela byla MOC 99.000. Než došel tak cca 107.000,– 114.000 a nakonec 123.000,– :D:D
Slušný!!!
…In the European market, demand for bicycles and bicycle-related products remained firm as governments continued their policies to promote bicycles in response to growing environmental awareness… Tohle mě vždycky dojímá. Jak slyší trávu růst.
Například Praha teď bude kola propagovat kampaní na Barranďáku. :-)
No dnes jsem by v prodejně Mojekolo Ostrava a koukám jak blázen kol cca 60–70 kusu na prodej ve přízemí z toho 3 rezervované ALE z těch 60–70 kusu bylo jen tak 8 kousku normálních takový průměr žádné pecky,zbytek vše elektrokola odhad 45 000 a vice .
A to ještě k tomu elektrokolo za 45 tisíc pokud je to včetně baterie tak je to úplně šrot
Jo bylo to ty kola co děla na ně reklamu Jarda .
Ale i u těch elektrokol mi připadá, že platí to, co píše blacky výše o kolech – střední třída vyprodaná. U éček se mi zdá, že je to ještě horší než loni. Ale možná je to jenom tím, že loni jsem po éčku pro ženu jenom pokukoval, teď už bych objednával, ale není co.
U elektro je to tak, ze prodejce by si klidne vzal 2× tolik a prodal. Jenze mas strop na objednavky, takze smula.
Tak kdo by taky v Mojekolo za jejich napálené ceny nakupoval…
Jak co některé věci se dají .
Tak zkus bikomatic. :D :D :D
Dnes jsem se stavili do cyklo přikryl a kol venku měl cca 30 kus cena tak okolo 20 000 ± .
A to je to, co ho živí.
Spíš neuživí :)
Ale uživí. Kámoš taky prodává levné kola. U drahých každý vymyšlel slevy, pi.oviny, furt nějaké problemy, že něco vrže, tam to má vůli, reklamace, nesmysly. Prodá levnejsi kolo, beze slevy, bez výmyslů, normálnímu člověku. Ten se na tom kole často sveze 4× za rok a má od něj klid. A mraky lidí se mu pak vrací s jinými koly na servisy atd. Barák postavený, druhý taky, nový obytnak, několik aut, drahé koníčky, pohoda.
Děkuji za potvrzení, že těchto vystavených 30kol o kterých bylo psáno ho neuživí :-D
Kdo říká, že je to má na celou sezónu? Nová kola postupně chodí. Je těžké něco urvat pro sebe. Ale kdo se snaží a má kontakty tak má.
Dalšího známého teď živí crussis. Má je všude, na půdě, ve sklepě, na krámu, ve skladu.
A ty víš že má jen ty vystavené a žádné jiné už nedostane ?
Má své prostory bez nájmu?
Má zaměstnance?
Myslím že to má ve svém baráku a zaměstnance nevím zda se mi jen manželka možná rodina ale to je moje spekulace,
Já jsem měl na mysli toho kamàráda od Jeníiiika.
Ale obecně,podnikat ve ,,svým,, a bez cizích zaměstnanců je obrovské ,,plus,,
Také znám maníka,který kolům moc nerozumí,ale má e-shop ve své rodinném domku a mrská to jak Baťa cvičky.Jen protáčí krabice s je vysmátej jak lečo.
Jojo ve vlastním. Ale viz níže. To že máš vlastní neznamená že je to zadarmo.
Zaměstnance má, mimo sezónu jeden, v sezóně jsou tuším celkem tři.
Zadarmo to jistě nemá.
Jen ho to nestojí tolik,jak někoho,kdo má ve městě nájem třeba 50 tyček.
Ale dál to ale nechci hrotit.
Také vím své :-)
Jasný. Mít krám v nájmu v drahém městě, prosrat ze strachu co bude předobjednávky, tak se jdu věšet.
Trefa… proto obecně prohlášení uživí je 30 nějakých kol za 20 totální kravina hodna někoho kdo neumí kupecké počty.
30 kol za měsíc totiž ziskem, nikoliv jen tržbou na plat zaměstnanců nemusí dát. A je otázka jak pokryje náklady na provoz prodejny.
Cyklo prodejnu živí mix služeb a prodej zboží. Tedy servis a prodej různého velo meteriálu a různých kol.
Chápu že tohle lidí z akademického prostředí , umělci nebo lidi co znají jen RVHP a státem řízené hospodářství nepobírají.
To je zajímavé. Jak tedy fungují ty krámy v menších městech? Obvolam je aby nezapomněli zkrachovat. Že to na bikeforu psali.
Když nejsou v krámu debilové na ruce, dá se krásně vydělat i na tom servisu.
Jinak tady se píše jak se jinak podniká ve vlastním prostoru. Ten prostor jistojistě vznikl sám. Nikdo na něj nemá hypotéku. Kterou ted třeba s končící fixací a většími uroky platí o x tisíc větší. Takže to že jsem ve vlastním sám, neznamená hned že je to zadarmo. Atd.
Každopádně dobré teorie v tomhle vlákně.
len fakticka na doplnenie, aj ked priestor vlastnis sam (a nemas na hypoteku), tak je to tvoj naklad – opportunity cost z toho, ze to napriklad radsej neprenajimas (a nedelas nic :D).
No jasně. Spíše to byla narážka na to, jak tady hned každý ví, že krám se třiceti koly musí zkrachovat. Atp.
Ono tyhle obchody musi zivit servis a doplnkove prodeje. Ciste na kolech se neuzivi ani nejvetsi obchody v CR. Nema smysl vubec teorie tady komentovat
Je škoda, že tady nemůžu napsat, jak to úplně v reálu funguje, počty prodaných kol, dovezených kol, kol na které jsou objednávky a bohužel nebudou, a nebo budou se zpožděním klidně rok atd. Ale jen třeba objednávka od Shimana na e-shop. Doba, po kterou ji Shimano bude vykrývat aby byla kompletní je DVA A PŮL ROKU.
Dva a pul je ted, neni vubec jiste, ze to za chvili nebudou roky tri. Cele odvetvi zatim jen skluz nabira, nikoli uspokojuje a redukuje kumulovane objednavky.
…já vím…
Zvlášť na menšim městě se na servisu vydělává dost obtížně. Ceny napálit moc nejde, náhradní díly na většinou levnější kola moc nestojí atd.
U Přikryla jsem koupil 7 kol a několik mých známých z celé republiky na mé doporučení taky a všechno bylo na objednávku. Tak nevím nakolik ho živí co ma vystavené.
Pokud má co objednat. Víš jak vypadá drtivá většina B2B pro obchodníky? Prd…není tam nic. Max tak jeden topmodel, dvě kola ve velikosti S a pár dětských kol.
Většina kol je spíš stejně už dávno objednaná v předobjednávkách, touhle dobou už se i normálně pro probíhající sezónu objednávaj akorát ty dražší kola.
Jde o to jak moc se zdrží dodání těch předobjednávek nebo jak moc budou ořezané (místo 20 kol vám pošleme jen 4 apod.). Třeba některý fungl nový modely „na sezónu 22“ budou přinejlepšim začátkem podzimu…
Já vím. Dělám pro velkoobchod. Narážel jsem na to, že když teď někdo přijde k obchodníkovi, tak pravděpodobně kromě kol z předobjednávky a z toho co je na krámu nedostane nic.
Pokud se bavime o “ted” tak predobjednana jsou uz kola na 2024 – bez zaruky specifikace…
Nene! Slashe mi ještě nabízeli na rok 2023, ha! :D
Ja myslel obchodnik vs dodavatel, ne zakaznik vs shop.
Pro nevěřící teoretiky, co situaci na globálním trhu posuzují podle jednoho obchodu v zapadákově, přikládám velmi konkrétní graf.
Hranice 50 bodů rozděluje růst/pokles výkonu průmyslové produkce. Tyto dva indexy pokrývají majoritu firem.
Co je na tom i nebezpečné je aktuální trend. Zatímco v prvním locku došlo k rychlému propadu a oživení, nyní jsme ve fázi pozvolného poklesu, kdy zatím nebylo nalezeno dno.
někde nějaký problém?, minulý týden jsem si kupoval druhé elektrokolo, tentokrát HT a sehnal jsem ho v mém oblíbeném cykloobchodě skladem s 15% slevou, kol je dost, ještě plánuji nákup nějakého obyčejného šlapacího v ceně 30+40 tis. kč a na výběr je stále dost modelů
Zalezi, co chces, urcite typy enduro kol a dh kol jsou tezce sehnatelne …
Nema smysl vztahovat to „ja sehnal“. Kazdy zbozi ma sveho kupce. Ja si nepamatuju, ze bych krome silnicky neco koupil, vzdy jsem musel objednat a cekat az to dorazi … drive v radech tydnu ted spis mesicu ;) …
Tento týden sem byl v Hupnakolo a Bezvakolo a kol tam měli na prodejně cca 20± kusu v cenách 20 000 a výše .
Zcela nepochybně kola jsou. Pokud je někomu jedno, jaké kolo si koupí, má jen cenový limit v nějaké běžné míře (řekněme do 30k), tak si jistě bez problémů vybere. Horší je, když do prodejny přijde běžný člen BF, ten potřebuje jen to nejlepší, má změřené na desetiny milimetru rozměry, jaké potřebuje atd… potom člověk pravděpodobně bude mít problém ;)
Jasně ale zkus si sehnat xc fulla v trochu lepší vybave velikost L koukal jsem v posledních dnech na Spesl, Cannon, kross, Orbea i Superior a v podstatě vůbec nic není:/
Souhlasím ale kolik takových lidí je ?
Podle zahradek pred hospodama v okoli hodne :)
Zkus si sehnat helmu napriklad v barve co se ti libi a i velikosti. Zrovna vcera jsme resili manzelce, a jedine co ji sedne je Fox Speedframe Pro, velikost S. Veskery dostupny barvy vetsinou hnusny, nebo neladi k nicemu co vozi/ma. Takze nahodou meli velikost S v SkiBike Radotin, kde s utratou pouhou 5300.- jsme si pripadali jako socky :D
Jako ty kola co jsou na place to je mazec no. Pod 250 tam podle me budou tak dve. Pred prodejnou pak srot za 20–30 a mezitim NIC.
Jojo, prosel sem si plac. Dost se mi protacely bulvy … asi driv prestanu s kolama, nez si koupim neco s takovou cenovkou :D
Lowend kola docela jsou, high end kola ještě tak nějak jsou, střední třída = HT 50–100, fully 80–200 moc nejsou.
Že má obchod 20 kol na place ještě nic moc neznamená, otázkou je kolik jich mají ce skladu. 20 kol je ve středně velkym obchodě teď na jaře otázka jednoho víkendu.
Tesat do kamene. Většinou ty kvalitní díly jsou nedostupné.