Ahoj, rád bych znal váš názor, které kolo si pořídit na enduro ježdění, občas lehčí parkové.
Ahoj, rád bych znal váš názor, které kolo si pořídit na enduro ježdění, občas lehčí parkové.
Anketa: Které kolo by jste na enduro brali vy (bez ohledu na cenu:)?
Hele rada zajed si do Probike03. Myslim ze ti panove zodpovi vsechny tve pripadne dotazy. Myslim ze erudovanejsi popis tech kol asi neziskas. Resil jsem podobnou otazku. Bez znalosti detailu bronson staci. Nomad je prepracovany fakt hodne oproti predchozimu a je to fakt na vetsi veci. Ale jak rikam, jestli si nekde pobliz Prahy ci tam obcas jezdis zajed tam a pokecej s nima.
Nomad je malej sjezdáček… za mne jasná volba, pro to co chceš.
akorát řešit nejdražší kola a nemít sám od sebe v tomhle jasno… mno asi ok teda.
On stačí i ten nick
Zalezi co od toho cekas a co si presneji predstavujes pod pojmem Enduro… Pomada je postavena uz dost do sjezdova a je oproti Bronsonovi natazenejsi. Na zavodeni bude asi lepsi Nomad, na vyleteni by mohl byt lepsi Bronson s 36 vidli. Pocitej, ze na Nomada nedas presmyk.
Nebylo by na závodění lepší spíš to lehčí kolo, takže Bronson?
I když vlastně na enduro závody bude mít výhodu spíš ten sjezdovější Nomad, takže mě ignorujte:)
Nerozumím otázce, pokud máš jasno v tom co jezdíš, tak musíš vědět, které z těch kolo zvolit, pokud ti to není jasné, tak ti nikdo nepomůže.
Bronson je docela jasně definované Enduro střela, Nomad je minisjezdák, ta kola se IMHO moc zaměnit nedají.
Presne tak. Nomad je naprosta bomba ale je az moc specializovany na to aby si clovek uzil vse, jako druhy kolo myslim bude fajn:)
V cem je to prilis specializovany?
Bronson bude agilnejsi, Nomad stabilnejsi. Do kopce tam rozdil nebude.
Jinak tema vtipny, kupovat kolo za 150k a tato otazka. No, asi neee … ;-)
Aby bylo jasno; jezdil jsem 2 roky Nomad I, povedené kolo hodně do FR (tehdy mi to vyhovovalo), Nomad II více trailová geometrie, ale rozhodně lepší než moje Spicy (moc plavná zadní stavba).
Nomad III neznám a jak stárnu méně blbnu, více šlapu, ale dropů a jiných posíláků se jen tak nevzdám. Nechci dvě kola, jen šlapavé enduro, které něco vydrží. Měl jsem zálusk na Spec. Enduro Comp, ale to už nikde není. Neznám nikoho, kdo jezdí delší dobu Bronsona, ale podle specifikace by to mohlo být kolo, které hledám. Váha hraje roli, a přesmyk mě nezajímá, jsem spokojený s Hammerschmidtem.
Co se týče Bronsona, testovačku v L mají v ID sportu v Dolních Břežanech.
2 lidi co jezdí Bronsona znám, skáčou oba dost, na jednoho ti kontakt mohu dát(možná se tady i sám ozve), a na druhého snad sehnat, kdybys měl zájem, stačí mi písnout mail.
Podle toho cos psal by ti měl líp vyhovat Bronson, je to větší universál než vypadá Nomad III, a připadá mi, že nástupcem Nomada II je spíš Bronson než Nomad III.
Uvazovat o SC kdyz dosli Specialized je jako chtel jsem koupit skodovku, ale uz neni tak si asi koupim Maserati.
S tím rozdílem, že tahle škoodvka od spešla v plné palbě stojí stejně jako to maserati:)
Tim chces rict, ze SC jsou nespolehlive predrazene luxusni krapy? :D Snad neee…
:D dobře ty
Právě, že do kopce rozdíl bude Nomad III má hodně přepracovanou geo a hlavový úhel posazený na 65 stupňů. Samozřejmě si kolo prvně projedu, než si vyberu. Jen chci znát sofistikovaný názor uživatele a ne jen doměnky, katalogových čtenářů (za toto se omlouvám, ale bohužel to tu tak je). Na MTB jezdím 25 let, tak nepotřebuji základní školení, ale každou dobrou radu vítám. Vytřídil jsem 3 favority, jeden není k dostání a rozhoduji se mezi Nomadem a Bronsonem. Nomad je moje srdcovka, ale hodili ho zpět moc do FR/DH.
Prodlouzili i predek, coz presune vahu na predek a dobre to stoupa, mel jsme sx trail HA65.5 a zvedal se mozna min nez nynejsi ibis HA 66.5.
Hlavovy uhel spis muze zpusobovat urcitou nervozitu za nizke rychlosti.
Porad si myslim, ze se pojede na obou stejne do kopce.
Do kopce samozrejme problem nebude. Otazkou je, jestli uz to neni moc sjezdova geo jak pise Speed Macho. 65° hlavovy? Doboha proc. Vsichni se ted honi jak vysinuti za polozenou hlavou, ale to vsichni furt drtite kopce v sedesatce dolu? Se s tim pak clovek na tocivem trailu citi jak s autobusem…
Super, někdo ví o čem píše. Díky. Mám stejný názor.
Ono je hlavne tezky vedet co si kdo predstavuje pod endurem … Takhle z diskuze to spise vypada tak, ze to bude slouzit i na traily a i nejake xc vyjizdky, takze asi skutecne ten bronson bude lepsi.
Proste dat do uvodu enduro ( palba z kopce predevsim ) + parkovy jezdeni = nomad.
Tech pojmu je tolik dnes, ze je mozna lepsi to popsat svyma slovama , jinak to kazdy pochopi jinak.
Dyt jsme to psal, bronson je agilnejsi nomad stabilnejsi. Prijde mi na hlavu resit vyber na bikeforu, kdyz chci kupovat snad nejdrazsi kolo na trhu, ocekaval bych, ze clovek uz ma jasno co chce …
Přesně tak, jenže 65 je imho úlet na normální ježdění, ale těch 67 bohužel taky, chtělo by to něco mezi
Jako třeba 66?:)
jo, třeba tak, to mám asi já :-)
Neomlouvej se, píše se domněnky.
Jaký bylo tvoje první MTB v roce 1989? Mladá měla něco od táty z Německa.
Díky za opravu. Bylo to v roce 1988 a jmenovalo se to MTB 26, železný rám, železné ráfky, sis bez aretace…Když bylo trochu mokro, tak to nebrzdilo a to jako vůbec:)
Presne o tom mluvim…Nomad je naprosta bombice. Ta zadni stavba vypada ze by vydrzela i 50 metrovy drop:)))…Ale Bronson je podle me to co hledas. Dat tomu poradny kola co neco vydrzi a myslim ze budes nadsenej…
Já bych bral limetkového Bronsona to je jak sen. Na enduro to bude špička a nějaký ten pojezd v parku vydrží taky :-)
Mrkni na YT CAPRA to by se ti mohlo líbit. Myslím, že to bude hodně muziky za slušné prachy. Ten zelený (střední) je můj favorit :-)
YT v zelene jj to bych taky mohl:) Jen lhuta dodani na vanoce…
Jak jsi nakonec dopadl? :)
Mas tam maila…
na jestedskym enduru byl jeden Wicked komplet na BOSu a byl to ooooo mazlik! :-)
saintjv, prosím tě máš nějaké informace k dostupnosti YT CAPRA PRO?
Jdi na jejich stranky a klikni na Availability:
Small
Available from week 38 (15.09. – 21.09.)
10%
Medium
Available from week 44 (27.10. – 02.11.)
Large
Available from week 44 (27.10. – 02.11.)
Díky, už jsem to našel, ale nejsem si jistý, jestli žiju na správné straně zeměkole.
Maj to primo na strankach.
http://www.yt-industries.com/…Capra-CF-Pro
Availability
Small
Available from week 38 (15.09. – 21.09.)
10%
Medium
Available from week 44 (27.10. – 02.11.)
Large
Available from week 44 (27.10. – 02.11.)
Jenže limetkový už nebude, nová barva je zelená a v kombinaci s CCDB tlumičem vypadá parádně.
Nebude neznamena, ze neni skladem ne? Pripadne, ze nebude skladovka v USA napr.
Co PIVOT MACH 6 carbon? To je taky skvely universal…sorry, ze mluvim o jinych kolech, ale v cene 150–200tis clovek muze vybirat brutalne :-D
A za par mesicu vyjedou nove spesly Enduro (mozna i 650b) a Stumpjumper 650b – sice FSR, ale taky zajimave kousky :-D
Pokud jsem viděl, že jsi uvažoval o S Enduro Comp, tak zajímavá alternativa (pro mě i zajímavější) by mohlo být BMC Trailfox. Základní AL je http://bmc-racing.cz/index.php… Pak dělají ještě 2 karbonové verze.
9995 dolarů – to už je dost i při starém kurzu a ošizení cla i DPH.
Prekvapive se na tom da jezdit i do kopce ;-)))))
Enve kola jsou zase jednou fail …
Jeste, ze zijem v Evrope a mame moznost koupit canyony, yt apod. Tohle je zlodejina.
Podle mě je novej Nomád v u dovozce v česku za stejný peníze, jako byl ten předchozí v karbonu.
Rám začíná na v USA na 3000 USD (což předchozí nomád taky), což bude v Českém ceníku ID sportu po započtení dovozu a cla asi 4000 USD, za což prodávali minulého karbonového nomáda. Pro cenu v CZK stačí převést aktuálním kurzem.
Tím neříkám, že to je levné, nebo že si to má někdo kupovat, když jsou tu bajky jako to zmíněné YT.
Je to drahe, ale koukam ze canyon se taky vubec neosiva pozadovat za ram silenou palku: http://www.canyon.com/…es/bike.html?…
za tech 2900 se u slovaku da schrastit nomad. Tady teda aspon davaji navic teleskopku … Chtelo by to nejaky vyprodej tak za pulku :-)
Za to je skoro celej Kapr nebo Radon…
A navic s tim osklivym tlumicem… :-)
Si zvykej, vypada to, ze vedle 27.5 kol bude i tento tlumak oblibeny :-)))
Hlavně už můžu posoudit první dojmy a CCDB Air je pocitově o dost lepší než Fox (i když teda na jiném kole, no). Výrazně citlivější a lineárnější, nekoná se tupý začátek, propad do zdvihu a zásek před dorazem.
To asi bude zalezet skutecne na kole i pac muj fox ctd factory je prave dost linearnejsi , snesl by vetsi progresivitu, propad do zdvihu zalezi na tlaku… Co vim tak ten klasicky ccdb air prave nesel tolika na doraz, tedy mel lepsi progresivitu. Ale jinak fox ctd factory super, je i lehounkej.
imho bude zalezet na nastaveni ccdb. Mas moznost si vse nastavit, vlozky jsou dodavany k tlumici…
kouzlo je v tom, ze si muzes vyladit uplne vse podle potreby…
Ten propad do zdvihu je hodne odvisly od prubehu ramu. U ramu, ktere maji kolem sagu plossi krivku je to vice vyrazne a casto obtezujici. U jinych ramu to naopak potlaci strmejsi krivku prubehu.
Me se zda ze mi chodi fox dost linearne, moc tam progresivitu na konci necitim :-/
CCDB jsme teda nikdy nejel, ale popravde vic by me na kolo lakal vivid air. Cetl jsem na nej same pozitivni ohlasy a hlavne to je RS, ktery se u nas da v poho servisovat.
Tak servisovat se u nas da vpoho i ten CCDB… A mozna to bude i rychlejsi nez servis u Zitneho :-)
Možná právě proto,že je to RS,které ještě nevyrobilo žádnou pro mne plně funkční věc bych volil CCDB.
Ono RS vyrobilo dost funkcnich veci, akorat obcas fungujou jen chvili :D Zase to jsou skladacky a jde to jednoduse odservisovat.
Jo totem mi po výměně stíráků z foxe40,úpravě pouzder,výměně a doplnění oleje taky docela fungoval,nicméně tlumič byl proti foxu stejně mizerný.
Rozdíl je v tom, že když si Canyona koupíš komplet, tak tě pak rám vyjde na zlomek ceny (kupovat samotná rám je IMHO hovadina, podobné peníze chtěli svého času třeba za prvního Jekkyla). Zato když si naskládáš SC, tak to vyjde prakticky stejně, jako bys koupil rám samostatně a komponenty kupoval za běžné internetové ceny.
to je pravda…
Ja nechapu nenazranost zastoupeni v EU.
proc enduro expert stoji 135k u nas v usa 6600USD
Nomad X01 USA taky 6600USD
EU cena " 5000 liber":http://www.santacruzbikes.co.uk/nomad…
jj tak si k tomu pricti clo/dph a vitej v ceske republice…
No ale proc USA spesl zvlada prodavat 6600USD za 135k a SC 6600 USD prodava za nejakych 160k??
Stejne beztak ty kola vzivote nevideli USA a jde to sem rovnou z taiwanu :-D
Treba protoze spesl je jak Alza a prodava to na mnozstvi, tak nemusi rejzovat tolik :D
Tak asi tu neni zadny centralni distributor do EU, ktery by to sem tahal po kontejnerech, ale nechavaji si to posilat po jednotkach a diky tehle neefektivite to stoji posahany prachy.
Asi bude bezpecnejis prihodit obcas nejaky carbonovy kolo do kontejneru plnyho kol za 10k. Nez nakoupit kontejner kol za 100k + :-) a pak se bat, ze se toho nezbavi.
Ono je spis zajimavy, ze kolik pak to ktery kolo jde realne sehnat, to se muze taky lisit. Treba jako prave nakej vyprodej starsich modelu atd.
Tak treba ten zminenej spesl jde sehnat za kilo. Ale jak je to s cenou u techto „premiovych“ znacek nevim. To by jsi mel vedet ty, LVL je taky „premiovy“.
No tak rozdil 135 vs 100 uz je znacnej, pochybuju ze ti takovou slevu daji u SC, to by nam spis rek fousek, ten je nejak zainteresovanej se sportfulem co to taky prodavaji :)
U LV je to tak, ze jsou doporucene MO ceny, tkere se vyjma vyprodeju starsich modelu nesmi podstrelovat.
Samozrejme obchodnici maji VO ceny od dovozce jako u vseho a kdyz si nechas postavit treba cely bike, tak se dostanes na lepsi cenu, nez dyby sis to koupil jak koncovy zakaznik.
Samozrejme zdaleka se nedostanes na cenu nakych canyonu, radonu apod, LV je v MOC samozrejme taky predrazeny jak krava, jako ostatni „premiove“ znacky.
Diky zaruce a tomu ze mezi LVckarema obecne (nejen v CR) je dost lesticu :D se da koupit ale treba rok stary ram s par oderkama a jeste hodne dlouhou zarukou za cenu velmi zajimavou.
Ač primárně proti drahým rámům nic nemám, tak si myslím, že za tyhle peníze už nestojí žádný rám.
taky si myslim.. samozrejme vec je takova ze poptavka dela nabidku.. a pokud lidi ochotne daji 10tis USD za bike.. tak to firmy vyrabet budou…
Je otázka co je drahý,ten rám stojí 70tkč s použitelným tlumičem,kdežto liteville 50tkč s foxem.
70k? Ja teda nasel 2900E coz zdaleka 70k neni s monarchem, coz zas takova vyhra oproti foxu nebude …
z densnim kurzem je to skoro 80.. samo ale i LV pujde nahoru… a srovnatelna s nomadem bude spis 601 a na ty je Vivid Air…
sory blbe zarazeno
No, ale 601 je už za 70.
vsak ano… 301 s Nomadem srovnata moc nejde si myslim.
To asi ne, ale 301 se nechá taky solidně nakrmit a hodně záleží co tam máš za tlumák ( nevýhoda 301 je v tom, že se 160 mm vahadly tam dáš max monarch plus ). A 601 by s nomadem srovnávat šla, ale pro mě vychází jako vítěz díky možnosti si hodně věcí nastavit podle sebe ( úhel hlavovky, úhel sedlovky, výšku středu, zdvih ). A navíc Nomad je carbon – materiál, který moc nemusím. Ale to je na každém co si vybere.
Vidis mne prijde lepsi si vybrat geo takovou , ktera mi vyhovuje, bez dalsiho stelovani, nastavovani a druhou prioritou je vaha , ktera hraje zasadni roli vubec v ovladatelnosti/hravosti, coz cesta karbonu je vhodna.
LV 601 v L s DHX Air, hlávkem, sedlovou objímkou, Syntace X-12 osou a bowdenem váží 3,5kg. Pro Nomada jsem našel 2,8 kg, ale je otázka jestli s tlumičem, nebo bez a půl kg navíc na rámu není moc znát.
http://gewichte.mtb-news.de/…w-nomad-27–5 2.9
To je LVL pekne lehoucky, palec hore :-)
Akorát mi doma přistála před chvílí 601 v S, takže můžu říct, jo je to lehký rám :D. Nemám doma závěsnou váhu, ale s DHX Air, středovýma miskama Shimano, sedlovou objímkou, hlávkem, bowdenem a zadní pevnou osou mi osobní váha ukazuje mezi 3–3,5kg což na rám se 190mm zdvihu jde a už nepůsobí tak plechovkoidně jako 301 :D
Stačí se podívat na odkaz výše do seznamu a Lko má 3.9kg s tlumičem, Mko 3.8, takže Sko bude o trochu lehčí, ale pod 3.5 to myslím nebude.
Tak at slouzi a uzivej. Ram je to peknej.
Co predpoklada, ze naky vyrobce takovou geo udela :D
Moc vyrobcum se to zatim nepodarilo :))
A co se tyka carbonu, je to vec vkusu, bohuzel dneska jde hodne vyrobcu jen po vaze a pak jsou ty carbon ramy sice lehke ale krouti se to jak zizala. Samozrejme, bike je pak hravy, ale hraje si sam dle sveho uvazeni :D
A to je slovenska cena, pamatuju si ze tu kdysi dovozce mrcel jak jim slovaci kurvi ceny.
http://www.hibike.de/…%20650B.html Tohle je asi EU doporucena cena? 3580E :-) za ram …
Jako dobry, taiwanska seriovka, nejak mi unika za co se plati …
Ale muze byt i hur, viz spesl a jeho ramy …
Já nesrovnávám co je ekvivalent k nomádovi,jen píšu,že ta cena za top karbonový rám,kde výdrž a zpracování jsou výrazně jinde než u ostatních značek není až tak velká.
A kde jsi vlastně vzal tu cenu, protože v českém ceníku ještě nový Nomad není a výše zmíněných 3580 éček je krapet víc než 70 tis?
A i ten starý je v ceníku za 4,5tis dolarů – takže pořád o dost víc než 70 tis.
Vykrik do tmy…typicke BF
Vycházím z toho,že za takovou cenu se prodával předchozí model a podle mých informací,by se neměla cena nového modelu výrazně lišit.
Takže se bavíme o cenách za které se to dá sehnat, když se člověk hodně snaží a ne za MOC. To se pak ale budume bavit o jiných částkách i u jiných kol.
Stejně si ale myslím, že to za ty peníze nebude. Protože všechno se zdražovalo a když má teď ID sport v ceníku původního Nomada s foxem za cenu přesahující 90 tis, tak silně pochybuju, že ti nového s RS prodají za 70.
Kdyz se clovek snazi, tak sezene novou 601 skoro za pulku, pokud nema zrovna konfekcni velikost :D
Na koho Ty tady asi narážíš? :DDD
Na tebe ne, ale byly ve vyprodeji na bike components za pusu
Nový cenník jsem neviděl,v tom případě se omlouvám,já přes ty cenníky moc nejsem,pro mne je i těch 70 dost moc :-)
Takže nebude za 70??? Škoda, už ve mě něco začalo hlodat – že by. Protože pokud jde o geo, tak je to aktuálně asi nejlépe zvládnuté SC, Bronson je docela hrůza (při 176cm by mi L bylo krátké), 5010 o něco lepší, ale až u Nomada to dotáhli.
Mozna jsem blbe koukal, nebo si to blbe pamatuju, ale nomad v M taky neni ultra dlouhy (zhruba jako 301 v M)
Jo, je to tak plus minus na stejno, což je právě u SC výjimka, protože Solo je o pár milimetrů kratší a Bronson je ještě o pár milimetrů kratší, ale v L :-) Bronson M už je úplně mimo.
jj ale i Nomad s nakym 35–40 forbecem uz by mi byl takovy spis kratsi nez bych chtel.
v L by byl akorát :)
To jo, ale pokud se nepletu uz prilis dlouha sedlova trubka.
Pletes. Právě naopak L je osmnactka. Prostě jak říkám konečně kolo od SC u kterého geo dává smysl. M je 16.5.
Bronson v L byl 19" ne?
Pak je to fajn, mohl bych mit L :)
Akorat vzhledove mi to prijde takove nijake bez napadu a za ty prachy.. .)
Tak to vem od slovaku, 2848 * 27,5 = 78375,– to se uz vsakne :-)))
Koukni na PL distribuci. Nomad za 70k
To uz je slusne vzhledem k cenam jinych carbon ramu.
Holt polaci maj levnejsi zradlo, nemusi rejzovat tolik :)
Jim staci 30 litru vodky na mesic, nic vic. skromnej narod :-D
Bavíme se o cenách které jsou ofic. nebo o cenách za kolik to můžeš reálně sehnat?
Protože nový Nomád IMHO v maloobchodním oficiálním ceníku za 70 tis není.
hahahahaha… kup si nomada se suprtrupr ENVE kolama za cenu zanovniho auta a hle.. oni to maji zapleteny na competition a tester rafek rozstreli na prvnich korenech :-DD … tak to si je ted kazdej koupi po testu na pinkbiku a pohadka o tuhosti dratu ji moc nepomuze :-D
To mohla byt smula, ja verim, ze bych s tima kolama odjezdil sezonu a byly by jak nove.
Ja zase verim, ze bych je rozbil na prvni Xc vyjizdce :D (co ma nakou sanci se ******, to se mi posere) :D
tohle se může stát s každým ráfkem… akorát tady to víc stojí :-)
Musim zatukat, ze ja rafek jeste nikdy neznicil :D a to vozim tlaky 1,8 a 2.
0,8 a 1,3 atm :D
Mi nerikej, ze to nesleze v prvni zatacce z rafku? To vazis 40Kg? :-)
56kg, vpředu vozím UST TrailKinga 2.4 a vzadu Ikona 2.35 EXO TR a představa, že bych to měl někde vyzout absolutně nepadá v úvahu, to bych musel mít nafouknuto vpředu tak 0,5. Už jsem ale jel i s 0,7 vpředu a 1 atm vzadu a taky to šlo, ale už to moc nejelo díky tomu podhuštěnému zadku a na schodech už jsem cítil, že je to fakt málo, ale na ráfek jsem ještě nešel :D
Je sice pravda, že váha jezdce hraje významnou roli co se defektů a šíře plášťů týče, ale to je už opravdu ku.evsky málo, dyť musíš hrozně plavat, a pokud při tomto tlaku nevyzouváš tak jezdíš lehce a s rozvahou. Vážím 70kg a pokud mám pod 2atmošky tak se to žvýká, sic vozím obyč drátové maxxisy. Jízda na tak podhušťěných pláštích je sice pohodlná ale nečitelná, alespoň pro mne.
duse nebi bezduse? Ja s 90–100kg dojedu na bezdusich i okolo 0,7atm … to s dusi prakticky jedes po rafku… takze u jeho 50+ kg by klidne takhle nizke tlaky jezdit mohl…
Vozím duše, že by byl mezi duší a bezduší tak veliký rozdíl?
Je to docela možné, jsem zkrátka krapet paf z těch tlaků co vozíte :-)
Nebuď.
Sice poslední dobou mám vepředu taky jen cca 18–20 psi a vzadu tak 22–25, ale jak se do toho člověk začne víc obouvat, tak skáče spíš po ráfku než po plášti.
bohuzel je to uz meho pozorovani tak 0,7atm minimalne.. u vyssich vah i vic… jak rikam.. na 0,7 s dusi nedojedes protoze pojedes po rafku… na 0,7 na bezdusi dojedes napohodu jen nesmis rezat zatacky protoze se to pak zvejka…
Po přechodu na no tubes vozím nižší tlaky než s dušema, s duší 2, 2,5, předek zadek, po přechodu 1,8, 2,0, předek bych vozil i s nižším tlakem, ale plášť se už docela žvýká a nevede pak dobře stopu.
Toto vysvětlení mi příjde reálné, ale tlaky pod 1 atm to už ani s butylem v bezduši není sranda.
Hmm i pri tech 50 kg pri prvnim ostrejsim corneringu to zuje :) to je proste blbost, tedy pokud clovek nejezdi jen rovne a po dalnici.
jo, cilene vam tady vsem keca a ano, on o svem jezdeni vi mene, nez vy! zaskosnik jeden.
No v Susici to nezul a fujedas tam zul predek s 1.4bar a to vazi nakych 70kilo :)
A taky scottman vozi fakt hovadsky UST plaste, to taky pomuze.
ti mistnaci… :)
hlavne ja dyz sednu na jeho kolo, tak jedu malem po rafku a navic skoro drbu klikama o zem i na rovine :D
Jo, u předního kola to drží hlavně to, že Trail king je kus gumy. Tohle je dáno především pláštěm a ráfkem a pak samo váhou jezdce. Ještě na XC když jsem vozil XK RS 2.2, tak jsem musel vozit tlaky okolo 1,6 – jinak bych asi opravdu zul, ten se žvejkal opravdu hodně.
Předek se při tlaku 0,7 ještě téměř nežvýkal, ale zadek na 1 atm už ano a proto vozím zhruba 1,3. Troufám si říci, že úplně pomalu nejezdím a ty tlaky co vozím běžně ( 0,8 a 1,3 ) mě nijak neomezují, ten přední plášť váží skoro 1100g, je to obrovský balon ( 62mm na šířku, na výšku téměř podobně ), vozím to jako bezduše na deemaxech – 23mm vnitřní šířka ráfku, to také pomůže.
ta onza ma prez kilo? mela mit do 900g…
Ještě mám nasazeného TrailKinga, Onza je ještě v Břeclavi :D
hihihi :-D.. moje taky.. to jen aby ti nebylo lito ze jsi v tom sam :-)
:D
Což by taky mohlo indikovat že na tom kole nestojíš úplně správně a tlačíš to všechno přes zadek.
Nebo ti blbě měří pumpa.
ja s tim treba bojuju furt.. ne s tlakem… ale s tim jak se mrcasim od viseni na predku az po sezeni na prdeli.. nedavno mi Deekay vysvetloval ze to je vice mene kratkym ramem a muzu rict ze na martinove 901 jsem tohle necitil…
Jeden drobný poznatek – furt to dělám blbě a i přesto jsme jen během této sezony musel zvýšit tlak ve vidlici skoro o 20%.
ja z toho mam ted houpacku :-) a dost si to uzivam!
Noo ja razim teorii, ze 100% meho neumeni jezdeni na kole je jen a jen ve mne :-)
tak urcite :-) to ze na delsim ramu se idelani teziste hleda jednoduseji.. nebo tedy.. jednoduseji se trefis do toho sirsiho pasma uprostred teziste je jen vyhoda… clovek co ma cit to trefi i na ibisu :-)
Samozrejme, stejne tak treba kdybys behal maraton…
akorat s drobnym detailem ze v Crocsech se ti asi pobezi vyrazne hur nez v bezeckych botach :)
Ne, už to nedělám, jezdil jsem více nad zadkem ( byl to zvyk z XC, kde to ani jinak nejde ) ještě když tady byl fujedas a deekay, který mi vysvětlil, že mám být více nad předním kolem. Teď už jezdím dost nad předkem a stejně se mi ta přední guma nežvýká, ten plášť je řekněme dost bytelný a je na něm opravdu hodně gumy + jsem opravdu lehká váha :D
Myslel jsem, že mám skoro jasno, ale teď musím přiznat, že jste mě někteří nahlodali na YT Capra. Tak vám pěkně děkuji:)
O dostupnosti toho kola doufám přehled máš?
http://www.yt-industries.com/…Capra-CF-Pro
Me se teda libi vic ten comp:) Mas tam i tu dostupnost u kazdeho modelu…Cca 10–11 mesic je mazec…
Dostupnost je teď už pohoda. Jednu dobu měli minimálně u dvou modelů napsáno, že už jsou vyprodané.
Jeste koukni na radon kola:
http://www.radon-bikes.de/…d_26247_.htm
Je to teda nemecky test … ale radon ma lepsi hodnoceni nez capra
http://www.mountainbike-magazin.de/…095176.2.htm
Imho ta 8.0 SE verze je lepe osazena, nez testovana …
Radon dostal lepsi hodnoceni asi protoze je univerzalnejsi a ma lehci ram. 700g mene nez capra na ramu, to bych se fakt bal :)
Si muzete s jakeF podat ruce, zatim nepraskaj …
Tohle beru jako velkou urazku :) Malo materialu se proste jentak vochcat neda a je jedno jestli to dela radon, spesl nebo nekdo jinej. Ja proste radsi preferuju o par set gramu vic na ramu a tuzsi ram, nez lehkou zvejku.
Co vsechno z tech fotek a par popisku nejde poznat :-))) …
uplne staci polozka vaha a jeji porovnani s hodnotama u jinych bajku s podobnou hmotnosti ramu, kde vime, jak moc je ten ram mekky nebo ne ;) Ale rad se necham prekvapit, treba radon dela ramy u nekoho, kdo je genialnjeis nez jiny konstrukteri a dokaze vyhnat STW ratio vyrazne vys nez konkurence.
Tak jiste, zalozte s jakeFem prognostickou spolecnost :-)))
Dej si facku :)
Ja si tady na vedmu nehraji, to jini by potrebovali …
Ne, ty si das facku za tvoje tradicni urazlivy kecy :)
A pokud me pamet nesali, tak ten radon byl i nekde zmerenej a valne nedopadl, ted zase budes namitat ze cisilka nic neznamenaji, takze to stejne nema cenu :)
Nejaky utlocitny :-)))
Tak jasny, vzdyt kolo se sklada jen z ramu … :-)))
Ja vim, ze jsi ciclickovy cowboy … :-))) ale divej i u nemcu tradicnich cislickotesteru si vede fajn :-)))
Utlocitny ne, jen bych rad aby sis dal tu facku ,pac si ji zaslouzis :)
Ram + pruzeni/tlumeni je zaklad. Komponenty jsou od toho aby se menily a clovek si vybral co mu vyhovuje :)
A k cemu mi bude top osazeny kolo, kdyz bude mit naprd ram (ted nemluvim o tom radonu ale obecne,a by ses toho zase nechytil)
Cislickovej kovboj jsem, protoze pokud se umi cislicka dobre interpretovat tak ve vetsine pripadu presne sedi s vysledkem :)
Nemáš někde odkaz? Ten test bych si celkem přečetl, sice to ted moc nesleduju ale ten radon by mě zajímal jak se jim poved.
Mysli tohle:http://www.mountainbike-magazin.de/…897774.2.htm
Hodnota je 62. Co to znamena se zeptej vysse Profesora Cisilka :-)))
Dle nemeckyho vykladu to je ok …
Za ca. 115litrů Radon…to snad né ne?!
Bych to upravil:
Za ca. 115litrů kolo…to snad né ne?!
pokud neberes bazar, tak o moc min za slusny kolo nedas :) To ze dobry kola stoji skoro jak motorka uz je vec druha a nemocnej trh :D
Navíc tohle je aspoň karbon, občas je problém se vejít do 115 i s hliníkem (a co teprve to LV601 za 70k, to se do 115 nevejdeš vůbec :)
Tak ja nepovazuju carbon obecne za neco nadrazeneho :)
Ale 601 za plnou je slusnej prestrel, to jo :)
BTW když už jsme u SC, má ten tvůj už nového majitele?
Zrovna teď to vypadá docela nadějně, že by konečně mohl.
Radon 3,3E
Capra 3,5 No a kdo nepotrebuje machrovat s carbonem 2,6 wicked …
tak capra/radon uz je 90/100, to splnuje to moje o moc min :)
Wicked budiz, ale to to je docela maly vyber z jednoho kola pokud ti zrovna nesedne. A nemluve treba o tom ze si tam clovek bude chtit vymenti naky komponenty co mu nesedi.
Proste kilo se do slusnyho (novyho) bajku uvali jak nic.
Kilo bych do novyho kola nikdy nedal, takhle naraz by mi to bylo lito. Radost je potreba si delat prubezne, kdyz je to potreba. :)
presne, koupis ram, dalsi den koupis kokpit,druhy objednas vidli, treti drobnosti, ctvrty kola a je to ;)
Kdyby tam byla třeba sada XX1 nebo X01, už by to vypadalo dobře a velmi konkurenčně schopně. Takhle mi to prostě nepřijde jako něco super a šel bych určitě k „věhlasnější konkurenci“. Tak jsem to myslel.
Neboj ja te pochopil :-)
Paradoxne X01 je osazeno to levnejsi kolo za 3,3k jak jsem posilal vysse. Navic kvalitni drahy dt swiss kola.
Na te drazsi verzi je videt jak je drahy fox i za VOC.
Tak to mi to potom už hlava nebere, ale co, pro spotřebitele je to jedině dobrá zpráva. (jsem tu modelovou řadu neviděl)
Do konce si myslím, že to je taková ta poctivá na ničem neošizená nabídka.
tohle ti nestačí?
Viz. odpověď výše.
Kdyz si vezmu ze 56Nm/st. melo mojo SLR o kterem vylozene napsali, ze pro lidi co nemaji 70kilo a mene to chce pred koupi dukladne otestovat, pac uz je znat malo precizni rizeni a ram se dost krouti.a ze 88Nm/st. ma 301ka, kde ta tuhost je slusna, tak ten radon bude tak do 80ti kilo :))))))))
Tak camber má 56 a ibis ripley 67. Takže taky žádné extra hodnoty, fakt otázky jak se to projeví v praxi.
U camberu asi pokracuji v „dobrem“ trendu :D Vim ze to nema s timdle uz asi moc spolecny, ale kdyz jsem onehda jezdil na prvnim hlinikovem camberu, tak se to kroutilo az strasidelne :)
Skoda ze tradicne u nemcu chybi v testech Santa u nich tak nejak mam pocit, ze snad i ty carbonove ramy umi. (Ale treba bych prisel o iluze)
ani na HD ani na Riplym nepoznam mekost ramu / zadni stavby / kol / … nevidim v tom rozdil.. takze jsem na tom dobre, pac sem takovy tupon ze mi to asi nevadi :-)
Tak ty nepoznas ani ze je ti to maly :o))))
kdyz je to to nejvetsi co delaj tak nevim co mam jako delat :-D ale jezdi se mi na tom fajn.. postavil jsem si k tomu kratkou 29 a fakt mi to nejak nevadi :-)
No vsak jo :) Co ja bych dal nekdy za to, aby me nesrala kazda nedokonalost na cemkoliv, ale nejde to no :))
no to chapu :-) ja jsem za to rad :-D
No, nadruhou stranu by me nebavilo jen neresit a jezdit :D
to je hrozná představa jen jezdit…fuj :)
To přesně vystihuje mé pojetí bajkingu :D
Samo to za tebe jezdit nebude nikdy :-P Obcas mam znacny pochybnosti o tvych problemech zda vubec problemy jsou …
Syty hladovemu neveri ;)
Tak si kup taky mojo at se teda nasytis :-D
To je jasny LVL ti nesedi proto tvoje podvedomi vyplavuje nejaky nesmyslny problemy. :-)))
je fakt, ze kdybych si koupil mojo, tak mam hned po problemech, pac budu jezdit radsi jen na ocelaku :D
S LV je to tak, ze je to jak baba se kterou ses dlouho, casem ste se sobe prizpusobili (dobra, v tomdle pripade spis ona tobe) ale kolem dycky probehne naka mladsi, hezci, atraktivnejsi, jenze clovek pak dycky pri blizsim ohledani zjisti, ze by to za to nestalo :))
Ja muzu rict, ze treba s Pikem, kterej tobe nesedl vubec a nepoznas povazujes za prast jak uhod jestli tam mas Pika nebo Float 34 (coz jsem tu od tebe nekde cetl), tak ja mam konecne vidlici, ktera funguje tak jak sem dycky chtel. To ze treba nebude fungovat dlouho je vec jina, proto sem ji bral z CR. To same s tlumicem, tam to bylo horsi, pac se musel primo ladit. Prechod na L s 40tkou predstavcem byl pro me taky plus co do funkce a pocitu z jizdy. Vicemene jedinej problem co mam ted se svym bajkem je, ze uz to neni pekny kolo ale takova splacaninka, ktera sice funguje pekne, ale nevypada moc k svetu :))
Ja vzivote 34 nejel :-) … bylo to pike x 36, opet cisilka, ale docela znacny rozdily ;-)
tak to musis dodat i rocnik, protoze tam je rozdil nejvetsi :)
Vyborna predikce :-)))
Musel jsem se snazit, kdyz uz me tu tak vychvalujes :D
Testy jsou osemetne. Rozlišovat bych hodnocení kola a hodnocení rámu.