Ahoj,
nemate nekdo praktickou zkusenost s porovnanim aktualniho Blura LT a XC (neresim ted karbon ci dural) ? Jde mi v zasade o o to, jak hodne jsou tyto dve kola odlisna, teoreticky rozdil mi je jasny :-). LT jsem i jel.
Dik,
Ahoj,
nemate nekdo praktickou zkusenost s porovnanim aktualniho Blura LT a XC (neresim ted karbon ci dural) ? Jde mi v zasade o o to, jak hodne jsou tyto dve kola odlisna, teoreticky rozdil mi je jasny :-). LT jsem i jel.
Dik,
fakt nikdo ? alespon zkusenost – pozitiva,negativa s jizdou v ceskych podminkach bud LT ci XC ? Popravde receno nevim ktery kousek, to moje „jezdeni“ se tak nejak prekryva do obou kategorii
Pokud preferujes rychlejsi jizdu a maratony pak XC pokud pohodli + moznost si vic zablbnout tak LT takhle sem to resil ja :-)
LT je universál, když píšeš, že tvoje ježdění pokrývá obojí, tak ber LT. Když si vezmeš spíše menší rám, abys mohl dát představec tak okolo 10 cm, tím dostaneš váhu na rovině na přední kolo (aby se dobře točilo), tak na tom můžeš jezdit XC i něco těžsího. LT jsem měl, tak vím o čem je řeč.
nechpu jak to myslis s tim delsim predstavcema aby se kolo lepe tocilo. muzes mi to vysvetlit? diky
Psal jsem o tom tady:
obidva tu asi dlhodobo nevozi nikto. Mal som moznost dlhodobo jazdit stare LT a teraz nove LT2. Zviezol som sa ale aj na starom XC. Z toho, co som mal moznost okusit mi najviac vyhovuje sucasne LT2. Ak mas kondicku, mozes si to rozdat na maratonoch aj s „elastakovymi XC chrtmi“ :-) -moj pripad. Pohodlie oproti XC bude asi niekde inde, tak to aspon bolo u stareho VPP. Nemam ale skusenost s novym XC. Stare VPP je uplne o niecom inom ako nove VPP2. Takze ti nepomozem…
a to uz jsi jen krucek od nomada:)
neeee, uz zadny dalsi modely :-)). po nekolika tydnech prehrabovani v ty obrovsky nabidce celoper, proflakanym case v praci hledanim po BF, jsem fixnutej na LT ci XC, a to jsem stejne ve „stresu“ pac se neumim rozhodnout. Jezdeni uplne normalni, vyjedu z jiznaku na jih k sazave a nekudy zpatky, stejne jako treba na velocampu respektive po zeleznych horach. vubec zadny skoky a podobny bejkarny. jednou jsem jel zavod, letosniho krale – pojedu ho zase, asi taky trans brody, pristi rok mozna na zkousku 24, takze o zadnym zavodeni nemuze byt rec. Nicmene sotoline a svaznicim se proste v cechach neda vyhnout :-).
LTčko je fakticky takový rychlejší nomád,140mm vidle tam moc nesedí 160 je ok,ale to už není na to co ty popisuješ,xc jsem nejel,ale vybral bych si buď Ibis mojo,nebo něco jiného,protože LT mi na rychlý ježdění nepřijde,má dost krátký posez,je to takové enduro.
souhlas s tomfree ! :)
Z kopce souhlas ale co se týče přesunů tak to ani náhodou Nomad je mrcha která nejede ,Blur je raketa,jezdil jsem RM Elemeth 70 a pokud člověk nechrtí,myslím tím nástupy ze sedla tak ten Blur LT jede stejně a z kopce si to na tom kole užiješ.:)
jak jsem psal, zadny dalsi znacky, to je pak nekonecnej vyber :-)). Mojo sice fajn ale cenu bych urcite nemel takovou jako na LTcko, pokud ano, udelal bych kompromis. 140mm vidle je maximum o kterem uvazuju, spis se klonim ke 130 (i kdyz santove doporucujou 140–160). V zasade asi koupim LTcko, ted uz jenom vybrat jestli bude stacit pro mojich 184cm velikost L nebo by byla zajimavejsi XL ?
L ko ti bude stačit, dej tam set back sedlovku a představec tak 10, 11 cm a poskládáš se na to. Já mám 182 a vozil jsem L se sedlovkou napřímo a s představcem 10 cm.
Neblazni, 130 mm vidlicou to podkopes. Ja zase rozmyslam prejst zo 140 mm Pika na RS RVL Team Air U-turn 150 mm s Maxle osou. Podla mna idealna vidla na tento typ biku. Ak sa rozhodnes na zdolavanie echt prudkych vyslapov, zosrobujes a je vymalovane…Vahovo to vychadza na nejakych 1840g (aj pevnou osou), uspora voci Piku (300–400g). Rozhodol som trosku potunit :-)
Tot moj postreh…
zapomen že Uturnem budeš před výjezdama něco šroubovat…když zmena zdvihu tak jezdním tlačítkem ale uturn je uplně na nic.
ale jo, hodí se to třeba do alp – ráno zašroubuješ, za čtyři hodiny vyšlapeš na kopec, tak vyšroubuješ a jedeš dolů. Ale nic víc.
no presne na toto je u-turn stavany. Nie na neustale cvicenie s cudlikom.
Ja tiez vsetko slapem s plnym zdvihom (alebo potom tlacim). Pisal som echt prudky kopec :-). Parkrat za sezonu som ten u-turn ale precvicil, ci vobec funguje…
to je muj pohled na vec, pisu to sem abych posbiral nazory :-). Je to taky cenova otazka, zacinam na Recon 335 SA nebo Revelation DA, dalsi varianty uz jsou cenove tam kde ja nechci :-). Zkousel jsem LTcko s Float RLC 140mm, podle me naprosto zbytecny pro normalni jezdeni v CZ - vidle nevyuzita, vyjezdy nic moc.
přesně tak, na normální ježdění to chce 160mm
a duvod ?
když dáš na BLT2 menší vidli jak 140 bude to padlý na čumák, pokud ti přijde i tech 140 moc tak se koukáš na špatný kolo, vem si BL XC. Jinak já bych na blura dal 150mm talas s 15mm osou. do výjezdů snižuješ jedním pootočením, přitom dostatek zdvihu a relativně tuhá konstrukce. Osobně tam mám 36 VAN a paráda.
jo mozna koukam na spatny kolo, proto si to tady chci ujasnit kdyz uz to stoji tolik penez :-).to ze bude padnuty na cumak je spatne ? ziju v domeni ze bude vic natazeny posed a nebude takove perovani kdyz to reknu laicky.
jak tady kluci píšou, LT je stavěné na vidle od 140 do 160. Pokud bys jel standardně na 130 a méně, tak to znamená, že ti kolo zůstane trčet zadkem nahoru, čumák dole – změní to úplně geometrii. kolo si lehne, úhel hlavovky se zmenší – vidlice nebude tolik položená, kolo bude nervóznější, bude se snadněji bořit, bude přitom hůř reagovat na terén a hlavně z kopce už to bude dost nepohodlné – jako bonus budeš mít furt hodně váhy na rukou, takež veškeré pohodlí LT bude fuč.
Pokud LT, tak rozhodně se 140 mm nebo víc. Se 140 to bude příjemná AM geometrie, která tě neutahá – takhle jezdím staré LT a přes ty 140 zdvihy je to kolo, které při dostatečném pohodlí a perfektní průchodnosti netratí nijak zvlášť na mrštnosti (XC je výrazně méně pohodlné a přitom za pedálem o tolik lépe nejde – největší rozdíl jsem viděl v geometrii posazu – na XC mě to nutilo „závodit“, LT jsem si dokázal užít a hrát si. Pokud chceš takový ten nataženější posed, ber XC, pokud chceš univerzální kolo do terénu a na pohodovou jízdu, které ale „i pojede“, ber LT.
S případnými 160 by se to kolo posunulo geometrií do Endura, na což je stavěné, ale směrem dolů to nedává smysl.
Na LT2, které má i vyšší zadní zvih o 5 mm a trochu hladší průběh chodu bych možná o nějaké vidlo na 150 mm uvažoval jako o primární volbě a 140 už bych na něm bral jako absolutní minimum (tedy pro běžnou jízdu – snižování ve výjezdech je super věc a sem tam používám).
moje řeč předsedo :-)
souhlas
aha, to jsem potreboval vysvetlit, diky :-).
Tenhle nazor „pokud chceš univerzální kolo do terénu a na pohodovou jízdu, které ale "i pojede“, ber LT." jsem chtel slyset. To je presne to o co mi jde, nemit kolo v nejake vyhranene kategorii typu xc ci am, protoze jezdim hlavne v CZ, obcas i rychleji, 1–2 zavody, 1–2 alpy. Nicmene pravdou je, ze mam stale na pameti hlasku z BF tusim ze od Mloka – kazdy prvni celopero bude dobry.
Nicmene prachy jsou az na prvnim miste ;-).
dik za nazory.
Ano, ale taky si poradne precti, co tu bylo psano o vidlich.. at z toho neudelas kockopsa, ktery bude imho k ho*nu..
jasny, s vidli min 140mm jsem to pochopil :-)
no ta 150 mm Talaska je ako moja druha volba. Len cena by musela byt konkurencieschopna k RVL (ten viem zohnat za dobru cenu) a odradzuje ma 15 mm os (nutnost kupit novy naboj-moj 4-rocny Ringle facha ako novy).
prihreju si kasicku,kdzy to tak vsichni potvrdili:)…kdyby jsi snad na nomadem uvazoval a stacila by velikost M :) v profilu mam kontakt :)