SC Blur LT - rada ohledně velikosti

88 nepřečtených
  • kloubik

    Ahoj,

    chtěl bych poprosit lidi co jezdí tohle kolo o názor na velikost rámu. Vybírám nový kolo a Blur LT2 je zatím na prvním místě seznamu.

    Mám ale problém s velikostí. Měřím 188 cm, normální postava, do teď jsem jezdil kola v L-ku (GF Cobia 29", Gianta Trance X). Ale Blur mi přijde v L-ku kratší, musel bych mít minimálně 120 mm představec a nevim jestli by to stačilo (120 mm jsem měl i na Giantu, kterej je o 1 cm delší a bylo to na hraně). Nevim jestli je rozumný to řešit setback sedlovkou, která by mohla posunout sedlo dozadu a pak by snad stačil 110 mm představec. Delší představec mi už na tohle kolo/kategorii přijde nevhodnej. Na druhou stranu chci aby kolo bylo „hravý“, ovladatelný a neměl jsem zbytečně velkej rám.....

    Díky za každou zkušenost nebo názor.

    0 0
    • kubad  

      Blur je kratky :-( podle me ti bude L ko kratke a davat 120mm predstavec na tento typ kola je blbost. Mam 183cm a L ko je akorat mam tam 100mm predstavec a ted jeste menim sedlovku za jinou s ofsetem.

      0 0
    • dodydody  

      Moc ti nepomohu mam 168cm a Mko s 70mm představcem a je to tak akorat,sedlovku mam primou mam to jako XC.Hanz ma neco kolem 190cm a ma XLko ram s 75mm predstavcem.

      0 0
    • hanz  

      mam 190cm a blura v XLku. 8cm představec. polohovací sedlovku která má malej offset ale stejně mám sedlo nastavený tak že by to bylo v klidu aj na rovný sedlovce.

      Záleží k čemu budeš stavbu směrovat, jestli k ultimátnějšímu endurku nebo k pohodlnýmu chrtovi co daleko dojede. Snesl bych aj kratší představec když bych chtěl moc blbnout ale snesl bych aj trocha delší když chci chrtit. Na Lko velikost klidně zapoměn a xlka se vůbec neboj, kluci co jezdí na RB kemp ti klidně potvrdí že co se týče obratnosti nemám sebemenší problem nikde. Jo mam tam 160tku vidli a pobral jí na hraně, asi by ideal dlě mě bylo něco ve stylu 150mm na 15mm ose. Ale s tou 160tkou je to výbornej sjezdák a stále má vynikající stoupavost.

      Tož tak, upozornuju že po asi z 20ti různých fullů co jsem jezdil a měl možnost ozkoušet je tendle v top 4 co sem kdy měl, takže všechny moje rady budou vést k jednomu cíli a to je přesvědčit tě na něj. Dodyho jsem taky přesvědčil já a chrochtá si blahem. :-))))

       
      0 0
      • kloubik  

        Ono mě zas tak přesvědčovat nemusíš, spíš by to chtělo přesvědčit mojí přítelkyni, že to kolo za ty peníze stojí :-)))))

        Na enduro to rozhodně nechci, spíš na pohodový delší ježdění s tím, že mě víc a víc láká si dát někde sjezdík, když ho potkám cestou a třeba i lehce skočit a myslim, že právě Blur je kolo, který by na tohle bylo ideální. Myslel jsem si, že L-ko bude asi malý, ale chtěl jsem znát další názor…

        Jinak teda ještě doplním další 2 kola na seznamu: Titus FTM – ten by v L-ku seděl přesně, hodně se mi líbí, ale zatim se mi nepodařilo nikde přesně zjistit průběh zadní stavby (řešil jsem s Mlokem, ale model na to zatím není, pokud by byl podobný jako u Tituse Motolite, tak by se mi průběh hodně líbil a myslim, že by i dost připomínal Blura, s tím že by mohl být ještě trochu víc žehlivější protože by se při šlapání nezamykal).

        No a třetí kandidát, kterej mě absolutně chytnul designem a barvou je Ibis Mojo v oranžové :-)) Ale z funkčního hlediska má pro mě lehce navrch Blur.

         
        0 0
        • dodydody  

          Me zkusenosto jsou tyto,to kolo jde uzasne za pedalem jezdil sem Rocky Mountain Elementh a pokud s nikym nezavodis a jedes si pohodove svihove tempo tak jede blur stejne.Ve sjezdech co je v mem okoli tak na bluru rozhodne nejsem pomalejsi nez na SC Nomadu,oproti Nomadu je kolo mnohem hravejsi a zabavnejsi.

          0 0
        • Twisp  

          A jaké je to funkční hledisko, kde má navrh Blur před Ibisem ?

          0 0
        • BB  

          Tak toho Ibise ti mohu jen doporučit, na toho jsem z Blura přešel, takže mám dost dobré srovnání a je to po všech stránkách lepší kolo než BLT. Srovnání s BLT2 bohužel nemám.

          0 0
          • kloubik  

            Mě se ten Ibis vážně hodně líbí… Ale když porovnám průběh zadní stavby, bojím se, aby Ibis nechodil ke konci moc snadno na doraz…má ke konci poměrně dost rostoucí levarage ratio. Blur má naopak klesající, takže když by mě začalo bavit si občas někde lehce skočit, říkám si, že by jeho charakteristika byla vhodnější. Viděl jsem na youtube video, kde chlapík jede na Ibisu po rovině a jen si tak lehce poskočí za jízdy pár cm nad zem a při dopadu jde kolo úplně opakovaně na doraz… (samozřejmě je otázka jak to měl vůbec nafoukaný).

            Mohl bys kdyžtak stručně shrnout svoje zkušenosti s tím kolem? Koukal jsem tady na foru, ale nic jsem nenašel. V porovnání se starším Blurem věřím, že by se mi asi taky líbil ten Ibis víc, ale ve srovnání s Blurem LT2 už si nejsem tak jistej… Možná ještě zkusim poprosit Mloka o názor, sice jsem koukal do Linkage ale nejsem schopnej z toho vyčíst tolik jako on :-)

            0 0
            • kloubik  

              Tady je to video, který mě odrazuje…

              0 0
              • Twisp  

                teď jsem kouk na to video … vi ten kluk k cemu je pumpa ? :)  takhle se ten ram pri spravnym nahusteni nechova

                0 0
            • kesu  

              ja bych vzal ibise uz jen kvuli designu, blur se mi fakt nelibi..

              0 0
            • BB  

              DW link na Moju je o něco pohodlnější systém odpružení. Citlivější na drobné nerovnosti a ochotnější pobrat i něco většího. VPP na BLT se tak nějak převalovalo v polovině zdvihu. Mojo má kratší zadní stavbu a níže těžiště, takže nesrovnatelně obratnější při manévrování z kopce i po rovině. Kde bych řekl měl BLT trochu navrch, tak to je stoupání. Díky dlouhé zadní stavbě byl ve výjezdech stabilnější. BLT měl neustále problémy s vrzáním. Stačilo kolo umýt hadicí a měsíc jsem hledal, kde to vrže. Asi si toho byli vědomí a proto tam udělali porty pro mazání bez rozebírání. Mojo díky chytré konstrukci vahadel nevrže vůbec. Řadu věcí na BLT2 vylepšili, jednak to mazání, zmenšili progresivitu, ale mám takový dojem, že i zkrátili zadní stavbu a to by mě vadilo. Jinak to jsou obě špičková kola.

              0 0
              • Twisp  

                já dal dolu ten vylepsenej link z LT a od té doby klid, jinak me to taky dost s…o. Mimochodem opozdene diky za tvuj email…na oplatku dostanes fotky hotovyho bajku jako prvni ! ;)

                0 0
                • BB  

                  dík, s tím titanovým linkem ze dvou částí máš pravdu, o té chvíle, co mi tam Franta z 03Probike dal vahadlo z jednoho kusu, tak byl klid. Bohužel jsem pak Blura brzo prodal, takže jsem si klid neužil.

                  0 0
          • Twisp  

            já přecházím z classica … a jsem fakt zvědavej :)

            0 0
            • kloubik  

              Na novýho Blura nebo na Mojo?

              0 0
              • Twisp  

                na MOJO SL

                0 0
                • scret  

                  taaak a je to venku!:) tywa tak tos me fakt nas..al!:)) ty budes mit Mojo? zavidim!

                  0 0
                  • Twisp  

                    jestli už konečně upečou bily v XLku, tak snad jo : )

                    0 0
                    • Lowrider  

                      Ten je překrásnej =-O.

                      0 0
                    • kloubik  

                      Můžu se zeptat kolik měříš?

                      0 0
                    • scret  

                      mimochodem jakej je rozdil mezi Mojo a Mojo SL? vetsi zdvih?

                      0 0
                      • kloubik  

                        Víceméně jenom váha díky použití méně materiálu na rám a více částí (vlastně téměř všechny z karbonu).

                        Differences between the Mojo and Mojo SL are as follows: The Mojo SL uses a higher modulus higher strength carbon fiber layup. This way we can use less material and get comparable strength and stiffness. The SL also features compression molded carbon fiber dropouts, compared to aluminum on the Mojo Carbon. The headcups and seat tube insert on the SL are also carbon (they're aluminun on the Mojo Carbon). We also use Titanium fasteners (rather than steel) in the Mojo SL, saving a few more grams. If you add the optional DT Swiss XR Carbon shock, you'll save even a bit more. All these things add up to a weight savings of about .65 pounds under the Mojo Carbon's weight.

                        0 0
                • mr.antik  

                  čas vytyčit nějaký ostřejší trejly v okolo Liberce :-)

                  0 0
          • hanz  

            on je ale obrovskej rozdíl mezi LTčkama. starý LTčko nemá s nový společnýho snad vůbec nic. Jezdil jsem krátkodobě starý LT a pro mě dost strašný nepohodlný, tupý kolo.

            0 0
          • vifon  

            BLT voci BLT2 je velky rozdiel, v podstate ine kolo…Uz som sa rozpisoval tu: http://www.bike-forum.cz/…6/forum.html#…

            0 0
      • fousek  

        No jo ale ta tvoje obratnost nebude jenom o kole:-)

        0 0
    • Twisp  

      šel bych do XLlka a dal kratší představec…

      0 0
    • BB  

      měl jsem Blura LT  v Lku. Ale nekoukal jsem, jak změnili geometrii u LT2. Měřím 182 a stále jsem měl pocit, že bych klidně mohl mít Mko. Sedlovku jsem měl na přímo, ale díky dlouhé zadní stavbě to chce spíše sedlovku s posunem. Nejlepší mi připadá set back Thomson. Představec jem měl 10 cm. Takže když bys dal setback sedlovku a představec 11 cm, tak se na to Lko určitě poskládáš. Ale je to věc pocitu, XL je sázka na jistotu.

      0 0
    • BB  

      Jo a pokud bys šel do Ibise, tak určitě ber Lko.

      0 0
      • kloubik  

        No to by byla taky otázka…delkou horní trubky je Ibis víceméně shodnej s Blurem. A navíc jsem už ze dvou různých zdrojů četl, že mu vytýkají kratší zadní stavbu (ale zas to prej neni tak strašný), což by v kombinaci se setback sedlovkou už nemuselo dělat dobrotu ve výjezdech…

        0 0
        • tomfree  

          Jezdil jsem nový LT i Ibise,když jsem vybíral kolo pro sestru a Ibis jednoznačně vyhrál,nekoukám na rozměry,ale LT mi přišlo strašně krátké a ibis mi sedl jako ulitý a když k tomu připočtu debilní úhel hlavy na LT se 140mm vidlí,tak vede na celé čáře Ibis,chce si to projet a uvidíš.

          0 0
          • kloubik  

            Jako že je 140 mm málo? Podle geometrie mají hlavovej úhel Mojo i Blur stejnej, ale je otázka s jakou vidlí je to měřený…

            0 0
            • Twisp  

              podle me ma ibis 73 a blur LT 69

              0 0
              • kloubik  

                73 nemají ani chrtí fully, kdyby měl Ibis 73 to by byl ve sjezdech masakr :-) Nebude to spíš úhel sedlové trubky?

                0 0
                • Twisp  

                  samozrejmě … moje chyba…už bych na to měl přestat čumět :)

                  0 0
            • tomfree  

              Jo podle manuálu je to stejné,ale když je postavíš vedle sebe,tak je to jiná,podle mně to dělá stupeň rozdílu a na LT si připadám se 140mm vidlí jako na ht,jistota ve sjezdu je malá,se 160 je to něco jiného,ale to ztratí výhody lehkého kola.Jako nevýhodu Ibise je možné uvést,že nepobere takovou šířku pneu jako santa,ale k tomu jsou určené jiné kola,osobně moc nerozumím filozofii SC dělat nomáda a LT s minimem rozdílů ve využití.

              0 0
              • kloubik  

                Šířku pneu neřeším, ani výdrž v hard-core sjezdech, protože nechci enduro, ale bike na pozemí XC-AM. Ibis se mi víc líbí designově, u Blura LT se mi víc líbí průběh zadní stavby, což má zatím navrch. Musím obě projet – pocit z kola a geometrie rozhodne.

                0 0
                • BB  

                  Mojo radši nezkoušej, je to strašně nakažlivé. Kamarád zkoušel testovačku, kterou si pro sebe postavil Dlouhán  a z testovacího víkendu už ho do 9395 nevrátil. Druhý kamarád se chtěl ubezpečit, že jeho Specialized je opravdu nejlepší. Varoval jsem ho, nedal na mě a už taky jezdí na Moju.

                  0 0
                  • kloubik  

                    Jak to tak tady čtu, to kolo se snad prodává jak housky na krámě :-)))))

                    0 0
                    • BB  

                      je to tak, prostě návyková záležitost, z mých kamarádů jsem jen tak narychlo napočítal 8 kousků. Za dobrého kursu dolaru to nebylo zas až tak drahé. 

                      0 0
        • dodydody  

          Záleží jak moc kolu chceš nakládat Blur LT2 vydrží opravdu hodně Hanz byl s Blurem i na Jasný jedna z nejtěžších DH tratí u nás a  na slovensku a krom 1 dropu :) :) : ) dal všecno.

          0 0
          • BB  

            Brian Lopez jezdí na Moju sjezdy zcela běžně

            0 0
            • kesu  

              mojo je hlavne designove uplnej zazrak…

              0 0
            • dodydody  

              :) ha tak to se máme na co těšit ve světovém poháru,a už se to tu někde řešilo to že je někde koluje foto neznamená že na tom jezdí sjezd

              0 0
              • Twisp  

                jezdí, ale mně je to šumák :)

                0 0
                • BB  

                  skoro neskutečné, že na stejném rámu mám postavené kolo na XC celodenní ježdění.

                  0 0
                  • kubad  

                    otázka je do jaké míry jsou ty rámy shodné že, ale jinak paráda souhlas

                    0 0
                    • BB  

                      Scott Nicol jednou psal, že jsou shodné, protože mají jednu formu. Spíš je otázka, na kolik závodů to Lopesovi vydrží. Na druhou stranu Lopes ovlivnil konstrukci, protože si nechal nainstalovat pevnější horní vahadlo a později to začali dávat na všechny rámy jako standard.

                      0 0
                • hanz  

                  to video je jako důkaz že jezdí na moju DH?…já tam viděl 3 krásný zatáčky nějakýho trailu a jeden gapík.

                  0 0
                  • dodydody  

                    : )

                    0 0
                    • kesu  

                      to ze na nejakym kole nekdo jezdi 4X ma asi stejnou vypovidaci informaci jako to co na kole da hanz:)) , pokud umis tak tomu zas tolik nenakladas, pokud ne ,nezachrani te ani sjezdak..

                      Ostatne na Meride Cobre alias BigAiru jezdil polc dual,pritom ten ram prasknul kazdymu..

                      Ono nakonec praskne vsechno:(

                      0 0
                  • Twisp  

                    psal jsem neco o DH ?

                    0 0
                    • hanz  

                      jo, přečti si naco si reagoval..sjezd je DH

                      0 0
                      • Twisp  

                        typ nademnou psal, že se na tom jen fotí – já mu ukázal, že možná na tom i jezdí. Běž si radši vytlačit kolo na kopec. :)

                        0 0
                        • hanz  

                          ne tys nepsal nic o tom že možná…napsals natvrdo že jezdí. Mě je to fuk, já se jen směju tomu zaslepenýmu názoru že ibis je kolo na všechno a pro všechny a nejlepší. A nevím z jaký pozice všehomoucího mě posíláš tlačit kolo na kopec. Ukazuješ tím akorát svou nadřezenost a povíšenost.

                          Nehledě že je to kravina, ale to bys věděl kdybys o dh něco věděl.

                          0 0
                          • BB  

                            „… že ibis je kolo na všechno a pro všechny a nejlepší“, tak tohle jsem zatím v žádném předchozím příspěvku nečetl a za sebe bych si to nedovolil říct, ale jinak souhlas :-)

                            0 0
                            • mr.antik  

                              To je spíš marketing značky, třeba mě při mé opatrnosti a pomalosti by to stačilo i na DH a nechci se nikoho dotknout, ale takovejch nás tu je velká většina…

                              0 0
                              • goofy  

                                DH se vetsinou pomalu sjet neda.. :-)

                                0 0
                                • mr.antik  

                                  Ale je to lehoučky a můžeš to aspoň pohodlně sejít :-)

                                  0 0
                                • BB  

                                  já se v tom moc nevyznám, ale není tohle sjezd ?

                                  http://vimeo.com/1764797?…

                                   
                                  0 0
                                  • hanz  

                                    je to sjezd, ale ty vůbec nechceš akceptovat myšlenku, je to jen marketing..... když na todle veme Peat karbonovýho blura a natočí videjko tak tu rázem máme XC kolo co na něm mužeš jezdit dh? Asi ne že.  Mě je jasný že Lopez se s mojem postaví klidně na 5ti metrovej drop, ale to z toho kola nedělá FR mašinu.

                                    0 0
                                    • kOmE  

                                      jednu dobu bylo videt na kde jakym slopestylu ,ze na XC fullech kolech jde kde co. A na druhou stranu jsme videli uz dost popraskanejch DH a FR stroju od lidi co nedavaj zas az tolik, jen na tom jezdej treba dve sezony a ne dva zavody. Takze jak rikas ,je to marketing , uzasne pevny vseumel IBIS.

                                      0 0
                                    • BB  

                                      nevím, kde jsi přišel na to, že nechci akceptovat myšlenku, že jde o marketing. Jasně, že je to marketing, celá západní civilizace je postavena na marketingu. Škoda, že si ten Peat toho karbonovýho Blura na ten sjezd nevzal jako první. Nikdo tady taky neříkal, že Mojo je FR mašina. Pouze jsme řekli, že na tom jel BL sjezd.

                                      0 0
                                      • hanz  

                                        už mě to nebaví, nevím jestli s tebou nebo s někým dalším sem se už dávno hádal o tom že BL jezdí sjezdy na moju ale už v tom dál pokračovat nebudu. pokažde trochu upravíš tebou napsaný věci a mě nutíš něco co jsem neřekl.

                                        nebudeme to dál rozebírat, todle nevyhrajem.

                                        0 0
                                        • BB  

                                          dobře děláš, neztrácej čas a dělej co tě baví

                                          0 0
                                  • rossi001  

                                    jako z toho videa riam jen nadherna trat,ale ja bych s ev te rychlosti posral!:-D,ale  tez bych s epriklonil k Hanzovi to je marketing,dej to do ruky mene zkusenemu cloveku a rozfrca to kolo na padrt..

                                    0 0
                                    •  
                                      Obsah tohoto příspěvku je blokován.
                                      0 0
                              • Frostty  

                                tak, tak :o)

                                0 0
                                • hanz  

                                  no je to právě naopak, čím mín seš šikovnej tím víc potřebuješ kolo na dh určený(velké zdvihy, položenou vidlici, výkoný brzdy a dobrý pláště) když začneš mít vypilovanou techniku začneš koukat po lehčích kolech třeba aj s menším zdvihem, 2.35tkách gumách atd.

                                  v zásadě se dá všechno sject na všem, ale na enduru si rozbitou dh trat neužiješ.

                                  0 0
                                  • Frostty  

                                    To je jasné, 100% s Tebou mohu souhlasit. Nenapsal si nic co by nebyla pravda.

                                    0 0
                                  • Manas  

                                    Potom co sem si dal na RB Monster EN trat svetaku ve Schladmingu jen souhlasim. Sjet se to da, i pomerne rychle ale boli to.

                                    0 0
                            • goofy  

                              Neni to sice nikde primo receno, ale jde to podle tech chvalozpevu vycist :-D

                              0 0
    • BTom1  

      Přece nemůžeš krátkou délku rámu dohánět setback sedlovkou to je blbost.Jestli máš 188cm tak bych vzal xl a kratší představec myslím že 100mm musí být akorát a že příjdeš o hravost no možná maličko trochu jo ale v přímým směru bude kolo s větším rozvorem stabilnější.

      Já mám na biku horní ef.délku roury 615mm a k tomu 90mm představec a vlajdy a ty mě ještě taky zkracujou představec a měřím 182cm…a nikdy bych už nevolil delší představec než mám.Dříve 130,110,100mm a nechápu jak jsem s tím mohl jezdit.

      Bez problému vyjedu i s kombinací 9omm+vlajdy jakoukoliv stojku kde jsem dřív měl s delším představcem a kratší horní trubkou problém.

       
      0 0
      • BB  

        není to tak jednoduchý, set back nebo přímá sedlovka je dána úhlem sedlové trubky, délkou zadní stavby a délkou klik. Takže je to zcela nezávislé na tom, zda má M, L, nebo XL rám, pokud je sedlovka dostatečně dlouhá. Je pár vyjímek, myslím že např. Ventana, kteří dělají různou velikost zadní stavby pro různé velikosti rámu.

        0 0
    • dodydody  

      Santu neber už je tu dost přesantováno :(

       
      0 0
      • kubad  

        souhlas :-)

        0 0
      • vifon  

        pripojim sa :-)

        Ale keby predsa len tvoja volba padla na SC BLT2, bral by som XL. Mam 179 cm a velkost L a neviem si ta dost dobre predstavit na tom L-ku, pokial ho samozrejme chces na pohodove XC (AM).

        0 0
    • lenochod  

      Kupoval jsem Blura LT2 manželce – velikost M. Ona 165cm já 172cm. Dle tabulky je pro mne ok, ale když bych si jej kupoval pro sebe jako jediný kolo, volil bych asi o číslo větší. Taky se mi zdá krátší.

      0 0

Nová reakce na zakládající

Pro zobrazení diskuse se prosím přihlaste nebo zaregistrujte.