Schwalbe Nobby Nic (front or rear)

26 nepřečtených
  • Zlatka

    Proč mám pocit, že jsem ho obula obráceně ? Front, šipka dopředu je proti šípu, no teď kostkám..:-), není to tak jasné jako to bylo u RR. www.trinnity.cz/DetailPage.asp?… www.bikebase.cz/article.php?… Zítra ho otestuji na zadku v blátíčku a kamení – 2.25. Na dlažbě doma to docela poskakuje, jaký tlak do něj doporučujete ? Chci aby něco vydržel, teda alespoň zimu kterou plánuji letos jezdit…uááááááá, brrrrrr, kosáááááááááá. Svařák ! Dík za rady.

    0 0
    • raceman  

      schwalbe to dělá tak, že když dáš plášť šipkou front tak má menší valivý odpor a menší záběr a když ho dáš směrem rear tak má větší valivý odpor a větší záběr. snad se to dá pochopit.....

      0 0
    • MlokCZ  

      Zkoušel jsem u NN vepředu obě varianty nasazení. Rozdíl není nijak velký, ale o něco lépe se mi osvědčilo ho nasazovat podle doporučení Schwalbe, tedy po šipce front. O chloupek líp pak jede a druhý rozdíl, který jsem zaznamenal je, že pak lépe dokáže chytit stopu při zatáčení (např. vytáhnout z vyjeté koleje od traktoru nebo při kritickém rychlém objíždění větších šutrů ve větší rychlosti v rozbitějším terénu).

      Ale jak píšu na začátku, ten rozdíl není nijak moc velký. Vzadu jsem ho jezdil jen chviličku na otestování záběru a rychlosti, takže tam s rozdílem sloužit nemůžu (vozil jsem ho jen po šipce rear jak doporučuje Schwalbe a záběr tak byl dobrý).

      0 0
    • MlokCZ  

      A tlak to chce hodně malý, má dost velký objem, takže i při menším tlaku je dost tvrdý. Já vozím vepředu 30 psi (mám 70kg) a vzadu 35 psi a to je pro mě takový kompromis mezi rychlostí a jak sedí v terénu. Pokud jsem chtěl aby v terénu fakt seděl super, tak jsem vozil ještě o 5psi méně, tedy 25/30psi. A i při 25 psi při tom objemu žádný problém s cvakáním duše.

      0 0
      • Zlatka  

        Díky moc, no jak píši začínám s ním vzadu 2.25 a díky né zrovna komfortnímu nasazování kola (rohloff) ho z5 „začista“ otáčím front dozadu. Jedu konečně už ven. Vím že doporučují NN dopředu pro lepší trakci v zatáčkách, atd. Ten tam podle spokojensti přijde, ale 2.1 a frontem dopředu asi… :-)

        0 0
    • Flinker  

      Doporucujem drzat sa sipiek ako ich dal vyrobca. Ja mam NN vpredu a som velmi spokojny. Vzadu drzi velmi dobre ale ma velmi nizku zivotnost – kolega ho zjazdil za 1500 km, ak sa budes dosledne vyhybat asfaltu tak pocitaj max s 2000km. Vpredu je skutocne vynikajuci, mam na nom aspon 3000km a zatial v pohode.

      0 0
      • Zlatka  

        Mé dojmy dnes po 101 km s NN 2.25 vzadu a RR 2.0 vepředu ? Cca.50km asfalt, 50km terén – šutry, písek, bláto se nekonalo. Dejvice-Pigi-Černošice-Řevnice-Halouny-Cukrák-Radotín-Dejvice Asi ho ale ještě otočím – správně frontem dopředu, mám toho po dnešku teda dost.., neboť jsem byla zvyklá na slicky RR na tyto delší tůry. Tzn. že valivý odpor je mnohem vyšší, na silnici téměř nevhodný, ale záběr v terénu je fantastický. Tudíž vhodný především do měkkých materiálů, bláto, listí a měkkého sněhu. Tak prozatím asi tak. :-)

        0 0
        • prodi  

          Když si použila tyto pláště, nebylo by lepší je nasadit obráceně? Tj. NN dopředu a RR dozadu? Radikálně se ti zlepší jízdní vlastnosti.

          0 0
        • MlokCZ  

          A kromě toho si nebudeš už muset stěžovat tolik na valivý odpor na silnici. Na předním už to tolik nespomaluje. A RR 2.0? Takový se snad nedělá. Běžně jsou k mání 2,1 a 2,25. A pak je snad ještě 2,4 ale prodávat jsem ho nikde neviděl.

          0 0
          • Zlatka  

            JJ, promiň RR 2.1. NN 2.25 mám pouze vzadu z již jaksi fin. důvodů, plánuji na zimu ale obout NN na obě kola. NN dopředu pak také 2.1. Jen jsem netušila jak nejlépe..

            0 0
            • MlokCZ  

              V pohodě, neříkám, že musíš mít hned oba. Jen že bych ho dal určitě dopředu, když bych koupil zatim jen jeden. A určitě bych nedával dopředu užší NN než dozadu. Buď oba stejné nebo opět širší dopředu.

              0 0
          • Stará Blažková  

            Kdyz mam (teoreticky) dva ruzny plaste, dava se ten s vetsim vzorkem dopredu? Aby lip vedl stopu? Nebude pak zadni kolo ve vyjezdech podkluzovat a ve sjezdech chytat smyk?

            0 0
            • Stará Blažková  

              Nebo zalezi na sirce plaste?

              0 0
            • MlokCZ  

              Chytat smyk ve sjezdech může, ale s tim pláštěm s větším vzorkem tomu moc nepomůžeš. Stejně v prudkém sjezdu odbrzdí 80–90% přední brzda a tam je pak rozhodující, jak sedí na povrchu a aby nechytilo smyk (přeci jen u zadního když chytíš nechtění smyk, tak se nic neděje narozdíl od předního). Vedení stopy je taky podle mě důležitější.

              No a pokud ti ten s menším vzorkem nestačí na výjezdy, tak dej oba pořádný vzorek (ale pokluzování v záběru se projeví stejně jen na velmi malé části celé vyjížďky, většinou nemáš moc extrémních výjezdů). Do předu větší se dává pouze kvůli kompromisu aby to i rychle jelo. Vzadu menším vzorkem hodně na rychlosti získáš (o hodně víc než vepředu) a neztratíš toho tolik.

              0 0
            • Pi†el  

              urcite.. „državější“ vzorek do predu…

              0 0
        • vojta  

          Brrrr, to je kombinace (RR vepredu a NN vzadu). Proc to ? Pridavam se k nazoru, ze lepsi je to obracene. Nebo mas na trase tolik vyjezdu, ktere RR nezvladnou a zadny sjezdik, ve kterem se hodi lepsi grip? Osobne jezdim vzadu RR, abych se nenadrel a NN vepredu, abych si ve sjezdu nerozbil usta. Dozadu prijde NN az zacne opravdovy marast.

          0 0
        • nox159  

          mas to obracene ;-)

          sirsi plast nebo hrubši vzorek vzdycky dopredu…

          0 0
    • lubos  

      Pocitej s tim, ze je to zavodni plast a jizda po kameni = rychle opotrebeni plaste.

      0 0
    • pajasimi  

      měl bych taky dotaz k obouvání nobby nica.. mám novýho 2011 evolutiona, bude na předku, tak nasazuju rovnou od oka ve směru „šípu“, pak jen tak projistotu kouknu co ukazuje šipka na boku pláště, a čumim jak puk, že to mám špatně a mám to dát obráceně..co mě překvapilo, že tam neni rozlišený, jakým směrem to dát v případně předního/zadního použití..je tam jediná šipka a ta ukazuje, že se má nasadit tak, aby se točil proti šípu..co doporučujete? díky

      0 0
      • v POHODÌ klokan  

        Jo, nový modely mají pro zadní i přední kolo stejný směr otáčení. Já ho na předku šupnul taky nejdřív od oka obráceně. Chvilku jsem tak i jezdil, ale žádné výraznější změny jsem nepocítil (ale nezaměřoval jsem se na to, o tom, že ho mám obráceně jsem nevěděl :-). Asi to neřeš a obuj ho tak, jak píšou.

        0 0
      • MlokCZ  

        Šipka pro přední a zadní tam není, protože se dává už teď stejně. Tedy to máš blbě, ať je to na předním nebo zadním :-)

        Vnější vzorek se tu už řešil vícekrát (nejen v tomhle starém vláknu). Tak jak to je konstruované a doporučené Schwalbe je to lepší, tedy ne do šípu.

        Střední část vzorku už od 2010 nemá zešikmené náběhy, takže tam je to fuk. A cíleně u Schwalbe chtěly, aby i zadní mohlo mít postraní vzorek do šípu proti směru otáčení.

        0 0
        • Roman1492  

          obouval jsem teď Ralpha a jsou tam šipky front i rear, pochopil jsem to teda správně, že pokud je na předním kole, dám ho podle šipky front a pokud je na zadním, tak podle rear ne? :)

          0 0
          • MlokCZ  

            Ano. U RaR to je pořád postaru (jako to měl NN do 2009), tedy má i ty středové zkosené náběhy.

            0 0
            • Roman1492  

              dík, potřeboval jsem si to ověřit :) obout to byl celkem porod a přehazovat to znova – to bych asi oddaloval :)))

              0 0
Téma bylo zamknuto, nelze přidávat další reakce