Prošel jsem historii, ale nějak jsem se nedozvěděl názory na toto pneu. Můžete se podělit o zkušenosti, uvažuji o její koupi. Díky.
Prošel jsem historii, ale nějak jsem se nedozvěděl názory na toto pneu. Můžete se podělit o zkušenosti, uvažuji o její koupi. Díky.
v debate o zadnich plastich to nekdo zminoval..
Celkove asi moc lidi nebude kdo ho jezdil,protoze je to docela novinka.Ale zajima me taky:)
Vozím teď kombinaci přední NN / zadní RR. Výborně řídí, drží a brzdí. Maximální spokojenost. Plánuji ho pořídit na střídačku s RR i dozadu na bláto a do mokra. Jen mám strach že na asfaltu půjde dost ztuha:)
tiez planujem urobit kombinaciu vpredu spuntiky a vzadu nieco rychlejsie … lenze dopredu ide Tioga Extreme XC a dozadu furt hladam nieco lacne, rychle a co aspon trochu drzi v terene (napr. Maxxis Crossmark / Schwalbe Smart Sam)
Zatim najeto asi 60km, prevazne asfalt. Dojmy dobry. Vypada, ze jsou rychlejsi na asfaltu jako Little Alberty, mozna jako RR. Neumim posoudit. Jsou uzsi a vahove asi o malinko min. Dezen v terenu drzi dobre. I kdyz, L.A je myslim o neco lepsi .. uvidime. Boky jsou jako RR .. nic na ostre sutry. Sjizdeni .. zatim nevim.
Mas 2,1 nebo 2,25 ? Pokud 2,25, jak jsou na tom se sirkou v porovnani s RR ? Planuji ho koupit na predek, bo kombinace RR+mokro+me jezd. umeni je primo vrazedna …
2.1 jsou malinko uzsi jako Little Albert, ktery je taky uzsi nez RR. Ale ne moc. Nepamatuju si ted presne, bude to tak asi 2–3mm. 2.25 si myslim budou minimalne tak siroke jako 2.1 RR. Spis mozna sirsi.
jestli maji boky ja RR,tak je to solidni p*user.
boky jsou stejny.
Mám vepředu NN, vzadu RR. Oboje 2,25. A tahle kombinace mi fakt sedí.
Rychlostně je na tom NN o něco hůře než RR, ale zase mnohem lépe vede na předním kole. Na šířku jsou NN a RR ve 2,25 stejný (± 1mm, nemám tu šupléru, takže měřeno jen metrem). Ono v základu jsou to nejspíš naprosto totožné pláště, jen NN má jiný vzorek.
ty plaste nejsou totozne uz proto, ze RR je double compound a NN triple compound. Uvazuju o nich a jak dojedu ty moje Contiky, jdu do nich, uz diky spokojenosti s RR 2.25 na hardtailu. Ale mam test z „BIKE-magazin“ (De): RR 2.25 508 g. valivy odpor 26,3 W NN 2.25 563 g. valivy odpor 27,8 W
docela me zaujaly ty valive odpory. Maxlite ma nejmin, to bylo jasny ale hned za nim je sprakticky totoznym vylivym odporem XCR MUD, coz je drapak jak svin. Tzn. ze XCR DRY by mel mit mensi valivej odpor nez skoroslick Maxlite??? Zajimalo by me jak na to prisli.
no myslim ze na to maji nejakou testovaci masinu, v tomhle bych tem „nemcourum“ veril
ja teda moc ne… jel sem na tech gumach a je to nebe a dudy
jak to vlastne meri ?
jestli umis nemecky, koukej :-)
stejně jim nevěřim
Myslim ze zakopanej pes bude v tom husteni a rozdilnem objemu plastu. Michelin je ve 2.0 slusnej balon, kterej pri nahusteni na 2,5 baru bude hodne tvrdej. Uzouckej Maxxis bude pri stejnem tlaku dost podhustenej a to muze vysledky testu dost zkreslit.
Tak dle přesně naměřených čísel je ten rozdíl ve valivém odporu ještě menší než se zdá pocitově. Tak to možná časem hodim NN i na zadní.
Klobouk dolu za odhad :) no ale spis si myslim, ze ten pocit pramenil ne z valiveho odporu, ale ze samotne hmotnosti gumy. Kde je „nadvaha“ na kole totiz poznat nejvic, jsou rotujici casti, takze pneu, duse, rafky. Vubec se mi zda, ze spousta lidi honi gramy zbytecne a totez se tyka odpruzeni, kde je moznost super tuningu treba uz jen pouhou trochou upusteneho vzduchu v gumach :)
Z váhy to určitě nebylo, protože to jsem to testoval za konstantní rychlosti na asfaltu a tam hmotnost kol nehraje roli. Ale čekal jsem, že to bude horší, podle prvního vizuálního posouzení vzorku. Takže myslim, že se jim NN fakt poved.
To je naka habadura. Co jsem vazil ja asi 10 kusu RR, ve velikosti 2.1" !!, tak meli tak 480–510g. No a Noby Nic ze by mel tolik u 2.25" … hmm. 100g navic ? No minimalne ta vaha u 2.25" neni spravne uvedena. Ten valivej odpor neni spatny u NN. Ale zajimalo by me, kolik maji alberty.
moje RR v sirce 2.25 mely jedna cca 502 a druha 506 g. Je to kus od kusu, takze vidis, ze nektera 2.25 muze byt dokonce lehci nez nektera 2.1, coz je peknej b.rdel :) Ty Alberty byly taky nekde zkouseny, ale mam tech casaku stohy, takze bych to hledal pekne dlouho…
a navic pozor, nevim, co jsi vazil, casopis i ja mame na mysli verze s kevlarovou patkou :)
jedine kevlar samozrjeme
je spravne uvedena moje NN 2,25 maju 570g obe.
Myslel jsem RR, ne NN. NN vim, ze jsou docela lehky.
Taky jsem ho testnul na Šela maratonu. Bylo tam slušný bahno a předek s NN držel jako přišitej. Před závodem jsem ho testnul zabrzdit v bahně a málem jsem přeskočil řidítka. Byla to premiérová zkouška. Při závodě jsem to pustil ve sjezdu za nějakým šílencem, chvilka zaváhání, sjel jsem do úzkého a hlubokého koryta, a když jsem si myslel, že zbytek sjedu po bradě, předek mě z tý jámy vytáhl. Prostě k němu nemůžu říct nic špatného, jen chválu. Teď jsem ho objednal i na zadní. V tom bahně jsem si připadal s RR na zadním jako plochodrážník. Vůbec nepodržel:(
po dnesku je result takovej, ze NN na zadku na mokre hline, listi, mokrych kamenech nedrzi. Taky zaber temer nic. Vicemene jako RR, jenom vetsi stuple se umi chytit. Ale grip slabej. Coz me docela dost prekvapilo. Co se da delat.
Jakmile sjedu Ignitory, tak asi NN, nebo RR. Ignitory mizej pred ocima…
a proto je treba vice plastu a tim padem mas vice radosti z nakupovani a testovani :-)
Jeden rychlý dotaz. Nevíte někdo, jestli mají Nobby Nica 2,25 v Plzni někde na prodejně? Jedu na týden do zahraničí a rád bych ke kombinaci Nobby Nic v předu a RR vzadu měl rezervního Nobby Nica, kdybych jeden z těch plášťů někde prořezal (případně možná RR vzadu rovnou vyměnim za NN).
Tak v Plzni koupit Nobby Nica fakt nehrozí, takže sebou náhradní nebude, takže bych ho rád aspoň objednal z webu. Víte někdo, kde maj v šíři 2,25? Všude jsem viděl pouze 2,1.
Podarilo se ti NN 2,25" nekde sehnat? Mam ho uz cca mesic objednany na Koloshopu a porad nic :(
já na koloshopu objednával 2,1 a přišel 2,25 tak jsem ho vracel takže je mají.
A kdy to bylo ?
Já potřeboval koupit rychle než jsem minulý týden odjel na dovču, takže tak rychle nebyla šance. Takže jsem nakonec koupil rezervního RR a budu ještě chvíli jezdit kombinaci RR + NN, takže mam teď času na sehnání dalšího NN dost. Jdu preventivně hned objednat na koloshop, abych ho měl aspoň za pár měsíců.
Objednavku NN na Koloshopu jsem po 1,5 mesici zrusil a objednal na Kolokramu – jsou sice drazsi, ale maji je skladem – tedy pokud nekecaji ..
Mal som Aleberta 2.1 vpredu aj vzadu. Teraz mám vpredu Nobby Nic 2.4. Aj keď sa snažím asfaltu vyhýbať, kde sa len dá, je ten 2.4 NN podstatne rýchlejší ako Albert. Netreba sa ho báť. Je super. Na asfalte aj v lese. Dobre odvaluje, vedie aj brzdí. Ale má jemné boky ako RR. Do kamenistého terénu iba núdzovo, hrozí prerezanie boku.
Hm, takze dalsi plaste od Schwalbe vhodne jen do polabske niziny…
v Polabí je toho dost, třeba Kokořínsko;)
Myslím, že do ČR a SR sú vhodné minimálne do 80% terénu. Tým jemným bokom som chcel povedať, že nie sú najvhodnejšie do vyložene skalistého terénu ako sú Alpy a Dolomity.
Suhlas.
taky nevím co pořád mají, jel jsem na nich i pár hodně kamenitých sjezdů a zatím to drží, člověk jen musím mít na paměti, že nesmí moc prasit, že němá nasazený DH pláště :o)
Souhlasím s tebou, mám na nich zatím cca 600km a je to parádá. Žádný defekt, celkem dobře drží a v krizi docela pomůžou. Pár kamenitých sjezdů jsem s nimi už také jel, i když u nás jich moc není. Na HT jsem musel vždy hledat cestu ve sjezdu (měl jsem Ritchey SpeedMax) a stejně mi to moc nepomohlo, minulý rok asi 12 defektů. Na mém novém miláčkovi cestu rozhodně nehledám, prostě jedu dolů, jsem rychlejší a NN zatím drží :o)))
Souhlas, možná spíš do 95%.
Ale ani ve skalnatých terénech jako Dolomity to není úplně tak strašný.
Teď jsem byl v Chorvatsku a dal jsem jednu pěknou vyjížďku v terénu na spodních svazích Biokokova (pohyboval jsem cca 100–900m vysoko) a jel jsem tam několik úseků v šutrech (z toho část z asi 8km sjezdu na závěr byla taky v pěkných šutrech), které jsou složením téměř totožné s Dolomitami. Ani RR ani NN jsem neproříznul. Tim nechci říct, že by nebyly náchylnější k proříznutí než jiný pláště (to jsou), ale zas to není tak kritický, jak to tu někteří prezentují.
A jsou vhodný i na závodní použití?
Na závodní použití se mě neptej, na to jsou tu jiní.
Jinak threadů o RR tu bylo tisíce, tak se můžeš mrknout do historie. Nejdřív je tu všichni hrozně chválili, pak zjistili, že nejsou tak zázračný jak si mysleli (zázračný pláště neexistujou) a hrozně lidí na ně nadávalo.
Tak jsem tu jen reagoval na to, že tu někteří s tím řezáním boků trošku přehánějí. Náchylnější na říznutí kvůli tenkým bokům jsou, ale který plášť podobných vlastností a poměru objem/váha není.
to si to tak jedes po uplne obycejny cesticce,trosku kamenity.. a najednou guma prazdna,5cm dira a oci pro plac:-).takhle jsem to zazil ja s RR a ne jednou.uz tyhle experimenty staly dost penez.jestli ma nobby stejny boky,tak se mu proboha vyhnete!me uz firma schwalbe zacina lehounce srat,abych se priznal.i uplne novyho smart sama,v dratu,jsem riznul na kordu.jezdi to,ale nemam z toho zrovna dobrej pocit. tak si posledni dobou rikam,jakou firmu budu zase chvili testovat.. ritchey-to uz je za mnou.WTB-taky(ikdyz mozna,kdo vi..).schwalbe-nekdy/nikdy nashle.. panaracer-to snad nemyslite vazne.maxxis-nemam je rad,nevim proc.hutchinson-ted mam na druhym kole pythony a z doslechu,moc dlouho se tam neohrejou(kvuli vydrzi):-).rubena-tyto experimenty rad ponecham na jinych a pak se tomu rad zasmeju.a nejak me laka michelin,ale prijde mi ze nevedi kolik penez za to chtit.. tak se divim,ze vubec nejaky plaste mam.
Barum :o)))
neumis jezdit :)
Co IRC nebo Continental? Do tech Cont ted jdu, tak jsem zvedavej… :-)
IRC i contiky mi prijdou podle recenzi takovy docela prumerny.. ikdyz ja taky jezdim prumerny prdlajs,takze..
Myslím, že po tom všetkom čo si tu vymenoval by bolo pre teba najvhodnejšie jazdiť na lokomotíve, alebo drezine, aby si bol poháňaný vlastnou silou.
Člověče, ty to máš těžký…:-) Ale vážně, hluboká pravda je, že zázračná guma neexistuje. Buď je rychlá a lehká – a taky křehká a náchylná k poškození, nebo naopak. Když bude drahá, většinou bude kvalitnější – nemusí to pochopitelně platit úplně. Osobní zkušenost s RR: taky jeden roztržený bok – hned na nové gumě, ale to se může stát i s jinou. Jasně u RR je ta pravděpodobnost o něco vyšší, ale když si dáváš aspoň trochu pozor, záleží spíš na tom, jakej jseš pechvögel. Jinak celkově s RR vysoká spokojenost, na maratony podle mě zatím nejlepší. Už jsem jich ojezdil asi 6 kusů a kromě té jedné roztržené všechny až do konce.
Tak schválně zkus ještě někdy RR + NN dopředu. Když je jen vepředu, tak to jede téměř stejně rychle jako RR + RR a chová se to podle mojich zkušeností o dost lépe.
Tak jsem nasadil dopředu NN (2.1) a jdu to zkusit. Dám reference, jak se to jeví…
Charybdis v UST – nizsi valivy odpor nez neUST verze, da se foukat na nizsi tlak (bez problemu na 35PSI v kamenitym terenu) a jen tak ho neriznes/nepichnes. Bohuzel ale valivy odpor neni nejmensi – zvlast v pomeru k Ralphum.
zaleží na šutrech, čerstvá zkušenost z jižních Dolimit, kde jsme měli denně někilok defektů na UST verzi. Vždy proražení na běhounu, nebo proříznutý bok. Rok před tím jsme vozili na stejném místě Big Jim a prakticky bez defektu. Směs bude asi měkčí.
To je slovo do pranice.
podle katalogu schwalbe (www.schwalbe.cz)je NN např. proti RR: odolnější proti defektu, má lepší záběr, stejná životnost, pomalejší. Osobní zkušenost nemám.
Všechny ty rozdíly jsou pouze kvůli různému vzorku a některý nejsou tak žhavý. Odolnost proti defektu téměř stejná, záběr nevim, vozim ho jen na předním (ale tam se chová o dost lépe než RR, podrží v těžkých chvílích lépe stopu a už mě pákrát služně podržel). O něco málo pomalejší je, viz výše přesné výsledky dle měření valivého odporu.
Včera som ich prvý raz otestoval/2× NN/a Nic prevratné to neni.Doteraz som mával hlavne Michelin a naposledy Maxxis Ranchero.Mimochodom predný má byť podla výrocu šípom dozadu,dávate ho tak? Ja som ho dal opačne.