• pavel.lib

    Ahoj, nedávno jsem na HT nasadil nové pláště Schwalbe Racing Ralph 29 × 2,1 a byl jsem zaskočen jak se kolo stalo nepohodlným. Rozsah tlaků dle výrobce je 2–4 bar, foukal jsem na 2 bary (mám 74 kg), jezdím s dušemi. Z kola je doslova kostitřas a to jezdím lehký terén. Myslel jsem, že si zvyknu, mám na nich najeto asi 300 km ale nezvyknu. Při delší vyjížďce bylo nepříjemné jet po rozbité cestě nebo i po panelce.

    Předchozí pláště byly opakovaně Continental Racing King, jezdil jsem je i při vyšších tlacích a ten rozdíl je pro mě obrovský. Jsem rozhodnutý RR sundat a koupit opět RK.

    Ještě mě napadlo předělat to na bezduše (dosud zkušenost nemám). Pomohl bych si ?

    Dá se nějak při nákupu plášťů rozeznat jak jsou (ne)pohodlné ?

    Dík.

    0 0
    • novas752  

      No možná by se hodilo kdyby si napsal přesnou specifikaci těch zmiňovaných plášťů = typ kostry, směsi, boků…

      A jestli ti jde i pohodlí, nechápu proč 2,1" a ne širší.

      Ano, bezduše pohodlí prospějí – plášť bez podpory duše je poddajnější a navíc můžeš foukat trochu nižší tlak.

      0 0
      • pavel.lib  

        Jedná se o tento plášť:

        „29“ Schwalbe Racing Ralph Addix speed, S-skin TL-Easy":https://www.kupkolo.cz/…asy_z102447/

        • Barevné provedení Černá
        • EPI 67
        • Min/max tlak 2,0–4,0 bar
        • Tubeless Easy
        • Ochrana SnakeSkin
        • Směs Addix speed
        • Max.zatížení při max.tlaku 110 kg
        • Hmotnost 630 g( ±10%)
        0 0
      • pavel.lib  

        „A jestli ti jde i pohodlí, nechápu proč 2,1“ a ne širší."

        Ano, předchozí pláště byly 2,2 může být těch 2,5 mm rozdílu v šířce tak znát na pohodlí ?

        0 0
        • novas752  

          A které přesně byly ty předchozí pláště? :)

          Tyhle nemají moc poddajnou kostru a mají poměrně tlusté bočnice kvůli Tubeless + jsou užší než předchozí pláště = to je jasné že to pohodlnější nebude, zvlášť pokud by ty předchozí RK byly nějaké „papírové“ verze s tenkou bočnicí bez ProTection apod.

          A pak taky ten tlak, 2 bary je na tvou váhu možná trošku moc. Já když jezdil XC na duších tak jsem do 2,25" foukal 1,5 a 1,7 baru přední/zadní, míval jsem tehdy asi 70–72kg.

          0 0
          • novas752  

            Což je přesně to o čem mluvím, daleko více TPI = daleko jemnější poddajnější kostra a bez ProTection ochrany + tubeless ready vrstvy.

            0 0
            • pavel.lib  

              No tak to jsem ten nákup podcenil. Co nyní radíš ? Foukat méně jsem už zkusil a hned cvaknul předek. Ale můžu to ještě znovu zkusit. Spíše jsem ale nakloněn návrat k těm Continentálům…

              0 0
              • JachymP  

                Schwalbe vyhoď nebo prodej zde na bazaru. A nebo je předělej na bezduše, komfort bude znatelně vyšší, dáš menší tlak a necvakneš. Vybrat si musíš sám.

                0 0
              • MlokCZ  

                To víš, to si musíš vybrat. Jestli chceš ultratenké šlupky, co nic nevydrží, ale budou pohodlnější nebo chceš aspoň nějakou odolnost.

                Race king race sport pohodlnější jsou než staré TLE Schwalbe, ale jsou to opravdu tenké šlupky, boky u nich nevydrží vůbec nic a špatně těsní v případě předělávání na bezduše (také ani nejsou oficiálně na bezduše).

                Pokud bys vzal Race king protection, který už má slušně odolné boky v rámci XC plášťů, tak ty jsou ještě méně pohodlné než ty staré TLE Schwalbe.

                Schwalbe jsou teď komplet přepracované, nově:

                • místo původních TLE snake skin jsou tu nově Super ground, kde je navíc snake skin vrstva na běhounu, tím to nejsou už tak málo odolné šlupky na běhounu (boky byly ok i před tím na XC plášť), ale jsou za tu cenu ještě o malinko méně pohodlné než to bylo (ale pořád to není horší než protection Contíky), tady mám již pořádně vyzkoušeno
                • místo původních lite skin Schwalbe je tu nově super race verze, která by měla být už dobře použitelná na bezduše (oproti lite skin), odolností bude také o malinko lepší než lite skin a pohodlí dle prvních recenzí je velmi dobré, tohle bude asi slušný kompromis, kdy to nebude úplně totální šlupka, ale ještě to bude velmi slušně pohodlné, tady vyzkoušeno nemám a mít nebudu, já chtěl odolnější běhoun než bylo dříve u TLE snake skin verze, takže já rozhodně budu jezdit super ground

                A základem je dnes samozřejmě nevozit duše. Pak to bude o něco pohodlnější (pro každý plášť) a půjde vozit ještě o něco nižší tlaky (takže zase druhý vliv aby to bylo pohodlnější).

                Jestli jsi permanentně nedefektil na těch race sport Contíkách, tak se k nim buď vrať (tedy pokud nechceš přejít na bezduše) nebo zkus u Schwalbe nové super race bez duší.

                Na bezduše pak mají nové přepracované Schwalbe jednaznačně nejlepší patky. Jsou plně srovnatelné se starými plnohodnotnými UST patkami. Protection Contíky už mají od přepracování (2018) také lepší patky než dříve a už je to slušné na bezduše, ale v přímém porovnání jsou patky u nových Schwalbe o třídu jinde (takhle měly patky u plášťů pro bezduše vypadat od začátku, nevím, co Schwalbe tak dlouho trvalo, když to uměli už kdysi dávno u UST plášťů).

                0 0
    • oddie  

      2 bary na 74kg se mi zdá poněkud moc.

      0 0
      • Rychlej turista  

        Mám na nich (27,5" x 2,25", ale už verze nového vzorku 2019) vzadu při stejné váze bezduchých 1,9 barů a míň se fakt nedá – jak píše Novas752 – jsou to tuhé podešve, které při malém tlaku proto nejedou. RK Supersonic hand made 26" x 2,0" s duší jedou stejně při mnohem menším tlaku, protože mají 400 g a boky proto mají měkké. A kde jsou časy legendárních a heboučkých 300 g Furious Fredů 26" x 2,0", to bylo zase o něčem úplně jiném. I jako bezduché jsem je jezdil a lebedil si. jediný problém u nich byly defekty po nájezdu 500 km. Ale ne jeden 24 hodinový závod to vyšlo akorát :-)

        0 0
        • Rychlej turista  

          …na jeden 24 hodinový…

          =============­========================­========================­========================­===

          To je on. Teď jsem ho nasadil na S24 spolu s předním Rayem, stejných parametrů. Tak pak podám zprávu :-)

          0 0
          • MlokCZ  

            Ty bys u Schwalbe mohl zkusit nové super race, ty budou nejspíš o něco pohodlnější než staré TLE a na co jezdíš bude odolnost stačit (když ti stačila dříve i ještě menší).

            0 0
            • Rychlej turista  

              Časem se k nim určitě dostanu, ale teď mám plášťů habakuk. Už jsem zkoušel i Thunder Burta, ale vzhledem k možnosti deště v sobotu jsem ho raději sundal a tím i musel přezout předního Rona, protože jsem je měl ve velikosti 2,1". To je obrovská výhoda pevné vidle, že můžu bez defektů jezdit lehoučké pláště, jako byl ten 300 g FF.

              0 0
              • MlokCZ  

                Ani ta pevná to vždy nezachrání, ale souhlasím, že hodně pomůže, jak nejedeš třeba v šutrech tak agresivně. Už jsem ale i na celopevňáku jeden defekt na zadním na starém TB TLE udělal. A tmel mi na běhounu po delší době slušně prolínal i na celopevňuku (a to nakonec i malinko na předním i když na zadním o dost víc).

                Teď doufám, že pro mě nové super ground se snake skin verzí navíc na běhounu budou už odolností stačit (prolínat zatím nic nebude, jak to vozím teď bez tmelu od začátku od nahození).

                Super ground ale určitě nejsou pro Tebe. Je to znát, že přidali materiál. 6 kusů Ray 29×2,25, všechny kusy těsně přes 700g. Už aktuálně 10 kusů TB 29×2,25" mám zváženo a všechny 640–700g.

                Hmotnostě to nebude pro Tebe žádný zázrak ani u super race verzí, ale aspoň to nebudou totální šlupky a podajnost kostry by měla být dle recenzí velmi dobrá.

                0 0
            • 01carbon  

              jenže ty superace jsou dostupne jeste mene nez superground a zrovna vaha TB je divna TB superace 620g a TB superground 645g 29×2,25 – pokud si to pamatuji správně – nekdy tento tyden jsem to hledal.

              0 0
              • MlokCZ  

                Super race TB koukám, že jsou opravdu blbě dostupné (RaR a Ray dostupné jsou i v super race v pohodě). To jsem nesledoval, protože jsem bral už sice větší množství, ale vše super ground (já ani nikdo v mojem okolí super race verze nechce).

                Super graound jsou dobře dostupné už 3 týdny a cena už postupně padá na rozumnou hranici.

                Super ground TB třeba tady za už celkem rozumnou cenu:

                https://www.bike24.com/p2390291.html?…

                Hmotnost je udávaná pro TB 29×2,25" Super ground 625g a super race 605g. Ale jak jsem psal, tak všechny mnou zvážené kousky byly těžší (u TB o dost, u Ray jen o trochu).

                Schwalbe jsou teď prostě těžší a za mě je to opravdu dobře. To je přesně co ty pláště potřebovaly. Předtím byly přehnaně podvyživené.

                U super ground kromě přidání snake skin vrstvy na běhoun pár gramů mohly přidat i patky a ta vrstva kolem patek chránící plášť a ráfek proti cvaknutí (to samé pro super race, která je tak těžší i když zase až tak moc materiálu na běhounu a bocích nemá).

                0 0
                • 01carbon  

                  jo a TB superrace 29×2,25 pouze s hnedou bocnicí :-)))

                  https://www.schwalbe.com/…thunder-burt

                  0 0
                  • MlokCZ  

                    Všechny super race verze jsou pouze s hnědou bočnicí, což mi přijde jako hodně dementní. Mně samotnému to může být fuk, ale pokud by to chtěl někdo kombinovat, že mu odolnější super ground stačí na zadní a dopředu dá super race, tak to bude vypadat…

                    0 0
                    • Georrge  

                      Nebo kdyz predni RoR je jeste dobry ale chci vymenit zadni :) ach jo… tolik let to delaji a vzdy s nejakou kravinou…

                      0 0
    • Aussig  

      2,1 od Schwalbe jsou totalní užovky, kup něco širšího. Jestli můžeš nahoď to bez duší a rozhodně poniž tlak (i kdyby si nakonec nechal duše), nemusíš do extrému ale aspoň trochu, 2 bary na 74kg je dost. Vše taky ovlivní šířka ráfku.

      Hlavně v tom nehledat vědu, to je pak začarovanej kruh..

      0 0
      • Georrge  

        Jj 2.1 jsou hodne uzke, 2.25 je rozumne minimum. I to, ze ten plast bude objemnejsi, mu dovoli trochu snizit tlak a bude to pohodlnejsi. 2 atm foukam ja pri mych 90kg.

        0 0
    • Youda  

      Omlouvám se že to cpu sem ale řeší se tu Schwalbe plášť tak to zkusím.

      Mám dotaz jestli

      1. neřešit
      2. nový plášť
      3. existuje nějaký způsob opravy?

      Je to díra skrz → 6 mm díra na duši

      0 0
    • michal1968  

      Přidám svou trošku do mlýna.. Mám tuto verzi na kole.. Schwalbe Racing Ralph, 29 × 2.25", Snake Skin, Addix Speed Compound,.. A jsem překvapen jak je to s nimi v mokru či blátě..

      Je to jak na sanich.. Jezdím bezduse.. Jsem jezdec 100+..

      Teď jsem byl v sobotu.. Hustopeče.. A bylo to jak na ledě..

      0 0
      • milan.v  

        Podívej se do vláken k plášťům a schválně, na jaký povrch ti je budou lidé doporučovat… ;o)

        0 0
        • michal1968  

          tak on je primárně asi učitě do sucha…to je mi jasné..jen mě fakt ten efekt ,,saní" zaskočil

          jezdil jsem dlouhé roky hutchinson python a taky to nebylo bůhví co v mokru..

          0 0
      • VladaC  

        Mám od zimy na zadním Ralpha s novou verzí vzorku, stihnul jsem ho vyzkoušet ještě dokud bylo mokra a bláta požehnaně. U toho nového dezénu jsem se bál, že bude mít špatnou boční stabilitu, ale potvrdilo se to jenom ve specifickém případě: pokud je zadní kolo zároveň v záběru. Konkrétně jsem jel nahoru po prudkém _příčném_ svahu s mělkým, povrchovým blátem, a smýkalo se to s každým šlápnutím fakt hodně. Je to zřejmě dané tou dost výraznou příčnou orienací figur v dezénu s lehkým zakroucením do traktorového – šípového tvaru. Ve všech ostatních situacích (vč. brždění do zatáčky) mi přijde, že se to chová celkem přiměřeně ke kategorii, pro který je určený. Starý vzorek mi teda vyhovoval víc, protože se dal vozit i vpředu (a po mírném ojetí přesunout dozadu). Oba v šířce 2,35", Addix Speed, bezduše. Nový vzorek se taky možná o chlup pomaleji sám čistí.

        0 0
        • michal1968  

          asi máš pravdu… v tom záběru to byl tanec…člověk pak podlehne nejistotě i poté…

          to čištění je bída…stačilo kolo chvíli tlačit v blátě vedle sebe a pneu bylo plné bláta..

          0 0
    • 01carbon  

      Nvíte prosím nekde o lonskem schwalbe racing ray 29×2,25 snakeskin TLE – ne superace ne superground?

      0 0

Nová reakce na zakládající

Pro zobrazení diskuse se prosím přihlaste nebo zaregistrujte.