Čau,chtěl bych si koupit nový pláště a lákajímě celkem Schwalbe Rocket Ron protože vážejí (podle internetu 430g).Jenže kamarádi mě zblbli že prý mají častý defekt co vy na to ?Když tak napiště nějaký jiný typ který váží + – stejně. díky
Čau,chtěl bych si koupit nový pláště a lákajímě celkem Schwalbe Rocket Ron protože vážejí (podle internetu 430g).Jenže kamarádi mě zblbli že prý mají častý defekt co vy na to ?Když tak napiště nějaký jiný typ který váží + – stejně. díky
čau ,kdoví jak dlouho jsem tady čet názory na různé obutí a nakonec mám rocket vpředu .včera dostal na frak ,jezdím bez zábran ,šutry ,struska,kořeny,zatím drží,foukám 2.5 kpa .
250kPa
Mám na fullu vepředu Rocket Ron 2.25" EVO. Váha 476 gr je velmi nízká, ale ochrana proti defektu je samozřejmě nižší, než třeba i Racing Ralphů. Zatím mám na Ronu vepředu cca 300 km převážně v terénu a žádný defekt a problém.
A to třeba dodat, že i RaR v obyč verzi jsou pěkně tenké šlupičky.
To je jednoduché. Buď budeš mít lehkou málo odolnou šlupičku nebo sáhneš po něčem odolném a to bude výrazně těžší.
Jestli budeš defektit s lehkou šlupkou ti nikdo předem nepoví. Záleží to od stylu jízdy, kde jezdíš (to asi nejvíc, třeba pokud se jezdí někde, kde je hodně trnů, tak může velmi snadno defektit i lehoučký jezdec, co jezdí superopatrně), kolik vážíš, atd.
Někdo nebude mít s lehkou šlupkou za rok téměř žádný defekt (nebo dokonce vyjímečně i žádný), někde by defektil jak na běžícím páse.
Takže je základ si ujasnit preference, jestli to je váha pláště nebo odolnost.
bezduše a trny jsou minulostí ;-)
za me, je to hlavne o stylu jizdy a kole.
jezdim porad stejny teren at jedu na fulovi nebo na celopevnaku a na celopevnaku mam RoR 2,1/FF 2,0 a drzi bez problemu ( bez defektu a rezancu ) a na fulovi mam NN 2,25"/NN 2,25" a ty NN dostavaji o dost vetši čočku pri stejnem terenu… defektu jsem na nich uz par mel ( vzalo to mliko) ale na zadnim uz mam par řazancu…
takze za me je to hlavne o kole a o stylu jizdy. myslim ze uz kdybych jezdil ty FF na HT s odpruzenou tak bych zadek řezal… :)
To jistě. Třeba řezance jsou hodně o stylu jízdy a na celopevňáku to prostě hodně rychle agresivně v rozbitějším terénu nejde.
Ale takové trny už o stylu jízdy nejsou, ty jsou prostě dané tím, kde se jezdí.
Na Korsice taky pořád někdo lepil nebo měnil duši i když se jezdil téměř výhradně asfalt.
Na RaR UST jsem nějaké ty zacelené defekty měl i na celopevňáku. A to jsou ty UST znatelně odolnější.
Rocket Rony šlupky 2.25 a 2.1 vozím už skoro 4 roky s mlíkem NoTubes, za tu dobu (cca 14 tkm) ani jeden defekt. Mám do 70 kg a jezdím rozumně, neprasím to. Tréninky, závody, pravidelně Beskydy, sem tam Alpy. Takže hodně i po ostrém kamení, makadamu.
Propichy zhora ve vzorku to pochytá, velké trhliny na bocích ne, ale ty mě zatím nepotkaly. Menší ano, ty jsem pak vždy doma podlepil záplatou a jezdil plášť bez problémů dál až do ojetí vzorku.
Naposledy mi něco rachotilo v plášti, myslel jsem, že je to kulička z vyschlého tmelu, ale on to byl 5 cm dlouhý hřebík bez hlavičky. Prošel dovnitř a tmel díru zalepil bez poklesu tlaku.
Taky mě varovali, ale zkusil sem, zatím 580km bez defektu a jezdim z kopca dost ostře, (zatím) nelituju.
Zkoušel jsem je (Rocket Ron 2.25" 2011 Pacestart). Za jednu jízdu dva defekty při běžném sjezdu, kde jsem zatím neprorazil nikdy nic. Tak jsem dal NN 2.25" Pacestar, o 100g těžší, a zase pohoda.
v ust prevedeni sa docela daju a aj ako 2.25 vahovo ujdu, inak je to bez debaty sprcka.
No právě.. Než pořád řešit defekty, raději povezu o 200 ml méně pití :)
bez debaty.
blbost :)
Nechci to zakřiknout, ale mám na nich naježděno 1700km a ani jeden defekt, ale už budu muset zadní plášť vyměnit – je úplně sjetej.
Klidne bych je vzal, ale na zadek bych nebral evo ale misto toho levnejsi performance verzi. Je tam vic gumy a lepsi odolnost. Dnes jsem nasazoval na predek RoR Evo, na zadek RaR Evo a RaR ve me budil daleko vetsi duveru. Loni jsem vozil na zadku taky RoR performance a ten mi prisel podobne silny jako RaR Evo.
Za me teda RoR, ale performance.
Nejsou ty Performance vyrobené z nějaké horší směsi gumy?
Copak horší, ale hlavně jedný… Ve výsledku o dost hůř držej, hlavně na mokru.
Teoreticky by to tak mělo být, mě ale přišli na tvrdším povrchu lepší, jak se neohýbají špunty. V blátě taky pohoda, mokré kořeny taky fajn. Je možné, že Evo by drželo o něco víc, ale ani ty performance špatné nejsou.
Taky sem je měl a musim potvrdit, že problém s defekty sem s nima fakt neměl. Ale ta přilnavost na blátě(hlavně mokrejch šutrech a kořenech), pro který mi ty pláště jinak přišly vzorkem dobrý prostě byla podle mě znatelně horší. A vzhledem k tomu, že je to závodní guma a právě na závody ji chci na předku vozit jsem pro vícesměsovou verzi :)
Ideální je kupovat nové pláště po jednom: novej na předek a přední dát dozadu, což v tomhle případě může být ruská ruleta ( dojíždět vzadu toho Rona ).
vpredu nemam na HT najmensie problemy (bez defektov). A to jazdim 2,1 a niekedy celkom agresivne. Po prechode zaciatkom roka na bezduse nemam s 2,1 RoRo 2011 takisto najmensi problem (cca. 3000 km). Dozadu by som ho ale nedal, tam je osvedceny RaRa 2,1.
Pokud by někdo měl zájem o RoR UST (nebo i ostatní verze 2012 RoR), tak na bike24 je výprodej za super cenu
A hlavně nový RoR nejen, že už není to co starý, ale hlavně už v UST není. Takže poslední šance na dokoupení zásob UST RoR.
Já už si objednal tolik, že více už potřebovat nemůžu, abych to zase neskladoval 10 let a nebylo po nich jen stářím, takže to můžete už klidně vykoupit kdo chcete :-)
Na kupkole je taky za pěknou cenu http://www.kupkolo.cz/…2–25_z90473/
ehm a ze jsem tak smely, v cem je tak dobry stary Ron? Resp. zajima me jak se chova na predku… Nazadni bycho ho nedal, prtze tam musi mizet pred ocima…
A v UST verz a 2,25 za bratru cca 6kil to neni uplne spatny… Ze bych ho prubnul na LV?:)
Na zadním jsem ho zkoušel (zkoušel jsem variantu NN/RoR), mně před očima tedy rozhodně nemizel. Ale chováním se mi vzadu nelíbil, tam se na tvrdém povrchu hodně žvýká vzorek.
Mně prostě vyhovuje na předním pro rychlou jezdivou variantu plášťů. Drží přiměřeně a jede to v UST RoR/RaR (oboje 127tpi) opravdu parádně.
V dost situacích ho mám raději než NN.
Nový RoR drží už hůře (ale zase je ještě rychlejší) a k tomu už v UST není k mání. A snake skin verze RoR je dost podezřelá. Sice jsem ji nejel, ale už jen hodnocení Schwalbe, že má běhoun méně odolný než RaR a to i přesto, že je také ve snake skin verzi 67tpi je dost divné.
Na kupkolo jsem si ho ani nevšinul, co dával odkaz jIrI. To je cena cca stejná (ještě o pár korun to vyjde levněji). Při ± stejné ceně bych ale znovu raději vzal krabicovou verzi z bike-discount.
je pravda, ze na bike-disc. to 100% nebude zadnej OEM, ale pekna krabicovka…
A zrovna nakup plastu na KK neni zaruka vys.kvality…
Bohuzel kvuli jedny gume nebudu brat z nemec, tak asi risknu KK… Navic me dost lakaj ty Sidi Eagle v akci…
Kazdopadne dik, ja ho za ty penize prubnu a uvidim…
Z bike-discount je to vždy krabicová verze a to i tyhle RoR (bral jsem je na dvakrát, nejdřív jednu várku která už dorazila a pak ještě doobjednal a to je na cestě).
Poštovné z bike-discount je ale jen 6 euro. Na samotný jeden plášť to ale je i tak zbytečné, to je jasné. Já jak beru vždy více věcí pro více lidí, tak se tam dost často vejdu i do poštovného zdarma (250 euro).
jj, to je pak pohoda…
Ja mel za to, ze krabicova verze je made in Germany, z bike-de mi sice schwalbe v krabici doslo, ale made in Indonesia…
Proč by měla být krabicová verze made in Germany?
Jinak jsem teď chvíli hledal nějaké info (a našel z více zdrojů včetně přímo Schwalbe) a Schwalbe navrhuje a testuje v Německu, ale už v Neměcku nevyrábí žádné pláště a to už mnohe let.
Jenda z citací konkrétně info přímo od Schwalbe: „In 1991 production was shifted to Indonesia from where nowadays all Schwalbe bicycle tires originate and over the
years ultramodern companies in both Indonesia and Germany developed in order to satisfy the increasing demand for Schwalbe tires…
Sincerely,
Frank Bohle“
to musí být vývar na těch bicyglech: guma na auto, kde je 10 x víc materiálu, musí přesně běžet, být homogenní, být kdoví jak dlouho testovaná, homologovaná, nesrovnatelně složitější, vyráběná za evropské platy – a je sotva 2× dražší.
Hlavně ať ho nepořídíš, následně řízneš a pak si tu budeš stěžovat :-)
To jen narážím na to, že 127tpi Schwalbe nejsou až tak odolné ani v UST verzích (RoR i RaR jsou na tom stejně, jsou v reálu v UST i stejně těžké).
tak jak pises, ocekavam, ze to bude ± stejne odolne jako RaRa, ktery jsem uz mel… Kupodivu mi prisel tenci nez SS verze… kazdopadne myslim, ze s nim nebudu mit problem… teda ze bych ho riznul…
Snake skin verze má odolnější boky. Jak je kostra u ní 67tpi + snake skin ochrana, tak boky už jsou ve výsledku jasně odolnější než u UST 127tpi verze.
Běhoun bych ale řekl, že UST 127tpi verze má pořád o chlup odolnější a tmel funguje každopádně lépe u UST verze.
Já mám zatím jeden téměř nový 127tpi UST RaR řízlý na boku, že byl rovnou do koše.
A k tomu jeden RoR tak na hraně, dlouhý řez, který nešel téměř skrz a jen jsem čekal kdy to prdne. Ten jsem teď také raději vyměnil. Na zadním kole bych ho nechal asi i déle, ale na předním nerad riskuju. A na nějaké podlepování mi to přišlo už moc dlouhé ten řez (a ani nemám tahle řešení moc rád).
ak si ho na zadnom neskusal tak ho ano neskusaj. sice nemizne, v ust je aj docela odolny ale jak pise mlok zuje sa jak prasa cize uz aj na tvrdom podklade nieto este na asfalte je to kotva jak hovado.
ale ak niekomu vyhovuje tak za tie prachy je to dobry kauf.
RoR mám na předku cca 1000km zatim bez defektu. Na zadním mám RaR ve stejně neodolné verzi (na 650b nic jinho zatím Schwalbe nemá) a teď se mi povedlo ho 2× během týdne prorazit tak, že to mlíko nepobralo. A to jsem si taky říkal co všichni mají stou odolností :-)
Jakmile bude něco odolnějšího, tak to tam hned dávám. Těch 100g mi za to nestojí.
Odolnější varianta za RoR je Continental X-king ve verzi RaceSport Black Chilli 2.2. Mám ho na rezervních kolech. Boky jsou určitě festovnější a na asfaltu jede vzadu výrazně lépe. Váhově asi + 50 g (26/2.2 – 490 g). Verzi 2.0 nemá smysl brát, to je galuska.
Nechová se špatně ani na mokru a v blátě, i když vzorek je hustější a ne tak agresivní jako u RoR. Ale jel jsem na nich i jeden vyloženě deštivý závod v potocích vody a držely jak přibité. Podle mě vlastnostmi a chováním kompromis mezi RoR a RaR.
potrebuje rozmer 650b
Ano, zatim asi zkusim na zadek BeeLine od WTB, ale asi bude mizerný za mokra a v blátě.
http://www.wtb.com/…ucts/beeline
WTB Wolverine by se mi líbil víc, ale bezdušová verze má děsných 840g a Vigilante se mi zadní stavby na LV nevejde :-(
Škoda že nedělá WTB Bronsna v 650b, pro mě to byla ideální guma. V terénu hezky podržela a když se přifoukla, tak docela pěkně jela i na asfaltu.
Ak by si mal záujem, mám na predaj Rocket Ron EVO TLR 27,5×2,1". Mala som ich nahodené iba chvíľu (cca 50km vzadu a 70km vpredu). Sú ako nové. Nevyhovuje mi tento nový dezén. Sú oveľa rýchlejšie ako starý dezén (pripadá mi, že aj ako RaR). Predám ich za 800,– Kč za pár. Hmotnosť 447g/469g
Ty ne, díky :-)
čau Tino, jsou pláště ještě k mání? celé léto sháním Saguauro 650 UST, ale jen sliby . . . tak bych ty tvoje bral. díky za info
áno, mám ich pekne uložené na poličke :) napíš mi na mail. Ak chceš pošlem ti foto dezénu, aby si videl, že sú ako nové.
objednal jsem si včera večer u Vás řetěz. šlo by ty tvoje pláště přiložit k němu? díky. napíšu ti ještě na mail.
Odolnější? To snad ne…
Ja vozim cca 1500 km Rocket Ron vepredu i vzadu, jsem spokojeny.
Akorat se mi po posledni jizde povedlo zadni na boku natrhnout v ostruzini, krom toho, ze jsem s obema pobral 6 trnu, dobry :) Ale jinak jsme za celou tu dobu nemel ani jeden defekt az do ted.
Plaste jsout o rychle, drzi taky celkem slusne, ackoli je pravda, ze pri mensim nahusteni je pak projev toho, co tu bylo zmineno vyse – zvyka se.
Menim nakonec po dlouhem vahani opet za noveho Rona, v te white stripes verzi.
Foto trhlinky:
Na zadním se ale žvýká hlavně samotný vzorek při záběru na tvrdém povrchu.
A to je zcela nezávislé na tlaku. Naopak při větším nahuštění se bude vzorek žvýkat ještě daleko více (menší kontaktní plocha pláště, opření o méně figur, takže větší síla na jednotlivé figury).
Celý plášť se mi nežvýká vůbec (tak abych to registroval při mojem stylu jízdy). Jednak nevozím obyč šlupka verzi a pak foukám dostatečně na 21mm ráfky na kterých to vozím.
Měl jsem je na kolo vpředu i vzadu. Ted už jen vpředu vzdamu mám ani nevím co, ale klidně bych do nich šel znova.
Zdravim, poridil jsem prave Rocket Ron White Stripes edici a ted koukam, ze zmenili urceni, jak plast nasadit???
Ty moje stare Rony mely urceni nasazeni podle kola (predek/zadek):
>
Ty nove maji pouze Rotation na jeden smer.
Pritom vzorek mi prijde stejny.
Vsiml si toho nekdo?
U RaR je to taky, 2011 měly různou orientaci na předku a zadku, ale 2012 už mají společnou. Nasadil jsem podle šipky a neřeším.
OK, diky, me to prave zmatlo. :)
ma niekto skusenost s tym novym teda minulorocnym RoR 2013 a vedel by porovnat jaky je v porovnani zo starym? mal by mat tvrdsiu zmes a stuple raz pisu ze vyssie raz nizsie, bohvie jak to je. jak drzi v zakrutach a aky je na tvrdom podklade a asflate? pytam sa preto ze imho sa v zakrutach spraval dost nepredvidatelne – drzal a potom zrazu ustrelil(hlavne na sypkych a kamenistych podkladoch) a na asflate resp. aj na tvrdom terene to bolo bozie dopustenie – kotva jak hovado. som si povedal ze uz nikdy viac nicmenej jednu vyhodu mal – vyborne sa cistil, to sa nijaky iny nechta. vzhladom na tie sracky co su v lese a aeste asi nejaky cas budu o nich uvazujem.
mi to přišlo podobný jezdím Rony od 2010, každý rok dám nový, beru přímo z Imexpa, takže předpokládám, že co jsem vozil loni byl 2013.
Je to tom umět ho číst a jakmile se na tom naučíš jezdit je to nejlepší závodní univerzál na přední kolo.
Vzadu je naopak k hovnu téměř ve všem, kromě toho čištění.
Neřek bych… Když ho dáš obráceně, než vepředu, tak má do záběru daleko lepší grip, než RaR. Jen to pak chce umět řídit bajk předním kolem, protože jak je obráceně, tak umí celkem ustřelovat do stran…
z toho mi vyplyva ze posledna blackyho veta plati :-)
Jde o to, co od něj požaduješ… Když si to umíš pohlídat, tak ti při ± stejným valivým odporu nabídne výrazně lepší záběr. RaR je pro většinu lepší vhodnější, protože je čitelnej.
Tak pre mňa je RaR už dlho najlepšia voľba. Ako bezdušák sa dá nafúkať aj na menší tlak a je preto použiteľný aj v blate.
to bohužel nevyváží tragickou odolnost, životnost a nemožnost to naklopit na asfaltu (nebo teda naklopit to jde, ale na můj vkus se moc žvýká a uskakuje).
kdybych jezdil jen XC a fasoval je, tak ho budu vozit i vzadu. Ale na delší závody kde je často asfalt nebo pevná šotka, tak tam to není dobrá volba. Vozíš stejně vyšší tlaky než na XC, takže v středním terénu ti lepší záběr vzadu i takový rozdíl proti stejnýmu tlaku v RR neudělá.
Odolnost a životnost už se od RaR až tolik neliší. Jinak souhlas, na pevný povrchy je RaR lepší. I když já už bych dneska místo něj stejně vzal Fast Trak Control, podobný vlastnosti, ale vyšší odolnost a bezproblémová funkce bez duší.
jezdil jsem FT Sworks a než jsem ho sjel tak 7 defektů vzadu… A že by to bylo rychlejší než RR mi nepřišlo, drželo to hůř :)
ale třeba za 4roky udělali skok a na 29" to je lepší plášť.
To byl ale ještě úplně jinej plášť s jiným vzorkem, ne? Navíc S-Works verzi fakt jedině dopředu, to je papír. Dozadu jsem dal S-Works jednou a na první vyjížďce jsem dával duši :D. S Control jsem měl pokud si dobře pamatuju za celou dobu dva defekty a to jeden byl na enduru v Rychlebech (tmel pobral na první dofouknutí) a druhej v Brdech, kdy jsem to prorazil stylem, že v ráfku zůstal zub :D. A co jsem nechápal, i přesto to NoTubes po pár dofouknutí zacelil a nouzově to bylo na dojetí…
Btw, to jsem nejspíš taky přišel na to, proč se u Schwalbe dělaj ježci a celkově NT tmel funguje na hovno.
vzorek to mělo hodně podobný.
Ale tady už se bavíme o těžítku, Control má kolem 620gr. Ron 490gr to je jasný, že se někde musí projevit.
Měl by mít 580g, ale nevážil jsem ho… Obyčejný verze jsou na 29 málo, jak se to dá víc prasit, SS je pořád papír ve vzorku, UST jsou zase už těžký. Aktuálně bych si od Schwalbe gumu na zadní kolo asi fakt nevybral…
Tak hlavně UST verze ve 29" nejsou vůbec. Já bych 29" UST RaR 2,25" klidně vozil i když by se vyšplhal na nějakých 750g. Asi bych ho na 29" dal jen dozadu a vepředu nechal snake skin.
Když ale není, tak se nedá nic dělat.
Nechceš schválně zkusit ten Fast Trak Control? Tvoje testování by mě celkem zajímalo :).
Btw, už jsi došel k nějakýmu závěru, co se týče ježkovatění NT tmelu? Mně přijde, že to nejspíš bude tím prosakováním, jak se tu kolikrát řešilo, že i na dávno zatěsněnejch pláštích se objevujou skvrny, jak to prosakuje… Podle mě z něj prosákne voda a ty pevný částice se pak vysráží. Protože na Spešlech, který těsní samy od sebe, se mi žádný ježci neudělali a celkově NoTubes funguje daleko líp, podobně jako v UST Schwalbe, který taky těsní i samotný…
asi tě zklamu ale i v UST šwábech se ježek dělá
zapomnel jsem dopsat, že podle mě to souvisí s tím jak často jezdíš. Málo=ježek
To určitě ne, měl jsem ježka v Schwalbe po měsíci a určitě to nebylo tím, že bych na tom nejezdil…
zahada pokracuje:)
Jak moc se musí jezdit, aby se nedělali ježci ?
:-)
To si musíš najít v kombinovaných tabulkách od Schwalbe tvořených ve spolupráci se Stan's. Závisí to na daném typu ráfku, pláště, váze jezdce, ročním období, venkovní teplotě, vnitřní teplotě parkovacích prostor…a tak. Není to lehký určit takhle jednoduše od stolu…;)
A ty tabulky jsou kde? :-D
Na vyžádání u prodejce Schwalbe…;)
Není jednodušší sehnat magickou křišťálovou kouli, než hledat v Stan's-Schwalbe tabulkách?:)
To je druhá možná cesta, ale imho nebude tak přesná…
Zatím každá teorie ježkování byla vyvrácena. Nejpravděpodobnější je, že na to má vliv spousta věcí a každá jen trochu a pak se to posčítá a proto se nedaří najít žádný hlavní faktor.
A testování teď jen tak nebude vůbec žádné. S dcerou teď nestíhám se vůbec vrtat v kolech, takže se tomu maximálně vyhýbám a když už nějaký čas je, tak raději jezdím.
Navíc tu mám i nějaké zásoby snake skin RaR.
Dneska jsem se o ježcích bavil s jedním servisákem a jeho teorie je taková, že se ježci tvoří kvůli zaceleným defektům, kdy se částečky ve tmelu nahromadí kolem díry, postupem času na sebe nabalují další a další, až se jednou vzniklý útvar utrhne a ježek je na světě. Co je na tom pravdy netuším, ale na B-F jsem tenhle názor ještě nečetl, tak ho přidávám k rozšíření ježkových konspirací :)
Tuto konspiraci můžu vyvrátit, ježka jsem objevil 2 dny po instalaci notubes, aniž bych se za ty dva dny dopustil defektu.
Záhada pokračuje…
No, mozna ani ne. Ono jako defekt muze pusobit novy neutesneny plast. Na novem plasti se mi jezci vetsinou udelaji, po dalsich dolivanich uz ne.
Nemůže to být třeba prachem, nebo drobnýma nečistotama, které jsou v plášti z výroby, ze skladováni? S mlíkem se vysráží, nachytají se všechny drobné částečky a pak je klid?
Muze. Podle me bud netesnost, nebo matros z vyroby (nekolikrat se to tu resilo, nekdo tusim zkousel i vytrit nove plaste mokrym hadrem). Zase ale tusim MlokCZ psal, ze jezky temer nema, a ze by mel neustale stesti na dokonale zatesneny a cisty plast…
Ja taky jezka nikdy nemel, jedine co po tmelu zbyde je takovy mastny sliz z vnitrni strany plaste, ktery jednou rocne seskrabu lzickou, doplnim novy tmel a jede se dal.
Na té teorii něco možná bude. Tím myslím, že by to mohl být jeden z podstatných zdrojů tvoření ježků. Ale myslím, že nebude zdaleka jediný, proto se nedaří určit žádný jednoznačný původ.
Já používám jen UST a snake skin verze, tedy verze, které těsní hned a žádné zatěsňování se neděje.
Šlupka obyč verze jsem sice v reálu zkoušel, ale zase rychle jsem je opustil (jak kvůli problematickému zatěsňování, tak odolnosti).
Ale zase na druhou stranu u dlouho nahozených snake skin verzí (rok a více) mi také trošku více prolíná tmel na běhounu a jak se v historii nakonec shodlo, tak i u mě to je z větší části minidefekty na běhounu. A to mi ježky také nedělá.
Je ale dost možné, že bude záviset na konkrétní díře i místu (její velikost a i kolik je v daném místě materiálu, tedy rozdíl boky/běhoun).
mne sa nerobia, vazne som v zivote ziadneho nemal ani ked to v zime dva tri mesiace stalo.
Mně se RR na předku líbí velmi. Začne asi trochu dříve ujíždět, než NN, ale furt se nějak snaží chytit. S NN to bylo: drží, furt drží, nedrží.
Osobne sa mi nový RoR nepáčil. Zdalo sa mi, že tie štuple sú nejaké tvrdé a odskakujú od terénu. Vpredu mi teda vôbec nesedel. Necítila som sa s ním bezpečne v zákrutách. To mi v mokrom teréne viac sedel starý dezén.
Nový dezén RoR je však oveľa rýchlejší ako starý. Odvaľuje fakt prekvapivo dobre. Dokonca sa mi zdalo, že je rýchlejší aj ako RaR.
2 sezony na nich jezdim zavody a nepichl jsem.
Jakou kombinaci by jste zvolili na běžné víkendové xc po kraji? Terén naprostá všehochuť' pevné cesty, makadam, šotolina, asfalt. Na zadní kolo jsem obul RR 2.1 (51mm), ale váhám na předním, jestli NN 2,25 nebo RoRo 2,25. Vozil jsem NN Evo 2,1, ale ten byl široký 48mm, tak bych radéji na předním kole něco širšího. Máte bližší srovnání, jak se oba plášté chovají ve stejné situaci?
Já bych dal RoR 2,25
Já jezdím XC a momentálně mám RoR 2,4 vepředu a 2,25 vzadu a i po asfaltě to jede celkem svižně.Jinak šířka na 19mm ráfku 2,4 je 58mm a 2,25 54mm.
Jsem odkojený rychlými plášti jako je Python, Nanoraptor, tak se mi zdá NN jako poměrně dost hrubý vzorek, pokud bych jezdil, jen v lese, tak bych asi znovu volil na přední kolo NN, ale hledám néco trochu víc univerzálního, ale stále s dobrým gripem, proto se mi celkem líbí Rocket Ron. Nevím o kolik je NN pomalejší, ale poměrne dost hučí.
RoR taky na asfaltu hučí s NN srovnat nemůžu ty jsem nikdy nejel.Kdybych chtěl něco rychlého co podrží tak bych zkusil Continetály XK dopředu a RK dozadu.
RaR2.1 + NN 2.25 je naprosty a spolahlivy univerzal s ktorym sa da prejst od bezneho vyjazdu cez maraton (ak nejdes na bednu) az po alpenX.
RoR v porovnani s NN je co sa jazdnych vklastnosti tyka citelne horsi (celkovo horsie drzi, na sypkom podklade (strk, sotolina) citelne slabsi a hlavne nepredvidatelny – drzi, drzi a bum – si na zemi.) a ak vobec ma nejaky mensi valivy odpor tak je obzvlast na prednom kole uplne zanedbatelny a prakticky nemeratelny. dopredu za mna jednoznacne NN. RoR jedine ak riesis zavody do top10.
NN proti RoR má tragický čištění od bordelu a to pak ve finále za mokra končí tak že drží o třídu hůř než RoR, dokonce i hůř než RaR třeba.
jinak na suchu je to fuk a na předku NN je lepší než RoR vždy
to je pravda, cisti sa vyrazne lepsie, to je ale jeho jedina vyhoda.
Díky za radu. NN drží fakt pěkně, v bahně vyloženě nejezdím, stejně tak závody, prostě hledám nejuniverzálnější kombinaci, tak abych je měl nasazené po většinu roku. Měl jsem NN Evo na předním kole s duší cca 400km, předělal jsem na no tubes, ale tmel to nepobral, na plášti bylo několik sekanců, to mě docela překvapilo a to jsem mu ani tolik nenakládal. Ve sklepě mám NN performance 2.25, ale jedno směs, tak si říkám, že ho nahodím a dojedu, jel jsem ho jen jednou (kupoval jsem ho až napadne sníh :-)
jak tu uz x krat padlo schwalbe bud UST a ak TLR tak jedine SS, obyc. slupka verzia = problem.
RoR 29×2,25 SnakeSkin TL 11600492.01 podle webu 605gr, váha ukáže 720gr? Mam o nějak řešit? U RaR 11600251.02 váha +/- 5gr souhlasí.
to je dobře vypasený plášť :D
20 % nadváha je mimo jakoukoliv toleranci, já bych to rozhodně reklamoval.
Použití RoR 29×2,25 místo 29×2,1 na přední kolo, má to opravdu vážné opodstatnění, pro případ zmíněný výše „v bahně vyloženě nejezdím, stejně tak závody, prostě hledám nejuniverzálnější kombinaci, tak abych je měl nasazené po většinu roku“ ? (Na zadní kolo mám v plánu dát RaR 29×2,1, oboje SS verzi).
RoR je na předku překvapivě dobrý, ale je to dost šlupka, takže snadno prorazíš na předku i tu 2,25. Mám pocit, že v lese to drží skoro jako NN, ale na štěrku je ten plášť hrozný tragéd, tam byl NN mnohem lepší.
Takže pro "v bahně vyloženě nejezdím, stejně tak závody, prostě hledám nejuniverzálnější kombinaci, tak abych je měl nasazené po většinu roku“ je lepší si dát na předek NN 29×2,25 ss nebo by stačil i 2,1?
záleží, jakou jistotu na předku preferuješ, RoR je občas taková zběsilá guma, ale není nevypočítatelná, jako třeba RaR. A taky, jestli jezdíš s dušema nebo bez. Pokud s dušema, tak bych šel do NN, na předku o moc pomalejší není a nebude tak trpět na defekty. SS je na předku podle mě zbytečnost.
RoR a zběsilá guma? za mě vůbec, naopak
na sypkém se z klidné přilnavé gumy stane divoké rodeo, už mě párkrát poslala k zemi i v rychlostech chůze, když jsem se třeba chtěl na fleku otočit… s NN jsem takové problémy neměl.
Asi záleží co s tím jezdíš. Já na tom odjel dost závodních sezon (XC, Maratony, MTBO) a lepší jsem na předku nevozil. Zkoušel jsem na stejné použití i NN, který vozím standardně na AM fullu, takže srovnání mám.
Jestli jezdíš nějaký ultra měkký podklady ve velkým sklonu, pak NN využiješ a může ti RoR přijít málo
já to mám jako univerzál, na asfalt, do rychleb, kam mě napadne, závody moc nejezdím. Ono jak jsem psal, tak RoR je na předku opravdu dobrá guma, většinou si na tom dovolím stejně jako s NN, jen s tím nemám dobré zkušenosti na sypkém (štěrk, šotolina, větší kameny už jsou zase v pohodě). Zpátky na NN ale asi měnit nebudu, jsem spokojený a spolu s RaR je to velice vyrovnaná a jezdivá kombinace.
Takze na HT 29 muzu klidne dat 2,25 NN LT/ 2,25 RaR SS, jde mi o to, me prvni plaste byly 2,1 Python, tak jestli to nebudou uplne nejake balony ty 2,25, jezdim s dusi
.
Nějak si tu pročítám a musím říct, že 29×2,25 RoR performance mi dneska celkem klouzalo po štěrku a podobném povrchu. Taky se mi zdá, že se zadní sjíždí sakra moc rychle a to ani moc nesmykuji. Za těch pár stovek kilometrů jsem ještě neměl defekt (musím zaklepat). Na asfaltu se mi zdají celkem dost pomalé, ale v terénu to dohání.
Performance RoR jsou nejhorsi shitky co jsem kdy jel.
Jsou to papíráky. Na nových pláštích RoR Performance jsem po 50 km propíchl plášť i duši kusem štěrku o velikosti asi 2 cm. Píchl jsem již mnohokrát, ale aby kamínek (i když ostrý) prorazil plášť, to nechápu.
mě přijde že performance má jinou směs, nebo teda v reálu že prostě hůř drží. Což je blbý, protože schwalbe má smysl vozit právě proto, že dobře drží ;)
Performance řada také jinou směs má. Nejen, že hůř drží, ale ještě navíc i hůř jede. A pokud nové připravené směsi co budou za chvilku v prodeji splní aspoň trošku z toho co Schwalbe slibuje, tak se rozdíl mezi EVO a performance ještě zvětší.
Pripada mi legracni, ze pred par lety byly Evo plaste dvousmesove (performance jednosmes OCR) a vsichni na to peli ody a ted, kdyz evo/liteskin nebo jak tomu ted rikaji je trojsmes, je najednou dvousmes u performance nejvetsi shit :-)
Nezbyva nez pockat az schwalbaci vyvinou ctyrsmes ;-)
Asi nejsem tak narocny, ale nejaky dramaticky rozdil v gripu mezi trojsmesi u Schwalbe UST plaste a dvousmesi u performance nevidim, stejne jako u Conti mezi Black Chilli a obycejnou kevlarovou verzi.
To už je hodně dávno (odhadem více než 10 let, i prastarý vzorek RaR byl už trojsměsový a i ten už je hodně let starý) a na trhu tenkrát byl nesrovnatelně menší výběr.
O dvousměsových EVO už tu píšu roky, že stály za h…o :-)
Přesně takové jsem jezdil Smart Samy a přesně to bylo to co oproti současným EVO nejelo a nedrželo. A samotný vzorek Smart Samu za to tolik nemůže, třeba jak to jede by na tom měl být slušně.
A největší shit bych to zase nenazval. Jsou o hodně levnější, takže je to něco za něco. Běhoun mají třeba odolnější (a ne úplně o málo) než EVO, takže jsou dokonce v něčem i lepší (to je také největší průšvih EVO Schwalbe ta odolnost běhounu).
Ten rozdíl ve valivém odporu pro někoho není moc podstatný, ono to zase až tolik ve výsledku neudělá. Na druhou stranu je ten rozdíl mírně větší než jedna kategorie pláště (performance RaR je o chlup pomalejší než EVO NN).
A ohledně gripu je to vždy o tom s čím se srovnává.
Jestli to je dvojsměs nebo trojsměs není asi rozhodující, rozhodující je složení těch směsí. Dvousměs je pořád stejná (co také čekat, když tam je cílem nízká cena), oproti tomu EVO trojsměs byla už přepracována mnohokrát za tu dobu včetně i nepovedených ročníků, kdy se jim nezadařilo. Z těch trojsměsí dosud prodávaných byla současná pacestar určitě nejlepší.
A uvidíme co nové Addix směsi. Jsou asi také trojsměs, to jsem ani zatím přesně nedohledal. Stejně bude rozhodující, jaké v reálu budou.
Ty ne, ale borci nahore si notuji, ze jsou to nejhorsi shitky, ktery se hned propichnou, nedrzi, ale zaroven jeste se rychle sjedou ;-)
Jinak mas recht, nahodou mam v komplu schwalbe katalogy 2006 – to byl RaRa jeste dvousmes oznacena Speedgrip a 2007 poprve triple, ale oboji jeste puvodni vzorek.
Tak s propíchnutím běhounu, co píše Morchella, by byl jistě velmi překvapený kdyby jezdil EVO variantu (ať už lite skin nebo snake skin TLE, to je fuk) a ta vydržela na běhounu ještě daleko méně…
Se sjetím u RoR performance netuším jak to je. Dříve ta dvojsměs vydržela naopak výrazně déle než trojsměs u EVO, ale aktuálně u RoR performance verze Schwalbe uvádí 2 a půl bodu za výdrže, což na žádnou větší výdrž než EVO varianty nevypadá.
performance mi vydržela konkrétně u NN a RR více km. Jenže to může být tím, že na závodním kole mám vždy evo a na ostatních jak kdy a nároky na brždění jsou vyšší u závodního kola.
Taky asi nebudu úplně inženýr na pláště, ale mám to stejně jako ty :-)
jo a 2,1" NN bych řekl nebrat, já měl 2,4" a supr, ale o moc užší bych asi nebral.
Dotaz na nove Rocket Ron performance addix. Zkouseli ste je nekdo nahodit jako bezdusaky? Uvazovat o tom nebo na to rovnou zapomenout?
Performance addix je oficialne tlr.
Bez duse teda fungovaly i stary performance.
A kdes to nasel? Ted jsem prolezl schwalbe stranky a tam to nikde neni. Ten plast ma hodne pod 500g na kupkole ho maji jako tlr ready a vahu udavaji 600g. Na krabicce ani na plasti o tlr taky ani zminka a kdyz mrknu zevnitr, tak jsou videt vlakna kordu. Je to pro dite a na tech nerad experimentuju.
Vychazel jsem z informaci na strankach Koloshopu. Ted jsem koukal na stranky Schwalbe, ale tam maji performance porad s dual smesi.
Performance verze bez duse vozi vic lidi uz delsi dobu, takze se neni ceho bat.
Ok diky za info. Otestuju na detech. :)
:-) starší verzi dual per. roro vozím, nahodit to šlo celkem dobře, jen to pak začne rosit skrz stěnu ven, ale ničemu to nevadí.
Ti dela i SS, kterej je tlr.
Jj přes běhoun, boky jsou dobrý.