• Sumss

    Koupil jsem novej RR 26×2.25 EVO v kevlaru. Po nasazení na ráfek mi háže (nahoru/dolu). Koukal jsem na linku a není rovně. Nicméně se mi nedaří to srovnat, je to patrný především u díry na ventilek, kde linka vylezá ven nejvíc.

    Předtím jsem vozil Kendu Nevegal v 2.1 a nikdy nebyl problém. Koupil jsem RR 2.25 díky zdejším radám, protože je 2.1 menší než Kenda a opravdu 2,25 mi usazená na ráfku sedí šírkou jako 2.1 Nevegal.

    Otázka zní,kde je problém? Ráfek Jalco ax 430, vnější průměr 22,vnitřní 17

    Napadlo mě,že je ten ráfek malej, ale to by mi nesedla ani ta Kenda a navíc Kendy se už na GT Avalanche dávaj už výroby…

    Pak mě napadla vnitřní ochrana ráfku, mám ji novou od BBB a nezdá se mi,že bych jí dal nějak na prasáka…

    Dík

    0 0
    • Mysee  

      Přefouknout na max tlak popsaný na plášti a ono si to sedne (může bejt rána), pak upustit na požadovaný. Případně zkusit v ruce trošku porovnat. Ale přefouknutí mi vždy pomohlo.

      0 0
    • antt  

      pokud Ti linka vylézá nejvíc u ventilku, tak bych se nedivil, kdyby v tom měla prsty ta ochraná nálepka kolem ventilku, zkus ji zůžit zaříznutím nebo ji odlep úplně, otvor ojehli větším vrtákem a pro klid duše nalep třeba dvě tři vrstvy izolačky přes díru, ale i to je možná zbytečné.

      Jinak není schwalbe jako schwalbe, kde jsi kupoval? Pokud přišel plášť bez krabičky, tak se nejspíš jedná o OEM kus a ten dost možná házet bude z výroby. Jinak vlaštovky na to docela trpí, bohužel :(

      0 0
    • Sumss  

      pneu určitě nebyla OEM, přišla v krabičce, koupeno na koloshop.cz

      0 0
    • Sumss  

      Jinak fotka klame, u ventilku není ochranná nálepka, ale jen tam je ta velovložka napojená… :/

      Dumám, co zkusit 16 mm vložku? Tohle je 18 mm…

      0 0
      • Brzda  

        jak psal mysee musíš to nadupat na max. tlak (nebát se toho), trochu to zkusit pomačkat (klidně i do stran), párkrát to lupne a až bude kolem celého ráfku linka stejně daleko od něj, tak pak už stačí jen upustit na požadovaný tlak a mělo by to být ok. Takhle to praktikuju u nasazování drátěných plášťů, které jdou podstatně hůře než kevlar a nikdy nebyl problém s házením.

        PS: ještě je dobrý pro lehčí správné naskočení vzít mýdlovou vodu a potřít patku pláště po celým obvodu.

        0 0
      • antt  

        tak to klame pěkně :) Já si tam pro klid lepím vždycky něco, tak jsem to vzal tak nějak automaticky… Ta orig. páska byla špatná, že si ji vyměnil za tuhle? Zkus poměřit nebo ji dát zpět, tu orig. Na tomhle bude plášť i s duší lehce cestovat, to poznáš podle křivého ventilku, nebo až ten ventilek nařízneš, to už se mi párkrát podařilo :)

        0 0
        • Sumss  

          právěže duše cestovala na tom starém,žluté, co tam byl :D tak jsem koupil ten od BBB, ale cestuju taky teda, ikdyž míň :D ale koukal jsem,že dělal tu pásku v 16mm, jen stojí teda 240 plus poštu, tak nevím, zda to neustříhnu u ventilku a nezkusím to takhle :D

          0 0
          • antt  

            to rozšíření kolem ventilku klidně přistřihni, ať nejde tak do patek. Uvidíš, já s tím přestal mít problém od používání užších levnějších z pvc

            0 0
    • Sumss  

      Tak jsem velovložku ostříhnul z 18 mm na približně 15 mm. Pohledově mi přijde, že už by vložka neměla vadit, ale problém trvá… Pokud se podívám na linku,tak okolo ventilku +/- 5 drátu na obě strany tak tam je pneu víc vylezlá.

      Zkusil jsem namazat mejdlovou vodou, přehustit a pak povolit. Pak i zatlačit ventilek jakoby do pneu, nafouknout a pak ho povytáhnout, aby se tam guma pěkně dostala… A pořád nic.

      Zkusil jsem pneu otočit o 180 stupnu a problém je pořád u ventilku. Z toho usuzuju,že guma by měla bejt ok. Ksakru to není možný, že Kenda tam vleye v poho v 2.1 a RR tam nevleze,když se je skoro stejně širokej.

      Nějaký tip?

      0 0
      • Pajas04  

        Ráfek samotný nahoru a dolů při roztočení nehází?

        Linka na plášti je jinak po celém obvodu (mimo kousek u ventilku) vylezlá stějně?

        Kdyžtak upusť trochu vzduchu a na straně opačné k ventilku zkus za plášť „tahat“ směrem radiálně ven.

        0 0
        • Sumss  

          tak rovnoměrně to není a líši se i levá a pravá strana. Jinak u ventilku je linka od ráfku 25mm a na protější straně 22mm…

          Zkusil ještě vyndat velovložku a jen zalepit ráfek dvě vrstvama tenký izolepy a znovu nasadit. Přeci jen tu velovložku jsem stříhal ručně a tak to nemusí být všude souměrný…

          0 0
        • Sumss  

          a ráfek samotný nehází

          0 0
    • Georrge  

      no a když tu gumu na ráfku pootočíš, tak hází pořád kolem ventilku? Jestli jo, tak to gumou asi nebude…

      0 0
      • Pajas04  

        Jojo výše psal, že i když ji pootočí o 180°, tak to dělá.

        0 0
    • Sumss  

      tak sem dal místo velovložky jednu vrstvu úzký izolepy, která seděla krsáně. Tj.skoro čistej ráfek bez dodatečnejch vrstev. Dal jsem i Maxxis ultra lehkou duši, takže okolo ventilku je taková ta silnější guma slabší než u duše, co jsem používal předtím. Nahodil sem gumu, mýdlová voda, nafouknul do tvrda, zkoušel sem s tím hejbat co to šlo, ale stále stejný problém :/

      Ráfek není osma, ale aktuálně má tak polovina kola linku od ráfku 26mm a druhá půlka kola okolo 22 mm

      0 0
      • Vilém  

        Nicim jinym, nez rukama to uz fakt nemuze byt:)

        0 0
        • Sumss  

          jak řikám, je to můj první kevlar. S drátem jsem nikdy nic nepodobnýho nezažil, vždy jsem přezul rychle a bez těhle problému.

          Ale nemyslim,že bych byl uplnej dřevák, tím spíš,když se mi tu sešlo celkem dost tipů, jak na to :/

          0 0
          • Georrge  

            a na jiném ráfku ta samá guma v pohodě?

            0 0
            • Sumss  

              popravdě nezkoušel sem, dneska už na to nemám nervy, ale zkusim to hodit na ráfek z předního kola

              0 0
          • Vilém  

            A ten ventilek, pri foukani, opravdu zatlacujes dovnitr?

            0 0
            • Sumss  

              jj, zatlačim ho co nejvíc to jde, abych ho mohl chytit do pumpy a nafouknu gumu naplno, takže ho to de facto vytlačí samo nahoru skoro

              0 0
      • JakeF  

        Nebude to nic světobornýho, prostě nový Schwalbe jsou dělaný na bezduše, takže maj těsnější patky a potřebujou se trochu vytáhnout… Napatlej to mýdlovou vodou, nafoukni na max a nech to stát přes noc, uvidíš co ráno.

        Osobně jsem to párkrát i risknul přefouknout nad povolenej tlak s úvahou, že když to má vydržet dlouhodobě 4atm při ježdění, tak to pár minut bez zátěže musí vydržet i s vyšším tlakem. Ale to už si musíš zvážit sám, jestli se ti chce riskovat. Určitě ale nejdřív zkus to chvíli nechat stát na max povoleným tlaku.

        0 0
        • podvlada  

          Jo, taky mi NN nechtěl naskočit jednoduše. Musel jsem namydlit, přefouknout a ještě jsem postupně stoupal na plášť z boku, aby se hnul. Ale nakonec sednul :)

          0 0
      • Chiron  

        Mě zatím vždycky pomohlo plášť nafouknout na max, pak ho ufouknout, tak aby byl dost měkký a postupně ho jakoby chtít sundat z ráfku. Jakoby ho přelomit přes ráfek na jedné straně a na druhé straně se patka trochu povytáhne ven a pak ho dofoukat na požadovaný tlak. Někdy to jde ale dost těžce…

        0 0
    • Tina  

      A mydlovú vodu si použil, alebo nasadzuješ nasucho?

      0 0
    • Sumss  

      Všem bych chtěl poděkovat.

      Dneska jsem koupil novou velovložku,15 mm širokou. A rozluštění pohádky? :) Dneska jsem změřil manometrem a foukal jsem to tak na silnější polovinu povoleného tlaku. Když jsem to nafouknul skoro na 4 bary, tak skoro všude linka vylezla a kde nevylezla, tak jsem tahal až vylezla :) Takže to přeci jen bylo rukama :)

      Ještě jednou díky všem! Jsem o prá vlasů šedivější, ale pro příště snad zase zručnější :)

      0 0
      • jaja01  

        tak hlavne, ze se nakonec dobra vec podarila, priste uz to budes umet napoprve, jako Paja :-D

        0 0
      • Vilém  

        Tak a ted to bude pro zmenu rezat duse:)

        0 0
      • Sumss  

        si z toho děláme srandu, ale mám trošku z tý duše obavy :D

        Doteď jsem vždy používal duše 0,9 mm tloušťka stěny… Teď jsem z obav,že to blbý nazouvání může bejt způsobený úzkým ráfkem,tak jsem tam lupnul ultralight duši (0.6 mm),tak doufam,že to něco vydrží :)

        To,že bych to teďka přezouval na jinou duši nepřichází v úvahu :D moje nervy ještě nejsou dostatečně obalený… :)

        0 0
      • Georrge  

        takže nezaskočily patky, nj ty TLR gumy jsou dost těsné… a na duše se vyser, dej tam žlutou pásku a mlíko :)

        0 0
      • Tina  

        Takže si nahadzoval nasucho :)

        0 0
        • Sumss  

          kdepak :) vždycky s mejdlovou vodu…

          Popravdě i s ní mi to šlo už na konci mizerně nazouvat, když jsem to dělal asi po dvacáty… :/ tolikrát snad neopřezouvam gumu během celý životnosti dohromady :)takže bez ní,ani ránu

          0 0

Nová reakce na zakládající

Pro zobrazení diskuse se prosím přihlaste nebo zaregistrujte.