potřebuju poradit, chci si koupit RR na zadek, ale trošku mě odrazuje strašně nizký vzorek, takže se chci zeptat na odolnost a vydž pláště. ještě jedna otázka jaký je rozdil mezi kevlarem a drátek a můžete poradit i jinej plášt do 600. dekuji :-)
potřebuju poradit, chci si koupit RR na zadek, ale trošku mě odrazuje strašně nizký vzorek, takže se chci zeptat na odolnost a vydž pláště. ještě jedna otázka jaký je rozdil mezi kevlarem a drátek a můžete poradit i jinej plášt do 600. dekuji :-)
historie!!!
Mam ho na kole cca rok a je zralej na výměnu…a jezdim dost…Jinak je super…
Výpovědní hodnota = 0. Na čem ho jezdíš (asfalt/lehký/těžký terén), kolik najeto, kolik defektů, tvoje váha, která verze pláště, jakej tlak, chování za mokra, jak drží v zatáčkách, kolik % výšky vzorku ti ještě zbývá?
vzdyt rika ze jezdi dost ne :D
ale abych tu napsal neco k tematu:
Vidíš, to je přínosná informace :-). Já ho dozadu teď taky dám, dopředu půjde nejspíš Ron. A vyzkoušim NoTubes. XR1 jsou moc náchylný na defekty a včera mi ustřelily v dešti na asfaltu v cca 20km/h, navíc vzorek dost mizí.
Mno tak to si moc nepomůžeš … RR → papírový pláště, sice rychlý, ale počítej s defektama, rychlym sjetim plus moc nepodržej :) .. ale přesto je mam rád :D
defekty – nevozit obyč verzi, rychle se sjedou jen někomu (mně rozhodně ne) a drží přiměřeně tomu jak jedou (do pořádného terénu jsou jiné pláště)
a jakou verzi doporučuješ do terénu, XC, AM, jezdím cesty necesty..potřebuju taky odolnost proti defektům. Jenže se bojím, že na můj styl jízdy sou bezdušáky na prd a budu si odrovnávat ráfek. Zase vozit na tvrdo nafecovaný bezdušáky je taky trochu nesmysl ne?
Asi bych to viděl zase na dušový + nějakou FR duší, popřípadě nějakou klasickou a ne odlehčený s 0.9mm stěnou, kterou prorazím raz dva ještě s mým ráfkem širokým :)
Pokud budeš mít papírový plášť, tak ti proti procvaknutí nepomůže ani 1,6 mm DH duše.
no právě..mám teď kevlarový crossmarky a ty sou děs..už sem celkem 4× prorazil :( chce to něco lepšího. Chtěl bych ty NN, ale furt nevím, jakou verzi
Pánové, nechci vám do toho kecat, ale ono to proražení duše je z velké části o tom, kde jezdím a jakej bordel se v daném místě nachází. Pláště za to můžou jen z části.
Můžou za to i ráfky a použitá duše. Pokud mám ráfek s vnitřní šířkou 27mm, pak i celkem vysokej a použiju duši určenou do 2,125 pláště, tak je to špatně :) duše se v plášti rozpíná víc, než bylo výrobcem myšleno. Takže z toho mám papírek a můžu se pak divit, že prorážím. Musím vyměnit buď ráfky, nebo duši. Když už duši tak chci i pořádný pláště :)
To ano, ale pak je to chybou tvou, neb nedodržuješ max šíři pro kterou je duše určena, nebo, jsi na max hranici.
ano přiznávám :) jen sem tím chtěl říct, že na prorážení důše má vliv nejen plášť, ale i ráfek a duše samotná a taky styl jízdy atd. Takže vlastně všechno :)
Teď k mýmu problému. Mám koupit NN klasiky, nebo skládací(kevlatový?)
No, asi takhle, R.R. se ve sportovní verzi nevyrábí, pouze jako skládačka 67 epi… ALe…montážky jsou s drátem, jedná se o mimokotalogovou verzi. Když někomu nesedí 2,1 a chce něco jiného, tak drátové R.R. sundaváme a dle přání kupujícího ( koupě kola ) dáváme něco jiného, pak nám drátové R.R. zůstavaj na prodejně, nebo jinak, mám je na servisu. Stejně tak se objevujou Roket rony.
Trochu ti to zkomplikuju, výrobce udává menší valivej odpor na 2,25 oproti 2,1 :-)
RR určitě nechci :) minimum je NN, popřípadě ještě hrubší vzorek..Určitě minimum 2.25, pak bych se nebál i 2.4, ráfek na to mám. Jen nevím jakou verzi..sem z těch popisků atd trochu zmatenej
Nobouš se drátovej nedělá, takže nebudeš mít u Schwalbe asi na výběr, budeš ( pokud se rozhodneš ) muset jít jen do skl. verze.
myslel jsem spíš ty pojmy Snake skin, skládací, Double defense. V tomhle bych fakt nevěděl, kterej vybrat :)
Snake skin je ochrana boků proti proříznutí, vlastně je to něco jako DD jen na boku. DD je ochrana pod běhounem i na bokách, poskočí váha, ale chrání to velmi dobře. Jinak se dělá pod běhoun ochrana z tkaniny… jukni sem, je tu katalog http://www.imexpo.cz/…0/flash.html
no asi bych to viděl na Nobby s tou DD ochranou. Váha by mi nevadila..no uvidíme. Ale díky :)
NN se dělá i drátovej – trojsměsovej, ale sežene se asi jen 2,1".
hmmm, dobrý, asi mimokatalogová verze, v pondělí si to čistě ze zvědavosti prověřím, dík za info, každý den se člověk učí.
Máš pravdu, dělá se jeden… 3 směsovej a jen 2,1 beru zpět, sekl jsem se. http://www.imexpo.cz/index.php…
http://www.imexpo.cz/index.php…
pak bych se možná juknul po něčem z tohodle, plášťu je spousta, těžko radit co ti sedne, to musíš vybrat ty…
Pokud myslíš to kolo, co máš v profilu, tak na něj patří odolné, objemné a zubaté pláště. Jinými plášti to kolo zabiješ. Tak jako já bych zabil kolo své, kdybych na něj takové pláště pověsil místo plášťů rychlých.
Měl jsem je na HTčku uplně nový a až měsíc po sem přešel na fulla. Nebyly love na nový pláště, tak sem je tam nechal a ano máš pravdu, kolo trpí :)
a trpím taky já, protože to v jednom kuse ustřeluje v lese :)
Proti prorážení pomůže především jedno a to je objem pláště. Ten pak není třeba díky objemu přehušťovat a jen tak už prorážet nebudeš (v extrému jde ale prorazit cokoliv při extrémní situaci a velké chybě jezdce).
Takže bych dal 2,4ky a to buď snake skin NN (double defense bohužel ve 2,4 nejsou) nebo odolnější 2,4 FA snake skin (ty ani bez snake skinu nejsou a double defense taky jen ve 2,25).
A s UST to je vždy o trošku lepší. Prorazit UST plášt je rozhodně těžší než FR duši.
A ráfek bude trpět vždy úplně stejně ať tam je duše nebo ne, ve chvíli kdy jde překážka až na ráfek je to nastejno.
Já jsem teď na dovolené v Jizerkách s UST 2,4 NN velmi spokojený.
Obyč.verze je co?Já mám RR Evo Triple Nano Compoud.Jezdím asfalt,polní cesty a pak (trhač gum)cesty z ostrého štěrku do velikosti pinpong.míčku slepené asfaltem,na tom zablokovat zadní kolo tak je vzorek hned v tahu ať máš jaké pláště chceš.
Tak to máš právě obyč. verzi
XR1 jsou šílený pláště, 3 defekty na cca 1000km, jeden byl teda moje chyba, vzal jsem šutr na půl pláště, jinak jsou to dobrý pláště, pokud s nima nechce člověk zatáčet. RR jsou často srovnávaný s RK, se kterejma jsem byl hodně spokojenej, ale RR chci vyzkoušet. Defektů se tolik nebojim, většinou procvaknu duši, kvůli nízkýmu tlaku, což u NoTubes nehrozí a menší propíchnutí tmel taky pobere.
rona davas 2,1" nebo 2,25"? ten 2,1 ma realnou sirku hodne malou :(
Ještě se budu muset kouknout, ale asi 2.1", tlustá guma před očima nemá moc dobrej vliv na psychiku :-D.
mam vepredu NN 2,25" a ve sjezdu to ma na psychiku blahodarny ucinek :)
dost vela alebo dost malo? :-)))
takže , když jezdím silnice/terén – 60/40 a 3× do týdne 50Km vydrží to aspon 2 roky ? jinak se omlouvam vim že v historii je toho hodně, ale zrovna na vydž jsem nenašel nic.
No nevim, řekl bych že né…to už budou slicky :)
Zlatý kola z Tesca, intersparu atd. Tam ty vzorky podobný traktoru vydržely hoodně let. Kam se hrabou dnešní pláště :( Já svoje Crossmarky kupoval na HTčko loni, pak přešly na fulla a letos jsou zralý na výměnu. Dokonce už asi oba, protože sem je letos na jaře prohodil (ze předu dozadu a naopak) :) Snad mi ještě letos poslouží..pak už výměna.
:-D a co třeba Kenda karma, ale myslim že vše co koupim bude lepsi než tet moje rubeny za 3 kila jsou to děsné plaště. :-D
tiez skor pochybujem
jezdim na nem, ale jsem z nej zklamanej, hodne defektu, na asfaltu spatna prilnavost a vydrz spatna, na druhou stranu hodne rychly a tichy plast :
Já mam defektů minimum. A na asfoltě držek dobře…Teda na suchym..na mokru už mi to v zatáčce ujelo…
Drátová verze se dělá jen s 50 epi ( hustota vláken) skládačka má 67 epi. Další rozdíl je v ochraně pláště tj. jeho vybavenost a odolnost, jinak to nejdůležitější je směs gumy. skládačka má trojí směs namíchanou pro optimální vlastnosti. Další věc je asi to, že Skladání vláken, ( směr) je víc položenej, takže se to chová menším valivým odporem… Ale,m skládačka je guma pro závodní využití, takže jde o to, zda to potřebuješ. Jinak jsme dovozci Schwalbe pro čr, takže pokud chceš víc info, koukni na stránky www.imexpo.cz
supr, ale ty ceny taky :)
Tak to už je o výběru značky, Schwalbe je drahý, taky na to občas dost nadávám, neb občas je to s cenou jak za gumu na auto. Jezdím 2,25 a neměnil bych, pravda, mám je za trochu jinou cenu než jsou na krámě. Nic méně, pokud zákazník dorazí k nám do krámu ( né Imexpo, to je V.O. ) tak stejně děláme cenu příznivější :-)
právě váhám nad noby nic. Životnost nic moc a dát za jeden 1200Kč..to je ujetý :( i kdybych ty peníze měl, tak je mi i líto je dát za pláště..je to škoda, ale za „kvalitu“ se platí
tojo, ale já chci buď 2.25, nebo 2.4
hmm nemaj špatný ceny no. Teď jde o dostupnost, jak dlouho jim potrvá, než dodaj :) nebo jestli opravdu prodávají to co píšou..ročník 2010 sice píšou, ale kdo ví co pošlou.
Ještě doplním, použití R.R na silnici je trochu problém, je to závodní guma s parametrem na terén. Asfalt ho rychleji ojede, pokud má někdo tendence jezdit ( brzda / plyn ) a má kotoučovky tím spíš ho pošle do předčasného důchodu. Tvrdej podklad snižuje životnost… nedá se říct kolik vydrží…to je o spoustě faktorů.
je to závodní guma s parametrem na terén.- nesouhlasim, je to zavodni guma na trate co se jezdi tady u nas v ČR ( kdyz vynecham zavody jako beskyd bike…)tak tam toho terenu neni moc spis takove polnačky… a tam ty RR jedou, ale psat ze je to zavodni guma do terenu je podle me blbost ( zas podle toho co si kdo predstavuje pod pojmem teren no :D)
jezdil jsem je prevazne na asfaltu a vydrzely cca 7000km a jeste bych na nich cca 3oookm odjezdil pokud bych sel do extremu :)
Závodní gumou rozuměj směs, váha, epi + vlastnosti co závodní gumy maj. R.R. je určen na cross country. můžeš jezdit terén bez balvanů…a jinejch extrémů. Pokud ti vydržel 7000 tak to smekám, já je odrovnám tak do 2000, ale pravda je že flekuju a mám převážně tvrdej povrch.
Proč dle směsi závodní guma? Totožnou směs používá spousta dalších Schwalbe jako NN, FA, ale i třeba Big Betty, Muddy Mary. A tohle rozhodně nejsou závodní gumy (možná ještě tak užší verze NN).
Hustotou vláken taky nic specificky závodního, ale běžná hodnota co má tři čtvrtiny plášťů s kevlarovou patkou na trhu.
Možná by stálo za to, trochu si počíst v katalogu Schwalbe. Sport verze nemá míchanou směs, stejně tak nemá 67 epi atd. R.R. je závodní guma. Free, nebo sjezdové gumy mají stejnou, nebo podobnou směs, jde o podržení v extrému, na sport verze se to prostě nedává. Miluju když se někdo snaží chytat za slovíčka, no nic. to je život
terén bez balvanů…a jinejch extrémů – to je vlastne asfaltka ne? i kdyz ne, tam jsou diry a to je extrem :D
jak si predstavujes teren ?
naše silnice jsou extra terén :)
neřeš to, nemá to smysl.
ma to smysl :) ale ty nemas argumenty :(
jak ti mám argumentovat, když jsi přesvědšen o něčem jiném, promiň, ale tohle je o ničem, terénem nemusíš mít cestu jak tankodrom s 30cm bláta.
:D nj asi to nema cenu staci se mrknou co pises Mlokovi :D Možná by stálo za to, trochu si počíst v katalogu Schwalbe – omlova te jen, to ze si tu chvili ;-)
jeden člověk nemůže vědět vše dokonale :) Mlok je asi specialista ve většině věcech na kola, ale určitě se najde spousta věcí o kterých ví málo :)
Hmm, sic nevím co tím myslíš, ale schwalbe jsem přez 2 roky dělal velkoobchodně a další roky maloobchodně, což sice ze mě nedělá přeborníka na gumy, ale dovolím si tvrdit že vím o čem mluvím.
To nebylo mířený na tebe :) Mluvil jsem o Mlokovi. Ten je tu na fóru takovej specialista na vše :)
já reagoval na NOX159 :-)
asi si pudu lehnout, už špatně vidím :D sry
Já ležel doteď, v domnění, že půjdu na noční švih. Bohužel byl zrušen, tak se budu muset jít do lesa bát sám. Ale jak se znám, tak se do té doby přežeru a půjdu si zase lehnout :-D
tvoje příspěvky tohoto rázu mám rád.
Působíš pak jako člověk ;-)
Pro mě je jen asfalt a pak to ostatní. To považuji za terén, protože to není asfalt, na kterém jediném se na silničce dá normálně jezdit.
Biker-katalog Schwalbe-teoretik ? :o)
Nechci bejt rejpavej, já to znám, snažím se jen poradit, v čem je problém. Odkaz na katalog pokud to neznáš, je jedna z možností, druhá… stav se osobně
Aspoň je v tom katalogu IMEXPO vidět, že doteď není NN 2,4 UST. Přitom v zahraničních shopech byl k mání už začátkem roku, pak chvíli nebyl (došly zřejmě u Schwalbe) a teď je už zase má chvíli každý slušný zahraniční shop.
Jak je možné, že dovozce pro ČR je i při těch opravdu šíleně vysokých cenách pořád nemá a neměl nechápu.
Asi takhle, dovést se dá vše, ale taky to musíš prodat. Takže poptávka a nabídka. Problém je v tom, že méně prodejné pláště se prostě nevozí, v nabídce výrobce je x modifikací, nelze mít prostě vše, protože pak polovina leží a na konci roku je problém se jich zbavit i za nákup. Druhá věc je ta, že se sem dostává zboží mimo oficiální zástupce, no a to je trochu problém. Velkoobchod musí platit za nemalej sklad, el. proud, lidi atd. Pokud se pak objeví stejný produkt na netu s tím že dotyčný na plášti má zisk 50kč… je to složitý. Pro kupujícího je to samozřejmě dobrá věc, reklamace je pak ale problém. My se třeba k tomuto problému stavíme tak, že pokud plášť koupený u nás zákazník svou vinou třeba prořízne ( do 2 měsíců od koupě ) nabídneme mu nový cca s 20 – 30% slevou…
Chápu, že ČR není velký trh. Ale když může jeden německý shop (teď myslím konkrétně bike24) mít lepší nabídku než dovozce pro ČR a k tomu ještě ceny mnohem nižší, tak to už mi přijde, že je někde chyba. A takových německých shopů je desítky.
A je otázka, proč jsou ty pláště méně prodejné. Jen já jsem za poslední dva roky nakoupil cca 40 kusů různých Schwalbe plášťů (samozřejmě to nebylo jen pro mě). A z toho téměř vše v zahraničí, protože tady buď nejsou k dostání některé vůbec nebo když už, tak jsou předražené.
Kdyby tady ta nabídka za rozumné peníze byla, tak nemám důvod to brát v zahraničí a prodá se toho tu mnohem více.
A reklamace do zahraničí žádný problém není. Jediný problém je o trošku dražší poštovné při zaslání. To ale dost evropských shopů stejně při reklamaci proplatí.
Kdyby některé české eshopy nedovážely Schwalbe pláště mimo oficiálního dovozce, tak u nás nekoupím asi ani jeden kus za ty ceny. Takhle jsem pár kousků bral i u nás.
Chápu tě a rozumím tomu. Proč jsou ceny takové a proč nejsou určité typy plášťů zde na trhu, to by ses musel obrátit přímo na dovozce a na majitele firmy :-) Když jsem ještě dělal ve velkoobchodě, občas jsem zkusil po balíku ( 25ks) něco nového objednat a pak se vidělo zda se to ujalo či né. Vím že na konkrétní poptávku ( nevím, třeba 4 kusy něčeho ) se dájí přihodit k velké objednávce. Bohle je v tomto směru velmi vztřícný, ale stejně to nezmění dostupnost všeho zboží… Je to škoda, ale tak to je.
asi potom taky objednám v bike24. Jestli dobře počítám, tak vyjde i s poštovným jeden plášť NN SS 2.4 na necelých 40 eček což je asi 1050kč podle kurzu. Takže furt levnější než v čr a reklamace? proč? to opravdu existuje případ, že by někdo reklamoval novej plášť? málo kdy a rád to risknu :)
Reklamovat se může plášť z více důvodů. Např. může být extrémně házivý, UST může nedržet na ráfku, atd.
no přežil bych to..risk je zisk
To se nám párkrát stalo, jak mile jsem ho nafouk na 2 ATM lup, rána a byl dole, pak jsem přišel na to, že má přetrženou patku, no stane se. :-)
Ten katalog je náhodou boží. A po česku :-)
Taky mám najeto na RR hodně i na „silničce“, kde jsem najel hodně asfaltu a žádný problém s rychlejším sjížděním jsem nikdy neměl. Nikdy jsem je ale nefoukal na vysoké tlaky, ani na asfalt. Na vysokém tlaku odchází mnohem rychleji.
Kilometrově podobně, tak kolem 3–3,5tis. na zadním s tím, že měním včas, když začíná ztrácet vlastnosti (kolem poloviny vzorku, možná ještě nepatrně dříve).
A přesně jak píšeš, je to guma vhodná naopak mimo pořádný terén.
A jak už tu bylo x krát v historii, tak je to hrozně individuální, jsou tu tací, co sjedou na zadním RR už za 1000km.
ja sem kdysi foukal na fest takze 3,5atm a s takovou mi vydrzely tech 7000 a jeste ho doma mam :)
ale o prijatelnych jizdnich vlastnostech nemohla byt řeč.
ale na asfaltu mi to nejak moc nevadilo jezdil jsem na tom prevazne do skoly s klukama, ale byla to skoro rovina takze zadne brzdeni a nejake brutalni akcelerece jen kdyz sme blbli :)
Pokud myslíš RacingRalphy, tak to jsou parádní rychlé pláště, lehké, s dobrou odolností. Já je vozím už přes 3 000km a jsem s nimy maximálně spokojený, minimum defektů, ( asi cca 5) a vzorek vypadá na dalších 1000km že dá v pohodě :o) . Jezdím tak 60% terén, zbytek asfaltky, cyklostezky, zpevněné cesty a paráda, už bych je neměnil ani za prd :o). Vozím je na cca 35–40psi
5 defektů na 3000km mi přijde dost tolik sem jich měl na FF za 4000km…
Hodně defektů mě vzniklo v zimě, on ten ostrý posypový materiál nedělá moc dobře RaRašků, ale v létě jsem snad defekt ani neměl …
to ti zavidim
obevil jsem zajimavé video o firme Schwalbe http://www.youtube.com/watch…
mazec to nemá chybu..například ten buben, na kterým se celej plášť skládá. Už se nedivím, že to tolik stojí :) poctivá ruční práce
jj, u ostatních výrobců nasypou do stroje granule a vyjede jim hotový plášť, který jen naloží do kamionu a expedují. A Schwalbe si teď vlastně prozradil svoje know-how :-))
hmm a tady se vyrábí ty fake pláště nebo originály ? :o)