• foxx

    Ahoj,

    rád bych se zeptal majitelů kol scott nebo všech zkušených, jaký mají npohled na kola scott všeobecně, proč koupit nebo nekoupit, jestli jsou to kvalitní kola atd.

    Dále prosím konkrétně na model Scott Spark 950 2013, chtěl bych kvalitní full 29", ale můj limit je 55tis kč. Proto výš nemířím (carbon by se mi taky líbil).

    Asi nikdo ještě nemá zkušenost s tímto modelem na rok 2013, ale prosím o konstruktivní kritiky/názor na výbavu,odpružení atd prostě vše kdo má ktomu co říct.. (názor typu barva je hnusná je dost subjektivní a nepřináší žádnou informační hodnotu)

    http://www.scott-sports.com/…FB9FB7D2DD5D

    díky za vaše názory,typy a rady

    0 0
    • MirosPikos  

      Na první pohled mě bije do očí to osazení. Například, když se kombinuje XT, SLX a Deore na kole za 50.000,– Myslím si, že za 50.000 se dá koupit lépe osazené kolo.

      0 0
      • foxx  

        to je taky pravda. Napiš jaké kolo by bylo lepší, pro srovnání. Na scottovi se mi líbí zamykání vidlic z řidítek, což si myslím, že může být super a plně fuknční pro různý terén. Ale je fakt že specialized jsem nezkoušel a ten brain vzadu nedokážu posoudit, jestli je to lepší nebo ne.

        0 0
      • tomxxx  

        Přesně, to osazení je za 50 fakt k pláči. Osazením určitě lepší seženeš. U scotta se dost platí značka, protože, podle mě, si to dovolit můžou. Je jen na tobě, jestli ji zaplatit chceš, nebo nechceš.

        0 0
        • Azmir  

          Tak mu zkus něco najít, třeba co jsem koukal, tak za 50tis nic moc lepšího nesežene, včetně canyona, a dalších.

          0 0
          • tomxxx  

            No výrazně lepší to nebude, zas nemůžeš chtít koplet na XT, když je to druhá nejlepší sada, po by pak neměli co dávat na dražší kola. Na tom scottovi sou dost vostudný kliky, to už tam mohli dát deore, aby to vypadalo. Brzdy taky nic moc.

            Když budeš prahnout jen po osazení, tak tohle

            http://www.canyon.com/…es/bike.html?…

            ale ten rám je trochu zastaralej, pak jen hůř osazenej nerve al+.

            Nebo si nechat složit RB za 50 s foxkou udělaj mix XT/SLX. Záleží jaký se tam hoděj záplety, ale XT jsou dost slušný, hlavně se za ně u RB doplácí dost málo. Nebo vybrat nějaký slušný remerx.

            Nebo se úplně ****** na nový kolo a koupit 2012 ve slevě. Nový kola sou drahý, protože většina firem přešla na jinou cenovou politiku, takže se ceny zvedly klidně o 10%.

            Nebo spočítat, jak by to vyšlo, kdyby sis to kolo poskládal.

            0 0
            • Milvus888  

              Mluvíš o 26 on chce 29.

              0 0
            • foxx  

              Díky za názor. To mě trochu taky štve, že dost bych platil za značku scott, ale je to ošizený tam jak píšeš. A co Canyon Nerve Al 8.9, když to porovnáme se sparkem 950? Co bude lepší? Kdo má lepší osazení?

              0 0
              • Milvus888  

                Ten scott je dobré kolo, šel bych do něj. Je to u všech kol ± stejné..

                0 0
              • jeffino  

                tak je dobrý říct, že jsou to 2 odlišný druhy pružení:-/

                0 0
                • tomxxx  

                  Jsou no, proto bych to zkusil. Ale druh pružení nemá nic společného s tim, že se mi zdá takhle osazené kolo za 50 moc drahé. Jezdit to bude, o tom žádná, ale je to hnusný, když už nic jinýho :D

                  To už vyjde líp koupit rám a postavit to. Jenže scott má samotný rámy děsně drahý.

                  0 0
              • tomxxx  

                Osazení je o třídu jinde. Jízdně to nezjistíš, dokud na to nesedneš.

                Já nwm, nechci tě do ničeho tlačit, ale vyzkoušel bych těch kol víc. Třeba v RB maj skvělej přístup a za zálohu ti to půjčej na víkend. Scott je taky v pohodě, stejně jako Spešl. Canyon bude problém, nwm jak to s tim maj, ale zase ma lepsi ceny…

                0 0
                • Milvus888  

                  Canyon nejde projet. Pouze na velkých test akcích. RB praská :D

                  0 0
                  • tomxxx  

                    Jako ta zadní stavba neni z nejpevnějších, ale tuhost je normální a teď už se tam dá dát i normální klumič bez úpravy.

                    A pokud neváží 100kg a neskáče na tom, tak mu to nepraskne.

                    Problém je spíš u IQ6 a sjezďáků, páč s tim se dělaj větší vylomeniny.

                    0 0
      • bradek  

        Tohle mi hlava nebere na drahým Epicu, kde se kombinuje XT (XTR), SLX a SRAM.

        http://www.specialized.cz/…compcarbon29#…

        http://www.specialized.cz/…litecarbon29#…

        0 0
        • JakeF  

          To má celkem jednoduchej důvod :). Shimano totiž pořád nedělá kliky na BB30. Navíc to fakt není problém, šlape to v pohodě.

          0 0
      • hctr  

        Na osazeni se divaj jen rybicky, cela xt sada stoji 12tis vcetne brzd, ale kvalitni ram a vidlice stoji daleko vic.

        0 0
    • Luk02  

      Doporučuji vyzkoušet, tohle kolo bude vcelku dotažený, plus bonus je že Scott uřčitě bude mít testovačku. Osazení je sice mix, ale rozumně funkční. Samozřejmě najdeš kolo které asi nabídne lepší poměr cena výkon, ale…

      0 0
    • Hynas  

      Tohoto kola mi přijde jako kvalitativně dobré a navíc i funkční (narozdíl o jiných jsem se na tom i projel…).

      Základem je kvalitní rám včetně vidlice (+ pro mě duální ovládání pružení každopádně vítané), kola pro běžné XC vyjížďky jsou taky v pohodě, osazení na úrovni ± SLX je vyhovující (nakonec, všechno se dá vyměnit). Každopádně kolo vyzkoušej jako testovačku, mám zprávy, že prodejci by je mohli mít zkraje února už k dispozici.

      Navíc Scott není tak běžná značka jako jiné kola a právě proto je v tom komponovaný i punc originality.

      Pokud bych nejezdil na GF (resp. Treku), šel bych jednoznačně do Scottu.

      Každopádně za mě doporučuju.

      0 0
      • Azmir  

        A kdy bude ta velké testovačka scottu pro veřejnost, co si sliboval? :)))

        0 0
        • Hynas  

          Já nic nesliboval.

          Testovačky budou k dispozici v Bicyklech na Nádražní (ovšem jen proti OP a peněžní záloze v plné výši hodnoty kola). Více info tam.

          0 0
          • Azmir  

            Hm, tak ta plná hodnota testovačky to zabíjí, jedině pokud jde předložit karta a zálohu si jakoby strhnou z ní a po vrácení kola vrátí, protože vybírat z bankomatu třeba 80k fakt nebudu, od toho jsou dobré ty veřejné testovačky kdy stačí OP a nic víc.

            0 0
            • Hynas  

              Kdo chce testovat, tak si způsob najde.

              Popůjčuj po rodině hotovost a pak ji zase vrátíš.

              0 0
              • Rubi  

                uz te vidim jak jdes s kufrikem plnym penez :) tohle je fakt nesmysl

                0 0
                • Hynas  

                  Nevím, proč bych měl jet s kufříkem, když zmíněných 80tis. se vejde do šestnácti papírků, které si pro pocit nejvyššího bezpečí můžu strčit srolované do trubičky do trenek…případně si pro kolo přijet autem a před prodejnou (za asistence prodejců a třeba s doprovodem 4 kamarádů) si kolo naložit do auta a odvézt pryč.

                  Neznám zákulisí zapůjčování kola (program, pojištění, atd.), nicméně z pozice zapůjčovatelů to vidím jako 100% zajištění návratnosti kola.

                  0 0
                  •  
                    Obsah tohoto příspěvku je blokován.
                    0 0
            • marco  

              Tobě umožňuje banka strhávat 80 litrů jen tak z karty. Nebo si myslíš, že když v obchodě schvaluješ platbu tak ta celá částka přistane i obchodníkovi na účtě. Banka si z toho nějaké drobné a nemalé vezme pro sebe. Nevýhoda veřejné testovačky je, že ti neumožňuje si s kolem odjet na tvůj píseček a tam to v klidu testnout třeba přes víkend. Veřejné testovačky ti umožní se provětrat kolem prodejny nebo nějakého testovacího plácku a to je vše no na první pocit to ujde. i když mnohdy je to na debilním místě a v blbý čas např koncem června a jezdit potřebuješ od jara. A obvykle nechtějí 100% zálohu, ale 50–80% zálohu.

              0 0
              • marco  

                Ta záloha platí při půjčení mimo organizované akce prodejce. Tam je potřeba jen OP + další průkaz. Někteří prodejci udělají ještě fotečku s kolem tzv. památeční tu později pošlou emailem. No je to hlavně důkaz pro policajty kdyby se ukázalo, že předložené doklady jsou nakonec nějaké divné a to kolo s majitelem někam emigrovalo.

                0 0
              • kesu  

                Ano, umožňuje. Na kartu je možné provést jen blokaci ale peníze se nepřevedou, takže bance nic nejde. Je to standardní postup třeba při ubytovávání či půjčování auta.

                0 0
              • kesu  

                Ano, umožňuje. Na kartu je možné provést jen blokaci ale peníze se nepřevedou, takže bance nic nejde. Je to standardní postup třeba při ubytovávání či půjčování auta.

                0 0
              • Breakpain  

                Hele, nejsi moc nevděčný? Ta testovačka je v podstatě grátis – dostaneš možnost ozkoušet prima kolo a vadí ti, že ti zato někdo třeba strhne 100 kč??

                Já utratil předminulý rok za testování asi 4 000 kč, protože jsem chtěl vyzkoušet více věcí. A raději zainvestovat takhle, než to ušetřit a koupit pak něco, nad čím budu brečet, že to není ono.

                Takže zaplatit nějakou stovku zato – z mého pohledu, lepší volba. Dnes se platí za vše … nic není zadarmo … ani slevy ;) … bohužel, netvrdím, že mě to těší.

                0 0
                • jonti  

                  kdyz se to vrati tak to nestrhne nic

                  0 0
                • marek_K2  

                  Ja len k tej platbe kartou cez POS teminal, kolko si banka nechava z ciastky ktoru kdekolvek platite. Velke retazce ako Tesco a podobne maju tak 1,5–2%. Mensi predajci su radi za 3–4% a viac. Takze ked niekomu zaplatis za bike 80000 kartou tak aspon 3000 si hned necha banka. V pripade ze ti predajca obratom vrati 80000 neplati nic, ale je o 3000 chudobnejsi. Ako pisal Kesu moznost je vinkulacia prachov na karte v prospech predajcu, ale to nebude nikto robit dle mna.

                  0 0
                  • Azmir  

                    Jenomže tohle jde udělat i bezplatně, peníze se nestrhnou, nikam nepošlou, pouze zablokují, pro případ třeba krádeže a jakmile kolo vrátíte, dojde o odblokování, nikomu se peníze nestrhnou a oba jsou spokojení :)

                    0 0
            • svářeč  

              to jsi na tom moc dobře,když ve dvaceti jdeš a vybereš osm pětek:-D

              0 0
      • foxx  

        Díky všem za příspěvek k diskuzi. Nechtěl bych aby to tady zamrzlo na debatě o půjčování kola. Pokud má ještě někdo něco ke kolu scott spark 950 nebo jíné, budu rád pokud se zapojíte do diskuze nebo sdělíte názor či zkušenost.

        0 0
        • Hynas  

          Každopádně v dané třídě kol a cenové relaci určitě jeden ze žhavých kandidátů.

          0 0
          • Milvus888  

            napadá mě ještě Superfly 100, Epic, nový Canyon, možná Merida, možná Cube, co třeba Stevens nebo Haibike ? Napadá tě ještě něco ?

            0 0
            • foxx  

              jenže Canyon myslím nemá zamykání vidlic z řidítek. jinak se mi letošní kolekce taky líbila,ale cena je podobná myslím. Haibike nechci a ani Stevens.

              0 0
              • marco  

                Měl jsem možnost jezdit s Twinlockem je na modelu 950 – zajímavé udělátko jen základní verze Twinlocku umožnila jen zamknutý a otevřený mod. Otevřený mod je vysloveně otevřený v terénu se z kola stala nesmyslná houpačka a při locku se z kola stala neodpružená kostka ledu. Verze s třípolohovým lockem mi vyhovovala, ale to je pohádka jiné cenové skupiny.

                0 0
                • foxx  

                  tohle jsem četl už na loňských modelech sparku, kdy někdo psal, že jen ty 2 polohy zamykání není úplně ono. Proto si říkám, že ty 3 už nebude problém a tenhle spark 950 už má 3 polohy -tlumič DT M3 / 3 modes Lockout

                  0 0
                  • marco  

                    Tak to jsem si u tohoto modelu nevšiml že má 3 polohový režim mé testování bylo na sparku 2012.

                    0 0
                    • foxx  

                      No minulej rok ten 3 polohový neměl ani ještě spark Expert. Myslím až od modelu spark PRO byl 3 polohový. Letos ho dali už od modelu spark 950, což je ekvivalent loňského spark Elite (tam byl 2 polohový)

                      0 0
                      • marco  

                        Jasně karbonové verze Sparku to měli ale hliníky měli jen jednoduchý systém zamknuto odemknuto

                        0 0
                • krokus  

                  Nevím, jak se chová nový Nude, ale u starého Nudu se zadní stavba při šlapání pohupovala cca stejně, ať byl tlumič otevřený nebo přepnutý do traction modu.

                  0 0
                  • foxx  

                    jaký je název starého nudu, nebo na jakém kole (typ) si ho jezdil? Por porovnání s novým, potom se poptám..

                    0 0
                    • krokus  

                      Je to DT Swiss Nude, ten nový má myslím označení Nude 2. Starý Nude jsem jezdil na Scottu Spark (mám tu starší verzi). Např. tady píšou, že traction mode zlepšuje efektivitu šlapání. Jenže to psali i u starého Nudu, a nebyla to pravda.

                      0 0
                      • Chiron  

                        Nude 2 je ale až na vyšším modelu. Na 950 je nějaký DT M3, který oproti Nude2 nemá na prostřední poloze snížení zdvihu, ale jen platformu. Ale stejně, to snižování zdvihu u 100mm XC mi přijde jako úplná blbost, zvlášť když předek zůstává stále na 100mm…

                        0 0
          • foxx  

            díky Hynas. Asi stejně jsem už rozhodnutej ho na jaře pořídit. Jo chtěl jsem se zeptat, jdou na rávky Syncros XC-49 Disc, 32 děr, které jsou na tomto kole dát bezdušáky pláště?

            0 0
            • Hynas  

              Jestli jsi rozhodnutý, pak si (spíš) nenechej radit tady a hledej reálné recenze napříč webem. Tady se (spíš) dozvíš dohady než reálné zkušenosti.

              Já na tom kole jel cca 20km a maximálně mi vyhovuje ovládání pružení obou jednotek (rád si na zamykání šáhnu, nejsem fanda inteligence).

              Jakékoliv kola jdou upravit na bezdušové (buď bývají přímo v originále včetně těsnicí pásky nebo si seženeš kit, kterým klasický dušový ráfek předěláš na „bezdušový“, tj. budeš pak vozit klasické dušové pláště s tmelem (doporučuju).

              0 0
            • Milvus888  

              Pujdou ale z výroby tam budou určitě duše.

              0 0
    • krokus  

      Spark je dost specifický XC full: je pohodlnější, houpavější než většina zástupců této kategorie. Taky ale jde trochu hůř za pedálem. Neustálé zamykání a odemykání tlumiče páčkou na řidítkách může časem omrzet. Je to skvělé univerzální kolo, ale před koupí určitě doporučuju ho vyzkoušet – nemusí sednout každému.

      0 0
      • foxx  

        díky za názor. Určitě ho ještě zkusím a chystám se vyzkoušert i jiné. Třeba koknurenci specialized epic, jenže tam je cena trochu výš. Ale nemohu nikde najít srovnání těchto dvou kol a systému odpružení nebo zamykání. Taky začínám pokukovat po Canyonu nerve 8.9 29", skoro dost designnově podobný tvar rámu, ale nikdy jsem na něm nejel. Fakt váhám..

        Co myslíš tím,že jde hůř za pedálem? Myslíš to tak, že akceleace není taková jako jiné..?

        0 0
        • krokus  

          Určitě se neukvap, pár fullů vyzkoušej, systémy pružení jsou velmi odlišné. Mně na Sparku Nude nevyhovoval, nahradil jsme ho tlumičem s platformou.

          0 0
          • foxx  

            Co je tlumič s platformou?

            0 0
            • krokus  

              Např. Fox RP 23 nebo X-fusion O2 PVA. Aktivací tzv. propedalu, spočívající ve zvýšení komprese, se omezí citlivost tlumiče, takže ten pak je méně citlivý na podněty od terénu, ale je také méně náchylný k pohupování při šlapání. Starý Nude se choval jinak: traction mode omezil chod tlumiče (cca na 70 %), ale na jeho citlivost, a tedy i na reakci na šlapání podle mě neměl vliv. Technicky to nejsem schopen líp vysvětlit. Je možné, že nový Nude funguje jinak, ale trochu o tom pochybuju.

              0 0
      • MlokCZ  

        Je to přesně tak. Mně to tedy přijde taková zvláštní kombinace. Od chrtího fullu bych čekal, že poletí jako raketa (i s otevřeným tlumičem). A kdo chce zase maximum pohodlí, tak spíše sáhne rovnou po větším zdvihu.

        0 0
        • foxx  

          kdo ví, napište příklad chrtího fullu ,ať můžu porovnat

          0 0
        • krokus  

          Mně navíc na tlumiči Nude vadilo, že zamykání způsobovalo změnu geometrie (zamčený tlumič = nulový sag). Vyřešil jsem to tlumičem s propedalem. Ani radši nechci počítat, kolik už jsem do toho kola narval peněz.

          0 0
    • Galibier  

      Já jezdím kola Scott a jsem s nimi maximálně spokojen. Nejvíce jsem byl spokojen s Boulderem rok výroby 1996, ale bohužel jsem se sním musel nedobrovolně rozloučit, když mě sejmulo auto a zbytek trubek šlo do šrotu. Současně jezdím HT Aspecta 20, fulla Sparka 50 a žiletku Speedstra 20. Boulder byl křesílko, skvěle mi seděla geometrie, maximálně spokojen. Aspect, tam jsem musel dát jinou vidli, dal jsem vzduchovou místo Tory a jinej šaltr, ten Sram mě tam sral! Full super, beru ho jen do terenu, ale přiznám se, že twinloc je super, když chceš valit po silnici než se dostaneš do terenu, to tady opravdu dobře někdo popsal, že se z něho stává kostka ledu. Ale jinak v terenu super ,pružení obou tlumičů dostatečné, nemyslím si, že je to neovladatelná houpačka, chce si to pohrát s poladěním tlumičů a pak je to v pohodě. Silnička je prostě silnička, dlouho jsem jezdil jen na bajku, tak jsem si chvilku zvykal, ale když jsem si zvykl, tak poježdějí super, silnička je o rychlosti a vychutnávat si pěkné silničky bez crazy řidičů…, což se čím dál hůře daří…:-((

      0 0
    • beho  

      Ahoj, až teď jsem si všiml tohoto vlákna. Já mám Sparka 950tku objednané už od konce září. Dorazí mě v březnu. Hledal jsem celkem dlouho a toto se mě zdálo nejlepší. Je tedy fakt, že jsem také hodně přihlížel na ten tří polohový twinlock. Proto jsem nechtěl se slevou 2012tku a řekl jsem si že počkám na 2013tku. Důvod výběru je i ten, že přechazím z pevného rámu a z 26tky. Na kolo jsem dostal super slevu. 49900 s DPH. Tak jestli chceš počkat mohu ti pak v březnu poslat nějaké reference.

      0 0
      • sportcupe  

        potestoval jsem 910 a musím říct že je to velmi zajímavé kolo

        jasně je to někde jinde cenově ale fakt dobrý

        Takže 910 v L bude koncem února a už se naní těším

        dohodl jsme se zde

        http://www.prodejkol.cz/scott-spark-910

        dá se snima mluvit

        0 0
      • foxx  

        ahoj, určitě budu rád, pokud pošleš dojmy a tvoji recenzi. díky! Pořád o něm uvažuji.

        0 0
        • beho  

          Jasně pošlu. Mám se ozvat teď v pátek. Tak se snad už dočkám :) Staré kolo už mám také prodané.

          0 0
          • foxx  

            Ahoj, tak dorazilo ti už kolo? Jsem zvědavej :-)

            0 0
            • beho  

              Ve Scottu už ho mají, ale můj prodejce čeká na jinou zásilku. Nerozumím moc tomu, ale v pondělí má dorazit do středy má být postavené a připravené. Tak pak postnu nějaké fotky a recenze.

              0 0
              • foxx  

                tak jdeš zítra pro kolo? Určitě nemůžeš dospat..

                0 0
                • beho  

                  zatím pořád čekám… Už se těším asi půl roku. Ale ještě, že na to není moc počasí už bych i brečel. Kolegové se už zapisují na závody a já ještě nemám kolo natož abych si na něj zvykl. Staré jsem už prodal. Takže letos mám pořád 0km odjeto.

                  0 0
                  • foxx  

                    no já mám pořád staré kolo a taky 0km najeto. To počasí fakt nepřeje jarním najetým km. Tak pak napiš, až ho dostaneš.

                    0 0
                  • foxx  

                    ještě to kolo nemáš?

                    0 0
    • Edwin  

      Dovolím si citovat známého (biker as fuck), když jsem se ho kdysi ptal na scotta: „Scott? To neeee. Nekoupil bych si kolo od někoho, kdo se živí výrobou lyží“. To jen tak pro pobavení. Ale něco na tom bude :o)

      0 0
    • beho  

      nějaké fotky:

      http://www.scottmtb.cz/…rk-950–2590/

      0 0
    • jakub  

      nechce se mi zalkadat nove vlakno.

      nevíte prosím, kde by se dal tento ram sehnat?

      http://singletrackworld.com/…n-frame-2010

      podotýkám, že neumím moc anglicky tak se to na zahraničních shopech hledá špatně

      0 0
    • duty9999  

      http://www.bezvakolo.cz/…impact-se-29

      podívej se mají slevy

      0 0
    • Zerocool  

      nic moc lepšího v této ceně neseženeš, je to u konkurence +/- stené, zaměř se na tlumič, vidlice, rám a případně kola na zbytek moc nekoukej…

      0 0
      • foxx  

        Tak jsem měl konečně možnost vyzkoušet Scott spark 950. Zároveň jsem měl možnost porovnat se specialized epic comp 29 a Canyon nerve AL 9.9.

        Výsledek: Scott se Spešlem naprosto podobné chování kola, i přesto, že spešl má brain a scott twinlock. Byl jsem spokojen s oběma, akorát mi přišlo, že spešl jede furt stejně (z kopce, do kopce), ani jsem nevnímal zadní odpružení. Přitom do kopce to jede taky dobře (žádná houpačka!). To samé scott, do kopce jsem si dal střední odpružení na 70% a naprosto vyhovující a když to zavřu úplně, super kostka ledu, jak to někdo napsal a jede to! A ve sjezdu otevřené naplno, naprosto vyhovující. Co mě na tom kole nesedí jsou široké pneu schwalbe. (po sezoně vyměním). Na spešlu jsem měl fast trek, a připadaly mě lepší.

        Ale jsem trochu zklamanej z Canyonu. Moc se mi designově líbil Canyon, ale nějak mě nesedla geometrie nebo nevím. Ale co mě zarazilo, oproti scottu a spešlu to byla houpačka!

        Takže suma sumárum – jdu do SCOTTA!

        0 0
        • Chiron  

          Já měl teď možnost projet Sparka 930. Na rovině na singlu byl lepší otevřený mód a nepřišlo mi, že by se to nějak rozhoupalo, v Traction módu jsem jezdil akorát teréní výjezdy. Na tom singlu s 26" HT v podstatě nejezdím, protože si to člověk vůbec neužije, jen vydá spoustu energie na udržení rychlosti a z těch neustálých rázů je dobře vyklepaný. Kdežto se Sparkem jsem tam tak lehce proplul jakoby nic. Na hladkém rovném asfaltu jsem zkoušel rozdíl, Lock byl prostě natvrdo, střední poloha bylo vidět mírný pohyb vahadla, ale pocitově vůbec, a otevřený už chvílemi bylo znát, že se to trochu rozhoupe, ale nic dramatického. Z kopce jsem občas cítil, že ten zdvih si už sahá na dno. Pro mě byl už šílený nezvyk ta 29", delší posed, ale to by se dalo doladit. Ale co mi fakt vadilo byl pohon 2*10, do kopce pod nějakých cca 10km/h to začíná být docela porod a ty 29" kola tomu vůbec nepomáhají.

          Zároveň jsem měl možnost testnout Geniuse na 27,5". Do kopců bylo cítit vyšší váhu, jinou geo a nemálo toho udělaly pláště – RoR vs NN. Na druhou stranu z kopce paráda a neměl jsem pocit že jdu na dno zdvihu. Posed mi na něm sednul úplně perfektně. Převody 3*10 mi seděly podstatně víc a řazení SLX mile překvapilo, i když na mojem starém XT jsem zvyklý řadit o víc pastorků. Na první pohled člověk ani neví, že sedí na něčem větším než je 26". A asi bych si to zároveň musel projet na nějaké podobné 26", abych mohl říct, že to prostě jede přes šutry líp. V kamenitých a rozbitých pasážích má ta 29" o dost lepší průchodnost jak 27,5", na druhou stranu Genius neměl ještě pořádně zajeté odpružení. Radši si ani nepředstavovat, jak by mě naklepala 26".

          No ve výsledku jsem akorát začal uvažovat jak asi jede 29" Genius a toho 27,5" asi ještě budu muset pořádně zkusit.

          0 0
        • beho  

          Ahoj tak kolo je už doma. (nádhera) Dva týdny jsem to testoval než jsem se rozhodl napsat. Řazení super. 3×10 vyhovuje naprosto maximálně (hodně řadím). Kolo je hodně rychlé. S 29" jsem se naprosto sžil (jen otáčení na úzkých stezkách je trošku problém. Budu se muset naučit otočku na předním kole :) ). Twinlock je bomba. Jen mě trošičku zaráží, že mě všichni odrazují od úplného zámku, že prý to pro kolo není dobré a má se to použít jen na dokonale hladkém povrchu. Ale když se to zamkne tak se to chová opravdu jak HT. Jediné co budu měnit je: 1. posunout brzdové páky dál od gripů, abych mohl brzdit jen jedním prstem. (jinak brzdy chtějí opravdu ochodit. Ze začátku to moc nebrzdilo až jsem se začal bát, že Shimano udělalo někde chybu – teď už ale OK) 2.- budu muset otočit představec. Mám 193cm (ale nepoměrně dlouhé nohy) a sedlovku musím „vytočit“ až na dvojku (jednička je nejvíce) a tím pádem mám řídítka hodně dole a trošku jsem po delších trasách cejtil záda.

          0 0
          • marco  

            Velikost jsi zvolil jakou ta sedlovka je skutečně už moc a ten otočený představec tě dostane asi ještě níž.

            0 0
            • beho  

              XL. Větší Scott u FULLů nedělá. Je to tím, že mám dlouhé nohy oproti tělu. Ten představec je otočený záporně. Prý by to mělo pomoci.

              0 0
              • mtucek 1  

                resil jsem podobny problem otoceni predstavce pomuze, ale podle fota bych bych koupil novy predstavec s vetsim sklonem tak + 10.

                0 0
        • beho  

          Pár fotek.

          0 0
        • mkx222  

          Zdravím, momentálně stejně váhám před koupí nového fullu mezi SCOTT SPARK 950 a CANYON NERVE 7.9.

          Chtěl bych se zeptat jak jsi se SPARKEM 950 spokojen?

          0 0
          • vlkovjan  

            Ahoj, Scott Spark 950 vlastním asi dva měsíce. Chtěl jsem lehkého univerzálního fulla, který bude spíše tužší, při výběru mi pomohlo také toto vlákno. Jsem s ním velmi spokojen, je rychlý a pohodlný, třípolohový Twinlock je fantastický. Trochu mě mrzí zadní tlumič, ten Nude2 by byl jistě lepší. Mám vysokou postavu a podle toho rám XL a podobně jako „beho“ sedlovku vysunutou na 2,5. Také jsem posouval sedlo více dozadu. Podle mě jsou na kole nejslabším článkem brzdy. Na podzim tam půjdou asi XT BR-M785 a nové kotouče.

            0 0
            • mkx222  

              díky za informace, už jsem taky majitelem.

              Před koupí jsem ale zadal požadavek u prodejce na výměnu brzd, řazení a klik na XT, vyhověl mi, cena byla zajímavá.

              Ještě jsem si koupil redukci Shimano řazení a brzd na jednu objímku.S kolem zatím max.spokojenost!

              0 0
    • maxmilian1233  

      Neni to na 29" ale je to nádhera. 150 vzdvihi dobrá váha i cena a i desing a o osazení ujde http://www.radon-bikes.de/…d_21669_.htm a hlavne ten modro zelennej

      0 0
    • charon666  

      Trochu toto téma oživím – jak jste pánové po roce s tímto kolem spokojeni? Můžete trochu více rozvést zkušenosti?

      Je to jeden z mých adeptů na nové kolo.

      0 0

Nová reakce na zakládající

Pro zobrazení diskuse se prosím přihlaste nebo zaregistrujte.