Myslíte si , ze takovéto kolo je optimální pro začínající jezdce a vyplatí se koupit ?
http://www.merida-bike.cz/…-cf-904–2014 jedna se o Meridu sculturu na carbonovem ramu. Zajímá me vas názor , diky za každy
Myslíte si , ze takovéto kolo je optimální pro začínající jezdce a vyplatí se koupit ?
http://www.merida-bike.cz/…-cf-904–2014 jedna se o Meridu sculturu na carbonovem ramu. Zajímá me vas názor , diky za každy
Otázka jak moc začínajícího. Rám i řazení jsou myslím v pohodě, kola jako na skoro každé séroivce si říkají o výměnu, ale jezdit na nich se jistě dá. Jen budou trochu těžší. Úplný začátečník, který na silničce moc nejel bude možná překvapenej posedem. Merida nemá zrovna 2× turistický posed, ale spíš závodní, natažený. To se nemusí líbit každému. A taky obecně patří spíše k méně pohodlným. Nicméně kolo je to podle mě solidní a rozhodně neurazí. Pokud ho máš vyzkoušené, že ti vyhovuje posed a velikost, pak asi proč ne.
Vaříš z vody. Na tomto rámu mám najeto přes 10 tis. km a cením si na něm zejména dvě věci: je extrémně pohodlný a je krátký!
Překvapen může být maximálně přímou sedlovkou 27,2, která docela pruží a posed je díky ní nastaven mimo obecnou zvyklost dost dopředu, ale není špatně.
A máš přímo tenhle karbonový a tenhle model? Jaké s tim mas jinak zkušenosti , diky
Loňský 905 , vel. rámu S/M pro mě trochu na hraně, letošní je rozměry i konstrukcí identický.
Jezdím po hodně hodně zvětralém asfaltu, dost děr, samý výmol, pobere to docela luxusně, nešetřím je. Kolo nádavkem moc pěkně stoupá a je jisté ve sjezdech v klopení.
Na mých rekreačních 90/184,5 si nemůžu přát víc.
Ja jsem teda vzal na moji výšku 183 cm vel. L , tak snad to bude ok
L je 56cm? Asi to sneseš, jen si nejspíš dáš představec kratší, než mých 120 mm. Na 54cm (M/L ?) bys mohl víc čarovat s nastaveními. Až něco najedeš, tak dej vědět, jak jsi spokojen.
zdravim , tak mam najeto necelých 200 , a jede to fakt pěkně, je to docela pohodlný , do kopců letí, akorát to bude chtít ten kratší představec , jinak paráda, akorát nevim jednu věc , jak je to s pláštěma – to jsou totiž asi normální pláště s duší a jestli by nebyla lepší galuska , ale nemam s tim vůbec zkušenost…
Možnosti obutí, které se vážou na ráfek s běžnou hákovou patkou:
Pravá galuska patří na galuskový ráfek, kam se lepí, nemá patku pro zaklapnutí do háku.
Ok dik za info
meridy jsou i bajky velmi pohodlný
Kupoval jsem jeden pár výpletů na CX od člověka právě z tohoto kola. Měnil je hned za lepší (celkem rozumné). Ten rám si nesmírně chválil. Merida tu na BF nemá moc dobré jméno, ale nevím proč.
Poměr co za své peníze dostaneš je skvělej. Merida je slušnej výrobce/dovozce a co vím, tak případné reklamace rámu řeší výměnou.
Ostatně i ty základní výplety teď brousím ku spokojenosti na cyklokrosce. Vydrží snad všechno, ale jsou těžké, ty časem třeba vyměníš.
Alternativa na ultegře je třeba i zde :
on ten wilier zas tak úplně na ultegře není:-/
Pravda, výrobci to často tak označí a z Ultegry dají jen dualy a přehazovačku.
V úterý jsem si ji koupil taky, v cyklopointu v Brně a jezdí fakt parádně. Za tři dny skoro 340km. Za kolik jsi ji koupil? Měli teď slevu na 37 tis, ukecal jsem to na 32.5tis, takže celkem dobrý kup.
Kupoval jsem ji za 36 tis a nejaký drobný … Za 32.5 , to si jim tam dal měco do pití ? :D ale je to pekny no…
jsem ji teda dneska bral za 35, což taky jde, zákaznickou slevu mi dali celkem bez ptaní, doufám, že jsem nepicl kozla:)
ve kterým jsi ji kupoval v brně jsou 2 ??? a jak jsi spokojenej s brzdama????
Nahoře v Bohunicích nebo jak se to tam jmenuje. Prostě jsem smlouval :-)
Brzdy nic moc, na crosovém kole to brzdilo samo, tady je to nějaké vlažné… Řetěz 132,5mm – 1200km, zadní plášť je tak ve třetině. Dnes jsem vezl kolo do servisu, jelikož jsem zmoknul a druhý den začalo rachotit, skřípat v zadním ořechu. Nějak se tam dostal písek, kolo mám opravené, ráno pro něj jedu, byl tam bordel. Tak snad se to nebude opakovat. Jinak s kolem spokojenost, jezdí to samo, je pohodlné, tedy až na to sedlo. Po stopadesáti km necítím zadek, ani předek :-) Uvažuju, že koupím sedlo s tou škvírou uprostřed…Vám sedlo sedí?
Silnička a déšť se moc nemají rády. Ještě určitě rozeber a domaž spodní ložisko hlavového složení, aby nezačala reznout klec. To je jediné trochu zákeřné místo, které vyžaduje lehce zvýšenou péči.
Sedlo je kapitola sama o sobě, vyměň a stávající si nech v záloze pro případ fatálního poškození stávajícího. Že necítíš po 150 km ruce je divné, ale třeba je to jen nezvyk.
Kolo opravené. Včera jsem jel kousek po mokru, tak snad nebude opět problém. Na krosovem kole se mi to nikdy nestalo. Pro změnu začal chroupat řetěz na dvou nejtěžších prevodech, má 132.5 ale je fakt, ze ty těžké převody drtim velice málo. Koupím dva řetězy a budu je točit. Někdo tu psal,, ze na sram ujel okolo čtyř tisíc. Jinak s tím předkem jsem nemyslel ruce, ale ptáka :-)
Chlapi jaké tam máte sedla? Měnili jste je?
když srovnám se sedlem co mám na bajkovi, tak je to fakt tragédie, taky ty dlouhý představce tě nutí být moc nataženej, sedlovka dost pruží(předek sedla se zvedá) a tak sedlo dává ptákovi zabrat:)
kratší představec, jiný sedlo a bude to ok.
Když jste paka a kupujete si zbytečně dlouhé rámy :-)
Ale k věci: jestli chřoupe řetěz na dva nejtěžší převody, mohlo se trochu natáhnout lanko přesmykače. A možná by zasloužil očistit od písku a lehce domazat. Teď už začíná kompromisní podzimní trojboj čistý řetěz x voda x píseček.
Sedlo Race-X, které to už vzdalo, jsem před měsícem vyměnil za Selle Italia (L2) Flite Flow, po 1.300 najetých km je na velké hodnocení ještě brzo, ale vypadá slibně.
Jen pro info: do CADu jsem si zanesl velikosti 52 a 54, kupodivu jsem se napoprvé sešel, údaje a úhly jim asi sedí, což není úplně zvykem. Lze si dobře nasimulovat výsledky z competitivecyclist.
Aktuálně jezdím 52 s představcem (pp. –6°)/110 a 2 cm podložkami, sedlo 81cm/68mm za středem, sedlovka s offsetem. Totéž nastavení bych dosáhl s představcem –6°/100 mm bez podložek na rámu 54.
já mám 195cm a xl rám je akorát, problém je pouze 1cm navíc:)
Já nevím, že řešíte velikost :-) V Brně jsem si několik kol projel a to co mi sedělo nejlépe, jsem prostě koupil, samozřejmě po konzultaci o ceně :-) Velikost mám S/M 52 cm, měřím skoro 168cm, s botama asi 170 a kolo mi sedí. Když se držím za páky, trochu mám pocit, že by mohl být kratší představec, ale v kopci mi to vyhovuje a když fouká do ******, jednoduše se chytnu u představce a sedím vzpřímeně. Řetěz má asi 220km po kompletní očistě v benzínu, ale je možné, že chrastí, protože včera jsem jel kousek po mokru. Nicméně střední kolečka na kazetě jsou již trochu jeté – necelých 1500km. Jinak sedlovka drží a to ji mám dotáhlou jen zlehka, nezasouvá se. Žádný pytlík s mazivem jsem neměl, možná proto ta sleva. Brzdy po tom servisu brzdí nějak líp, skoro jsem se lekl, netuším, jestli je nějak štelovali nebo si nějak prostě sedly. Jinak sedlo jsem si nějaké vybral s tou škvírou uprostřed, recenze jsou dobré
http://www.cyklo69.cz/…ack/d-83402/
v číně se dá koupit za cca 35 dolarů, s ocelovými lyžinami o 50 gramů težší za 25 dolarů. Zatím jsem neobjednal, čekám na dres. Ještě bych potřeboval nějaké bidony, které budou ladit k barvě rámu. V cyklopointu mají v barvách lampre, ale ke kolu vůbec nesedí, i když k tomu dresu by mohly sedět:-)
Velikost neřešíme :-) Představec by Ti tam vycházel odhadem kolem 55–65 mm.
Protože budeš mít sedlo zhruba tak 71–74 cm vysoko, tak kolem 4 cm za středem a od špičky po řídítka bys měl mít asi tak 48–49 cm. Mám doma přímé srovnání, manželka 168, syn 171.
Kazeta ojetá po 1500 km je celkem nesmysl, i Tiagra snad vydrží s jistotou kolem 10 tis. a víc.
Sedlo mám 70cm vysoko, za středem cca 2,5–3cm a na střed řídítek rovných 49cm. Sedlo by šlo dát víc dozadu, ale takhle mi to vyhovuje, zkoušel jsem několik nastavení, i sklonu kvůli koule. Kratší představec by mi spíš vadil při dolním úchopu, možná kdybych vyhodil podložky. Kazeta není sjetá, špatně jsme se pochopili, jen dvě tři střední kolečka jsou víc použité než ostatní. Řetěz vyčistím a namáznu, ono to pomůže. Jen mi připadne, že musím mazat častěji než na krosovém kole.Používám Chain star extrem.
Řetěz i kazetu jsem vyčistil, namaznul řetěz, přitáhl lanko presmykace a ticho po pěšině, nic nebyli slyšet, AZ se mi to zdálo podezřelé :-)
Neboj, ono se něco ozve.
Nestraš :-) Co tam dáváš za řetězy? Uvažuju, že bych zkusil sram 1051, prý je lepší než shimano a má rychlospojku. Nebo drahou Campu…???
Řetěz Shimano DA CN-7801 10sp za 690,– a podobné ceny. Kazeta i kliky Ultegra. Podle měrky je řetěz po ~4,5 tis. těsně za polovinou, odložen k předešlému, počká na dojetí. Kilometrová cena bezkonkurenční.
Tak jsem to zakřikl. Dnes v kopci z velké placky na malou se zasekl řetěz, pomohlo otočit kousek zpět a preradil v pohodě. Dalších cca 30 kilaku klid, poté mi zase řetěz přepadl při řazení z malé na velkou, prostě ho to vyhodilo ven. Ladil jsem to asi dvě hodiny a moudrý z toho nejsem. Nejlehčí převod-řetěz drhne o vodítko a lanko jsem povolil. Nejtěžší převod zase drhne o vodítko z druhé vnější strany. Je možné, ze se vodítko nějak hnulo…???
V servise ti to mechos za 5 minut sesteluje cele. Staci jen si tam zavolat a domluvit takovou rychlovku na pockani.. Ja vždycky jak něco zacal stelovat na silnicce, tak to dopadlo tak, ze jem jel z lankem omotanym kolem ramove trubky do servisu. :DD
Tak včera jsem si nachystal kladivo a křížový šroubovák, taky pevné nervy a po asi hodině se zadařilo :-) Kladivo jsem tedy nepotřeboval :-) Venku to řadilo ještě líp než doma na prázdno. Ale až si udělám výlet okolo cyklopointu, určitě se tam zastavím, abych to měl od profíka. Už mě tam znají, servisní prohlídku měl hotovou za šest minut :-)
Znáš tu okřídlenou hlášku z Cimrmana: „… možné to je.“
sedlo je potřeba vyzkoušet, nedá se to poznat z recenzí:),
důležitá je šířka, tu určíš podle vzdálenosti sedacích kostí, vezmi papír A4 polož na pohovku sedni do něj a změř vzdálenost vysezených důlků, pak podle toho vybírej široký sedlo ani to není úplně dostačující.
A vy všichni sedite na sedle jen tema sedacima kostma, takze vas zajima jen ta zadni část sedla a jak je siroke/uzke/tvarovane dal uz je jedno? U me je zase hodne dulezita ta část nekde uprostřed, pze jak je to moc uzky, tak to proste tlaci presne tam kam nemá. Ikdyz ono to sedlo tlaci i tak, když clovek sedi hodne sportovne zalomenej dopředu..
Asi si založím kancelář pro potírání přeceňovačů významu šířky. Širokou zadní část potřebuješ, když na ní sedíš. Když na ní nesedíš, tak ji tolik nepotřebuješ, když máš štěstí, tak Ti nevadí. Asi jediný, kdo marketingovému šílenství nepodlehl, je SMP, jejich silniční sedla jsou i nadále, přes všechno anatomické tvarošílenství, docela rozumně úzká.
nikdo tady netvrdí, že šířka je vše, je to individuální a já píšu pouze ze své zkušenosti, pár sedel jsem už vystřídal, takže zhruba vím co by mi mohlo sedět a např. sedlo s dírou to není ani náhodou:)
A vo tom to je. Zkušenost se sedlem je přenositelná jen velmi omezeně. Já třeba vím, že nesnáším dobře sedla úplně rovná nebo dokonce klenutá nahoru, či s výrazným vybouleným polstrováním špičky. Jinak téměř cokoliv. Ta s dírou dovedu ocenit, SMP beru za jistý etalon pohodlí a bezkonfliktnosti.
A přestože bych podle svého mamutího pozadí měl mít sedla širší, neshledávám v jejich použití žádný přínos, resp. cítím lehounké omezení ve variabilitě posedu.
Každý podle svých možností, každému podle jeho potřeb.
týjo, konečně nějaký rozumný člověk..živím se prodejem a jakmile se mě někdo zeptá na šířku SMPčka, jdu do mdlob :-D marketingová masáž ostatních firem hold dělá své, přitom když dám lidem SMP vyzkoušet, tak i přesto, že byli na bodyfitu, zkusili kde co, koukaj na mě jak sůva z nudlí, jak je možné, že existují tak dokonalá sedla..ale všem to prostě nevysvětlíš :(
Chtel si rict, ale vsem ty SMPcka proste nesedi.. Pro me otresnz sedlo. Kdyby sedelo tak uzasne vsem, proc to třeba v profi pelotonu skoro nikdo nemá?
protože v profi pelotonu se vozí to, za co dostáváš peníze
Aha lol, tak zrovna sedlo si na kolo da kazdej jaky mu sedi. To same tretry. Vetsina nepotrebuje nic specialni a tak sedi na tom jakeho mají sponzora, jen si vybere nejakej typ z nabídky te znacky, ale kdo potřebuje to svoje jedno sedlo, tak ho na kole proste ma a je uplne jedno kdo ho sponzoruje…
Přesně tak. Brát peníze od sponzorů za sedřený zadek po ročním nájezdu 35 tisíc km, to se vyplatí :)
jasne, marketing me presvedcil, ze me po vyzkouseni sirsiho sedla bolela min prdel, hmmm
navíc ty smpečka jsou dost široký, ale sorry sedlo za 4t s váhou 330g a navíc s dírou, což mě osobně nevyhovuje, nevím, nevím:)
když budu pantáta na vyjížce jednou za uherskej rok, tak o tom budu uvažovat:)
Vidíš, třeba moje žena má SMP Strike na trekovém kole a následně i SMP Stratos na silničce. Říká, že lepší sedlo neexistuje (a to jich zkoušela dlouhodobě opravdu víc) – pravda, u Stratosu jsem jí na dotaz šetrně sdělil, že stálo ‚něco přes dva‘.
Konkrétně mně (jí už vůbec) ty gramy nevadí, hlavně, že ji nelimitují otlačeniny a odřeniny. Nemá se pak na co vymlouvat.
Sak o tom to je. Někdo na tom nevydrzi sedet ani minutu a někdo v tom najde typ sedla na celej život, ale tvrdit jak je takove nebo makove sedlo dokonale je fakt demence. Co je pro nekoho dokonale muze byt pro druhého opravdove utrpeni. Jak rikam, mam ted na kole nejlevnejsi sedlo co jsem mel, velo za 220kc a tak spokojene muj zadek na kole ještě nesedel..
No jasně, ale kde je chceš vyzkoušet? U nás jsem obešel x obchodů a sedla nepůjčují. V cyklopointu mi nabízeli jediné zkušební takové dírkované plastové barevné za 1600Kč, v číně stojí okolo 9usd přesně to samé.
http://www.aliexpress.com/…2392911.html
Pak mě napadá nějaké karbonové s mezerou, jen nevím, jestli by to nebylo extra tvrdé. Něco takového
http://www.aliexpress.com/…4360122.html?s=p
Šířka sedla by mi seděla těch cca 140, podle stávajícího sedím na sedacích kostech, ale zárověň to tlačí uprostřed, proto bych preferoval s mezerou.
Ja teda nevim, ale u me ta mezera funguje presne naopak jak ma. Kdezto když to je pekne rovny bez der, tak se na tom krasne sedi, rozlozi se ta vaha. Ale to ti nikdo proste na netu neporadi jake sedlo bude TOBE sedet. Jen bych doporucil ****** se na sedla nad 2000kc a zkousel ty ruzne pellsy, vela atd.. za par stovek. Najdes to prave co ti sedi a pak podle tvaru a rozmeru muzes poridit kvalitnejsi, lehci. Koupit sedlo za 500kc a prodat za 300kc není problém, ale kup sedlo za 2500 a budes rad, když ho prodas za 1500kc. Nez najdes to co ti fakt sedi, tak proděláš fakt hodne penez.. Ja jsem mel taky fiziky, SMPcka a picoviny všechno cenou nad 2t a ted mam velo za 220kc a moje prdel je happy, takze i ja jsem happy. :)
Poridil jsem toto:
http://www.aliexpress.com/…1415079.html
Jezdim bez vlozky, proste jen v kratasech a nemuzu si na nej stezovat, jsem moc spokojenej.
Puvodne jsem ho chtel koupit u nas, ale neschopaci z ismcyklo.cz nejsou za „ceskou“ cenu to sedlo ani zapujcit…
A sedíš na cele plose toho sedla, nebo spis jen na tech 2 ocasech ? Me totiž prijde, ze sice ulevuje te problematicke oblasti, ale zase jak je siroke, tak to musí odirat vnitrek stehen. Jedine ze by se na tom sedelo teda hodne vepředu..
Priznam se, ze siroke mi neprijde, ale nejsem odbornik… sedim tak nejak idealne :)
No právě, že bych chtěl zkusit nějaké levnější, které by se dalo dobře prodat. Kamarád závodník si pochvaloval pells, nyní má jiné kolo se sedlem prologo a taky nadává, že je tvrdé. Našel jsem velo a taky nemusí být špatné, i když je těžší
http://www.aliexpress.com/…4354237.html
anebo jak jsem psal výše, tak tohle by se dalo taky u nás dobře prodat, kdyby nesedělo
Přesně okopírovaný Romin evo expert.Dokonce bílý má všechny nápisy.Kromě názvu Romin.
To prodáš snadno :)
problém u kopíí i levnějsích provedení je právě ten, že tvar je stejný ale jsou použité jiné materiály.
Osobně mám tu zkušenost, že na top řadách od WTB mohu sedet na dvou typech, zkoušel jsem na zimáka ten samý tvar a základní řadu a vůbec to nebylo stejné.
Já bych to neviděl až tak černě. Číňani jsou dost kvalitní, to jen cena u nás je přemrštěná. V číně jsem dokonce koupil i dva kvalitní telefony ZOPO a fungují spolehlivě, jsou krásné. Na bika řetěz, tachometry s kadencí za hubičku, včera přišel dres a taky kvalita, jen jsem netrefil velikost, tak jsem teďka odjednal větší a ještě levnější, zrovna má slevu. Akorát už ho do zimy asi neužiju… Jinak mikiny, boty, dcera conversky, šaty a vše v pohodě.
„Číňani jsou dost kvalitní,…“
Promiň, ale větší fór jsem už dlouho neslyšel.
Máš pravdu :-) Nakonec všechno je čína, i kolo je z východu.
já si třeba v hobby sportu zarezervoval fizika mají tam test centrum.
Pak dej vědět, jak se ti na něm jezdí. Já ještě vydržím do zimy, v pátek se mi zdálo, že už to není tak drastické, možná si prdel zvyká, 112km bez problémů. Teď jsem se díval, že dres z číny už je u nás, zítra by mohl dojít, tak jsem zvědavý, zda sedne velikost a třeba bude dobrá i vložka.
u mě je to akutní, protože po 100km nevím jak si mám sednout, navíc prdel mám osezenou je druhá půlka sezony, vážím 85kg, takže i tlak z té váhy bude asi větší.
na bajku mám prologo za cca 2,5t a po 80-ti km v terenu bez problémů.
V terénu je sice možná víc rázů (nebo ne, podle stavu silnic), ale zase častěji měníš polohu na sedle. Nároky jsou jiné, na biku se nestane, že bys půl nebo 3/4 hodiny seděl a ‚tupě‘ tlačil do pedálů ve stejné pozici. Nejsem si jist, že, vyjma trvanlivosti sedla, hraje hmotnost jezdce až takovou roli. Zkoušel jsi to Prologo přesunout na silnici?
Vaha ze nehraje roli? Hraje snad roli v tom, jak moc bude ta prdel otlacena ne? To je snad jasny. Je sakra rozdil jestli ma clovek 100 a nebo 70kg. Tim spis jestli ma vzprimenejsi posed a nejak to clovek nehroti s tou wattazi, takze defakto cela vaha tela je na zadnici v miste, kde se dotyka sedla a to třeba při vaze 100kg opravdu není zadna sranda. Oproti tomu zavodak co ma 70kg a slape pomerne velkou silou do pedalu znacne ten zadek odlehcuje. Takovej zavodak ma po 5 hodinách za závod daleko min rozbitej zadek nez obezni Franta a obezni Blnaka, kteří sedi na kolech jak vosy na bonobne a jedou třeba jen hodinu..
Hovoříš k nepravému, na kole přepravuji 90 kg jateční váhy s plně funkčními tukovými tlumiči. A míval jsem ne zcela dávno o 20 kg víc.
Tak jak si to myslel, ze ta vaha v boleni zadku nehraje roli? :)
Roli hraje, ale ne hlavní. Hmotnější jedinci si pouze zkrátka musejí hlídat výběr sedla, usazení a typ vložky v kraťasech a padnoucí kraťasy – ale to si hlídá i kdokoliv jiný. Tuk (i svaly) fungují opravdu jako tlumič a roznášejí váhu na větší kontaktní plochu.
Neberu, že mamutanti automaticky musejí sedět na kole jako paní radová. Těžký jezdec nerovná se vždycky vykydlá hrouda bezesvalého sádla vlekoucí se čtvercovými přískoky malého převodníku po krajině české.
A když se tak dívám, problém s výběrem sedla mají všichni, bez rozdílu BMI.
Já mám okolo 68–72kg přes léto, po zimě 78–80kg a žádný rozdíl jsem dříve nezaznamenal. Ono bud to sedlo sedne nebo nesedne bez ohledu na váhu. Silničku mám dnes měsíc, jezdil jsem denně, kromě posledních dvou týdnů, kdy dost prší a po dvoudenní přestávce je prdel jakž takž v pohodě a těch sto km zvládne, ale jak jezdím denně, tak člověk se na sedle vrtí i po padesáti km.
Vrtěti se po padesáti kilometrech, vybíral bych u sebe z následujícího:
Při každodenním ježdění a opakovaném týdenním nájezdu ve stovkách km asi odpadá bod d).
Bod a) je vizuálně a hmatem zkontrolovatelný.
Bod b) se ukáže zejména po zmoknutí, kdy už tak velké kraťasy ještě povolí a vložka se posunuje dle vlastního uvážení.
Body c) a e) jsou individuální, ale při každodenní několikahodinové jízdě je lepší nepříjemnostem preventivně předcházet.
to sedlo je jednoznačně špatný, o tom nebude sporu, otázka je, který jiný místo něj. mě osobně se vyplatilo vybírat sedlo ve vyšší cenové hladině od renomovaného výrobce např. to prologo co mám na bajku, konfort je celkem důležitej a zpravidla se pozná až, když na sedle strávíš víc času (myšleno v jednom kuse), takže takovej nákup je bohužel dost loterie:-/.
Záměrně je mám až na posledním místě, kvůli ceně. Dražší sedla testovat – pokud je ta možnost. Když kupovat, tak ‚levná‘, na základě nich si udělat hrubou představu, pak teprve koupit drahé. Jak již bylo zmíněno, i Velo za 430 Kč dovede udělat vynikající službu.
Začal bych proto kontrolou velikosti kraťasů. Pak bych se zamyslel nad mazáním pozadí. Dokud jsem jezdil občas a krátce, obešel jsem se bez toho. Jakmile jsem povýšil kolo na hlavní prostředek sebepřepravy a povyražení s každodenním použitím, důsledně mažu.
Zatímco namožené svaly se samy ‚vstřebají‘ a dá se s nimi další den vyrazit, časem se to zlepší, opruzený rozkrok a zadek se jen zhoršuje a další jízdu vyloučí.
možná úplně nerozumíš o čem tady se stireckem mluvíme, to sezení na tom sedle opravdu bolí (ne ale jako když nemáš osezenou prdel) a bojím se, že to bude i celkem nezdravý na takovým sedle dlouhodobě jezdit.
volba sedla je individuální věc, takže těžko někomu radit, ono třeba taky sedlovka může hrát roli, já mám na bajku např. možnost natočení sedla nahoru-dolu, nejen posun dopředu-dozadu, což může taky trochu pomoct.
to sedlo od meridy je na vyhození:-( a divím se, že na cyklobazaru ho tam někdo ještě prodává.
Coze ty nemuzes na silnicce upravovat sklon sedla(spicka nahoru nebo dolu..) ? Jinak proc by to sedlo na cyklobazaru neprodavali, pochop, ze nekomu muze sednout perfektne. Me taky nesedi defakto zadne to klasicke uzounke silnicni sedlo. Ja jen když to vidim, tak me mezi téma nohama zacne bolet. :D Co furt resis jestli je sedlo nebo není na vyhozeni, když ti nesedi, tak ho proste prodej a hotovo. Musis vedet kde a v jake casti se to sedlo a jak dotyka a proc te tlaci. Podle toho koupis sedlo s jinym tvarem.. Ono to taky muze byt uplne necim jinym nez sedlem. Jestli mas proste malo ohebnou pater a zaroven velkej vyskovej rozdil sedlo-berany, tak si to tam mezi nohama proste mackas a nepomuze ti zadne sedlo.. Ne kazdej proste muze met posed jako zavodaci.
Hoši jak Vám to jezdí? Máte už někdo nové sedlo? Já dnes 140km, před vyjetím asi tuba indulony mezi nohy a stejně po první desítce jsem se už vrtěl. Ale musím říct, že prdel si už asi zvyká…ne že by to netlačilo mezi nohama nebo na sedací kosti, ale nějak se to nezhoršovalo, nepálilo, a i když jsem byl s malým, tak jsem si ho cítil :-) Občas to chce si poposednout nebo chvíli ve stoje a pak člověk zase chvíli šlape. Tak uvidíme, jak to bude dál, dokud pták neodumírá, je to dobré :-)
Jestli te to sedlo tlaci a odira mezi nohama, tak ti proste nesedi. Mazanim ty následky muzes zmirnit, ale neresi to problém. 140km uz je dost a jestli jezdis takhle skoro denne, tak osezena bolava prdel bude asi normalka, ale jestli ti vylozene to sedlo třeba uz po 30 minutach jizdy odira vnitřky stehen nebo něco, tak ti proste nesedi a je blbost si namlouvat, ze to tak ma byt, ze si prdel zvykne. Ne nezvykne. Leda ze třeba zhubnes a uz ty stehna tam nebudou zavazet nebo tak. Proto s tim profici většinou nemaji problém, nemaji zadnej tuk na tom zadku a stehnech, takze sedi opravdu jen na kostech a stehne nemaji sanci se odirat o sedlo..
tady mazat rozhodně nepomůže, sedlo má strašně ostrý hrany a po delším sezení je to opravdu bolestivý a to pro každýho bez rozdílu jestli mu sedlo sedí nebo ne, proto hodit ho rovnou do koše, prodávat na bazaru je svinstvo:-(, kvalitní sedlo i když nebude sedět tohle neudělá.
mám objednaný prologo s cpc technologií, protože jedno mám na bajku druhou sezonu a naprostá spokojenost hlavně s delšími švihy, akorát zatím čekám nemají ho skladem, ale pak dám stopro info jak se osvědčilo.
Vložka je dobrá, na treku jsem zvládl 150km v pohodě. Letos od března téměř 8tis km, takže prdel už musí být osezená, za poslední měsíc 1700 na silničce a lepší se to jen při dvoudení přestávce. Dres mám nový, vložka je tam ještě lepší, jenže jsem objednal špatnou velikost, tak je na prodej a čekám na nový. Sedlo objednám , teď ho měli v akci ze 36 za 30usd, ale koupím ho až v zimě na příští sezonu. Letos vydržím s tímto, stejně už se moc jezdit nebude, i když 2–3tis bych chtěl ještě dát. Ještě mě zajímá, máte někdo zkušenost s těmi karbonovými sedly s tou mezerou? Dá se na tom sedět, nebo je lepší s výstelkou?
No tak včera další stovka a taky uz jsem nevěděl, jak si sednout. Občas je třeba šlápnout ve stoje, prdel si odpočine aspoň na chvíli…
Jo a dres mi včera došel, vložka vypadá dobře, akorát dres je malý, takže objednam větší.
tak bohužel hobby sport na veveří v brně těžce zklamal:-(, s týdenním předstihem jsem měl sedlo zarezervované(zapsali si moje jméno, tel., typ sedla), včera jsem si ho přišel vyzvednout a borec mi tvrdí, že dotyčný, co ho má půjčené, ho ještě nevrátil, ok, tak jsme se domluvili, že se stavím dneska.
Nejdřív na mě zkusil to, že se mi snažil podstrčit úplně jiný typ sedla, to jsem samozřejmě poznal, tak mi opět začal tvrdit, že dotyčný sedlo ještě nevrátil…tak jsem chvíli přemýšlel jestli mu mám jednu vrazit, ale pak jsem si řekl, že mi takovej malej šprček za to nestojí a šel jsem pryč.
ty test centra nebudou asi špatný, ale přístup tohoto kameňáku fiziku moc zákazníků nenažene.
Hehe ta veta
tak jsem chvíli přemýšlel jestli mu mám jednu vrazit
Me rozesmála dik. :DD
Zkus se poptat v RockRoad na Palacke, mivali tam ty fiziky taky a vzdycky mel na prodejne to co jsem potreboval ;-)
Po 2.700 km si myslím, že Flite Flow Ti je opravdu dobré sedlo. Jen mě zarazilo, jak moc se lišil výsledný vjem na dvou různých karbonových sedlovkách, ačkoliv byly ližiny na obou zámcích uchyceny ve vyznačené toleranci.
Kupodivu jsem z kombinace s originální velmi pružnou Merida CF sedlovkou neměl tak dobrý pocit, jako s neoriginální karbonkou Kellys KBXrace, která se být tak pružnou nejeví, zato má offset.
Nic, jen takové ťuknutí, než někdo pošle třeba drahé sedlo do kopru, zkusit mu zkusmo vyměnit sedlovku, všechno může být jinak.
Sedlo mam zatim původní, když mam vložku tak se to celkem v pohodě dá, ale jel jsem taky bez vložky nějakých 30 km a měl jsem pr… dřevěnou :)
na zadnym ze svych sedel neusedim bez vlozky kilometr, vlozka je u vetsiny sedel nutnost
kupoval jsem na Skandinávské, za 34 771,– aktuálně najeto cca 350km, brzdy jakžtakž(po brandovkách nemůžeš chtít víc), sedlo úplně na hovno:-(, v pondělí si jdu pro testovacího fizika, ještě představec je moc dlouhej(na vel.xl 130mm) potřebuju alespoň o 1cm kratší.
jinak pohodlný a tuhý rám (jiný sedlo nutnost), jde to slušně za pedálem, hezky stoupá do kopců, kola jsou sice základ, ale úplný blato to není.
sedlovka zajížděla i po namazání vazelínou, musel jsem dotáhnout víc.
Vazelínou nebo pastou na karbon?
tou co byla přiložena ke kolu(visela v sáčku na sedle)
Jak pise kolega, vazelinu asi nebudes patlat na sedlovku aby ti nezajížděla, to je jako kdyby sis hazel pod nohy slupky od bananu aby jsi neuklouzl hehe. To budeasi ta pasta na karbon. Sou v ni takove castecky aby to prave neklouzalo.. Jinak k tem sedlum. Ja mam ted na horaku sedlo velo za 220kc a sedi mi docela dobře. :) Otazka je jak dlouho vydrzi, ale obecne sedlo není o cene a značce ani trochu. Na co jsou karbonove liziny, super lehka vaha a aerokosmickej vzhled, když na tom clovek nevydrzi sedet ani pul hodiny.. :D
servisáci v cyklopointu tomu říkali vazelína:)
A ne třeba pasta?
Prosím tě, co ti to spočítali za cenu, vypadá nějak zajímavě. Já jsem prostě řekl, že za třicet ho beru teď hned, jinak odcházím. Obsluha se pak dívala do pc, volal někam výš a prý když ho vemu hned teď, tak 32,5. Původně jsem uvažoval o hliníkovém rámu na ultegře, takové červeno černé, protože modrá na kole se mi vůbec nelíbí.
normální sleva ze slevy:)ještě přidali 6% zákaznickou
a mně zákaznickou nechtěli dát :-)
mě ji dali úplně bez ptaní a to jsem tam nikdy nic nekupoval:)
Brzdy jsou asi jediný slabý místo Scultury… Sice jsou poměrně lehký, ale výkon je takový jakýsi fádní (obzvlášť u zadní, ne že by to vadilo, ale za nova zadní kolo nešlo za boha zaflekovat). Ne že by se s nimi nedalo bezpečně jet, ale 105 na mém minulém kole měly ostřejší nástup a plynulejší chod. Je fakt, že se výkon výrazně zlepšil, když jsem nasadil FuRa3 (mají soustružené brzdné plochy), ale stejně mám trochu nutkání se oželet o pár gramů a zkusit třeba Ultegry. Slyšel jsem ale i názor, že to může způsobovat vnitřní vedení bowdenů (vyšší tření?)
a nestačí dát lepší gumičky?
Brzdy vyměněny za Ultegry a prakticky ihned pozorován ostřejší a citlivější nástup brzdného účinku. Podle mechanika mají původní brzdy Merida Road PRO dost tuhou pružinu a proto potřebují k brzdění víc síly na páce.
Napadá mě, že bych si na kolo dal čidlo kadence, ale mám jen drátové, takže mě napadlo protáhnout drát okolo lanka do rámu a vespod ho zase vytáhnout ven. Jak na to?
Koupit bezdrátové. Volně v rámu bude strašlivě chřestit, víc, než samotné lanko.
Bezdrátový tacháč jsem vyhodil, protože se nesnesl s hrudním pásem. Na záznam trasy/tréninku používám mobilní aplikaci Strava, takže garmin a podobné hračky jsou pro mě zbytečné. A na druhou stranu drát okolo rámu nechci motat, takže na to asi prdím.
To bych to střídal nebo oželel tepák.
A jaký máš hrudní pás? ANT+ a nebo bluetooth? Co jsi měl před tím za bezdrátový tacháč, který se s ním nesnesl (výrobce + typ)?
Já mám tacháč s kadencí od Sigmy, bezdrátový, a k tomu jak tepák od Sigmy, tak i ANT+ a nemám jediný problém. Dokonce jsem jednou zkoušel ze zvědavosti oba tepáky najednou vedle sebe + tacháč a opět žádný problém a rušení.
Tepák jsem kupoval loni v lidlu a tacháč taky tam. Na treka mi to stačilo, tacháč jsem pak koupil drátový. Kámoš možná bude prodávat Rox 10, ale s těmi čidly už je to docela pálka.
Zdravím všechny a prosím o váš názor: jsem měsíc majitelem karbonové Meridy Scultura CF 904,dokoupil jsem karbonová zapletená kola a jsem s kolem velmi spokojený. Jen mám problém s drnčivým až chrastivým zvukem při jízdě po hrubém nebo nerovném (opravovaném)asfaltu,natož pak po kostkách. Na kvalitní slinici problém není . Měl jsem dříve hliníkového Pellse a ten to nedělal. Hlavové složení bylo zkontrolované, nic na kole není volné a tak mě napadá jen karbonový rám jako takový nebo vnitřní vedení bovdenů v rámu. Co myslíte ? Díky, D.
Vnitřní vedení bovdenů.
jj
+1
co dotažení ventilku k ráfku??? moc utažený by to být nemělo, ale mě ta dotahovací matka, která je kolem ventilku docela drnčela, lehce jsem dotáhl rukou a je klid.
vše co by mohlo drnčet jsem kontroloval včetně těch ventilků , jen se ještě zeptám – bovdeny v rámu asi „zklidnit“ nejde ?
Při prvním sprintu na kostkach jsem myslel, ze se mi kolo rozpadá, všichni se ohlíželi. Nyní kdyz to jde, kostkam se vyhýbám. Co máš za kola? Posli odkaz…
tato kola :
Ještě se vracím k tomu drnčení- než to začnu rozdělávat protože mi to hodně vadí – jsou části vedené v rámu v bovdenu nebo jen samotná lanka a bovden kryje lanko jen venku ? Díky za info .
zkus montážní pěnu :)
To je dobry, clovek si porodi kolo, říká si, ma to vnitrni vedeni, vzpada to super, tesi se a pak mu to drnci na nerovnostech. Ty voe to je fakt k nasrani… Ty lanka venku jsou asi fakt lepsi, nehlede k tom, ze takova vymena je rychla a jednoducha oproti vnitřnímu vedeni. Ale stejne si myslim, ze tam musí byt něco spatne, když to tak drnci. Prece dnes to vnitrni vedeni mají všechny lepsi kola uz..
záleží jak je to udělaný. Někdy zase drnčí vnější vedení, si nevybereš. Dá se tomu ale různě pomoct, podle toho jaký jsou průchodky šíře.
Každopádně vnitří vedení je dobrý akorát na leštění a design, na všechno ostatní je to na *****, ať už servis, nebo pazvuky.
Jj hlavne ten design. Vetsina lidi ma rada na silnicce, když nikde nic necouha, nevlaje, neposkakuje.. :D
Souhlas s Blackym.Je to nutný zlo,daň za design.Vrže to,lupe,chrastí,pleská :-)
já nesnáším, když mi kolo vydává jakýkoli zvuk, ale jelikož jezdím denně do práce a po práci na švih, tzn déšť, slunce, cokoli..tak občas něco zachrastí…no a tak jezdím s MP3 :-D
YuraOlomouc – napiš mi model toho Vela co máš, mrknu na to.
Jeffino ty mi taky pošli odkaz, cos objednal. Kámoš má prologo, ale taky na to nadával, prý je tvrdé.
Ještě dotaz – nemáte zkušenost s těmi karbonovými sedly? Viděl jsem to na dost silničkách, tak myslím, že nemůžou být špatné, když je tolik lidí používá. Jsou pěkně zakulacené, s mezerou, vzadu vyšší…
Hele to ti nereknu co to je za model. :D Kupoval jsem to v cyklo obchode, bylo to proste v sacku a na tom cenovka 220kc. Na sedle to ma napis velo to je cele. :D Proste jsem zjistil co me sedi, spis rovnejsi, zadnej zvednutej zadek nebo dulek uprostřed.. Pak nesmí met diru, to u me nefunguje vůbec, v te prostredni casti kde se to zuzuje musí byt sirsi nez jsou ty klasicke silnicni sedla a hlavne aby dobře pruzilo prave v tom prostredku. Coz sedla s dirou třeba nesplnujou a uz vůbec nesplnujou to rovnomerne rozlozeni vahy na to sedlo..
http://www.prologotouch.com/…pctirox.html
žádný trošku sportovně laděný sedlo nebude, jak nafouklej gelovej polštář pod prdel, já chci jezdit a ne se na tom kolíbat jak na velbloudu:)
třeba fizik je podle mě daleko tvrdší než prologo, sám jsem zvědav jaký to bude, prdel mám osezenou, jezdil jsem na různejch šuntech, ale to meriďácký to je děs.
Jak která – moje sedlo není zakulacené, nemá mezeru a vzadu moc vyšší taky není :)
Co přesně tě na sedlu s karbonovou skořepinou a ližinami zajímá?
Jeffino tak co sedlo, už přišlo? Chlapi a jak vám vydržel ten KMC řetěz? Já jsem už naměřil 132,7 na šupléře, tedy pokud dobře vidím, cca 2300km, tož nic moc. Koupil jsem sram 1051, tak uvidím, kolik dá. Je třeba vyzkoušet nějaké levnější, než se vrhnu na dražší. Akortá ty nové řetězy jsou nakonzervované v nějaké vazelíně, necháváte to tak nebo to vyperete a namažete zrovna?
Nechapu co furt merite a resite na tech retezech. To ti ten retez pada, ze uz je tak vytahanej nebo proc to meris? Jezdi a neres kraviny.. :))
Neřeš, a pak vyměníš se řetězem rovnou i celý zbytek pohonu. To se fakt vyplatí.
Pohon stejně padne, než se jeden na silnici naučí trochu šlapat a řadit. Desítkový KMC mi vydržel stejně málo, kdybych to byl býval věděl, sundal bych jej hned z nového kola a dal tam (kvůli kazetě a hlavně převodníkům) 105 nebo Ultegru. Jak jsem psal výše, korunokilometr je nejlevnější na DA.
tak dnes první delší vyjíždka(cca 105km) s novým sedlem, prdel a přirození rozhodně nebolí tak jak s meriďáckým, kecal bych, kdybych řekl, že nebolela vůbec, ale ted jsem nejezdil asi 10dnů a zadek si na nový sedlo zvyká, v zásadě mi vyhovuje, je užší(134mm), ale nevadí to, hlavně má lepší vykrojení, který mi víc sedne, jestě budu laborovat s předozadním posunem, každopádně si myslím, že to doladím ke spokojenosti.
ten řetěz je pouze naloženej v oleji s hustší viskozitou, dával jsem na bajk něco podobnýho a pouze jsem to otřel hadrem a lehce máznul olejem co mám na řetěz, žádný problémy jsem nezaznamenal.
levnější řetězy, toť otázka, mám na bajku nějakej slx-kovej a ojíždí se docela rychle ve srovnání s xt-kovým co byl před tím.
řetěry od sramu mi nesmí nakolo:))), ale řazení naopak miluju…ta 105ka co je na žiletce není vůbec žádnej zázrak, celkem nepřesná:-(, chlapci v cyklopointu na garančce budou seřizovat.
Možná mylně mám za to, že předozadní pozice sedla řeší hlavně efektivitu šlapání, spolu s výškou sedla tedy zjednodušeně polohu kolene vůči pedálu – nikoliv pohodlí pozadí. Podle CC je rozmezí relativně malé, fakticky také, pokud tedy nejezdíš časovku. Takže k laborování zbývá tak 10 mm, jestli vůbec.
Ale jestli se Ti podaří doladit pohodlí bez újmy tímto způsobem, pak účel světí prostředky.
já hlavně doufám, že třeba nebudu muset dávat kratší představec, takže se „mylně“ domnívám, že laborování se sedlem to vyřeší:)
Naklon toho sedla taky udela hodne. Staci fakt par mm a clovek to citi..
Náklon jsem zkoušel, ale sjížděl jsem pořád dopředu. Nejvíc mi vyhovuje vodorovně.
sedlo jsem taky posunoval, ale už jsem byl moc daleko a nešlapalo se mi moc dobře, tak jsem ho dal zpět. Podle osy koleno-pedál bych ho měl mít sice víc vzadu, na vytrvalost je to lepší, ale při silovém šlapání je lépe, když je vepředu. Ono taky záleží, jak si sedneš. Když se mrkneš na časovkáře, třeba teď na vueltě, mají sedlo co nejvíc dopředu, sedlovku kolmo nahoru a i tak sedí jen na té špici. Jinak s řazením jsem spokojený, pracuje bezvadně, na to že jsem se to naučil seřizovat sám :-) a 105 se mi líbí. Je fakt, že je to moje první silnička, takže nemám s čím porovnávat, až teda na to, že od řetězu KMC jsem čekal víc. Doufám, že ten sram vydrží aspoň taky tolik, zítra ho zkrátím a nasadím ho tam. Tento stávající ještě schovám, na dodělání kazety bude fajn. Jinak pláště na příští sezonu jsem uvažoval grand prix 4000S II, popř Tufo…nebo máte lepší nápad na obutí?
Já myslím, že moje prdel si už zvyká, i když trvalo to dost dlouho. Včera 145km a normálka, kdyby už nebyla tma, tak bych mohl ještě jezdit, nijak mě to neomezovalo, jen občas a jen vždy, když jsem na to myslel. Když jsem myslel na jiné věci, tak mi to ani nepřišlo a to jsem jezdil i dva dny předtím, takže žádný odpočinek. Takže nemyslet a jezdit :-)
Nikoliv, jezdit s rozmyslem :-)
Zdar pánové, jak Vám to jezdí? Kolo už má za sebou první čtyři tisíce km, nic nevrže, nic nepíská, bovdeny se taky nějakým zázrakem ztišily, řetěz KMC jsem měnil po 2,5tis, nyní mám ten sram a řadí pekelně dobře, akorát výdrž nebude taková. Po 1500km jsem naměřil mezi 132,5–132,55, nový měl 132,3, takže výdrž by mohla být až 3tis km, což za čtyři stovky není špatné. Nahoře jsem psal, že KMC měl 132,7 po 2,5tis km, ale mám novou, kalibrovanou posuvku a má 132,5, takže je někde v půlce životnosti. Zatím odpočívá na příští sezónu, protože ty sramy mám dva. Další řetez koupím nejspíš zase ten KMC, v Číně vyjde na cca 800Kč zlatý odlehčený, uvidíme. Jinak sedlo, které jsem tak nenáviděl, bych nyní nevyměnil ani za nic, nevím, zda se prdel přizpůsobila, ale sedlo krásně změklo, je poddajné a nemůžu si stěžovat. Možná k tomu přispěl i ten nový dres, už mi došla ta správná velikost a vložka je dobře vycpaná, nejvíc na prdeli, takže mezi nohama nic nevadí, netlačí, prostě paráda. Možná se víc vyplatí občas koupit kvalitní kraťase s vložkou, než střídat sedla. Jinak pneu si myslím, že vydrží opravdu dost, přední je stále jako nová, zadní si sjela takovou plošku po obvodu a dál skoro neubývá, takže nedokážu říct, kolik najede, ale myslím, že ještě minimálně jednou tolik. Možná by bylo lepší přední přehodit za zadní, aby se sjížděly rovnoměrně, ale zase rychleji, navíc ta ploška na předním kole by asi nebyla dobrá v zatáčkách, nevím, přehazujete někdo pláště? Takže za mě zatím spokojenost, i ten servis vyjde levněji, poněvadž na crosovém kole, bych už musel mít za tu dobu třetí řetěz a další sadu plášťů.
Pochybuju, ze sedlo krasne zmeklo. :) Proste vlozka je zaklad, profičí meni trenky kvůli vlozce omrvere. S tohohle pohledu mi prave prijde lepsi kupovat levny trenky kolem tech 600kc, kde je nejaka aspoň trochu solidni vlozka a za vcasu vymenit, třeba do pul roku, když někdo jezdi denne a furt to pere. Nez kupovat znackove za 2t, mozna je materiál a všechno kvalitnejsi, ale vlozka se opotrebuje uplne stejne jako u tech levnějších a menit 2× do roka kratasy za 2t no nic moc..
řekni mi kde maj kratasy s laclem za 600,–.:-), jinak taky pochybuju, že to sedlo změklo:)
co mě sere je řazení, resp. smyk nedají se nastavit dorazy a ani po natočení ramínka se to nevyřešilo, vypadá to na distanční podložky pod kliky.
po garančce to řazení seřidili tak, že to skoro neřadilo, co si člověk neudělá sám to nemá…
jeffino – kupoval jsem dres komplet za cca 500Kč a v pohodě jsem ho prodal za tisícovku, protože mi byl malý. Druhý jsem objednával za 24usd, byl v akci. Samotné kraťase stojí zhruba polovinu, můžeš koupit i s laclem. Nemá sice ploché švy, ale vložka mi sedí. Vím, že nevydrží dlouho, ale za zhruba tři stovky se to dá a vložka mi sedí. Sedlo se mi zdá opravdu měkčí, protože i se starým dresem to už potom bylo v pohodě, i když možná si prdel „sedla“ :-) Ladění přesmyku – chce si s tím pohrát :-) Poprvní jsem si s tím taky nevěděl rady. Z velké na malou se mi kousl řetěz a to jsem měl seřízené taky ze servisu. Pak se mi to satlo ještě jednou, tak jsem seřizoval podruhé, ono se to celé nějak rozhodilo, takže chtělo upravit dorazy a napnutí lanka. Teď mám zatím klid,od té doby to funguje bezvadně, takže do servisu to už ani dávat nebudu. Možná je to i tím řetězem sram, přeskakuje lépe a skoro nehlučně. Jo a ten dres mám tenhle:
ten smyk se stavěcím šroubem doladit nedá, bud to rachtá ma 2 největších pastorcích a malé pile nebo na 2 nejmenších a velké, tady pomůže jedině distanční podložka.
dresy z číny, zkušenost nemám, ale chci dobrou vložku a velikost, abych mohl jezdit delší švihy, mám gore bike wear za 1500,– a spokojenost možná něco objednám, ale to trefování velikosti mě sere.
4000t je slušnej nájezd to nemám ani zdaleka, dělám toho trošku více(běh, bajk, lezba), takže tolik času není.
Máš to špatně nastavené. Levá páčka má dvě polohy a aby fungovala správně, nesmí být lanko ani moc volné, ani moc napnuté. Hoď tam nejlehčí převod – malá pila, velké kolo a napni lanko, aby nebylo volné, seřiď doraz – řetěz musí skoro lízat vnitřní stranu smyku (při zátěži je napnutý, nic nerachtá). Poté můžu dát i malé kolo s malou pilou, ale zhruba od třetího nejmenšího začíná vadit vnější strana smyku, přehodíš o jednu polohu, smyk se odsune a nevadí. Když přehodíš na velkou pilu, nic by nemělo vadit – seřídíš horní doraz. Smyk nesmí jít moc ven, jinak ti bude shazovat řetěz, zárověň ti bude vadit u nejlehčího převodu. Na velké pile můžu jet jak na malé, tak velké kolo a nikde nic nevadí. Ale chce si s tím pohrát, poprvé jsem si s tím hrál s přestávkama celé odpoledne, podruhé, když se mi bloknul řetěz a celé se to zase rozhodilo, jsem jen seřídil dorazy, lanko jsem seřídil už jen na bovdenu u řídítek – cca pět minut. Jinak já jiný sport nedělám, loni přes zimu občas posilovna, přes léto jen kolo, takže ten nájezd je takový, jaký je. Ty čtyři tis mám jen na té silničce za cca 2,5měsíce, od března celkem 10 tisíc km a nějaké drobné. Ovšem na té silničce ty kilometry přibývají daleko rychleji než na krosovém kole :-)
po garančce mi to seřídili tak, že to shazovalo z velké pily řetěz na kliku:-(
hele já umím seřizovat smyk:-), ještě jsi zapoměl na natáčení ramínka smyku to taky pomůže, ale tady at dělám co dělám, bud to drhne z jedné nebo druhé vnitřní strany ramínka(malá, velká pila a vždy na 2 posledních pastorcích), takže distanční podložka by pomohla.
V posledním tažení by možná stálo za pokus zvednout smyk nad obvyklou předepsanou výšku nad zuby velkého tácu.
to to naopak zhorší
Já jsem natáčení ani výšku neseřizoval. Pokud ti to shazuje řetěz ven na kliku, chodí ti to moc daleko – upravit horní doraz a trochu povolit lanko. Pak ti nebude drhnout na nejlehčí převody. Je to drbačka, taky jsem to dělal poprvní, než jsem přišel na to, co a jak…
Anebo potom něco takového pod dres
Na každodenní krátké jízdy stačí kraťasy z Lidlu, opírají se stejně rychle, jako ty drahé, vložka se časem prosedí, odvod a rozvod potu tak-tak. Ne tak u dražších kousků, kde vložka vydrží (počítáno hodinami jízdy) o dost víc – přesné údaje nemám, nechytat za slovo, ale mám stále funkční i mnohaleté kousky.
Hlavně je potřeba mít dražší kraťasy (lepší vložky) na dlouhé jízdy. Třeba dneska se mi povedlo dát pěknou sedmihodinovku a to bez opravdu kvalitní vložky a dobře padnoucích kraťasů dost dobře nejde.
// Možná se víc vyplatí občas koupit kvalitní kraťase s vložkou, než střídat sedla. // Jo.
Krabe taky jsem plánoval nějaký dvěstěkilometrový maratón, ale letos už to nestihnu, je chladněj a brzo tma :-) Navíc už mám letos deset tis, tak je třeba i odpočívat. Minule jsi psal, žes mazal hlavové složení – čím to mažeš? Obyč vazelina? Bílá? Ještě jsem to neměl rozdělané, jen jsem měl povolený představec, nevysype se tam něco, když tu vidlu vytáhnu ven? Nahoře jsem neměl záslepku, takže ta voda se tam kolem toho ježka může dostat.
třeba, že by bylo vyloženě chladněji teda nevím, ráno běhám v trenclách a triku v pohodě, odpoledne vedro:)
Neboj, nevysype se nic, žádné kuličky po zemi honit nebudeš, pokud tam dávají pořád totéž FSA hlavové složení. Mazal jsem naposled Motorex zelenou vazelínou v tubě (Bike grease 2 ?), protože obyčejný čirý Nacházel tam moc nedržel, nesnášel dobře vodu ani teplo. Zatím v pohodě. Hlavně to před opětovným sestavením pořádně vyčisti a všechno bohatě namaž, jinak to nechutně chroupe.
Jo tak to žádnou takovou vazelínu nemám, mám jen obyč červenou nebo voděodolnou bílou, ta by mohla stačit , né? Ještě má v garáži mazivo na homokinetické klouby s grafitem :-) Když tak se podívám u nás v obchodě, co tam mají . Akorát s tím dotahováním toho řízení to byla celkem taková drbačka. Bál jsem se, abych to nepřetáhl, řízení bylo bez vůle a po asi deseti km něco začalo rachtat, zdálo se mi to divné, až potom jsem si všiml, že mám v řízení vůli, nějak si to sedlo, nevím…a ke všemu se mi uvolnila i ta horní miska, přitom představec držel dobře. Takže jsem to musel dotáhnout znovu, od té doby klid. Akorát seřízení řídítek do roviny je taky drbačka, podle očí dobré, podle ruk to nesedělo :-):-)
IMHO je dobré najít nějakou hodně ‚vláknitou‘ vazelínu a co nejvíce voděodolnou (již zmíněný Motorex Bike Grease 2000 to splňuje). Jakékoliv promazání bude lepší než nic. S dotahováním a sesazováním je potřeba opatrně, občas si to sedne jen někam na hranu a pak to dělá rotyku. Nastavení os od oka je v pohodě, je potřeba si stoupnout před kolo a porovnávat nejdřív odtud a pak zezadu.
vložka je základ, celkem to trvá vybrat takovou, která sedí, jak tvarem tak tlouštkou.
V tomhle je výhoda zakázkové výroby team dresů, kde si volíš jakou vložku chceš a jakmile ti nějaká sedne není třeba už nic vymýšlet.
moje zkusenost je jina, spravny sedlo imho dela vic nez vlozka, rozdil levna/draha vlozka/kratasy urcite je, ale az po zmene sedla (nekolikate) se mi zacalo sedet daleko lip, a je skoro jedno jestli mam na sobe Sportful, Assos nebo Kalas
přesně, kámoš jede na brooksu víc jak 30t zasebou j. amerikou, vložku nemá a vůbec žádnej problém a to sedí na kole skoro denně:)