Ahoj všem. Mám dotaz. Velice pomalu ale zato jistě mi zajíždí sedlovka do rámu. Máte někdo radu co udělat, aby to přestalo ? Jo a jinak, utažená je fakt hodně :o). Díky všem.
Ahoj všem. Mám dotaz. Velice pomalu ale zato jistě mi zajíždí sedlovka do rámu. Máte někdo radu co udělat, aby to přestalo ? Jo a jinak, utažená je fakt hodně :o). Díky všem.
Jaká to je sedlovka a jaký rám?
Sedlovka Specialized – nic víc tam neni, rám Specialized FSR XC.
Nepřeháněj to s utahováním! Můžeš zničit rám, sedlovku nebo v nejlepším případě objímku.
Jde o to, že obě stěny jsou moc hladké, takže můžeš třeba zdrsnit sedlovku jemným ,,šmirglem'' v místě dotyku, nebo tam dál list papíru, pastu na zuby, lak na nehty a podbný vycyhtávky. Musíš prostě zdrsnit stěny
Jj, tak nějak
Taky už jsem viděl, že měli lidi na sedlovce přidělanou objímku, která zabraňovala zasouvání.
Názorná ukázka je tady na tom blogu druhá fotka odspodu.
Nejlepší řešení je dvojitá objímka, např. :
…a gramaři vyskakují z kůže :)
aby ne, je těžká jako prase :P
Jo, něco váží – vykompenzoval jsem tuto nadváhu výměnou hliníkových košíků za karbonové :-)
Taky jsem ji koupil a se zajizdenim uz neni problem..
ošmirglování je supr a pomáhá, pokud nechceš takto „ničit“ povrch sedlovky, tak se mi osvědčila pasta FIBER GRIP od Finish Line. Jinak stačí párkrát pojezdiv v pořádbém bahně do toho spoje se dostanou sračky a pak to funguje stejně jako ta pasta :)
A co smirkem zdrsnit vnitřek sedlové trubky?To by snad ničemu nevadilo a efekt bude stejnej.
třeba v mém případě to nefungovalo. Nejdříve jsem brousil vnitřek rámu, ale to nepomohlo až sem přejel i sodlovku tak to bylo jakš takš ok, ale pořád nepatrně zajížděla pak přišla na řadu zmíněná pasta a je klid. Taky tu sedlovku ani nevytahuju, tak je tam už docela zakouslá
Já když sem měl karbonku a zajížděla mi tak sem na ni navlíkl objímku,pak O kroužek,zasunul do rámu a utáhl.Přestala zajíždět,objímka ale měla větší rantlík,kroužek byl pod ním pěkně schovanej a staženej kolem sedlovky.
me se osvedcilo nanest na sedlovku slabou vrstvu chemoprenu, pred zasunutim zpet nechat poradne ucshnout(24h nic nezkazi) a od ty doby mam pokoj.
Mne pomohlo otočenie objímky do správnej polohy, pričom od výroby bola naopak. To je aby bol zatvárací mechanizmus na tej strane kde je zárez na sedlovej trubke.
To by na kole kde je zářez v předu vypadalo trochu blbě.
A když má člověk 3 zářezy, tak si může vybrat a otáčet objímku dle nálady :)
Ale funguje to. Ja mám zárez na sedlovej rúrke vzadu a pôvodne tam bola objímka umiestnená s upínacím mechanizmom vpredu (musím povedať, že tá objímka je zhotovená aby bola vpredu, preto som ju musel trochu spíliť aby som mohol dať zatvárací mechanizmus dozadu). Vtedy som to doťahoval úplne na kosť a sedlovka stále padala dolu. Dal som ju naopak, stačí jemne dotiahnuť a sedlovka drží ako pribitá. To sú moje skúsenosti.
Ale prdek
ježiš to vypadá blbě
Že jo?Taky to říkám.:-)
kecko kdyby to nebylo u tohohle komentu tak si ani nevšimneš že je to obráceně xD xD xD
Chybí mi tu základní rada – odmastit. Taky mi na biku zajížděla sedlovka, tak jsem ji vyčistil benzínem, namazal novou vazelínou a je to v poho. I bez chemoprenu, laku na nehty a kdoví čeho ještě. :-D
„tak jsem ji vyčistil benzínem, namazal novou vazelínou“ ve výsledku jsi toho teda moc neodmastil. Mě pomohlo napatlání sedlovky zubní pastou.
:D vtip dne :D
ještě ti asi nezarostla sedlovka tak že bys ji nemoh dostat ven co ?
//odmastit. Taky mi na biku zajížděla sedlovka, tak jsem ji vyčistil benzínem, namazal novou vazelínou //
proc ji odmaštoval když ji pak znova mazal? – tohle mi neni abosutne jasne jaky to ma smysl :D
a musim se přiznat ze nezarostla :)
postup zvláštní to jo ale na všech kolech vozím sedlovky namazaný vazelínou (když ti sedlovka opravdu zaroste tak ji můžeš klidně vyhodit i s rámem)
ja nikde nepsal ze sedlovku nemazu :) jen je podle me kravina ji odmaštovat a pak zas mazat – a jeste k tomu predtim namazana zajizdela pak namazana drzela :D
ja mazu ale jen hlinikove, karbonky bych nemazal a mazat by se ani nemely jestli mam teda dobre info.
btw: za jak dlouho ti zaroste sedlovka ? mesic to jiste nebude ;-)
Já zase několikrát slyšel a sám využívám poučky, že sedlovka se nikdy nemaže. Co člověk, to názor.
Já si tedy tu dobu pamatuji už jen matně, ale to mazání sedlovek vzniklo tuším v době, kdy se kombinovaly Al sedlovky (případně ocelové) v ocelovém (CrMo) rámu. Jestli někomu zarostla Al sedlovka v Al rámu, toť otázka…
taky nad tím dumám… :-)
Tohle platí jen pro hliník-hliník a carbon-carbon, ne ? Já slyšel že v mym případě carbon-hliník, neni potřeba sedlovku mazat ..
Namazaný spoj karbon-karbon by po sobě asi solidně jezdil :-)
roud to tak ale vozí :)
právě že měě zatuhla carbec sedlovka v alu rámu a můžu ti říct že dostat ji ven byl jeden z největších porodů co jsem kdy na kole zažil od tý doby co sedlovku mežu nemám problém :O)
No co, já to tak fakt udělal. :) Asi tam vadil spíš bordel z bahna než ta vazelína. A moje vazelína není mastná. :-D Mám takovou bílou.
taky se mi zasouvala sedlovka. zkusil jsem ji nejdřív lehce ošmirglovat, ale ani to nepomohlo. Pomohla až výměna objímky z rychloupínací na objímku se šroubem na imbus. Od té doby nic. Navíc výhoda ve městě, že ti někdo nemůže jentak lehce ukrást sedlovku :-D
přesně tak, a správnej cyklista nastavý vejšku jednou za uherskej rok, takže rychloupínák ani nemůže chybět :-) (jedině při skládání do auta…)
*nastaví :D
Já to řešil podle návodu z Vela vložením proužku plechu vystřiženého z pivní plechovky.
Přidávám se k zubní pastě, velmi rychlé a levné řešení, které pomohlo :-)
použij pastu na sedlovky,určitě to pomůže a nemusíš tolik utahovat objímku
Pokud používíš sedlovku předepsaného průměru, ta by dobře udělaný rám neměl ,, dopustit ,, zajíždění sedlovky. Mám zkušenost, že čím kvalitnější rám, tím lépe drží sedlovka. Klidně bych to zkusil i reklamovat. Třeba někdo někde při tažení trubky udělal chybu. Na svém ocelovém KHS Team nemám problém se zajížděním sedlovky a žena má na svém Rocky Moutain Blizzard tak nemá problém se zajížděním sedlovky a na obou je Race Face a musím je obě mazat, aby šly suvně do sebe. Kamarád má cannona a také nemá problém se sedlovkou. Takže si myslím, že buď má problém s přesností rám a nebo sedlovka.
Mám ten samý problém. Teď jsem tam dal plíšek z plechovky, tak uvidim jestli to bude fungovat, kdyžtak zkusitm nějakou tu pastu.
ja teda tento problem nemam ani len v kombinacii carbon-carbon a to mam 95kg ale skus napr. toto http://www.bike-discount.de/…emittel.html
btw- ak ti to robi hlinik – hlinik ktroy mozes utiahnut este daleko viac jak carbon tak je niekde chyba, v rame alebo sedlovke.
CIF cream, či jiný podobný jemný písek … Levné a 100%
Zasouvající se sedlovka potkala nyní i mě. Ze začátku docela držela, ale v terénu při rázech jako by se celý mechanismus objímky postupně uvolňoval, takže s sebou všude musím vozit imbus… Jde o spoj karbon-karbon. Měl jsem to už 2× rozebraný a pokaždý vše dokonale odmastil perchlorem. Pak to chvíli drží a potom už zase ne. Nejhorší je, že teď se začaly na sedlovce dělat dost znatelné rýhy, vypadá to, že je to od hrany toho „naříznutí“ sedlové trubky (je vepředu) a teď posledně nejen od toho, ale i jinde. Bojím se přetažení, na rozdíl od úplné novoty v tom při utahování jemně praská, jakoby tam vadily jemné nečistoty apod., ale prasklina tam samozřejmě žádná není a prach a písek jsem se snažil pokaždý očistit. Nechci zničit rám ani sedlovku, vše je origoš koupené spolu, takže by to mělo fungovat i bez upevňovací pasty apod. Můžu obrátit objímku tak, jak tu bylo někde naznačeno, resp. pomohlo by to? Díky!
Tak jsem si na to dost možná přišel sám: dle odkazu má bejt ta spona tím šroubem skutečně dopředu. Přitom ten rám mi přišel i se sedlovkou a bylo to tam upevněný tak, jak to mám teď. Ale to je špatně, viz odkaz (dá se to přiblížit lupičkou): http://www.specialized.com/…jumpercarbon#…
Vystřihl jsem si z papíru šablonu, abych ochránil stupnici ap. Šablonu jsem na karbonovou sedlovku přilepil suchým lepidlem. Pak jsem tu nepotištěnou část, která bude schovaná v rámu, ostříkal lakem na vlasy. A než zaschnul, tak jsem na něj o sebe odrolil smirkový papír. Nechal jsem zaschnout, postříkal již ošetřenou část znovu a znovu všude nasypal smirkový papír. Nasunul sedlovku do rámu, jde o něco více ztuha, ale jde dobře zandat i vyndat. Utáhl rychloupínák na menší moment, abych to otestoval při nižším namáhání karbonu, v sedě sjel schody a sedlovka seděla jak přibitá. ;)