Sháním kolo na závody (XC a Maratony) do 30 000kč. Máte nějaké typy,rady, nebo doporučení ??? Potřebuju aby vydrželo aspoň 3 sezony v zápřahu i na vícedenních etapácích.
Sháním kolo na závody (XC a Maratony) do 30 000kč. Máte nějaké typy,rady, nebo doporučení ??? Potřebuju aby vydrželo aspoň 3 sezony v zápřahu i na vícedenních etapácích.
Za tu cenu bych to viděl na HT 26 nebo 29, lepší rám a vidlice, slabší osazení. Většinou zničíš komponenty, proto bude levnější vyměnit SLX než X.9.
Jako priklad http://www.kubicasport.eu/…–Super-cena
Díky za typ, ale asi bych spíš než carbon volil nejaký povedený hlilik. Bojím se že by carbon mohl prasknout.
Hliník praskne spíš za ty tři sezony :)
Nejsem si jistej že se dá sehnat,nebo postavit kolo s carbonovým rámem a nejakejma slušnejma komponentama (brzdy,řazení,vidlice) do 30 000kč. Popř. jsem prosím hoďte nejaky typy.
Rám Author Revolt 29" a osadit ho špatnými komponenty .. to by mohlo vyjít. Ale je to spíš pohodlné kolo než závoďák.
vždyť už jsi dostal typ, nic levnější v carbonu a s celkem pěkným osazením jako je ten haibike za 30 tisíc asi neseženeš
Mě se na tom haibiku nelíbí jediná věc, ta „uni“ geometrie. :(
? Mně právě příjde geo celkem v pohodě, v 19" 605mm to je tak akorát.
To je celkem dost ne? U meridy mají v 20" 605mm.
Záleží u jaký Meridy, ale Meridy dělají spíše kratší rámy. Kamarád mám HT Meridu Trail TFS a v 22" to má snad asi jen 580mm :)
No to souhlas s tou délkou.
ale tak to je trail HT, ta má Geo schválně víc do hrava než závodní rámy
Teď jsem koukal po co nejzávodnějším kole a XCAL vypadá nejlépe. Za ty peníze nejlepší stroj. A paradoxně nejlepší reakce na šlapání a nejsportovnější posez.
§Pardon, link je ZDE
je otázka co vydrží ty mustangy-ráfky, ale kola co tam dali minulej rok přestaly být tuhý po prvních 300km a na závody potřebuješ, aby to drželo stopu a tuhost, takže když vyměníš kola a možná brzdy tak ok.
No nevím, X.7 a Elixir 1 mi moc závodně nepřipadají :)
on nic nepíše o komponentech…
ale to že dělá asi reklamu, to jako jooo :)
to kolo jinak má závodní maratonskej feel, to jako jooo:)
Cena 30 tisíc mi taky moc závodní nepřipadá. Mimochodem, i na tomhle základním elixíru se dá jet závod aniž by tě to nějak extra omezilo. Řekl bych že hůře výkonný jezdec stejně prohraje, i kdybych já jel na tomto a on na Stumpjumperu v plné polní …
Co si myslíte o tomhle ???
Všechno hrůza děs! :)
ok.
I prd velebnosti ;) Vždyť ten Trek a Scott budou slušná liga. Přesmykače a kazetu si časem stejně vymění ;)A ukažte mi kolo za 30 na kterém dneska není Recon (až na jedno :D)
Spíš jsem neviděl kolo za 30 na kterém by byl jen recon, nebo spíš když takový kolo někde vidím, rovnou to zavírám :)
Recon je všude ! Naprosto všude. I na kolech nad 35 se najde, viz Specialized Carve v plné palbě za 40 tisíc a další chuťovky pro zákazníky.
Nesmysl. Všude není ani omylem. A za takové prachy kupovat kola s Reconem je totální nesmysl. Ty kola výše navíc měla ošizené i další věci (třeba M445 brzdy na jednom z nich a další).
Proč kupovat taková kola, když jde koupit mnohem lépe?
Aktuálně je stále dostupný Radon ve všech velikostech
http://www.bike-discount.de/…eam-7–0.html
Při tom dnešním hodně vysokém kurzu se včetně poštovného začíná sice blížit už 22tis. Kč (ještě nedávno jsem ho bral pro kolegau za 21tis. Kč), ovšem oproti těm odkazům je úplně někde jinde.
O hodně levnější + Reba + lepší osazení + navíc jako bonus anodizace.
Ovšem pokud někdo chce koupit o hodně dráž o hodně horší kola, jeho volba.
+1
A ještě doplním, že v německém Bike magazinu bývá čas od času test HTček do 1000 euro. A je zajímavé, že Reba bývá téměř na všech.
A třeba Hnoj vždy uměl postavit pěkné kolo s Rebou za slušné peníze. Zrovna nedávno tu dával jednu sestavu a byla za ty prachy velmi povedená a mohla skoro soupeřit s tím Radonem i když je teď ve slevě (ten Radon).
minulý rok som kúpil TREK 8000 za 1300€ (čo o moc viac ako 30.000Kč nebude) a má to rebu, kľuky šalter XT ,radenie prešmyk SLX
No jasný, vždyť to píšu, že se dá shenat za 30 pěkně ustrojený HT.
Jeden XC70 je tady na bazaru :) S lepší vidlou a mnohem nižší cenou.
…za tyhle peníze bych se podíval po něčem v bazaru.
Najeto jenom 500 km a jde s cenou o 22 kolíků dolů ? A jak se sakra dává kolo za 50 tisíc jako dárek ? Jen tak bez vyzkoušení ? Ještě že jsou lidi poctiví a nevymýšlejí si pohádky. (velký smajlík)
Ale houby, s člověkem jsem se bavil po telefonu, papíry i waranty card má a to kolo se dalo sehnat nový asi za 35.
No on do inzerátu uvádí 48 kolíků, já ne …
No tak ale snad se kouknu kolik kolo opravdu stojí a nebudu přeci věřit inzerátu ;)
Naprosto stejnej rám taiwanské produkce jako je na tom haibiku. Řekl bych že to nebude žádnej ultralehkej rám, ale měl by zase vydržet.
Tady je nový
…tady už rám bude dost kvalitní :)
Jo na tohle sem koukal . To mě celkem zaujalo.
To není taková pecka, novej je jen o trochu dražší, chtělo by to ukecat větší slevu, jinak bych se toho kola vůbec nebál.
Nechápu jak tenhle design mohl v meridě vůbec někdo schválit :)
To ja taky ne,ale libi se mi vaha a cena.
Na pevné vidlici to není nic zvláštního, navíc je to hodně starý rám, do toho bych nešel.
Chvíli počkej a kontaktuj Hnoje . ten ti sestaví zajímavější kolo, co ti bude nejen vyhovovat, ale i vydrží!
Jak víš, že mu vydrží? Hnoj tam dává nějaký jiný nadpřirozený díly se kterýma se nikdy nic nestane? :)
ano, tak pravi povest…
…:)
+1
osobně bych si kolo poskládal, komplet XT (jen kliky ne) s rýmem RBm rebou atd se přehoupneš lehce nad 30k. Spíš kolem 33–35. Pokud ušetříš na některých komponentech nebo se ti podaří sehnat pár věcí hodně levně, možná by ses i pod těch 30 dostal.
no nevím jestli se RB zrovna rýmuje :D
xD skoro. Ono mě přijdou šecky ty značky předražené.
proc xt kliky ne?
Beru to podle mojeho nákupu SLX:
jinak jak tam někdo dole řešil pevnou na meridě, možná by se to kolo dostalo k 10kg kolem těch 30k bez reby
Všeobecně bych nekupoval noname rám od noname výrobce se super osazením. Udělal jsem to a pak jsem litoval. Na takové kolo člověka mrzí cokoliv dokoupit. Proto už nikdy obchodní strategie firem jako Merida, Dema, SiegHeilBike(Haibike) a některé Authory … shitový rám se zvučným osazením. Z tokového kola na každém kroku srší, že to někdo prostě svařil dohromady a moc nad tím nepřemýšlel.
Připomíná mi to teenagera který na starou octavii co mu daroval otec nalepí ledky, vymění kola a rázem je z toho sporťák ;)
Když závodní kolo, tak je přeci důležitý základ, tj. rám a vidlice. Zbytek dokoupíš časem tak, jak to při ježdění odejde. Proto bych radši sáhl po tom Scottu, Treku nebo Garym, než po supovi nebo nedej bože haibiku.
Jen můj názor. Koupil jsem kolo s filosofií opačnou a už bych tu chybu neudělal. Nikomu to ale necpu …
scott – obyčejný americký supermárketový kola, takovej americkej author jako spešl :)
trek nebo gary – hmm, gary už skončil a předtím patřil stejně pod trek a navíc rámy vaří stejnej taiwanec jako rámy pro haibike :)
HeilBike se chlubí tím že rámy jsou upečené v německu :D Haha …
Nesmysl (ty tu ale koukám píšeš v každé druhé diskuzi jeden za druhým). Spousta těch dle tebe shitových rámů je velmi dobrých a někdy i lepší než uváděné „značkové“. Navíc ne tak málo jich nabízí anodizaci, což jsou zdarma gramy dolů + navíc nejodolnější povrchová úprava (když je provedena dobře, což můžu říct, že např. u Cubu, Canyonu i Radonu je).
Zřejmě jsi dobře podlehl mediální masírce, je vidět, že marketing se více předraženým značkám velmi daří.
PS: Jezdím sezónu Scott Scale 29, tedy ten dle tebe jediná správná cesta „značkového“ rámu.
A co bych k němu řekl. Tuhost nic moc (a to i na 29tku), naštěstí vážím málo a nejsem závodník, tak mi to netrápí. Váha slušná, ovšem zase Scaly dost praskají. Důvod proč ho jezdím je jednuduchý – geometrie (což je individuální, takže nemůžu napsat, že je to jeho obecná výhoda).
K mání pouze v laku, s anodizací, kterou vždy preferuju, smůla. A přitom stál docela hodně i přes nákup v Německu.
V 26tce, kde není takový problém s výběrem konkrétní geometrii bych do Scalu v životě nešel.
Třeba ten výše zmíněný Radon bych ve 26tce bral raději než Scale a to teď hovořím čistě pouze o rámu samotném. Váhově je na tom Radon o pár gramů hůře v laku, v anodizaci to ale už vyrovnává. Spracování super (teď jsem zrovna jeden kupoval pro kolegu a měl v ruce). Tuhost na danou váhovou kategorii dobrá (potvrzuje i měření).
Trek 8500 jezdí v partě kamarád už několik let a opět žádná výhra. Zase výběr čistě dle kvůli geometrii (potřeboval co nejdelší rám, takže ta délka téměř 650mm ve 21,5" velikosti byla pro něj super).
Od začátku řeší problém se zadní brzdou a nikdy se to nedořešilo. Zkusilo se úplně vše (jiné zadní kolo, jiný kotouč, jiné desky, vše ofrézované, dobře seřízené).
Problém je na 100% v rámu (dokonce v jednu dobu to byl obecný problém s tímhle rámem), rám mu ovšem vyměněn nebyl. Takže s tím jezdí do teď a vyřešené to nemá.
Lak taky nijak zazračně nedrží a anodizace opět k mání není.
To jsou ty špičkové „značkové“ rámy.
U Scalu ve 29tce by byl pěkný ten jejich carbonový rám. U toho se dá říct, že patří už ke špičce. Ovšem taky má naprosto nehoráznou cenu.
Když tě tu mám, jakožto odborníka na posez :)
Myslíš, že bych mohl zkousnout tohodle Canyona ?
je to 18,5" a délka 595mm což je o něco delší než to AMS v 18". Funkčně to bude asi ověřená klasika, ne?
Funčně je ten rám slušný, za pedálem jdou Canyony dobře, to se ti bude líbit. Standover by už vyšel asi celkem ok.
Na délku se musíš rozhodnout sám jak moc dlouhý představec jsi ochotný dát. Už to nebude taková krize jako 18tka Cube, ale otázka jestli by nebyl lepší rám přes 600mm. Nějak to ale už určitě vyjde, i když třeba s tím delším představcem.
V tom inzerátu ale vidím velikost L, což není 18,5".
No jo, nevím kde jsem vzal těch 18,5" :) Hmm, tak 20ka už má zas defakto stejnej standover jako anthem i cube ams. Nicméně včera jsem zkoušel anthema v 20ce a řekl bych že se to dalo zkousnout. Takže nakonec přemýšlím, jestli opravdu nezkusím ještě jednou toho Cuba 20", ale vzal bych tentokrát ams, to má už 605mm, takže na délku pro mě dobrý.
A další z rámů, který dopadnul v testech opravdu hodně dobře je Canyon. 2009 18,5" velikost má 1486g a v tuhosti dopadnul velmi dobře. A opět ještě ta anodizace k mání.
A oproti Radonu je delší, takže varianty pro ty, kterým by byl Radon krátký.
I když i u Radonu je druhá varianta
http://www.bike-discount.de/…ace-6–0.html
která je o malinko delší (pořád ale kratší než ten Canyon) a s lehce kratší hlavou než ten Team.
No v posledním měsíci jsem oblezl snad všechny cykloprodejny a projel snad všechno myslitelné v cenové kategorii 30–40 tisíc. A i pro mě jako pro totálního amatéra byl velký rozdíl když jem šlápnul do Authora (na kterém jsem jezdil) než když jsem šlápnul do Treka. S horším osazením … Neviděl bych v tom nesmysl. Ten hrozně vysoký posed na 29" Meridách a příšerně krátký rám i ve velikosti 21" fakt nezapomenu. Nehledě na to, jak jsou ty kola v reálu těžká a to i přes jejich „suprové“ osazení.
Materiály jsou třeba stejné, ale profilačně se to liší dost. To mi nevymluvíš ani dvaceti miliony příspěvky o opaku. Navíc co se bavím s lidma v reálu, potvrzují mi téměř to samé. Až na lidi co na těch shit kolech jezdí.
Ty jsi fakt marnej. Ale jsi ideální člověk pro prodejce :)
Mimochodem Merida jako jeden z mála výrobců má celkem slušnej vývoj.
A věř mi, že to neříkám z pohledu toho co jezdí na no name rámech. Jezdil jsem jak Garyho, tak Cannondale, ale o značce to fakt není.
Hele, já toho treka (x-cal) jezdím první sezonu, kolo to rozhodně špatný není, kupoval jsem hlavně kvůli geo, ale i např. tuhost rámu a hmotnost je v pohodě.
Ojebali to bohužel na kolech, tím se výrazně snížila tuhost a veškerej požitek z jízdy jde do ******, brzdy tam taky nebyly nic moc, každopádně je to jeden z nejživějších 29erů na trhu.
Radon, cube jsou krátký rámy a canyon udělal 29er až na příští rok, tak co jsem si měl koupit, když jsem chtěl jezdit:-/.
To bylo na mě? :) Já ti nic nepsal o tom, že jsi udělal s x-calibrem chybu. Já jezdil 29ku ještě od Garyho, co si pamatuju, tak bylo například spoustu problém us praskajícím rámem u spoje sedlovky s horní rámovou trubkou, kvalitu laku mě taky dost zklamala, ale třeba už je to jiný. Nicméně co se týče kvality rámu, neřekl bych že je Trek něco víc.
A vůbec co se týče 29tek, tak výběr nebyl nic moc, teď už je toho celkem dost a je z čeho vybírat.
Trek je nejvíc! :-D Oproti Pellsu jsem, vyjma horšího laku u Treku (údajně nějaká špatná série), nezaznamenal žádný rozdíl ve zpracování, takže si stojím za tím, že na značce fakt nezáleží.
Já měl u Garyho taky dost slabej lak.
spíš jde o to, že dělat závěr z toho, že jsi v minulosti nějaký značky jezdil a nebylo to ono je blbost, všechno se to mění jak horšímu, či lepšímu a vždy bude výběr kola trochu loterie, protože člověk si myslí, že má vše vychytaný a pak ho převapí něco co vůbec nečekal.
Já právě ale žádnej závěr z toho nedělám. Tady šlo jen o to, že když je na něčem napsaný trek neznamená to, že je to dobrý.
Haha, přesně co jsem psal. Krátký rámy .. :D Alespoň že někdo na těch kolech opravdu jezdil…
Kolo v téhle cenové kategorii bude vždycky kompromis a přijde mi lepší nezkurvená geometrie a něco dokoupit…než naopak.
A kdo řekl, že krátké rámy jsou špatně? Ty jsi opravdu případ!
Haha ;) Na kole u kterého je napsáno závodní geometrie je turistický posed asi špatně .. nevím … nejsem si jistý :D haha
To snad nemyslíš vážně ty vole jeden :D
Krátký rám znamená turistický posed? Pokud sis nevšiml, dnes jsou i závodní kola daleko kratší než dřív a i závodí posed se hodně napřímil, protože je to do terénu zkrátka lepší.
jsi pako, zkus si pár závoďáků a uvidíš.
posuzovat rám jen podle efektivní délky horní rámovky je jako kupovat boty podle délky tkaniček.
Haha :D Českej pells má taky vlastní vývoj. Přes 120 mm zdvihu na závodní XC … proto na tom každej jezdí. :D Totálně k smíchu.
Tak trochu mi to připomíná vývoj meridy. Co oni mají za vývoj ? Vždyť ty kury vzali 26" geo a o trochu zvětšili rám, proto jsou ty kola tak zoufale krátký a nedá se na tom jezdit pokud jste jenom trochu větší člověk. Všude to píšou, že je to jen zvětšená 26" .. rozměy přesně sedí a merida se tím vůbec netají. Tak jakej vývoj :D
Merida krátká geometrie? Jsi k smíchu
Při 19" horní rámová trubka 620mm to je krátký?!
Tak si na to kolo sedni. Myslím to vážně.
Při 19" horní rámová trubka 620mm to je krátký?!
Co to je zoufale krátký kolo? Zřejmě je pro tebe tak těžké pochopit, že každý má jiné proporce a potřebuje úplně jinou geometrii.
A kromě toho 29 Meridy krátké vůbec nejsou. Patří k tomu výrazně delšímu na trhu a nic moc delšího na trhu vůbec neexituje. Ukaž mi výrazně delší rám ve 21" velikosti než 642mm…
A rozměry s 26tkou jsou zcela odlišné.
Geometrie je úplně jiná pro 26 a 29
http://www.merida-bikes.com/…e+Pro+1200-D
http://www.merida-bikes.com/…+Lite+1200-D
Já třeba potřebuju kratší rámy na svoje proporce a nikde tu dle toho nevykřikuju, že jsou rámy, které mi nesedí moc dlouhé, i když bych třeba zrovna tu 29 Meridu jezdit nemohl, protože by mi byla moc dlouhá.
Jo, však stáhnul uši a zklapnul, když jsem se ho ptal jestli je 620mm při 19" krátký :)
Co Corratec? Revolution je opravdu tuhý a X-Ver CA+ kompozit ještě tužší
Co třeba toto? Není to úplně bez kompromisů, ale je to Stevens. :)
http://bezvakolo.cz/19255-stoke
Otázkou je, jestli ještě mají tvou velikost.
To se mi líbí, jen tam dát nějaký lepší kola, jinak pěkný, funkční.
RB CRR 5990,–
Brzda kot. Shimano XT BR-M785 3990,–
Brzdový kotouč Shimano XT SM-RT76, 6děr 1080,–
Semi-integrované hlavové složení Ritchey WCS 699,–
Kazeta Shimano XT CS-M770 – 9 1099,–
MTB kliky Shimano SLX FC-M660 2220,–
Madla Ritchey WCS klasika pěnové 201,–
Pedály Shimano PD-M540 760,–
Plášť Continental X-King – RaceSport 26×2,2 1458,–
Představec Truvativ Stylo Team OS – Black 580,–
Přehazovačka Shimano XT RD-M772 SHADOW 1220,–
Přesmykač Shimano XT FD-M771 562,–
Řazení Shimano XT SL-M770 1549,–
Řetěz Sram PC-971 339,–
Řidítka MTB Truvativ Stylo World Cup – černé 550,–
sedlo ± 1000,–
Sedlovka Ritchey PRO 590,–
Rock Shox Reba RL Disc, 2011 – poplock 6390,–
Fulcrum MTB kola Red Metal 5, model 2011 3790,–
Objímka sedlovky Sting 99,–
notubes 946ml 470,–
mno je to cca i s bowdenama apod 35000 :-/ ale zase u nového kola počítám že by musel dokupovat pedály, možná jiné sedlo a pláště … A kdo ví.
Máš to nějaký drahý :)
Za takový prachy koupíš kolo už hotový se stejnou výbavou a na karbonovým rámu.
zatím se tu házely teda samé SLXka s reconem za 30 pomalu.
Skladat v soucasnoti kolo na 9 rychlostnim shimanu je blbost, 10 rychlostni shimano nebo SRAM funguje vyrazne lip.
10sp bych nechtěl. jedině s jednou plackou vepředu
V čem se ta lepší funkčnost projevuje? :)
víc rychlostí, rychlejší bíker
počkej po pár závodech v echt sračkách co budeš říkat