Ahoj, chci se jen ujistit, na silnici mi odešla páka a chci koupit rovnou pár, sehnal jsem 5700, bude to pracovat s mojí 5600 prehazkou a smykem ? Dík za odpověď
Ahoj, chci se jen ujistit, na silnici mi odešla páka a chci koupit rovnou pár, sehnal jsem 5700, bude to pracovat s mojí 5600 prehazkou a smykem ? Dík za odpověď
Ano, zcela bez problemu.
Dotaz: Budou fungovat brzdy z 9sp 105 s pakama tiagra 4600?
Vsechny silnicni paky Shimano maji prakticky stejny chod. Drobna zmena je az u 5800, 6800, 9000 a novejsi ale funguje to bez potizi take – je treba drobne vetsi sila na paku. Vetsinou to nikdo nepozna. Sram take. Campa nevim ze zkusenosti, ale na 99% budou fungovat take bez potizi.
Dik
Co konkrétního na těch pákách měnili? Mám na kole 5800 páky a 6700 brzdy, přijde mi, že to moc nebrzdí, nicméně jsem tězkotonážní cyklista.
Vyplatilo by se koupit brzdy ze stejné série, nebo je lepší koupit lepší špalky? :))
špalky jsou základ, Shimaňácký nic moc.
Mhm, vyzkouším teda něco jiného, nějaká doporučení? Přijde mi, že ty Shimaňácké celkem rychle mizí.
Jinač jestli jsem správně pochopil příspěvek dole, tak řada x800 a x700 je mezi sebou co se brzd týče kompatibilní?
Spalky jsou zaklad – Koolstopy. 5800 brzdy jsou lepsi nez 6700.
Páky 4700 mají jiný krok, bacha na to.
…razeni. Chod paky brzd je stejny.
5600 měly jinej pivot na brzdach – proto fungují trochu hůř s Mini V než 5700 a novější… ale u silničních brzd to nebude žádnej problém
nerekl bych trochu ale o dost
Vyznas se i v silnicnich celistech? Potreboval bych nejaky na delsi krok lanka (dobre pouzitelny pro paky cantilever)
To by mely jit vsechny. Krok je prakticky stejny.
Campa má o něco kratší krok než Shimano (u Shimana potahuju lanko o +/-9 mm u Campy o cca 6 mm při podobném pocitu na páce).
takze Campa bude oproti shimanu pri pouziti stejnych pak este tvrdsi…
Je to tak, Campa by měla být ještě pocitově tvrdší a méně brzdit.
Pocitově tvrdší budou silniční brzdy vždy, neboť tam není ten lankový trojúhelník typický pro cantilever a způsobující měkčí pocit na páce. Ideální je k silničním brzdám použít canti páky s obzvlášt krátkým krokem, třeba prehistorické Ritchey Logic (výrobce Dia Compe).
no ja mam nakej avid, kde se da chod castecne nastavit. Asi to bylo urceny pro cantilever i vecka. Celisti jsou naky uplne obycejny tektra. Chtel bych neco, co by brzdilo trochu lip, ale bojim se, ze koupim treba shimano a bude to treba este horsi.
Ty Avidy mám taky a mají dlouhý chod, i když se poštelujou točítkem na max, tedy k silničním brzdám moc vhodné nejsou. Aby trochu brzdily, potřebují potáhnout cca o 12 mm, což je v porovnání s cca 9 mm u novějších řad silničních brzd Shimano pořád hodně.
Cokoli od generace x700 vejš šlape s mini-V nebo cantíkama obstojně. Občas to někoho, kdo si jinak nastavuje silniční čelisti že zaberou po dvou milimetyrech pohybu páky vyplaší, protože to chce skutečně víc, ale když je to dobře nastavený tak cajk, ten delší pohyb páky je naopak dobrej na modulaci i na případné dlouhé brzdění někde v terénu.
Předtím (5600 atd.) to mělo jinak umístěný lanko brzdy, vzdálenost mezi tím a kloubem páky… takže to na podobný „nesystém“ řešení šlo dost blbě.
Muzes prosim poslat nakej priklad za rozumnou cenu?
X700 mi nic nerika.
No u modelu 105 je to řada 5700 (10 sp), případně 5800 (11 sp).
Stejně tak 6700 nebo 6800 Ultegra… Dura Tě asi zajímat nebude
Mezi nimi se rozhoduj podle toho, kolik pastorků máš nebo chceš mít vzadu.
Bacha, u Tiagry je malej zádrhel, existují řady 9sp i 10 sp s „tykadly“ (bowdeny řazení venku), což je právě ten starší typ páky s delším chodem (brzdy)… a pak řada 5700, která je skoro k nerozeznání od vyšších řad a super, ale zas má jiný a nekompatibilní chod řazení, takže se dá používat jen a jen s komponenty řady 5700… u těch ostatních je to jedno, cokoli s odpovídajícím počtem rychlostí bude fungovat.
Nespletl jsi v odstavci o Tiagře 5700 a 4700? Protože Tiagra 4700 je právě 4700 only.
Je to možný :)
Jo jasně, myslel jsem 4700.
si nerozumime. Neresim paky, ale celisti. Takovy, ktery budou trochu mekci pri pouziti pak pro cantilever.
Měkčí jsou všechny (silniční páky) při použití s canti nebo Mini V… MiniV fungujou jakýkoli a velmi dobře, canti jenom některý, blbě se to nastavuje a brzdí to tragicky… takže jestli neřešíš pohyb v megabahně (tedy vlastně jen Cyklokros v absolutních sračkách, kde se mini-V) zanesou tak, že brzdí, tak jdi spíš do mini-V.
S cantikama neporadim, na silnicce/CX jsem je nikdy neprovozoval, ale někde se tu psalo, který jsou lepší.
porad spatne. Resim opacnej pripad. MTB paky a silnicny celisti :-)
Sorry, sedím si na vedení, nebos to divně napsal… funguje to jak se kterýma, lepší jsou nějaké obyč z trekovýho kola, spec. MTB budou mít asi příliš dlouhý chod jak někdo psal výše, ale vyzkoušej a pokud ne, stojí to pár kaček, narozdíl od duálů.
Mám na hybridu (silniční rám s rovnejma) nějaký starý Deore 3×9 tuším a je to cajk.
Když se tu řeší silniční páky, přidám se s dotazem. Snad zakladatel vlákna promine.
Potřeboval bych na cyklokrosku co nejlehčí převody. Uvažuji dát tam trojpřevodník z krosového kola 48–36–26.
Páky pak Tiagra 4603, a přesmykač třeba Deore. Bude to chodit bez nějakého bastlení?
A ty páky v současnosti už máš? A potřebuješ zachovat těžké převody?
Trekingový trojpřevodník bude mít prostřední placku přibližně na úrovni velké placky silničního dvojpřevodníku. Tudíž největší převodník bude převelice vysazený směrem ven, obzvlášť pokud to budou moderní trekingové Shimano kliky s integrovanou osou a dvěma podložkami pod pravou miskou dle návodu. Takže lze při jízdě na velkou očekávat masivní křížení řetězu.
Co mas ted za paky? Smysl dava spis dvojplacka s 34z malou pilou a dozadu novou Ultegru 8000 s dlouhym raminkem a 36z pastorkem. FSA ted zacla delat dvojplackovy kliky s gravel prevody myslim kolem 30z malou. Najdi si to na webu.
jj, 48/32 a 46/30.
Teď mám 46/34 a 11–32, vzadu přehazovačku Deore 9sp., ta možná vezme i 36z (musím vyzkoušet).
Páky mám Tiagra 4600 2×10, takže by stačila koupit jen levá.
Chtěl jsem jet v létě na těžko s brašnama do Alp. A když se budu škrábat po 100km najetých od rána do 12% kopce, tak se každý zub navíc hodí. Do teď jsem takhle jezdil většinou na horáku 26" s nejlehčím převodem 22/34 a občas ho i zařadil. Např. stoupání na Poledník od Prášilského jezera na Šumavě.
Nebo dát MTB kliky 38–26.
MTB 38–26 budou daleko od rámu (ř.l. 49 mm), máš tam ROAD kliky (ř.l. 43,5 mm). Přeměř si to.
Ten Tvůj původní návrh s trek klikama by se dal, ale jen na čtyřthan osu (ř.l. uděláš vhodnou délkou osy).
Edit: Otázka je, co máš za střed? (BSA nebo jiný?)
Na zimáku (starý fávo, ř.l. 42mm) mám 48/36/22 na čtyřhranu, funguje to dobře.
HTII osa je ale znatelně tužší.
Nejlevneji te podle me vyjdou ty FSA kliky 30/46. https://www.bike-components.de/…itur-p53789/ Ale ve variante 30/46. 9sp mtb Shimano 36 vezme ale zalezi na ramu – delce patky. Tak tam je pak dalsi prostor.
To bude asi nejrozumnější řešení. Díky.
http://productinfo.shimano.com/#…
Pro vsechny budouci dotazy :-)
Prakticky zadny z vyse polozenych dotazu to neresi, ale dobry napad.