• Jaaaan

    Prosím o radu. Jak správně nastavit u ultegra di2 spodní doraz (na nejmenším pastorku)??

    V návodu k přehazovčce rd-r8150 píšou vytočit o jednu celou otočku proti směru hodinových ručiček, to ale bude potom jenom viset ve vzduchu.

    A ještě dotaz, nestalo se někomu, že na třetím, čtvrtém a pátek pastorku odshora, prostě cvrliká a vydává silné zvuky a nejde to nijak líp seřídit??

    0 0
    • Tomalda  

      Počkej na milana.v, dostaneš čočku

      11 0
    • Jaaaan  

      Jo a jedná se o kazetu 8101. Navíc sem ještě zapomněl napsat, že je problém s přehazováním z nejmenšího na 11. pastorek. Myslel sem, že to je doraz, ale tím to není. Patka je dle servisu srovnaná. Je to nějaká vadná série?? Která je ozkoušená, kterou teda koupit novou??

      0 0
      • Tomcat  
        • patku si zkontrolovat sám
        • správně dlouhý řetěz?
        • je kazeta a řetěz nový ? Jen xxx km není nové…
        • …bude potom jenom viset ve vzduchu… cože? https://si.shimano.com/…0-04-ENG.pdf stránka 28 a 29 Tam … vytočit o jednu celou otočku proti směru hodinových ručiček… opravdu nepíšou.
        0 0
        • Jaaaan  

          Vsecko nove kolo, jedna jizda 150 km…ale pisou str. 28, one turn clockwise

          0 0
          • Tomcat  

            28 stránka je o největším pastorku

            Adjust the low limit.

            (1) Shift the rear derailleur to the largest sprocket.

            (2) Tighten the low limit screw until it just touches the low limit stopper.

            Stránka 29

            Adjust the high limit. High limit screw

            High limit stopper

            (1) Shift the rear derailleur to the smallest sprocket.

            (2) Tighten the high limit screw until it just touches the high limit stopper.

            Turn the high limit screw counterclockwise one turn from position (2) so that an over-stroke allowance

            can be maintained.

            0 0
            • Jaaaan  

              Sle ja sem psal doraz ns nejmensim pastorku

              0 0
            • Jaaaan  

              šak tu píšou o jednu otočku proti směru hodinových ručiček

              0 0
              • kubad  

                Di2 hazka má dané polohy krokem nepotřebuje být opřená o doraz, ten je tam spíš jako pojistka, proto je trochu povolený

                3 0
                • Jaaaan  

                  tak to bude patka co není v ose…v dnešní době se nedá nikomu věřit…jenomže už nevím komu to dát udělat, když sám nástroj nemám…

                  0 0
                  • Velomiwookie  

                    za par stovek koupit? :) Urcite to bude rychlejsi nez na to nekde cekat v servisu a neni to rocket science

                    0 0
                    • Jaaaan  

                      To radši nee, nikdy sem to nedělal. Eště bych ju zlomil. Není tu někdo prosím z okolí Uherského Hradiště co by mně pomohl tu patku zkontrolovat?? Určitě se dobře odměním.

                      0 0
    • Jaaaan  

      Podle všeho by měla být ta 8101 revidovaná verze, ale to teda rozhodně není. Nejaká rada, kterou přesnou kazetu dura ace nebo ultegra vybrat?? 8100 nbeo 9200??

      0 0
    • Jaaaan  

      Ještě sem při kontrole zjistil, že přehazka byla špatně našroubovaná do patky a ten zobáček, který doléhá na patku úplně nedoléhal. Takže sem povolil přehazku a sedla si přesně k patce.

      Je podle Vás tohle důvod, proč to blbě chodí, protože se přehazka nastavovala ve špatné pozici?? Že je třeba to teď celé zresetovat (třeba odpojit baterii a znova zapojit) a znovu seřídit?

      0 0
      • adam1  

        Tak nyní to doladíš mikroposunem aby to šlo nahoru a dolů ok.

        0 0
    • Jaaaan  

      Jo jenomže i potom co sem přehazku správně namontoval to je furd stejné. Proto se ptám, jestli to není nutné celé znovu zresetovat, kvůli tomu novému pstavení přehazovačky. Ale chyba bude asi v patce.

      0 0
      • adam1  

        Tam ,ale podle mě nic neresetuješ ?Co si vzpomínám tak dát na střed kazety a microposunem vyladit .Jestli jsi ohnul patku tím že ti to tam někdo narval netuším na to potřebuješ ten přípravek ,ale může to být i ta kazeta?

        To máš v garanci přece ? Tak to dej do servisu a nevrtej do toho ať ti to uznají ?

        0 0
        • Jaaaan  

          To všechno znám. Prostě posuvem přezaovačky v aplikaci bud směrem ven nebo dovnitř se nic nemění. Vždycky chodí blbě jedna strany kazety a pak zase opačná. Když posunu směrem dovnitř zlepší se chod na velkých pastorkoch, ale zase zhorší na menších. A obdobně naopak. Poučka dejte na 5. pastorek a cvakejete až uslyšíte jemný zvuk o horní pastorek, tak vraťte pozici o 4 zpátky nefunguje.

          0 0
          • adam1  

            Zavez jim to a řekni že to není ok a že si to kuwwa nesedlo :)a štve tě to! :)Ať to dají do pořádku tak jak to má být .Bude ale záležet co tam mají za odborníky ?:))

            0 0
    • Jaaaan  

      Nee, to tak dělá od úplného začátku. To znamená, že mně bylo řečeno, že patka byla zkontrolována, že se to prý zajede. Takže nejspíš patka zkontrolovaná nebyla.

      Dělá to tak od převzetí kola. Té špatně namontované přehazky sem si všiml až potom.

      0 0
      • adam1  

        Zavez jim to a řekni že to není ok a že si to kuwwa nesedlo :)a štve tě to! :)Ať to dají do pořádku tak jak to má být .Bude ale záležet co tam mají za odborníky ?:))

        0 0
        • Jaaaan  

          No právě. Proto to budu muset řešit jinde.

          0 0
          • adam1  

            Kolega taky nový look s ultegrou di2 a měnil náboj bo vůle jak prase a taky problém s řazením :)

            Nevlní se ti ta kazeta jak to máš na stojanu?Máš ji dotaženou?

            0 0
    • Jaaaan  

      Nee mám dt swiss 350. Nejhorší je, že to mám skládané kolo. Takže v podstatě nevím co s tím dělat, jestli se to nezlepší. Ten kdo mně prodal rám to zajímat nebude a co udělám se servisákem co mně to poskládal. Zabit ho nemožu. Co s kolem potom, vyhodit??

      0 0
      • KRoser  

        zkus se mrknout na toto https://bettershifting.com/…oscillation/

        mě ten plíšek co tam je nalepený na jednom kole co jsem skládal skoro zničil ořech (plíšek byl křivě nalepen a vymáčkl se do dosedací plochy na ořechu), od té doby sundávám preventivně na všech kazetách. Stačí prostě plíšek sloupnout a kazetu dát bez něho.

        Jak ho ale jednou odlepíš tak už ho zpátky nemáš šanci nalepit :), tak všechno na vlastní nebezpečí :).

        0 0
    • Jaaaan  

      Můžete mně teda někdo napsat v čem by měl být rozdíl v kazetách 8100 a 8101?? Případně dura ace 9200 jestli je stará verze a taky ju nebrat?? Protože sem nikde 9201 nenašel.

      Třeba tady je 9200 skoro zadarmo https://www.kupkolo.cz/…12s_z114733/?…

      Možná ví proč

      0 0
      • KRoser  

        Přesné rozdíly nikdo neví, ale žádná nová revize kazety to není, jen 8101, 7101 jsou kompatibilní s mechanickými sadami (GRX, 105) Ty starší kazety podle Shimana byly kompatibilní pouze s elektrikou.

        8100 – podle Shimana pouze pro elektriku

        8101 – podle Shimana pro elektriku i mechaniku (dále by měly prodávat jen 8101)

        Proto žádná 9201 není, protože na takovém levelu žádná mechanika neexistuje.

        Takto mi to bylo řečeno v Shimano service centru.

        0 0
        • Jaaaan  

          takže se nebát koupit tu 9200?? pamatuju, že 2 roky zpátky stála i 9000

          0 0
          • KRoser  

            mělo by to být v pohodě, každopádně jestli ti to pomůže k tvému problému nemám tucha.

            0 0
            • Jaaaan  

              už sem to vyřešil byla to patka…na toto se ptám pro příště at vím co kupovat a co ne…co se týče té 105 na ultergu, tak to vyloženě třeba n akup kolo píšou, že nepoužívat

              0 0
          • adam1  

            Dej tam raději nejdříve 105 ta udajně postižena nebyla?

            0 0
            • Espen  

              Je to asi pravda. Loni jsem měl pohon Di2 105 a bylo to tišší než letos Di2 Ultegra.

              0 0
      • milan.v  

        Můžu, ve vlákně k tomu založeném…

        https://www.bike-forum.cz/…i-rychlostni

        Tady není FB…

        1 1
    • Jaaaan  

      Tak to vypadalo, že se problém vyřešil tou patkou, ale vypadá to že ne. Po seřízení přesně podle návodu=na pátem pastorku směrem nahoru dokud nezačne mít tendenci přejít na horní pastorek, tak +5 cvaků dolů. Když bych dal jenom 4 tak to na některých má tendenci chytat o horní.

      Toto udělám a a na všech pastorcích to chodí bez nějakého cvrlikání a podobně. Ale zase pro změnu řazení není úplně čisté. Někdy to řadí rychle a někdy je tam jakoby malá pauza. Všechno je nové, najeto 500 km, řetěz správně dlouhý, kazeta dotažená, přehazka taky.

      Nenapadá někoho něco?? Jediná možnost, že ta patka není srovnána úplně dobře a u té 12 přehazky jde poznat každá desetina mm.

      0 0
      • Jaaaan  

        Tak ještě další sranda navíc. Vytáhnul sem zadní kolo, abych ještě zkontroloval kazetu a když sem ho dal zpátky, tak nastavení přehazky nesedělo. Musel sem v apliakci posunout o 2 body směrem ven.

        Kolo je stavba na ráfkových brzdách tudíž na rychloupínák. Ale i tak to nemůže být normální. To se mně na lanku nikdy nestalo. Tak ted už je to fakt hotovo. Co s tím, poradíte prosím, už su fakt zoufalý…

        0 0
        • Espen  

          Buď si ho tam měl blbě usazené předtím, nebo teď :-D. Ty patky na rychloupínák můžou mít vůli a vždy se ti to za jízdy hne.

          Nový kolo, stavba na ravkových brzdách? To ti poradil kdo, tohle vymyslet?

          0 0
          • krabica  

            a ještě na RU…

            0 0
          • Jaaaan  

            A jak se dá špatně usadit?? Usazoval sem ho pokaždé na zemi, takže bylo dosedlé vždycky vertikálně dobře…ten stav, jestli bude víc na pravé nebo na levé straně, tak nevím jak ovlivnit

            0 0
            • Espen  

              Dosedlé může být, ale pak při šlapání taháš stranu kazety a to kolo se hne, jestli je tam vůle v patkach.

              Nebo si přepni rychlost řazení na ‚slow‘.

              0 0
              • Jaaaan  

                to slow se týká pouze multishiftu, to nemá s normálním řazením nic společné

                0 0
            • Hrabex1  

              snadno. Pozice osy v ramu se da mirne menit. Nemyslim, ze by to mohlo zasadne ovlivnit pozici kazety a tim i razeni, ale na obvodu kola – na rafku a plasti se to nakej mm hnout muze.

              Pokud se nepletu, rychlost posunu se netyka jen multishiftu, ale ruku do ohne za to nedam.

              0 0
              • Jaaaan  

                no právěže to jde poznat na tom, že brzdové botky teď nedoléhají stejně, ale jedna jde dřív..

                na lankovém řazení, ale teď sem prostě musel posunout pozici přehazovačky…prostě něco je špatně, není možné aby se tohle dělo při každém sundání kola z rámu

                0 0
                • Hrabex1  

                  S brzdou jsi mohl hnout, ani o tom nevis. Spravna pozice kola se nemeri podle brzd, ale rafek by mel byt pokud mozno ve vidlici presne uprostred – nahore i role. Zmer si vzdalenosti na obe strany, melo by to byt stejne.

                  Pokud ne, zkus to mirne prizpsobit, nez to rychloupinakem utahnes.

                  0 0
                  • Jaaaan  

                    to sem uvedl jako důkaz, že to kolo bylo na jiném místě…ale vždyť tam není co přizpůsobovat, ten upínák si to přece sám stáhne…jakože mám záměrně jednu stranu vidlice víc vyhnout??

                    0 0
                    • Hrabex1  

                      nez to stahnes, zkus kolem hybat do stran a uvidis, ze tam naka vule je.

                      0 0
                      • Jaaaan  

                        ale to pak bude pořád stejný problém, že to pokaždé dám jinam…protože teď nevím jaká byla nebo je ta správná pozice, jestli ta teď nebo ta co předtím…

                        0 0
                        • Hrabex1  

                          Ze je kolo uprostred poznas pouhym okem. Kdyz bude na obou stranach rozdil mensi nez 1 mm, neverim, ze to nejak ovlivni razeni

                          0 0
                          • Jaaaan  

                            tak když to před vyndáním chodilo bez ševelení a po vyndání a nasazení to začalo ševelit, tak že sem musel uděšlat mikroposuv směrem dolů, tak to asi vliv má

                            0 0
                            • Hrabex1  

                              .....tak ten posun asi bude tak patrnej, ze ze na 1. pohled poznas, ze kolo neni vystredeny.

                              0 0
                              • Jaaaan  

                                jo jenomže nevím jak jinak to kolo nasadit…dělám to tak, že nasadím ve stojanu jenom lehce, pak postavím na zem, předním kolem zapřu o zeď aby bylo v rovině a stálo na kolech a už jenom dotahuju pravou stranu, tak aby páčka zabírala zhruba v polovině záběru…

                                0 0
                                • Hrabex1  

                                  kdyz uz kolo nasazujes ve stojanu, pak:

                                  1. nasadit ve stojanu
                                  2. sundat ze stojanu a postavit na zem
                                  3. povolit RU
                                  4. 1 rukou vystredit a soucasne 2. rukou utahnout

                                  Jestli mas obe ruce, das to.

                                  0 0
                                  • Jaaaan  

                                    Sak tak to delam, na zemi to vzdycky este povolim a teprv pak utahnu

                                    0 0
              • milan.v  

                Nepleteš se s tou rychlostí řazení…

                0 0
        • koko0925  

          Tak to jsi měl napsat hned, že je to 12s na RU. To přece nemůže fungovat…

          1 0
          • Jaaaan  

            musí, když se to normálně před kotoučama dělalo…

            0 0
            • adam1  

              Spiš 11sp ? Ta 12sp je choulostivá na přesnost :( navic problém s kazetami 12sp ultegra jsem zažil osobně a viděl na více kolech .Zkusil bych tu 105 kazetu :) ta by měla být ok .

              Celkově ty 12sp systémy sh/sram žádna hitparáda není :))

              V porovnání se staršími 11sp ,13–14–15sp fakt neeee prosím:)))

              0 0
              • Jaaaan  

                Tak když se to prodává, tak se to normálně dělá, viz zde, je to sada R8150

                navíc páky na kotouče jsou úplně jiné samozřejmě, takže se to vyrábí a na kola se to dává

                https://www.bike-discount.de/…direct-mount

                0 0
                • TinkTink  

                  Problém není v brzdách, ale v ose, kde je to prostě choulostivé na seřízení. Všichni už počítají s pevnými osami a ty tolerance tomu odpovídají. Rychloupínák s klasickou osou bych na 12 fakt nedával.

                  0 0
                  • Jaaaan  

                    Ty brzdy sem myslel, tak že páky jsou zcela odlišné a vyrábí se i na ty ráfkové, tzn., že se to dělá a prodává se to.

                    No dobře, ale co už teď s tím. Chtěl sem klasické kolo na ráfkových brzdách. Asi sem tam měl dát mechanickou sadu.

                    TZn., že ten chod nebude ideální??

                    0 0
                    • gemini  

                      Možná dát místo klasických upínáků RWS osy

                      0 0
                      • Jaaaan  

                        to mě napadlo hend jako první, bottico má kousek, ale myslím, že to neřeší pokaždé stáhnutí v jiném místě

                        0 0
        • milan.v  

          Když to nezvládneš sám, tak servis… ;o)

          1 0
    • POC74  

      .

      0 0

Nová reakce na zakládající

Pro zobrazení diskuse se prosím přihlaste nebo zaregistrujte.