Ahoj chtěl bych si koupit na příští rok gravela :) a to buď GT s osazením Shimano 105 r7000 nebo Scotta s osazením GRX .která volba bude schůdnější pokud chci odolnější a trvanlivější osazení ?jsem kolovůl takže potřebuju poradit :))díky za nazory
Ahoj chtěl bych si koupit na příští rok gravela :) a to buď GT s osazením Shimano 105 r7000 nebo Scotta s osazením GRX .která volba bude schůdnější pokud chci odolnější a trvanlivější osazení ?jsem kolovůl takže potřebuju poradit :))díky za nazory
GRX má předevšim lehčí převody vhodnější mimo silnice. Pak taky 2×10 místo 2×11 a přehazku s třecí spojkou ramínka (proti mlácení a padání řetězu). Takže na gravelbike bych bral spíš GRX.
A je taky pekne hnusny.
Tak a ted si vyber :-)
a tím 2×10 místo 2×11 jsi myslel co?
Počet převodů, GRX RX400 má 2×10, 105 R7000 má 2×11. (Vepředu 2, vzadu 10 nebo 11). Ale u Gravelbiku bych to neřešil, 2×10 stačí v pohodě i na silničce, kde je ta potřeba jemného odstupňování (malé skoky mezi jednotlivejma převodama) trochu větší.
Edit: tak nic, viz níže. :)
Soot 50 má dle speciifikací GRX600 řazení 2×11
Áha, moje chyba, nekoukal jsem. Nevím jak mě napadlo že je to určitě RX400. :)
Aha, tak to nebyl Soot, ale Scott :-).
GRX nabízí pro gravelbike lepší skladbu převodů pro lehký terén a širší gumy. R7000 je klasická silniční sada s velkou 50z pilou a těžšími převody. Takže vybírej podle toho.
Určitě se sadou GRX, koupil sem si kolo se sadou 105 a vyměnil sem kazetu i dvojtaliř 50/36.
Ahoj,
s prominutim si pripojim dotaz na tyto dve sady.
premyslim o koupi gravela, ale vetsina kol co jsou jsou aktualne (starasi modely) maji kliky 105 (52/36) a to mam pocit ze bude asi moc na moje pouziti. Proto bych se chtel zeptat, jestli myslite, ze je mozne zamenit kliky shimano 105 (52/36) za GRX (46/30)? Bez dalsich zmen na kole? Tzn jen postelovat presmykac a tot vse?
Dik Radek
Malím že k GRX klikám budeš potřebovat i GRX smyk kvůli rozdílné řetězové lince.
Nelze to zaručit.
tak vymenit smyk jeste neni takovy problem, kdyby se meli menit paky, to by bylo uz asi o dost drazsi. Diky za reakce.
Přesmyk to obvykle sežere, ale bude se více křížit řetěz, neboť GRX převodníky jsou vysazené ven kvůli širším plášťům.
A je vysazený ven i grx jednopřevodník?I když to je asi kravina
Je, má řetězovou linku 50,1 mm tedy jako bajkové neboost kliky. Pokud máš zadní stavbu klasickou silniční 130 mm bude jeednopřevodník GRX vysazený cca o 1 pastorek ven než je optimum.
No tak to jsem se přesně obával.To je dobrý vědět:-)
Tak já jsem si před týdnem na svýho oceláka nahodil GRX kliky.2×10.
Funguje to na 100%
Původně 105ky
Jáchym: Funguje ti to pořád bez problémů? Něco takového chci také udělat, akorát mám Tiagru. Dík za info
Děkuju za optání,zatím dobrý.
To řazení taky.
Tak to je dobře :) Díky
:)
Někdo tady popisoval že smyk nechal původní a pasovalo to.
Děkuji za přítomné názory ,myslel jsem si že GRX je jasná volba a je ;)konkrétně jde o rx400 na kole Scott speedster gravel 30 2020 v té úžasné krásné lahvové zelené :) u GT grade alloy expert 2020se mi moc líbí právě system trojúhelníků pro odpružení ale je osazen právě 105kou a myslím si že to GRX by mu slušelo o mnoho více ..děkuji pokud se neobjeví konkurent ve stejné hladině cena/výkon tak vemu Scotta .ještě jednou díky za názory.
Počkej, grade expert 2020 má mechanický brzdy a Scott hydraulický, to mi přijde jako mnohem podstatnější rozdíl. GT taky nemá 105 kliky, ale FSA 48/32. Jestli teda koukáme na to samý kolo
https://www.gtbicycles.cz/…grade-expert
Jinak mám r7000 a nemám pocit, že bych o něco přicházel. Nejlehčí převod 1:1 mi bohatě stačí a GRX má prej páky vhodnější spíš pro menší ruce, což bych nerad.
Převody 50/34 nebo 48/32 a k tomu kazeta 11–32 považuji za ideální set-up na gravel ježdění. Lehčí převody už bych kvůli ježdění po silnici nechtěl. Taky to pak láká se v kopcích v terénu flákat. Daleko důležitější u gravela jsou záplety, pláště a brzdy.
A pokud mám 50/34 se kterým jsem spokojen, ale vzadu bych vyměnil na 11–34 je to ještě schůdné?
Schůdné to je. Podle potřeby trochu odkloníš přehazovačku a mělo by to šlapat. Na menších pastorcích může být řazení trošku jalovější (pokud máš stále R7000).
Ano díky. Hlavně mi jde o středovou část kazety, kdy nyní mám velký problém udržet buď předek na malém talíři, nebo na velkém. Je to tam moc jemné a dost mi nevyhovuje neustálý přechod z velkého na malý. Potřeboval bych tam trochu větší rozsah a dobu nechat malý a pak přejít na velký a jít o pastorky dolů. No a ještě jeden důvod je mít zařazenou možnost 1:1 v kopci, nejsem až tak silný vrchař v těžkých stoupácích a rád bych pořád šlapal. :-) Tak jsem si říkal, že by ta kazeta mohla pomoci.
Přehazovačka R7000 s dlouhým ramínkem zvládá podle specifikací 34z kazetu.
Ano díky. To už mám ověřeno. Což je nejlehčí způsob nahradit 11–32 za 11–34 a pořád to bude chodit.
Jakou máš přehazovačku? Protože jestli mě paměť neklame, střední ramínko zvládá papírově jen 30z. Takže pokud máš teď 32z, měl bys mít dlouhé, tudíž by stačila výměna kazety a řetězu.
Je tam Shimano 105 RD-R7000-DGS
ramínko GS pro kazety 11–28 → 11–34
Tak já to prubnu s tou výměnou na 11–34 a odjedu s tím sezonu a pak dál uvidím. ;-) Díky moc za rady. No a pokud se setkám si vyzkoušet jednoplacku 42 na 11–42, tak uvidím. Chce to odzkoušet. Ale ten borec, co si to přehazuje jen tak ze dne na den, to je supr. ;-)
Jezdím 50/34 a 11–34 a úplně stačí
Díky za zkušenosti. Rozhodnuto. Jdu do té kazety 11–34.
Vozím DT R500 a naby DT 350 32špic a pohoda žádné kroucení nic a mam jistotu.
Dotaz ohledně záměny klik 105 za GRX, mám v těch řetězových linkách nějaký bordel :). Má někdo vyzkoušené, zda je možné současné kliky 105 5800 50–34 nahradit novými GRX 46–30 bez vlivu na funkci ať už řazení (105 R7000 v kombinaci s 11 sp kazetou Ultegra 11–34) nebo přesmykače (Sram Rival)?
GRX kliky by měly mít posunutou řetězovou linku o 2,5mm směrem ven. Přehazovačka se s tím nejspíš popere, ale myslím si, že přesmykač to nedá a nepůjde tolik oddálit. Podle mě bude nutné vyměnit i smyk za GRX na tuto posunutou linku. Se silničním řazení by to ale mělo být následně kompatibilní. Ale vyzkoušeno to nemám.
Ako píšeš, 105kové radenie funguje aj s GRX prešmykom, ktorý bude pravdepodobne treba, stačí z rady 400 (10sp).
Reťazová linka sa síce zmení, ale keďže je to 2-prevodník, tak to nie je problém.
Dal jsem GRX a přesmyk zůstal Tiagra a normálně to funguje. Je to 2-placka.
Soory že reaguji na starej příspěvek. Měl jsi tedy komplet Tiagru a po změně přesmyku za GRX400 není problém s řazením? Chci to taky udělat kvůli místu na pneu, vozím 50/34.
Díky za odpvěď
Ne, přečti si to ještě jednou a pomalu, dal kliky GRX a přesmykač zůstal Tiagra. S compacty 50/34 nemusí GRX 400 přesmykač fungovat (zakřivení klece nad převodníkem) je dělaný na max. převodník 46 zubů. Jestli chceš větší místo na pneu. tak jen výměna přesmykače nepomůže.
Děkuji za info, jsem se v té celé diskuzi ztratil. Našel jsem řešení, je to přesně jak píšeš. Potřebuji více místa na pneu.
Přesmykač SHIMANO 105 FD-R7000 vyřeší problém, při zachování klik.
Jak chodí ty řadící páky RX400? Mám možnost vyměnit stávající sadu Ultegra s pákami ST-RS685 za novou RX400, ale mám trošku obavy, aby to nebyl downgrade. 11 sp vs. 10 sp mě ani tak netrápí, hlavně mi jde o ten projev při řazení a brzdění.
Ultegra je určitě funkčně citelně lepší než RX 400.Ty mají sice pro gravel použtí širší páky( kontaktní místa pro prsty)ale celkově mají jako by tupější odezvu.
Chtěl bych radu. Grx 400 je dostačující? Nebo raději hledat kolo s vyšší řadou?
Odpovídá Tiagře, takže stačí :)
GRX 400 se od vyšších řad liší zejména nižším počtem pastorků, jako jediné z GRX řady je 10 sp. Co jsem měl možnost nějakou dobu vozit GRX 400 a GRX 600, tak mi ta nižší řada přišla jednodušší na seřízení a paradoxně i přesnější při řazení.
Ahoj,
vytáhnu tuto mrtvolu. Zeptám se. Dá se smíchat hazka GRX 810 (tedy 11sp) a řazení 105 R7000?
Díky
Jasně.
Díkes !