Tak uz to prosakuje… www.ivelo.cz/…008-odhaleno
Tak uz to prosakuje… www.ivelo.cz/…008-odhaleno
Anketa: to bude zas...
hmm alivio hydrauliky :-), že bych přešel na kotouče :D
ten trmen vypada jak deore 525… pokud bude skutecne stejny, tak budou alivka lepsi nez deore i lx :)
:o)
to je blbost..
Lepsi obrazky www.bajk.cz/…a/clanek.asp?…
nevite nekdo o fotkach novyho XTcka?Ja zatim nic nenasel:o(
Ty deore kliky-to je supr-sem zvědav jaká bude cena.Doufám, že 535 a lx hydry brzdy nepodraží, když už budou alivka.
konecne udelali pavouka v kuse s klikou…
No jo, ale zase nejsou duté. Ale přítelkyni budou stačit.
Pokrok je tam znát.. ale taky se mi zdá, že ty Alivia dělají schválně HNUSNÝ a TĚŽKÝ – jaký trotl by mohl navrhnout a schválit něco tak hnusnýho?
Tak ono je to celkem logicky…levnejsi rada nemuze byt lepsi, lehci a hezci nez ty drazsi, to by toho moc nevydelali:) Ale je dobre, ze bude na trhu dalsi doufejme levna hydra,pac jich zatim moc neni
Tohle je přesně ten důvod, proč je cyklistické odvětví tak „zaostalé“. Nikdo v podstatě nic moc neinovuje, protože by pak neprodal vlastní starší výrobky.
Dám příklad.. všichni tvrdí, jakými mílovými kroky jde kupředu třeba stavba karbonu nebo odpružení. Ale srovnámeli pokrok dosažený třeba u technologie stavby lyží, tak je ihned jasné, že se u kol zase tam koc neinovuje. U lyží se již nějaký čas dělají třeba „inteligentní“ matriály, jejichž tlumící vlastnosti se mění v závislosti na velikosti nárazu. Co byste říkali na takovou zadní stavbu kola, která je na rovném terénu tuhá a jakmile dostane ránu od terénu, tak okamžitě změní své vlastnosti a ránu utlumí a ještě v závislosti na tom, jak je velká. A to vše bez čepů, tlumičů atd.
Jak je drahé a náročné vyrobit hydraulickou brzdu Alivio?
A jak je drahé a náročné vyrobit hydraulickou brzdu LX?
Ten rozdíl je tak minimální, že kdyby sady Shimana začínaly na Deore s cenou Alivia, tak by nikdo nekupoval nic jinýho, Shimano by získalo zpět co jí „přebral“ Sram a mělo by takovejch prachů do novýho vývoje, že by klidně mohlo udělat celou novou sadu..
Bych řek, že to dost zjednoduuješ.
Každý zjednodušujeme. I ty to děláš. Nad tím bych se nepozastavoval.
:)
Co se ti nezdá? Nebudeme si přeci nic nalhávat. Cyklistický odvětví je plný technických nesmyslů a neoptimálních řešení. Ty jako technik to musíš vědět přeci líp než já.
Brácha pořád chodí kolem mýho kola a nadává jak špaček.. Jak je třeba možný, že těsnění v tlumiči je dimenzovaný na to, aby vydrželo 5000 km a pak se vysralo?
A gdo to řekl?
Jeho brácha ;-)
Hele kluci, to není žádná legrace. Znám už 3 lidi, kterým obdobně jako mě po cca 5000–7000 km odešlo těsnění v SPV komoře u tlumiče Manitou Swinger Air.
Jestli to není tím, že je ta konstrukce technicky nevychytaná, tak to musí být jedině sabotáž a snaha udělat kšeft autorizovaným servisům.
bé je správně… jak by k tomu přišli a to prodejci čehokoliv, kdyby ta dotyčná věc vydržela člověku na pořád..
No jo.. pěkně mě to sere :/
další kravina do pácu: provedení zadní stavby vidlice – jsou tam průmyslový ložiska v místě kde vůbec být nemusí a ramena stavby jsou chycená k sobě „naostro“ – lak na lak. Nemusím vám vyprávět jaké krásné zvuky to dělá, když se ten lak celou dobu pomalu strouhá do čepu. Jediná blbá podložka by to zachránila.
No a proč to vztahuješ na celou cyklistiku, dyš se to týká Tvojeho kola. A po prvním vrznutí jsi tam měl tu podložku dát, ne?
Tak jako jiná odvětví, že? Co třeba Windows, některá auta, ba i letadla. (Se podívej někdy na Discovery, jaké časované bomby jsou v konstrukci letadel. Ví se o nich, ale holt nikdo nenechá 100 – 200 letadel na zemi třeba 2 dni, aby se to odstranilo. O náročněšjčích upravách ani nemluvě. Je to neekonomické. Proti tomu bicygly jsou směšná záležitost..
A jak ten inteligentni material v lyzich funguje a jak a z ceho je to udelany?Jezdim na prkne a tam to teda pouzivany neni,myslim ze to ani nikdo nepotrebuje-mluvim o free boardech,u alpine je mozny ze se to pouziva ale to jde mimo me.
Je to technologie používaná na závodních a nejdražších sportovních modelech sjezdovek.. na jakým principu to přesně funguje nevím. Jde o nějaké elekticky měnitelné pnutí v matriálu. Kolega mýho táty z práce ty lyže má a říkal, že ti to dovolí dělat nezkutečný věci.. Ty lyže se prakticky nikdy nerozkmitají, dokonale „vnímají“ terén a žehlí a žehlí.
takže JPP. nějak si tu cenu musí omluvit – znáš to z bajku :) co vím já tak se používají titanové slitiny (dva pruty, okolo jádra lyže) a to mi zase tak vychytaný nepřijde…
vzdávám se.. nevím
Ja taky nekde cet o nejakych elektronickych blbinach uvnitr lyze. Neco mi to rika, ze to bylo na bazi piezo krystalu, ale ruku do ohne bych za to nedal. Nevim ale jestli to bylo jako neco, co uz fakt funguje, nebo co zrovna vymysleli.
Je to tak, kolega to má a to není žádný závodník. Jak to dát na kolo bych ovšem tak jasně neviděl, na to jsou už fully, ne?
Tohle je i v tenisových raketách. Tam to funguje tak,že to nejprve ztlumí a poté naopak vypruží. Všechno je to přes ten elktrický system,myslím že to vyrábí Head a dává to i do lyží,ale vubec nemám tušení jak to funguje,jenom vím že to funguje,protože to má táta v raketě a de to poznat narozdíl od normální rakety.
Tak na squashových raketách to Head dělá taky a poznat je tam velký kulový.
Nevím jaký je to rozdíl mezi sguashovými raketami a jaký je rozdíl mezi nějakou hodně dobrou tenisovou raketou a tou „inteligentní“ Head,ale co sem měl v ruce takový lepší střed a potom tu Head (tenisouvou raketu),tak to byl celkem slušnej rozdíl. Ale nehraju tennis závodně ani nijak dokonale,takže to nedokážu posoudit jestli je to opravdu dobré,nebo ne. :)
U lyží je nejinteligentnější to, že se všechno vrátilo ke staré dobré sendvičové konstrukci:-)))) Hurá vpřed na stromy…
Jé tak příští rok si koupím nové kliky, konečně nějaký pro mě. :)