Dobrý den, kupuji si nove hydraulicke brzdy a potreboval bych poradit jaky je rozdil mezi temi to brzdy: Shimano BR-M445 a M395.
Předem Díky
Dobrý den, kupuji si nove hydraulicke brzdy a potreboval bych poradit jaky je rozdil mezi temi to brzdy: Shimano BR-M445 a M395.
Předem Díky
Jsou to prakticky totožné brzdy, teda aspoň podle mě, scalar ti zřejmě bude tvrdit něco jiného. Oboje na tom s brzdnou silou a dlouhým chodem páky budou stejně, vem ty které jsou levnější, pokud jsou obě za stejnou cenu vem ty co se ti víc líbí.
Nebrat ani jedny připlatit něco malo kupit vyšlí model . Třeba tady http://www.bikesport.cz/…615-set_4396
Největší rozdíl oproti 615 vidím v pákách, pro ty se to vyplatí. Jinak brzdný účinek není špatný ani u těch levnějších hydraulik. Záleží pak na co to chce použít.
615 brzdi uplne jinak :) lepe..
Mám vyzkoušeno:
rozdíl je právě v té 615 servowave páce. Ve třmenech moc rozdíl necítím.
necekal jsem, ze to mas az tak odzkousene, vyplynulo mi z tveho prispevku rozdil jen v delce paky…
Hajzl jeden, to je podraz. Na BF píše o něčem co doopravdy vyzkoušel. Takhle se nedá seriózně diskutovat!:)
Jeste Ti chybi paka 445 a trmen 615 :-)
třmen 445 + páka 615 tuto kombinací mám teda koupil sem jí z druhý ruky … takže je OK , jinak můžu se zeptat jak se správně tato kombinace odvzdusnuje , myslel sem ze budu mit na tom ventilku na třmenu nastrkovým klíčem pootočím s e stříkačkou a bude to ale nic takové tam nemám …
Kde nic takoveho nemas? Jako odvzdusnovak na trmeni? Co koukam, tak na nekterych fotkach neni. Takze to mozna bude jak u magury, ze budes z trmene muset vysroubovat zatku a misto ni dat odvzdusnovak. Shimano asi chtelo usetrit 0,1 dolaru za deravej sroubek.
tak koukni .....
…tak to je to, o cem jsem psal.
takže ho budu muset dokopit a namontovat z boku jo ? vyděl sem ho myslím na koloshopu tak proč tam tedy je ten ventílek pod krytkou
Nevim z jakeho boku myslis. Proste se vysroubuje ten cervik, da se tam odvzdusnovak, odvzdusni, vysroubuje a nazpet namontuje cervik.
Zda tam jde rovnou dat odvzdusnovak z jineho modelu trmene, to nevim a hledat se mi to nechce, nemam takovy problem.
aha takže tenhle to není jo
https://www.koloshop.cz/…u-brzdy.html#…
takžeja si debil obednal jen kalíšek neboť sem myslel že pod tou krytkou mam ten odvzdusnovak na klíček :-(
takže asi chápu správně že máš lepčí třmen co ma už šroub v bobe daný ?
hledám ale nemoho najit jak tohle odvzdusnit s kaliskem ,..... asi se už v tom strácím :-(
Kalíšek patří na páku, šroubek do třmene. Pak potřebuješ hadičku, stříkačku a minerální olej.
to vše mám ale ja sem asi špatně pochopil že to ten kalíšek patří jen k tem třmenum co mají integrovany odvz. šroub
Kalisek je na vsechny shimano paky, ktere maji ma vicku paky sroubek, misto ktereho se sroubuje.
takže teď akorát sehnat správný sroubek na našroubováný abych mohl napojit hadičku … nebo holt budu muset koupit sadu na to celou
Pokud je tam nejaky normalni metricky zavit, tak by mohlo stacit dokoupit jakykoli odvzdusnovaci sroub stejneho prumeru, pouzit ho jen na odvzdusnovani (s tim, ze to musis zatesnit treba o-krouzkem a matici) a pak nasroubovat zpet ten cervik. Stejne se to delalo u magur a pouzival jsem na to nejaky M6 odvzdusnovak z mototechny, na nem dve tenke matice kontra a pod nema o-krouzek, ktery dosedl na trmen a zatesnil to. Po odvzdusneni se napred zavrelo vicko paky, v tvem pripade oddelala nalevka a dal zpet sroub, az potom se odpojil odvzdusnovak trmene, aby ti nevytekla kapalina samospadem.
Vzhledem k potřebě odvzdušnění cca jednou za 5 a více let bych se na kupování nějakého harampádí vykašlal a nechal si to odvzdušnit v servisu.
teď trochu nechápu ok teda teda kališek nahoře s kaapinou mačkám páku a povolím na středu sroub aby odtekla nejaká kapalina pak zas zatáhnu zavřu nahoře teda vyndáním kalíšku a zašroubováním a do dole nemohl bych tam nechat ten šroub odvzdušnovací nebo ho musím vymontovat a dát zátku ? při sundání té zátky se to jako nezavzdušní zas ?
Pokud bys pouzil ten original shimano a pasoval tam (coz netusim), tak bys tam mohl nechat ten odvzdusnovak, po dotazeni by mel tesnit.
Pri vyndani zatky se to nezavzdusni, jen ti muze odtect kapalina, pokud nebude soucasne zasroubovany sroub na pace, pripadne zacpana nalevka.
tedy při způsobu že cpu kapalinu nahoru nebo dolu ? nebo je to jedno teda dolu tím že mačkám páku brzdy a nahohu když cpu kapalinu stříkačkou do kalíšku
Nastuduj si odvzdusnovaci manual od shimana, maji to tam pekne popsany, existuje i v cestine.
Osobne kombinuji vicero zpusobu, odspoda, odshora, samospadem, podtlakem… Popisovat se mi to nechce, na to si kazdej musi casem prijit sam. Ten zakladni postup je popsan viz vyse.
no kouknu po netu mě jde jen o zatím o nějaký základ .. jsou to moje prvný kot. a doposavad v tom mám bordel a nevím v čem se usadit chtel bych si udělat jeden postup a toho se drzet …
Nemusis nic kupovat. U tohoto trmenu se hadicka nasadi na vyvod, ktery je nalevo od zavlacky pod gumovou krytkou. Pri pohledu na logo shimano. Na tve fotce je to spatne videt, ale myslim ze tam nemas tu gumovou cepicku. To nevadi. Odvzdudnovaci sroub je na levem boku a povoluje se v tvem pripade imbusem. Pak to potece. Lepe se to dela kdyz se trmen odsroubje od ramu nebo vidle. Jinak postupuj dle navodu co je u toho shimano kalisku.
Proto ti pisu aby sis dohledal ten manual, je to pekne popsany pro konkretniho vyrobce. Dost vyrobcu ma postupy rozdilne a nejakeho vseobecneho se neni uplne nejlepsi drzet.
Tak jsem ti jeden nasel, strana 74–77, uz me nebavi nic vypisovat, koncim:)
Tolik práce sis dal, aby mohl tomas80 jednou za pět let odvzdušnit brzdy… vole :-D.
Njn, nekdy me to chytne :)
Mozna je to on a pasuje tam, ale jak jsem psal vyse, hledat se mi to nechce, to necham na tobe.
Ale pochybuju, ze by soucasne delali i jiny zavit do trmene.
to sem udělal a dal místo zátky odvzdušnovak a začal plnit střikackou a začlo mě to stříkát tím jako by odvzdušnovákem takže těd už nevím co s tím
Nejsem z tveho popisu moc chytrej, nevim cos udelal, ani kde ti to strika.
Neni treba pod tim cervikem kulicka, ktera to tesni? Co jsem zbezne koukal, tak jsem nikde nenasel rozkres tohoto OEM provedeni, vsude jen s klasickym odvzdusnovakem, takze tezko soudit.
prostě sem namontoval odvzdušnovací šroub na to dal hadičku a překvapilo mě že to zašlo stríkat z toho sroubu co je pod čepičkou .. takže sem ho nakonec kupoval zbytečně … no pokuď by teda nešel na kolo mladý použít má tektro brzdy
Chlape, chlape. Vždyť je to tak snadné, že snad ani víc nejde. Tak abys věděl, že ti tu rádi poradíme, tak tady to je polopatě. Viz fotky. Nejdřív nasaď hadičku a potom povol šroub.
Jestli s tím máš problém, tak obětuj pár stovek a nech to udělat servis.
Sakris, co je zase tohle za novinku?
Tim padem vse, co jsem tu napsal, ztraci smysl:(
To je ekonomické řešení Shimano ;-)
Ale normálně funkční, moc se to neliší od vyšších řad. Tady to je i na videu přesně:
https://www.youtube.com/watch?…
To musí zvládnout.
A je to tedy 445 trmen? U nej je ve vsech rozkresech klasicka. Ja od zacatku myslel, ze jen nepouzili odvzdusnovak. Tim padem je porizoval zbytecne atd:( Kuva.
No i 447,právě jsem se díval a překvápko :(
no nakonec sem si našel vide a je to tak jak píšeš uděláno cca za 5 minut mě to totiž dost zmátlo … proste sem myslel že budu odvzdušnovat přes ten sroub co sem si koupil ale tohle je lepčí a konfortnější akorát proč tedy na tom výstupu kde dáváš hadičku rovnou neudělali i povolování …
A je ten trmen tedy opravdu BR-M445?
třmen má brm-447. k blm445 se dodávaly třmeny 445/6/7
hele vím že odvzdušnění si každý sám musí určit ale jaký máš ty skušenosti .. dělám vše podle manuálu a páka zabíra až tak v půlce do té doby je mrtvá …
Páka mi zabírá někde mezi 2/3 a polovinou. Záleží jak dobře máš odvzdušněno a v jakém stavu (tloušťku) jsou destičky.
Já odvzdušňuju tak, že nejdřív naplním kalíšek dostatkem oleje, našroubuji ho na páku a třmenem vypouštím spodem hadičkou. Potom natáhnu do stříkačky dostatek oleje nasadím na třmen a naopak tlačím olej odspodu nahoru do páky. Přitom se musí poklepávat s hadičkou a třmenem, aby se všechny bublinky dostaly ven. Stejně je to popsáno v papírovém návodu u kalíšku a i na videích na youtube. Napoprvé se to nemusí podařit dokonale a někdy je to potřeba zopakovat. Navíc je dobré mít páku co v nejvyšší poloze a třmen co možná nejníže. Obzvlášť u zadního kola to je někdy problém a je lepší třmen odmontovat a tím se dostane níž a nehrozí, že tam bublinky zůstanou. Vzduch je potvora a dobrovolně se mu ven nechce :-)
a samo asi že slutím špalíkem místo destiček že nebo to někdo dělá z červeným když tam je ten žluty je tuha páka jak doporučují ale jakmile dám klasicky desticky zabírá a je polotuhá
Rozhodně se žlutým špalíkem s vyndanejma destičkama. Občas mi vyletí hadička a olej by stříknul na desky a můžeš je vyhodit, anebo složitě odmastit (odmašťovačem brzd + vypálit).
Je jasné, že se žlutým špalkem jsou brzdy tvrdé. Protože ten roztáhne pístky na max. Kdežto destičky mají mezi kotoučem ještě mezírku, proto páka nezabere hned. Kdybys to dělal jen s deskama a kotoučem nebo červenou rozpěrkou, tak nenasadíš nové destičky a škrtal bys s nimi v lepším případě stále o kotouč.
no vzhledově u nich skoro nepoznáš rozdíl, páky jsou si velice podobné. třmen na brm395 má odvzdušnování řešeno dvěma šrouby (jeden povolíš a skrze druhý teče olej) u brm446 je to řešeno klasicky jedním šroubem. pokud 445/6 dobře odvzdušníš tak mají velmi příjemný a překvapivě krátký chod (pochopitelně nemají ale takový brzdný účinek jako vyšší modely se servo wave). doporučoval bych k nim koupit lepší kotouč než sm-rt54/56, takový který zvládne i kovové destičky (těmi pak lze výkon dost zvýšit)
M445 jsou o třídu výš, mají jiný třmen a hlavně uložení páčky (M395 to má jenom v nějakém plastu a hlasitě se to klepe, životnost nebude valná). Z mého pohledu se M445 lépe odvzdušňují, dají se lépe vyladit. M395 skoro vůbec nemontuji, některého kousku je docela boj s odvzdušněním a srovnáním kroku.
Díky teda všem co poradili. A volim asi tu m445.
Ja jsem ty 445 mel na poslednim hardtailu , a ty brzdy byly uplne v pohode. Ani dnes bych nemel problem si je koupit a znovu je osadit, mozna bych jen volil jine kotouce nez ty co k tomu davaji v sade.
Není to u Shimana, tak že pokud se označení liší u posledního čísla (445 a 446) tak vyšší model má vylepšené některé neduhy, kterými mohl trpět starší model? Proto bych spíše volil 446.
A není to spíš tak, že 445 jsou páky a 446 třmeny ;-))
Tady zrovna asi ano. Jinak se to u stejného čísla liší BL páka, BR třmen.
Ty jsi mudrc :-)
Vycházel jsem ze situace M595 a M596, kde to tak bylo, podle toho co jsem se dočetl zde.
A určitě i u 485 a 486. Mi tam sice žádná změna nepřišla, spíše pokus se číselně očistit od 485, kde měla jedna série potíže s těsněním a tekla. Nicméně i tyto 485 jsem dva roky jezdil bez jediného problému.
Až na to, že M595 a M596 jsou dost jiný modely. Starej má expanzku kolmo na řidítka, novej ve směru hadice, to bude docela jiná konstrukce.
no v zásadě máš pravdu. spíše je ale na místě říct, že vyšší číslo je nějakým způsobem upravené nebo nahrazeno jiným (ať už viditelně nebo nerozpoznatelně). viz 485/486, 595/596, 445/446/447.
každopádně dneska sehnat br-m445 je nemožné, vždy to bude bl-m445+br-m446 nebo 447
http://www.bike-eshop.cz/…-bez-kotoucu
Ja bych rekl ,ze br-m445 je mozne sehnat.
Vždyť tam píšou – páka BL-M445, třmen BRM446
Přesně tak. Jenom doplním, že brzdová páka u Shimana je označena vždy BL-M, třmen BR-M, dualy mají označení ST-M.
Na kupkolu jsem našel 3 kombinace těchto brzd. Jedny zcela 445: http://www.kupkolo.cz/…oucu_z92292/, potom páka 445 a třmen 446: http://www.kupkolo.cz/…erna_z90265/ a třmeny 446 a páka 505: http://www.kupkolo.cz/…5-bila_z721/