co si o nich myslite?jaké k nim kotouče?jak velká mezera mezi kotoučem a deskama? nejake další zkušenosti…
co si o nich myslite?jaké k nim kotouče?jak velká mezera mezi kotoučem a deskama? nejake další zkušenosti…
chtěl bych je koupit nynější strokery rydy stojí za hov _ _
Jsou to dobrý brzdy…akorát bych zvážil zda nepřiplatit za M666…kotouče jakýkoli Shimano na ALU unašeči…
o kolik jsou lepsi 666 a v čem? dozadu 160mm, předek s 180mm?
a co mezera aby neškrtaly:/
Osobně bych si za SLX připlatil…ale i Deore se povedly…180/160mm je na XC ideál…o mezeru se nestarej s těma kotoučema co jsem ti psal to cinkat nebude…
myslel si tyhle http://www.kupkolo.cz/…roubu_z5350/
Třeba…kterýkoli na ALU unašeči..nemusíš utrácet za XT…
jaký třeba? jiný
Vždyť to píšu už asi po 3!… jakýkoli kotouče od Shimana který maj hliníkovej unašeč…
jiný levnejsi nez ty 76 sem nenasel,tak nevim jaky jiný alu unašečový a 6 derový
možná byto mohlo skřtat s 180 kotoučem na suntour xcm co sem četl hrozně se kroutí vzadu si myslim ze 160 není problem
nemělo by…měl sem XCR se 180mm a neškral…
jaký rozdíl je mezi rydama a 596 v mezeře mezi deskama a kotoučem
Vím, že to sem asi úplně nepatří, ale nechci zakládat nové téma. Mám tyto brzdy, teda M596 a dneska jsem sedl na kolo a všiml jsem si, že se změnil mrtvý chod zadní brzdy. Chod se zkrátil a brzda zabírá dříve. Na minulé projížďce jsem si ničeho nevšiml. Nevíte, co se mohlo stát? Brzdu jsem sundal a nepřipadalo mi, že by se pístky vracely nějak jinak, než by měly vyjížděly oba stejně. Nevíte čím by to mohlo být?
Pístky se samy postupně vysouvají jak se sjíždí desky/kotouč. To vysouvání není úplně lineární, takže vznikají takovéhle schody. Neřešit a jezdit.
Starší rado BF, poraďte.
Rozpočet na brzdy 2 až 2.5 tis a teď jaký koupit. Buď nový Deore M596 za 2300,– nebo jetý XT M775 za 2500,– nebo jetý LX M585 za 1600,–. Říkám si, že nejlepší volbou budou ty nový Deorka, ale zas plno lidí vynáší do nebes modely 525 a 585, tak si říkám, jestli na jejich „kultu“ něco nebude. Tož babo raď:)
596 za mě
Též bych to tak viděl.
na bajka v profilu? S páčkovým řazením mi ergonomicky dobře vychází ty 596. Maj i solidní výkon(180/160 100kg na FS).
Jetý XT 775 bych vynechal z výběru, proti 596 ti navíc přinesou jen nápis XT.
Jetý 585 mi přijdou celkem dost drahý. Zkusil bych stlačit cenu adekvátně někde kolem 1000kč pak by to bylo o penězích 585 vs 596.
585 mám někde od roku 2006 už asi na 5.kole měním jen desky, ale stejně tak mi se stejnou neúdržbou prošli rukama elixiry R, CR, SL a shimana 596, SLX. Zas si myslím, že to není o nějaké 585 uberbrzdě :-)
Přesně tak, na bajka v profilu. O výkon se nebojím, 65 kg na HT ubrzdí skoro cokoliv:) XT 775 i Deore 585 jsem už vyřadil, ale ještě jsem dostal nabídku na jetý Deore 596 za velmi slušnou cenu a mají najeto jen cca 1250 km, takže by se dalo říct zajetý:) Teď to je jen o tom, jestli se mi vyplatí ušetřit čtvrtinu rozpočtu nákupem bazarovky nebo jestli chci funglovku:)
tak s tou váhou to je fakt jedno :-D
Pokud jsou ty 596 pěkný neodřený tak asi jako bazarovka jasná volba. Coolefekt nových by pak alespoň pro mě ztrácel hodnotu :-)
za mne XT, jednodušší odvzdušnění (sroubovák, stříkačka z lékárny, klic 7dmička a hadicka z akvaristiky) a fungující těsnění expanzky ;-)
A proč nové brzdy? Magura odešla? Nestačili by jen nové páky od Shimana? (předpokládám že začali téct páky)
Magura neodešla, pořád funguje dobře, jen chci zkusit Shimano. Navíc na tomhle obchodu sice nevydělám, ale taky ani neprodělám. A taky pak budu mít kolo téměř komplet Deore:)
Ahoj, oživím téma at nezakládám nový..
chtěl bych zkušenější požádat o radu s výběrem brzd..
na novým kole jsem měl sadu 505+445, ty šly pryč a dal jsem tam svoje starý Deore 595, ale chtěl bych ty krátký páčky, tak přemýšlím o změně, líbí se mi SLX, ale na netu se dají sehnat jen páčky Deore 596 do 800kč komplet nebo jestli se vyplatí, resp.je rozdíl mezi Deore 596/615 nebo SLX 675 o XT jsem tu četl, ty jsou asi super, ale tolik se mi do toho dávat nechce..ikdyž je můžu mít za 3T nový vč.třmenů…nevím jestli jsou mezi třmeny výrazný rozdíly..díky za rady
myslíš prodat 595…no tak max za 1000..taky jsem o tom přemýšlel, ale leží mi tu ještě ty 505 z novýho kola..
jo tyhle inzeráty a nabídky mám projitý, takže právě zjištuji, jakej je rozdíl mezi 596/615 a 675,,jednak páky a pak ve třmenech…vím že XT jsou špička a brzdí perfektně, sám mám srovnání svých LX 595 a Elixir 5, ty jsou ostrý jak břitva :)
slx a xt jsou téměř totožné brzdy (např třmeny zcela a paky až na pár detailů), 615 má už novější typ desek, kompatibliní s chladičem. nákupem lepších brzd než 595 bych si kromě kratšího chodu moc nesliboval (a taky vyšší váhy u 596)
no mě se právě jedná o ten kratší chod a aby ty brzdy brzdily, ty 595 mi přijdou ve srovnání s Avid Elixir 5 měkky, ale jak to tu čtu, tak to jsou všechny shimana…
takže je to o penězích, jestli nasypat do XT brzd 3t nebo za 2t koupit Deore, případně 2,5t SLX…
co tak čtu,nejlepší volba je Deore 615, ale ty za 2t neseženu, ikdyž lehce přes 2t se vejdu..
ale ted jsem si všiml, vzhledem k tomu, že 595 je na hadičku SMBH59 a nové Deore, SLX a nebo XT na SMBH90, tak musím ty starý prodat a jít cestou nových..počítám, že koupě min.SLX, lépe XT se vyplatí…musím přehodnotit investici :D
ahoj, poradí mi někdo, jestli jsou olivy-koncovky na SMBH59 stejné jako na SMBH90 pro uchycení do páky? díky
Olivy jsou mezi sebou zaměnitelné. Aspoň teda já vozím na „nových“ SLX starý typ oliv a bez problémů. Totéž tvrdil i servisák, když jsem byl v obchodě olivy kupovat a novější typ neměli.
ok, díky za info, jdu pro nový páky :)
ještě se zeptám, je nějaký zásadní rozdíl mezi pákama 596/615 a SLX 675 vyjma možnosti rychlého seřízení bez klíče?
A trny taky?
trne by měl být stejný, ten nikam nepasuje, hadičky jsou stejný, jen oliva dosedá na vnitřek páky…
No to prave nevim. Nechce se mi to dohledavat do podrobna, ale kdyz jsem daval nove XT, tak ty maji minimalne trn jiny, nez na starych hadicich, novy ma mnohem tenci stenu.
no počítám, že pokud je stejná oliva, trn měnit nebudu…tak jak to teda je? já to snad objednám a pak uvidím :))
olivy zamenitený jsou ale trny IMO ne, na novou hadičku (k 785kám) je tenší trn než na starou (775, 595 apod.)
a platí to i pro 596/615 a 675?
ten trn je tam jen jako dosed hadičky a pokud se liší v průřezu, má to asi význam pro průtok a tlak???
Teď jsem koukal. Do techdoc a pro 596 (hadice BH90) a 446 (hadice BH59) má oliva s trnem jiný kód. Trn z 596 je šedo stříbrný a z 446 má zlatavou barvu.
Když jsem zkracoval hadici na 596 tak jsem si toho nevšiml (zkrátil jsem hadci, dal nový trn a olivu a starý ze zkráceného kusu doloval až po namontování a odvzdušnění) a mám tam trn pro 446 a nevidím problém ve funkci a nebýt tohoto vlákna, ani bych o tom nevěděl.
Takze pokud dobre rozumim, tak si pouzil stejnou olivu a trn jako pro hadicku BH59?
Je to tak.
Tak je otazka jestli je to kompatibilni ale je pouzit jiny material, jak jsem tu nekde cetl a zamenitelnosti dilu…ja koukal taky na shimano ale ty olivy a trny jsem nenasel…
Teď jsem našel toto:
http://techdocs.shimano.com/…30646635.pdf
http://techdocs.shimano.com/…30817093.pdf
Hadice BH90 i BH59 a pro obě stejná oliva+trn Y8JA98020. Takže to nebude až tak žhavé.
Tak nevim, ale ja tam vidim rozdilna cisla.
Sakra, jsem si asi spletl panel. Měl jsem těch rozkresů otevřených víc.
:) stane se.
tak jsme zase tam kde jsme byli ráno :D
takže odzkoušeno, odvzdušněno, už zbývá jen projet…potvrzuji, oliva z BH59 pasuje na M596 tedy na BH90..
A ten pin?
jo myslel jsem to jako kompet, nic jsem neměnil…jen přehodil páky..
Podobný dotaz – chci vyměnit páky a třmeny z M666 (BH-90) a nasadit je na hadice od brzd M396, které mají hadice BH-59. Z výše napsaného jsem pochopil, že u pák to půjde bez úpravy hadice, co u třmenu?
Prosím Vás o radu, mám brzdy sh br 596 a neustále mi škrtá kotouč o desky a nedaří se mi to vystředit. Nevíte čím to může být? Děkuji