Ahoj,
co mi doporučíte z výše uvedeného? Je mezi nimi velký rozdíl?
Díky za rady Kohič
Ahoj,
co mi doporučíte z výše uvedeného? Je mezi nimi velký rozdíl?
Díky za rady Kohič
Jako čekáš odpověď? Uplně stejný jako mezi ostatníma komponentama řad Deore a XT. Už jen tím že výrobcé brzdy řadí k sadám ti dává jednoduchou odpověď.
pokud te netizi penize, jdi do XT, jezdim je 2. rokem (vsechno v horach) a jsem naprosto spokojenej, jenom menim desticky (nejlepsi jsou galfer), zadny odvzdusnovani, zadny vibrace, zadny uniky oleje a podobne zalezitosti…pomer vykon cena je excelentni. mel jsem deorka (525) a rozdil to je. o 30 procent lepsi ucinek a davkovani, taky vaha.
K tem 30% jsi prisel jak?
v tomhle grafu? .-)) asi ne ale neni nezajmavej
tak ten graf rika,ze je vlastne jedno cim brzdis,krome dvou bezejmenych brzd(gatorbrake a quad)
To mi chcete rict, ze HFX 9 brzdi lip nez Juicy 7 a o hodne lip nez Hope M6? Tak to abych si ty MAGy v tom pripade este podrzel ;-)
docela legracni,jak hayesa 160mm ma vyssi ucinnost nez sestipistek 203mm:-))
Neni se cemu divit, je jedno kolik mas pistku, dulezitej j eten pomer ploch mezi pistkem v pace a souctem ploch pistku ve trmenu – a ten je skoro u vsech brzd stejnej – s ohledem na krok paky a vzdalenost desek od kotouce. je to jen obchodni politia: Cim vic pistku – tim vic adidas ;-)
neřek bych vícepístky mají většinou delší brdné destičky-větší styčná plocha více brzdí.Tlak je rovnoměrněji rozložen na destičku a je tak možné dosáhnout trochu větší citlivosti.
Cim vetsi plocha desticky, tim mensi tlak, vliv to ma snad na chlazeni. Na aute mam taky dvou pistek nalozeny vazi skoro 2 tuny a ubrzdi to :-)
Ale ne já to bral jako tak, že je větší styčná plocha mezi destičkou a kotoučema, proto to bude při stejném tlaku na destičku brzdit víc.
No ano, tlak na desticku bude stejny, ale protoze desticka ma vetsi stycnou plochu s diskem tak na plosnou jednotku (treba 1mm2) bude ten tlak zase mensi – takze vysledek bude zase stejnej
A jo, máš pravdu.
zkusenosti, pocitem – nevim, jak tomu chces rikat.kazdopadne jsem nic nemeril. mozna ze to je jen 20 procent.
novy xt jsem nikdy nejel, ale 555 co sem zkousel brzdily ukrutne
555 jsem jezdil do teď a brzdily super. Teď mám možnost výměny za XT765, ale musel bych koupit redukce a nový větší kotouč na ty 555 takže investice cca 1000,– Zkoumám, jestli se mi to vyplatí, protože s 555 jsem byl spokojen. Mám dojem, že 525 byly trochu jinak konstrukčně řešeny.
další fakt je, že k 555 mám páčky BL-M556 ale k k XT 765 ze mě neznámého důvodu páčky BL-M525.
Asi by se měl člověk držet zlatého pravidla, co funguje neřšit! :-)
Kohič
presne tak, jestli funguji a jses spokojenej, tak neres…
a jen takova poznamka. hadat se donekonecna o to, jestli vic brzdi hayesy, magury, shimana nebo avidy, je nesmysl. brzdi nejspis stejne – je to preci stejnej system, stejnej fyzikalni zakon (a ted se nebudu poustet do toho, jakej zakon, pac bych nejspis narazil ;-)). dulezitejsi nez brzda, jsou desticky. dale me zajima chod paky (zejmena zpetny chod, jak se vraci), shimana jdou zpatky okamzite, bez odporu. proto treba nemam mechanicky avidy, to je mackani blata a mizerne se vracej). a pak me zajimaji ruzky mouchy, jako napr. nutnost odvzdusnovat, vibrace…atd.
Že by Pascalův zákon? ;o)
To bude asi ono ;-)
„…proto treba nemam mechanicky avidy, to je mackani blata a mizerne se vracej“ – ja mam asi uplne ine mechanicke Avidy, a to ich mozem porovnat – 2 roky som vozil 525 a teraz Sainty.
hm, ja ma ty s tim blatem :-)
Vymen bowden a paky, blato bude tvrde :)
Zdravíme pozemšťany!