Zatím jsem na to jinde nenarazil…
Zatím jsem na to jinde nenarazil…
A pritom stacilo kouknout na B-F
jsi zlý
Stránka nenalezena… ;)
Já jsem celkem hledal.
Tato to byla.
To se stává na PC když mám aktivní Ghostery. Při hledání na BF ho musím stopnout.
Vilda je přepracovaný a neví co vkládá. Tady máš vlákno, zdroje, ohlasy pozitivní a hlavně negativní
OK, tohle mi uteklo, pravda, hledal jsem samostatné vlákno, když ho tu má každá kravina ;)
Plho, o tom už se od včera bavíme jinde :)
Jen ho nechte, však se tohle vlákno bude hodit, až budeme řešit stížnosti a problémy…
Jj, hmotnost mezi kazetou XT a XTR je 100gr coz nejni ouplne malo …
Ale cena bude cca polovičná …
Tak to ma potom logiku.
A už som to písala v inom vlákne, Shimano ma posledné 4 pastorky väčšie, t.j. viac materiálu ako Sram (51–45–39–33z).
Ale tak priznejme si, ze rozsah 10–51 ma shimano jen aby se lisil a mel proste vetsi rozsah. Ten jeden zub na lehkejch te fakt nevytrhne. Za me je to teda spis trapné.
Osobne som bola trochu sklamaná, že Shimano nešlo do 52z pastorku. Skok zo 45z na 52z (15,6%) by bola stále príjemnejší ako u Eagle 42–50z (19%).
Pointa však bola v odstupňovaní a nie v tom jednom zube. Na Shimano kazete môžem jazdiť 34z prevodník a mám podobné prevody hornej polovici kazety ako na Srame s 32z prevodníkom. Veľa krát sa mi stáva, že predposledný prevod na Srame by som potrebovala iba o niečo ľahší, ale keď zaradím zo 42z na 50z tak už je zbytočne veľmi ľahký.
Eagle 28–32–36–42–50z, prevodový pomer s prevodníkom 32z 1,14–1,00–0,89–0,76–0,64
Deore XT 28–33–39–45–51z, prevod. pomer s prevodníkom 34z 1,21–1,03–0,87–0,75–0,66
Ale chápem, že každému vyhovuje niečo iné pretože nejazdíme v rovnakých podmienkach.
Ja vim, tu kazetu jezdim … Pro mne ma xtr lepsi odstupnovani kazety v horni polovine nez Eagle. Jednak mi vadily u Eagle ty osmizubove skoky a druhak lze v uvozovkach jezdit vetsi prevodnik.
Sram kazeta je taky mnohem odolnější. Titan na kazetě je fajn kvůli hmotnosti, ale nic nevydrží. U Shimana jsou 3 pastorky hliníkové, 5 z titanu zbytek ocel. U Sramu je 11 ocelových a největší hliník. Životnost neporovnatelná.
To nemyslíš vážne, že titan nič nevydrží, že? Koľko titanových kaziet si v živote jazdil a ojazdil?
Pokud soudíš podle sebe, tak je třeba si uvědomit, že pánům vydrží komponenty cca 3× měně než dámám, takže co je pro Tebe trvanlivý komponent, pro pány může být spotřebáček na pár závodů :-).
Ne každej má holt ten dar bejt superhustej rejsr, kterej bedně obětuje všechno. Ti ostatní trapáci to nemaj šanci pochopit :)
Nemají, jak vidno :)
Dle Tininých příspěvků na B-F lze usuzovat, že mění drahé komponenty po pár km, každý rok má nové kolo, takže o trvanlivosti komponentů představu moc mít nemůže :-).
Rejsing, neasi…
Jako drtiva vetsina zavodniku, ma nejenom bohate zkusenosti s komponenty ale zejmena schopnost" posouzeni.
Nesúdim iba podľa seba. Chápem, že nemám taký výkon aby som sa mohla porovnávať s „borcami“ z B-F, ktorí dávajú priemer cez 300W na výjazd. Poznala som však cca 90kg týpka, ktorý pravidelne jazdil v každom počasí v teréne. Chcel svojho času prejsť kompletne na Sram a jediný komponent na kole od Shimano bola kazeta XTR. Točil na nej 5 reťazí a za 2 roky ju nevedel ojazdiť.
Poznám však aj takých čo si kúpia top kazetu ale reťaz jazdia pomaly na úrovni Deore a potom sa divia že im odchádzajú kazety a prevodníky.
Týno, to je marny …
A ty si myslíš, že titanový pastorek vydrží více než ocelový? :-) Titanovou část kazety jsem ojezdil za 2 řetězy. Zbytek kazety naprosto v pohodě a to jsem ještě ty titanové využíval sporadicky s více zuby.
A tie řetězy boli samozrejme tiež v kvalite XTR, že?
Jelikož to byla Campa, tak mnohem kvalitnější ;-) titanový pastorek má menší tvrdost než řetěz, takže je to jaksi logické.
Vždycky když chci zareagovat na nějaký příspěvek od Tiny tak si dlouho opakuju – je to marný, je to marný, je to marný, ale občas me to přemůže a víš jak to pak dopadne – bylo to marný, bylo to marný, bylo to marný…
Tina žije trochu v jiném světě než většina béefáků, bych řekl, takže tvoje názory a zkušenosti opravdu pochopit nemůže :-).
Řetězy Campa jsou ve srovnání s Shimanem a Sramem o dost tvrdší. Když jsem ještě jezdil dvoj a troj placky tak jsem k Campě musel dávat ocelové převodníky. Hliníkové převodníky Campa vždy doslova sežrala za živa.
Ja predsa nerozporujem že titan vydrží menej ako oceľ. Ja som reagovala na príspevok, že „titan nic nevydrží“. Dva roky na titanovú kazetu je IMHO celkom slušná výdrž. A kto hľadá dlhšiu výdrž má predsa možnosť kúpiť oceľ, nie?
To je podobné ako niekto nechce resp. nemôže používať „ultralajt“ komponenty lebo váži metrák. Ale to predsa nie je vina tých komponentov.
Áno, je pravda, že komponenty alebo kola mením za novšie modely po cca 2 rokoch. Ale jazdím pomerne dosť. Cca 10tis km ročne (silnice 65% MTB 35%). Ale aj tak si dovolím tvrdiť, že dvojročný test životnosti top ultralajt komponentov je celkom dostatočne dlhý.
Oproti oceli titan opravdu nic nevydrží a na kazetu mi prostě tento materiál s vlastní zkušenosti nepřijde vhodný. Kor když existuje způsob, jak vyrobit téměř celou kazetu z oceli a přitom lehčí. Pro ultragramaře jsou pak ještě jiné varianty.
Cele to zacalo o tom, ze sram ma ocelovou kazetu se stejnou hmotnosti jako shimano, kde shimano to musi dohanet vice hlinikovyma a titanovyma pastorkama a ze ocelova kazeta bude odolnejsi. Coz je fakt.
Vsak je to podobne jako GX. Tam proste nic nevymyslis. Spis xtr je trochu zazrak, ze s touhle konstrukci je srovnatelna se sramem.
Nevíte jak to bude s kompatibilitou sram řetězu a nových převodníků na XT/SLX? Moc se mi líbí ty nové SLX a cenové jsou na pohodu.
Má už někdo otestovanou výdrž M8100 kazety? Je to stejné blato jak XTR? Mě při třetím řetězu na M9100 už 10s pastorek střílel..
Čtvrtý řetěz to už fakt nedá a to měním na 75%.
Jo a lupe stejně XT jak XTR?
Co ti na XTR kde lupe?
Prtvní jsem tam neměl ten plastový kroužek, takže lupal vrch kazety i spodek, Teď když jsem dal kroužek, tak už jenom spodek. Když se kazeta rozebere a vyčistí, tak to docela jde.. ale každy třetí den to rozebírat.. Jinak nejvíc lupe 5 odspodu.
Takže XTR kazetu už ne díky. A v podstatě všem co znám to lupe.
Jak to čtu, tak systém 1× něco má pořád nějaké mouchy…přitom se to zdá jako fajn jednoduché řešení.
Musím zaklepat, můj multikult zatím šlape v pohodě :)
Mi na na xtr 12sp. lupaly v zatahu titanove pastorky. Lupe to kazdemu a vetsina reklamuje, vcetne mne. Jak to dopadne, jsem zvedavy. Ze Shimano pusti na trh neozkousene komponenty, potom je stahuji z prodeje, reklamuje se atd. Trochu to hosi posiraji posledni dobou …
Ono je to dost podobné i u Sramu, ne? Neohýbaly se zuby na kazetách? Předpokládám, že to je daň za 1×12 a snaha o nízkou váhu při tak monstrózní kazetě.
U Sramu Eagle se ohybaji zuby u nejnizsi sady GX, u vyssich v poho ale kdo kupuje za sve tak cca 8.000,– Kc
Nejnižší sada je GX?
Neni, ale NX bere malokdo na zretel, to je uplna blbost.
SX je ještě níž :-)
Ta ani neni úplná, kazeta je furt NX.
Protože levněji to snad už ani udělat nejde. Co bys ještě mohl ořezat na kazetě NX?
Každý pastorek zvlášť, žádný unašeč, méně tvarování náběhů…
To už by snad u dvanáctky nemohlo ani fungovat.
Jak by někteří mohli napsat – a to bude u 12 nějaká změna? :-)
To už nedovedu posoudit, já se zasekl v pravěku u 1×11.
Nejlepší sada na světě…to není možný :)
Dobre ty! :-D
ja mam furt toho igla v krabici.. sice me stal strasne penez ale bojim se aby mi necvakal ten 4 pastorek tak to asi radsi nenasadim… dost vazne premyslim ze pujdu na 7 nebo 8sp sadu.. kluci rikali ze ty retezy pak vydrzej strasne moc :-DDD
Gooooooood, koupím od Tebe tu krabici :-D
Ideal v soucasne dobe je 2×11 at Sh tak i Sram. 1×12 je nedotazeny a predrazeny hokus pokus, bohuzel.
jj min. jako 11sp.. na tom se taky neda jezdit
A já si posledně říkal, proč jsme nejezdili poradně… teď už víme čím to bylo Tome :-D 11sp rulezzz
presne vzdycky za to muze material! :-D
Jak jinak… geo kola to začíná, pokračuje přes spatny tlumení a tlaky v plastich a konci to na blbym řazení… a 11sp je proste maaaalo!
nejhorsi je kdyz ti chybi elektromotor! :-D
To poznas pokud to bude kazeta GX a az na tom kole nekdy pojedes :).
par sem jich mel a ty co cvakaly sem vyresil za 1 minutu a necvakaj… co tam mas dal ? ;)
Zuby se na strednich pastorcich ohybaji pri razeni v tahu a zadne mechanicke narovnani problem neresi nebo ano ale docasne.
xt kazeta bez titanu tohle řeší, nebo zatím nejsou zkušenosti?
Psal jsem s Tjk ted o kazete Sram Gx. Tam se zuby ohybaji. U Xtr 12 sp loupe v nytovanem spoji titanovych pastorku a hlinikoveho unasece. Jestli lupe u Xt to zatim netusim. Tu Xtr reklamovalo mnoho lidi a prisla jim s plastovym krouzkem ;) mezi kazetu a orech. Problem to neresi.
jj porozumněl jsem :) každopádně díky za info!
A BOX 9 si videl ?? :D 11–50 , 9 kvaltov, trail ready , pastorky tool steel, e-bike proof :D
Seth's Bike Hacks ? :D
Ebike setup. Na moje loudání by bylo ideální. Zkusím jim reklamovat řazení a vyžebrat slevu na 9s sadu :))
omyl. Lupe to vsem, krome Tiny :)
Tina nemá leve ruce a tak jej nelupe ani XTR ani XT :D
Jak jsi tedy vyresila lupani v nytovanych spojich ?
když jezdíš do 300w tak je jasné že to nebude lupat :D
Cekal jsem nejakou solidni argumentacni vyztuz. A je to tu. Diky.
Tak staci pro ne pracovat a nebude lupat nikdy :-)))
Bez dodo lupe kazdemu a kdo rika, ze nelupe … lupe proti nám. Dnes jsem ten bastl nasadil a je po lupani. Efekt te ixsetinove podlozky je v tom, ze uz jednotlive male pastorky, dokazi dostatecne dotáhnout hlinikovy unasec proti dorazu ořechu. Jak dlouho „to“ bude fungovat netusim. Jeste by bylo reseni, tech par setin ubrat z orechu jemnym pilnikem. Jinak mam MicroSpline od DT Swiss. Ale videl jsem orech uz nekde na Ali na Mavic.
Tině NELUPE, a proto nelupe nikomu :)
me ve ctvrtek nelupala do Prahy. Ale z Prahy uz jo. Jestli na to ma vliv teplota tlak rosny bod, ktery byl odpoledne o dost jiny, nevim. Taky jsem odpoledne mel jen elastaky, cili kazeta videla moji prdel v plnym tvaru..... nevim.
Problém je v tom, že ti začne lupat první pastorek na unaseci. Jak je to na něm nanytovane. Potom začnou i další. Myslel jsem že kazetu do konce sezony dojezdim,ale po dnešku kdy jsem kolo malém hodil do škarpy koupím sram kazetu.
No ja ten pocit mel taky jak pises, ze to delaji nanytovane pastorky. Ted po nasazeni toho bastlu to nelupe ale je fakt, ze jsem unasec prostriknul Wd. Dnes diky desti pouze 30km a nelupalo ale az vysublimuje ;)Wd a zacne to lupat, tak ji vyhodim bo na tohle nemam nervy.
Takze bude bazar plny lupajicich levnych kazet. Treba by ji stacilo vylouhovat obcas ve vosku, jak se to dela s retezem. Bonusem bude, ze bude cista :-P
Mám ju na DT Swiss 240. Nelupe, nevydáva žiadne zvuky. Dnes som na nej dala 80km maratón. Teplo, prach. Žiadne WD. Žiadne zvuky žiadny bazár :)
Pre Shimano nepracujem :D
To ti nikdo nebere. Ale kecy vo hoaxu a umytejch rukou si strc do otvoru dle vlastniho vyberu.
nervičky? trafila som? :D
Jsem zvedavy jak bude Sh resit obecny problem s jejich kazetami 12sp Xtr . Dodatecne davat reklamujicim zakaznikum tu celuloidovou podlozku nepokladam za moc dustojne reseni.
otázka je co tam vlastně vrže, nevěřím že nýtování, s tím má Shimano kopec zkušeností
Vrze nedostatecne pritazeny unasec kazety k orechu i kdyz zaverna matice a jednotlive pastorky jsou utazeny na fest. Ten orech je v řádu desetin jakoby delší a proto davaji tu podlozku. Uz jsem to psal nekde tady. Podle mne je mozny, ze nektety kazety vrzou na nekterych orechach ;). Je to o tom jak se sejdou tolerance. Chce to videt a mit to cele v ruce, takhle se to blbe vysvětluje .
3ks pár sem montoval vím, ale nevozím, takže nemám praktickou zkušenost
každopádně sem je podkládal, zdály se mě volné, možná to bude celý problém
Cim jsi je posim podkladal ? Ta plastova podlozka mi prijde jako nouzovka.
alu kroužek podle průměru ořechu asi 0,8mm
0,8mm je fakt hodne. Nechce se mi verit, ze to shimanu takhle uteklo…
můžou se sejít tolerance ořech / kazeta
Max 0,1mm. Pres den omerim.
Mam ty kroužky dva. Zkusím tam dát i ten druhý.
Ti poslali dva ? ;). Ja tam dal jeden a vesel se tak tak aby jeste tusim treti pastorek zapadl do drazek. No uvidis a dej vedet.
Plastovy krouzek? Nejaky vymezeni? A to cvaka z te kazety jako takove?
Zistil som ze puka aj moja kazeta Sunrace MZ90 na predposlednom 42z pastorku. Vyzera to tak ze asi vsetky 12s kazety tym budu trpiet ;)
Mně Sunrace jedenáctka 11–50z na ocelovém ořechu nevrže ani nechrastí. Zato při podřazování velkých pastorků po dvou (XT řazení) krásně a hlasitě zvoní. Ten surový, mechanický zvuk je naprosto boží :-D
Já zatím na mé Sunrace nemám moc najeto, snad 300 km, ale prozatím bez problémů. Občas to zařadí se zaváháním, ale to přisuzuju nedokonalému seřízení. Zatím jsem ale byl líný do toho rýpat, jak jsem to doladil ze stojanu, tak jsem to nechal.
Nikdo teda žádné zkušenosti s M8100 kazetou?
Jazdím cca 2 mesiace
Možná trošku odbočím a zeptal bych se Tiny,když už tady všem VRŽOU nové dvanáctové kazety XTR a nevím možná budou i XT protože jsou myslím konstrukčně stejné,pouze XT nemá prostředek kazety titanové ale ocelové pastorky…nevíš náhodou kdy do toho PRAŠŤÍ GARBARUK a udělá 12-kové kazety pro shimano microspline?
Trochu OT ale nemá už náhodou někdo praktické zkušenosti ohledně srovnání new XT a new SLX přehazovaček? Mám na mysli výhradně funkčnost ohledně přesnosti řazení a rychlosti změny převodů. Vzhled a hmotnost neřeším.
.
Má někdo srovnání jak se chová Eagle vs Shimano na XD kazetě.
Jestli to někdo vozil oboje. Jde mi hlavně o přesnost řazení, projev páček si představit dokážu.
Mam na jednom kole xtr hazku i razeni 12sp a kazetu gx Eagle a chodi to cele paradne bez problemu az na obcasne narovnani zubu ale to je uz klasika ;).
Nevím chápu-li správně dotazovanou kombinaci ale Gx kazeta + XT hazka a XT páčky, přesnost prozatím 100%(cca 40km). I přes nulovou zkušenost s něčím podobným na první pokus plně funkční. Btw, stejnou kombinaci tu již někdo popisoval ve vlákně k Eaglu.
Mám kompletní XTR a kazetu GX na náboji Acros Nineteen XC. Složil jsem to v sobotu dopoledne, takže najeto asi 140 km v docela, řekl bych blátivých podmínkách a sračkách, protože u nás na Valachoch teď hodně pršelo, a s extra broušeným lankem Jagwire Elite Super-Slick to chodí jak švýcarské hodinky. Za mě ok!
Ještě to zde myslím nebylo, tak se zeptám. Máte někdo zkušenost s chodem nové 12sp XT sady spolu s 12sp kazetou Sunrace 11–50? Jedná se mi o to, že do nového náboje a prepletani kola se mi nechce jíta tohle by mohla byt celkem rozumná volba. Diky
doporučuju se kazetě sunrace vyhnout
Používám ji teď na 11sp s XT hazkou a chodí v pohodě. Tak mě napadlo jestli to takhle někdo používá i s 12sp
a dovod?
protože kazety SR jsou proti shimanu šrot
A důvod?
Mně přežila jeden řetěz a s novým už střílí tak asi proto a to jsem řetěz měnil včas.
Kolik km ? Ja po tisicovce retezy vyhazuju… oplati se s ohledem na kazetu, potažmo svoji tlustou srajtofli ;).
Asi po 1300km.
tak to potom asi zalezi od kusu, ja mam na MX8 najazdenych cca 6kkm a zatial je vsetko OK
Já cca. 3000 a točím 3. řetěz. Zatím vše OK.
No uvidíme. Kazeta od SRAMu má pro mě horší odstupňování.
jezdím SR druhou sezonu. 4. řetěz už dělal neplechu, ale to na čínským převodníku než na kazetě. Od té doby točím 3 řetězy dokola a jsem někde na 133,4mm :-). I dříve na 10sp jsem pořád kupoval řetězy. Budu to takto točit dokud se to nerozpadne, už teď mám „ušetříno“ na řetězech na celý nový pohon. Ale vypadá to, že nejdřív odbrousím zuby na NW převodníku.
Čínské NW převodníky měním po dvou řetězech. Vždyť jsou levnější než řetěz :-)
Asi jsem na takové bláto nebyl zvyklý. Už mám nachystany nový, ale půjde až s novým pohonem. Proč pořád vše měnit? Tak by to bylo třeba 8 řetězu, 4 prevodniky a 2 kazety :-). Na jaro bude 1×12×t a budu to jezdit úplně stejně. Jen budu řetězy točit od novoty.
Psal jsem to vedle v tématu, zatím cca 300 km a chodí to pěkně. Na větší objem prozatím nebyl čas.
co sa tyka funkcnosti tak absolutne ziadny problem, niekedy ani neviem ze som preradil na iny prevod, zacala mi vsak pukat na predposlednom 42z pastorku, uz som ju sksal aj cistit ale vobec mi to nepomohlo, idem skusit reklamovat
zato 11s SunRace MX8 (11–46z) mam na druhom bajku uz asi 3. sezonu a vsetko je v pohode