• Mysee

    Ahoj,

    nenasel jsem tu bohuzel nic moc aktualniho, co by mi pomohlo ve vyberu. Mam v planu vymenit na zacatek sezony aktualni GT Grade za nejakou Endurance silnicku na kotoucich. Cenovy budget okolo 50k, jeste nemam pevne rozhodnuto ci carbon nebo hlinik.

    Moje predstava:

    kotoucovky, 105/Ultegra, endurace koncept (28 mm plaste), pohodlnejsi geo, rozumna znacka/design

    Moje tipy:

    Canyon Endurace AL 7.0

    Canyon Endurace CF SL Disc 7.0

    Defy Advanced 1

    Ghost Nivolet X58 LC

    Ghost Nivolet X78 LC

    Mate nekdo nejake jine tipy, ci muzete poradit s vyberem? V rozdilech geometrii se nevyznam.

    0 0
    • milan.v  

      Určitě ber karbon, ty Canyony CF jsou super, pár jsem jich tu už viděl.

      0 0
    • JakeF  

      Mám už druhou Defy a spokojenost. Je to ale hodně sportovně střížený kolo, jen s trochu pohodlnější geometrií. Dneska jsou endurance už dělaný tak, že s tím zvládneš i úseky mimo asfalt, k tomu bych Defy nedoporučoval.

      A každopádně bych volil karbon.

      0 0
      • Mysee  

        Je pravda, ze Defy a Nivolet maji v zakladu 25 plaste, takze otazka je co se vejde vice. Jako s GT grade jsem moznost vyjet mimo vyuzil, ale zase ma kolem 10 kg. Chci neco mezi klasickou sportovni silnicku a gravel prave.

        0 0
        • JakeF  

          Na Defy se 28 vejde. Ale dávat na to 30 a jet mimo asfalt, to už bych fakt nedělal. Já bych to charakterizoval jako sportovní silnici s kratší geometrií a vyšší hlavou, ke gravelu to má ještě hodně daleko.

          Jinak váhu počítej, že bude na hliníkovejch kolech taky kolem 9 kg. Nicméně dá se s tím žít… Já měl původně taky Advanced a pak jsem to vyměnil za Pro na karbon kolech a Di2, který má cca o kilo míň a že bych poznal nějakej rozdíl na průměrnejch rychlostech, to fakt ne. Za mě je Defy Advanced za ty peníze super kolo, ale jde o to, jestli je to zaměřením co hledáš.

          0 0
          • Mysee  

            Okej, dikec za info. Jako 30 jsem stejne ani na GT grade nedal. Vylozene gravel uz taky nechci. Takze Defy stale muze pripadat v uvahu jeste.

            0 0
            • honzzaq  

              Jak hodnotíš možnost využití Grade kolem Brna?

              0 0
              • Mysee  

                Jako vetsinu casu jsem to vyuzival spise jako cistou silnicku. Ale 28 mm plaste, kotouce a pohodlna geo se urcite vyplati na cestach kolem Brna, mam dost zkratek mimo hlavni silnice, kde je proste sterk ci hlina. Ale parkrat jsem obul i puvodni kola s RaR 33mm a jel na ciste gravel vyjizdku, s tema ale nesmi byt blato, jinak se to totalne zalepi.

                0 0
                • honzzaq  

                  Díky, přesně tohle jsem potřeboval vědět. Teď už můžu Grade v klidu vyloučit z výběru :)

                  0 0
                  • nomecz  

                    Jako kvuli blatu a spatnejm plastich na ne ? Ja si myslim ze naopak moznosti vyuziti gravelu v okololi Brna sou obrovske. Je tu hromada rozmlacenejch lesnich asfaltek a hladkejch lesnich cest kde ted v blate radim nejvic prave na Grade. Na tech bych fakt silnicu na 28 plastich jezdit nechtel ani za sucha. Je ale pravda ze klasickej Grade ma moznosti osazeni sirokejch plastu nic moc. Cx verze na tom je o dost lepe.

                    0 0
                    • honzzaq  

                      Já bych právě chtěl něco, kam dám i širší pláště včetně blatníků. V podstatě hledám náhradu za 26" zimáka, se kterým stejně žádnej velkej terén už nejezdím. Prodavač na Veveří mi tvrdil, že na Giant Revolt dám i 2,1 pláště na 29", to mě dost zaujalo :)

                      0 0
                      • nomecz  

                        Tak to je klidne mozny akorat pak uz nejak nevidim smysl v gravelu a nechal bych spis poskladat 29" bike s pevnou.

                        Revolta sem taky testoval a tam me uz fakt prislo ze je to „napul“ bike takze pokud hledas tokoveho hybrida tak je to dobra volba

                        0 0
                        • honzzaq  

                          No, já to 29" vs gravel vidím podobně. Jediné skutečné výhody gravelu jsou pro mě silniční řidítka kvůli variabilitě úchopu, a pak možnost dát celoobvodové blatníky přímo do závitů v rámu místo nějakých objímek apod. Bohužel jsem zatím neměl možnost si to vyzkoušet v terénu, abych si sám zhodnotil, zda by mi to vyhovovalo. V Giantu žádný testovací CX ani gravel kola nemají, a z jízdy kolem obchodu nic nepoznám. Takže spíš zatím jenom sonduju a čekám na test v Jedovnicích nebo rozpad zimáka, podle toho, co nastane dřív :)

                          Díky vám oběma za postřehy.

                          0 0
                          • nomecz  

                            Kdybys ses chtel projet na kole co mam v profilu tak pisni sz

                            0 0
                      • Mysee  

                        Na Grade jsem dal sotva celoobvodove plaste a silnicni 28 mm. S RaR jsem to tam nedostal. Revolt by asi nemusel byt spatnej si myslim. 40 mm plaste jsou dostatecne. Zas 2,1 mi prijde zbytecne moc a jak rika nome to pak klidne 29" s pevnou.

                        0 0
                        • jeniiiik  

                          Na revoltu bylo mista az az…ale davat na to 2,1 mi uz taky prijde zbytecne. Dva roky jsem ho jezdil, bylo to fajn kolo. Ale tezke jako ku.va. Ted se poohlizim zase po necem podobnem.

                          0 0
    • Chlebovnik  

      U tý Defyny by ti to vycházelo asi na M/L, co? Jsem zběžně koukal na 2017 modely a už toho moc není a pokud ano, tak buď M nebo L. Tak snad jedině obvolat pár prodejen, kde mají Gianty. U té Ultegrácké by ses určitě dostal i pod 50. Na druhou stranu 2018 zase frčí rovnou z krámu na bezduších, ale trochu si připlatíš.

      0 0
      • JakeF  

        Na 2017 už se ty bezdušový gumy dávaly taky, ale ten Giant systém je dost na hovno, co se týče bezduší.

        0 0
        • Chlebovnik  

          Loni se ty Gavie dávaly jenom na PROčka, ne? Advanced verze se pořád vezly na „obyčejných“ P-SL1. Letos už budou bezduše na všem. Rozveď to o tom systému.

          0 0
          • JakeF  

            Aha, tak to je možný, já bral Pro.

            Zaboha mi to nešlo nahodit normální pumpou, podle mě to je blbým tvarem ráfků. Ale i jako velkej zastánce bezduší na bajku si myslím, že na silnici se bez toho dá v pohodě žít, pokud nechce člověk jezdit mimo asfalt a foukat nízký tlaky.

            0 0
            • Chlebovnik  

              Zkoušel jsi i jiné pláště? A jinak 140 kotouče OK nebo jsi měnil za 160?

              0 0
              • JakeF  

                Nezkoušel, dal jsem Gavia s dušema. 140 kotouče mi stačily i v Alpách. Dokud s tím člověk nemá problémy, tak bych to neměnil, akorát se připraví o dávkovatelnost. Ale pohybuju se lehce pod 75 kg, u výrazně těžšího člověka by samozřejmě 160 dávaly smysl.

                0 0
      • Mysee  

        Jj myslim, ze M ci L by slo. Zalezi ci jsou bezduse nutny no, na Grade jsem problem s defektenim nemel a pokud jsou 28 mm plaste tak komfort asi v pohode.

        0 0
        • Chlebovnik  

          Giant má velikosti …, M, M/L, L, …

          Takže žádné „M či L by šlo.“ =)

          0 0
        • hfx9  

          Koupil jsem ve slevě giant defy na najíždění objemů a protože na klasické silniční geo jsem si připadnul moc natažený. Měřím 181cm a vzal jsem velikost M a jsem spokojený.

          Dal jsem s ním cca 800km po různých cestách a čekal jsem že budu vyklepaný daleko víc, takže za mě příjemné svezení a doporučuji. Barl jsem advanced 2 v karbonu.

          0 0
    • stratom  

      Abych nezakládal nové vlákno, tak poprosím o tip na silnici v cenovce kolem 50tis, ale na klasických brzdách. Má cenu řešit něco lehce jetého, nebo radši nové s komplet zárukou? Komponenty 105, ultegra výhodou.

      0 0
    • Jan_UL  

      Mám od loňska Canyon Endurance CF SL Disc 8.0. Je to moje první silnička, takže nemůžu srovnávat, ale nějaké dojmy už za tu dobu mám. Kolo je díky karbonovému rámu, sedlovce a širším plášťům extrémně pohodlné, za sucha jezdím i polní a štěrkové cesty. Brzdy nejdřív nic moc, ale po čase se zaběhly a teď to brzdí výborně a bez jakékoliv údržby. Kolo se podle mě hodí jako univerzální silnička, kterou lze jezdit celý rok a hodí se na české tankodromy. Nevýhody jsou matný rám, který se hůř udržuje čistý a převody bych uvítal spíš 50/34. Určitě bych z výběru už vynechal hliník, karbonový rám je podle mě o dost pohodlnější…Nákup byl u Canyonu velmi rychlý, v pondělí zaplaceno a ve čvrtek kolo dorazilo :-)

      0 0
      • Mysee  

        Super, diky za info. Jako Canyon je zatim cislo jedna, jedine s cim mam trochu problem jsou ty barvy u CF modelu no.

        0 0
      • Tovarik  

        Pod to se můžu podepsat. Mám také CF SL 9.0 2017 (odpovídá 8.0 2018) jako první silnici a souhlasím s pohodlím i horším mytím rámu ( mám stříbrný). Na diskových brzdách se mi nejvíc líbí dávkovatelnost. S předchozí silnicí by mohl dát porovnání Spartacus, který tu v jiném vlákně řeší karbonová kola na Endurace.

        0 0
    • gregorus  

      Kdybych teď kolo v téhle kategorii vybíral, tak bych určitě zvažoval i BMC roadmachine.

      0 0
    • PavelSova  

      Pokud chceš krasavce,tak mrkni na http://www.bikeradar.com/…eview-51183/

      Po dlouhé době kolo co mě oslovilo a to nejsem zastáncem enduranc kol. Vzhledem k průchodnosti obou šavlí tam narveš i tricitky!!! Takové kolo tady jen tak nepotkáš.

      0 0
      • JFtryall  

        Tak u podobnych kol se snad s tricitkama automaticky pocita ne? :-)

        0 0
      • Mysee  

        Nemuzu si pomoc, ale to kolo se mi nelibi. Navic cenovka 75? Cca o 20 vice nez Canyon, navic vybava neni prilis ucelena.

        0 0
    • Mysee  

      Nakonec jsem se rozhodl pro Canyon Endurace CF SL Disc 7.0, az bude tak podam report, at je vlakno uzitecne do budoucna.

      Jeste poukazuji, ze jsem koukal i na dalsi:

      Norco Valence – vyrazeno, tezke zaplety

      Cube attain GTC SL ultegra, 54k, ale na Ultegru 8,1kg vcelku tezke

      Superior x road team elite vcelku divny mix komponentu, drazsi nez Canyon

      0 0
      • Chlebovnik  

        M? A řekni, že jdeš do té zelené (stormgreen).

        0 0
        • Mysee  

          Hele nakonec M a Stealth, doladim omotavkou ci sedlem casem.

          0 0
          • Chlebovnik  

            Hmm… =/

            0 0
          • Lachtis  

            Myslím, že dobrá volba. Osobně taky začínám pokukávat po Endurance silničkách a Canyon se mi líbí cenou/výkonem.

            Určitě udělej kolu profil a napiš i nějaké dojmy z jízdy :-)

            0 0
            • šimlos  

              Je to tak. Proč se lámat na chrtí koze, měl jsem a už nechci. Taky jsem vybral Canyona Endurace na kotoučích, poměr cena/výkon je skvělá, váhu coby zevl obecný moc neřeším a po okouknutí kola v reálu je to ono. Hodně dám taky na vyváženost jednotlivých komponent a v tom je Canyon jednička, nemusím vůbec nic měnit. Ty debilní mixy sad plus mizerný kola Canyon naštěstí nedělá.

              0 0
              • Lachtis  

                JJ souhlas. A ze zvědavosti, jaký máš konkrétně model (hlínu/karbon)? Evidentně spokojený jsi, takže k tomu asi není, co dodat :-). Já bych to využil občas přes léto, ale spíše na podzim, v zimě (když bude přívětivě jako třeba aktuálně) a ze začátku jara. Teď lítám na silnicích 3. tříd na biku a není to pochopitelně ono :-)

                K tomu by mi tato verze silničky mohla vyhovovat + bych si někdy jen tak ze srandy střihnul nějaký silniční závod.

                0 0
                • šimlos  

                  Teprve ho budu objednávat – Endurace CF SL Disc 7.0. Ale kolo jsem si v reálu u kamaráda prohlédl, nemělo cenu si ho projíždět, poněvadž má velikost S a já potřebuju XL.. Ale je s ním po všech stránkách velmi spokojený a pohodlný je to dost, na na český silnice ideální.

                  0 0
            • Mysee  

              Jasne, profil delam kolu vzdy. A pokusim se popsat i pocity :) Ale myslim ze tak zacatkem brezna zacnu jezdit.

              0 0
      • Honzis  

        Cube 8,1kg moc? Aksie, disky to by mělo bez kotoučů a na lepších kolech pod 7,5!

        0 0
        • JakeF  

          Moc bych ty udávaný váhy nebral vážně… Silnička na kotoučích vždycky bude vážit o něco víc.

          0 0
        • Chlebovnik  

          Ta váha je imho blbě. Na stránkách CUBE uvádějí 8,85 kg.

          Jinak bez kotoučů se mu určitě bude skvěle brzdit. =D

          0 0
        • Mysee  

          Na ofiko maji zas 8,4 kg, takze beru neco mezi. Canyon na Ultegre ma 7,6 kg a tam vim ze berou hmotnost na M ramu.

          0 0
          • JakeF  

            No ale na ráfkovejch brzdách, ne? To je jak srovnávat váhu bajku s odpruženou a pevnou vidlí…

            0 0
            • Mysee  

              Na kotoucich nejsem blbec. :D

              0 0
              • JakeF  

                Jo, ale to je váha bez pedálů, košíků a v malý velikosti plus nějaká ta toleranční konstanta… Mi nedošlo, že se nebavíme o komplet kolech. Pak jo, v kompletu a v L-ku to bude kolem 8,2 kg, což už by tak odpovídalo.

                0 0
                • Mysee  

                  A myslis ze Cube to uvadi prave s pedaly a v kompletu, kdyz to prodava bez? Canyonu jsem par resil a hmotnost vzdy sedela bez pedalu pro M.

                  0 0
                  • JakeF  

                    Jo, to nevím, mně to právě nedošlo a myslel jsem, že se bavíme o váhách v kompletu… 8,85 kg by bez pedálů bylo už fakt dost, ale taky to není nereálný.

                    Vím o tom, že Canyon se snaží udávat ty váhy přesně, ale přecijen třeba gumy mívaj váhovej rozptyl i 10 %, tak počítám vždycky držej spíš tu nižší hranici tolerance :).

                    Jinak pokud bude mít Canyon v kompletu lehce přes 8 kg, tak to je na silničku na kotoučích za ty peníze super váha, cca podobně bude Defy až v Pro verzi na mechanický Ultegře.

                    0 0
                    • Honzis  

                      Cube to udává bez pedálů a klidně může být i těch 8,8 a nedivil bych se, když AL crossky mají 10,3 katalogově. U Canyonu jsou ty váhy úžasné obecně, asi umí hodně lehké rámy + dávaj slušné doplňky a pláště.

                      0 0
                    •  
                      Obsah tohoto příspěvku je blokován.
                      0 0
              • Tovarik  

                Mám odpovídající loňskej model (starší Ultegra a kola DT Swiss R24). Psali na stránkách 7,7kg, navážil jsem o půl kila více. S pedály Ultegra a karbonovým košíkem jsem na cca 8,5kg.

                0 0
          • mr.ricardo  

            To je nejak malo anebo uz ty kotouce fakt odlehcili. Endurace na Chorusu s klasika brzdama vazi 7,5 kg.

            0 0
      • Tovarik  

        Gratuluju k výběru. Případně pak dej vědět, jestli souhlasí hmotnost. Moje mělo mít dle Canyonu 7,7kg ve velikosti M. Navážil jsem bez pedálů 8,2–8,3kg (akorát osobní váhou), ale ostatní psali, že jim to sedí.

        0 0
    • nitraq  

      Když je diskuze o kotoučích, tak se zeptám naopak:)) Jak velký pláště ještě rozumně poberou klasický silniční brzdy?

      0 0
      • krabica  

        28c myslím

        0 0
      • JFtryall  

        Realny 28–29mm poberou s rozumnou rezervou.

        0 0
      • Honzis  

        nějaký rámy jsou i na delší čelisti a ty vezmou i víc, jinak u krátkých čelistí je strop cca 28 abys neškrtal po projetí bordelu nebo při lehkém rozcentrování výpletu!

        0 0
    • nzg  

      Mam podobne zadani jako zakladatel vlakna, jen rozpocet do 70 000. Plus pocitam casem s koupi dalsich zapletu – asi karbon LB ci nextie.

      Takze vyberove parametry jsou: carbon + kotouce urcite, endurance geo vyhodou. A nejvic omezujici parametr je moje vyska 198.

      Aktualne jezdim na CX Spec.Crux vel.61. v okoli Prahy.

      Mam par kandidatu, ale dalsi tipy uvitam:

      1. Canyon mam enduro, spokojenost, ale uz je to docela tuctovka

        https://www.canyon.com/…isc-8-0.html

      2. Ghost – neni to zrovna silnicni znacka

        https://www.ghost-bikes.cz/…edblack/1149

      3. Cube http://www.bezvakolo.cz/…carbon-white
      4. Cannodale – horsi osazeni nez predchozi

        http://www.cannondalebikes.cz/…bon-105-disc

      Muj favorit bylo BMC ,ale v 61 uz neni:

      https://www.bmcbike.cz/…dmachine-02/

      0 0
    • Jirik123  

      Mam cenovy limit stejny, jako zakladatel vlakna, resp. radsi bych se pohyboval spise kolem 40 k. Na kotoucich jsem narazil jeste na tyhle zajimave modely:

      AUTHOR Aura 55 Disc 2018 – osazeni vesmes 105, dobra cena, ale ram i vidle hlinik

      Merida Scultura Disc 5000 2017 – komplet karbon, slusny osazeni, dobra cena

      Superior Road Team Elite 2016 – osazeni 105, karbon ram, dobra cena

      0 0

Nová reakce na zakládající

Pro zobrazení diskuse se prosím přihlaste nebo zaregistrujte.