Měl jsem teď dvě vyjížďky po sobě defekt na silničce. Plášť – Maxiss Detonator, byl již osazen na nově kupovaném kole. V obou případech jsem vyměnil duši, nafouknul bombičkou a dojel v pohodě domů.
Mám dva dotazy – ten první se týká silničních duší. Lepíte silniční duše po defektu, nebo raději nasazujete rovnou nové. Na MTB se neptám, tam se prostě duše zalepí a jezdí se dál, ale na silničce si vzhledem k násobně vyšším tlakům nejsem jist.
Druhý dotaz se týká silničních plášťů – v jakých případech měníte plášť za nový? Můj plášť má najeto tak do 3 tisíc km, není nijak zásadně sjetý, ale ty dva defekty mě nahlodaly. Plášť má v sobě jednu nebo dvě dírky velikosti cca po připínáčku, ale není nijak řízlý.
Po druhém defektu jsem před nasazením nové duše opět pečlivě prohlédl plášť a našel jsem jakýsi kovový drátek, který defekt očividně způsobil. Drátek jsem odstranil a na nové duši jsem dojel domů. Samozřejmě mě pak napadlo, jestli jsem tam ten drátek neměl už při první defektu a tím, že jsem plášť pořádně nezkontroloval, jsem si vlastně přivodil i ten druhý defekt. Jenže na silnici uprostřed polí, znáte to… V první chvíli jsem hned začal přemýšlet o novém plášti, protože jsem nabyl dojmu, že ten plášť je už špatný, a on je tou hlavní příčinou defektu. Teď už si tím ale nejsem tak jistý …