• RUSH

    Měl jsem teď dvě vyjížďky po sobě defekt na silničce. Plášť – Maxiss Detonator, byl již osazen na nově kupovaném kole. V obou případech jsem vyměnil duši, nafouknul bombičkou a dojel v pohodě domů.

    Mám dva dotazy – ten první se týká silničních duší. Lepíte silniční duše po defektu, nebo raději nasazujete rovnou nové. Na MTB se neptám, tam se prostě duše zalepí a jezdí se dál, ale na silničce si vzhledem k násobně vyšším tlakům nejsem jist.

    Druhý dotaz se týká silničních plášťů – v jakých případech měníte plášť za nový? Můj plášť má najeto tak do 3 tisíc km, není nijak zásadně sjetý, ale ty dva defekty mě nahlodaly. Plášť má v sobě jednu nebo dvě dírky velikosti cca po připínáčku, ale není nijak řízlý.

    Po druhém defektu jsem před nasazením nové duše opět pečlivě prohlédl plášť a našel jsem jakýsi kovový drátek, který defekt očividně způsobil. Drátek jsem odstranil a na nové duši jsem dojel domů. Samozřejmě mě pak napadlo, jestli jsem tam ten drátek neměl už při první defektu a tím, že jsem plášť pořádně nezkontroloval, jsem si vlastně přivodil i ten druhý defekt. Jenže na silnici uprostřed polí, znáte to… V první chvíli jsem hned začal přemýšlet o novém plášti, protože jsem nabyl dojmu, že ten plášť je už špatný, a on je tou hlavní příčinou defektu. Teď už si tím ale nejsem tak jistý …

    0 0
    • Marskatin  
      1. Lepím normálně naprosto v pohodě
      2. Když už se mi nelíbí.
      0 0
    • jecnak  

      Duše se normálně lepí. Jen používej menší fleky než na MTB. Pokud si pláštěm nejsi jist, prostě ho vyměň. Je zbytečné si kazit vyjížďky. Zrovna Detonator není žádný zázrak.

      0 0
      • RUSH  

        Detonator jsem měl na novém kole, cca 3 tisíce km bez defektu (až teď hned 2× po sobě). Není ani moc sjetý a nemá ani žádnou větší díru. Může ten plášť po nějaké době (mám ho od minulého podzimu) nějak ztratit odolnost proti defektu?

        Prostě nevím jestli je to pláštěm, anebo jsem udělal chybu já, když jsem (možná) přehlídl drátek v plášti už při prvním defektu a ten pak způsobil i ten druhý defekt.

        0 0
        • jecnak  

          Guma normálně stárne, takže ano, starší plášť může být, kromě jiného, náchylnější na defekty. Spíš bych ale hledal, jestli není v plášti něco zapíchnutého, nejezdíš moc nízké tlaky a nebo úplně u kraje silnice ve štěrku.

          0 0
        • zdenal8  

          Řekl bych, že si jednou píchnul a blbě si pak prohlídnul plášť. Proto ten druhý defekt s drátkem. Víc bych za tím nehledal. To se prostě občas stane. Mohl tam být zamáčknutý v gumě.

          Já třeba s Detonatorama mám dobrou zkušenost. Dlouho mi vydrží a jezdím na tom i normálně po polňačce a přes louku, když si to zkracuju do práce.

          0 0
          • RUSH  

            Vyhodnotil jsem to stejně. Ještě jednou plášť zkontroluju nasadím novou duši a budu věřit, že to bylo tak jak píšeš.

            0 0
    • platypus  

      Po každém defektu, aji mezi poli, projedu prstama vnitřek pláště.

      0 0
    • šimlos  

      1.Lepím

      2.Až se plášť ojede na výraznou plošku, pak měním.

      0 0
    • jannk  

      Mimochodem – jak dlouho vydrzi novy plast nez zestarne? Shodou okolnosti mam doma 4 nove plaste (Continental Ultra Sport II silniční plášť kevlar 28–622) a jelikoz mam vice kol, tak budou lezet urcite 2 roky v supliku (nemluve o tom, ze si na ruzne tereny kupuji ruzne plaste).

      0 0
      • vysmátej bajker  

        jestli budou 2roky ležet v šuplíku aby se pak srovnaly :) bud prodat nebo vyndat z krabičky ideálně nasadit na ráfek a uložit do temna.

        0 0
        • jannk  

          hm – jak dlouho asi muze trvat, nez se z vyrobni linky dostanou do obchodu?

          jinak v chladu a tme je mam porad, jsou v supliku ve sklepe … ale jsou v krabicce. Tolik rafku nemam, jsem si myslel, ze kevlarovym tohle nevadi

          0 0
    •  

      Sice jsem mel defekt naposledy před třemi lety a to jenom protože jsem mel sjetý plášť, ale vždy dávám novou duši. Píchlou zalepím odzkouším a nechávám na výměnu. Pláště kupuji na sezonu vždy nový , ultrasporty s kevlarovou patkou. Kvalitní za rozumnou cenu. Najezdim na nich 6–7tis. a pak je jeste celej rok dojizdim na kole do prace cca 3tis. pak vyhazuju.

      0 0
      •  
        Obsah tohoto příspěvku je blokován.
        0 0
      • vt  

        Nezkousel pro porovnani i GP 4000?

        0 0
    • vt  

      Lepim uz asi 20 let samolepicima ParkToolama – bez problemu.

      Plaste jsem driv jezdil az ‚na plech‘, v poslednich letech toho uz nikdy nemuzu dosahnout, nevim proc. Prijde mi, ze se mozna sype nejakym spicatejsim sterkem ci co a plaste vzdycky probodam nebo riznu. Zrovna vcera jsem vyhodil GP 4000 fiknuty z boku :-/

      0 0
    • Rychlej turista  
      1. Lepím
      2. Pokud plášti nic jiného není, sjedu ho až na podšívku a pak dám ještě 100 km :-) Jinak pro labilnější kusy na plášti bývají dírky, coby měrky.
      0 0
    • Libores  

      Zeptám se, mají na silničku smysl jako nouzovna na opravu na dojetí samolepící záplaty? Nebo je to na vysoký tlaky blbost a chce to klasický lepení?

      0 0
      • Johnnyxjr  

        Kdyz pojedes pod 30 tak v pohode ale bacha po prekroceni teto hranice hrozi ze ti uletej

        0 0
      • vt  

        Jak jsem psal: Lepim uz asi 20 let samolepicima ParkToolama – bez problemu.

        0 0
      • jecnak  

        V pohode funguji. Jen se mi kdysi stalo (a kolegum kolem), ze se ve velkych vedrech meli po case tendenci odlepovat. Resil jsem to tak, ze jsem je doma sundal a prelepil klasickym flekem s vulkanizacnim lepidlem.

        0 0
        • jannk  

          Jak casto kupujete novou sadu samolepicich? Ja tu svoji uz vozim 2 roky, pouzil jsem velmi vyjimecne a premyslim, jestli uz nemohla trochu zestarnout…?

          (jinak jsem se samolepici sadou mel trochu problem ve velmi spefickych podminkach mimo CR: velke vedro, velke sucho, prach a vitr, pichl jsem 2× a mel jenom jednu dusi, tj podruhe jsem lepil a asi kvuli prachu ve vzduchu moc nedrzela – ale dojel jsem)

          0 0
          • vt  

            Sadu mam dokud ji nesdelam, takze urcite 5+ let, spis dyl … nepozoruju nejakou degradaci.

            Nevsim sem si, ze by vadilo vedro, naopak nikdy sem nelepi v mrazu, to nevim jak by fungovalo.

            Ocistit a obrousit se musi duse poradne, to je jasne, jinak flek logicky nemuze poradne chytnout. Kdyz ale cvine zkousim na starych dusim odloupnout samolepici zaplatu, tak to nejde, je zazrana do duse.

            BTW vse plati pro ty ParkTooly. Na zavodech jsem jednou dostal nejake reklamni (IMHO Author? uz nevim) a ty jsem skoro nedokazal prilepit na dusi ;-) ..ty byly opravdu max na opatrne dojeti.

            0 0
            • jannk  

              Ja myslim, ze mi vice tenkrat vadil ten prach (bylo to v pousti).

              0 0
        • Libores  

          takhle jsem to dělal na mtb, jen na dojetí a doma přelepoval klasickým lepením. Nevím, nějak v ty samolepky nemám důvěru, ale stejně je na silnici je vozím + duši, jen jsem je ještě nemusel použít.

          0 0
      • jonti  

        Malou pumpou to stejne na moc vysoky tlak nenafoukas.

        0 0
        • Mikikuba  

          I 150 psů ale holt tam pumpa je tak za 600+ . teď jsem řešila právě:)

          0 0
          • Jezevec70  

            Třeba Airbone mi včera přišla za 450,–. Měla by dát až 160, ale mě bude bohatě stačit 100.

            0 0
            • Mikikuba  

              Neříkám že není za míň :) jinak mě musí se zároveň líbit a to je ořech:) a ladit s Jurem…Jo a nechci plasťáka:)

              0 0
          • RUSH  

            Mám teď 2× čerstvou zkušenost s výměnou duše a nafoukáním na poli vedle silnice, Vsadil jsem na bombičky a osvědčily se. Jen je třeba dát pozor na pomalejší dávkování tlaku do pláště (oproti MTB plášti). Pokud byste tam poslali celou 16g bombičku najednou, může vám vyskočit plášť z ráfku atd. Takže raději opatrněji a používat ventily s dobře regulovatelným dávkováním.

            0 0
        • vt  

          Kupodivu to jde i s malou Vellou, ale prace je to desna ;-)

          0 0
        • Marskatin  

          Proč?

          0 0
    • Libas  

      Ahoj, mám dotaz ohledně opravy poškozeného silničního pláště. Je tam vyseklý kus běhounu a zasahuje to až do těch vláken ale durch díra tam není. Zevnitř je to OK ale čím to opravit zvenku? Když dam knot, tak to musím propíchnout a pak seříznout tak aby to nevyčnívalo. Díky za rady.

      0 0
      • TheJD  

        Zalepit lepidlem nebo necim jinym, nebo vymenit za bezvadny plast.

        0 0
      • psbiker  

        Vlepit vystrizeny kousek zaplaty a sledovat, jestli se tam nedela boule a nedrnca to anebo neresit jezdit, pripadne pouzit na nejakem mestskem priblizovadle. Mozno i podlepit zaplatou zevnitr pro klid duse :)

        0 0
      • Vrci  

        Popřemýšlej. Plášť je načatý v poměrně namáhané části. Riziko že to rychle bouchne v nějaké vyšší rychlosti, při brzdění nebo v zatáčce je poměrně malé. Možné následky jsou ale značné od bebí nebo zkrácené vyjížďky nahrazené procházkou v tretrách, přez poškozené kolo v nějaké hodnotě až po vážnější úraz. Takže můžeš experimentovat s opravama nebo před víkendem s pěkným počasím koupit nový plášť.

        0 0
        • psbiker  

          Mam s tim zkusenost. Pokud je narusena kostra, po nejake dobe se tam udela trosku boule a pri jizde to jde citit. Zastavist, snizit tlak na minimum, dojet, pak plast vyhodit. Jinak prdne duse a rychly defekt muze skoncit blbe.

          0 0
          • Libas  

            Díky za postřehy. Mám v plánu jezdit bez duší, proto mě napadlo dát tam knot. Koupil jsem je jako 40 km jete na cyklobazaru ale tento stav jsem zjistil až po vybalení (prodejce komunikuje a nějak to řešíme).

            0 0
      • Hroch obojzhivelnyj  

        Zalit lepidlem Freesole z Hudy, vydrzi i na behounu, mam vyzkousene. Ale stoji dve kila a je otazka jestli to stejne casem neudela bouli.

        0 0
        • ˘Ö˘ Krab  

          Zkusil bych s vystřiženou záplatou navštívit vesnický pneuservis, jejich vulkanizační lepidlo vyjde levněji.

          0 0
      • Delkim  

        Řešil jsem něco podobného na galusce.

        Vystřihni si záplatu (náplň do té díry) z duše nebo pláště, vlepit vteřinovým lepidlem a pak zapilovat pilníkem na nehty. Viděl jsem takhle opravený plášť a měl jsem problém, to místo vůbec najít…

        A zevnitř samozřejmě podlepit, třeba kevlarová záplata ParkTool TB-2..

        https://www.parktool.com/…re-boot-TB-2

        0 0

Nová reakce na zakládající

Pro zobrazení diskuse se prosím přihlaste nebo zaregistrujte.