Silniční rám +/- 10.000 rozum vs. cit

100 nepřečtených
  • Cllaude

    Čau,

    opět mě popadla chuť postavit si silnici (tentokrát už doopravdy. Vybírám mezi RB RR100 (to je ten cit, Specialized allez (který by ještě měl být v 69 ve slevě i vidlí a sedlovkou za 11,000 kč – rozum)

    www.cyklo69.cz/…/prodid-302/

    a taky je jeste ve hře cicly B Fly – lehky a levny (neboli peněženka).

    Osazení dle peněz – Centaur, Aksia,zbytek nejezdí. O RB není pochyb jako o biku, ale na silnici jsou tady názory tak půl – někdo je miluje, někdo naopak. Pročetl jsem co se dalo, jestli opakuju již probrané téma tak sorry.

    C

    C.

    Anketa: jaký rám?

    6x
    30%
    11x
    55%
    Fly
    3x
    15%
    0 0
    • roud  

      Nevim co si slyšel o RB ale mezi zavodníkama na RB panuje dost pozitivní nazor neni to sice žadna odlehčovana bestie ale co se týče tuhosti tak je dost radikální…

      0 0
      • Cllaude  

        No právě výhrady k té hmotnosti… i když s rozpočtem, kterej na to mám žádný 7 kilový kolo nepostavim :)

        0 0
        • roud  

          dejme tomu že rozdíl oproti jinej rámům bude 300–400gramu co to je oproti výrazný tuhosti rámu… a ještě je ta hmotnost na nerotačních částech takže je to skoro jedno…

          0 0
          • jecnak  

            Kdyby to bylo 30–40g tak nereknu, ale skoro pul kila… To potom si muze koupit rovnou neco levnyho za par tisic co bude vazit stejne jako RB a bude to taky tak tuhy. Neni umeni udelat tezky tuhy ram, ale lehky a tuhy. V tomhle RB nic svetobornyho nepredvadi.

            0 0
            • Cllaude  

              a jsme u toho – tohle je přesně názor z druhé strany spektra :)

              0 0
        • kubad  

          ani 8kilové :-)

          0 0
        • karelH  

          RB na 7 kilo je cca 100 tis. Teoreticky ho už mám, prakticky mi chybí ještě pár „drobností“ :-(

          0 0
    • jecnak  

      Bral bych bud funkcne B Fly + WCS vidli (vaha, tuhost) a nebo Spesl kvuli designu (sladena barva vidlice a ramu, prechod mezi vidli a ramem). Priplatil bych si u kol – AM Classic, vsude jinde dural WCS nebo neco v tom stylu, karbonova sedlovka, Ritchey Pro nebo predstavec – tuhost. Urcite bych investoval do silnicnich treter a pedalu.

      0 0
    • Vrci  

      pokud chceš stavět od nuly bral bych hotovku a počkal si na model 08 canyon.com/ren­nraeder/ausstat­tung.html?b=102#­ausstattung dle testů v německém tour velmi tuhý, poměrně lehký a já bych řekl, že i za zajímavý peníze. Na jaře bude euro za 26 :-)

      0 0
    • favorit.  

      Spesl, to je takovej americkej trochu lepsi Author, cicli B, joooo, dobry, ale RBeso, to je citovka, To je jako Kofola. Kdyz ho milujes, neni co resit. Ja bych bral RBecko s Veloce a nejakejma peknejma Campa vypletama. K tomu doplnky Thomson,… Jeee, to sem se zas nechal unyst…

      0 0
      • Attila  

        Tak to se prober z diskotéky!! Trek je americkej lepší Author!!

        0 0
        • Vilém  

          co kdyz je Trek Author a Spesl lepsi Author? :)

          0 0
          • Attila  

            pokud je třeba BMW lepší Hyundai, tak by se to srovnání možná dalo použít :-)

            0 0
            • Hnoj  

              BMW? tys asi myslel KIU, viď?

              0 0
              • Hnoj  

                Herdek, ted to asi vyznělo, že jsem fanda BMW, ale to fakt nejsem, BMW do do garáže nesmí ! (dokonce ani před barák)

                0 0
        • favorit.  

          tak ja na rozdil od Tebe Kuratko dokazu uznat, ze Trek je jako Author, i kdyz ho mam. Za to ty… :-P Jako hele, co si budem povidat, on ani Arthur nejni vlastne spatnej. Ale vyjet s tim mezi lidi… Proste Trek, Author, Merida a ani Spesl nejsou nic tak uzasnyho. Kdybych mel penizky, tak bych si to nekoupil, ani kdyych delal v 69 a nemel to za plnou cenu. Proste Vivat RB! :-P

          0 0
    • nooski  

      RB není sériovka, gramy na rámu nemá až tak cenu řešit, to tu omílám dokola a stejně bez úspěchu. Rozhodně za ty prachy dostaneš kvalitní ručně vyrobený rám (je mi jedno že pro hodně lidí to není důležitý aspekt výběru – pro mě jo) s krátkou geometrií. Cicli B bych si vzal hned jako druhý rám v pořadí. Lehoučký a snad i pevný. V té černé je opravdu pěkný. Spešlům moc nefandím a tenhle se mi příjde až moc obyčejný a nudný, ikdyž za ty prachy člověk dostane i vidli, která bude ladit s rámem, což mi nepříjde až tak podstatné.

      Neobjektivně bych poradil RB (mám RR 1300 a opravdu super kolo) super zpracování, super přístup k zákazníkovi, česká práce, možnost individualizace a moje česká srdcovka:).

      Objektivně bych vzal Cicli B + celokrabon vidli od Mizuna. Bude to lehký celek, poměrně neokoukaný a má proti RB univerzálnější geometrii.

      Nakonec je dobře, že máme možnost takového výběru až se nám z toho točí hlava:)

      0 0
      • yetti  

        Nechapu proc si myslis, ze na silnicnim kole nema cenu resit 400g na ramu. Samozrejme nejvic poznas vahu na kolech, ale tech skoro pul kila je fakt prilis. Take jsem o RB uvazoval a kdyz mi RR1300 v kramu zvazily a mel realne ve velikosti 56 pres 1,7 (presne uz si to nepamatuju) tak jsem se na nej vykaslal. IMHO usterit 400g na komponentech bude otazka tak minimalne 10tis navic. Co se tyka ostatnich kombinaci tak s Tebou souhlasim. Podle me Spesl dela pekny veci, ale tenhle ram je v podstate zakladni model a jak psal nekdo vyse je to vpodstate takovy americky Author, ze ktereho se muzou u nas vsichni pos… Cicly B v kombinaci s Mizuno vidli se mi take zda jako velmi zajimava alternativa, ale neznam nikoho, kdo by na tom jezdil. Takze konkretni zkusenost neni :-(

        0 0
        • nooski  

          Už jsem tu řešil, že jsem koupil nové silniční pláště a ušetřil tak 440g. Výsledek byl daleko horší, než bych papírově čekal. Daleko lepší gramařit na sobě, to výjde nakonec ze všeho nejlevněji;-)

          0 0
          • jecnak  

            Jasne, proto si koupim novej ram za stejny prachy, ktery je tezsi o 400g…

            0 0
            • nooski  

              Jestli ta gramařina nebude nějaká nemoc.

              0 0
              • jecnak  

                Jestli to RBckareni za kazdou cenu nebude nejaka nemoc.

                0 0
                • karelH  

                  Teď jsem zjistil, že jsem nemocnej na druhou :-)

                  0 0
                • nooski  

                  Objektivně jsem poradil Cicli B + mizuno vidli. Ovšem nelíbí se mi posuzování kvality rámu jen podle hmotnosti toť všo.

                  0 0
                  • Cllaude  

                    jo to cicli B je mi taky sympaticky. Presne si vystihl muj pocit ze Spesla-je to takovy nudny…bohuzel nemam na roubaix …:)

                    0 0
                  • jecnak  

                    A v cem je RB tak svetoborny? V tom ze je to ceska znacka, svarovany rucne, dobry material, dobra geometrie? Vsechno tohle je silne diskutabilni, o kvalite svaru se radsi ani nebudeme bavit, material je klasika, geometrie je subjektivnim, design taky, zbyva tedy objektivne porovnava vahu/cenu/tuhost. To treti je zjistitelne tezko a osobne si myslim, ze tu nebudou zadne velke rozdily, vahove je na tom spatne, cenu nevim.

                    0 0
                    • vt  

                      Svetoborny asi zas tak nebude, ale je to prima ram za dobry penize. Ty gramy navic asi budou znat pri vydrzi nebo se mi to aspon tak zda. RBcek je okolo mne celkem dost a nikdo nemel problemy s praskanim ci meknutim.

                      0 0
                    • kubad  

                      Asi bych to měl zařadit jinak – ale to není podstatné. Tohle je ze stránek RB RR-1100 520 – 1 350g, 540 – 1 430g, 560 – 1 530g, 580 – 1 580g, 600 – 1 620g, 620 – 1 710g, 640 – 1 800g.

                      a pro srovnání Autor jejich top Alu s carbonovou zadní stavbou velikost 58 má 1568g takže zase tak mimo ty váhy rámů nejsou, a moc AL rámů výrazně lehčích v kategorii levných neseženeš. Rozhodně né o půl kila lehčí jak tu někdo psal. A pokud někdo chce něco jiného než seriovku které jsou všude je RB podle mě dobrá volba.

                      0 0
                      • jecnak  

                        Nejsou ty vahy klasicky bez laku?

                        0 0
                        • kubad  

                          podle toho co mají napsáno na stránkách tak sou včetně laku ale nevím :-) Rámy jsou váženy ve standartním provedení ( adaptér na kotoučovou brzdu ), s konečnou povrchovou úpravou ( barva + bezbarvý lak ), s adaptérem na přehazovačku a s kovovými logy RB, celoodpružené rámy bez tlumiče.

                          0 0
                        • omar  

                          ty vahy sou s lakem , pocitej že podle me jenom ty 2 vrstvy laku maj 200–250g ( muj odhad )

                          0 0
          • yetti  

            Kdyby se jednalo o par gramu, tak to beru, ale 400g na silnici bude tak rozdil mezi Tiagrou a Dura Ace. Ceskym vyrobkum fandim, ale ne za kazdou cenu.

            0 0
            • Beeda  

              jak na to koukam tak to bude 500g coz je o temer o polovinu vic nez zakladni v celokarbonu:-)

              0 0
        • delfyn  

          to mě překvapuješ můj Sfinx je 1,7kg ve velikosti 58.

          0 0
    • Andrzej  

      nejsem velky silnicar, ale od speslu bych radsi uz rubaix, prece jenom jejich ramy jsou pomerne drahe, ten cicli b neznam, rb je vic mtb znacka, ale dost lidi si jejich silnicni ramy chvali, tezko vybrat…

      0 0
    • zimák  

      kup to RB a na váhu se vyser, já si pořád chtěl pořizovat nový rám a pořád vymejšlel až si nakonec pořídil kogu miyato ,sice kultovka ale váží něco okolo 1800g , dal sem za ni ale jenom 10000t a to i s vidlů a hlavovým,myslím ale že ta váha na to že je to sprinterský speciál není tak otřesná,deko sem deko tam,hlavně když se ti na něm bude dobře jezdit a prachy zůstanou v republice :-)

      0 0
    • Baracuda  

      Jezdil sem jak Cicli B (vidle Ritchey pro, ksyria ssc, devitkova dura), Tak i Spesla, ktereho mam ted v profilu – muzu objektivne rict, ze ten spesl je oproti Cicli uplne jina liga… Kdyz jsem na to Cicli B tenkrat presel z Durateca R7, tak mi prislo, jak to kolo leti, ale ten spesl je jeste nekde jinde. Doporucil bych ti teda toho spesla + lehci kola jak radi jecnak – sadu si dej klidne veloce, ale kola a ram bych „nesidil“… Kazdopadne si to preber jak chces ;-)

      0 0
      • jecnak  

        V cem je „uplne jina liga“?

        0 0
        • Baracuda  

          Nejsem odbornik, nevim co presne se kde zmenilo, ale kolo bylo proste zivejsi, daleko lip se na nem zrychlovalo a i diky jine geometrii sem si na nem prisel dost jistejsi ve sjezdu. Kdyz sem na nem projel testovaci okruh okolo prehrady, tak sem se stejnou fyzickou byl rychlejsi o 5min – vim, ze to nejsou laboratorni podminky a ze je proste moc faktoru, ktere to ovlivnuji, ale proste co se tyce geometrie i pocitu, tak sem lepsi kolo proste nemel…It's just one man's opinion, that's all…

          0 0
          • jecnak  

            Dik

            0 0
            • Baracuda  

              Jeste mozna jeden poznatek… Nevim, jestli to bylo vidlici, ramem, riditky, predstavcem, nebo libovolnou kombinaci zminovaneho, ale spesl se na predku o poznani min kroutil pri silove jizde ze sedla s uchopem na pakach. A je to celkem objektivni, protoze mi to po vyzkouseni potvrdilo i par kamaradu.

              0 0
              • jecnak  

                Hm, to ale nemusi byt nutne jen ramem – dost velkou roli hraje krk vidlice. Kazdopadne dobry postreh.

                0 0
                • Baracuda  

                  Proto jsem zminoval ten vetsi pocet moznych pricin. Kazdopadne ten spesl byl kupovany jako ramovka – vcetne te vidlice, kterou tak v podstate beru jako soucast ramu :-)

                  0 0
      • vt  

        tyhle pocity mam na novym kole taky… a pak si dam zkusebni kolecko a sem na tom stejne jako ze starou pleckou ;-)

        0 0
      • homat  

        jj, rám Allez je příjemnej jak na pocit z jízdy (vibrace, tuhost) tak i na jízdní vlastnosti (vedení kola). Silničku jsem postavil jako doplněk k MTB a dneska musím říct, že když se rozmýšlím na čem vyrazím, tak v 90% vyhrává silnička.

        0 0
    • omar  

      jenom upozornim na jednu vec rozmysli si jestli ten ram ma bejt komfortní , pohodlnej nebo ne, RB je hodne tvrdej ram kterej ti da sežrat každou sebemenší díru, ale je neskutečně tuhej do zaběru

      0 0
      • Cllaude  

        No prilis velkej komfort ani nehledam, a za 10,000 ho nejspis ani nesezenu. Zatim je favoritem RB, sloping. Jen si nejsem jistej velikosti. mam 180 cm – vidim to asi na 58 cm.

        0 0
        • Pebe  

          záleží hodně na geomeetrii, já mám taky 180cm a silničku vel.54. Horní rámová je 55cm, cože je přesně mezi 54 a 56 u RB.

          0 0
        • kubad  

          na 180 mě příjde 58 celkem dost, ale nevím jakou máš postavu a jak dlouhé nohy. Podle Geometrie RB RR1100 bych na 180 volil 56 možná i 54

          0 0
        • omar  

          no ja mam 184–5 podle toho kdo to měří a jezdim 58, na tebe pokud nemas nejak dlouhy nohy bych volil 56

          0 0
          • Cllaude  

            koukal jsem na tvoje kolo, jak máš dlouhou sedlovku? nevadí ti že to není hokejka?

            0 0
    • Hnoj  

      Jsem pro RB, já ho mam ve velikosti 58 a váha 8,8 kila sestava viz profil, tuhost pekelná :-)

      0 0
      • nooski  

        Pekelná zas ne, ale naprosto dostačující. Ikdyž věřím že takové RB RR 1100 ve velikosti 52 a slopingu už bude tuhá jak čert. Zatím jsem nenarazil na tužší rám, než má můj zimák Ovšem odhaduju že ten rám má snad kolem 2Kg, možná i daleko víc:)

        0 0
        • Hnoj  

          Mno řekl bych že pekelná po projížďce na colnago arte, jsem se zas rychle vrázil na hráška, takovej italskej blátošlap bych se styděl vydávat za kolo :-D

          0 0
          • nooski  

            Na RB, z hlediska pocitů, nejvíc oceňuju jak krásně zatáčí a jak je to kolo živé. Ta krátká konstrukce si přímo říká o sjezdy v zatáčkách.

            0 0
    • Cllaude  

      Vážení přátelé děkuji všem za názory. Rozhodl jsem se pro RB, sloping, barva bude bílá

      Děkuji ta spolupráci :)

      0 0
      • kubad  

        zvážil bych ještě ten Sloping, ale jinak ať jezdí :-)

        0 0
        • Cllaude  

          myslíš? pročpak?

          0 0
          • kubad  

            mě ten sloping přijde už moc velký na silničku :-) ale to je věc vkusu majitele pokud se ti líbí tak OK

            0 0
    • Nehas  

      No já přemýšlím o tom Spešlu. Jelikož mám omezený rozpočet tak bych to chtěl postavit na Veloce a asi kola Venta nebo Aksia 08. Další co nevím je jestli velikost 56 nebude na mých 182cm malá. Co vy na to?

      0 0
    • Nehas  

      Tak ještě je tu možnost koupit Pells Speedy. Máte s ním zkušenost?

      0 0
      • kubad  

        ale dej pokoj, taky můžeš koupit Autora, Meridu a spoustu jiných značek.

        0 0
        • Nehas  

          No to právě ne. Toho Speedyho bych mohl mít za pěknou cenu. Na Veloce bych se pohodlně vešel do 30ti. Možná i s Centaurem. Což u jiných značek takovou možnost nemám.

          0 0
      • Pebe  

        Kona Kapu, imho nádhera ;-)

        0 0
        • Nehas  

          No ošklivá není, je je to něco jiného než hledám a to zejména cenově :-)

          0 0
        • Vilém  

          Pekny retro.

          0 0
        • favorit.  

          na tohle mi Kona nesedi… Na „moji“ Konu, jak ji vidim ja to ma moc uzky gumy a divny riditka :-P

          0 0

Nová reakce na zakládající

Pro zobrazení diskuse se prosím přihlaste nebo zaregistrujte.