Zdar všem,
zaujal mne výrobce kol SingleBe z Chocně. Máte někdo zkušenosti s jejich koly?
Díky za postřehy, rady a zkušenosti.
Zdar všem,
zaujal mne výrobce kol SingleBe z Chocně. Máte někdo zkušenosti s jejich koly?
Díky za postřehy, rady a zkušenosti.
Jenom jsem to několikrát prohlížel a fakt je to zajímavý. Možnosti jsou široké, začínají mít i moderní prvky (kuželová hlavovka, pevná zadní osa…)
Moc mě to nenadchlo, design pěkné, ale ta cena.
Co je špatné na ceně custom kola kolem 10 tis???
Custom kolo kolem 10 tisíc? To tam maj? :) To prodávaj rámy za litr? :)
Cena za Reynoldse je imho taky ještě v pohodě, záleží jak dlouho jim to vydrží :-)
Koupit si za 10 tisíc dvou a půl kilový rám je v současné době, kdy se honí každý gram, poněkud výstřední záležitost :-).
Ale zase víc vydrží než hliník a karbon dohromady..
Zas nebudem přehánět… Kdyby se udělal stejně těžkej karbec rám, tak vydrží nejspíš víc.
Stejně těžkej karbon? to by stálo ranec :D
Já carbon nechtěl, protože můj primární sport je squash. Raket už jsem rozmlátil spousty. Většina raket je high modulus/ mid modulus carbon, tedy stejný jako u rámů. Na rámu je víc materiálu, ale z raket vím, že podstatné je pojivo. Není pravdou, že carbon nemění věkem vlastnosti. Rok hraná raketa se chová jinak než nová (s vyloučením vlivu výpletu). Mám za to, že rozdíl je dán stárnutím pojiva, což bývá nějaká organická pryskyřice.
Přeju všem s carbonovými rámy, ať se to u nich tak neprojevuje, ale po mých zkušenostech s carbonem ho na bajka nechci. Stačí mi ty 4–5 zlomených raket ročně… A praská i únavou, ne že ne.
U raket nemuzes uplatnit zaruku ? :D
Velmi výjimečně. V mém případě jde už trochu o závodní nasazení, takže po měsíci je rozbitý bumper (ochranný lem), obroušená barva atd. Paradoxně to většinou praskne jinde, ale prostě je to domlácené.
Podařilo se mi reklamovat jen 1×, kdy praskla u krčku po měsíci. A to ještě bylo na dobrou známost.
Problém není v tom, že se carbon láme. Všechno namáhané se jednou zlomí, ale problém mám s tou degradací časem. AL rámy 5–6 let většinou nepřežijí, u carbonu bych si nedělal iluze o delší životnosti. Proto jsem zkusil ocel… uvidíme.
Zas rámem nebudeš mlátit o zeď, ne?
K čemu je ti záruka když se na tom zabiješ :D
kolik lidi se zabilo na karbonu po unavovy praskline? .. kolik lidi se zabilo na karbonu jen tak? .. kolik lidi se zabilo na jakymkole jen tak? .. nemyslim ted nehody.. myslim to ze se jim to proste rozpadlo … jo a netahat sem prosim servisni kiksy jako prasecky pretazeny objimky.. jiny jezky ve vidlicich a pod…
.. podle me je to nesmyslny argument…
Já tě nepřesvědčuju, že máš kupovat karbon… Jen říkám, že není úplně na místě srovnávat odolnost rámů, kdy jeden z nich váží dvojnásobek :). Karbonový rámy celkem praskaj (i když zas to není nic tak dramatickýho), ale to je holt jak s megapixelama u foťáků, lidi po těch gramech jdou až do nesmyslu.
Nebral jsem to jako přesvědčování. Jen jsem chtěl napsat, proč já osobně carbonu jako materiálu na rám nevěřím. Bajky mám na delší dobu…
Já mám zkušenost z jinýho sportu, z hokeje, a když vidím, kolik slušná karbonová hokejka vydrží, tak bych kolu na karbonovým rámu věřil v pohodě…
tak je celkem logicky, ze zlomenou skvosovou raketu ti nikdo nevyreklamuje, pac je temer 100% jasny, zes to rozlamal o zed. ;-)
A když bude hodně lehký a z dobrého matroše, tak bude stát 2× tolik. Srovnávat to IMHO moc nejde. Výhodu custom ocelového rámu jsou někde úplně jinde než ve váze.
je otazka, do jake miry dokaze zakaznik onech potencialnich vyhod vyuzit. mam samy seriovky a zadnou individualni upravu jsem nikdy nepotreboval…
Stačí lehce atypická postava a využiješ to hned.
Třeba rám velikosti 17 s efektivní délkou horní trubky 590mm se hledá blbě. Ale o to ani tak nejde. Když si chceš takové kolo koupit, tak hlavně asi chceš ocelové kolo. Kvalitních rámu zase tak moc není a pokud jsou, tak jsou cenou někde úplně jinde, sériovky v oceli jsou pak problém už docela veliký.
Měl jsem dva oceláky a měl jsme je rád. Váhu jsem neřešil, pohodlí v podstatě taky ne, protože je to pořád jen HT. Měl jsme je hlavně proto, že se mi to jednoduše líbí.
lehce atypickou postavu ma kazdej ;-). urcite vic nez 99.9% jezdi seriovych kol a lidi nemaji problem se na ne poskladat.
krom par opravdu atypickych postav je jediny prinos, ze mas neco, co nema nikdo druhy. coz pro nekoho muze byt dostatecny duvod k porizeni, samozrejme. ;-)
auto máš taky v základu? :-)
Auto je krabice na převoz lidí a materiálu. Krom dostatečně transportní kapacity jsou u něj veškeré další vlastnosti nepodstatné.
S tak elegantním a jedinečným strojem jakým je jízdní kolo bych ho nesrovnaval.
Ty jsi blázen :-) Genius loci auto/bajk nesrovnávám, tam není o čem.
Já zobecnil jst teorii o tom, proč si připlácet proti seriovce.
spis jsi uhl uplne nesmyslnym smerem nez zobecnil. ;-P
Ty jsi blázen :-)
Jo, to máš absolutní pravda. Kdybych nebyl, tak nemám Lajtvilu a nejezdím do práce 7 let starým manželčiným hatchbackem :-)
Furt si říkám, chovej se zodpovědně jako otec rodiny, ale já jsme prostě magor. Na SingleBe už si nějakou dobu brousím zuby a teď se mi možná pod záminkou vhodného stroje k připojení tažné tyči se svištěm podaří třeba stavbu realizovat… Uvidíme.
mno… 13let starý auto a Niner s DC doma :-)
Jak je důvod tak to klapne, i když ta rodinná atmosféra občas nic moc.
Jsem na tom víc než podobně. Lajtva a k tomu 14 let stará felicie :-)
Bodejť, rvát prachy do auta, to je taky nápad. :-)
Auto zatím ani nemám:)
A kola nepotřebuješ… ;-)
Jestli te to uklidni tak mam Silnicku, Litespeeda, Fixku a k tomu se obcas vozim Meganem nebo aktualne Vectrou sport 2000 :-D … prachy rvu do obojiho :-D
No já bych tam taky přidal pár bezpečnostních aspektů..
To máš fuk, průměrně agresivního a potentního českého řidiče tím nevyvážíš.
To jo, ale pořád se cítím líp ve vyšším, solidně velkém autě s dobrýma brzdama a pneu, než v malé plechovečce..
myslim, ze vetsina aut ma kastlu (o ramu se dnes nema cenu bavit :-) ) stejnou jak v zakladu, tak ve full vybave a nenadiktujest si rozvor a rozchod dle libosti. ;-)
sakra… :-)
tak zkusím lepší příklad – kuchyňské nože? nůž je nůž, ale rád si připlatíš za lepší?
jinak už na to seru :-D
lepsi neznamena individualni vyroba s vyrytym monogramem. fakt na to radej ser. ;-)
No jo, nedaří se. Doufám aspoň, že pointu chápeš. V čemkoliv platí, že když si za to můžeš dovolit zaplatit, dostaneš něco navíc. Je pak jedno v čem tu hodnotu navíc vidíš.
To nemá cenu, JSt tě jen dráždí.
Tak to uzavřeme typicky mužským způsobem – i s postarší šeredkou se dá užít, ale na mladé hezké kobylce je to stejně lepší svezení.
Domabyl by ti to znegoval. ;-)
No, to taky nemusí platit :) Může být mladá kobylka uplně nemotorná a moc si neužiješ :)
na stare tyci se dobre cvici, ale nacini se nici. ;-)
sak ano. pointa je takova, ze funkcne to ve vetsine pripadu nic navic neprinese, akorat se ti trosku protahne pero. proc ne. ;-)
:)))
:-)
auto máš taky v základu?
Auto nemá vůbec…;)
jj, kašlu na to :-D
auto nemam ani v zakladu. :-P
nicmene u aut jsme se uz shodli, ze je to nevhodne srovnani, tak nechapu, proc to zase vytahujes. ;-)
protože půl hodinovou debatou „o ničem“ jsme se dostali zase na začátek, kupodivu. :-)
btw. nad čím si „prodlužuješ péro“ ty? Práskni něco na sebe. :-) (BF nech stranou, to vím)
pointa je takova, ze funkcne to ve vetsine pripadu nic navic neprinese, akorat se ti trosku protahne pero. proc ne.
pilulkama, kery mi dosly do mejlu.
Delší a hrubší penis, na který budete pyšní, už díky jedné tabletce denně.
po tydnu zobani je hrubej jako dvacitka smirgl. ;-)
:-D
A při čůrání se ti tak líp drží…;)
jo, ma lepsi grip. ;-)
+1 :)
Asi máš konfekční postavu. Já teda u sériovek obvykle problém docela mám…
to mas recht. kdyz sednu na tvy kolo, ma prdel v oblacich a ruce u kotniku. :-D
A co mám asi tak dělat? Třeba pro srovnání kubad je stejně vysoký jako já, ale sedlo má o 10cm níž…
nic, jen konstatuju. :-)
Neumíš si asi vybrat sériovku. rozdíly v geometriích jednotlivých výrobců jsou tak velké, že si tam najde každý…jen orangutan by nenašel.
U seriové oceli v disc provedení toho zas tolik na výběr není. ..
Zrovna tak je otázka kolik lidí odsud dokáže skutečně využít o pár stovek gramů lehčí rám ;)
to si myslim, ze uplne kazdej. ;-)
Na BF samozřejmě… Kolonka gramy je zásadní údaj pro majitelovo ego :).
V reálným světě se na SingleBe rámu jezdí bedny v elitě.
lehci kolo nejvic ocenim pri noseni. ;-) kdyz mam kolo pod sebou, je mi to tak nejak jedno, ta vaha.
Co znamená skutečně využít?
Myslíš, že někdo dokáže skutečně využít chromované kliky u auta?
Když někdo chce ocelovou 29, tak většinou ví, proč ji chce a co to s sebou nese.
Díval ses kolik váží třeba ocelové Ninery a kolik stojí? U SB není problém si připlatit pár tisíc a mít rám z mnohem lepších trubek s váhou kolem 2kg. Asi si podobné kolo nekoupí nikdo, kdo počítá každou korunu a poměr cena výkon je pro něj svatý grál. Ale když těch pár tisíc postrádat můžeš a podobné kolo by sis postavit chtěl, tak třeba pro mne by SB byla asi jasná volba – hlavně proto, že si můžeš vymyslet prakticky cokoliv. Jak je níže fotka kola od ceo, tak podobný rám IMHO jinak asi neseženeš – ocel, konická hlava, pevná osa vzadu, vedení lanek uvnitř rámu (i když tohle je zrovna ta věc, kde bych hodně uvažoval o změně za klasiku).
Když honíš každý gram, tak si ho prostě nekoupíš. Nevím, co je na tom k podivování.
Srdcovka! (taky to nechápu)
Za mě jo, mít peníze navíc, tak si jedno postavím… Cena není úplně nízká, ale tak je to ruční výroba v ČR a kvalita taky nebude špatná, když vidím, jak tomu kluci nakládaj…
Díky za Vaše postřehy. Také mám pocit, že kvalita bude vynikající a cena se mi zdá přiměřená v porovnání s nějakými tuctovkami…
Díky za Vaše postřehy. Také mám pocit, že kvalita bude vynikající a cena se mi zdá přiměřená v porovnání s nějakými tuctovkami…
Projel jsem se, viděl jsem a za mě jo…tak bych jedno stavěl mít volné prachy.
Pokud na to mas, tak bych nevahal.
Jsem hrdým vlastníkem jejich (zatím) posledního zákaznického MTB (taper, pevné osy).
Bez zaváhání jsem na něm objel Tour of Mont Blanc. Bajk je jednoduše skvělý. Víc k tomu nemám co dodat.
A kdy ukážeš nějaké fotky?
Jsem se pokoušel už 3× a nějak mi to blbne.
Nebude problém mezi klávesnicí a židlí? :) Mně jdou fotky nahrát i z mobilu a to nemám žádný sofistikovaný smradfón, ale vostružinu…:)
Nepochybně bude, ale prostě nahrávání fotek si s mým FF, nebo jeho doplňkem nerozumí :( Zkusím z IE
V Chromu je to v pohodě…;)
Z IE to vypadá nadějně
A ještě 2
jj asi ho budu taky mít, ale s leftynou
Tak to je perverze :)
Tak to je perverze :)
jj přesně tak…
Leftynu už dělají 120mm?
v singlebe ti udělají geometrii na jakou koliv vidlu… stačí říct..
O tom něco vím ;) Jen se ptám na tu leftynu. S kuželkou asi kompatibilní není, že?
nedokážu ti na to odpovědět, psal jsem jen orientačně do SB esli by bylo reálné posvářet rám a udělat halvu na Leftynu, říkali, že by to museli nastudovat, ale že to není propblém… více jsem se s nimi o tom nebavil, čekám na zimu, na takovéto domácí stavění
Kluci to zvládnou :) Čekat moc nemůžeš. Bys taky mohl mít rám až v létě ;)
v tom případě bych se poohlédl po něčem jiném. tak to prostě je..
Chlape, to je boží!
Co druhá strana, taky raw?
Podle velikosti rámu a posezu tipuju jezdce na cca 175 cm. A to se už 29er vyplatí :)
jj, 178cm
jj. 100% raw. Nakonec jsme nedali ani polepy, jen plaketka na kuželce.
Máš v hlavě, jakou to má geo – třeba úhly, délka horní trubky apodobně.
Možná to bude znít, jako že bych tě chtěl kopírovat, ale něco podobného už mám v hlavě nějakou dobu – rám buď raw nebo poloviční raw, vidlice určitě bílá a raději tapered, pevnou osu dopředu, vzadu klidně klasika, ostatní doplňky s minimální grafikou, rozhodně žádné barvy, maximálně bílá…
Bohužel nemám. V podstatě je to geo Variatoru SS s o 1cm delší přední stavbou (a o 1cm kratší představec) a zadní stavba zkrácena na 433mm.
Udělej něco s tím tvojím profilem – vložit fotku do našich bajků zas tak složité není a mít tam jen popis je docela zvláštní.
Tvé kolo si rozhodně pár hezkých fotek zaslouží!
nádherný kolo.
Vkládání fotek je na b-f test inteligence:)
btw. dnes vyjelo nové SB – street bike http://www.singlebe.com/…reet-killer/
Hmmmmm…nádhera.
tak ten je krásnej! konečně pořádný kolo, ideál na cesty do práce:-)
Luxus vzhled, ale nechybí tomu rozpojitelná zadní stavba?
Rozpojitelna je. Podivej se poradne na pravou patku.
Už to vidím. Maj to šikovně schovaný:)
To je hodně velká pecka
I když, pravda, kdybych to chtěl pro sebe, tak s přední brzdou a s nechromou vidlí..
To chci :-)
K čemu? Image?
Mám ráda pěkné a pěkně/kvalitně zpracované věci obecně. A tohle by našlo i uplatnění, když tě to tak zajímá.
Ad tvé příspěvky – K čemu? Image?
Pouze mě zajímá, jaké má takové kolo využití. Asi mám malou představivost.
Zákulisní info je – městské kolo
Takže na image ve městě :)
Turistika říkáš?
?
No jako zda jsi vyznavačem horské cykloturistiky… Určitě pěkné místo.
Jsem jen hobbík. Dělám víc sportů, takže jezdím jen o víkendu (když nemám turnaj) 80–110km trasy. TMB jsem chtěl objet, tak jsem to objel. Byla to první moje akce takového druhu a nejlepší dovča. Dál jsou v plánu Garda, Marmolada, Livigno, Andorra, Norsko, Chamonix-Zermatt.
TMB bylo super. Vybral jsem dobré průvodce („trails addicted company“ :D ) a sjeli jsme se z celého světa dobrá skupina, takže jsme dostali i bonusové trailové vložky. Úžasné místo a super poježdění.
Neznám moc lidí, kteří by řekli, že si pořídili cokoliv, v tomto případě kolo, a že to stojí za hovno :)
Každopádně to vypadá líp než RB ;)
To já klidně řeknu, že Prophet byl na hovno :-)
Odvážné tvrzení na adresu božského CD…:)
tak zas je nutné brát v úvahu rok vzniku a tehdejší konkurenci…
Tenkrát po vlně suagrů od GF dostal jednočep na krátký čas zase šanci s příchodem intelegintních tlumičů, hlavně spv od mani.
no tak to byla uplně výhra :-)
Naštěstí přišla vnla vpp a smetla jednočep na smetiště techniky :-)
A proto jezdíš na jednočepu…;)
:-) to už je takovej šrot, ale mám ho rád…
Ten tvůj šrot se líbí. Jako XC full bych ho doma skousnul…:)
Ostatně teď sedlám podobnej šrot jako AM…
Si říkám, že by bylo na čase zaměřit se jen na jedno kolo a postavit, něco pořádného :-) Ale má to kouzlo, jezdit na takových veteránech…
Si říkám, že by bylo na čase zaměřit se jen na jedno kolo a postavit, něco pořádného – tos myslel na mě nebo na sebe? :)
No, na mě, ale můžeš to ztáhnout i na sebe, jestli chceš :-)))
Já jedno „pořádný“ zrovna stavim…ale rám bude zase šrot, jako vždycky…:D
Když je to ocela, tak to potom jo :-)
Na chatě jsem našel rám amulet sanko japan triple buted i s vidlicí, 19", ale je potřeba vyměnit patku, tam mi prdla, kdyby někdo chtěl…
Heh, s tím to byla opravdu výhra :-)
Tak vzhledem k minulému času se dá hodnotit obratem na hovno častěji. Myslel jsem to tak, že si nepořídíš novou věc, o které budeš vzápětí tvrdit, že to není dobré (myslím, že platí úměra čím dražší, tím míň to řekneš) :)
Tak obratem se to dá třeba říkat o produktech Craknbrothers :-)
Taková sebereflexe:D Co Kronolog, furt slouží?
Taková sebereflexe:D Co Kronolog, furt slouží?
Ale jo, kupodivu nějak pořád funguje…
Na hovno už bylo tehdy, když jsem zjistila, že existují lépe fungující kola :-) Akorát mi ještě pár let trvalo, než jsem našetřila na šmoulinku.
Jestli ještě někdy budu stavět pevňáka, tak cokoliv od nich je jednoznačná volba. Samozřejmě v rawu.
Hlasuju pro 29era…;)
Oni umí i maličké a hravé a pěkné 29ky, no já bych spíš bral Trail Killera nebo nějakou 26ku…
Já neříkám, že to neumí. Jen bych chtěl vidět, jak by ten 29er v tvojí velikosti vypadal…:D
obcas se mne v hlave vynori myslenka, ze bych univerzalni Sodu prodal, na blbnuti poridil sjezdaka a na ostatni veci nejake HT enduro 26 nebo 27,5, treba toho SB Trail Killera, Cotic BFe nebo neco podobneho
tak sjezďák mi je k ničemu, na to nemám využití a na pevňáka se práší :-) Ale jízda na něj je zábavná a má něco do sebe.
tak to mas jednoduche, Reign vystaci na vse :)
Bez urážky, plno pěknejch pevňáků bylo dávno předtím než SingleBe zahájilo výrobu.
Teprve příchodem SingleBe a pravidelným zásobováním fotkami si místní uživatelé uvědomili, že ocelový pevňák je strašně cool. Jen nezapomeňte, že kolo vás nikoho jezdit nenaučí :)))
pevňáku je spousta, i na oceli, ale takhle hezké?
Zcela uprimne, pro me i hezci :)
A zrovna nakyho ocelaka bych mel radsi v ulitlejsi barve, viz pekna zelena/modra u cotica BFe. Kubiczech tu tehda hazel production privee Shan.
A holym faktem proste je, ze ocelovy 29er hardtail s vidli podobneho zdvihu, bude vzdy vypadat trochu disporporcne.
Teprve příchodem SingleBe a pravidelným zásobováním fotkami si místní uživatelé uvědomili, že ocelový pevňák je strašně cool. – spíš asi jak kdo…:)
tak jako upřímě, bejt to normálně v barvě, tak je to tuctovka… U mě je to čistě líbí/nelíbí, ale využití a funkci bych tomu u sebe moc nedával.
Mně se zas RAW zas tolik nelíbí. Na oceli se dá pravě vyblbnout i s barvou…:)
zatim nemam ani poradnou fotku, ale to konecne muj prvni 650B
Columbus Zona
Ta dlouhatanska hlava ma jakej smysl?
ze nebude muset rezat krk vidlice ;-)
Rekl bych ze to bude docela obr
ma – telesne proporce
hlava je 16cm
Tak od pohledu bych rekl, ze ma aspon 20cm.
klasika zkresleni sirokacem zblizka, rikam ze nemam jeste poradnou fotku
Prní SB s venkovním vedením bowdenů ;)
venkovni je jen pro presmyk
Kolikpak to váží? Ingot nebo plechovka od koly? :-)
Columbus Zona – tak co myslis?
Nemyslím nic. Uvidíme, co kolega op naváží.
Zona principielně je „plechovka od coly“. Celková váha kola je pak závislá spíš na konkrétní velikosti a technických detailech (patky, hlava, střed, objímka, úchyt kotoučovky, výztuhy atp.).
ja to nevazil, je tam uz nalisovane HS
Tomas psal 1999g :)
velikost je velka s kratsi sedlovou trubkou, pocita se se sedlovkoum 400mm vytazenou skoro na max
Proč to? Když už custom geo, tak bych dal radši delší sedlovou trubku kvůli namáhání…
Přesně, ať jsou kolena hezky omlácený a váha jde nahoru :D.
ja zas chtel co nejvetsi pohodli od carbon sedlovky
a taky se mi libi vetsi sloping
Já bych to tipl na 2,22 kg…jelikož pán je asi jen o 2 čísla menší než Kobe Bryant
To bude asi reálný číslo. Moje 19" z Reynoldsu 853 má taky cca. 2,2kg, ale matroš je tlustší. Naopak přítelkyně má silničku ze Zony vel. 54 – váha. v původním laku dle foto…
To je ten Sfinx, který lakoval Tomáš v designu ala Baum?
jj
Už to máš komplet? V galerii jsem našel jen rrozestavěnou verzi.
Mám, ale ještě potřebuje doladit drobnosti a nafotit. No a vzhledem k tomu, že v sousední dědině se bude přestavovat taky jeden top ocelák, tak asi uděláme společné fotky…:)
vyfotil jsem lepsi fotky
Ten Gerät vpředu se nedělá v černé?
asi jo, i takto to bude dobre
Černá by byla lepčí…
Ale kuš – raw a bílá je nejvíc :-)
Kubad taky něco takového psal…:D
takhle to nejak bude vypadat, jeste budu ladit rizeni a hadice
Hele to je moc hezký.
Mňam!!!
Kdyz tak koukam, jakym tempem pribyvaji prispevky v tomto threadu, tak uplne vidim, jak si lide ze SB mnou ruce:)
mám je za kopcem, tak za ně kopu, to dá rozum :-)
Kdybys byl srdcař, tak už máš jednu nedodělanou ocel (bez laku) v garáži…
když já právě musím začít šetřit na to blbý auto :-)
Moulové, kdybych věděl, že z vlákna SB budou kecy v kleci o pánvičkách, vyhulil bych se na to. Ostatně, takto končí většina vláken.
Proč nevyužiješ možnost blokování příspěvků?
To by bylo nudný jak americký fóra
Aneb vítej na B-F.
Zablokuj celou větev od nožů nahoru a je to. Zas ale celá tahle diskuze ti to vlákno drží nahoře…
uvažuji o ocelové silničce na campě, nedávno jsem psal dotaz na možnosti materiálů, barev a zatím to vypadá, že požadavky nejsou nereálné, uvažuji, že se do Chocně podívám osobně a proberem detaily. Moje vize zhruba tak jak na fotce, pastelová musí vládnout …
Co se týká silnice, tak bych možná zkusil spíš Rozzom Štěrbu nebo Kovaříka…nevím, jestli s tím kluci maj nějakou zkušenost…
Můžu se zeptat jestli to ultra dlouhé lanko přehazovačky (třeba i u borců na Tour) je schválně a má nějaký význam nebo je to jen „lenost“ ? :D
Jak bys ho tam chtěl mít?
Toto ještě celkem jde, ale viděl jsem že na tour to měli málem až k niplím.. Má to teda nějaký význam?
Silniční šaltry se nedělají shadow a lanko je vždycky vedené po spodní vzpěře zadní stavby. Když uděláš smyčku s malým poloměrem, bude mít lanko větší odpor a řazení nepůjde hladce.
U silnice je to jedno – zachycení lanka třeba o větev neřešíš. Takže pro hladší chod klidně uděláš pořádnou smyčku…
Aha, o silnice se moc nezajímám a žadnou doma nemám tak nevím :D dík
Tak tohle je moje
luxuska :)
Ten privod bowdenu do naby nesel dat jinak?
Neni ten prevod moc do tezka, uslapnes to?
Vy mě všichni s těma kolama neskutečně serete :-)
Parádní!
proste bud chlap a taky si porid ocelovy 29er :)
Když já ještě úplně přesně nevím, jak bych ho postavil. Musí to ještě dozrát.
Představa o rámu by byla, rozhodně bych chtěl taper hlavu, pevnou osu dozadu a vidlice bude mít maximálně 100mm (na 95% upravený Epicon), protože víc si nemůžu dovolit, ale jinak ještě nevím.
Ale tak dulezite je, ze zraje ;)
Paráda. Dostal mě ten PAUL.
Jako na pohled krásný, to jo, ale kontrast Paul/Deore, to je mazec…:D
No a pak mě dostala ta punková čepička na ventilku vidle…:D
coz deore bych jeste v pripade klik kousl, ale RST first :)
Nicmene jako celek to vypada paradne a vo tom to je
nádhera, tu vidlu jed fakt doprdele ale
Něco takovýho s řemenem bych mooooc rád :)
Taky mám něco ve výstavbě… :)
Co to je za kazetu?
tipuju X01 :)
X01?
jj x01 :-)
Hmmm, vypadá perfektně…na něj potřebuješ tu Elitku?
přesně tak :)
Musím říct, že ty detaily jsou fakt pěkný…
Prosím Tě, odkud jsi? Budu se pouštět do stavby na oceli, tak bych se hrozně rád na nějaký rám od Single Be podíval..
To samý Lucase a Gorre nebo ostatní, pokud možno v Praze..díky moc!
Ja jsem ze Slanyho. To mas kousek. Rad ti ho predvedu:-)
ja jsem P6 Suchdol, neni problem. Ale nejlepsi mas se domluvit primo s T. Kutinem, myslim, ze dela taky v Praze.
Novej Raw 29 . Celkem porno barevná úprava, to bych si dokázal představit jako svoje :).
Nepodělat osazení a bude to pecka.
O hodne lepsi nez to predchozi preplacane dilko. Teda az na ty suprmansky znaky. Za chvili to bude masovka.
Samotný rám nikdy přeplácaný nebude. Mě spíš tyto super barevné úpravy přijdou jako docela úlet, když se na tom jezdí a jsou tam komponenty, často nejlíp vypadá jednobarevný lak.
Vys prezentovany model Kom mi teda preplacany prisel i jako samostatny ram. Samy napis,sama linka a je fakt, ze dily tmu daly korunu
Každému se líbí něco jiného, ale to co píšeš, je docela přehnané, ta grafika na rámu, je tak nenápadná, že už pomalu ze střední vzdálenost není pomalu vidět. Zlatá je věc vkusu, ta se často nelíbí, ale důležité je, jestli se líbí majiteli.
Docela by mne zajímalo na čem teda jezdíš? Titan bez nápisu s komplet černým osazením se strhnutýma nálepkama a grafika na doplňcích sundaná acetonem?
To co jsi popsal v poslednim odstavci by mohlo byt super :D
to je aktualne muj setup :) 2× enve logo, stealth logo english a cerny logo litespeed, vic uz nic :)
Presne,kazdemu se libi neco jineho. Takze nevim,proc by muj nazor mel byt prehnany. V porovnani se supr jednoduchymi ramy, co jsem od nich videl,mi to proste preplacane prijde a hotovo. Samozrejme to neporovnavam s masovou produkci, i kdyz co neni muze byt.
A jo,to co popisujes by se mi libilo. Sam bohuze stavim na preplacanem Spicy Team, ale je proste dobrej.
V jednoduchosti zatím vedu a asi mě hned tak někdo nepřekoná :D
az na to silene epicon logo a SLX kliky jsou taky docela vyrazne .))
Raw, černá, bílá, červená, modrá, zlatá… já ti fakt nevím.
Zrovna Ty chceš s Tvým LV, kde to máš stejně někomu něco vyčítat??
on netvrdi ze to ma jednoduche :D
Copak ti něco vyčítám?
A ani jsem netvrdil, že to nemáš hezké. Mě se to líbí, rám je perfektní, barevné sladění bych dotáhl – buď zlatá nebo modrá, ale totální jednoduchost, kterou ses oháněl, si představuju jinak.
Já myslel rám – tam už nic ubrat nejde ;)
Zbytek už je vkus každého soudruha.
Ale jde.
Celé řešení uchycení přesmyku a vedení jeho lanka mi přijde docela nevzhledné, spíš bych volil nějaký E-smyk a vedl to spodem. Sedlovka u ocelového rámu mohla být upnutá bez přídavné objímky, zadní patky bych dal spíš 142×12, čímž by se celé zjednodušily, hlava mohla mít opravdové integrované složení… místo pro tuning je prostě vždy.
Ještě přesmyku – dívám se na to ještě jednou a ečko by se tam asi fakt nevešlo.
Ale jinak nesrovnané nápisy na pláštích to je vrcholné diletanství! :-D
PS: proč mají ráfky rozdílně umístěnou grafiku vůči ventilkům?
Co je E-smyk? Jestli elektrický smyk, tak NIKDY! ŽÁDNÁ elektrika na bajka.
Přesáhl jsi moje rozlišovací schopnosti… u ráfků vůbec nechápu o čem píšeš
Smyk ktery se chyta pod misku stredoveho slozeni.
U rafku pise zrejme o potiscich, na prednim je otocen opacne nez na zadnim kole.
Dám to pod tebe.
Přesně tak. Na fotce jsou oba ventilky nahoře, ale na zadním kole je nápis Spank vlevo a na předním vpravo.
Vypadá to, jako by jeden byl zapletený obráceně.
A proč je vlastně jeden náboj černý a druhý zlatý, byl to záměr?
Ráfkům je to asi jedno, jak jsou zapletené, ne? Směrové snad nejsou.
Náby byly záměr. Vepředu se mi zlatý nelíbil (oba zlaté by byly cikánská diskotéka) a vzadu by černý byl nuda.
Gunsmoke… Podle mě by k Raw rámu byly úplně parádní.
? Na mě musíš pomalu :D Jsem tak spokojený, že jsem přestal komponentové dění úplně sledovat…
Gunsmoke neboli bývalá XTR šedá :)
Nebyly ty XTRka spíš matný?
Tenhle model jsem měl na mysli. Ale hádat se s tebou o barvě nebudu, na to dneska nemám náladu :)
Ten je lesklej, ale zase nemá ten odstín do modra… Když se bavíme o nábách, tak jsem myslel, že máš na mysli tyhle . Ty mi přijdou podobnější, ale matný.
Prostě taková ta blbá barva, která se nehodí k ničemu.
Gunsmoke je jiná barevná úprava Hope. Taková šedomodrá , na fotkách moc nevynikne, ale v reálu je to fakt zajímavá barva.
Aha. Primárně se neřešil design. Zvolily se komponenty a pak vybíraly barvy. Ale nechybělo moc a měl jsem tam modré Spank Oozy :D
http://26bikes.interbikes.eu/…/29869/1.jpg
Kliky už kluci umí udělat ve svém designu. Marek je má na Variatoru. Třeba časem dojdou i na náby :)
Těch klik je víc, vím dokonce i o jedněch SingleBe XTRkách :).
Ráfkům je to úplně jedno, jen to prostě blbě vypadá. Ale jak vidíš, někteří lidé jsou na to senzitivnější a jiným je to šumák – kdyby mi to takhle někdo zapletl, tak by mě to štvalo.
Mně to je úplně jedno. :) Hlavně, že Spank.
No a to je nejdůležitější. Kecama z netu si nenech kazit radost!
PS: sladěné to ale fakt moc nemáš :-D
Mám to přesně tak, jak to chci mít ;) A nic bych neměnil. Polepy z vidlice strhávat nebudu a když už je tam modrá, tak jsem chtěl i dozadu modrý clamp. O zlaté nábě jsem psal, proč tam je. A SLX kliky se mi líbí. Naopak Deore páčky jsou pro mé oko hezčí než SLX.
Prostě kluci udělali přesně, co jsem chtěl (dokonce sehnali i černé spanky) a jsem 100% spokojený. Všechno v černém, šedém, nebo zlatavém, by sice bylo sladěnější, ale taky nuda. Cizí názory jsou mi u … (nic ve zlém).
Cizí názory jsou mi u … (nic ve zlém).
Kdyby to byla 100% pravda, tak tady nic nepíše, ale to už si přeber sám…
HLavně předávám osobní zkušenosti se spolupráce s SB. Podle mě si to kluci zaslouží…
Začínám chápat, proč někteří tohle fórum nazývají ***** fórum – řešíte pičoviny.
„…řešíte pičoviny“
Avotomtoje! Co jiného bys chtěl na netu řešit?
Začínám chápat, proč někteří tohle fórum nazývají ***** fórum – řešíte pičoviny.
To máš pravdu. Protože tu najde dva typy lidí. Buď ty, kteří už to mají v hlavě srovnané a v podstatě nepotřebují nic důležitého řešit a baví se blbostma (třeba různýma drobnýma provokacema) a pak ty, co nemaj ani šajnu a ptají se furt dokola na samé pikačoviny :-P
To takhle kopeš kolem sebe jen protože ti někdo vyvrátil ten očividnej nesmysl, že to tvoje barevně splácaný kolo nejde v jednoduchosti překonat? Nechci vědět, co předvádíš, když opravdu o něco jde.
Kopu?? Tohle je můj pokorný a smířlivý tón.
Jak říkám, potom nechci vědět, co předvádíš, když o něco opravdu jde…
Trhám hlavy
Chapej, estetickej dojem v prdeli.
A navic po takovym prohlaseni si ani nic jinyho cekat nemohl:)
To bych teda neřekl, takovýho haraburdí na tom! Opravdová jednoduchost je jedině single :)
Ve svarech a ostatnich detailech je porad hodne velky prostor na zlepseni. Lak by chtelo videt na zivo, zadna fotka realitu nezachyti.
Jo, lak teda boží!
Uvažuji od SB o silničím rámu pro sportovní ježdění z 725 nebo 525, co vy, oceláři, na to? Rozhodl jsem pro ocel po dočtení knihy od Robba Penna – Je to jen o kole, zkrátka chci originální rám postavený přesně na míru z klasických kulatých trubek.
Snažím se někde dopátrat, jak jsou na tom 725 a 525 váhově. Nižší sady ve mě evokují zbytečný váhový nárůst. A ještě je otázka, co si představuješ jako „sportovní ježdění“?
Máme doma silničku Sfinx ze Zony a přítelkyně je po pár projížďkách velice spokojená. Dřív měla starého 11kg oceláka s 3*8. Sfinx má na sobě trochu karbonu a váhu pod 8,5kg, která bude výhledově ještě klesat.
Za mě ocel na pohodové ježdění rozhodně ano, na závodění spíš ne.
Mám v emailu od Toma ze SB hmotnosti trubek na 29er. Posílal mi to, když jsem s ním řešil svůj bike.
Jinak o ocel silnici (konkrétně SB) do budoucna taky uvažuju;)
edit: teď koukám, že mám porovnání jen 725 vs zona… tak nic..
Na silnici závody nejezdím, baví mě její rychlost, akcelerace, tah za pedálem. Najedu na ni 90% najetých km/rok. Délka vyjížděk od cca 20 do 100+ km, jak kdy …
Promyslel bych to s tou ocelí. Umí Tomáš sehnat třeba tu Zonu nebo R 853? Do toho bych šel asi spíš než do 725. Ještě je teda otázka, o kolik to bude dražší. Reynolds je (prý) o něco dražší (a méně dostupný) než Columbus. Pak je taky potřeba, aby sis pořádně odladil geometrii. Nevím, jak moc se kluci vyznají v silničkách…
neblni rám z 853 by vyšel na víc než průměrný carbon
Těší mě, že mám doma 2…:)
no všaks to taky kupoval jako historickou raritu za směšnou cenu, si vem kolik ten RM stál původně :D
takže máš doma teoreticky 2 nadpůrměrný karbon rámy a ve skutečnosti pár kilo sběru :-)
ta sedla :D
A víš, co je na tom nejlepší? Že mi to vůbec nevadí…;)
Nevím co umí sehnat, a nevím jaký je rozdíl mezi 853 a 725. Čerpám jen z toho co má na webu.
sehnat pude asi ckoli je to jen otázka pěněz ale 853 stojí minimálně 2× tolik co 725
tento, svym zpusobem iracionalni duvod, je jednim z mala duvodu, proc jit do ocelovyho ramu.
Dotaz pro znalce ocelových trubek.
Jaký je rozdíl mezi tepelně zpracovanýma trubkama (Columbus Zona, Reynolds 725) a základníma dvojitě zeslabovanýma trubkama? Jde mi o životnost, tuhost, korozivzdornost, atd.
Jde mi o to, jestli jsou ty lepší – dražší trubky limitovány tím, že jsou zeslabované na úkor zivotnosti a tuhosti… Díkes ;-)
up