• EasyShare

    Ahoj všem, chtěl bych založit thread o tomto modelu. Mám kamaráda, který má taktéž tento stroj. Kpoval jej přímo u šírera v Berouně ve verzi Mirage. Ovšem prý má karbonovou sedlovku a sedlo Pavé Eco. Já kupoval 501 přes ikolo.cz a sedlovka je PZ Racing 2.3 Alloy (tak by to ale mělo být ne?) a sedlo mám Pavé Sport, nikoliv Eco.

    • Nezná někdo rozdíl mezi těmito sedly ?
    • je sedlovka 2.3 Allo pro 501 Xenon standartní? (tedy ne karbonová?)
    • řídítka jsou ovšem jiná, to nechápu- konkr. Bontrager Select OS (místo PZ CR 2.3 OS -ta jsou lepší?)

    Díky moc

    0 0
    • palkac  

      šírer dělá kopletní skládačky na svých rámech. tj. co si kdo objedná, to má. samozřejmě má nějakou ustálenou nabídku, ale spíš pro to, aby ukázal co kolik stojí. Takže když si ten eshop objednal tuhle konfiguraci, tak to tak prostě je.

      0 0
        Výběr z produktů
        Superior X-ROAD 9.3 GF kolo, matte carbon/white Skladem 1 kus

        Novinka -9% Superior X-ROAD 9.3 GF kolo, matte carbon/white

        od 60 599 Kč -9% MOC 67 499 Kč

        TIME ALPE D’HUEZ DISC kolo, gloss carbon Skladem 1 kus

        Novinka TIME ALPE D’HUEZ DISC kolo, gloss carbon

        177 999 Kč MOC 228 999 Kč

        Giant TCR Advanced 2 Disc Pro Compact kolo, hematite Skladem 2 ks

        Novinka -10% Giant TCR Advanced 2 Disc Pro Compact kolo, hematite

        61 199 Kč -10% MOC 67 999 Kč

        Přejít do shopu (Kola / Silniční)
      • EasyShare  

        No to je už jedno…

        • zítra nesu kolo na seřízení, špatně přehazuje, dokonce jsem shodil i řetěz, taky slyším divné zvuky při jízdě u přesmýkače. Přecejen mi to technik říkal po seřízení nového kola, že po dvou dnech a časem to bude úplně rozladěné.
        • ohledně rachtání v místě pravé brzdové páčky mohu potvrdit, že se to netýká přehazovací páčky. U brzd. páčky je jakýsi kovový knoflík, který když přepnu na druhou stranu, tak páčka popojede dál od řídítek a brzdové špalíky se oddálí od kola. Netuším, k čemu to je dobré. Ovšem v tomto případě to nerachtá. Co tedy mám udělat, aby to nerachtalo ani v zkl. poloze???

        Díky

        0 0
        • nooski  

          Hmm, kolo by po kvalitním seřízení mělo fungovat mnohem dýl než dva dny. Divný zvuk u přesmykače je škrtání o řetěz? Rachtání v pákách může způsobovat volná koncovka brzdového lanak, já lanko vytáhl oblepil ho takovou tou „cenovkou“ a narval zpátky a je klid, už to nerezonuje. Ten čudlík je tam z prostého důvodu. Když vyndáváš kolo z rámu nebo vidlice, tak ten kolík přehodíš – brzdy jdou dál od ráfku a kolo můžeš pohodlněji vyndat, říká se tomu vyhazovák.

          0 0
          • EasyShare  

            Tyjo, díky…jsem rád, že vím, proč to tam je…

            • škrtání o řetěz je asi nejpravděpodob­nější,určitě…
            • já totiž musel dávat hned po obdržení kolo na seřízení, přišlo mi totiž v krabici, tak jsem pochyboval o 100%ním seřízení od dodavatele
            • takže jina kta brzdovka, co bych měl říct v servisu, že mi mají dotáhnout, aby to nerachtalo???

            Ještě jednou díky

            0 0
            • nooski  

              No oni v servisu ti řeknou, že to tak normálně rezonuje:) Dělá to na hrubším asfaltu a na dírách že? Jak říkám vytáhnout lanko od brzdy a tu hlavičku nějak šikovně oblepit něčím, aby tam v té páce nebyl kov na kov a ono to přestane. Je to můj homemade zlepšovák.

              0 0
              • EasyShare  

                Máš recht, přesně tak se to nejlépe projevuje…

                • jinak ten přesmýkač to je opravdu, takže je to určitě špatně seřízené…
                • zatím ahoj, zítra dám vědět, jak vše dopadlo v servisu
                0 0
                • EasyShare  

                  poslední dodatek. zjistil jsem, že hluk hodně taktéž zapříčiňuje přímo přehazovačka. Zkoušel jsem pootáčet šroubkem na rámu ( tedy napínání a povolování lanka), ovšem to mělo vliv jen na schopnost přehazování. Vypadá to přímo na sklon přehazovačky, jelikož při přidržení přehazovačky v určité poloze byl ten hluk za točení pedály již normální. Takže to se musí přehazovačka nastavit přímo imbusem ???

                  0 0
                  • nooski  

                    Campa je obecně hlučnější, než shimano ale jen v určitých mezích. Jak je třeba přehazovačku naklonit? Do stran? Pokud ano, tak je křivá výměnná patka přehazovačky a v servisu by ji měli narovnat. Pokud to škrtání způsobuje vzdálenost přehazovačky od pastorků, je nutno více napnout/povolit napětí přehazovačky šroubem, který by měl být snad někde u patky.

                    0 0
                    • EasyShare  

                      Tak už je kolo v servisu a bude seřízeno až ve čtvrtek…

                      • ohledně toho rezonování technik nic neslyšel, což nechápu,

                      to je jedno, na funkci to nevadí, ale na horší asvaltce je to nepříjemné. Mohu to upravit sám, nebo to musím poslat na záruč. reklamaci???

                      • bohužel nevím, jak se to má rozebrat (kryt), abych se k lanku dostal

                      Díky

                      0 0
                      • nooski  

                        No jasně že v servisu o tom neslyšel, ti lapaji nikdy o ničem neví. Mi taky tvrdil, že to prostě rezonuje a nedá se s tím nic dělat. Je třeba povlit lanko úplně z brzdy pak páku co nejvíce přitlačit k řidítkům a tam je takový váleček s dírkou, kde je usazená hlavička lanka, tak stačí na lanko zatlačit a ono to vyjde ven. Pak je třeba tu hlavičku něčím oblepit, ale tak akorát, aby se zase zpátky vešlo do té díry v tom válečku. Nejlepší by bylo, kdybych to nafotil, ale právě čekám a digitální foťák a protože narozdíl od zbytků světa pošta u nás nedonáší balíky do 24hodin (hehe za tu reklamu bych je zavraždil). Předpokládám, že zítra bych snad už mohl ten foťák mít a mohl bych to nafotit.

                        0 0
                        • m.arek1  

                          ja tam vzdy napatlem vazelinu a tiez je to v poho … zarezonuje to fakt len na dlazobnych kockach a to by spravilo nech by si tam narval asi cokolvek … mam zaroven dobry pocit ze to urcite nekoroduje :o)

                          (inac mam podozrenie ze to nerezonuju ani tak tie hlavicky laniek vo valcekoch – lebo tie su napinane tahom tych brzd alebo presmykaca a prehadzovacky – ale skor to ukotvenie brzdovej paky samotnej o telo paky – plast o plast a stym proste NIC neurobis – tam ista vola musi byt a patlat tam vazelinu je blbost lebo budes mat od toho zakazdym ruky pri jazde)

                          0 0
                          • nooski  

                            Já se rezonancí zbavil právě díky oblepeí těch válečků. Na kostkách rezonuje celá páka, protože řadící páčka naráží do brzdové. S tím asi nic moc udělat nejde, ale je mi to celkemjedno, protože na kostkách mi rezonujou i zuby:) Hold RB toho moc nepobere.

                            0 0
    • petrun  

      Já to mám na Veloce a měl jsem tam taky PZ a Pavé sport. Rachtání ze začátku mohu potvrdit. Po zajetí, promazání a několikerém seřízení (lanka časem povolí) jsem to vyladil a rachtání zmizelo.

      www.bike-forum.cz/…se_biky.html?…

      0 0
      • EasyShare  

        Díky za odpovědi !

        • až bude kolo doma, tak na to mrknu a když mi to nepůjde, tak jej hodím do servisu (viz. bicycle.cz v Praze), říkali mi něco o 100,–.
        • hlavně aby mi to kolo dobře seřídili (přsmýkač, přehazovačka-sklon…), věřím, že tomu tak bude, vždy jsem tam byl spokojen…
        • dnes jsem se byl podívat busem v Berouně a šírer mě docela překvapil, bylo co vybíret (ne jako v drpa sportu apod.), prodávající byli v pohodě a pomohli mi s výběrem oblečení apod.,tak by to mělo být všude, mohu jen doporučit…
        • Myslíte, že Pavé Sport je lepší než Eco???

        Ahoj

        0 0
        • petrun  

          Myslím že není. Na Eco jsem se svezl v ČB před krámem a bylo pohodlnější. To už je ale fuk. Dal jsem tam svoje osvědčené Selle Italia Filante Gel-Flow a karbonovou sedlovku. Pavé Sport jsem dal na MTB a tam díky širokým pneumatikám funguje dobře.

          0 0
          • EasyShare  

            Ještě jedna otázečka, koupil jsem si BBB Navigator 2. Nevíte někdo jak na výměnu skel? Podle návodu mi to nejde, bojím se, abych nezlomil nosník. Díky

            0 0
            • EasyShare  

              Tak už to mám, ty skla stačí jen vytáhnout. Výrobce dodal špatný návod do krabičky jak v AJ, tak v CJ. To je pech a já s tím nosníkem lomcoval podle návodu…Dobrou

              0 0
      • m.arek1  

        ja som akurat v sobotu menil kompletne kabelaz (lanka a bowdeny) a tiez to musim po kazdej jazde zatial doladovat … ono chvilu trva kym si to „sadne“ ale potom to uz ide hladko … len treba mat trpezlivost a cit v rukach ked to ladis … doma ho obrat hore kolesami a posteluj tie cudliky na napinanie lanka a potom toc prevodnikom/klukami a prehadzuj hore-dole (najprv prehadzovackou a potom aj presmykacom) a dobre pocuvaj ci to necvaka neskrta a ci to ide hladko a ak skrta alebo cvaka tak hladaj odkial (skrtanie je VZDY od presmykaca a cvakanie VZDY od prehadzovacky) … niekedy fakt staci minimalne pootocenie toho nastavovacieho srobu …

        toto je asi najlepsi sposob ako sa zzit s tym bicyklom – naucis sa poznat jeho „zvuky“ takto v tichu doma a potom ta to proste neprekvapi ked budes niekde vonku a nieco zacujes – uz budes vediet co to je a co s tym urobit …

        v servise ti to vzdy odflaknu a najma sa nic nenaucis a nebudes to vediet opravit ked budes vonku … a to je obcas pruser … a tiez je to lacnejsie :o)))

        ja si servisujem bicykel (ten v profile) doma od zaciatku sam … jedine co neviem opravit je stred lebo na to nemam kluc ktory sa mi nechce kupovat lebo je dost drahy a najma uz ho asi nebudem potrebovat (coskoro by som rad dal novu sadu – centaur) – ale doteraz som to za tych 7–8 rokov potreboval rozobrat raz … na vsetko ostatne ti staci sada imbusov a vidlicovych klucov stahovak prevodniku a kazety nitovacka na retaz montpaky na pneumatiky pracka na retaz a hotovo

        0 0
        • EasyShare  

          Už bych se rád projel, ale musím čekat…Snad pojedu na horákovi, ikdyž to už mě moc nebaví.

          • byl bych kdyžtak rád za nafocení postupu pro zlepení toho válečku,Díky
          0 0
          • nooski  

            Takže, nejprve je nutno povolit lanko v brzdě šroubem, kam ukazuje šipka. Nemusí se vyšroubovat úplně, stačí, aby se s lankem dalo volně pohybovat.

            0 0
            • nooski  

              Jakmile je lanko volné, je třeba zmáčknout páku a objeví se ten váleček (1), ve kterém je hlavička brzdového lanka (2). Stačí ten váleček něčím jakoby podebrat a pomoci si tlačením lanka jakoby směrem od brzdy přes bovdeny do páky. Možná pomůžou nějaké tenké kleště. A vytáhnout lanko ven.

              Pokud je lanko u brzdy krátké, nebo je na něm konocvka, která brání, je třeba ji sundat (nejlépe kleštěmi). Pak je důležité dávat si pozor, aby se lanko a konci netřepilo, pokud jo, tak jednotlivá vlákna lze zpátky „namotat“ ve směru pletení (tuším ve směru hodinových ručiček). Koncovky se dají koupit v kameňáku za pár šupů a je dobré mít pár doma. Nasazují se jednoduše – prostě se nasadí na lanko a pak kleštěmi lehce zcvaknou, aby držely.

              0 0
              • nooski  

                Lanko je venku, můžem ho něčím oblepit (červeně označené místo). Stačí tenká vrstva, která zamezí kontaktu kov/kov. Pak se lanko dá zpátky na místo a dole u brzdy jej potáhnem, aby zapadlo na své místo.

                0 0
                • nooski  

                  A teď stačí lanko zase upevnit v brzdě a utánout. Dám jeden tip na seřizování, o kterém ne každý ví. Na fotce je označen malý inbusový šroub (z boku brzdy), jehož utáhováním respektive povolováním se dá krásně vycentrovat brzda.

                  Hlavně pozor na správně seřízení brzd. Není to sice nic složitého, ale brzdy jsou tak nějak často hranicí mezi bytím a nebytím že ano:) Takže před jízdou se přesvědčit o správné funkci.

                  0 0
                  • EasyShare  

                    Supr, moc díky. zítra až bude kolo zýpět, tak se na to mrknu a dám vědět…

                    0 0
                    • EasyShare  

                      pardon:zýpět=zpět

                      0 0
                      • EasyShare  

                        Tak kolo už mám, jsem spokojen tak středně. Je znát, že to seřizovali, ale když mám těžký převod, tak to trochu rachtá. Takže páčku přehodím 4× a pak už to u přesmýkače nerachtá. Jenže když chci přehodit na malý tác, tak jde tlačítko dost ztuha,ale jde. Tak nevím, jestli to nějak vadí???…

                        0 0
                        • EasyShare  

                          Ještě mi servisák říkal, že mám trochu vůli v předním kole a že prý neví co s tím. musím potvrdit, že lehká vůle u před. kola je opravdu (lze s ním hodně decentně pohnout ze str. na stranu). Tak nevím, jestli je to v normě???

                          0 0
                          • nooski  

                            Nahoď kolo do fotek i s popisem, ať víme co tam máš. Doladění přesmyku je někdy celkem složité a na velký převodník a pořádném záběru to prostě pracuje a může škrtnout, jde o to jak moc, to se přes net blbě radí. Vůle v předním kole se mi nezdá.

                            0 0
                            • EasyShare  

                              Seřízené to v podstatě je celkem dobře, ale ne nejlépe. Rozhodl jsem se, že se do toho nebudu montovat a někdy později kolo pošlu do Českých Budějovic, odkud je (dopravu hradí oni)- u nich mám nárok na garanční prohlídku a určitě bude ikolo o dost profesionálnější než servis u mě.

                              • ta vůle přeního kola: v Šíreru říkali, ať si to hlídám. Pokud se to bude zvětšovat, tak je to jasné. Mluvili něco o případném dotažení kónusových nábojů…
                              • v návodu ale stojí,cituji: „Nábojeněkterých kol jsou uloženy na 2 průmyslových ložiscích, která v době záběhu (cca 0–500km) začnou vykazovat malou vůli,jejíž vznik je nezbytný pro dobrý chod ložiska.......“
                              • tak nevím, co si o tom mám myslet, u zadního kola tenhle problém není.(respektive, lze jej naklonit k brzd. destičce, ale necítím tam prsty ten decentní pohyb)
                              0 0
                              • Hanato  

                                v návodu ale stojí,cituji: „Nábojeněkterých kol jsou uloženy na 2 průmyslových ložiscích, která v době záběhu (cca 0–500km) začnou vykazovat malou vůli,jejíž vznik je nezbytný pro dobrý chod ložiska.......“

                                No a ted jde o to, jestli tam mas prumyslove lozisko, nebo konusove. Predpokladam, ze konusove, protoze jinak by o nich u sirera asi nemluvili. Takze v tom pripade se te tato veta netyka…

                                0 0
                                • EasyShare  

                                  Těžko říct, ale po 240km, které jsem zatím najel (což není na nové kolo moc), by tam podle mě ta vůle být neměla. Jde hlavně o to, že se pak na horší asvaltce, kde jsou větší otřesy může dotýkat brzdové destičky a tím pádem může docházet k drhnutí.

                                  • technik u nás mi říkal, že je vůle v přením kole, již když jsem to tam dával. Na tom něco bude. Při odběru dnes mi řekl, že tam ta vůle je a pak něco v tom smyslu, že se do toho raději nehrabal kvůli prům.ložiskám,když je kolo v záruce.
                                  • jednoznačně s tím nic nesvedu, kolo jsem 2× sundaval a pak jej pořádně ve vidlici utahoval ovšem marně. Připadá mi, že ta vůle je v ložiskách zcela jasně…
                                  • mohu tedy sundat před. kolo, sedlo se sedlovkou a řídítka přivázat k rámu, zabalit do krabice a poslat to do Budějovic přes 24h přepravní službu.
                                  • Co si o tom myslíte Vy ??? Jak se rozhodnout ???
                                  • Nejsem si jistý, ale bojím se, aby se s kolem po dalších kilometrech něco nestalo.

                                  Předem díky za rady

                                  0 0
                                  • Hanato  

                                    No pokud je to prumyslove lozisko tak tam miniaturni vakt muze bejt, ale minuaturni myslim fakt minuaturni, ne ze ho upnu do vidlice a u rafku se to bude vaklat o pul centaku, uz milimetr je dost. No prumyslovy lozisko nejde rozebrat (vsechno jde rozebrat, ale nemusi to pak jit slozit ;-), takze pokud tam ten vakl je velkej tak bych to predni reklamoval…

                                    0 0
                                    • EasyShare  

                                      Už jsem to domluvil a v úterý to odešlu. Rozhodně tam ta vůle je větší než by měla být. Zadní kolo je úplně o něčem jiném. Chvíli to hold na horákovi vydržím…

                                      0 0
        • EasyShare  

          Mám ještě jeden takový technický dotaz. Občas se mi stane za jízdy, že když přehodím na jiný tác přesmýkačem, tak dojde k seknutí pedálů. Dnes mi pomohl pohyb pedály vzad. Leda že by přesmýkač tak zabočil k danému tácu, že řetěz na původním tácu je tím přesmmýkačem bloknutý…To je moje teorie, ale těžko říct. Párkrát se to již stalo (4–5× vzhledem k mým najetým 257km). Netušíte v čem je problém ??? Předem díky moc

          0 0
          • EasyShare  
            • teď si nejsem jistý, ale taky mi pomůže vrácení se na původní tác a pka znovu přehodit.....
            0 0
          • Sabbath  

            To bude špatně seřízený přesmyk, konkrétně dorazy. Jak tady čtu tvoje problémy s koupeným kolem, tak jsem rád, že jsem si ho skládal sám:)

            0 0
            • EasyShare  

              Šírer dělá supeer kola, akorát mám trošku smůlu, ovšem to se vyřeší. Kdybych se v kolech už vyznal, tak si taky silničku sestavím sám. Je to fakt paráda, mít tam co chceš. Jinak kromě Šírera jsem mohl mít max. Trek 1200, ale ten bych řekl má mizernou zkl. výbavu. Takže bych měl tedy napsat do problémů špatně přehazuje přesmykač (dorazy)??

              0 0
              • Sabbath  

                Správný mechanik by to měl seřídit tak, aby se to nestalo. Je to jak píšeš tím, že se řetěz zasekne o převodník a vodítko přesmýkače. Bude tam blbě nastavený horní doraz.

                0 0
    • EasyShare  

      Tak jak jsem psal o tom dobrém technikovi u nás v bydlišti, tak je to pravý opak. Ten dědek estojí za nic. Když jsem tam byl naposledy na seřízení (převody byly hodně rozladěné),tak kolo přijmul a když jsem mu řekl, že bych rád taky doklad o ponechání kola u něj. On na to, že mu to tam lidi nechávaj běžně bez papíru,já řekl,že tohle kolo bych si pak jen tak nemohl dovolit. Tak se nas… napsal papír a řekl,že pokud přijdu bez něj, tak mi kolo nevrátí. Tvrdil,že to rachtání lanka ve válečku u brzdové páčky neslyší, když mlátil pěstí do řídítek. To už bylo na mě moc a odešel jsem. Po 3 dnech těšení na seřízené kolo jsem byl extrémně zklamán, dědek za 200,– snad skoro nic neseřídil. Bylo to v prakticky stejném stavu. Akorát mi řekl o nějaké vůli v předním kole.

      • to už jsem řešil přes prodejce, kde byly opět menší problémy, kolo přišlo a u něj napsáno,že vůle je normální a to rachtání lanka ve válečku je o údržbě. No,to jsem byl zděšen. Pak jsem kolo dosestavil a byl jsem mile překvapen. Kolo bez vůle a převody se super přehazují. Akorát to sekání řetězu o přesmykač jsem ještě nevyzkoušel, protože jsem byl teď nemocný. Rachtání toho lanka nevidím jako něco podstatného,když mi to nějak bude vadit,tak na to mrknu…
      0 0
      • EasyShare  

        Jo a ten dědek u nás mi ještě narážkově řekl,když jsem se zeptal proč je kolo poměrně hlučné,že campagnolo není taky nejlepší. Přitom tam měl kola,takové ty podvraťáky. Raději jsem nic neřekl,protože by to nikam nespělo…

        0 0
        • nooski  

          hehe Campagnolo není taky nejlepší:) Dědek bude „obrovský“ znalec se smyslem pro humor.

          0 0
          • Karaya  

            Možná měl jen říct, že se Shimanem neni tolik prace :P

            0 0
            • nooski  

              Další vtipálek:) Možná je Campa trošku těžší na seřízení, ale kdo není vyloženě lama, to má seřízené hned, ovšem potom na Campu není třeba dlouho sáhnout a to ani na řetěz ;-)

              0 0
              • vlkouš  

                ta sama zkusenost, ale zatim mam najeto jen 3000 zcela bez udrzby, jen obcas namaznu retez. v.

                0 0
                • nooski  

                  Na obyčejném Xenonu 05 mám nalítáno za necelé dva roky zatím přes 9200Km a akorát včera jsem vyměnil první řetěz, sice ještě nebyl ani pořádně na druhém zoubku měrky, ale preventivně a starý půjde časem dožít na horala. Řazení funguje parádně, přehazovačka funguje parádně, jenom kliky se mi nelíbí, ale funkčně bez problémů.

                  0 0
              • Karaya  

                Ja zase jezdim bez potreby udrzby na Shimanu, jedine co ma Campa lepsi je retez – pouzivam taky C10 .-) Jinak to radi lehceji, lip se to drzi, brzdi to o dost lepe a je to levnejsi.. Mne bylo na zacatku jedno jestli to bude Campa nebo Shimano, chtel jsem abych mel za ty prachy to nejlepsi a to se povedlo.

                0 0
    • vlkouš  

      mam 701 mirage, zatim najeto cca 3000, jeden servis po 500 km primo u sirera v beroune. zatim vsechno facha OK. nejvyssi spokojenost. v.

      0 0

Nová reakce na zakládající

Pro zobrazení diskuse se prosím přihlaste nebo zaregistrujte.