Ahoj mam dotaz jaka musi byt sirka pasky do rafku vnitrni sirky 35mm.Musi byt pres celou sirku az mistu kam doseda patka nebo je tam jen aby prekryla dily na niple a ventilek.Vlakna jsem prohledal ale mozna blbe.Diky
Ahoj mam dotaz jaka musi byt sirka pasky do rafku vnitrni sirky 35mm.Musi byt pres celou sirku az mistu kam doseda patka nebo je tam jen aby prekryla dily na niple a ventilek.Vlakna jsem prohledal ale mozna blbe.Diky
Pro ,,bezduš,,od kraje ke ráje.Pro duši by stačilo překrýt díry,ale lepší je také od kraje do kraje.
Pro bezduše platí obecně pravidlo šířka pásky = šířka ráfku + 2 až 3 mm. Někteří lidi vozí i užší pásku, jen aby zakrývala díry pro niple. Ale to mi přijde jako více riziková varianta.
37–38mm dle profilu ráfku
Takze pokud dam sirku 35mm bude paska sahat az do toho profilu kam doseda patka gumy.Mam maly profil rafku.
35mm není ideál, trochu se vtáhne do žlábku uprostřed a nebude až ke kraji dej 37mm
Diky za rady a asi lepit v jedne vrstve predpokladam.
Ano, začít 5cm před ventilkem jednu vrstvu dokola a skončit 5cm za ventilkem
Chci předělat na bezduše ráfky Rodi TRYP 30 (u Qayronu), pláště Michelin Wild AM TL ready. Pláště jsem sundal, abych se podíval na profil a šířku ráfku a našel jsem tam nalepenou pásku (viz foto), předpokládám že to není bezdušová páska, navíc je nějaká úzká.
Jak širokou bezdušovou pásku potřebuju? Vnitřní šířka ráfku je 30 mm. Bude stačit 32mm?
Dík
Udělej si z papírku jakoby mustr kraj -kraj bo tam máš ty výstupky atd. a pak si to změř a odečti cca 1mm a máš to .
32–33mm
Klidne 30mm, zalezi jak mas hluboky zlabek.
Ja ted do 30mm rafku v klidu lepil 30mm pasku. Byl to karbon a lepilo se extra blbe kvuli profilu. Zatimco treba do DT EX471 se lepi krasne
To sice ne, ale nebal bych se toho ;), levy uplne nejsou :).
Takze jak sjedu stavajici Tesu, prechazim na tuhle.
vidím to stejně
Mám ji doma ještě jsem to nepřelepil ale tu minulou také od Hanáka tam mám tři roky a žádný problém. Na to že jsem manuální vemeno to fungovalo dobře a za hubičku. ????
Kamarád si ji koupil na gravel a že se s ní pracuje fajn a přijde mu míň tuhá(je asi tenčí) než ta 4289. Spokojenost říkal.
Tak to je fajn, mensi tuhost je presne to, co tomu chybelo :).
chci vymenit plaste na MTB a po ~3 letech provozu a jen dolivani tmelu bych asi mel vymenit i pasku (?) Akorat nevim jak sirokou – jasne, muzu ji zmerit, ale to znamena shodit plast a zrejme cekat bez kola nez koupim plaste, tmel a pasku, coz se mi nechce
Nebo tam muzu nechat tu starou (podle faktury servisu to je Enve paska)
Dokaze prosim nekdo rict jak sirokou pasku budu potrebovat na GHOST Lector 3.9 LC 2020
https://www.bike-life.cz/…black/d37303
nebo to proste musim rozebrat?
dik
páska ma být o 2–3 mm širší než vnitřní šířka ráfku
jasne, dik – to vim, ale vnitrni sirku rafku zjisim jen po shozeni plaste :)
trochu doufam, ze tohle kolo nemam sam a nekdo mi rekne kolik mm to je
Většina ráfků má šířku napsanou na sobě.
super, 620×25 (to prvni cislo uz nejde moc precist)
Jelikoz vnejsi sirka rafku je 30mm (zmereno), tak tech 25mm je asi realnych
diky moc
To první číslo bude asi 622, ale to není důležité. Koupil bych pásku 25–26 mm.
jasne, jdu na to, dik
jsem uprimne zvedavy, jak ta puvodni vypada – kdyz bude v pohode, je ok ji tam i po 3 letech nechat?
Já letos měnil oba pláště na MTB po 2 letech, teď už jsou tam půl roku nové, původní pásku Specialized 2bliss jsem nechával, protože byla netknutá. Na silnici mám původní DT Swiss nalepovací pásku s najetými přes 20tis. km (z toho půlka na duších, půlka bezduše), bez problému. Samozřejmostí je nedrbnout ji nějak třeba montpákou, ale vzhledem k tomu, že Fastraky, resp. Pro One nandám bez nich, tak pohoda.
27–28mm míň ne
Páska nemusí být až do kraje, ikdyz je to samozřejmě lepší.
Teoretický máš pravdu, ale :D
při příštím sundání pneu ji strneš nebo poškodíš,
Buď jen ve žlábku, to u extra širokých ráfků, nebo trochu zahnutá do bočních.
To je pravda. Ale mám pocit, že pneu líp zaskočí do patky ráfku když tam páska není až do kraje. Nemusí se mazat ani zvlášť moc prefukovat. Většinou při výměně pneu měním i pásku.
Držím se nepsaneho pravidla vnitřní šířka rafku +2mm =šírka pásky a 2 vrstvy, potom se mliko nedostává do kontaktu s rafkem a plast drží pásku na rafku a nemůže se ti kraj odlepit při nedostatecne odmaštěném rafku a nehrozí únik vzduchu přes niple.
Děláš to dobře:-)
pokud se ti chce pokaždé měnit pásku tak OK
to zaskakování asi nedokážu posoudit, nemám s tím problém, kompresor + používám montážní roztok na patky pneu, pak to skáče lehce
No jo, já těch bezdusaku neřeším tak moc, svoje dva biky a ještě asi třem kamosum. U každého tak jednou ročně.
chápu to dobře, že rada zkušeného zní vykašlat se na doporučené šířky pásky, vykašlat se na to, aby páska byla až k okraji a přelepit jenom vnitřní žlábek?
Mám děsuplnou statistiku pokažení pásky při sundavání pláštů to by mohlo být vysvobození z tohoto prokletí. Protože po nahození pláště s insertem zjistit, že jsem podělal pásku, uniká to skrze ráfek a celé to sundavat a dělat znovu, je velká frustrace…
Už máte někdo vyzkoušenou pásku T2C TT od Hanáka? Zatím jsem tady nenarazil na žádnou praktickou zkušenost a to už ji mají v nabídce dobré 2 roky. Vyplatí se experimentovat? Přecejen TESA 4289 je osvědčená a za stejné peníze… Díky
Je v pohodě, používám ji, je poddajnější a tak lépe sedí
4289 má větší tloušťku
4289 má výhodu, že vystačí i v jedné vrstvě pro silniční tlaky pneu. Nenašel jsem nikde tloušťku té nové T2C
Zdarec, oživuju vlákno s dotazem jak širokou bych si měl koupit pásku pod duši – viz obrázek. Děkuji
Pod duši by mělo v pohodě stačit 19mm, respektive i o něco míň, potřebuješ jen zakrýt díry pro niple, aby se o ně duše neprodřela
Nejlíp o 1 – 2 mm širší, než je vnitřní šířka ráfku, aby se neshrnovala. V tomhle případě asi 21 – 22 mm.
I kdyz mas dusi, volil bych lepici bezdusovou pasku (kdyby sis to v budoucnu rozmyslel). Sire, jak pise va-bo.
S tímto ráfkem si to rozmýšlet nebude, o tom myslím není pochyb, dal bych klidně obyč.
něco okolo 14–15mm, potřebuješ akorát překrýt otvory pro niple. Páska na vnitřní šířku ráfku tady nemá žádný smysl. Ideální když si změříš šířku žlábku a přesně tento rozměr seženeš.
Pokud mu nebude vadit, že se může shrnout k jedné straně.
Jo, to se mi stalo, nechal jsem si prodat úzkou pásku, takže když se sesunula ke kraji tak následoval defekt a cesta domů vlakem.
Přesně :-)
To jakože z toho žlábku vycestovala nahoru a posunula se ke kraji? :-D
Jo, když nandaváš těsnější plášť, běžně si pásku posuneš při přehození patky. Když je páska už starší a vytahaná, má tendenci se hýbat i samovolně. O kousek širší páska, než je vnitřní šířka ráfku, tohle spolehlivě řeší ;-)
jak se ti může hýbat samovolně? teda pokud se bavíme o nalepený bezdušový pásce.
Samovolně třeba ne, ale při manipulaci s pneumatikou často. Různé šířky pásky stejného druhu bývají za stejnou cenu, tak se úzkou páskou nic nešetří, a vyhne se problémům.
Bavíme se o nelepící pásce pod duši.
Tak ta se kroutí sama od sebe. Tam je potřeba, aby byla až do kraje.
Ano a o tom se zde právě bavíme. U lepící je tam taky ta šance strhnutí, ale samozřejmě drží řádově lépe…
Mám takovou teorii, že při jízdě jak se deformuje pneumatika, tak duše působí na pásku různými směry a páska se pak deformuje a cestuje po ráfku, zvlášť plastové pásky. Pokud je páska až do kraje ráfku, nemá kam utíkat.
To by mohlo být, u mě to trvalo dost dlouho od nasazení toho kola než se to stalo.
Jo, posunula se ke kraji, na dvoustěnných ráfcích ten žlábek není zas až tak hluboký.
Bavíme se o tomto konkrétním ráfku! Je dost specifický právě tvarem a hloubkou žlábku a právě tady bych pásku ke kraji rozhodně nepoužíval.
mě se to stalo na ráfku Force Basic Disc
míísto nasazovací pásky 2× dokola obyčejnou elektrikářskou páskou a při těch malých tlacích na MTB je to úplně v pohodě a nic se nikam neposunuje
Jako souhlas,ale s duší na příliš nízkém tlaku,je ta izolačka schopná „uhnout“,také hodně záleží na kvalitě izolačky.ale furt je to nejlepší a nejsnažší řešení…
Doporucite nějakou pružnější pásku než je ta „klasická“ žlutá Tesa od Hanáka? Teď jsem nahazoval bezduse na remerxy rx2027 a ty mají dementní uzkej žlábek uprostřed ráfku. Při vylepení páskou je ta páska nad žlábkem, což by nevadilo až na ventilek. Dvakrát mi ta páska ventilku podélne praskla než se mi povedlo nainstalovat, tedy bych potřeboval něco pružného. Je řešením ta modrá? Nebo třeba ta od specialized?
pouzivam prave tu zlutou a pri aplikaci zahrivam horkovzdusnou pistoli. Pak je docasne mnohem poddajnejsi.
Vysvetli mi prosim jak to technicky delas?
Asi bych musel byt chobotnice abych dokazal zaroven drzet kolo, horkovzdusnou pistoli a klubko pasky.
kolo mezi nohama drzim koleny, pistoli v leve a pasku v prave ruce. Jde to, kdyz se chce.
No, a já si na to lepení pásky prostě vezmu k ruce přítelkyni :D
to neni zrovna levny reseni.
https://www.kupkolo.cz/…-9m_z109226/
Já používám tuhle. Je pružná poddajná, dobře lepí. Je to v podstatě odolnější Duck páska. Po nalepení taky zahřívám.
https://www.kupkolo.cz/…dusi_z119192
Já pod duši používám samolepicí textilní pásku. Mám různé šířky.