Jak nasadit pláště na notubes

47 nepřečtených
  • Rebelldan

    Chtěl bych se zeptat, jak nasazujete nové pláště na notubes rafky.

    Při nasazování pákami jsem už potrhal pásky za 400 Kč, uteklo mi mlíko za 300 Kč a kolo stále uniká. Jak to tam nahodit, abych pokaždé nedorval tu pásku?

    Raději 20× lepit duši, než provozovat bezduše!

    0 0
    • kubad  

      a při tom si stačí umýt ruce :D

      3 0
    • novas752  

      Při nasazování pláště většinou montpáky vůbec potřeba nejsou. Vyjma DH plášťů a ochranných vložek do ráfku.

      0 0
      • Rebelldan  

        Tak asi spletli napiš na plášti. Ale polámal jsem montážní páky a dalšími jsem to tam rval hodinu. Samozřejmě těsnící paska je zase v haj.lu. Fučí to kolem niplů jak zběsilé. Hlavně mi doporučili super lepivou pásku.

        0 0
        • skillzthatkillz  

          A co to máš za pláště?

          0 0
          • Rebelldan  

            Vittoria Mezcal III 29" na ráfky Stans ZTR Arch.

            Úplně napnutý plášť viz. foto.

            Když to tam chci narvat pákou, jde paska do prd..le – je na kaši.

            0 0
            • PENE  

              A vis, ze se ma koncit u ventilku?

              0 0
              • Esi  

                a že ta patka má být ve žlábku a plášť se tam nemá dávat naruby :-)

                0 0
            • Lister  

              To ho tam nesmíš dávat naopak.

              2 0
              • Doyle  

                Asi si z nás dělá prdel a baví se, jak se to tady komentuje :-))

                0 0
                • Lister  

                  Myslím že ne Time :-)

                  Kdyby to uměl, tak bude vědět, že nasazovat první patku tímhle směrem je mnohem horší, než když ji nasadí stejně jako tu druhou – tedy ve směru „z venku dovnitř“.

                  0 0
            • novas752  

              Odnes to radši do servisu. Ušetříš si nervy i peníze.

              0 0
        • kubad  

          napiš o jakou kombinaci ráfku/pláště jde běžně se to neděje

          0 0
          • Rebelldan  

            Asi ne. Ale ja mám bud menší plášť nebo větší ráfek, i kdyz6je na obou 29".

            Dál to prostě nedám.

            0 0
            • Lister  

              Problém je jednoduše v rukách.

              6 0
              • krabica  

                Jj, tipuju, že tohle by šlo i rukama bez pák. :-)

                0 0
                • Lister  

                  Skoro cokoliv jde rukama, zvláště v tomto případě, kdy zrovna NT ráfky jsou zcela nekonfliktní.

                  0 0
            • Esi  

              začni proti ventilku tak aby jsi u ventilku končil, potom můžeš dole dát patku doprostřed žlábku a najednou je ten plášť velký dost, to je úplně zásadní

              0 0
            • Hedus  

              Taky jsem z toho byl na prášky. Než jsem přišel na to, že to, co je uvnitř musím posunout na střed. Mrkni na Youtube.

              0 0
            • Kouba_2005  

              Rafek 29" urcite nemas.

              0 1
            • krabica  

              Měl bys takhle končit u ventilku a mít patku pláště po celém obvodu uprostřed ve žlábku ráfku, pak dlaněmi podebereš zbytek patky a přetlačíš ji do ráfku, prsty bys měl mít zapřené přes plášť o druhou stranu ráfku.

              0 0
              • Rebelldan  

                Já už nasazoval plášť min. 100×, ale to mě potrápilo solidně. Soukat ho tam pákami po milimetru, to jsem ještě nezažil (bezduše jsem zatím nevozil).

                Neumím si představit, že bych to měl teď někde v terénu sundat, dát tam duši a znova ho nahodit.

                Ještě mě čeká sada Maxxis Arden Race k nasazení na karbonové ráfky, to jsem zvědav.

                0 0
                • skaj  

                  Proc bys to sundaval a daval dusi? Bud to vezme mliko, nebo knot. Pokud jezdis neco drsnyho, tak mas vlozku a na te dojedes.

                  0 0
    • milan.v  

      Super, už to frčí paralelně… :-D

      0 0
    • skaj  

      Podle popisu (v tomhle a druhem vlakne, na co potrebujes paneboze dve?) a fotek je v podstate temer 100% jistota – chyba neni v systemu ale v tobe – neumis nasadit plast. Koukni se nekde na youtube na video jak se nasazuje plast. Patky dolu do rafku, pak koncit u ventilku – mozna posledni kousicek pujde ztuha, ale urcite ne tak, jak fotis…

      1 0
      • Rebelldan  

        Jezdím 22 let, desítky závodů, desítky defektů, servisuju doma 5 horských kol, pláště jsem přehazoval jak nic, ale tady je opravdu flustrace, že nedokážu nasadit jeden plášť na bezdušový rafek. Duše – buďte blahořečeny!!!

        0 3
        • skaj  

          Neuraz se, ale podle te fotky to delas fakt blbe… Tohle nema s dusema ci bez nic spolecneho.

          Jednou jsem zazil plaste v blbe toleranci a nasazoval ve dvou (Challenge Paris Roubaix – ktere jsou jeste specificke svym (ne)tvarem), ale to byly silnicni a ty jsou obecne horsi na nasazeni. S horskymi jsem v zivote nemel problem a neslysel o nikom, kdo by ho mel. Jen si spousta lidi stezovalo, aby se nakonec ukazalo, ze to jen neumi.

          Proto se jeste jednou ujisti, mas opravdu patky shozene dolu, do zlabku v rafku? Obe? Pak to jde skoro samo.

          2 0
        • qartex  

          Příště namaž plášť co zapada do ráfku mokrym mýdlem . A zajede to to tam skoro samo. A nemusíš nic rvát.

          0 0
          • Slavik  

            Návody se zásadně čtou/dívaj až selžou vsechny ostatní prostředky, včetně BF.

            1 0
    • melda  

      Nebudeš už bneska na tohle téma zakládat víc vlaken, že?

      1 0
    • Georrge  

      To že pláště nasazuješ 22 let je úúúúplně jedno. Bezduš je prostě něco jiného, pro tebe nového, takže zapomeň všechno co víš a nauč se to nově a pořádně. Pláště mají těsnější patky a ráfky jsou taky jiné. Patky pláště je potřeba opravdu poctivě strkat do žlábku v ráfku a taky je nutné začínat na opačné straně ventilku a končit s nasazováním u ventilku. Jinak to tam nedostaneš, sestimsmiř.

      3 0
      • novas752  

        Bezduš je to samý akorát jsou bezduš plášťe o trošku těsnější než nebezduš = že to celou dobu nedělá správně vyplavalo na povrch až teď.

        3 0
        • Georrge  

          Takhle mu to říct nemůžeš, jinak se to nenaučí správně protože to už přece dělá dvacet let…

          1 0
          • Rebelldan  

            Tak jsem přesouval druhou sadu kol s Maxxis Ardent a oba bezdušáky ručně dolů a nové ručně bez montpak zase zpátky. Takže nejsou to jalové ruce, jen bacha na ty Vittorie, ty nasadit, to je peklo.

            0 0
    • Breakpain  

      .

      0 0
    • karel d.  

      Přidám jednu nedávnou zkušenost se Swalbe TB (TL-easy), který je po stranách tak „dlouhý“, že po nasazení, což šlo docela bez problémů za pomocí držení už nasazených patek ve středu rafku, nechtěl místy vůbec jit ke straně a zaskočit do patek. Jezdím jej s duší a po standardním nafouknuti strašně házel, tak jsem jej mírně vypustil a viděl, ze právě v některých místech zůstala jedna z patek pořád ve středu ráfku. Řešil jsem to až nafouknutim mírně za doporuceny tlak, kdy se to tak nějak srovnalo, ale proběhlo to bez těch typických zvuků zaskakovacich patek. Druhý plášť byl to samé, takže jde o charakteristiku a „design“ pláště s vysokou postranní stěnou, což je vidět ihned po rozbalení pláště. Běžně Jezdím Continentaly (RK/SK) a ty tento „problém“ nikdy nemají.

      0 0
      • Jezevec70  

        Mýdlo nepomohlo? Když jsem vozíval Schwalbe, tak jsem musel vždycky mydlit patky aby dobře zaskočily. U Continentalu jsem tuhle potřebu zatím neměl. Tam to šlo i na sucho. Ale asi to záleží i na konkrétním ráfku.

        0 0
      • novas752  

        To je u Schwalbáků běžné, občas to nechce zaskočit ani při max tlaku, je potřeba tomu dopomoct mýdlovou vodou, oživovačem pneu ve spreji apod.

        Zase ale vůbec nehrozí spadnutí patky z ráfku při defektu.

        0 0
        • MlokCZ  

          A k tomu navíc současně s tvarem patek to daleko lépe těsní dlouhodobě i když vyschne tmel. A ne jako patky u Contíků, které pak často přestanou těsnit.

          Patky u Schwalbe jsou za mě ukázkové, jak tvarem, tak právě tím, že jsou těsnější (menší průměr). Přesně tak by to mělo být.

          0 0
      • MlokCZ  

        takže jde o charakteristiku a „design“ pláště s vysokou postranní stěnou, což je vidět ihned po rozbalení pláště.

        Téhle větě tedy vůbec nerozumím. Celé je to pouze o tom, že v místě patky má plášť menší průměr (a rozdíly jsou v desetinách mm). Tedy hned po rozbalení nemůže být okem vidět a poznat vůbec nic. S tvarem patky to nijak nesouvisí.

        A pokud se tomu nechce zaskočit, tak jak už bylo napsáno, tak základem je namydlit. To co na sucho nezaskočí ani při velkém tlaku, tak namydlené zaskakuje snadno i při o dost nižším. A případně to může pomoct i nahození pláště na ráfek (i když tam jak už tu bylo napsáno, tak je to hlavně rukama).

        0 0
        • karel d.  

          Tohle byly mé druhé Sw. pláště, první byl G-One Speed, který ale tuhle charakteristiku nevykazoval. Chci předeslat, že jezdím, z řady důvodů, setup s duší, takže používám s dlohodobou spokojenosti právě ty Continentaly, které se nahazuji, a v mém případě i drží, ukázkove.

          Nicméně, dlouhodobě jsem chtěl testovat TB a to ve verzi Evolution Addix, Race Speed. Mimochodem, pláštěm jsem docela nadšený a to mám na druhých výpletech Cont. Speed King (460g), za kterým TB opravdu moc nezůstává. S porovnáním s Cont. RK RS je ale mnohem tišší a pocitově rychlejší.

          Ale zpět k tomu „dlouhému designu“ po stranách. Věř mi nebo ne, ale když jsem jej vytáhl z krabice, tak první co mě napadlo bylo, ze už od pohledu vypadá trochu divně právě kvůli těm jeho dlouhým „postranicím“. Neměřil jsem to, takže nemám žádný empiricky důkaz a taky možná vizuálně vypadal po stranách delší, protože mám rozměr 2,10. Pokud nebude moc defektů, tak pořídím širší 2,25 verzi a posoudím znovu.

          0 0

Nová reakce na zakládající

Pro zobrazení diskuse se prosím přihlaste nebo zaregistrujte.