Široké alu ráfky na downcountry

198 nepřečtených
  • Jan D.

    Porozhlížím se po duralových 29" ráfcích na downcountry, nebo jinak řečeno XC, flowtrail a dětské skočky. Ideálně vnitřní šířka kolem 30mm, váha do 500g, cena kolem 2000kč a míň. Favorité jsou zatím DT Swiss XM 481, který je sice o cca 5 deka těžší, ale na jednom kole už ho spokojeně vozím a No Tubes ztr arch mk4, který je zase o 2 mm užší, ale nenašel jsem na něj žádné reference. Ty hodnoty jsou prkotina, ale zajímalo by mě, jestli nejsou nějaké další možnosti. Koukal jsem ještě např na Newmen (neznám), Duke Lucky Star (drahé) a nějaké další, ale nic mě moc nezaujalo. Teda Duke bych bral, ale už je to dražší a pravděpodobně zaměřené hlavně na XC:

    Tak jestli máte nějaké tipy, sem s nimi. Dík.

    1 0
    • snas89  

      30mm bych nehrotil a na DC šel klidně do 25 mm. Tuhle módu s marginal gain pro hobíky moc nechápu.

      0 1
      • Jan D.  

        I to je možnost, vím o ní. Ale zajímají mě právě ty široké ráfky.

        0 0
      • novas752  

        Na široké pláště jsou širší ráfky důležité, pokud tam má nebo chce mít něco jako 2,3–2,4" tak bych radši šel do širšího ráfku. Na užším ráfku je potřeba foukat o dost víc aby se to nežvejkalo.

        2 0
        • Jan D.  

          Jo jo, vozím 2,35" až 2,4" pláště.

          0 0
        • snas89  

          Vozim 25mm, barza 2,35, predek 19, zadek 21 psi. 80kg. A neprijde mi, ze se to zvejka.

          Ale…nikomu to nevnucuju. Jen jsem to napsal ke zvazeni.

          0 0
          • Jan D.  

            Mám 75kg a na druhém býku mám 23mm ráfky a taky se to s 2.3" nežvýká, ale vozím na tom teda vyšší tlak. Bohužel s 25mm nemám zkušenost. Na 30mm má dle mě ta guma takový šikovnější tvar. Jak kdyby byla víc součástí ráfku. Není to takový balon. Cítím se na tom v zatáčkách líp.

            1 0
      • Breakpain  

        No ja nesleduju ostatni discipliny, ale teda nestacim se divit, bo 30mm je rozmer standardne pouzivany v DH a enduru :).

        DC kolo je porad neco kolem 120mm, kde se moc s 2.4 plastema nepocita, ne?

        0 0
        • TK75  

          Naopak…jediná oficiální pneumatiky na dc je Vittoria Syerra 2,4"

          Ostatní značky mají v tom rozměru xc/trail

          0 0
          • natureman42  

            až budou dělat Syerru ve 2.6", tak do ní rád půjdu.. :-)

            0 0
            • TK75  

              O té 2,4" jsem četl, že je ošizená…cca 57 mm na 30 ráfku

              0 0
              • MJ24  

                je to tak, je užší jak FastTrack 2,35

                0 0
              • snas89  

                57mm mají Barza 2,35 na 25mm ráfku.

                0 0
                • TK75  

                  To vlastně sedí to označení etrto 622×57 u Barza 2,35

                  Spešl má u 2,35" 622×60 to taky odpovídá realitě

                  0 0
        • TK75  

          Hele to i takovej xc bajk jako je Scott Scale 2023 jde do prodeje a má 2,4" Rekon Race a 30 mm ráfky :⁠-⁠)

          https://www.scottmtb.cz/…scale-rc-sl/

          0 0
          • vrazdit  

            no jo, ale to dělají asi proto, aby šlo kolo levně odlehčit o půl kila… :)

            0 1
            • tomxxx  

              To dělají proto, že na HT dobrovolně v terénu jezdí už jen konzervativní sebemrskači a nestačí fullům, tak aspoň pláště maličko pomůžou.

              0 0
              • JakeF  

                Ja porad nechapu… Jakej je ten smysluplnej duvod davat uzsi? Usetrenejch par gramu?

                1 0
                • vrazdit  

                  ja pořád nechápu, že všichni dneska musí jezdit endůro… prostě moje pojetí jízdy je i hodně dokopce a dolů spíš čistějším stylem než „pošlu to tam, endůro woe, bytelná konstrukce se třeba nerozstřelí“ :)

                  0 2
                  • JakeF  

                    Ani na 30mm rafku ti nikdo nebrani dal jezdit jak baba s nusi.

                    3 0
                    • vrazdit  

                      ale do kopce se proveze víc ten široký ráfek s těžkou gumou, kterou nepotřebuju… :)

                      0 0
                      • TK75  

                        Ja jezdím nahoru technicky rád a nejspíš tím trávím většinu času, protože dole jsi za pár minut :⁠-⁠D

                        4 0
                      • JakeF  

                        Ja vozim stejny 2.25 gumy jako jsem mel na uzkejch rafkach, takze tam rozdil neni… A kola maji 1610 g, to se celkem da.

                        0 0
                        • vrazdit  

                          Tak to teda ale nejsme vepři :) já jsem teď koupil nové kolo a nahozením 2.25 gum jsem shodil přes půl kila, ty 30 mm ráfky jsou tam taky, ale kola teda o dost těžší… prostě tak ideálně 26 mm by byly super a na lehčích kolech a byl bych superpokojený… ale na výběr těch rozumných (pro mě) kombinací moc v mainstreamu není, prostě s nástupem endůra a ebajků jsou všechno overkill těžké zbytečnosti… :)

                          0 1
                          • JakeF  

                            Mam opacnej nazor… Moderni XC geometrie zvladne neskutecny tempo v terenu, ale lehky gumy a rafky na to proste nejsou staveny.

                            Treba zadni Crest rafek jsem odepsal doslova prvni vyjizdku v terenu. Ani jsem nemel defekt, v pohode jsem na tom jeste dojel, ale v miste narazu rafek tak o pul centimetru vertikalne hazel. Ani patky nebyly ohly, proste celej profil rafku ohlej dovnitr.

                            1 0
                            • vrazdit  

                              tak jde o to, jestli je nutné prasit „neskutečné tempo“ nebo jezdit prostě normálně svižně… navíc nemluvím o nějakých ultralight komponentech jen prostě logicky čím širší, tím těžší, čím víc gumy „abys to nerozstřelil na prasácky napřímo naskočeném šutru“ tím zase těžší, pro normální neenduro, nezávodní jízdy pro mě naprosto zbytečně vezená hmotnost navíc… a to píšu s tím, že jsem koupil „overkill“ celé trailové kolo na 140 mm zdvihu :)

                              0 0
                              • JakeF  

                                Jenze stejne jak jsou schopnejsi XC, tak jsou schopnejsi i EN.

                                Ty se tu ohanis ze to je “enduro”, ale podivej se, co za nesmysly a v jakym tempu se da jezdit na dnesnich EN kolech. To je zas uplne jinej svet.

                                0 0
                                • J1RKA  

                                  ja to rikam furt, je potreba vymenit kolo, jsem zvedavej jestli meto nekam posune :D

                                  0 0
                                • vrazdit  

                                  ale však já to nikomu neberu, ať si to jezdí, ale kolik lidí to reálně využije? většina lidí extra dobře v technice nepojede a má to jako backup, aby to nerozštipali, u éček je to tuplované, na tom prostě jezdí lidi, co nejsou cyklisti co mají naježděno dost, aby to uměli… nevím, proč na normální mainstreamové trail kolo dají 2.4 pláště, co váží kilo a čtvrt jeden, to je prostě totální nesmysl… je to asi o tom, že lidi už prostě jezdí jen z kopce a nahorů lanovkou nebo šatlem, případně popojedou kousek, je to prostě ta „endůro kultura“ tak to já prostě vidím, cyklistika v parkách a na umělých trailech… přece neexistuje jen „palba dolů neuvěřitelnou rychlostí“ :)

                                  0 0
                                  • JakeF  

                                    Na trail kole nevidim problem s kilovymi plasti. Ono realne, pokud do kopce nezavodis, tak to zasadni rozdil neni. Ale je to vyrazne vetsi zabava v terenu, kam si lidi trail kolo kupujou.

                                    Pokud chces jezdit asfalt a sotoliny na lehkejch a uzkejch gumach, tak gravely jsou dneska taky fajn.

                                    2 0
                                    • vrazdit  

                                      já tam ten problém vidím, když s tím jedu řeba 80 km v kopcích nahoru dolu, ve sjezdech jsem nikdy problém s nedostatečností gum neměl… na gravelu/endurance silnici jezdím jiné věci… jezdít tak, abych potřeboval neu přes kilo je teďka asi nějaká moda… na dvoumetrové dropy do kamenného bordelu to chápu, na normální ježdění z kopce už mi to přijde k hovnu :) na vyžehlené flowtraily je to tak k ničemu, tak asi dělám něco špatně :)

                                      0 0
                                      • JakeF  

                                        Tak si tam ty kilovy gumy nedavej.

                                        0 0
                                        • zirecek  

                                          Ale on bojuje i za nás, abychom si je tam nedávali, :⁠-⁠). Dnes jsou kategorie posunuté již déle, s nástupem gravelu o to více. Mám Canyon Exceed 2019, kdy to bylo ještě celkem umírněné kolo. Dnešní Exceedy jsou overkill už jen pohledem na pláště, :⁠-⁠).

                                          2 0
                                      • Jan D.  

                                        Co tam máš, že mají přes kilo? To bych taky nechtěl.

                                        0 0
                                        • vrazdit  

                                          Nobby nic Trail, ty přes kilo nejsou, jeden navážený měl něco přes 900 g, ale to je u Propainu, co jsem se díval na kola se 120 zdvihama, tam jsou většinou nacpané maxxisy co fakt váží snad 1150 g, to postě já nepochopím…

                                          0 0
                                          • Jan D.  

                                            Tak to už si holt člověk musí to kolo dotunit sám, nebo si ho sám poskládat. V rozměru 2,4" je myslím celkem dost plášťů na lehký trail nebo jinak řečeno to downcountry nebo all mountain o váze kolem 800 až 900g.

                                            0 0
                                            • vrazdit  

                                              samozřejmě jsem si dotunil, mě vyhovuje třeba ten 2.2 crossking co má nějakých 700+ a nemyslím si, že by to zásadně limitovalo mé ježdění… já moc nechápu to, že je skoro kilová 2.4 pneu braná jako standard na „lehký trail“ a ne na DH :)

                                              0 0
                                              • Jan D.  

                                                Na trailbiku mám např Bontrager xr4. V šířce 2,4 má na 29" 800g. Já mám teda 27,5, ty jsou ještě. No a drží to, při mém stylu jízdy defekty nemám. Proč se dobrovolně trápit, když ta nabídka lehkých plášťů je tak široká.

                                                0 0
                                              • TK75  

                                                A jaká 2,4 pneu na lehký trail je kilová?

                                                Ground Control grid mají 870 g…urceni od výrobce Trail

                                                A je to spíš přesně na ten lehci trail bych řekl

                                                Ta Vittoria Syerra 2,4" má 850 g

                                                Eliminator grid co už je agresivnější ma 890g

                                                0 0
                                                • vrazdit  

                                                  já neříkám, že je pneu na „lehký trail“ je zásadně kilová, já se divím, proč na kole se zdvihem 120 mm je běžně navěšený maxxis co přes to kilo má… :)

                                                  0 0
                                                  • JakeF  

                                                    Protoze nechces, aby kupujici musel lepit defekt hned na prvni vyjizdce.

                                                    Trek takhle dal na Slashe nejaky 800g slupky a mel jsem 2 defekty za prvni 4 vyjizdky. S bezdusema prosim pekne.

                                                    0 0
                                                  • vrazdit  

                                                    to hovoří jen o tvém stylu jízdy :) já s těma (na 26) 550g? šlupkama odjel hodně, ale že bych defektil víc než 1–2× ročně na duších, to ne… :)

                                                    0 0
                                                  • JakeF  

                                                    To hovori o tom, ze kdyz das na kolo poddimenzovany gumy, tak bud budes defektit, nebo nevyuzijes potencial kola.

                                                    Jasne, taky zvladnu jezdit tak, ze nezadefektim 500g slupky. Ale na takovy jezdeni si radsi vezmu gravel.

                                                    4 0
                                                  • vrazdit  

                                                    tak jistě! :)

                                                    0 0
                                                  • JakeF  

                                                    Jistě no… Na XC se 650g gumama se v pohodě dá lítat 5m skoky nebo 1m dropy. A šlo by v pohodě i víc, ale zas nechci dávat zbytečně zabrat rámu.

                                                    Pokud se nebavíme o podobný úrovni, tak mě fakt nepřekvapuje, že na 550g pláštích s dušema nedefektíš. Ale pak je otázka, proč radši nejezdíš na silničce, no…

                                                    2 0
                                                  • vrazdit  

                                                    jsi borec a hustě dobře jezdíš, tak si to užívej, já si to užiju po svém… na silničce jezdím dost poslední roky, tak jsem si teď pořídil pro změnu trailové kolo, nicméně to neznamená, že musím vozit gumy přes kilo a jezdit podle tvého vzorce chování, ne? :)

                                                    0 3
                                                  • JakeF  

                                                    Nemusis… Ale tezko se pak muzes divit, ze kdyz nekdo to kolo opravdu vyuziva, tak holt nemuze jezdit lehky gumy jak kdyz se na tom plazis.

                                                    1 0
                                                  • vrazdit  

                                                    hej, peace! :), možná k domu dospěju, ale nejsem endurový typ na broušení lajn abych „to jel co nejrychlej, shred jak pi.ča woe“ :), prostě nejradši jezdím co nejvíc přírodní tarily a stezky, jestli se plazím nevíš, možná jo, možná mi to kolo otevře nové obzory, uvidím :)

                                                    0 0
                                                  • JakeF  

                                                    Jezdi na tom co te bavi.

                                                    Jen nechapu ten brek, ze na trailovym kole jsou z vyroby trailovy gumy.

                                                    1 0
                                                  • ceo  

                                                    Takže pokud to chápu správně

                                                    • jezdíš duše
                                                    • jezdíš vyšší tlaky
                                                    • jezdíš CROSS kingy 2,2
                                                    • nejezdíš těžký terén

                                                    Těch 140mm sis kupoval na co? Místo houpačky?

                                                    1 0
                                                  • vrazdit  

                                                    takže:

                                                    mám to kolo týden, předtím 100/120 IQ 26

                                                    mám tam teď crosskingy 2.2 na bezduších

                                                    těžký terén je co?

                                                    0 0
                                                  • MlokCZ  

                                                    S 600g 29×2,25" na bezduších jsem příliš defektil i jen na celopevňáku, kde o nějaké více agresivní jízdy nemohla být moc řeč. Je ale pravda, že 600g na 29 je ale ještě o malinko horší (tenčí šlupka) než 550g na 26".

                                                    Na to stačí trošku rychlost na mizerné šotolině a je to hned říznuté. Samozřejmě když se tam pojede poloviční rychlostí, tak to bude hned ok, ale to už je vyloženě ploužení a ne jízda z kopce.

                                                    Jak já jsem teď rád, že vozím těžší pro moje potřeby už odolností lehce předimenzované pláště → nula defektů za poslední dva roky.

                                                    0 0
                                                  • JakeF  

                                                    Já mám takový podezření, že ta šotolina je pro lehký pláště horší než terén… Když nepočítám proraženej plášť o ráfek, což jsou jezdecký chyby, tak většina mých defektů na tenkejch šlupkách byla právě na šotolině proříznutý boky… Ono když to člověk někde v 50 km/h naklopí, tak tam působí celkem síly a bok pláště je na ráně.

                                                    0 0
                                                  • MlokCZ  

                                                    Souhlasím, že je. Jednak je často ostrá, takže na říznutí snadné. Oproti jinému terénu pak snadno jedeš daleko rychleji i na HTčku nebo právě i celopevňáku.

                                                    A nemusí se to ani klopit. Na těch lehkých šlupkách se snadno řízne i běhoun.

                                                    0 0
                                                  • TK75  

                                                    Já mám podezření jestli ty boky nejsou od naklánění kola, kdy se dá váha do pedálu na druhé straně při zatáčení …a ještě na předek.No a když tam jsou šutry tak to jede přímo do boku :⁠-⁠D

                                                    0 0
                                                  • Jan D.  

                                                    Tak já bych asi už neřešil, co věší výrobci na kola, tohle vlákno o tom není.

                                                    Spíš by mě zajímalo, jaké kombinace vozí lidi, kteří tomu kolu rozumí a zajímají se o něj, ne lidi, co koupí trail kolo, protože vypadá dobře a pak s ním jezdí po cyklostezce. Kolo se zdvihem 120 je pro mě XC, na kterém není utrpení jet 15–20 km po šotolině, asfaltu, lesních cestách k nějakým trailům, na kterých se vyřádím a jedu zpátky těch 15 až 20 km. Vepředu mám plášť co podrží a je klidně relativně těžký, vzadu co jede. Vzadu nepotřebuju mít žádné kladivo. protože na kole se 120mm zdvihem dávám maximálně malé skočky, menší šutry, kořeny. Žádné velké dropy, skoky apod.

                                                    0 0
                                                  • JakeF  

                                                    DT 481 jsou dobrá volba, když nechceš karbon. A k tomu nějakej EXO Maxxis.

                                                    0 0
                                          • MlokCZ  

                                            NN supertrail 29×2,4"? Tam je to pod kilo opravdu výjimečně. 980g je udávaná hmotnost. Jezdím je a převáženo mám 7 kusů a pod kilo měl z toho jediný. Většinou kolem 1030–1050g.

                                            Kdo chce lehčí, tak superground je o celkem dost lehčí a chybí mu pouze ta boční výztuha od patky do cca třetiny boku (která je ale právě dost těžká).

                                            0 0
                                            • vrazdit  

                                              tak jsem je teď hodil na váhu oba (směs addix soft), jeden 935 g, druhý dokonce 893 g, to už je skoro jezditelné :)

                                              0 0
                                              • MlokCZ  

                                                A jsou to opravdu 29×2,4" a opravdu supertrail verze? 29×2,4" s addix soft směsí se pořád dělá i v lehčí superground. A také ještě nedávno se dělali ještě i 2,35" než současné 2,4" a tam bývala hmotnost o pár gramů lehčí.

                                                Jestli to jsou opravdu 29×2,4" supertrail, tak 893g je opravdu totální úlet. Tak velký úlet do záporu (lehčí než udávaná hmotnost) jsem u Schwalbe ještě nikdy neviděl a to možná tak z 200+ převážených plášťů.

                                                A jezditelné jsou rozhodně i ty superground, netvrdím, že nejsou. Rozdíl je, jak už jsem psal, jen ta boční výztuha, kde si každý musí říct, jestli ji potřebuje nebo ne (jezdil jsem i superground verzi).

                                                0 0
                                                • vrazdit  

                                                  supertrail tam je natištěné, 29 × 2,40 vyraženo v gumě, asi nějaká ošizená várka :)

                                                  0 0
                                                  • TK75  

                                                    Diskriminují enduristu čekatele :⁠-⁠D:⁠-⁠D

                                                    0 0
                                                  • MlokCZ  

                                                    Jeden konkurenční supertrail 29×2,4" opačného rázu. Zrovna také soft (ale jeslti je soft nebo speedgrip nehraje roli).

                                                    0 0
                                                  • vrazdit  

                                                    Teda rozdíl 200g+ na stejné gumě, to už je fakt solidní nejistota, co ti vlastně přijde…

                                                    0 0
                                                  • novas752  

                                                    Schwalbe no…

                                                    0 0
                                  • TK75  

                                    Ty jsi se prostě chtěl pochlubit, že jsi koupil poradnej trail bajk, ale nechceš aby si nekdo myslel že jsi teď taky ten endurista :⁠-⁠D

                                    0 0
                                    • vrazdit  

                                      ale ať si myslí každý co chce, ale já tak prostě nejezdím, i když třeba jezdím podobné terény… možná nejsem tak rychlý, zase si to užívám třeba i do kopce za své :)

                                      jinak pravda, předchozí bajk byl ještě 26 :)

                                      0 0
                                      • Atilla  

                                        Jediný kdo šlape do kopce za své.....;)

                                        1 0
                                        • vrazdit  

                                          já netvrdím že jediný, ale ve většině destinací vidím do kopce všechny ty namakané enduráky v šatlech :)

                                          0 0
                                          • Atilla  

                                            Tak to máš divné destinace, protože já to enduro jezdím a nikde shuttle nevidím. Když se podaří, tak 1–2× za rok a tak je to moc. Samozřejmě bikeparky jsou lanem, ale tam mi ty kilové gumy zase nestačí. Jinak šlapu za své 3× týdně, jako 98% lidi co nemají tramvaj. Jedeš do Liberce/ Jablonce a každý výšlap má kolem 400m převýšení a končíš s 1500m na 35km a dolů si fakt neodpočineš.

                                            0 0
                                            • vrazdit  

                                              jasně, třeba Finále je příklad enduro destinace, kde všichni jezdí za svoje :) Livigno stejně, kdo nemá ebajk, tak brousí lanovky a nebo se veze :)

                                              0 0
                                              • Atilla  

                                                Když jedu na zážitkovou dovolenou a cílem je projet co nejvíce trailů, tak logicky využiji lanovky, nebo shuttlu. Odměna za to, že celý rok šlapů za svoje.

                                                Možná, že kdyby jsi občas nasekal 10k výškových za den z kopce tak by jsi pochopil proč lidi vozí odolnější pláště. A třeba i pochopil jak je to náročné, když opravdu jedeš a jen se nevezeš.

                                                2 0
                                              • novas752  

                                                A na Finale ti trailové pláště přijdou těžké a moc odolné? :-) Já že většina lidí tam bere EN/DH.

                                                0 0
                              • TK75  

                                Ono si to kolo samo řekne co potřebuje aby fungovalo :⁠-⁠)

                                1 0
                            • orm  

                              Ale to je prave to. Jsou lidi co nechtej jezdit neskutecny tempo v terenu, ani drtit traily z kopce. Chtej jezdit jako predtim, toulat se krajnou. Co si maji ted poridit gravel s pevnou vidlici a zadkem a jeste uzsima gumama?

                              0 0
                              • JakeF  

                                Dnesni gravely jsou v podstate old school XC bajky, nevidel bych v tom na popisovany uziti problem.

                                Jinak kdyz vezmes dnesni XC HT a das na to rychly gumy, tak to taky pomaly neni.

                                Ja mam ted na XC Ray/Aspen a jede to pekne i po asfaltu.

                                0 0
                                • orm  

                                  Mam oboje a je to ***** rozdil :-). Nebavim se tu o pevnem mtb z dob 26", ale o 29" 5 – 10 let zpet, nez se ta geo xc kol zvrhla. 2.1 – 2.2" plaste jsou pro takove pouziti uplne dostacujici a nepotrebujes na to mit extra siroke rafky a tahat vetsi hmotnost, coz je pointa teto diskuse. Schopnosti XC kol se bezdiskuse zvetsily, ale ne kazdej to potrebuje. Je to podobne jako tlacit bezduse nebo jednoplacku za kazdou cenu a psat, ze cokoliv jineho je nesmysl. Pro nekoho to vyznam ma, pro nekoho ne.

                                  0 0
                                  • JakeF  

                                    Zkus dat na ne stejny gumy a porovnat prumerku… Podle me budes na urovni statisticky chyby.

                                    0 0
                                    • orm  

                                      Nevim jake gumy kam davat. Jestli mluvis o gravel vs. mtb nebo mtb vs. mtb.

                                      0 0
                                      • JakeF  

                                        Dej si stejny gumy na 29” XC 5–10 let zpatky a na dnesni XC s agresivni geo a sirokymi rafky.

                                        Podle me rozdil na prumerce pri turistickym stylu jizdy nemas sanci poznat.

                                        Jasne, pokud tocis 400 W po asfaltu do kopce, tak to trochu linejsi bude. Ale to uz ti urcite sponzor klidne koupi i silnicku nebo gravela :))

                                        0 0
                                        • orm  

                                          Tu hmotnost poznas, at mas vyko nebo ne. Nemam moznost to prohodit, ale mohu zvazit kola na xc ht a trail ht, protoze jedny jsou boost a druhe ne-boost. Oboji jsou karbon, 25mm xc a 30mm trail. Na xc kolech mam 2.3" plaste od specialized ground control a fastrak, na trail 2.4" maxxis dhr a asegai. Podle me rozdil bude klidne kilo na paru a to proste poznas.

                                          0 0
                                          • JakeF  

                                            Na jednom Assegai a na druhym Fast Trak a divis se, ze je rozdil v rychlosti?

                                            Komedie :))

                                            1 0
                                            • orm  

                                              Srovnavam hmotnost. Xc vs trail kol do terenu. Kdyz dam stejny plast na sirsi rafek tak ok nebude to takovy rozdil, ale pak zase nepotrebujes takovej rafek :).

                                              0 0
                                              • JakeF  

                                                Ja ted vymenil 21 mm za 30 mm, a nechal jsem v podstate stejny gumy. Nepoznal jsem jedinou nevyhodu, co by ta sirka mela zpusobit. Proti 25mm rafkum pro stejny odolnosti to muze byt navic kolik? 100g dohromady na obou kolech max?

                                                Jasne, 25 mm by mi asi uplne v pohode stacilo taky, ale kdyz uz jsem to resil… Treba casem zkusim 2,4” gumy.

                                                0 0
                                        • tomxxx  

                                          Nechápu kde má problém. Prostě nový kolo člověk postaví schopnější a lehčí, takže win win na všechny strany (krom peněženky).

                                          Oni tomu ale pomáhají i výrobci. 2.3 gumy váží jak 2.2 před 7 lety, přitom se mi nezdá, že by to teď byly papíry.

                                          2 0
                                          • orm  

                                            Mas k tem gumam nejaky odkaz, protoze si myslim, ze je to prave naopak. Schopnejsi ano, ale za cenu vyssi hmotnosti.

                                            0 0
                                            • vrazdit  

                                              taky to tak vidím, když byly lehčí, tak jim to špadně zvládalo tubeless, nehledě na to, že ty současné 2.4 pláště mají na štuplech půl kila gumy navíc…

                                              0 0
                                            • tomxxx  

                                              Já vozím přes 10 let XKingy (s přestávkama a vždy jsem se vrátil). Co se to jmenuje CrossKing, tak je to dost jinej a lepší plášť. Se to posunulo, to co se značí 2.3 jsou prostě celkem lehký XC/trail pláště, na větší terén je 2.4 a víc.

                                              V podstatě i na maratony vozí na svěťáku 2.3 a tam to moc o terénu není.

                                              0 0
                                              • vrazdit  

                                                mám to taky leta najeté na šestadvácách, pláště to jsou super, starší racesport verze byly papíráky a často se trhaly boky, normální skládací byly lepší na výdrž, každopádně vzorkem super pláště… teď jsem koupil ty 2.2 ve verzi s hnědým bokem a vypadají, že budou dobré :)

                                                0 0
                                                • tomxxx  

                                                  Já píšu o protectionech, race sport jsem vozil chvíli – plášť k ničemu.

                                                  0 0
                                                  • vrazdit  

                                                    však píšu skoro to samé, pak jsem jezdíval ty normální, protectiony byly už dost těžší, ne? ale v těch všech verzích je docela hokej, dřív bylo něco ještě netubeless, na 26 vlastně skoro všechno :)

                                                    0 0
                                                  • tomxxx  

                                                    Protection těžší není, nejtěžší je ten obyč. Ty hmotnosti co píšu jsem uváděl protection.

                                                    Já už to beru tak, že lidi skoro nic jiného nejezdí – u conti protection, u maxxisu exo, nic jiného nedává moc smysl.

                                                    1 0
                                  • TK75  

                                    Jenže debata není o xc ale o něčem mezi xc a trail kolem a co za ráfky dát s ohledem právě i na to trail použití.

                                    Spousta xc kol se nezvrhla a nadále najdeš kola se 70 hlavou, 2,2 pneu a dlouhým predstavcem :⁠-⁠)

                                    1 0
                                    • vrazdit  

                                      ber to tak, že někdo užije tu trail geo a všechno kolem (i když i některé další věci tam pro mě jsou zatím tošku navíc) ale nechce to zabít hmotmostí, kterou vezeš do kopců… je jasné, že 550 mm řídítka si tam kvůli váze nedám :)

                                      0 0
                                      • zirecek  

                                        A časem si tam nedáš ani ty úzký ráfky. Protože je to stejné jako kotouče nebrat, dvacetdevítky nebrat, bezduše nebrat, široké řidítka taky nebrat!

                                        To je prostě vývoj, :⁠-⁠).

                                        0 0
                                        • vrazdit  

                                          řídítka 800 mm? na ho.vno, půjdou zkrátit… 26? nedostupné :) kotouče? o tom někdo říká nebrat? ráfky užší než 30 mm, pokud budu brát časem nová kola, tak docela s jistotou :)

                                          0 0
                                          • skaj  

                                            Vzdyt uplne ty same argumenty, ale jako fakt uplne ty same argumenty o sirce rafku od tebe zaznivali o kotoucich pred x lety:)

                                            ale nechce to zabít hmotmostí, kterou vezeš do kopců…

                                            možná nejsem tak rychlý, zase si to užívám třeba i do kopce za své

                                            prostě moje pojetí jízdy je i hodně dokopce a dolů spíš čistějším stylem

                                            To je jak kopirak:)

                                            3 0
                                            • vrazdit  

                                              jezdím kotouče skoro 20 let (přesně od jara 2005), tak nevím, ale asi si mě s někým pleteš… naopak mě na véčkách vždycky sr.alo ničení ráfků při brždění ve sr.ačkách :) na „silnici“ mám taky kotouče

                                              ale u některých věcí mi nepřijde přínos pro mě dostatečný, abych to chtěl mít na svém kole za cenu vyšší hmotnosti tam, kde ocením lehkost, přijde ti to tak nepochopitelné, že někdo jezdí a oceňuje na kole něco jiného než ty/většina?

                                              0 0
                                              • skaj  

                                                Pardon, myslel jsem, ze je to jasne, kde chybi carka. Tedy:

                                                Vzdyt uplne ty same argumenty, ale jako fakt uplne ty same argumenty o sirce rafku od tebe, zaznivali o kotoucich obecne pred x lety:)

                                                Fakt nevim co jsi rikal o kotoucich, a je mi to celkem jedno:) Jen ze ted, doslova a do pismene to same, co zaznivalo sborove pred lety o kotoucich, rikas o sirce rafku. Vcetne:

                                                ale u některých věcí mi nepřijde přínos pro mě dostatečný, abych to chtěl mít na svém kole za cenu vyšší hmotnosti tam, kde ocením lehkost, přijde ti to tak nepochopitelné, že někdo jezdí a oceňuje na kole něco jiného než ty/většina?

                                                Vubec mi to neprijde nepochopitelne, prave naopak. Jen mi prijde hrozna sranda, jak se progresivisti vetsinou zmeni vekem na staromilce:)

                                                0 0
                                                • vrazdit  

                                                  už chápu jak to myslíš, ale pochop i ty mě :) jsem opravdu spíše staromilec, ale spíš je to tím, jak je člověk zvyklý jezdit… já jsem nikdy neměl problém s technikou a ježděním těžkých věcí, ale vždycky to bylo spíš v horách a nebylo to za každou cenou co nejrychleji dolů po flow trailu a nebylo to se skokama atd. prostě těžké dlouhé horské ježdění třeba kolem Livigna, Cortiny… když jedeš za den v horách třeba 60 km přes několik sedel, tak si sjezdy užíváš, ale nejedeš žádnou hranu na desetkrát omleté lajně, což dělá většina enduráků, zároveň ale máš solidní nálož v kopcích up, takže vést zbytečně o kilo navíc jen na gumách nechci… nemám vyloženě odpor ke všemu novému, ale jen protože teď musí být všechno „enduro“ nebo „trail“, tak to nemusím mít nutně na kole, když je mi to cizí, ale výrobci mi to neusnadňují… :)

                                                  0 0
                                            • orm  

                                              Meni to neco na tom, ze ty argumenty jsou pravdive? To ze to cykloloby prevalcovala a uz nic jineho nesezenes, z toho nepravdivy argument neudela.

                                              0 0
                                              • skaj  

                                                Jen pro poradek, o pravdivosti tech argumentu jsem nenapsal ani carku. Jen ze jsou doslova stejne:) Ale jako uplne…

                                                0 0
                                              • JakeF  

                                                Spis par staromilcu odmita zasadne kazdou inovaci :))

                                                0 0
                                                • orm  

                                                  Ja bych nenapsal inovaci. Inovace implikuje zmenu k lepsimu :-). Na trekovem kole spokojene pouzivam kvalitni rafkove brzdy :-)).

                                                  0 0
                                      • TK75  

                                        Já měl minulej rok na trail geo taky chvilku lehký Fast Traky s plánem jako ty…

                                        Zpětně si gratuluju že jsem se na tom nezabil…hlavně teda na předním kole

                                        0 0
                                        • vrazdit  

                                          vidíš, já jezdím Conti CrossKing a zabít se neplánuju a vím co to dá, takže OK :)

                                          0 0
                                          • zirecek  

                                            A někdo jezdí bytelnější setup a ví, že dá více a v pohodě, a dokonce může mít stejný spokojený vnitřní pocit, :⁠-⁠).

                                            0 0
                                  • Kaire  

                                    Nevím v čem je dnešní geo zvrácená. Na dnešních XC kolech se dá jezdit celodenní výlety jako vždycky, akorát to můžeš pustit i z kopce. Za mě jsou dnešní XC kola nejuniverzálnější co kdy byla…

                                    8 0
                                    • JakeF  

                                      Jedina nevyhoda, ze se pak lidi nemuzou vymlouvat, ze neco nesjedou, protoze na to “nemaj kolo” :))

                                      1 0
                                      • vrazdit  

                                        tak jde o to, kde se kdo s čím vymlouvá… já jsem nikdy na svém iQ 26 neměl problém se sjetím většiny terénů, teď už na to dokonce „budu mít kolo“, takže budu určitě „o světelné roky dál“ i na těch „naprosto nevhodných“ 2.25 pláštích :)

                                        0 0
                                        • Kaire  

                                          Jo to co jsme dřív jezdili na přísných FR kolech na 26 s UST, snad 20kg aby to přežilo, to dnes projedu bez povšimnutí na chrtím HT. A jako bonus to nemusim horekopcem tlačit…

                                          2 0
                                          • vrazdit  

                                            já jsem nikdy přísné FR kolo nejezdil, takže vím, že nepotřebuju neprůstřelné pláště ani teď :) horekopcom jsem nikdy netlačil víc, než bylo zdrávo :) každý má prostě svoji představu o ježdění na MTB…

                                            0 0
                                    • TK75  

                                      Přesně…já jsem naprosto spokojenej a navíc taky konečně někdo vyrobil vidlici přímo pro mě.

                                      0 0
                                    • zirecek  

                                      Podepisuji. K tomu mimo geo ještě 29, kotouče, bytelná a trvanlivá a přitom lehká kola, atd.

                                      0 0
                          • krabica  

                            Výběr je, stačí se mrknout na čínský karbon. ;-)

                            0 0
              • TK75  

                A u fullu se snad používá neco jinýho??Cokoliv koukám na nějaký to dc nebo xc/trail tak jsou kola jako třeba Epic Evo nemlich to samé ..30 ráfek a 2,4" pneumatiky …naprosto logicky, chci větší grip ale nechci to nahnat agresivní pneumatikou, tak zvetsim styčnou plochu u stejného dezénu

                Ground Control nebo i Fast Trak má 61 mm tak 30 rafek je ideál ne

                0 0
        • sheenecek  

          2.4 je pro DC dnes jiz standard bych rekl. Staci se podivat na novou Orbeu Oiz. Rafky 30mm a 2.4 plast, to same Scott Spark. Muj Lux je jen „XCcko“ a mam tam rafky 30mm a plaste 2.35.

          1 0
          • zirecek  

            U Canyonu je to hodně vidět, jak s výrazným rozšířením gravel kol posunuli modely jako Exceed a Lux na použití v ještě náročnějším terénu.

            0 0
    • Cyklofanatic  

      Co tyhle? Kámoš je vozí a je s nimi spokojenej. https://www.starbike.com/…uroc-35-rim/?…

      0 0
      • Jan D.  

        Koukám že je mají na Alíku:) A o dost levněji. Co je to vůbec zač. Myslel jsem, že je to nějaký lowcost výrobce, ale ta cena na starbike tomu neodpovídá.

        https://www.aliexpress.com/…7756335.html?…

        0 0
        • Cyklofanatic  

          Už jsem je na několika kolech v tý střední až vyšší třídě viděl, takže je znám, ale nemám bohužel vlastní zkušenost. On je myslím taky sehnal někde za dobrý peníze, nevím jestli na Alíku.

          0 0
    • scota  

      Také spokojeně vozím XM 481.

      0 0
    • kubad  

      XM 481.je sázka na jistotu – velice dobré ráfky

      1 0
    • ZdeNECK1  

      Pokud novy kola, tak rozhodne ne 25mm, historie…30tky pak i líp prodáš

      0 0
    • tomxxx  

      Když si můžeš vybrat a vozíš 2.35 a víc, bral bych 30mm, nebo alespoň 28.

      Jestli chceš hliníky, bral bych XM 481 a neexperimentoval.

      Ona se ta šířka dost přeceňuje a je to teď taková divná móda – třeba na XC kola je podle mě 30 mm i s 2.3 pláštěma zbytečně moc.

      0 0
      • zirecek  

        Proč zbytečně moc?

        Lepší chování pláště, odolnost proti procvaknutí – možnost nižších tlaků.

        Třeba na gravelech je to někdy tak, že ráfek skoro přesahuje plášť stranově, :⁠-⁠).

        0 0
        • tomxxx  

          Až na to, že když se zvětší šířku ráfku z 25 na 30, u 2.3 pláště, zvětší se ti šířka boků tak o 2mm a šířka dezénu o nějakou desetinku. To neumím fakt poznat při jízdě. Celý je to vyhajpený placebo. Neříkám, když se vozí pořádný pláště, ale u těch srand na XC to jen přidává hmotnost ráfku.

          Gravel nekomentuju, tam je to hovadina úplná, co se občas vozí třeba na 30mm pláště. To by člověk ekvivalentně na biku vozil pomalu fatbikový ráfky.

          0 0
          • zirecek  

            Pro mě to žádné placebo není, zkušenost mám, že plášť například 2,3 lépe drží tvar na širším ráfku. Tedy směrování předního kola a stabilita zadního v náročném terénu je jistější, lepší. Takže celkově o něco lepší pocit z jízdy samotné. Dnes standartní široké karbonové ráfky jsou velice tuhé a odolné na rozcentrování. Je to o parník jinde.

            Navíc širší ráfek umožňuje nižší tlaky při zachování stejného rizika procvaknutí – když dostane kolo ránu od překážky, tlak v pneumatice se nerozlije tolik do stran, protože tomu brání více širší ráfek. Ale to už je spíše můj pocit, za který se hádat nebudu. Navíc vozím duše, protože mám rád jednoduchost a čistotu.

            2 0
            • pepek  

              tlak v pneumatice se nerozlije tolik do stran, protože tomu brání více širší ráfek. – to je ovšem protizákonné :-)

              1 0
              • zirecek  

                Nikoliv, právě je to o vzájemné závislosti tlaku a objemu.

                1 0
            • tomxxx  

              Kdybych vozil na biku duše, je šířka ráfku asi to poslední co by mě trápilo :)

              Tu duši vyndej, kup si funkční TR pláště a poznáš novej vesmír.

              5 0
              • zirecek  

                Nemám zájem. Duše mám rád díky jednoduchosti a čistotě. Stejně vozím vyšší tlaky, takže pro mne bezduše má jediný přínos v podobě odolnosti proti defektů trnů. Což je zanedbatelné vůči negativům.

                Nemá cenu se o tom bavit, vozím lehké duše Schwalbe Aerothan a měnit nebudu. Šířka ráfků přínos byla.

                1 0
                • TommyP3  

                  Pro mě osobně je teda peklo dávat duše na TR rafek. Tahle kombinace je dobrovolný masochismus, jenom usadit plášť když ho nepustí duše přes hranu do žlabku je občas dost opruz doma, natož venku, to si moc nedovedu představit.

                  1 0
                  • zirecek  

                    No, právě, hroznej opruz s TR, tmelem a mlíkem k měnění a protáčení, dofukování, knoty, uf, tolik masochismu.

                    Nemám problém se moderními plášti na Mavic výpletech, možná mám štěstí nebo ukrutnou sílu s montpákami.

                    1 1
                    • tomxxx  

                      To už právě není pravda třeba tak 10–15 let.

                      To co popisuješ v současnosti prožívají silničkáři, tam je TR oser jako to bývalo v začátcích na bikách.

                      1 0
                      • zirecek  

                        Pro mě tmel má více starostí než radostí, více času servisu než přínosů. Nemá cenu mne přesvědčovat. Jsem vysoký a těžší, takže stejně nevyužiju super nízké tlaky, na žvýkačce jezdit nebudu. Nízký tlak v plášti je pro mne 1,8 bar přední a 2,2 bar zadní kolo, na to nepotřebuji bezduše. Defekt je většinou chyba jezdce. Tu 1–2 duše za rok klidně vyměním za pár minut, než trávit čas s mlíkem. Moderní plastové duše jsou skladné a lehké. Někdy vozím mimo léto lehčí a jezdivější pláště, kdo by se s tím sral. Já ne, mám na to věk a již menší nájezd kilometrů, :⁠-⁠).

                        0 0
                        • TK75  

                          2,2 bar zadní kolo na hardtailu…Šmarjá až se mi udělalo slabo :⁠-⁠D

                          0 0
                          • Jan D.  

                            Táta vozí i 4 bar, když jede na silnici:) Tak pokud člověk nejede 90 % terénem, pak je to pochopitelný. Ale i tak si myslím, že by bezduše smysl dávaly. Jezdím na bajku teprvá 2 roky, celou dobu bez duše a defekt jsem ještě neřešil. Akorát na gravelu jsem knotoval.

                            0 0
          • McBlacky  

            Kdyz jsem rozstipal roval 25mm mel jsem pul sezony vpredu kovadlinu z endura 32mm na na tom Rona 2.25 a spis mi to prislo horsi nez na ty 25mm.

            0 0
            • Atilla  

              Určitě jsou pláště, které nejsou vhodné na široké ráfky. Já pořídil i33 ráfek už před cca 10lety a dokud nezačali dělat WT pláště, tak to stálo za prd. Zase taková 2,4 wt se na tom opravdu chová lépe ve většině situací.

              0 0
              • kubad  

                přesně jak píšeš

                0 0
              • novas752  

                Hodně z těch xc/trail plášťů v 2,4" šířkách už s širokýma ráfkama počítá

                0 0
              • tomxxx  

                Mě baví jak si tu každej jede svojí, navzájem si jakoby nesouhlasíme, ale přitom všichni píšou to stejný :D

                Ve výsledku prostě ten kdo obhajuje 30, tak to vozí na enduru nebo nejakým allmountainu aspoň s 2,4 a kdo obhajuje užší, tak na to nedá víc než 2.3. Přitom je to přesně to co jsem napsal prve.

                30 na XC kole je stejně pitomý, jako 25 na enduro.

                0 3
                • Lachtis  

                  Souhlasim s tebou. Na xc a to jak HT, tak fullu vozim vnitrek 22,5 mm a plaste 2,25 a sirsi nepotrebuji ani kdyz jsem to jezdil na testovackach (XC biky) tak jsem rozdil nepoznal. A tlaky vozim i tak nizke, predek kolem 1,3 baru a zadek max 1,5 baru a nikdy jsem nic nerozstipal.

                  0 0
                • JakeF  

                  Ja mam ted 30mm na XC s 2.25 gumama a neprijde mi to spatny. Ale ze bych v tom videl nejakou zasadni vyhodu, to zas taky ne :D

                  1 0
                  • zirecek  

                    Ráfky budou tužší a bytelnější, přínos pro celá kola a vedení při jízdě či hrubším používání.

                    Každý je spokojený s tím, co má, tak někomu užší ráfky šmakují, tak to je hlavní, že má radost.

                    0 0
                • embi  

                  na svetaku v DH podle me jeste nekdo furt vozi EX471 25mm rafky a jezdi jim to :)

                  0 0
                  • Jan D.  

                    EX471 je legenda. Byl to jeden z mých favoritů při výběru ráfku na trailového fulla.

                    0 0
                    • jonti  

                      Taky potvrzuji, ze ted vozim na 25mm rafcich uplne bez problemu 2,4 Minion DHR WT a je tak hranaty, ze na 30mm by to bylo asi az prilis.

                      0 0
                      • Breakpain  

                        Pritom WT je delany na 30–35. Tak tady je bud chyba ve vyrobci nebo jinde :).

                        Jezdim to na 30kach a neprijde mi, ze by tam bylo neco spatne.

                        0 0
                        • jonti  

                          Paradoxne u podobne sirokych XC plastu tam citim velky rozdil. Tam se to na 25mm o dost vic zvejka a nema tak dobry tvar. Konkretne myslim Tufo XC14 2,25 a Maxxis Aspen 2,4. Asi o neco vyssi tlaky co vozim na Minionech kvuli flowtrailum a taky tuzsi bocni stena eliminuji nevyhody uzsiho rafku.

                          2 0
                          • TommyP3  

                            A funguje to i obráceně? mně se u 35 mm ráfku 35 mm plášť neměl kam žvejkat. Akorát bych měl strach to naklopit mimo boční…tady vlastně vedlejší středové figury :D

                            0 0
            • MlokCZ  

              Konkrétně u 2,25" Schwalbe záleží na konkrétním typu a jak je nový (tedy kdy byl uveden na trh). Ty novější (poslední verze RaR.Ray) jsou konstruované na širší ráfky a na úzkých jsou zbytečně moc kulaté.

              A naopak o něco starší konstrukce, např. TB je méně kulatý a hodí se na užší ráfky. 2,25" TB na 32mm ráfku si už moc nedokážu představit, to bude hrozně hranaté.

              Ron jsem už dlouho nevozil, tak tam nevím, jak se přesně chová na širších ráfkách. Je to ale starší konstrukce, tak čekám, že na ty extra široké ráfky to opravdu nebude. Ty to dle toho co píšeš i potvrzuješ.

              Kromě toho, jak je vhodný daný plášť profilem na danou šířku ráfku (jak vyjde moc kulatý/hranatý), tak kromě již zmíněného faktoru, že na širším ráfku to lépe drží tvar a nežvejká při nižším tlaku, tak tu je jedna nevýhoda širších ráfků.

              Když se to přežene, tak pak plášť vůbec nechrání ráfek a v šutrech to ráfky hrozně odnášejí.

              Za mě je vhodné se držet zhruba někde na polovině reálné (opravdu skutečné) šířky pláště. A k tomu přihlédnout k dané konkrétní kostrukci pláště, jestli není nějaký extrém (typu stará konstrukce dělané ještě na extra úzké ráfky).

              Tedy pro 2,25" Schwalbe někde kolem 25–28mm ráfky.

              0 0
    • orm  

      Co Remerx RX 2027 nebo RX 2030? 27 hmotnost 502g, 30 560g. Cena 900kc. Nad Remerxem lidi ohrnuji nos, kola bych si nekoupil, ale rafky maji ok. Mam tu zapletena kola na RX 2027 a rafek vypada dobre, ale jeste jsem je nejel.

      1 0
      • nksh  

        mam RX2030, jako levny rafek je to OK. Ale realna vaha je 660g u 29"…

        0 0
        • orm  

          Bral jsem hmotnost ze stranek remerxu, ale uznavam, ze tam obcas pisou pohadky :-).

          0 0
      • embi  

        blato je to

        0 0
        • orm  

          Urcite nejezdim to co ty, ale rafku od remerxu mam hodne – trekova kola, na xc jsem mel wer, ale nebyl nikdy problem. Vazim pres 120kg. Ja jsem s nima spokojeny :-).

          0 0
          • embi  

            ja to mel na enduru chvili. za ty penize to asi udela ocekavanou sluzbu, protoze to stoji fakt nula nic. Ale priste radsi priplatit za DT :D

            0 0
            • orm  

              Tak to beru. Dobrej rafek za dobre penize, ale samozrejme spicka je jinde.

              0 0
              • nksh  

                Nejlevnejsi 30mm rafek. Nic vic, nic min. Tuhosti mi prijde na urovni DT Swiss „M“, kterej je o 150g lehci :D

                0 0
    • PatRyck  

      Pro tvůj účel idealni ráfky nabízím v bazaru. Nejete!

      0 0
    • McBlacky  

      481 jsou uplne v pohode i na trail/lehky endurko. Takze na DC bych nekoukal jinam.

      0 0
    • Jan D.  

      Díky za diskusi. 25mm vs 30mm a duše vs bezduše. Já chci spíš jít tou širší cestou. Do 25mm bych klidně šel, pokud by na prvním místě byla váha. Asi to ale zatím i přes vyšší váhu vyhrávají ty xm481. Je na ně nejvíc pozitivních referencí a na druhém kole je spokojeně vozím. Pokud bych chtěl šetřit, šel bych do remerxů..... Kola ale ještě nějaký čas zaplétat nebudu, tak to klidně řešme dál, třeba se vyvrbí něco dalšího.

      Klidně hoďte tipy na užší ráfky než 30mm. V rozmezí 25 až 30.

      1 0
      • zirecek  

        Šířku máš vyřešenu, a co pošetřit na karbon? :⁠-⁠D

        1 0
        • Jan D.  

          To mě neláká. To už je opravdu cenově o skok dál. Zas až tak tolik nejezdím a závody vůbec. Navíc když ťuknu duralový ráfek, dá se na tom většinou dál jezdit, což vlastně aktuálně dělám už 2 roky. Na ťuklém karbonu bych to už riskovat nechtěl. Proto jsem založil vlákno specificky na alu ráfky.

          2 0
          • tomxxx  

            Karbon se nerozcentruje, musí dostat fakt pecku, aby prasknul, a i prasklina je na dojetí celkem v klidu (na zadním)

            Taky bych si ale dával na enduro hliníky a né karbon.

            0 0
            • Jan D.  

              Na silničku nebo na gravel bych si to klidně dal, ale na bajk to nepotřebuju. Prasklina na dojetí je ok, ale pak musíš stejně měnit ráfek. Ťuklý duralový ráfek ale může v klidu dál fungovat bez hrozícího kolapsu celého kola.

              0 0
              • tomxxx  

                Prasklej karbon ti opravěj do 2 tisíc, navíc jsem už 2 ráfky praskl – jeden opravil a jezdí do teď, druhej na rychlebech, tak jsem ho další dva dny jezdil dál s tím, že už je stejně 5 let starý a pak ho vyhodím. Až poslední jízdu jsem na něm trochu skočil a 3. prasklinou ho fakt dodělal, zdeformoval se a vyletěl plášť z patky. I po tom jsem nahodil plášť na duši zpět a po asfaltu opatrně dojel 10km domů. Ten ráfek ti musí neskutečně popraskat, aby ti to zkolabovalo, a pokud ho chceš zachránit a je to opravitelná prasklina, tak klidnou jízdou (myšleno bez skoků a hrubého terénu) dojedeš v klidu domů. Jedna prasklina nebývá z daleka likvidační. Je ale pravda, že na předku bych takhle nehazardoval, tam bych se bál víc, ale předek praskneš málokdy.

                Jak říkám, hliníky chápu, jen to s karbonem není tak nebezpečný, jak si asi představuješ.

                0 0
                • Jan D.  

                  Je pravda, že se svým stylem jízdy by žádná prasklina nehrozila. Na karbonových kolech jsem nikdy nejel, tak neznám rozdíl a nevím o co přicházím. Třeba až vyrostou děti a budu mít víc času a peněz nazbyt tak si udělám radost:D To ale už budou zas jiný vesmírný materiály.

                  0 0
              • snas89  

                karbonový ráfek na xc/dc opravíš právě o dost líp, než na hliníkový…

                0 0
                • Jan D.  

                  Kdyby to stálo stejně, tak to zkusim. Cena je ale víc než dvounásobná. To mi za to nestojí. Poměr cena výkon pro mě u duralových ráfků vítězí.

                  1 0
      • Kouba_2005  

        Za 17 jsem koupil karbonový Bontrager Kovee Elite 30, výběr ořechu byl v ceně

        https://www.ramala-silhavy.cz/…lr-boost-par

        0 1
        • Jan D.  

          Krásný jsou, to jo, ale já karbonový ráfky fakt nechci. Hliník jde aspoň recyklovat a v mém případě mi poslouží stejně:) Navíc tu mám pěkný Tune náby, který bych rád do něčeho zapletl.

          0 0
        • Atilla  

          Ty náboje jsou peklo;)

          0 0
          • Kouba_2005  

            Procpak procpak? Dle instrukci DaDa jsem loziska pricpal vazelinou a zatim vsechno funguje bez problemu. Zvuk taky paradni :-)

            0 0
            • Atilla  

              Tady to všem velmi rychle odešlo.

              0 0
            • cft  

              Jezdim kovee 23 elite karbon od roku 2018 na Procaliberu (náby jsou nejspíš stejný). Najeto maj přes 10 000km a ne jen v suchu a teple. V nábojích jsou pořád původní ložiska, centrování minimální. V zadním kole jsem musel vyměnit niple. Ty hliníkový se po jednom dropu rozpadly a povolili. Takže ty 30 za ty peníze mi přijdou fajn.

              0 0
          • JakeF  

            Zas ta cena je nizsi, nez MOC samotnejch tech rafku :))

            0 0
            • kubad  

              tak ty ráfky jsou asi jediné co na tom má nějakou cenu :D

              0 0
    • TJK  

      ja vlastne ted vozim XM481 na XC, puvodne sem zo mel jako EN kola, tedy to vozim vlastne na vsechno… na 2.25 gumy to neni idelani a vzal bych radsi uzsi 25mm rafky

      0 0
    • Jan D.  

      Nevíte náhodou někdo co používají v Panchowheels za ráfky a jestli jdou sehnat samostaně?

      0 0
      • Jan D.  

        Odepsali mi dnes z bikepart, že samotný ráfek z Vibe Enduro 29 má 470 gramů. To mě docela překvapilo u enduro duralových ráfků. Škoda že nejdou koupit samostatně. Šel bych do nich.

        0 0
        • embi  

          Máš s těma ráfkama zkušenosti?

          0 0
          • TK75  

            Ne…jen je viděl u mě, já je kupoval protože když městský kluci hubený napíšou odolný enduro, tak je jasný že to bude ideální odolný xc pro fotříka

            Zatím mám jen přední pár měsíců, tam je ok.....zadní mám opřený, přes zimu jsem měl octane one trail

            Takže zkušenosti zatím nic :⁠-⁠)

            0 0
    • David888  

      Jezdím Tufo xc11 a xc14 na ráfkách s vnitřní šířkou 30mm (reálná šířka na těch ráfkách je 61mm).

      Dřív jsme ty samé pneumatiky jezdil na ráfkách s vnitřní šířkou 25mm ( na těch měli 59–60mm).

      Podle moji zkušenosti se ty pneumatiky na širších ráfkách chovají lépe. Na mojich 86kg vozím cca 1.4bar předek/ 1.6bar zadek. Šlo by jezdit určitě i o něco málo nižší tlaky, tyhle hodnoty jsou pro moje ježdění takový ideální kompromis.

      Jestli nechceš jezdit opravdu jen užší pneumatiky, tak nevidím důvod pořizovat užší ráfky.

      1 0
      • Atilla  

        Prosím tě ty váhy plášťů sedí? A tmel neprosakuje. To by bylo ideální pro ženu na bike. Díky

        0 0
        • David888  

          Mají lehce víc, váha ale stále slušná. Tmel neprosakuje.

          0 0
        • TJK  

          kdybys chtel neco rychlyho tak budu davat pryc WTB Nine Line co mam ted obute.. taky Skinwall.

          0 0
          • Atilla  

            Dík, ale vezmu ji pak tohle. Podpořím českého výrobce a na gravelu jsem s tufem taky spokojen. Navíc ta váha je skvělá a ona jezdí fakt pohodu:⁠-⁠)

            0 0
            • kubad  

              Tufa co mě prošly rukama těsní fakt dobře, ale nečekej moc gripu, jedou super, ale směs je spíš tvrdší- zase vydrží

              0 0
            • TJK  

              vpohode no stres :) ja se ohlizim po necem lepsim a asi zase pristanu u Speslu..

              0 0

Nová reakce na zakládající

Pro zobrazení diskuse se prosím přihlaste nebo zaregistrujte.